Heb ik geprobeerd, de gameplay en interface is gewoon te irritant. Kan de game niets aan doen verder maar ik ga niet spelen als ik me alleen maar erger.quote:Op maandag 14 december 2015 13:53 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Wasteland 2 is wel een aanrader btw.
Planescape Torment is ge-ni-aal. Er zijn patches voor HD weergave e.d., doe daar je voordeel mee
Die je eerst kapot moet schieten voordat je zelf een turret plaatst. Anders gaan de turrets elkaar te lijfquote:Op maandag 14 december 2015 11:24 schreef Jolly_Reaper het volgende:
[..]
QFT. Ik wou dat Bethesda er eens een voorbeeld aan nam. De dialogen in Fallout 1 en 2 zijn simpelweg geweldig.
[..]
Volgens mij wel, maar ik vind het een waardeloze settlement.
De turrets die daar staan switchen niet naar de speler wanneer je de boel overneemt. En als je ze sloopt dan blijven hun brandende wrakken er voor eeuwig staan.
De lijken worden ook al niet opgeruimd, en verder zijn items in het kamp nog steeds gemarkeerd alszijnde niet van jou.
Jammer, want het is verder een erg makkelijk verdedigbare plek.
Waarschijnlijk al 6 dlc's voordat je ook maar in Diamond City bentquote:Op maandag 14 december 2015 10:49 schreef Mirel het volgende:
Ben benieuwd hoe het zou zijn als Bungie een RPG zoals Fallout zou maken.
Bouw je dit in god mode?quote:Op maandag 14 december 2015 13:09 schreef SuperHarregarre het volgende:
Dat settlement builden blijft verslavend. Nu net de Jamaican Plains locatie ontdekt en opgeruimd. De te bebouwen ruimte is vrij gering en er staan kapotte huizen in de weg maar tussen de huizen is een stuk goed plat te maken. Heb er nu een soort Chinese courtyard van gemaakt met tuintje in het midden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb heel lang zonder power armor gespeeld maar laatst vond ik de X-01 variant en die ziet er wel tof uit, dus ben het nu toch een tijdje aan het proberen. Kan alleen nog geen jetpack inbouwen helaas.
Wel supergrof deze generatie mensen. Het dialoog(systeem) beter vinden in fallout 4. Pure desecratie dit.quote:Op maandag 14 december 2015 11:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Geen idee. Ik heb de GoG versie gekocht en die werken altijd wel. Maar ik wil de save games overzetten naar mijn telefoon en dat werkt alleen als ik opsla in Win XP. Ach, die virtuele machine had ik toch al.
[..]
Nee als je goed kijkt is er alleen wat diepgang in de gesprekken met belangrijke karakters. Voor de rest begin je met een lange lijst opties die eigenlijk allemaal of hetzelfde vragen of nutteloos zijn omdat iemand gewoon antwoordt met 'geen idee'. Er zijn eigenlijk altijd maar een of twee opties die daadwerkelijk informatie geven. Dat bedoel ik met diepgang. En zoals ik al eerder gezegd heb, het is geen gesprek maar een keuzemenu van een 0900 nummer. Op zich niets mis mee maar dan is het systeem van F4 veel beter natuurlijk. En dan heb ik het nog niet eens over de belachelijke willekeurige paden die willekeurige bonussen geven of quests afsluiten zonder dat dat vantevoren duidelijk is. Dat wapens die op de grond liggen vrijwel onzichtbaar zijn, vooruit. Maar dat alle quests simpelweg uit een zin bestaan die alleen het einddoel aangeven vind ik wel erg karig.
De daadwerkelijke teksten zijn wel beter, dat ben ik met je eens. Ik heb al regelmatig hardop gelachen. Dat is ook de reden dat ik het speel, de makers hebben hun best gedaan met de beperkte middelen destijds en de sfeer hebben ze uitstekend neergezet.
Is je defense rating hoger dan je voedsel/water/population rating? Dan word je amper aangevallen.quote:Op maandag 14 december 2015 18:15 schreef Marsenal het volgende:
Sanctuary, tot ik mn vuurtoren af heb is mijn vaste uitvalsbasis, maar wordt nooit aangevallen. Sowieso is het retelang geleden dat er een settlement uberhaupt is aangevallen.. Is daar een reden voor?
Heb godverdomme al 44 uur playtime op m'n 2de playthrough en hier rekening mee gehouden.quote:Op maandag 14 december 2015 18:17 schreef jogy het volgende:
[..]
Is je defense rating hoger dan je voedsel/water/population rating? Dan word je amper aangevallen.
Druk op i.quote:Op maandag 14 december 2015 21:46 schreef Ypmaha het volgende:
wie weet hoe ik een beetje snel door die pip-boy kan navigeren als ik hem aandoe kom ik altijd bij mijn stats terecht, terwijl ik altijd bij mijn inventory wil zijn. Nu klik ik elke keer met mijn muis handmatig op 'inv' en dat is kut
Damn ja. Dat is wel gaar.quote:Op maandag 14 december 2015 21:48 schreef leeell het volgende:
[..]
Heb godverdomme al 44 uur playtime op m'n 2de playthrough en hier rekening mee gehouden.
+- 100 water + Food
10 defence
0 keer aangevallen.
Dat algoritme is kut
Had liever gezien dat je een fortress kon maken en aan de hand van je relatie met factions door ze aangevallen kan worden (binnen een soort van tijdslimiet die je kan "accepteren" of weigeren (met gevolgen natuurlijk). Zodat je steeds grotere / sterkere waves af moet slaan naarmate je ze afslacht in de commonwealth.quote:
Er zal vast wel een mod voor komen. Lijkt me briljant! Het is wachten op het uitkomen van GECK .quote:Op maandag 14 december 2015 21:57 schreef leeell het volgende:
[..]
Had liever gezien dat je een fortress kon maken en aan de hand van je relatie met factions door ze aangevallen kan worden (binnen een soort van tijdslimiet die je kan "accepteren" of weigeren (met gevolgen natuurlijk). Zodat je steeds grotere / sterkere waves af moet slaan naarmate je ze afslacht in de commonwealth.
Ik ben inderdaad nog niet zo ver. Klamath helemaal gedaan en de Den nu ook. Misschien dat het beter wordt zodra ik nog wat meer bekend raak met de gameplay. De combat is wel geinig maar ook traag .quote:Op maandag 14 december 2015 12:34 schreef 2dope het volgende:
[..]
Hoeveel diepgang verwacht je van onbelangrijke personages en wat is de voorwaarde voor een belangrijk personage?
Ik weet niet hoe ver je bent, maar ben wel benieuwd naar wat voorbeelden. Ik herken wat je zegt namelijk totaal niet.
Afgaande op je screenshot (mits dat je huidige progress is) ben je nog niet zo lang bezig (40hp, east-side van The Den, veelal de derde bezochte locatie).
Heb je lang vertoefd in Klamath? Het is een van de minder prominente locaties in de game maar heeft al een hele lijst aan beschikbare quests en bijbehorende personages die m.i. toch aardig wat te vertellen hebben. In ieder geval om je op weg te helpen met de MQ (Vic) maar ook sidequests met een eigen stukje verhaal (Smiley the trapper, Brahmins/Torr verdedigen, distilleerderij fiksen, de 'Rat God' pwnen , je eerste hint naar een functionerende auto, Buck & Chuck Dunton met vrij hilarische dialoogopties, de Ierse bokser (John Lawrence Sullivan) in de Golden Gecko pub die héél veel gespreksstof heeft en je unarmed skill kan leren).
Die vergelijking met een keuzemenu heb ik ook vaker gehoord.
Bedoel je daarmee dat alleen de juiste volgorde van keuzes tot het gewenste resultaat leiden?
Dat is toch in alle gamedialoog wel een beetje het geval?
Het hangt er vanaf wat je dus wil. Ik wil liever een daadwerkelijk gesprek zoals mensen dat zouden kunnen voeren in plaats van een textueel doolhof waar je elke keer teruggaat om te kijken of er in dat ene gangetje nog wat ligt. Dat doe ik in de daadwerkelijke game al genoeg.quote:Nee. Gewoon nee (agree to disagree natuurlijk)
Je krijgt soms korting bij shops als je blijft doorvragen om korting maar soms ook niet en ik heb zelfs een keer gehad dat ik dikke korting kreeg toen ik een quest voor iemand deed, maar die korting de tweede keer dat ik barter opende verdwenen was. En de game legt gewoon niet uit waarom, terwijl het gesprek exact hetzelfde blijft. En dat is schijnbaar ook geen bug.quote:"belachelijke willekeurige paden die willekeurige bonussen geven". Kun je dat toelichten?
Dat alle quests uit één zin bestaan... In de Pipboy onder 'quests' bedoel je?
Inderdaad. In de middeleeuwen gingen mensen voor minder op de brandstapel.quote:Op maandag 14 december 2015 17:05 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Wel supergrof deze generatie mensen. Het dialoog(systeem) beter vinden in fallout 4. Pure desecratie dit.
Deze met god mode gedaan inderdaad. Vorige allemaal gewoon met shipments en sloop vanuit andere locaties. Heb nu eigenlijk maar drie serieuze settlements. Castle, Starlight en dit is de volgende.quote:Op maandag 14 december 2015 15:46 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
Bouw je dit in god mode?
Ik heb als ik aan het bouwen ben steeds een tekort aan resources...
Dan moet je -als je iets weghaalt- 't ook niet scrappen maar storen he... dan kun je het later hergebruiken.quote:Op dinsdag 15 december 2015 00:22 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Deze met god mode gedaan inderdaad. Vorige allemaal gewoon met shipments en sloop vanuit andere locaties. Heb nu eigenlijk maar drie serieuze settlements. Castle, Starlight en dit is de volgende.
Maar ik merk dat ik met dat bouwen gewoon veel wil proberen en klooien en er is geen "undo" knop dus als je iets plaatst en dan scrapt omdat je iets anders wil plaatsen dan verlies je al een deel van je resources. Dat kon ik wel accepteren de eerste twee keer maar nu vind ik het wel mooi geweest. Ik probeer liever een hoop zodat het er goed uitziet.
Ja, en wat als je het niet wil hergebruiken? ;') Ik steek veel tijd in de settlements dus vaak werk ik iets uit maar passen er dingen niet dus dan bouw ik het geheel weer net iets anders waarbij ik minder bepaalde onderdelen nodig heb en meer andere.quote:Op dinsdag 15 december 2015 00:35 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
[..]
Dan moet je -als je iets weghaalt- 't ook niet scrappen maar storen he... dan kun je het later hergebruiken.
Helder, thanks.quote:Op maandag 14 december 2015 18:17 schreef jogy het volgende:
[..]
Is je defense rating hoger dan je voedsel/water/population rating? Dan word je amper aangevallen.
Ik kan er geen touw aan vast knopen. Ik werd continu aangevallen, op de meest "NU! EVEN! NIET!" momenten, terwijl m'n defense in die settlements ruim het dubbele is van het aantal voedsel/water. Dus dat amper aangevallen worden is bij mij niet het geval.quote:Op maandag 14 december 2015 18:17 schreef jogy het volgende:
[..]
Is je defense rating hoger dan je voedsel/water/population rating? Dan word je amper aangevallen.
Hm, gezien alle gekkigheid in dit topic heeft het misschien toch een andere oorzaak of je wel of niet aangevallen wordt . Bij mij leek het op zich wel te kloppen iig. Het is niet zo dat ik geen aanvallen krijg bij settlements met een hoge defenserating maar wel een stuk minder. Ah ja.quote:Op dinsdag 15 december 2015 10:56 schreef Jolly_Reaper het volgende:
[..]
Ik kan er geen touw aan vast knopen. Ik werd continu aangevallen, op de meest "NU! EVEN! NIET!" momenten, terwijl m'n defense in die settlements ruim het dubbele is van het aantal voedsel/water. Dus dat amper aangevallen worden is bij mij niet het geval.
Heb uiteindelijk deze mod geinstalleerd:
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/4180/?
Ben ik lekker van het gezeur af en kan ik m'n eigen ding doen.
Het ligt er ook aan op welke moeilijkheidsgraad je speelt en welk level je bent geloof ik. Je defenserating is meer een soort waarschuwing voor aanvallers maar vijanden van hogere levels hebben daar lak aan. Ben 1x aangevallen door Raiders door een te lage defensie. De rest waren voornamelijk super Mutants en bijna altijd bij mijn grootste settlement met de meeste defense.quote:Op dinsdag 15 december 2015 11:14 schreef jogy het volgende:
[..]
Hm, gezien alle gekkigheid in dit topic heeft het misschien toch een andere oorzaak of je wel of niet aangevallen wordt . Bij mij leek het op zich wel te kloppen iig. Het is niet zo dat ik geen aanvallen krijg bij settlements met een hoge defenserating maar wel een stuk minder. Ah ja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |