Ikea keukens staan nou niet echt bekend om kwaliteit.quote:Op donderdag 10 december 2015 18:31 schreef Erasmo het volgende:
Bouw dezelfde keuken eens met die IKEA keukenbouwer en kijk wat er dan uit komt rollen.
Vertel... Maar goed leg anders maar lekker 8k neer bij de keukenboer die het uit de spreekwoordelijke zelfde fabriek haalt.quote:Op donderdag 10 december 2015 18:33 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ikea keukens staan nou niet echt bekend om kwaliteit.
Juist wel, niet voor niets 25 jaar garantie.quote:Op donderdag 10 december 2015 18:33 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ikea keukens staan nou niet echt bekend om kwaliteit.
Ja.quote:Op donderdag 10 december 2015 18:26 schreef Sunri5e het volgende:
Of heb je dan nog meer info nodig om dit een beetje in te kunnen schatten?
Electra, water, afvoer etc wordt aangepast (doet de projectontwikkelaar. het gaat om een nieuwbouwwoning). De keuken plaatsen we zelf.quote:Op donderdag 10 december 2015 18:35 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ja.
Is dit inclusief eventueel benodigde aanpassingen aan elektra, water,gas en afvoer, en zo ja hoe groot zijn die?
Wat voor materiaal, wat voor bekleding op de deuren (of massief hout), wat voor blad (natuursteen of vezel met fineer).
Wat voor appendage? Komt er ook een close-in boiler?
Wat voor achterwand, RVS, tegels, verf, doen zij dit of doen jullie dit zelf?
etc..
Eigenlijk kun je pas stellen of een offerte goed is als je de offerte onder ogen krijgt.
Dat ligt er er maar net aan waar je het koopt.quote:Op donderdag 10 december 2015 20:06 schreef LXIV het volgende:
Op zo'n eerste offerte zou ik zeker 30% korting vragen, dus zo'n 5500 euro betalen. Die marge zit er gewoon in. Natuurlijk zullen ze tegenspurtelen, maar dan ga je gewoon ergens anders naar toe.
Ik heb die keuken en die offerte ook niet gezien. Vandaar dat ik blind zeg dat er wel 30% af kan. Meestal is het veel meer.quote:Op donderdag 10 december 2015 20:10 schreef Wintar het volgende:
[..]
Dat ligt er er maar net aan waar je hem koopt.Sommige zaken anticiperen er op dat klant er verwacht 30% af te kunnen halen, en zullen dus hoger openen. Andere zaken geven direct een redelijkere prijs. Ik ben het wel met je eens dat ze zelden in eerste instantie een bodemprijs zullen noemen. Maar zoals gezegd, meerdere offertes opvragen maakt het wel inzichtelijker.
Er is al wat vanaf. Ze begonnen met 10.800 euro en een keramische kookplaat. Nu is het 8000 geworden met inductie kookplaat.quote:Op donderdag 10 december 2015 20:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb die keuken en die offerte ook niet gezien. Vandaar dat ik blind zeg dat er wel 30% af kan. Meestal is het veel meer.
Sowieso loont het altijd om bij tenminste 3 leveranciers een offerte te laten maken en ze tegen elkaar uit te spelen.
Het beste koop je de keuken gewoon zelf (los) en installeer je hem zelf, eventueel met behulp van een goede timmerman.
Je werkblad heeft nu de meeste marge lijkt me. Voor 8k haal je in Duitsland veel meer waar voor je geld.quote:Op donderdag 10 december 2015 20:17 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Er is al wat vanaf. Ze begonnen met 10.800 euro en een keramische kookplaat. Nu is het 8000 geworden met inductie kookplaat.
Wat is KVIK?quote:Op donderdag 10 december 2015 21:08 schreef Janar het volgende:
Iedereen loopt te gissen. Lades zijn duurder dan simpele kasten, welk interieur heb je in de kasten, soft closing e.d.
Gewoon bij meerdere zaken kijken. Met Ikea prijzen kun je in ieder geval vergelijken. In de brochure van KVIK staan ook prijzen van kasten e.d.
Voornamelijk moet je naast een redelijke prijs ook een goed gevoel krijgen bij de zaak waar je het koopt. Goede Service zal ook aardig wat geld waard zijn.
als je t zou lezen weet je dat TS zelf plaatstquote:Op donderdag 10 december 2015 21:03 schreef hottentot het volgende:
Voor dit geld en deze opzet zou ik nog even verder kijken, de apparatuur kost 2600,- zeg je (zal wel goedkoopste prijs op tweakers zijn, dus laten we zeggen 3000,- blijft er alsnog 5000,- over voor de rest en plaatsing.
Ik denk dat je in Duitsland voor hetzelfde bedrag je keuken ook wel met keramische kookplaat krijgt, en hopelijk nog een duizend goedkoper.
Wel lief dat je mij niet in staat acht om iets te vergeten of ergens overheen te lezenquote:Op donderdag 10 december 2015 23:49 schreef Chinless het volgende:
[..]
als je t zou lezen weet je dat TS zelf plaatst
Bij de Ikea?quote:Op vrijdag 11 december 2015 10:29 schreef Snoepje5 het volgende:
Ik was vorige week ¤8500 kwijt incl. Montage van ¤700.
Greeploos, hoogglans wit, composiet werkblad, spoelbak onderbouw composiet spatrandjes, hoekkast met draaiateau en apparatuur voor plusminus ¤3500.
Geen hangende kasten.
Wellicht kun je er iets mee.
Keuken type Hacker.
Ik kan straks wel even het ontwerp postenquote:Op vrijdag 11 december 2015 10:22 schreef Rtificial het volgende:
Het komt op mij over als veel geld voor een keuken, maar begin eens met het plaatsen van het ontwerp, dan kunnen mensen wellicht een beter oordeel hebben.
Nu even andersom:
Vind je het zelf een goede prijs?
Zo ja? Doen!
Nee? Opnieuw onderhandelen, of elder een keuken laten samenstellen.
Je vooroordeel over IKEA keuken is overigens wat mij betreft onterecht. Zou ik zeker niet zomaar uitsluiten. Een ding weet je daar zeker, dat je een goede prijs voor de keuken krijgt, en waar voor je geld. Voor wat betreft de apparatuur kan je daar eventueel nog over twisten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |