Ikea keukens staan nou niet echt bekend om kwaliteit.quote:Op donderdag 10 december 2015 18:31 schreef Erasmo het volgende:
Bouw dezelfde keuken eens met die IKEA keukenbouwer en kijk wat er dan uit komt rollen.
Vertel... Maar goed leg anders maar lekker 8k neer bij de keukenboer die het uit de spreekwoordelijke zelfde fabriek haalt.quote:Op donderdag 10 december 2015 18:33 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ikea keukens staan nou niet echt bekend om kwaliteit.
Juist wel, niet voor niets 25 jaar garantie.quote:Op donderdag 10 december 2015 18:33 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ikea keukens staan nou niet echt bekend om kwaliteit.
Ja.quote:Op donderdag 10 december 2015 18:26 schreef Sunri5e het volgende:
Of heb je dan nog meer info nodig om dit een beetje in te kunnen schatten?
Electra, water, afvoer etc wordt aangepast (doet de projectontwikkelaar. het gaat om een nieuwbouwwoning). De keuken plaatsen we zelf.quote:Op donderdag 10 december 2015 18:35 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ja.
Is dit inclusief eventueel benodigde aanpassingen aan elektra, water,gas en afvoer, en zo ja hoe groot zijn die?
Wat voor materiaal, wat voor bekleding op de deuren (of massief hout), wat voor blad (natuursteen of vezel met fineer).
Wat voor appendage? Komt er ook een close-in boiler?
Wat voor achterwand, RVS, tegels, verf, doen zij dit of doen jullie dit zelf?
etc..
Eigenlijk kun je pas stellen of een offerte goed is als je de offerte onder ogen krijgt.
Dat ligt er er maar net aan waar je het koopt.quote:Op donderdag 10 december 2015 20:06 schreef LXIV het volgende:
Op zo'n eerste offerte zou ik zeker 30% korting vragen, dus zo'n 5500 euro betalen. Die marge zit er gewoon in. Natuurlijk zullen ze tegenspurtelen, maar dan ga je gewoon ergens anders naar toe.
Ik heb die keuken en die offerte ook niet gezien. Vandaar dat ik blind zeg dat er wel 30% af kan. Meestal is het veel meer.quote:Op donderdag 10 december 2015 20:10 schreef Wintar het volgende:
[..]
Dat ligt er er maar net aan waar je hem koopt.Sommige zaken anticiperen er op dat klant er verwacht 30% af te kunnen halen, en zullen dus hoger openen. Andere zaken geven direct een redelijkere prijs. Ik ben het wel met je eens dat ze zelden in eerste instantie een bodemprijs zullen noemen. Maar zoals gezegd, meerdere offertes opvragen maakt het wel inzichtelijker.
Er is al wat vanaf. Ze begonnen met 10.800 euro en een keramische kookplaat. Nu is het 8000 geworden met inductie kookplaat.quote:Op donderdag 10 december 2015 20:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb die keuken en die offerte ook niet gezien. Vandaar dat ik blind zeg dat er wel 30% af kan. Meestal is het veel meer.
Sowieso loont het altijd om bij tenminste 3 leveranciers een offerte te laten maken en ze tegen elkaar uit te spelen.
Het beste koop je de keuken gewoon zelf (los) en installeer je hem zelf, eventueel met behulp van een goede timmerman.
Je werkblad heeft nu de meeste marge lijkt me. Voor 8k haal je in Duitsland veel meer waar voor je geld.quote:Op donderdag 10 december 2015 20:17 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Er is al wat vanaf. Ze begonnen met 10.800 euro en een keramische kookplaat. Nu is het 8000 geworden met inductie kookplaat.
Wat is KVIK?quote:Op donderdag 10 december 2015 21:08 schreef Janar het volgende:
Iedereen loopt te gissen. Lades zijn duurder dan simpele kasten, welk interieur heb je in de kasten, soft closing e.d.
Gewoon bij meerdere zaken kijken. Met Ikea prijzen kun je in ieder geval vergelijken. In de brochure van KVIK staan ook prijzen van kasten e.d.
Voornamelijk moet je naast een redelijke prijs ook een goed gevoel krijgen bij de zaak waar je het koopt. Goede Service zal ook aardig wat geld waard zijn.
als je t zou lezen weet je dat TS zelf plaatstquote:Op donderdag 10 december 2015 21:03 schreef hottentot het volgende:
Voor dit geld en deze opzet zou ik nog even verder kijken, de apparatuur kost 2600,- zeg je (zal wel goedkoopste prijs op tweakers zijn, dus laten we zeggen 3000,- blijft er alsnog 5000,- over voor de rest en plaatsing.
Ik denk dat je in Duitsland voor hetzelfde bedrag je keuken ook wel met keramische kookplaat krijgt, en hopelijk nog een duizend goedkoper.
Wel lief dat je mij niet in staat acht om iets te vergeten of ergens overheen te lezenquote:Op donderdag 10 december 2015 23:49 schreef Chinless het volgende:
[..]
als je t zou lezen weet je dat TS zelf plaatst
Bij de Ikea?quote:Op vrijdag 11 december 2015 10:29 schreef Snoepje5 het volgende:
Ik was vorige week ¤8500 kwijt incl. Montage van ¤700.
Greeploos, hoogglans wit, composiet werkblad, spoelbak onderbouw composiet spatrandjes, hoekkast met draaiateau en apparatuur voor plusminus ¤3500.
Geen hangende kasten.
Wellicht kun je er iets mee.
Keuken type Hacker.
Ik kan straks wel even het ontwerp postenquote:Op vrijdag 11 december 2015 10:22 schreef Rtificial het volgende:
Het komt op mij over als veel geld voor een keuken, maar begin eens met het plaatsen van het ontwerp, dan kunnen mensen wellicht een beter oordeel hebben.
Nu even andersom:
Vind je het zelf een goede prijs?
Zo ja? Doen!
Nee? Opnieuw onderhandelen, of elder een keuken laten samenstellen.
Je vooroordeel over IKEA keuken is overigens wat mij betreft onterecht. Zou ik zeker niet zomaar uitsluiten. Een ding weet je daar zeker, dat je een goede prijs voor de keuken krijgt, en waar voor je geld. Voor wat betreft de apparatuur kan je daar eventueel nog over twisten.
Een Ikea keuken is op zich prima als je er niet langer dan 5 jaar mee wilt doen. De persing van het spaanplaat is +- 200 mg per cm3. Bij andere keukenzaken waar kwaliteit wordt verkocht is dit rond de 6 a 700.quote:Op donderdag 10 december 2015 18:34 schreef Chinless het volgende:
[..]
Juist wel, niet voor niets 25 jaar garantie.
De afwerking is echter wat anders, maar dat is dan ook t prijs verschil
Wat ga je met die 40cm tussen de keuken en de muur doen? Het is niet breed genoeg voor een prullenbak. Waarom dan je blad niet gewoon doortrekken tot de muur? Kun je daar mooi een koffiemachine neerzetten. Heel veel werkruimte heb je toch al niet...quote:
Puur loze ruimte is wel mooi als je genoeg ruimte hebt. Dat geeft rust. Bij een kleinere keuken zoals deze zou ik ook alles zoveel mogelijk benutten. Extra blad dus!quote:Op vrijdag 11 december 2015 13:23 schreef Barrah het volgende:
[..]
Wat ga je met die 40cm tussen de keuken en de muur doen? Het is niet breed genoeg voor een prullenbak. Waarom dan je blad niet gewoon doortrekken tot de muur? Kun je daar mooi een koffiemachine neerzetten. Heel veel werkruimte heb je toch al niet...
De loze ruimte aan de andere kant begrijp ik ook niet. Leuk dat is bedacht dat de tegenoverliggende kasten in het hart worden uitgelijnd, maar is dit werkelijk het meest praktische gebruik van je ruimte? Je zou ook hier een extra stuk werkblad of een hoekje om aan te zitten kunnen overwegen.
In een keuken van dit bedrag op deze plek zou ik op zijn minst met twee personen willen kunnen koken.
En het koffiezetapparaat. En bakjes. En rommel. En dingen. Je hebt op deze manier gewoon te weinig keukenblad.quote:Op vrijdag 11 december 2015 13:25 schreef Leonos het volgende:
Vergeet niet dat de frituurpan ook een plek moet hebben!
En vrij staande keuken die niet de hoek staat vinden wij meer "body" hebben. Daarnaast komt de koffiemachine in de grote kast te staan en niet op het aanrechtblad.quote:Op vrijdag 11 december 2015 13:23 schreef Barrah het volgende:
[..]
Wat ga je met die 40cm tussen de keuken en de muur doen? Het is niet breed genoeg voor een prullenbak. Waarom dan je blad niet gewoon doortrekken tot de muur? Kun je daar mooi een koffiemachine neerzetten. Heel veel werkruimte heb je toch al niet...
De loze ruimte aan de andere kant begrijp ik ook niet. Leuk dat is bedacht dat de tegenoverliggende kasten in het hart worden uitgelijnd, maar is dit werkelijk het meest praktische gebruik van je ruimte? Je zou ook hier een extra stuk werkblad of een hoekje om aan te zitten kunnen overwegen.
In een keuken van dit bedrag op deze plek zou ik op zijn minst met twee personen willen kunnen koken.
Is het nog steeds veel.quote:Op vrijdag 11 december 2015 14:21 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
15000 is ook veel maar als het het waard is....
Kan je het ook kort? :p Zou mij namelijk enorm helpen.quote:Op vrijdag 11 december 2015 14:31 schreef speedfightrage het volgende:
8000 is te veel voor deze keuken.
Kan een lang verhaal op gaan hangen waarom maar het is echt zo
Multiplex met kunstofquote:Op vrijdag 11 december 2015 15:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wat voor soort blad moet ik me voorstellen trouwens?
Je hebt maar één plek waar je fatsoenlijk dingen kunt snijden enz.quote:Op vrijdag 11 december 2015 14:14 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
En vrij staande keuken die niet de hoek staat vinden wij meer "body" hebben. Daarnaast komt de koffiemachine in de grote kast te staan en niet op het aanrechtblad.
terwijl je de ruimte hebt, was ie er niet is het anders...quote:Op vrijdag 11 december 2015 15:34 schreef Barrah het volgende:
maar in het gebruik wordt het prutsen op de vierkante meter zo
Ik heb een keuken gekocht met kookeiland. 10 cm dik granieten blad op zowel het eiland als de keuken.quote:Op vrijdag 11 december 2015 15:05 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Kan je het ook kort? :p Zou mij namelijk enorm helpen.
In het kort? Dat het elders goedkoper kan. In het lang. Ga naar diverse zaken, van kleine zaken tot grote ketens, en vraag prijzen op.quote:Op vrijdag 11 december 2015 15:05 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Kan je het ook kort? :p Zou mij namelijk enorm helpen.
Waar gekocht? Welke apparatuur?quote:Op vrijdag 11 december 2015 12:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wij hebben betalen 7500 euro inclusief montage voor onze keuken. Is een hacker systemat, L opstelling, 2cm composiet blad, hoogglans, koof met spotjes, regaal, hoek kast met draai plateau, en alle apparatuur
Tekening staat in mijn topic mocht je dat interessant vinden. Ik denk dat je keuken nog wel goedkoper kan. Wie weet ook wel bij deze zaak want vaak valt er wel wat te handelen.
Nuva keukens. Zit in het zuiden van het land werkte met ons project mee. Dus leidingwerk enzo regelde zij ook.quote:Op vrijdag 11 december 2015 16:48 schreef Wintar het volgende:
[..]
In het kort? Dat het elders goedkoper kan. In het lang. Ga naar diverse zaken, van kleine zaken tot grote ketens, en vraag prijzen op.
Kijk dan naar het prijsverschil, en bepaald wat voor gevoel je bij welke zaak hebt, en kijk hoeveel dat goed gevoel je waar is qua meerprijs (in het geval dat je bij de goedkoopste aanbieder niet het beste gevoel hebt)
[..]
Waar gekocht? Welke apparatuur?
Ik dacht dat gelaserde randen juist bij folie-fronten worden toegepast. Bij gespoten fronten spuiten ze de zijkanten meteen mee.quote:Op vrijdag 11 december 2015 16:12 schreef Sunri5e het volgende:
Keuken is gespoten met gelaserde randjes zoals ze het zo mooi noemen.
Nee we hebben extra niet gekozen voor folie omdat dat los gaat laten naar verloop van tijd.quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:43 schreef Psycho_dad het volgende:
[..]
Ik dacht dat gelaserde randen juist bij folie-fronten worden toegepast. Bij gespoten fronten spuiten ze de zijkanten meteen mee.
Overigens vind ik de keuken ook aardig aan de prijs. Met composiet werkblad en montage was het misschien nog redelijk, maar zonder dat moet de prijs wel wat lager kunnen.
Ok, dan zal het wel kloppen.quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:48 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Nee we hebben extra niet gekozen voor folie omdat dat los gaat laten naar verloop van tijd.
Laseren is de goedkoopste optie volgens mij?quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:48 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Nee we hebben extra niet gekozen voor folie omdat dat los gaat laten naar verloop van tijd.
Is denk ik vrij laag ja. Komt waarschijnlijk doordat we een dun werkblad wilden. Vrienden van ons hebben een vergelijkbaar model keuken maar dan met 6cm werkblad, dan zit je meteen al 5 cm hoger.quote:Op vrijdag 11 december 2015 18:03 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Is dat niet vrij laag?Ik dacht dat 95 cm tegenwoordig de standaard was.
Volgens mij wel. Wij hebben ook Laser Briljant Wit van Haecker. Ik vond de duurdere optie eigenlijk niet eens mooier.quote:Op vrijdag 11 december 2015 18:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Laseren is de goedkoopste optie volgens mij?
Dan neem je toch een wat hogere plint?quote:Op vrijdag 11 december 2015 18:09 schreef Psycho_dad het volgende:
[..]
Is denk ik vrij laag ja. Komt waarschijnlijk doordat we een dun werkblad wilden. Vrienden van ons hebben een vergelijkbaar model keuken maar dan met 6cm werkblad, dan zit je meteen al 5 cm hoger.
Zoals Barrah al zegt: pas de stelpoothoogte aan van 10 cm naar 15 cm, iets hogere plint en je bent er. Een (te) lage werkhoogte is niet echt comfortabel.quote:Op vrijdag 11 december 2015 18:09 schreef Psycho_dad het volgende:
[..]
Is denk ik vrij laag ja. Komt waarschijnlijk doordat we een dun werkblad wilden. Vrienden van ons hebben een vergelijkbaar model keuken maar dan met 6cm werkblad, dan zit je meteen al 5 cm hoger.
Nee de middelste. Je hebt normaal (dan zie je de lijmnaden beste wel goed zitten). Je hebt lasteren (dan zie je die niet), en volledig gespoten.quote:Op vrijdag 11 december 2015 18:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Prijs klinkt wel goed hoor inderdaad. Systemat is niet goedkoop, maar zeker wel goed! Waar TS offerte voor heeft is wat goedkoper dan systemat, maar komt wel van dezelfde leverancier/fabriek en is ook prima kwaliteit.quote:Op vrijdag 11 december 2015 16:53 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Nuva keukens. Zit in het zuiden van het land werkte met ons project mee. Dus leidingwerk enzo regelde zij ook.
Dit valt wel onder de mandemakers groep maar geen last gehad van vervelende verkoop praktijken ofzo.
Had misschien elders nog goedkoper gekunnen. Maar het was prettig zaken doen en ik heb achteraf nog van alles aan de keuken veranderd.. Want niks zo wispelturig als een vrouw héen daar werd niet moeilijk over gedaan.
Nee, het goedkoopste zijn de gewone ABS kanten. Hierbij zie je die randen echter veel beter zitten, bij laserkanten zijn deze een stukje minder zichtbaar.quote:Op vrijdag 11 december 2015 18:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heb je hier ook bewijzen voor?quote:Op vrijdag 11 december 2015 12:20 schreef kreuk050 het volgende:
[..]
Een Ikea keuken is op zich prima als je er niet langer dan 5 jaar mee wilt doen. De persing van het spaanplaat is +- 200 mg per cm3. Bij andere keukenzaken waar kwaliteit wordt verkocht is dit rond de 6 a 700.
Wij zijn er ook wel tevreden mee idd. En het goede gevoel doet ook watquote:Op vrijdag 11 december 2015 19:11 schreef Wintar het volgende:
[..]
Prijs klinkt wel goed hoor inderdaad. Systemat is niet goedkoop, maar zeker wel goed! Waar TS offerte voor heeft is wat goedkoper dan systemat, maar komt wel van dezelfde leverancier/fabriek en is ook prima kwaliteit.
[..]
Nee, het goedkoopste zijn de gewone ABS kanten. Hierbij zie je die randen echter veel beter zitten, bij laserkanten zijn deze een stukje minder zichtbaar.
Dat is wat te kort door de bocht. Vervelende verkooppraktijken, en wanneer je te snel toehapt betaal je te veel. Je moet dus niet naar zo'n zaak gaan en gelijk tekenen. Ik blijf nu in herhaling vallen maar ik zeg het voor de laatste keer in dit topic: als je geen inkoopprijzen kent weet je niet of je prijs scherp is, enige manier om daar achter te komen is om meerdere offertes op te vragen bij allerlei zaken van eenmanszaken tot grote ketens.quote:Op vrijdag 11 december 2015 22:05 schreef Enchanter het volgende:
Ikea keukens zijn prima hoor TS.
Niet naar Keukenconcurrent , Brugman , Grando , Keukenkampioen of Edmon (allemaal DMG ) gaan , dan weet je zeker dat genaaid wordt.
Vanwege de manier waarop ze met je omgaan zou ik het liefst zien dat ze vandaag nog failliet gaan. Ik betaal liever iets meer dan dat er ooit iets van mijn geld naar meneer Mandemakers gaat. Smerige criminele bendequote:Op zaterdag 12 december 2015 07:50 schreef Wintar het volgende:
[..]
Dat is wat te kort door de bocht. Vervelende verkooppraktijken, en wanneer je te snel toehapt betaal je te veel. Je moet dus niet naar zo'n zaak gaan en gelijk tekenen.
Dat is een ander verhaal. Het is echter niet zo dat je zeker genaaid wordt, theoretisch kan je daar echt wel voor een scherpe prijs een keuken krijgen. Ze kunnen daar vaak onder offertes van andere zaken gaan.quote:Op zaterdag 12 december 2015 07:54 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Vanwege de manier waarop ze met je omgaan zou ik het liefst zien dat ze vandaag nog failliet gaan. Ik betaal liever iets meer dan dat er ooit iets van mijn geld naar meneer Mandemakers gaat. Smerige criminele bendeAlleen de prijs is niet zaligmakend.
Dus 5300 euro voor een paar kasten + houten werkblad excl. montage en afwerking en sowieso geen details zoals verlichting, achterwand bij fornuis/spoelbak. Misschien niet eens bestekbakken, vuilnissystemen? Tenzij de kasten uit goud zijn, zeg ik slechte deal. Percentage apparatuur ten opzichte van totaalprijs is ook slecht en dan heb je niets eens montage.quote:Op donderdag 10 december 2015 18:26 schreef Sunri5e het volgende:
Wij hebben zojuist een offerte voor onze keuken ontvangen. Ik vind het een enorm ondoorzichtige markt en weet dus ook niet of de offerte die we hebben ontvangen scherp is.
De offerte die we hebben ontvangen is in totaal 7975,- euro. Ik heb al een beetje op internet gezocht en er zit voor ongeveer 2600,- euro aan apparatuur in. De keuken zelf is een opstelling van 2 kanten die tegenover elkaar staan opgesteld. De ene kant is het kookgedeelte van zo'n 3 meter breed. De andere kant is een hoge kastenwand van 3 kasten van 2 meter hoog en 1.80 meter breed. Het is een zogenaamde hoogglans witte keuken met gelazerde randjes.
Kan iemand hier iets over zeggen? Is dit duur? Of heb je dan nog meer info nodig om dit een beetje in te kunnen schatten?
Houten werkblad is meestal een stuk duurder dan graniet of composiet! Het gaat hier echter om multiplex, niet massief hout.quote:Op zaterdag 12 december 2015 08:22 schreef XL het volgende:
[..]
Dus 5300 euro voor een paar kasten + houten werkblad excl. montage
quote:Op zaterdag 12 december 2015 09:25 schreef Nico987 het volgende:
Met deze indeling hoop ik dat er veel afhaal zaken in de buurt zijn..
Hier kun je toch niet serieus koken? Nu ben ik verwend met 7 meter werkblad. Maar denk dat ik wel 1.20meter werkblad vol heb staan met een fruit/groente schaal, keuken machine Etc. Dan nog een snij plank er bij past niet.
Zelfs voor 500 euro zou die keuken te duur zijn..
quote:Op zaterdag 12 december 2015 09:25 schreef Nico987 het volgende:
Hier kun je toch niet serieus koken? Nu ben ik verwend met 7 meter werkblad. Maar denk dat ik wel 1.20meter werkblad vol heb staan met een fruit/groente schaal, keuken machine Etc. Dan nog een snij plank er bij past niet.
Wat volstaat is geen werkblad, 5 meter 80 kan natuurlijk door de ruimte ontstaan. Maar het is natuurlijk veel meer dan je nodig hebt. Tenzij je niet kunt koken/organiseren. Of wanneer je als in een studentenhuis afwas weken laat staan.quote:Op zaterdag 12 december 2015 09:25 schreef Nico987 het volgende:
Ja, eens. Had ik beter kunnen formuleren.quote:Op zaterdag 12 december 2015 08:55 schreef Wintar het volgende:
[..]
Houten werkblad is meestal een stuk duurder dan graniet of composiet! Het gaat hier echter om multiplex, niet massief hout.
Het soort keuken dat TS voor ogen heeft, greeploos met keellijsten kan je toch überhaupt niet bij IKEA krijgen?quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:32 schreef poldervrouwtje het volgende:
ikea keukens zijn meer dan prima alleen minder keuze in maten kastjes.. dat kán beperkend zijn (bij ons was dat het geval, wij kwamen niet uit met de kastjes en kwamen dan met te veel passtukken) en de apparatuur is van Whirlpool (wat niet persé slecht is afhankelijk wat je eisen zijn).. De keueken die we hebben gekocht bij keukenboer en die van ikea , daar zat ongeveer 2000 euro tussen (ikea goedkoper incl. plaatsen), op kast niveau ex apparatuur want dan kan je zo gek maken als je wil
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |