Ik vind 't nogal wat, zoveel rente beloven met tweedehands goederen.quote:Op donderdag 10 december 2015 16:10 schreef dbrmnn het volgende:
En weer een nieuwe online op GVE. Eentje die ik skip, overigens.
De Vintage Markt
Project:12780 Zakelijk
Leendoel:Opstart onderneming
Classificatie:5s
G-PD percentage:0,04
Creditsafe score:23
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 68.000
Geinvesteerd:¤ 3.500
Product:
Lening
Looptijd:
60 maanden
Rente per jaar:9,0%
Mee eens niet een op een publiceren, wel over praten maar discreet zoals gisteren aan het eind van de middag metquote:Op donderdag 10 december 2015 16:05 schreef najra1990 het volgende:
Eens, maar laten we mails die in vertrouwen verstuurd worden niet meer posten...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Met zijn allen weet je meer.
Ik dacht dat limiet eraf ging. Maar met 80k per platform en zo veel verschillende platformen zit ik voorlopig niet aan de maxquote:Op donderdag 10 december 2015 16:23 schreef MSR het volgende:
AFM hoogt de limieten in 2016 op van 40.000 naar 80.000 zie ik (waarom eigenlijk überhaupt een limiet?) maar ik zie nergens of het max aantal projecten ook gewijzigd wordt.
Die kennen we toch??quote:Op donderdag 10 december 2015 17:03 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=12943
weer een nieuwe vandaag.
Ja die heb ik eerder gezien. Ik weet niet meer waar maar volgens mij vroegen ze meer en is die niet vol gekomen.quote:
oudquote:Op donderdag 10 december 2015 17:06 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ja die heb ik eerder gezien. Ik weet niet meer waar maar volgens mij vroegen ze meer en is die niet vol gekomen.
Even opgezocht, volgens mij 450K ook bij GVE , nu lezen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar zitten de risico's bij de nieuwe UGO wat krijg je terug als je 1000 euro investeert.quote:Op donderdag 10 december 2015 17:16 schreef CaLeX het volgende:
nieuw:
Naam: UGO International BV
Leendoel: Financiering werkkapitaal
Bedrag: 250.000 euro
Rente: 9,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 5s
Graydon rating: 0,69
Dat wordt continue toetsen voor sommigen onder ons.quote:Op donderdag 10 december 2015 18:36 schreef djh77 het volgende:
wordt een leuk circus.
2) Een bestaande investeerder van het platform wil een nieuwe investering doen. Ook deze investeerder dient eenmalig de investeerderstoets in te vullen, ongeacht de hoogte van deze nieuwe investering.
3) Een bestaande investeerder van het platform heeft reeds ¤1.000 geīnvesteerd en wil nu een bedrag van ¤4.000 in een project investeren. Omdat deze investeerder hiermee in totaal ¤5.000 (of meer) investeert, dient het platform een nieuwe investeerderstoets af te nemen. Hierbij mag het platform zich beperken tot het stellen van de vermogensvragen.
4) Na het passeren van de ¤5.000 grens aan investeringen via het platform wil de investeerder opnieuw investeren. Voor iedere investering nadien geldt dat het platform minimaal de vermogensvragen uit de investeerderstoets moet stellen. Dit is belangrijk om zo als platform het vrij belegbaar vermogen wat de investeerder via het platform investeert blijvend te monitoren.
Waar komt dit vandaan? Zal wel met de belastingdienst te maken hebben ofzo?quote:Op donderdag 10 december 2015 18:36 schreef djh77 het volgende:
wordt een leuk circus.
2) Een bestaande investeerder van het platform wil een nieuwe investering doen. Ook deze investeerder dient eenmalig de investeerderstoets in te vullen, ongeacht de hoogte van deze nieuwe investering.
3) Een bestaande investeerder van het platform heeft reeds ¤1.000 geīnvesteerd en wil nu een bedrag van ¤4.000 in een project investeren. Omdat deze investeerder hiermee in totaal ¤5.000 (of meer) investeert, dient het platform een nieuwe investeerderstoets af te nemen. Hierbij mag het platform zich beperken tot het stellen van de vermogensvragen.
4) Na het passeren van de ¤5.000 grens aan investeringen via het platform wil de investeerder opnieuw investeren. Voor iedere investering nadien geldt dat het platform minimaal de vermogensvragen uit de investeerderstoets moet stellen. Dit is belangrijk om zo als platform het vrij belegbaar vermogen wat de investeerder via het platform investeert blijvend te monitoren.
Nieuwsbrief van AFM, zie hierboven. Waardeloos zeg.quote:Op donderdag 10 december 2015 18:41 schreef -jos- het volgende:
[..]
Waar komt dit vandaan? Zal wel met de belastingdienst te maken hebben ofzo?
Dus dan weten straks de belastingdienst en de crowdfundplatforms wat mijn vermogen is??quote:Op donderdag 10 december 2015 18:36 schreef djh77 het volgende:
wordt een leuk circus.
quote:Op donderdag 10 december 2015 17:41 schreef crowd_funder het volgende:
Nog een project van GvE met betalingsproblemen:Balen zeg! Hoop dat je er niet met al te veel in zit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het gaat om een vermogenstoets. Er staat niet dat je je vermogen hoeft door te geven.Het kunnen ook vragen zijn als: Heeft u voldoende vermogen om financiele tegenvallers op te vangen?quote:Op donderdag 10 december 2015 18:47 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
Dus dan weten straks de belastingdienst en de crowdfundplatforms wat mijn vermogen is??
Zou kunnen. Maar gek eigenlijk; een vakantie van 4K kun je zo boeken en bij een investering van 4K moet ik een vermogenstoets doen.quote:Op donderdag 10 december 2015 19:02 schreef djh77 het volgende:
[..]
Het gaat om een vermogenstoets. Er staat niet dat je je vermogen hoeft door te geven.Het kunnen ook vragen zijn als: Heeft u voldoende vermogen om financiele tegenvallers op te vangen?
We zullen moeten afwachten wat er uit komt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |