quote:Op maandag 14 december 2015 11:26 schreef 2dope het volgende:
[..]
Hhad dat laatst al bij The Castle. Daar had ik voor de fuck of it een extreem uit de kluiten gewassen verdedigingslinie neergzet, bestaande uit een stuk of 20 turrets bij iedere muur. Toen kwamen er opeens pak 'm beet 10 raiders op visite, enkelen in Power Armor, maar dat was een oorverdovend (en framerate-verdovend) gekletter van een seconde of 6 en toen was het stil
Geen idee. Ik heb de GoG versie gekocht en die werken altijd wel. Maar ik wil de save games overzetten naar mijn telefoon en dat werkt alleen als ik opsla in Win XP. Ach, die virtuele machine had ik toch al.quote:Op maandag 14 december 2015 11:09 schreef 2dope het volgende:
[..]
Waarop werkt het niet bij je? W7, 8 en 8.1 zou gewoon moeten werken, mits gepatched en compat. modus geactiveerd.
Nee als je goed kijkt is er alleen wat diepgang in de gesprekken met belangrijke karakters. Voor de rest begin je met een lange lijst opties die eigenlijk allemaal of hetzelfde vragen of nutteloos zijn omdat iemand gewoon antwoordt met 'geen idee'. Er zijn eigenlijk altijd maar een of twee opties die daadwerkelijk informatie geven. Dat bedoel ik met diepgang. En zoals ik al eerder gezegd heb, het is geen gesprek maar een keuzemenu van een 0900 nummer. Op zich niets mis mee maar dan is het systeem van F4 veel beter natuurlijk. En dan heb ik het nog niet eens over de belachelijke willekeurige paden die willekeurige bonussen geven of quests afsluiten zonder dat dat vantevoren duidelijk is. Dat wapens die op de grond liggen vrijwel onzichtbaar zijn, vooruit. Maar dat alle quests simpelweg uit een zin bestaan die alleen het einddoel aangeven vind ik wel erg karig.quote:Er is juist voortdurend feedback vanuit de game in de pipboy. Iedere scheet wordt ongeveer gelogd in dat schermpje linksonder. Die voorwerp-models zijn soms wel lastig te herkennen ja, moet je een beetje rondscannen met je aanwijzer. Dan worden 'opraapbare' items ge-highlight met een enorme gele omranding.
Je opmerking over gesprekken is nogal opmerkelijk. Fallout 2 wordt geprezen / staat bekend om de ijzersterke/diepgaande dialogen m.b.t. game-lore en de (zwarte) humor. Kun je niets vinden, maar dat er niets gezegd wordt in gesprekken is Brahmin shit natuurlijk.
Hoeveel diepgang verwacht je van onbelangrijke personages en wat is de voorwaarde voor een belangrijk personage?quote:Op maandag 14 december 2015 11:32 schreef Fir3fly het volgende:
Nee als je goed kijkt is er alleen wat diepgang in de gesprekken met belangrijke karakters. Voor de rest begin je met een lange lijst opties die eigenlijk allemaal of hetzelfde vragen of nutteloos zijn omdat iemand gewoon antwoordt met 'geen idee'. Er zijn eigenlijk altijd maar een of twee opties die daadwerkelijk informatie geven. Dat bedoel ik met diepgang. En zoals ik al eerder gezegd heb, het is geen gesprek maar een keuzemenu van een 0900 nummer.
Nee. Gewoon neequote:Op zich niets mis mee maar dan is het systeem van F4 veel beter natuurlijk.
"belachelijke willekeurige paden die willekeurige bonussen geven". Kun je dat toelichten?quote:En dan heb ik het nog niet eens over de belachelijke willekeurige paden die willekeurige bonussen geven of quests afsluiten zonder dat dat vantevoren duidelijk is. Dat wapens die op de grond liggen vrijwel onzichtbaar zijn, vooruit. Maar dat alle quests simpelweg uit een zin bestaan die alleen het einddoel aangeven vind ik wel erg karig.
Het is gewoon dom om boos te worden om zulke details die volgens jou in de game zouden moeten zitten. Voorbeeld: ik vind dat hele bouwen vrij nutteloos en maak er nauwelijks gebruik. Had wat mij betreft weggelaten mogen worden en de resources aan iets anders besteed, terugbrengen van Repair bijvoorbeeld. Maar daar ga ik verder niet verontwaardigd over doen. Punt is, verschillende mensen vinden verschillende details belangrijk en Bethesda kan nooit iedereen tevreden stellen.quote:Op maandag 14 december 2015 10:49 schreef Mirel het volgende:
[..]
Hoezo 'in hemelsnaam'? Sterk taalgebruik.
Damn! Ik heb ook eens gekeken naar Wasteland, waar Fallout op gebaseerd is. Nog veel erger en voor zover ik weet alleen maar grote lappen tekst a la Oregon Trailquote:Op maandag 14 december 2015 07:48 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Zo had ik me nog eens gewaagd aan Burntime... nog een graadje ouder dan Fallout
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar de combo van een compleet waardeloze interface en het feit dat je binnen 5 minuten na start al kan worden uitgemoord maakt het nog best pittig.
Het punt is dat het er wél in zit. Maar dan is het half geimplenteerd door meubels te bieden om bepaalde hoard items weg te zetten maar niet voor alle soorten. Dus magazines en bobbleheads wel maar niet voor wapens en apparel.quote:Op maandag 14 december 2015 13:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het is gewoon dom om boos te worden om zulke details die volgens jou in de game zouden moeten zitten. Voorbeeld: ik vind dat hele bouwen vrij nutteloos en maak er nauwelijks gebruik. Had wat mij betreft weggelaten mogen worden en de resources aan iets anders besteed, terugbrengen van Repair bijvoorbeeld. Maar daar ga ik verder niet verontwaardigd over doen. Punt is, verschillende mensen vinden verschillende details belangrijk en Bethesda kan nooit iedereen tevreden stellen.
Wasteland 2 is wel een aanrader btw.quote:Op maandag 14 december 2015 13:47 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Damn! Ik heb ook eens gekeken naar Wasteland, waar Fallout op gebaseerd is. Nog veel erger en voor zover ik weet alleen maar grote lappen tekst a la Oregon Trail.
Oh en ik hoorde zoveel goede dingen over Planescape Torment maar daar stopte ik na een half uurtje ook mee. De interface is gewoon totaal onwerkbaar. En het ziet er gewoon te kut uit, dan vind ik Fallout 1 en 2 nog net kunnen.
Meh, zo kun je eeuwig doorgaan met kleine dingetjes die er volgens jou in zouden moeten zitten. Onbegonnen werk. De een wil meer van dit, de ander wil meer van dit etcetera etcetera.quote:Op maandag 14 december 2015 13:49 schreef Mirel het volgende:
[..]
Het punt is dat het er wél in zit. Maar dan is het half geimplenteerd door meubels te bieden om bepaalde hoard items weg te zetten maar niet voor alle soorten.En dat is het de grotere klacht rondom Bethesda, dat ze dingen halfslachtig implenteren.
Dezelfde klacht be ik rondom die Noorse boot. Een interessante locatie en leuk voor de geinteresseerden dat het erin zit, maar dan zijn er geen terminals of memo's of mensen aan boord waarmee je kan praten om wat verhaal mee te krijgen. Het was gewoon de zoveelste locatie met enemies om af te knallen. Half werk weer.
Dan hadden ze bobblehead stands en magazine racks eruit moeten halen.quote:Op maandag 14 december 2015 13:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Meh, zo kun je eeuwig doorgaan met kleine dingetjes die er volgens jou in zouden moeten zitten. Onbegonnen werk. De een wil meer van dit, de ander wil meer van dit etcetera etcetera.
Heb ik geprobeerd, de gameplay en interface is gewoon te irritant. Kan de game niets aan doen verder maar ik ga niet spelen als ik me alleen maar erger.quote:Op maandag 14 december 2015 13:53 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Wasteland 2 is wel een aanrader btw.
Planescape Torment is ge-ni-aal. Er zijn patches voor HD weergave e.d., doe daar je voordeel mee
Die je eerst kapot moet schieten voordat je zelf een turret plaatst. Anders gaan de turrets elkaar te lijfquote:Op maandag 14 december 2015 11:24 schreef Jolly_Reaper het volgende:
[..]
QFT. Ik wou dat Bethesda er eens een voorbeeld aan nam.De dialogen in Fallout 1 en 2 zijn simpelweg geweldig.
[..]
Volgens mij wel, maar ik vind het een waardeloze settlement.
De turrets die daar staan switchen niet naar de speler wanneer je de boel overneemt. En als je ze sloopt dan blijven hun brandende wrakken er voor eeuwig staan.
De lijken worden ook al niet opgeruimd, en verder zijn items in het kamp nog steeds gemarkeerd alszijnde niet van jou.
Jammer, want het is verder een erg makkelijk verdedigbare plek.
Waarschijnlijk al 6 dlc's voordat je ook maar in Diamond City bentquote:Op maandag 14 december 2015 10:49 schreef Mirel het volgende:
Ben benieuwd hoe het zou zijn als Bungie een RPG zoals Fallout zou maken.
Bouw je dit in god mode?quote:Op maandag 14 december 2015 13:09 schreef SuperHarregarre het volgende:
Dat settlement builden blijft verslavend. Nu net de Jamaican Plains locatie ontdekt en opgeruimd. De te bebouwen ruimte is vrij gering en er staan kapotte huizen in de weg maar tussen de huizen is een stuk goed plat te maken. Heb er nu een soort Chinese courtyard van gemaakt met tuintje in het midden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb heel lang zonder power armor gespeeld maar laatst vond ik de X-01 variant en die ziet er wel tof uit, dus ben het nu toch een tijdje aan het proberen. Kan alleen nog geen jetpack inbouwen helaas.
Wel supergrof deze generatie mensen. Het dialoog(systeem) beter vinden in fallout 4. Pure desecratie dit.quote:Op maandag 14 december 2015 11:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Geen idee. Ik heb de GoG versie gekocht en die werken altijd wel. Maar ik wil de save games overzetten naar mijn telefoon en dat werkt alleen als ik opsla in Win XP. Ach, die virtuele machine had ik toch al.
[..]
Nee als je goed kijkt is er alleen wat diepgang in de gesprekken met belangrijke karakters. Voor de rest begin je met een lange lijst opties die eigenlijk allemaal of hetzelfde vragen of nutteloos zijn omdat iemand gewoon antwoordt met 'geen idee'. Er zijn eigenlijk altijd maar een of twee opties die daadwerkelijk informatie geven. Dat bedoel ik met diepgang. En zoals ik al eerder gezegd heb, het is geen gesprek maar een keuzemenu van een 0900 nummer. Op zich niets mis mee maar dan is het systeem van F4 veel beter natuurlijk. En dan heb ik het nog niet eens over de belachelijke willekeurige paden die willekeurige bonussen geven of quests afsluiten zonder dat dat vantevoren duidelijk is. Dat wapens die op de grond liggen vrijwel onzichtbaar zijn, vooruit. Maar dat alle quests simpelweg uit een zin bestaan die alleen het einddoel aangeven vind ik wel erg karig.
De daadwerkelijke teksten zijn wel beter, dat ben ik met je eens. Ik heb al regelmatig hardop gelachen. Dat is ook de reden dat ik het speel, de makers hebben hun best gedaan met de beperkte middelen destijds en de sfeer hebben ze uitstekend neergezet.
Is je defense rating hoger dan je voedsel/water/population rating? Dan word je amper aangevallen.quote:Op maandag 14 december 2015 18:15 schreef Marsenal het volgende:
Sanctuary, tot ik mn vuurtoren af heb is mijn vaste uitvalsbasis, maar wordt nooit aangevallen. Sowieso is het retelang geleden dat er een settlement uberhaupt is aangevallen.. Is daar een reden voor?
Heb godverdomme al 44 uur playtime op m'n 2de playthrough en hier rekening mee gehouden.quote:Op maandag 14 december 2015 18:17 schreef jogy het volgende:
[..]
Is je defense rating hoger dan je voedsel/water/population rating? Dan word je amper aangevallen.
Druk op i.quote:Op maandag 14 december 2015 21:46 schreef Ypmaha het volgende:
wie weet hoe ik een beetje snel door die pip-boy kan navigeren als ik hem aandoe kom ik altijd bij mijn stats terecht, terwijl ik altijd bij mijn inventory wil zijn. Nu klik ik elke keer met mijn muis handmatig op 'inv' en dat is kut
Damn ja. Dat is wel gaar.quote:Op maandag 14 december 2015 21:48 schreef leeell het volgende:
[..]
Heb godverdomme al 44 uur playtime op m'n 2de playthrough en hier rekening mee gehouden.
+- 100 water + Food
10 defence
0 keer aangevallen.
Dat algoritme is kut
Had liever gezien dat je een fortress kon maken en aan de hand van je relatie met factions door ze aangevallen kan worden (binnen een soort van tijdslimiet die je kan "accepteren" of weigeren (met gevolgen natuurlijk). Zodat je steeds grotere / sterkere waves af moet slaan naarmate je ze afslacht in de commonwealth.quote:
Er zal vast wel een mod voor komen. Lijkt me briljant! Het is wachten op het uitkomen van GECKquote:Op maandag 14 december 2015 21:57 schreef leeell het volgende:
[..]
Had liever gezien dat je een fortress kon maken en aan de hand van je relatie met factions door ze aangevallen kan worden (binnen een soort van tijdslimiet die je kan "accepteren" of weigeren (met gevolgen natuurlijk). Zodat je steeds grotere / sterkere waves af moet slaan naarmate je ze afslacht in de commonwealth.
Ik ben inderdaad nog niet zo ver. Klamath helemaal gedaan en de Den nu ook. Misschien dat het beter wordt zodra ik nog wat meer bekend raak met de gameplay. De combat is wel geinig maar ook traagquote:Op maandag 14 december 2015 12:34 schreef 2dope het volgende:
[..]
Hoeveel diepgang verwacht je van onbelangrijke personages en wat is de voorwaarde voor een belangrijk personage?
Ik weet niet hoe ver je bent, maar ben wel benieuwd naar wat voorbeelden. Ik herken wat je zegt namelijk totaal niet.
Afgaande op je screenshot (mits dat je huidige progress is) ben je nog niet zo lang bezig (40hp, east-side van The Den, veelal de derde bezochte locatie).
Heb je lang vertoefd in Klamath? Het is een van de minder prominente locaties in de game maar heeft al een hele lijst aan beschikbare quests en bijbehorende personages die m.i. toch aardig wat te vertellen hebben. In ieder geval om je op weg te helpen met de MQ (Vic) maar ook sidequests met een eigen stukje verhaal (Smiley the trapper, Brahmins/Torr verdedigen, distilleerderij fiksen, de 'Rat God' pwnen, je eerste hint naar een functionerende auto, Buck & Chuck Dunton met vrij hilarische dialoogopties, de Ierse bokser (John Lawrence Sullivan) in de Golden Gecko pub die héél veel gespreksstof heeft en je unarmed skill kan leren).
Die vergelijking met een keuzemenu heb ik ook vaker gehoord.
Bedoel je daarmee dat alleen de juiste volgorde van keuzes tot het gewenste resultaat leiden?
Dat is toch in alle gamedialoog wel een beetje het geval?
Het hangt er vanaf wat je dus wil. Ik wil liever een daadwerkelijk gesprek zoals mensen dat zouden kunnen voeren in plaats van een textueel doolhof waar je elke keer teruggaat om te kijken of er in dat ene gangetje nog wat ligt. Dat doe ik in de daadwerkelijke game al genoeg.quote:Nee. Gewoon nee(agree to disagree natuurlijk)
Je krijgt soms korting bij shops als je blijft doorvragen om korting maar soms ook niet en ik heb zelfs een keer gehad dat ik dikke korting kreeg toen ik een quest voor iemand deed, maar die korting de tweede keer dat ik barter opende verdwenen was. En de game legt gewoon niet uit waarom, terwijl het gesprek exact hetzelfde blijft. En dat is schijnbaar ook geen bug.quote:"belachelijke willekeurige paden die willekeurige bonussen geven". Kun je dat toelichten?
Dat alle quests uit één zin bestaan... In de Pipboy onder 'quests' bedoel je?
Inderdaad. In de middeleeuwen gingen mensen voor minder op de brandstapel.quote:Op maandag 14 december 2015 17:05 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Wel supergrof deze generatie mensen. Het dialoog(systeem) beter vinden in fallout 4. Pure desecratie dit.
Deze met god mode gedaan inderdaad. Vorige allemaal gewoon met shipments en sloop vanuit andere locaties. Heb nu eigenlijk maar drie serieuze settlements. Castle, Starlight en dit is de volgende.quote:Op maandag 14 december 2015 15:46 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
Bouw je dit in god mode?
Ik heb als ik aan het bouwen ben steeds een tekort aan resources...
Dan moet je -als je iets weghaalt- 't ook niet scrappen maar storen he... dan kun je het later hergebruiken.quote:Op dinsdag 15 december 2015 00:22 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Deze met god mode gedaan inderdaad. Vorige allemaal gewoon met shipments en sloop vanuit andere locaties. Heb nu eigenlijk maar drie serieuze settlements. Castle, Starlight en dit is de volgende.
Maar ik merk dat ik met dat bouwen gewoon veel wil proberen en klooien en er is geen "undo" knop dus als je iets plaatst en dan scrapt omdat je iets anders wil plaatsen dan verlies je al een deel van je resources. Dat kon ik wel accepteren de eerste twee keer maar nu vind ik het wel mooi geweest.Ik probeer liever een hoop zodat het er goed uitziet.
Ja, en wat als je het niet wil hergebruiken? ;') Ik steek veel tijd in de settlements dus vaak werk ik iets uit maar passen er dingen niet dus dan bouw ik het geheel weer net iets anders waarbij ik minder bepaalde onderdelen nodig heb en meer andere.quote:Op dinsdag 15 december 2015 00:35 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
[..]
Dan moet je -als je iets weghaalt- 't ook niet scrappen maar storen he... dan kun je het later hergebruiken.
Helder, thanks.quote:Op maandag 14 december 2015 18:17 schreef jogy het volgende:
[..]
Is je defense rating hoger dan je voedsel/water/population rating? Dan word je amper aangevallen.
Ik kan er geen touw aan vast knopen. Ik werd continu aangevallen, op de meest "NU! EVEN! NIET!" momenten, terwijl m'n defense in die settlements ruim het dubbele is van het aantal voedsel/water. Dus dat amper aangevallen worden is bij mij niet het geval.quote:Op maandag 14 december 2015 18:17 schreef jogy het volgende:
[..]
Is je defense rating hoger dan je voedsel/water/population rating? Dan word je amper aangevallen.
Hm, gezien alle gekkigheid in dit topic heeft het misschien toch een andere oorzaak of je wel of niet aangevallen wordtquote:Op dinsdag 15 december 2015 10:56 schreef Jolly_Reaper het volgende:
[..]
Ik kan er geen touw aan vast knopen. Ik werd continu aangevallen, op de meest "NU! EVEN! NIET!" momenten, terwijl m'n defense in die settlements ruim het dubbele is van het aantal voedsel/water. Dus dat amper aangevallen worden is bij mij niet het geval.![]()
Heb uiteindelijk deze mod geinstalleerd:
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/4180/?
Ben ik lekker van het gezeur af en kan ik m'n eigen ding doen.
Het ligt er ook aan op welke moeilijkheidsgraad je speelt en welk level je bent geloof ik. Je defenserating is meer een soort waarschuwing voor aanvallers maar vijanden van hogere levels hebben daar lak aan. Ben 1x aangevallen door Raiders door een te lage defensie. De rest waren voornamelijk super Mutants en bijna altijd bij mijn grootste settlement met de meeste defense.quote:Op dinsdag 15 december 2015 11:14 schreef jogy het volgende:
[..]
Hm, gezien alle gekkigheid in dit topic heeft het misschien toch een andere oorzaak of je wel of niet aangevallen wordt. Bij mij leek het op zich wel te kloppen iig. Het is niet zo dat ik geen aanvallen krijg bij settlements met een hoge defenserating maar wel een stuk minder. Ah ja.
Mijn settlements worden ook bijna nooit aangevallen. Maar kan ook zijn dat iedereen dood is omdat ze geen voedsel en water hebbenquote:Op dinsdag 15 december 2015 13:35 schreef Gezicht het volgende:
Ik ben in ~70 uur één keer aangevallen.Of heeft dat ermee te maken dat Sanctuary de enige settlement is waar ik iets mee doe?
Same here, en die keer heb ik zelfs genegeerd omdat ik lekker aan het rondsjokken was. Geen idee wat de (nadelige) consequentie daarvan was eigenlijk.quote:Op dinsdag 15 december 2015 13:35 schreef Gezicht het volgende:
Ik ben in ~70 uur één keer aangevallen.Of heeft dat ermee te maken dat Sanctuary de enige settlement is waar ik iets mee doe?
quote:Op dinsdag 15 december 2015 13:39 schreef Maraca het volgende:
[..]
Mijn settlements worden ook bijna nooit aangevallen. Maar kan ook zijn dat iedereen dood is omdat ze geen voedsel en water hebbengeen idee
Bij mij nu al 2 keer een settlement aangevallen waar ik alleen maar ben langs geweest, maar niets heb gebouwd. Daar zaten beide keren 2 settlers met voedsel en zonder defence.quote:Op dinsdag 15 december 2015 13:35 schreef Gezicht het volgende:
Ik ben in ~70 uur één keer aangevallen.Of heeft dat ermee te maken dat Sanctuary de enige settlement is waar ik iets mee doe?
zijn ook alleen maar die missies van de minuteman dus totaal niet boeiendquote:Op dinsdag 15 december 2015 14:13 schreef Vault-Boy het volgende:
Wat wel weer jammer was dat ik een quest na een tijdje gefailed had. Blijkt er dus timed missies in de game te zitten. Dat haat ik echt in open wereld games waar ik lekker op mijn gemak keuzes wil maken.
Survival Guide inmiddels ook in huis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |