. Dat effect had ik al met 4 turrets . Alles dichtgemetseld met die betonnen vloeren en enkel de poort open gelaten. Het was snel voorbij.quote:Op maandag 14 december 2015 11:26 schreef 2dope het volgende:
[..]
Hhad dat laatst al bij The Castle. Daar had ik voor de fuck of it een extreem uit de kluiten gewassen verdedigingslinie neergzet, bestaande uit een stuk of 20 turrets bij iedere muur. Toen kwamen er opeens pak 'm beet 10 raiders op visite, enkelen in Power Armor, maar dat was een oorverdovend (en framerate-verdovend) gekletter van een seconde of 6 en toen was het stil
Geen idee. Ik heb de GoG versie gekocht en die werken altijd wel. Maar ik wil de save games overzetten naar mijn telefoon en dat werkt alleen als ik opsla in Win XP. Ach, die virtuele machine had ik toch al.quote:Op maandag 14 december 2015 11:09 schreef 2dope het volgende:
[..]
Waarop werkt het niet bij je? W7, 8 en 8.1 zou gewoon moeten werken, mits gepatched en compat. modus geactiveerd.
Nee als je goed kijkt is er alleen wat diepgang in de gesprekken met belangrijke karakters. Voor de rest begin je met een lange lijst opties die eigenlijk allemaal of hetzelfde vragen of nutteloos zijn omdat iemand gewoon antwoordt met 'geen idee'. Er zijn eigenlijk altijd maar een of twee opties die daadwerkelijk informatie geven. Dat bedoel ik met diepgang. En zoals ik al eerder gezegd heb, het is geen gesprek maar een keuzemenu van een 0900 nummer. Op zich niets mis mee maar dan is het systeem van F4 veel beter natuurlijk. En dan heb ik het nog niet eens over de belachelijke willekeurige paden die willekeurige bonussen geven of quests afsluiten zonder dat dat vantevoren duidelijk is. Dat wapens die op de grond liggen vrijwel onzichtbaar zijn, vooruit. Maar dat alle quests simpelweg uit een zin bestaan die alleen het einddoel aangeven vind ik wel erg karig.quote:Er is juist voortdurend feedback vanuit de game in de pipboy. Iedere scheet wordt ongeveer gelogd in dat schermpje linksonder. Die voorwerp-models zijn soms wel lastig te herkennen ja, moet je een beetje rondscannen met je aanwijzer. Dan worden 'opraapbare' items ge-highlight met een enorme gele omranding.
Je opmerking over gesprekken is nogal opmerkelijk. Fallout 2 wordt geprezen / staat bekend om de ijzersterke/diepgaande dialogen m.b.t. game-lore en de (zwarte) humor. Kun je niets vinden, maar dat er niets gezegd wordt in gesprekken is Brahmin shit natuurlijk.
Hoeveel diepgang verwacht je van onbelangrijke personages en wat is de voorwaarde voor een belangrijk personage?quote:Op maandag 14 december 2015 11:32 schreef Fir3fly het volgende:
Nee als je goed kijkt is er alleen wat diepgang in de gesprekken met belangrijke karakters. Voor de rest begin je met een lange lijst opties die eigenlijk allemaal of hetzelfde vragen of nutteloos zijn omdat iemand gewoon antwoordt met 'geen idee'. Er zijn eigenlijk altijd maar een of twee opties die daadwerkelijk informatie geven. Dat bedoel ik met diepgang. En zoals ik al eerder gezegd heb, het is geen gesprek maar een keuzemenu van een 0900 nummer.
Nee. Gewoon nee (agree to disagree natuurlijk)quote:Op zich niets mis mee maar dan is het systeem van F4 veel beter natuurlijk.
"belachelijke willekeurige paden die willekeurige bonussen geven". Kun je dat toelichten?quote:En dan heb ik het nog niet eens over de belachelijke willekeurige paden die willekeurige bonussen geven of quests afsluiten zonder dat dat vantevoren duidelijk is. Dat wapens die op de grond liggen vrijwel onzichtbaar zijn, vooruit. Maar dat alle quests simpelweg uit een zin bestaan die alleen het einddoel aangeven vind ik wel erg karig.
Het is gewoon dom om boos te worden om zulke details die volgens jou in de game zouden moeten zitten. Voorbeeld: ik vind dat hele bouwen vrij nutteloos en maak er nauwelijks gebruik. Had wat mij betreft weggelaten mogen worden en de resources aan iets anders besteed, terugbrengen van Repair bijvoorbeeld. Maar daar ga ik verder niet verontwaardigd over doen. Punt is, verschillende mensen vinden verschillende details belangrijk en Bethesda kan nooit iedereen tevreden stellen.quote:Op maandag 14 december 2015 10:49 schreef Mirel het volgende:
[..]
Hoezo 'in hemelsnaam'? Sterk taalgebruik.
Damn! Ik heb ook eens gekeken naar Wasteland, waar Fallout op gebaseerd is. Nog veel erger en voor zover ik weet alleen maar grote lappen tekst a la Oregon Trail .quote:Op maandag 14 december 2015 07:48 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Zo had ik me nog eens gewaagd aan Burntime... nog een graadje ouder dan Fallout
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar de combo van een compleet waardeloze interface en het feit dat je binnen 5 minuten na start al kan worden uitgemoord maakt het nog best pittig.
Het punt is dat het er wél in zit. Maar dan is het half geimplenteerd door meubels te bieden om bepaalde hoard items weg te zetten maar niet voor alle soorten. Dus magazines en bobbleheads wel maar niet voor wapens en apparel.quote:Op maandag 14 december 2015 13:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het is gewoon dom om boos te worden om zulke details die volgens jou in de game zouden moeten zitten. Voorbeeld: ik vind dat hele bouwen vrij nutteloos en maak er nauwelijks gebruik. Had wat mij betreft weggelaten mogen worden en de resources aan iets anders besteed, terugbrengen van Repair bijvoorbeeld. Maar daar ga ik verder niet verontwaardigd over doen. Punt is, verschillende mensen vinden verschillende details belangrijk en Bethesda kan nooit iedereen tevreden stellen.
Wasteland 2 is wel een aanrader btw.quote:Op maandag 14 december 2015 13:47 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Damn! Ik heb ook eens gekeken naar Wasteland, waar Fallout op gebaseerd is. Nog veel erger en voor zover ik weet alleen maar grote lappen tekst a la Oregon Trail .
Oh en ik hoorde zoveel goede dingen over Planescape Torment maar daar stopte ik na een half uurtje ook mee. De interface is gewoon totaal onwerkbaar. En het ziet er gewoon te kut uit, dan vind ik Fallout 1 en 2 nog net kunnen.
Meh, zo kun je eeuwig doorgaan met kleine dingetjes die er volgens jou in zouden moeten zitten. Onbegonnen werk. De een wil meer van dit, de ander wil meer van dit etcetera etcetera.quote:Op maandag 14 december 2015 13:49 schreef Mirel het volgende:
[..]
Het punt is dat het er wél in zit. Maar dan is het half geimplenteerd door meubels te bieden om bepaalde hoard items weg te zetten maar niet voor alle soorten.En dat is het de grotere klacht rondom Bethesda, dat ze dingen halfslachtig implenteren.
Dezelfde klacht be ik rondom die Noorse boot. Een interessante locatie en leuk voor de geinteresseerden dat het erin zit, maar dan zijn er geen terminals of memo's of mensen aan boord waarmee je kan praten om wat verhaal mee te krijgen. Het was gewoon de zoveelste locatie met enemies om af te knallen. Half werk weer.
Dan hadden ze bobblehead stands en magazine racks eruit moeten halen.quote:Op maandag 14 december 2015 13:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Meh, zo kun je eeuwig doorgaan met kleine dingetjes die er volgens jou in zouden moeten zitten. Onbegonnen werk. De een wil meer van dit, de ander wil meer van dit etcetera etcetera.
Heb ik geprobeerd, de gameplay en interface is gewoon te irritant. Kan de game niets aan doen verder maar ik ga niet spelen als ik me alleen maar erger.quote:Op maandag 14 december 2015 13:53 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Wasteland 2 is wel een aanrader btw.
Planescape Torment is ge-ni-aal. Er zijn patches voor HD weergave e.d., doe daar je voordeel mee
Die je eerst kapot moet schieten voordat je zelf een turret plaatst. Anders gaan de turrets elkaar te lijfquote:Op maandag 14 december 2015 11:24 schreef Jolly_Reaper het volgende:
[..]
QFT. Ik wou dat Bethesda er eens een voorbeeld aan nam. De dialogen in Fallout 1 en 2 zijn simpelweg geweldig.
[..]
Volgens mij wel, maar ik vind het een waardeloze settlement.
De turrets die daar staan switchen niet naar de speler wanneer je de boel overneemt. En als je ze sloopt dan blijven hun brandende wrakken er voor eeuwig staan.
De lijken worden ook al niet opgeruimd, en verder zijn items in het kamp nog steeds gemarkeerd alszijnde niet van jou.
Jammer, want het is verder een erg makkelijk verdedigbare plek.
Waarschijnlijk al 6 dlc's voordat je ook maar in Diamond City bentquote:Op maandag 14 december 2015 10:49 schreef Mirel het volgende:
Ben benieuwd hoe het zou zijn als Bungie een RPG zoals Fallout zou maken.
Bouw je dit in god mode?quote:Op maandag 14 december 2015 13:09 schreef SuperHarregarre het volgende:
Dat settlement builden blijft verslavend. Nu net de Jamaican Plains locatie ontdekt en opgeruimd. De te bebouwen ruimte is vrij gering en er staan kapotte huizen in de weg maar tussen de huizen is een stuk goed plat te maken. Heb er nu een soort Chinese courtyard van gemaakt met tuintje in het midden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb heel lang zonder power armor gespeeld maar laatst vond ik de X-01 variant en die ziet er wel tof uit, dus ben het nu toch een tijdje aan het proberen. Kan alleen nog geen jetpack inbouwen helaas.
Wel supergrof deze generatie mensen. Het dialoog(systeem) beter vinden in fallout 4. Pure desecratie dit.quote:Op maandag 14 december 2015 11:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Geen idee. Ik heb de GoG versie gekocht en die werken altijd wel. Maar ik wil de save games overzetten naar mijn telefoon en dat werkt alleen als ik opsla in Win XP. Ach, die virtuele machine had ik toch al.
[..]
Nee als je goed kijkt is er alleen wat diepgang in de gesprekken met belangrijke karakters. Voor de rest begin je met een lange lijst opties die eigenlijk allemaal of hetzelfde vragen of nutteloos zijn omdat iemand gewoon antwoordt met 'geen idee'. Er zijn eigenlijk altijd maar een of twee opties die daadwerkelijk informatie geven. Dat bedoel ik met diepgang. En zoals ik al eerder gezegd heb, het is geen gesprek maar een keuzemenu van een 0900 nummer. Op zich niets mis mee maar dan is het systeem van F4 veel beter natuurlijk. En dan heb ik het nog niet eens over de belachelijke willekeurige paden die willekeurige bonussen geven of quests afsluiten zonder dat dat vantevoren duidelijk is. Dat wapens die op de grond liggen vrijwel onzichtbaar zijn, vooruit. Maar dat alle quests simpelweg uit een zin bestaan die alleen het einddoel aangeven vind ik wel erg karig.
De daadwerkelijke teksten zijn wel beter, dat ben ik met je eens. Ik heb al regelmatig hardop gelachen. Dat is ook de reden dat ik het speel, de makers hebben hun best gedaan met de beperkte middelen destijds en de sfeer hebben ze uitstekend neergezet.
Is je defense rating hoger dan je voedsel/water/population rating? Dan word je amper aangevallen.quote:Op maandag 14 december 2015 18:15 schreef Marsenal het volgende:
Sanctuary, tot ik mn vuurtoren af heb is mijn vaste uitvalsbasis, maar wordt nooit aangevallen. Sowieso is het retelang geleden dat er een settlement uberhaupt is aangevallen.. Is daar een reden voor?
Heb godverdomme al 44 uur playtime op m'n 2de playthrough en hier rekening mee gehouden.quote:Op maandag 14 december 2015 18:17 schreef jogy het volgende:
[..]
Is je defense rating hoger dan je voedsel/water/population rating? Dan word je amper aangevallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |