abonnement Unibet Coolblue
  maandag 14 december 2015 @ 11:31:11 #51
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158233462
quote:
2s.gif Op maandag 14 december 2015 11:26 schreef 2dope het volgende:

[..]

Hhad dat laatst al bij The Castle. Daar had ik voor de fuck of it een extreem uit de kluiten gewassen verdedigingslinie neergzet, bestaande uit een stuk of 20 turrets bij iedere muur. Toen kwamen er opeens pak 'm beet 10 raiders op visite, enkelen in Power Armor, maar dat was een oorverdovend (en framerate-verdovend) gekletter van een seconde of 6 en toen was het stil :')
_O-. Dat effect had ik al met 4 turrets :'). Alles dichtgemetseld met die betonnen vloeren en enkel de poort open gelaten. Het was snel voorbij.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 14 december 2015 @ 11:32:07 #52
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158233476
quote:
2s.gif Op maandag 14 december 2015 11:09 schreef 2dope het volgende:

[..]

Waarop werkt het niet bij je? W7, 8 en 8.1 zou gewoon moeten werken, mits gepatched en compat. modus geactiveerd.

Geen idee. Ik heb de GoG versie gekocht en die werken altijd wel. Maar ik wil de save games overzetten naar mijn telefoon en dat werkt alleen als ik opsla in Win XP. Ach, die virtuele machine had ik toch al.

quote:
Er is juist voortdurend feedback vanuit de game in de pipboy. Iedere scheet wordt ongeveer gelogd in dat schermpje linksonder. Die voorwerp-models zijn soms wel lastig te herkennen ja, moet je een beetje rondscannen met je aanwijzer. Dan worden 'opraapbare' items ge-highlight met een enorme gele omranding.

Je opmerking over gesprekken is nogal opmerkelijk. Fallout 2 wordt geprezen / staat bekend om de ijzersterke/diepgaande dialogen m.b.t. game-lore en de (zwarte) humor. Kun je niets vinden, maar dat er niets gezegd wordt in gesprekken is Brahmin shit natuurlijk.
Nee als je goed kijkt is er alleen wat diepgang in de gesprekken met belangrijke karakters. Voor de rest begin je met een lange lijst opties die eigenlijk allemaal of hetzelfde vragen of nutteloos zijn omdat iemand gewoon antwoordt met 'geen idee'. Er zijn eigenlijk altijd maar een of twee opties die daadwerkelijk informatie geven. Dat bedoel ik met diepgang. En zoals ik al eerder gezegd heb, het is geen gesprek maar een keuzemenu van een 0900 nummer. Op zich niets mis mee maar dan is het systeem van F4 veel beter natuurlijk. En dan heb ik het nog niet eens over de belachelijke willekeurige paden die willekeurige bonussen geven of quests afsluiten zonder dat dat vantevoren duidelijk is. Dat wapens die op de grond liggen vrijwel onzichtbaar zijn, vooruit. Maar dat alle quests simpelweg uit een zin bestaan die alleen het einddoel aangeven vind ik wel erg karig.

De daadwerkelijke teksten zijn wel beter, dat ben ik met je eens. Ik heb al regelmatig hardop gelachen. Dat is ook de reden dat ik het speel, de makers hebben hun best gedaan met de beperkte middelen destijds en de sfeer hebben ze uitstekend neergezet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Eindredactie Games maandag 14 december 2015 @ 12:34:57 #53
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_158235002
quote:
11s.gif Op maandag 14 december 2015 11:32 schreef Fir3fly het volgende:
Nee als je goed kijkt is er alleen wat diepgang in de gesprekken met belangrijke karakters. Voor de rest begin je met een lange lijst opties die eigenlijk allemaal of hetzelfde vragen of nutteloos zijn omdat iemand gewoon antwoordt met 'geen idee'. Er zijn eigenlijk altijd maar een of twee opties die daadwerkelijk informatie geven. Dat bedoel ik met diepgang. En zoals ik al eerder gezegd heb, het is geen gesprek maar een keuzemenu van een 0900 nummer.
Hoeveel diepgang verwacht je van onbelangrijke personages en wat is de voorwaarde voor een belangrijk personage?
Ik weet niet hoe ver je bent, maar ben wel benieuwd naar wat voorbeelden. Ik herken wat je zegt namelijk totaal niet.

Afgaande op je screenshot (mits dat je huidige progress is) ben je nog niet zo lang bezig (40hp, east-side van The Den, veelal de derde bezochte locatie).

Heb je lang vertoefd in Klamath? Het is een van de minder prominente locaties in de game maar heeft al een hele lijst aan beschikbare quests en bijbehorende personages die m.i. toch aardig wat te vertellen hebben. In ieder geval om je op weg te helpen met de MQ (Vic) maar ook sidequests met een eigen stukje verhaal (Smiley the trapper, Brahmins/Torr verdedigen, distilleerderij fiksen, de 'Rat God' pwnen _O_ , je eerste hint naar een functionerende auto, Buck & Chuck Dunton met vrij hilarische dialoogopties, de Ierse bokser (John Lawrence Sullivan) in de Golden Gecko pub die héél veel gespreksstof heeft en je unarmed skill kan leren).

Die vergelijking met een keuzemenu heb ik ook vaker gehoord.
Bedoel je daarmee dat alleen de juiste volgorde van keuzes tot het gewenste resultaat leiden?
Dat is toch in alle gamedialoog wel een beetje het geval?
quote:
Op zich niets mis mee maar dan is het systeem van F4 veel beter natuurlijk.
Nee. Gewoon nee :7 (agree to disagree natuurlijk)
quote:
En dan heb ik het nog niet eens over de belachelijke willekeurige paden die willekeurige bonussen geven of quests afsluiten zonder dat dat vantevoren duidelijk is. Dat wapens die op de grond liggen vrijwel onzichtbaar zijn, vooruit. Maar dat alle quests simpelweg uit een zin bestaan die alleen het einddoel aangeven vind ik wel erg karig.
"belachelijke willekeurige paden die willekeurige bonussen geven". Kun je dat toelichten?
Dat alle quests uit één zin bestaan... In de Pipboy onder 'quests' bedoel je?
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_158235670
Dat settlement builden blijft verslavend. Nu net de Jamaican Plains locatie ontdekt en opgeruimd. De te bebouwen ruimte is vrij gering en er staan kapotte huizen in de weg maar tussen de huizen is een stuk goed plat te maken. Heb er nu een soort Chinese courtyard van gemaakt met tuintje in het midden.







Heb heel lang zonder power armor gespeeld maar laatst vond ik de X-01 variant en die ziet er wel tof uit, dus ben het nu toch een tijdje aan het proberen. Kan alleen nog geen jetpack inbouwen helaas. :'(
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  maandag 14 december 2015 @ 13:46:04 #55
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158236255
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 10:49 schreef Mirel het volgende:

[..]

Hoezo 'in hemelsnaam'? Sterk taalgebruik.
Het is gewoon dom om boos te worden om zulke details die volgens jou in de game zouden moeten zitten. Voorbeeld: ik vind dat hele bouwen vrij nutteloos en maak er nauwelijks gebruik. Had wat mij betreft weggelaten mogen worden en de resources aan iets anders besteed, terugbrengen van Repair bijvoorbeeld. Maar daar ga ik verder niet verontwaardigd over doen. Punt is, verschillende mensen vinden verschillende details belangrijk en Bethesda kan nooit iedereen tevreden stellen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 14 december 2015 @ 13:47:57 #56
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158236296
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 07:48 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Zo had ik me nog eens gewaagd aan Burntime... nog een graadje ouder dan Fallout :D

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Maar de combo van een compleet waardeloze interface en het feit dat je binnen 5 minuten na start al kan worden uitgemoord maakt het nog best pittig.
Damn! Ik heb ook eens gekeken naar Wasteland, waar Fallout op gebaseerd is. Nog veel erger en voor zover ik weet alleen maar grote lappen tekst a la Oregon Trail :').

Oh en ik hoorde zoveel goede dingen over Planescape Torment maar daar stopte ik na een half uurtje ook mee. De interface is gewoon totaal onwerkbaar. En het ziet er gewoon te kut uit, dan vind ik Fallout 1 en 2 nog net kunnen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 14 december 2015 @ 13:49:10 #57
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_158236324
quote:
7s.gif Op maandag 14 december 2015 13:46 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het is gewoon dom om boos te worden om zulke details die volgens jou in de game zouden moeten zitten. Voorbeeld: ik vind dat hele bouwen vrij nutteloos en maak er nauwelijks gebruik. Had wat mij betreft weggelaten mogen worden en de resources aan iets anders besteed, terugbrengen van Repair bijvoorbeeld. Maar daar ga ik verder niet verontwaardigd over doen. Punt is, verschillende mensen vinden verschillende details belangrijk en Bethesda kan nooit iedereen tevreden stellen.
Het punt is dat het er wél in zit. Maar dan is het half geimplenteerd door meubels te bieden om bepaalde hoard items weg te zetten maar niet voor alle soorten. Dus magazines en bobbleheads wel maar niet voor wapens en apparel.

En dat is de grotere klacht rondom Bethesda, dat ze dingen halfslachtig implenteren.

Dezelfde klacht heb ik rondom die Noorse boot. Een interessante locatie en leuk voor de geinteresseerden dat het erin zit, maar dan zijn er geen terminals of memo's of mensen aan boord waarmee je kan praten om wat verhaal mee te krijgen. Het was gewoon de zoveelste locatie met enemies om af te knallen. Half werk weer.

Als ze dat nou een beetje zoals de onderzeeboot hebben aangepakt, dan was het beter geweest. Al kon die ook wel beter.

Maar zie dus ook de Minutemen. Het lijkt erop dat ze daar ook niet genoeg aandacht aan hebben besteed. Ik kan ze in ieder geval niet serieus nemen als grote factie of belangrijke speler.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mirel op 14-12-2015 13:54:15 ]
When all else fails, you always have delusion.
pi_158236394
quote:
10s.gif Op maandag 14 december 2015 13:47 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Damn! Ik heb ook eens gekeken naar Wasteland, waar Fallout op gebaseerd is. Nog veel erger en voor zover ik weet alleen maar grote lappen tekst a la Oregon Trail :').

Oh en ik hoorde zoveel goede dingen over Planescape Torment maar daar stopte ik na een half uurtje ook mee. De interface is gewoon totaal onwerkbaar. En het ziet er gewoon te kut uit, dan vind ik Fallout 1 en 2 nog net kunnen.
Wasteland 2 is wel een aanrader btw.

Planescape Torment is ge-ni-aal. Er zijn patches voor HD weergave e.d., doe daar je voordeel mee :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 14 december 2015 @ 13:53:27 #59
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158236402
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 13:49 schreef Mirel het volgende:

[..]

Het punt is dat het er wél in zit. Maar dan is het half geimplenteerd door meubels te bieden om bepaalde hoard items weg te zetten maar niet voor alle soorten.En dat is het de grotere klacht rondom Bethesda, dat ze dingen halfslachtig implenteren.

Dezelfde klacht be ik rondom die Noorse boot. Een interessante locatie en leuk voor de geinteresseerden dat het erin zit, maar dan zijn er geen terminals of memo's of mensen aan boord waarmee je kan praten om wat verhaal mee te krijgen. Het was gewoon de zoveelste locatie met enemies om af te knallen. Half werk weer.
Meh, zo kun je eeuwig doorgaan met kleine dingetjes die er volgens jou in zouden moeten zitten. Onbegonnen werk. De een wil meer van dit, de ander wil meer van dit etcetera etcetera.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 14 december 2015 @ 13:54:36 #60
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_158236419
quote:
14s.gif Op maandag 14 december 2015 13:53 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Meh, zo kun je eeuwig doorgaan met kleine dingetjes die er volgens jou in zouden moeten zitten. Onbegonnen werk. De een wil meer van dit, de ander wil meer van dit etcetera etcetera.
Dan hadden ze bobblehead stands en magazine racks eruit moeten halen.
When all else fails, you always have delusion.
  maandag 14 december 2015 @ 13:55:33 #61
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158236442
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 13:53 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Wasteland 2 is wel een aanrader btw.

Planescape Torment is ge-ni-aal. Er zijn patches voor HD weergave e.d., doe daar je voordeel mee :)
Heb ik geprobeerd, de gameplay en interface is gewoon te irritant. Kan de game niets aan doen verder maar ik ga niet spelen als ik me alleen maar erger.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 14 december 2015 @ 14:00:59 #62
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158236543
Vanmiddag maar eens verder met 4. Ik ga denk ik nu gewoon eindelijk eens de main quest afmaken. Of in ieder geval zo goed als. Op naar de Glowing Sea.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 14 december 2015 @ 14:20:43 #63
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_158236810
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 11:24 schreef Jolly_Reaper het volgende:

[..]

QFT. Ik wou dat Bethesda er eens een voorbeeld aan nam. ;( De dialogen in Fallout 1 en 2 zijn simpelweg geweldig. :)

[..]

Volgens mij wel, maar ik vind het een waardeloze settlement.
De turrets die daar staan switchen niet naar de speler wanneer je de boel overneemt. En als je ze sloopt dan blijven hun brandende wrakken er voor eeuwig staan.
De lijken worden ook al niet opgeruimd, en verder zijn items in het kamp nog steeds gemarkeerd alszijnde niet van jou.

Jammer, want het is verder een erg makkelijk verdedigbare plek.
Die je eerst kapot moet schieten voordat je zelf een turret plaatst. Anders gaan de turrets elkaar te lijf :')
  Redactie Frontpage maandag 14 december 2015 @ 14:58:24 #64
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_158237440
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 10:49 schreef Mirel het volgende:
Ben benieuwd hoe het zou zijn als Bungie een RPG zoals Fallout zou maken.
Waarschijnlijk al 6 dlc's voordat je ook maar in Diamond City bent :{
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_158238198
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 13:09 schreef SuperHarregarre het volgende:
Dat settlement builden blijft verslavend. Nu net de Jamaican Plains locatie ontdekt en opgeruimd. De te bebouwen ruimte is vrij gering en er staan kapotte huizen in de weg maar tussen de huizen is een stuk goed plat te maken. Heb er nu een soort Chinese courtyard van gemaakt met tuintje in het midden.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Heb heel lang zonder power armor gespeeld maar laatst vond ik de X-01 variant en die ziet er wel tof uit, dus ben het nu toch een tijdje aan het proberen. Kan alleen nog geen jetpack inbouwen helaas. :'(
Bouw je dit in god mode?

Ik heb als ik aan het bouwen ben steeds een tekort aan resources...
pi_158238672
Ik ben een week niet thuis en kijk nu elke keer jaloers naar dit topic. ;(
  maandag 14 december 2015 @ 16:27:54 #67
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158238944
Feit blijft wel dat het potentieel van dit spel door de build-options gigantisch zijn geworden. Zelfs nog pre-G.E.C.K. donderen de mods het internet op. Nu moet je nog een beetje aanklootviolen voor je krijgt wat je wil krijgen maar straks is dat helemaal klaar. Ik denk dat een week na het releasen van G.E.C.K. Je volledig in te stellen nieuwe settlements neer kan gooien die je een naam kan geven en volledig in het spel kan weven met trading routes en alles. Nu is het wel grappig om een workbench neer te plempen en te kijken wat je kan doen maar het is wel nog een beetje behelpen.

En vergeleken met Fallout new vegas en nu fallout 4 zie ik ondanks alle nadelen (gemis aan diepte van het verhaal onder anderen) dat ik zelfs nu ik het verhaal helemaal uitgespeeld heb dat ik nog steeds 's avonds jeuk krijgt dat ik verder wil spelen want dan heb ik weer een goed idee of zo ;(.

Nu nog even de mod downloaden dat je 400 extra items kan gebruiken en dan testen of ik mijn pc dusdanig over de zeik kan krijgen dat het begint te roken.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 14 december 2015 @ 17:04:53 #68
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_158239771
Wanneer wordt de eerste DLC verwacht? Ik heb iets van 3 quests over om te doen zo te zien :P
When all else fails, you always have delusion.
  maandag 14 december 2015 @ 17:05:46 #69
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_158239793
quote:
11s.gif Op maandag 14 december 2015 11:32 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Geen idee. Ik heb de GoG versie gekocht en die werken altijd wel. Maar ik wil de save games overzetten naar mijn telefoon en dat werkt alleen als ik opsla in Win XP. Ach, die virtuele machine had ik toch al.

[..]

Nee als je goed kijkt is er alleen wat diepgang in de gesprekken met belangrijke karakters. Voor de rest begin je met een lange lijst opties die eigenlijk allemaal of hetzelfde vragen of nutteloos zijn omdat iemand gewoon antwoordt met 'geen idee'. Er zijn eigenlijk altijd maar een of twee opties die daadwerkelijk informatie geven. Dat bedoel ik met diepgang. En zoals ik al eerder gezegd heb, het is geen gesprek maar een keuzemenu van een 0900 nummer. Op zich niets mis mee maar dan is het systeem van F4 veel beter natuurlijk. En dan heb ik het nog niet eens over de belachelijke willekeurige paden die willekeurige bonussen geven of quests afsluiten zonder dat dat vantevoren duidelijk is. Dat wapens die op de grond liggen vrijwel onzichtbaar zijn, vooruit. Maar dat alle quests simpelweg uit een zin bestaan die alleen het einddoel aangeven vind ik wel erg karig.

De daadwerkelijke teksten zijn wel beter, dat ben ik met je eens. Ik heb al regelmatig hardop gelachen. Dat is ook de reden dat ik het speel, de makers hebben hun best gedaan met de beperkte middelen destijds en de sfeer hebben ze uitstekend neergezet.
Wel supergrof deze generatie mensen. Het dialoog(systeem) beter vinden in fallout 4. Pure desecratie dit.
pi_158240963
Game valt gewoon super tegen :( Bagger bah :r
pi_158240998
Ik vond planescape echt geweldig, maar als ik die nu voor het eerst zou spelen zou ik me ook kapot ergeren. Tand des tijd enzo.

Sanctuary, tot ik mn vuurtoren af heb is mijn vaste uitvalsbasis, maar wordt nooit aangevallen. Sowieso is het retelang geleden dat er een settlement uberhaupt is aangevallen.. Is daar een reden voor?
-nee-
  maandag 14 december 2015 @ 18:17:24 #72
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158241024
quote:
14s.gif Op maandag 14 december 2015 18:15 schreef Marsenal het volgende:

Sanctuary, tot ik mn vuurtoren af heb is mijn vaste uitvalsbasis, maar wordt nooit aangevallen. Sowieso is het retelang geleden dat er een settlement uberhaupt is aangevallen.. Is daar een reden voor?
Is je defense rating hoger dan je voedsel/water/population rating? Dan word je amper aangevallen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 14 december 2015 @ 19:13:52 #73
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_158242378
Obsidian maakte de interactie met NPCs toch een stuk humoristischer in New Vegas dan Bethesda in Fallout 4.
  maandag 14 december 2015 @ 21:46:23 #74
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_158247244
wie weet hoe ik een beetje snel door die pip-boy kan navigeren als ik hem aandoe kom ik altijd bij mijn stats terecht, terwijl ik altijd bij mijn inventory wil zijn. Nu klik ik elke keer met mijn muis handmatig op 'inv' en dat is kut
  maandag 14 december 2015 @ 21:48:35 #75
256666 leeell
I know you're lonely
pi_158247314
quote:
5s.gif Op maandag 14 december 2015 18:17 schreef jogy het volgende:

[..]

Is je defense rating hoger dan je voedsel/water/population rating? Dan word je amper aangevallen.
Heb godverdomme al 44 uur playtime op m'n 2de playthrough en hier rekening mee gehouden.

+- 100 water + Food
10 defence

0 keer aangevallen.

Dat algoritme is kut
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')