abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158195233
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 15:34 schreef redbull666 het volgende:

[..]

Volgens mij is het funden van start-ups niks voor jou. Bij dit soort investeringen is het ALTIJD onzeker wat de toekomst zal brengen, 80-90% van start-ups worden nooit een zwaan.

Waarderingen worden bepaald uitgaande van enig succes. De meesten halen dat nooit, maar die paar die er ruim overheen kunnen dat goed maken. Helaas is dat lang niet zo goed meetbaar als "8% rente op jaarbasis", maar het is dan ook een ander vak. Op "quite" spelen is nooit het doel van equity funding.
Nee, nou is daar natuurlijk niets verkeerds aan maar dan moet je bij voorkeur natuurlijk geen certificaten van aandelen krijgen of, als het dan wel certificaten zijn moet je niet van dit soort voorwaarden hebben "8.3 Ingeval er sprake is van terugkoop van Investeerders Coöp Aandelen door de Vennootschap geldt het daartoe bepaalde in de statuten van Vennootschap en zal de verkrijgingsprijs nooit meer bedragen dan tweemaal (2x) de prijs bij verwerving van deze aandelen." Op die manier gaat ook een zwaan je niet helpen om het verlies van de overige 90% te compenseren.
pi_158195864
quote:

[..]

Volgens mij is het funden van start-ups niks voor jou. Bij dit soort investeringen is het ALTIJD onzeker wat de toekomst zal brengen, 80-90% van start-ups worden nooit een zwaan.

Waarderingen worden bepaald uitgaande van enig succes. De meesten halen dat nooit, maar die paar die er ruim overheen kunnen dat goed maken. Helaas is dat lang niet zo goed meetbaar als "8% rente op jaarbasis", maar het is dan ook een ander vak. Op "quite" spelen is nooit het doel van equity funding.
RavigotteSaus kijkt misschien naar programma's als "Shark Tank" (Fox) en "Dragons' Den" (BBC). De potentiële investeerders tonen daarin keer op keer aan dat de echte marktwaarde van de deelnemende bedrijven véél lager ligt dan de bedrijfseigenaren claimen. Vaak omdat de claim is gebaseerd op toekomstplannen, niet op feitelijk voltooide activiteiten en cijfers. Persoonlijk zou ik daarom ook niet snel aandelen in een startend bedrijf kopen, waarvan de valuatie door het bedrijf zelf wordt gedaan. En dan laat ik de moeilijke overdraagbaarheid van de aandelen en het bepalen van de waarde daarvan nog buiten beschouwing. Nee, dan liever een lening.

De website van de Bierbank heb ik ook bekeken. Er ontbreekt veel te veel informatie om in te kunnen schatten of dat een serieuze investering kan zijn voor een niet-bierliefhebber. Ben je echter een liefhebber en heb je best zin om over vijf jaar met een groep investeerders een 'gratis' biertje te drinken, dan is een gokje met ¤7,50 alleen maar grappig.
pi_158196178
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 16:18 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Nee, nou is daar natuurlijk niets verkeerds aan maar dan moet je bij voorkeur natuurlijk geen certificaten van aandelen krijgen of, als het dan wel certificaten zijn moet je niet van dit soort voorwaarden hebben "8.3 Ingeval er sprake is van terugkoop van Investeerders Coöp Aandelen door de Vennootschap geldt het daartoe bepaalde in de statuten van Vennootschap en zal de verkrijgingsprijs nooit meer bedragen dan tweemaal (2x) de prijs bij verwerving van deze aandelen." Op die manier gaat ook een zwaan je niet helpen om het verlies van de overige 90% te compenseren.
Geheel eens! Die Leckere vond ik al niks vanwege eerder genoemde redenen, dus zover was ik nog niet eens gekomen met bestuderen. Absoluut overslaan.
pi_158196536
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 16:51 schreef Groepfunder het volgende:
RavigotteSaus kijkt misschien naar programma's als "Shark Tank" (Fox) en "Dragons' Den" (BBC). De potentiële investeerders tonen daarin keer op keer aan dat de echte marktwaarde van de deelnemende bedrijven véél lager ligt dan de bedrijfseigenaren claimen.
Ik weet niet wat een programma waarin ze aquariums bouwen te maken heeft met bedrijfswaarderingen. Maar de tweede regel is wel wat ik bedoel.

Als ik even op symbid kijk en ik zie dat een snuffelbox voor honden is gewaardeerd op ruim 1 miljoen euro (en dat ie bijna vol zit). Dan ben ik benieuwd wat de investeerders verwachten wat dat bedrijf waard wordt.

Als ik zie dat je voor Coffee Tea Patisserie aandelen koopt tijdens een waardering van 2,75 miljoen. En je denkt DUS dat het bedrijf meer waard wordt. Nou dan schrik ik toch wel.
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_158196711
quote:
Het funden van startups is zeker wel wat voor mij. Maar de bedrijfswaardering is al van de zwaan. Nog voordat ze een zwaan zijn. Wat je zoekt is een lelijk eendje, waarvan alleen jij denkt dat het een zwaan wordt.
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_158196959
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:35 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Het funden van startups is zeker wel wat voor mij. Maar de bedrijfswaardering is al van de zwaan. Nog voordat ze een zwaan zijn. Wat je zoekt is een lelijk eendje, waarvan alleen jij denkt dat het een zwaan wordt.
Agree to disagree -> bedtijd.

Verder succes met zoeken :)
pi_158197057
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:46 schreef redbull666 het volgende:

[..]

Agree to disagree -> bedtijd.

Verder succes met zoeken :)
Kwart voor 6 al naar bed? Ik zou toch maar even aan je moeder vragen of je nu om 8 uur pas naar bed mag, wel raar dat ze je wel centjes laat investeren.

Maar even serieus, ik heb zelf meegedaan met de eerste ronde van zelfstroom. Hier werd het bedrijf op 5 miljoen gewaardeerd, tijdens de 2e ronde kregen we te horen dat ze wat mensen over de vloer hebben gehad die het bedrijf op 5,3 miljoen gewaardeerd hadden. En voor die prijs werden ook aandelen verkocht.

Ik kreeg het gevoel dat het idee word gewaardeerd, als het goed werkt en geld binnen brengt. Maar niet het bedrijf dat er op dat moment staat. De enige reden waarom de waardering zo hoog is, is omdat de aandelen die ze verkopen meer geld opleveren dan als ze de echte waardering gebruiken.

[ Bericht 15% gewijzigd door Borstenzijngeweldig op 12-12-2015 18:02:29 ]
pi_158200825
Sound like 'fried air' 🍟😊
Pecunia non olet
pi_158201003
Tring (deels?) failliet, was volgens mij een GvE project.

http://www.faillissements(...)ng-business-b-v.aspx

http://cfmailserver.nl/ww(...).aspx%3Fid=8616.html

Tring clients en de holding zijn niet failliet.

[ Bericht 6% gewijzigd door brulaap112 op 12-12-2015 21:01:30 ]
pi_158201866
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:25 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Ik weet niet wat een programma waarin ze aquariums bouwen te maken heeft met bedrijfswaarderingen. Maar de tweede regel is wel wat ik bedoel.
Dan zijn wij het eens. Shark Tank heeft overigens niets met aquariums te maken, dat is Fish Tank Kings. Okay het is officieel: ik kijk véél te veel televisie.
pi_158202497
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 20:39 schreef brulaap112 het volgende:

Loopt net geen jaar...
  zaterdag 12 december 2015 @ 21:46:26 #212
62913 Blik
The one and Only!
pi_158202776
Overigens is DeLeckere zeker geen start-up te noemen, bestaan al enkele jaren en is gewoon een winstgevend bedrijf
pi_158205446
Hier nog even een after story van de zakloze winkel in Utrecht.
http://www.duic.nl/nieuws(...)inkel-van-nederland/

Wat mij opvalt is dat mensen die een onderneming starten op een ideaal beeld van de maatschappij, vaak niet de beste ondernemers zijn.

Je leest het ook in de reacties onder het artikel. De klanten vinden het te duur, snappen de producten niet goed. Het antwoord van de ondernemer is om meer geld te gaan investeren om een app te bouwen.

Zitten er nog mensen van dit forum in?

[ Bericht 35% gewijzigd door dyna18 op 13-12-2015 08:20:42 ]
pi_158206283
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 21:46 schreef Blik het volgende:
Overigens is DeLeckere zeker geen start-up te noemen, bestaan al enkele jaren en is gewoon een winstgevend bedrijf
Ik heb DeLeckere ook niet genoemd want dat is inderdaad meer dan alleen een idee. Die heeft bewezen omzet en claimed ook niet het 6-voudige over drie jaar.

Zelfstroom had naar ik me herinner ook al de nodige omzet en assets.

[ Bericht 4% gewijzigd door RavigotteSaus op 13-12-2015 00:29:25 ]
pi_158211748
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 23:46 schreef dyna18 het volgende:
Hier nog even een after story van de zakloze winkel in Utrecht.
http://www.duic.nl/nieuws(...)inkel-van-nederland/

Wat mij opvalt is dat mensen die een onderneming starten op een ideaal beeld van de maatschappij, vaak niet de beste ondernemers zijn.

Je leest het ook in de reacties onder het artikel. De klanten vinden het te duur, snappen de producten niet goed. Het antwoord van de ondernemer is om meer geld te gaan investeren om een app te bouwen.

Zitten er nog mensen van dit forum in?
Gelukkig niet O-)

Het kan niet vaak genoeg herhaald worden: investeer niet in een vent die denkt dat hij het wiel opnieuw moet uitvinden. En dat zo iemand blijkbaar de gunfactor mee heeft, maakt het extra gevaarlijk.
Pecunia non olet
pi_158211818
Het lijkt wel of de incentives bewust zijn opgehouden, om ons er tijdens de donkere dagen voor de Kerst mee te verblijden ^O^ Gisteren stonden ineens de paddo's en de eulie oet Grunn voor de deur. In mooie verpakking (sorry) :)

Nu Joop nog.......
Pecunia non olet
pi_158212031
Ik zit net even te kijken naar Auto Nijkrake op Regiofund. Tussenstand is 79%.
Die resterende 6.500 euro zou toch eigenlijk geen probleem moeten zijn, op GvE had deze binnen een kwartier vol gezeten :6
Pecunia non olet
pi_158212088
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 12:12 schreef obligataire het volgende:
Het lijkt wel of de incentives bewust zijn opgehouden, om ons er tijdens de donkere dagen voor de Kerst mee te verblijden ^O^ Gisteren stonden ineens de paddo's en de eulie oet Grunn voor de deur. In mooie verpakking (sorry) :)

Nu Joop nog.......
Heb de olie al een tijdje binnen
pi_158212177
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 10:02 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Ik denk dat mensen die symbid aandelen gewoon verkeerd lezen. Ze funden dat als een lening. Ze lezen dat een bedrijf 150k nodig heeft en denken dat dat wel reeeel is. Maar ze hebben niet door dat die 150k maar 5% van de aandelen is. Je heb dan met 1000 euro 1/150e van een nietszeggend stukje (5%) in een bedrijf.

Een 'idee' wordt wel heel hoog gewaardeerd naar mijn gevoel.
Het zal wel een gebrek aan fantasie aan mijn kant zijn, maar ik vind het ook hoogst onverstandig om zoveel geld te investeren in 1 / 3.000e deel van een bedrijf.

Ik wil het nog net geen oplichterij noemen maar zulke waarderingen (3 miljoen in dit geval) zijn absurd.

Natuurlijk zijn er 'zwanen' met potentie maar de kans dat je een hele leuke treft is heel klein laat staan de kans dat je een Apple of Microsoft treft, dan kun je nog beter maandelijks aan de staatsloterij meedoen.

Daarnaast moet je nog maar afwachten of men genegen is die winstpotentie te delen met de investeerders. Cijfers laten zich makkelijk manipuleren en met extra aandelen emissies is het aandeel simpel te 'verwateren'.
Pecunia non olet
pi_158212420
Ook bij mij een schitterend pakket paddenstoelen afgeleverd.
pi_158214882
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 20:39 schreef brulaap112 het volgende:

Ik weet niet welke bedrijven/personen de lening getekend hebben? Maar deze firma's worden genoemd in de pitch (zie spoiler) gelukkig zit ik er niet in, maar het wordt af en toe wel heet in de buurt van mijn projectnummers. Ik zal hem opnemen in de statistieken. Ik hoor nog wel graag of de betalingen ook daadwerkelijk gestopt zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door NaRegenDeZon op 13-12-2015 15:00:46 ]
pi_158215561
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 14:23 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik weet niet welke bedrijven/personen de lening getekend hebben? Maar deze firma's worden genoemd in de pitch (zie spoiler) gelukkig zit ik er niet in, maar het wordt af en toe wel heet in de buurt van mijn projectnummers. Ik zal hem opnemen in de statestieken. Ik hoor nog wel graag of de betalingen ook daadwerkelijk gestopt zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk niet dat er hier veel mensen in zitten aangezien de beoordeling hier maar matig was.
pi_158216350
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 14:54 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er hier veel mensen in zitten aangezien de beoordeling hier maar matig was.
Als er niemand van hier in zit dan bewijst het forum wederom zijn nut! *O*
pi_158216494
Voor diegenen die, net als ik, dit bericht van Twino van 20 nov. 2015 gemist hadden:

"Starting from today, we have introduced an improvement to TWINO BuyBack Guarantee program; and thus, we will buy back delinquent loans after 30 days of non-payment (as opposed to 60 days). The new BuyBack Guarantee terms are effective as of today and all loans with payment delay exceeding 30 days we be bought out tonight."
pi_158217692
Wat gebeurt er als je bij GvE een investering toezegt, maar er vanaf wilt zien en dus het bedrag niet overmaakt. Heeft dit nog consequenties?
pi_158218007
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 16:18 schreef mrbombastic het volgende:
Wat gebeurt er als je bij GvE een investering toezegt, maar er vanaf wilt zien en dus het bedrag niet overmaakt. Heeft dit nog consequenties?
Ja, dat heeft het. De lener moet hierdoor de overeenkomst opnieuw tekenen en langer op zijn geld wachten. Alle overige investeerders worden hierdoor ook benadeelt omdat het hierdoor weer langer gaat duren eerdat een project tot stand komt en dat er dus aflossing en rente voldaan gaat worden.
Het is dus eigenlijk alleen maar gerechtvaardigd als je hiervoor een hele goede reden hebt. Als de reden is dat er iets niet klopt aan de pitch of zo zou het fijn zijn als je de reden hier zou willen delen.
pi_158219156
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 16:18 schreef mrbombastic het volgende:
Bij KOM staat nog in de algemene voorwaarden dat de investeerder dan een boete van 10% van het toegezegde bedrag moet betalen (artikel 4.4). Bij GVE was dat volgens mij ook het geval maar het lijkt niet meer in de voorwaarden te staan. Er staat alleen nog dat als minder dan 90% wordt overgemaakt de lening niet doorgaat.
pi_158219314
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 17:23 schreef Dwarsindeweg het volgende:

[..]

Bij KOM staat nog in de algemene voorwaarden dat de investeerder dan een boete van 10% van het toegezegde bedrag moet betalen (artikel 4.4). Bij GVE was dat volgens mij ook het geval maar het lijkt niet meer in de voorwaarden te staan. Er staat alleen nog dat als minder dan 90% wordt overgemaakt de lening niet doorgaat.
Van boetes is geen sprake (meer), in de sporadische gevallen dat ik heb gecanceld heb ik wel een mailtje gehad met verzoek om e.e.a. toe te lichten, maar dat is denk ik eerder in het kader van weten wat investeerders beweegt om wel of niet te investeren. Dat zie ik als positief.
Pecunia non olet
pi_158219443
Voor wie in dit project geinvesteerd heeft bij Collin:

Liesker Legal
Uitbreidingsfinanciering
¤600.000
| 7,0% rente | 48 maanden | Investeerders: 356 |

Aaardig artikel in FD: http://fd.nl/morgen/11313(...)-wij-de-proceskosten

[ Bericht 8% gewijzigd door NaRegenDeZon op 13-12-2015 17:44:12 ]
pi_158219484
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 17:32 schreef obligataire het volgende:

[..]

Van boetes is geen sprake (meer), in de sporadische gevallen dat ik heb gecanceld heb ik wel een mailtje gehad met verzoek om e.e.a. toe te lichten, maar dat is denk ik eerder in het kader van weten wat investeerders beweegt om wel of niet te investeren. Dat zie ik als positief.
Dat is dan bijvoorbeeld in een situatie als bij de dierenwinkel op KOM? En absoluut niet voor Obligataire bedoelt maar als mensen 'blind' investeren en vervolgens in de helft van de gevallen niet betalen dan verwijdert een platform die gebruikers waarschijnlijk snel.
pi_158219716
Voor particulieren geldt 14 dagen bedenktijd. De platforms doen inderdaad niet zo moeilijk wanneer je toch niet wilt investeren. Voor andere investeerders kan het nadelig zijn dat de lening weer opengesteld wordt en alles langer duurt.
pi_158219873
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 17:51 schreef djh77 het volgende:
Voor particulieren geldt 14 dagen bedenktijd. De platforms doen inderdaad niet zo moeilijk wanneer je toch niet wilt investeren. Voor andere investeerders kan het nadelig zijn dat de lening weer opengesteld wordt en alles langer duurt.
Dat van die 14 dagen heb ik hier al vaker gelezen maar nooit bij de AFM voorwaarden kunnen vinden, dus ik vraag mij af of dit zo is. Dit zou natuurlijk anders zijn als een platform dit zelf in zijn voorwaarden opneemt. Neem als voorbeeld IvM, die hebben het project vaak, na het volkomen, al na een paar dagen tot stand laten komen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand zich daarna nog kan terugtrekken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 13-12-2015 18:47:06 ]
pi_158220128
Er is inderdaad sprake van een nadeel voor de overige investeerders als een project enige dagen wordt opgehouden, maar als je ernstige twijfels hebt, meestal als gevolg van nieuwe kennis over het project, en je besluit om te cancellen en tevens die kennis/beslissing hier te delen op FOK, dan hebben de overige investeerders nog veel meer profijt lijkt me. Een foute investering kost véél meer dan een paar dagen gemiste rente.....
Pecunia non olet
pi_158220167
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 17:51 schreef djh77 het volgende:
Voor particulieren geldt 14 dagen bedenktijd.
Dat geldt volgens mij alleen als het platform dit in de Algemene Voorwaarden heeft opgenomen. Wettelijk bedenktijd waar genoemd gaat weliswaar over aangaan financiële producten maar dat is steeds het aangaan van een lening, niet het verstrekken van een lening. In dat geval geldt namelijk dat de onderneming een financieel product aangaat.
Persoonlijke mening: "put your money where your mouth is" en kom gewoon je verplichtingen na
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_158220261
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 18:17 schreef BruderKlaus het volgende:

[..]

Persoonlijke mening: "put your money where your mouth is" en kom gewoon je verplichtingen na
In principe ben ik het daarmee eens, maar ik wil wel aantekenen dat de beslissing soms onder (te) hoge tijdsdruk genomen moet worden, en dat er sprake kan zijn van dwaling als gevolg van onjuiste c.q. onvolledige info in de pitch.

Dat Dierwinkel project is daarvan een sprekend voorbeeld. Of de situatie dat hypothecaire zekerheid wel werd verstrekt, maar ineens alleen voor investeerders >1000 euro. In dat soort situaties voelt ome obli zich niet gehinderd door gewetensbezwaren. En dat zou niemand moeten doen.
Pecunia non olet
pi_158220315
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 17:38 schreef NaRegenDeZon het volgende:

Liesker Legal
Aaardig artikel in FD: http://fd.nl/morgen/11313(...)-wij-de-proceskosten

Interessant om te lezen. Ik heb deze ook in mijn portefeuille ziten.
pi_158220883
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 18:22 schreef obligataire het volgende:

[..]

In principe ben ik het daarmee eens, maar ik wil wel aantekenen dat de beslissing soms onder (te) hoge tijdsdruk genomen moet worden, en dat er sprake kan zijn van dwaling als gevolg van onjuiste c.q. onvolledige info in de pitch.

Dat Dierwinkel project is daarvan een sprekend voorbeeld. Of de situatie dat hypothecaire zekerheid wel werd verstrekt, maar ineens alleen voor investeerders >1000 euro. In dat soort situaties voelt ome obli zich niet gehinderd door gewetensbezwaren. En dat zou niemand moeten doen.
100% mee eens
pi_158223450
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 18:22 schreef obligataire het volgende:

[..]

Eens, op de tijdsdruk na. Als er niet genoeg tijd is om een afgewogen beslissing te nemen dan moet je gewoon niet op die "investeerknop" drukken. Ik mis ook af en toe leuke projecten omdat ze al vol zitten voordat ik klaar ben met lezen/afwegen. Bij twijfel niet doen dus. Tja, met de overige voorbeelden, 100% mee eens!
pi_158226202
Volgt iemand hier ook Unitiator? https://www.symbid.nl/ide(...)le-on-demand/updates

Ik ben daarbij heel benieuwd naar één ding. Hoe maken ze de app op zo'n manier dat je een bericht krijgt voor een aanbieding zodra je in de buurt bent van de kroeg (in dit geval) die deze aanbiedt? Ja, je zet GPS aan op je telefoon. Maar hoe wordt de locatie van de aangesloten kroegen vastgesteld?

Ohja, hoe kijken jullie verder tegen dit bedrijf aan?
pi_158229825
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 22:15 schreef carebaer het volgende:
Volgt iemand hier ook Unitiator? https://www.symbid.nl/ide(...)le-on-demand/updates

Ik ben daarbij heel benieuwd naar één ding. Hoe maken ze de app op zo'n manier dat je een bericht krijgt voor een aanbieding zodra je in de buurt bent van de kroeg (in dit geval) die deze aanbiedt? Ja, je zet GPS aan op je telefoon. Maar hoe wordt de locatie van de aangesloten kroegen vastgesteld?

Ohja, hoe kijken jullie verder tegen dit bedrijf aan?
Ik heb niet naar de details gekeken, maar: gewoon een database met de locaties van de kroegen die meedoen (en dan die vergelijken met jouw locatie (eigenlijk van van jouw telefoon)? Of je vraag is me niet duidelijk?
pi_158230085
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 00:44 schreef TisIk het volgende:

[..]

Ik heb niet naar de details gekeken, maar: gewoon een database met de locaties van de kroegen die meedoen (en dan die vergelijken met jouw locatie (eigenlijk van van jouw telefoon)? Of je vraag is me niet duidelijk?
Ja een database van kroegen met locatie. Maar hoe sla je de locatie op in database? Met graden noorderbreedte etc (Lang geleden ooit met aardrijkskunde gehad, weet niet de exacte termen meer ;))
pi_158230951
quote:
Ik weet niet welke bedrijven/personen de lening getekend hebben? Maar deze firma's worden genoemd in de pitch (zie spoiler) gelukkig zit ik er niet in, maar het wordt af en toe wel heet in de buurt van mijn projectnummers. Ik zal hem opnemen in de statistieken. Ik hoor nog wel graag of de betalingen ook daadwerkelijk gestopt zijn.
Ik zit hier helaas wel in. De betalingen zijn tot op heden nog netjes voldaan. De lening is aangegaan door de holding waar ook de Graydon rating op is gebaseerd. Laten we dus maar hopen dat deze netjes doorbetaald.
pi_158231364
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 18:17 schreef BruderKlaus het volgende:

[..]

Dat geldt volgens mij alleen als het platform dit in de Algemene Voorwaarden heeft opgenomen. Wettelijk bedenktijd waar genoemd gaat weliswaar over aangaan financiële producten maar dat is steeds het aangaan van een lening, niet het verstrekken van een lening. In dat geval geldt namelijk dat de onderneming een financieel product aangaat.
Er zijn genoeg partijen die aangeven dat de wettelijke termijn wel degelijk van toepassing is:

The Dutch Deal:
Seeds:
Fruytier Lawyers:
Collin Crowdfund:

Persoonlijk vind ik dat je de lening moet kunnen annuleren zolang deze nog niet 100% vol zit. Hierna: put your money where your mouth is. Dus niet zomaar op de "investeren" knop gaan klikken. Volgens de nieuwe AFM regels zou je toezegging de volgende dag moeten herbevestigen. Hierdoor komt er ook een mogelijkheid om af te zien van investeren wanneer de lening heel snel vol zit.

Een aantal platforms hanteert een 90% grens. Wanneer een investeerder zich terugtrekt binnen 14 dagen kan de lening nog wel verstrekt worden. Zelfs al is de lening al uitbetaald, kan geregeld worden dat de ondernemer de investering terugbetaald aan de investeerder,

[ Bericht 2% gewijzigd door djh77 op 14-12-2015 09:18:31 ]
pi_158231423
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 09:12 schreef djh77 het volgende:

Persoonlijk vind ik dat je de lening moet kunnen annuleren zolang deze nog niet 100% vol zit. Hierna: put your money where your mouth is. Dus niet zomaar op de "investeren" knop gaan klikken. Volgens de nieuwe AFM regels zou je toezegging de volgende dag moeten herbevestigen. Hierdoor komt er ook een mogelijkheid om af te zien van investeren wanneer de lening heel snel vol zit.
Of het vol zit vind ik niet relevant. Dan is het dus afhankelijk van andere investeerders of jij rechten hebt.

Wat mij betreft implementeren de platforms een reservelijst.
జ్ఞ‌ా
pi_158231571
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 09:12 schreef djh77 het volgende:

[..]

Er zijn genoeg partijen die aangeven dat de wettelijke termijn wel degelijk van toepassing is:

Een aantal platforms hanteert een 90% grens. Wanneer een investeerder zich terugtrekt binnen 14 dagen kan de lening nog wel verstrekt worden. Zelfs al is de lening al uitbetaald, kan geregeld worden dat de ondernemer de investering terugbetaald aan de investeerder,
Dat is precies wat ik al eerder schreef. Als het platform het zelf in zijn voorwaarden zet is het iets anders. Wettelijk is het volgens mij niet geregeld.
Als de nieuwe AFM regels in gaan dan gaat dit volgens mij ook niet werken. Ik schrijf dan gewoon standaard in op de meeste projecten en ga daarna op mijn gemakje kijken of ik hem een dag later ga bevestigen. Ik denk dat de projecten dan dus nog sneller vol zitten om, gedeeltelijk, een dag later weer beschikbaar te zijn en of we daar dan beter van worden? ik denk het niet.
pi_158231626
quote:
14s.gif Op maandag 14 december 2015 09:32 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik al eerder schreef. Als het platform het zelf in zijn voorwaarden zet is het iets anders. Wettelijk is het volgens mij niet geregeld.
Hoezo niet? Alle genoemde partijen spreken van wettelijke regels (dus geen eigen regels). Zie bijvoorbeeld de algemene voorwaarden van CCF. Wettelijk = Wettelijk. Als een platform dit niet in de algemene voorwaarden zet, betekent het nog niet dan het niet van toepassing is. Het ontbindingsrecht staat in de Wet. Alleen de manier waarop je de investering annuleert (schriftelijk/telefonisch/aangetekend) wordt door het platform voorgeschreven.

[ Bericht 4% gewijzigd door djh77 op 14-12-2015 09:44:59 ]
pi_158231738
Hierbij de top10 van week 50:
pi_158231883
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 09:37 schreef djh77 het volgende:

[..]

Hoezo niet? Alle genoemde partijen spreken van wettelijke regels (dus geen eigen regels). Zie bijvoorbeeld de algemene voorwaarden van CCF. Wettelijk = Wettelijk. Als een platform dit niet in de algemene voorwaarden zet, betekent het nog niet dan het niet van toepassing is. Het ontbindingsrecht staat in de Wet. Alleen de manier waarop je de investering annuleert (schriftelijk/telefonisch/aangetekend) wordt door het platform voorgeschreven.

Ik vraag het mij echt af hoor, maar ik zou zeggen, kom maar op met die wettelijke regels dan. Als ze er zijn prima natuurlijk maar ik heb ze tot op heden niet kunnen vinden m.b.t. crowdfunding.
pi_158231891
quote:
14s.gif Op maandag 14 december 2015 09:32 schreef Horsemen het volgende:
Als de nieuwe AFM regels in gaan dan gaat dit volgens mij ook niet werken. Ik schrijf dan gewoon standaard in op de meeste projecten en ga daarna op mijn gemakje kijken of ik hem een dag later ga bevestigen.
Als dit de standaard van 'Horseman' wordt kunnen ze altijd nog voorkomen dat Horseman een nieuwe lening afsluit door het account helemaal af te sluiten. Ze beschermen je dan omdat ze bang zijn dat je aan een meervoudigepersoonlijkheidsstoornis lijd.
pi_158232017
Inderdaad. Als de nieuwe wijzigingen van de AFM overal worden ingevoerd, heb je dus eigenlijk altijd een 24 uur bedenktijd.
Wel een voordeel dat je niet meer onder haast hoeft te beslissen, zoals nu bij projecten die binnen een uur vol lopen.
pi_158232044
quote:
14s.gif Op maandag 14 december 2015 09:59 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik vraag het mij echt af hoor, maar ik zou zeggen, kom maar op met die wettelijke regels dan. Als ze er zijn prima natuurlijk maar ik heb ze tot op heden niet kunnen vinden m.b.t. crowdfunding.
Een platform zal - naast toepassing van wettelijke regels - ook haar commerciële belangen in het oog houden. Gelijk hebben is slechts één kant van het verhaal. Ze zien niet graag een grote investeerder vertrekken neem ik aan.
Pecunia non olet
pi_158232250
Ik denk dat je ALTIJD kan annuleren als je aangeeft dat het project mooier is voorgesteld dan dat jij vind dat het daadwerkelijk is. Als het platform de annulering weigert en het project gaat in default dan hebben ze een probleem met je.

Als je er dan werk van maakt (zelfs met een groep) zijn ze verder van huis dan dat ze je toezeging annuleren. Je kan dan zeggen dat je ze vooraf had gewaarschuwd voor de te mooie cijfers.
pi_158232284
Precies.
Pecunia non olet
pi_158232379
Is een besloten facebook pagina dan niet iets?
Kun je stuk verder praten over defaults etc.
pi_158232454
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 10:27 schreef obligataire het volgende:
Precies.
Nu ik dit schrijf is het misschien niet verkeerd om bij een default na te gaan of de zaken correct waren voorgesteld op het moment dat ze de lening aangingen. In een pitch bewust zaken weglaten of mooier voorstellen is eigenlijk een vorm van oplichting.
pi_158232496
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 10:33 schreef mccrowd het volgende:
Ik heb vorige week nog een poging gedaan om op dit vlak wat te regelen. Maar de belangstelling is niet heel groot.
pi_158232510
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 10:00 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Als dit de standaard van 'Horseman' wordt kunnen ze altijd nog voorkomen dat Horseman een nieuwe lening afsluit door het account helemaal af te sluiten. Ze beschermen je dan omdat ze bang zijn dat je aan een meervoudigepersoonlijkheidsstoornis lijd.
Tja, als we zo gaan beginnen…… We gaan het zien, maar ik zal in ieder geval bij ieder enigszins interessant project inschrijven en als ik daarna maar enigszins twijfel deze niet gaan bevestigen. Volgens mij voldoe ik dan prima aan de nieuwe regels.
Verder snap ik overigens het probleem helemaal niet, wat mij betreft heeft het de afgelopen jaren m.b.t. dit onderwerp prima gefunctioneerd.
pi_158232546
quote:
14s.gif Op maandag 14 december 2015 10:40 schreef Horsemen het volgende:
Verder snap ik overigens het probleem helemaal niet, wat mij betreft heeft het de afgelopen jaren m.b.t. dit onderwerp prima gefunctioneerd.
Bij de AFM hebben ze nou eenmaal de taak om zaken te controleren en misstanden aan te pakken. Ze willen graag in hun jaaroverzicht laten zien dat ze boven op het fenomeen CF zitten en dat ze vollop regels hiervoor bedenken.

En het mooie is dat je een jaar later deze regels weer vol trots kan intrekken. (zie de 100 projecten regel) En dan heb je opnieuw laten zien dat je je om de toekomst van CF bekommerd.
pi_158233060
Nieuw: Energiefabriek Deventer op www.collincrowdfund.nl
Ziet er goed uit en loopt ook weer hard vol.......
Pecunia non olet
pi_158233164
Update!
Zojuist schriftelijke reactie ontvangen van GvE.
Inzake project 12355 'Team Fan Fashion' is hen geen faillissement bekend waarbij ondernemer betrokken is. Dit blijkt ook uit de screening door de verschillende instanties als Graydon, CreditSafe, etc.). Ook ontkent ondernemer enige betrokkenheid bij een faillissement.

Voor mij een heldere reactie, wat mij niet weerhoudt mijn investering door te zetten.
pi_158233230
Heb zaterdag ook men paddestoelen van KOM ontvangen, ziet er erg goed (en spannend) uit. Nu nog iets lekkers ervan maken.

Al mensen die gerechten klaargemaakt hebben en tips hebben? :)
pi_158233326
Gloeiende wat gaat Energiefabriek Deventer hard.
In 20 minuten voor 75% vol.
Edit: Nu 2 minuten later 95%
pi_158233350
Met dit soort snelheden vind ik het voorstel van de AFM om 24 uur bedenktijd te krijgen eigenlijk wel heel positief.
pi_158233396
Bij Collin kun je heel simpel annuleren; kwestie van op een knop drukken.
Pecunia non olet
pi_158233424
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 11:19 schreef vehkah het volgende:
Update!
Inzake project 12355 'Team Fan Fashion' is hen geen faillissement bekend waarbij ondernemer betrokken is. Dit blijkt ook uit de screening door de verschillende instanties als Graydon, CreditSafe, etc.). Ook ontkent ondernemer enige betrokkenheid bij een faillissement.

Voor mij een heldere reactie, wat mij niet weerhoudt mijn investering door te zetten.
Mooi.
Succes met de inverstering.
pi_158233491
wilde die op collin meepakken, maar toch laten schieten..
Zeker op collin begin ik pas vanaf 7,50%.. Ondanks dit wel een mooi project was..

Ik lees dat de meesten de paddenstoelen hebben ontvangen..
Ook in regio Utrecht?
Laat namelijk de incentives bij mijn ouders bezorgen (zijn vaker thuis dan ik ben), maar die hebben nog niks ontvangen.. Bezorgen zij, bij niet thuis zijn, bij de buren en/of laten ze een bericht/ kaartje achter?
pi_158233511
Als je mensen bedenktijd geeft, ontstaat dan niet de situatie dan mensen op voorhand gaan investeren zonder zich eerst in te lezen. Na de investering gaan lezen over de ins & outs van het plan en als vervolgens blijkt dat ze het niets vinden hun investering terug trekken. Als het gros van de mensen zo gaat investeren wordt het allemaal een onbetrouwbaar zooitje.

Zou het niet een beter plan zijn dat zodra een project online gezet wordt deze de eerste 24 uur nog op slot zit voor investeringen? Dan hebben mensen voldoende tijd te gaan lezen en onderzoeken of ze het project iets vinden en ze kunnen zien wanneer het project los gaat om te investeren. Zo krijg je niet de situatie dan mensen hun keutel terugtrekken en houden de ondernemers zekerheid dat de investering een bewuste investering is.
pi_158233519
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 11:32 schreef Gijsbertus het volgende:
Zeker op collin begin ik pas vanaf 7,50%.. Ondanks dit wel een mooi project was..
Waarom zeg je "zeker op Collin"?
Wat is je afweging om hier andere (hogere?) normen te hanteren?
pi_158233577
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 11:33 schreef carebaer het volgende:
Als je mensen bedenktijd geeft, ontstaat dan niet de situatie dan mensen op voorhand gaan investeren zonder zich eerst in te lezen. Na de investering gaan lezen over de ins & outs van het plan en als vervolgens blijkt dat ze het niets vinden hun investering terug trekken. Als het gros van de mensen zo gaat investeren wordt het allemaal een onbetrouwbaar zooitje.
Eens, maar in de praktijk heb je dit nu dus ook al. Als een project zo snel gaat heb je dus ook niet meer de tijd om goed te lezen. Dus klikken mensen ook maar op accept en gaan daarna pas een keer goed lezen.
(tenminste zo ging het net wel met mij bij deze energiefabriek).
pi_158233583
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 11:19 schreef vehkah het volgende:
Update!

Ik mis even de concrete vraag. Had je aanwijzingen?
pi_158233595
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 11:33 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Waarom zeg je "zeker op Collin"?
Wat is je afweging om hier andere (hogere?) normen te hanteren?
ik investeer sowieso pas vanaf 7,5%. En op collin is de fee hoger dan andere platforms..
Plus de inleg ook nog eens hoger is... (investeer zelf meestal 200 en op collin is min. 500)
pi_158233606
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 10:33 schreef mccrowd het volgende:
Kunnen we duidelijk stellen wat de juridische vraag is die we hebben?

Dan kunnen we dit eens voorlegen aan de mods/admins. Of vragen aan Arnoud.

:s).
జ్ఞ‌ా
pi_158233673
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 11:35 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Ik persoonlijk niet, maar mede forumleden 'stond iets bij' dat deze ondernemer een faillissement heeft gehad in het verleden. Omdat dat dan toch signalen zijn, wilde ik die onzekerheid wegnemen. Er werd geopperd om door iemand contact te laten zoeken met GvE, ik heb dat even gedaan.
pi_158233767
quote:
15s.gif Op maandag 14 december 2015 08:25 schreef Beukhaag het volgende:

[..]

Ik zit hier helaas wel in. De betalingen zijn tot op heden nog netjes voldaan. De lening is aangegaan door de holding waar ook de Graydon rating op is gebaseerd. Laten we dus maar hopen dat deze netjes doorbetaald.
Fijn te horen dat de holding getekend heeft en er nog betaald wordt. Het op de fles gaan van een van de werkmaatschappijen hoeft nog niet een probleem te zijn voor het project, maar het komt naturrlijk wel dicht bij. Hoop voor je dat het goed blijft gaan. We horen het hier wel als er veranderingen zijn.
pi_158233829
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 11:39 schreef vehkah het volgende:
Ik persoonlijk niet, maar mede forumleden 'stond iets bij' dat deze ondernemer een faillissement heeft gehad in het verleden. Omdat dat dan toch signalen zijn, wilde ik die onzekerheid wegnemen. Er werd geopperd om door iemand contact te laten zoeken met GvE, ik heb dat even gedaan.
Ok, blijkbaar heb ik daar een stukje gemist omdat ik er zelf niet in zat.
pi_158233846
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 11:33 schreef carebaer het volgende:

Zou het niet een beter plan zijn dat zodra een project online gezet wordt deze de eerste 24 uur nog op slot zit voor investeringen? Dan hebben mensen voldoende tijd te gaan lezen en onderzoeken of ze het project iets vinden en ze kunnen zien wanneer het project los gaat om te investeren. Zo krijg je niet de situatie dan mensen hun keutel terugtrekken en houden de ondernemers zekerheid dat de investering een bewuste investering is.
Lijkt mij een goed idee.
pi_158233883
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 11:32 schreef Gijsbertus het volgende:

Ik lees dat de meesten de paddenstoelen hebben ontvangen..
Ook in regio Utrecht?
Laat namelijk de incentives bij mijn ouders bezorgen (zijn vaker thuis dan ik ben), maar die hebben nog niks ontvangen.. Bezorgen zij, bij niet thuis zijn, bij de buren en/of laten ze een bericht/ kaartje achter?
Bij mij is het bij de buren bezorgd (omdat ik niet thuis was), ik heb geen berichtje o.i.d. gezien.
pi_158233886
Ravigotti Saus

Bij kom is er een default waarbij in de Pitch staat dat het geld in Nederland worden aangewend om
product X te gaan verkopen. Verkopen dat hebben ze gedaan alleen wel in het verre buitenland en krijgen nu hun product niet betaalt.

Hierbij voel ik me ernstig misleid. Tevens staat er bij Kom in de onderlinge overeenkomst dat je de tegenpartij niet mag aanspreken. Nou volgens mij in dit geval juist wel!

We doen gewoon iets anders met het geld. Kom heeft een incasso procedure ingesteld echter hier wordt niemand beter van.

In deze heeft de lener zich niet gehouden aan zijn eigen pitch.
pi_158233939
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 11:35 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Aanwijzing kwam van mij.
Ik weet dat deze man langer in het wereldje zat. Is gestopt en nu overnieuw begint.
Ik heb geen idee waarom hij was gestopt.
Er werd door iemand geroepen dat het misschien door de scheiding kwam. Zou kunnen.
Hopelijk knalt hij met zijn racekleding net zoals m.verstappen heeft gedaan.
pi_158233960
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 11:51 schreef mccrowd het volgende:

[..]

Aanwijzing kwam van mij.
Ik weet dat deze man langer in het wereldje zat. Is gestopt en nu overnieuw begint.
Ik heb geen idee waarom hij was gestopt.
Er werd door iemand geroepen dat het misschien door de scheiding kwam. Zou kunnen.
Hopelijk knalt hij met zijn racekleding net zoals m.verstappen heeft gedaan.
dat dus :Y) Ik hoop ook op een succesvolle 'race'
pi_158234003
Ik ben al bezig een mooi scriptje te bouwen die standaard overal een bedrag in stopt.
Zodat ik later kan lezen of ik er ook daadwerkelijk in stap.
pi_158234153
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 11:54 schreef RavigotteSaus het volgende:
Ik ben al bezig een mooi scriptje te bouwen die standaard overal een bedrag in stopt.
Zodat ik later kan lezen of ik er ook daadwerkelijk in stap.
Maar ja, dan krijg je met die meervoudigepersoonlijkheidsstoornis van jou te maken ;)
pi_158234203
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 11:13 schreef obligataire het volgende:
Nieuw: Energiefabriek Deventer op www.collincrowdfund.nl
Ziet er goed uit en loopt ook weer hard vol.......
inderdaad een mooi project! Maar ja als je onderweg bent is het lastig investeren en ben je snel te laat. Op naar het volgende mooie project maar met zoveel zekerheden en een aardige rente als deze zijn er niet zo veel!
pi_158234327
Eiwitrijk ontbijten?
60 maanden lang, 8,0%, Class 5, CreditSafe 42, 90.000,=

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=12808

Holding die ook tekent en ondernemer ook privé.
pi_158234355
quote:
14s.gif Op maandag 14 december 2015 12:00 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Maar ja, dan krijg je met die meervoudigepersoonlijkheidsstoornis van jou te maken ;)
Maar ik kan dan bij de psych mijn scriptje laten zien. Er zijn al wat platforms waar je 'automatisch kan inversteren'. In elk geval bij LaH.
pi_158234373
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 12:08 schreef vehkah het volgende:
Eiwitrijk ontbijten?

even gescand, van 35k omzet naar 4 miljoen in 3 jaar tijd :W
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_158234412
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 12:09 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Maar ik kan dan bij de psych mijn scriptje laten zien. Er zijn al wat platforms waar je 'automatisch kan inversteren'. In elk geval bij LaH.
ook bij KoM kan dat hoor :)
pi_158234422
quote:
99s.gif Op maandag 14 december 2015 12:10 schreef CaLeX het volgende:

[..]

even gescand, van 35k omzet naar 4 miljoen in 3 jaar tijd :W
Ik las dat ook, ambitieus :O
pi_158234436
quote:
99s.gif Op maandag 14 december 2015 12:10 schreef CaLeX het volgende:
even gescand, van 35k omzet naar 4 miljoen in 3 jaar tijd
Als ik die lijn doortrek zetten ze over 18 jaar 34 triljoen om.
Klinkt als een soort black-hole waar al het geld van de wereld heen wordt gezogen.

quote:
Je zou bijvoorbeeld een ontbijt van of 3-4 grote eieren, maar dat is veel te veel voor de meeste mensen.
Dat is vooral een beetje te veel voor mijn vrouw!
pi_158234468
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 12:08 schreef vehkah het volgende:
Eiwitrijk ontbijten?

Holding die ook tekent en ondernemer ook privé.
Voor mij ook een dikke nee.
Overigens tekent de ondernemer bij GvE in principe altijd hoofdelijk mee.
pi_158234563
quote:
14s.gif Op maandag 14 december 2015 12:12 schreef Horsemen het volgende:

[..]

ook bij KoM kan dat hoor :)
Hoe werkt dat? Op basis waarvan kan je selecteren?
జ్ఞ‌ా
pi_158234634
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 12:09 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Lendahand is geen crowdfunding. Je geeft geen lening aan separate projecten. Je leent geld via Lendahand aan de partner in het het verre buitenland. Feitelijk zijn er slecht 5 bedrijven waar je aan leent. De projectjes die men laat zien is feitelijk alleen marketing om je het goed gevoel te geven. Niets meer en niets minder.
pi_158234695
quote:
14s.gif Op maandag 14 december 2015 12:17 schreef µ het volgende:

[..]

Hoe werkt dat? Op basis waarvan kan je selecteren?
Via “mijn account” en dan naar (onderin) naar automatisch investeren. Daar kan je dan weer een hele lijst mogelijkheden kiezen. Ziet er goed uit op zich.
pi_158234706
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 12:19 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Je geeft geen lening aan separate projecten.
Jokkebrok :Y
quote:
Bij Lendahand crowdfunding is er sprake van een lening die via onze website wordt verstrekt door een investeerder (uitlener) aan een lokale partner die het op zijn beurt weer uitleent aan het betreffende bedrijf.
pi_158234757
quote:
14s.gif Op maandag 14 december 2015 12:21 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Via “mijn account” en dan naar (onderin) naar automatisch investeren. Daar kan je dan weer een hele lijst mogelijkheden kiezen. Ziet er goed uit op zich.
Heb geen account daar :@.
జ్ఞ‌ా
pi_158234809
quote:
2s.gif Op maandag 14 december 2015 12:23 schreef µ het volgende:

[..]

Heb geen account daar :@.
Hier kan je op selecteren:

Automatisch investeerbedrag

0
Selecteer categorieën waarin u geďnteresseerd bent:
Automotive
Bouw
Detailhandel
Groothandel
Horeca
ICT
Industrie
Overig
Sociaal ondernemen
Transport
Vastgoed
Zakelijke diensten
Voorkeurs risicoprofiel:t/m
Voorkeurs rendement percentages:t/m
Voorkeurs financieringsduur (maanden):
0
t/m
0
pi_158235138
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 11:48 schreef bambricks het volgende:
avigotti Saus

Bij kom is er een default waarbij in de Pitch staat dat het geld in Nederland worden aangewend om
product X te gaan verkopen. Verkopen dat hebben ze gedaan alleen wel in het verre buitenland en krijgen nu hun product niet betaalt.

Hierbij voel ik me ernstig misleid. Tevens staat er bij Kom in de onderlinge overeenkomst dat je de tegenpartij niet mag aanspreken. Nou volgens mij in dit geval juist wel!

We doen gewoon iets anders met het geld. Kom heeft een incasso procedure ingesteld echter hier wordt niemand beter van.

In deze heeft de lener zich niet gehouden aan zijn eigen pitch.
Ik denk dat dat dus een geval van oplichting is waarin het toch echt zaak is dat KoM jouw belang op deze manier behartigd. Als je meer investeerders kent dan zou ik toch aktie ondernemen, liefst als groep. Daarom moeten de investeerders zich op een of andere manier verenigen.

En dat KoM je dat laat tekenen is logisch, maar dan moeten ze wel naar de inversteerder luistern. De Inversteerde bepaald uiteindelijk de aanpak, het is zijn geld.
  maandag 14 december 2015 @ 12:50:49 #298
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_158235357
RegioFund heeft z'n eerste project rond. Valt me alleszins mee dat het gelukt is in ruim drie weken tijd.
pi_158235587
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 12:22 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Jokkebrok :Y

[..]

Er zijn bij landahand toch echt slechts 5 lening nemers en risico dragers. Meer kan ik er niet van maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 14-12-2015 13:37:06 ]
pi_158235707
quote:
14s.gif Op maandag 14 december 2015 12:25 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Hier kan je op selecteren:

Automatisch investeerbedrag

0
Selecteer categorieën waarin u geďnteresseerd bent:
Automotive
Bouw
Detailhandel