abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158232044
quote:
14s.gif Op maandag 14 december 2015 09:59 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik vraag het mij echt af hoor, maar ik zou zeggen, kom maar op met die wettelijke regels dan. Als ze er zijn prima natuurlijk maar ik heb ze tot op heden niet kunnen vinden m.b.t. crowdfunding.
Een platform zal - naast toepassing van wettelijke regels - ook haar commerciële belangen in het oog houden. Gelijk hebben is slechts één kant van het verhaal. Ze zien niet graag een grote investeerder vertrekken neem ik aan.
Pecunia non olet
pi_158232250
Ik denk dat je ALTIJD kan annuleren als je aangeeft dat het project mooier is voorgesteld dan dat jij vind dat het daadwerkelijk is. Als het platform de annulering weigert en het project gaat in default dan hebben ze een probleem met je.

Als je er dan werk van maakt (zelfs met een groep) zijn ze verder van huis dan dat ze je toezeging annuleren. Je kan dan zeggen dat je ze vooraf had gewaarschuwd voor de te mooie cijfers.
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_158232284
Precies.
Pecunia non olet
pi_158232379
Is een besloten facebook pagina dan niet iets?
Kun je stuk verder praten over defaults etc.
pi_158232454
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 10:27 schreef obligataire het volgende:
Precies.
Nu ik dit schrijf is het misschien niet verkeerd om bij een default na te gaan of de zaken correct waren voorgesteld op het moment dat ze de lening aangingen. In een pitch bewust zaken weglaten of mooier voorstellen is eigenlijk een vorm van oplichting.
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_158232496
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 10:33 schreef mccrowd het volgende:
Ik heb vorige week nog een poging gedaan om op dit vlak wat te regelen. Maar de belangstelling is niet heel groot.
pi_158232510
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 10:00 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Als dit de standaard van 'Horseman' wordt kunnen ze altijd nog voorkomen dat Horseman een nieuwe lening afsluit door het account helemaal af te sluiten. Ze beschermen je dan omdat ze bang zijn dat je aan een meervoudigepersoonlijkheidsstoornis lijd.
Tja, als we zo gaan beginnen…… We gaan het zien, maar ik zal in ieder geval bij ieder enigszins interessant project inschrijven en als ik daarna maar enigszins twijfel deze niet gaan bevestigen. Volgens mij voldoe ik dan prima aan de nieuwe regels.
Verder snap ik overigens het probleem helemaal niet, wat mij betreft heeft het de afgelopen jaren m.b.t. dit onderwerp prima gefunctioneerd.
pi_158232546
quote:
14s.gif Op maandag 14 december 2015 10:40 schreef Horsemen het volgende:
Verder snap ik overigens het probleem helemaal niet, wat mij betreft heeft het de afgelopen jaren m.b.t. dit onderwerp prima gefunctioneerd.
Bij de AFM hebben ze nou eenmaal de taak om zaken te controleren en misstanden aan te pakken. Ze willen graag in hun jaaroverzicht laten zien dat ze boven op het fenomeen CF zitten en dat ze vollop regels hiervoor bedenken.

En het mooie is dat je een jaar later deze regels weer vol trots kan intrekken. (zie de 100 projecten regel) En dan heb je opnieuw laten zien dat je je om de toekomst van CF bekommerd.
pi_158233060
Nieuw: Energiefabriek Deventer op www.collincrowdfund.nl
Ziet er goed uit en loopt ook weer hard vol.......
Pecunia non olet
pi_158233164
Update!
Zojuist schriftelijke reactie ontvangen van GvE.
Inzake project 12355 'Team Fan Fashion' is hen geen faillissement bekend waarbij ondernemer betrokken is. Dit blijkt ook uit de screening door de verschillende instanties als Graydon, CreditSafe, etc.). Ook ontkent ondernemer enige betrokkenheid bij een faillissement.

Voor mij een heldere reactie, wat mij niet weerhoudt mijn investering door te zetten.
pi_158233230
Heb zaterdag ook men paddestoelen van KOM ontvangen, ziet er erg goed (en spannend) uit. Nu nog iets lekkers ervan maken.

Al mensen die gerechten klaargemaakt hebben en tips hebben? :)
pi_158233326
Gloeiende wat gaat Energiefabriek Deventer hard.
In 20 minuten voor 75% vol.
Edit: Nu 2 minuten later 95%
pi_158233350
Met dit soort snelheden vind ik het voorstel van de AFM om 24 uur bedenktijd te krijgen eigenlijk wel heel positief.
pi_158233396
Bij Collin kun je heel simpel annuleren; kwestie van op een knop drukken.
Pecunia non olet
pi_158233424
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 11:19 schreef vehkah het volgende:
Update!
Inzake project 12355 'Team Fan Fashion' is hen geen faillissement bekend waarbij ondernemer betrokken is. Dit blijkt ook uit de screening door de verschillende instanties als Graydon, CreditSafe, etc.). Ook ontkent ondernemer enige betrokkenheid bij een faillissement.

Voor mij een heldere reactie, wat mij niet weerhoudt mijn investering door te zetten.
Mooi.
Succes met de inverstering.
pi_158233491
wilde die op collin meepakken, maar toch laten schieten..
Zeker op collin begin ik pas vanaf 7,50%.. Ondanks dit wel een mooi project was..

Ik lees dat de meesten de paddenstoelen hebben ontvangen..
Ook in regio Utrecht?
Laat namelijk de incentives bij mijn ouders bezorgen (zijn vaker thuis dan ik ben), maar die hebben nog niks ontvangen.. Bezorgen zij, bij niet thuis zijn, bij de buren en/of laten ze een bericht/ kaartje achter?
pi_158233511
Als je mensen bedenktijd geeft, ontstaat dan niet de situatie dan mensen op voorhand gaan investeren zonder zich eerst in te lezen. Na de investering gaan lezen over de ins & outs van het plan en als vervolgens blijkt dat ze het niets vinden hun investering terug trekken. Als het gros van de mensen zo gaat investeren wordt het allemaal een onbetrouwbaar zooitje.

Zou het niet een beter plan zijn dat zodra een project online gezet wordt deze de eerste 24 uur nog op slot zit voor investeringen? Dan hebben mensen voldoende tijd te gaan lezen en onderzoeken of ze het project iets vinden en ze kunnen zien wanneer het project los gaat om te investeren. Zo krijg je niet de situatie dan mensen hun keutel terugtrekken en houden de ondernemers zekerheid dat de investering een bewuste investering is.
pi_158233519
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 11:32 schreef Gijsbertus het volgende:
wilde die op collin meepakken, maar toch laten schieten..
Zeker op collin begin ik pas vanaf 7,50%.. Ondanks dit wel een mooi project was..
Waarom zeg je "zeker op Collin"?
Wat is je afweging om hier andere (hogere?) normen te hanteren?
pi_158233577
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 11:33 schreef carebaer het volgende:
Als je mensen bedenktijd geeft, ontstaat dan niet de situatie dan mensen op voorhand gaan investeren zonder zich eerst in te lezen. Na de investering gaan lezen over de ins & outs van het plan en als vervolgens blijkt dat ze het niets vinden hun investering terug trekken. Als het gros van de mensen zo gaat investeren wordt het allemaal een onbetrouwbaar zooitje.
Eens, maar in de praktijk heb je dit nu dus ook al. Als een project zo snel gaat heb je dus ook niet meer de tijd om goed te lezen. Dus klikken mensen ook maar op accept en gaan daarna pas een keer goed lezen.
(tenminste zo ging het net wel met mij bij deze energiefabriek).
pi_158233583
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 11:19 schreef vehkah het volgende:
Update!

Ik mis even de concrete vraag. Had je aanwijzingen?
pi_158233595
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 11:33 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Waarom zeg je "zeker op Collin"?
Wat is je afweging om hier andere (hogere?) normen te hanteren?
ik investeer sowieso pas vanaf 7,5%. En op collin is de fee hoger dan andere platforms..
Plus de inleg ook nog eens hoger is... (investeer zelf meestal 200 en op collin is min. 500)
pi_158233606
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 10:33 schreef mccrowd het volgende:
Kunnen we duidelijk stellen wat de juridische vraag is die we hebben?

Dan kunnen we dit eens voorlegen aan de mods/admins. Of vragen aan Arnoud.

:s).
జ్ఞ‌ా
pi_158233673
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 11:35 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Ik mis even de concrete vraag. Had je aanwijzingen?
Ik persoonlijk niet, maar mede forumleden 'stond iets bij' dat deze ondernemer een faillissement heeft gehad in het verleden. Omdat dat dan toch signalen zijn, wilde ik die onzekerheid wegnemen. Er werd geopperd om door iemand contact te laten zoeken met GvE, ik heb dat even gedaan.
pi_158233767
quote:
15s.gif Op maandag 14 december 2015 08:25 schreef Beukhaag het volgende:

[..]

Ik zit hier helaas wel in. De betalingen zijn tot op heden nog netjes voldaan. De lening is aangegaan door de holding waar ook de Graydon rating op is gebaseerd. Laten we dus maar hopen dat deze netjes doorbetaald.
Fijn te horen dat de holding getekend heeft en er nog betaald wordt. Het op de fles gaan van een van de werkmaatschappijen hoeft nog niet een probleem te zijn voor het project, maar het komt naturrlijk wel dicht bij. Hoop voor je dat het goed blijft gaan. We horen het hier wel als er veranderingen zijn.
pi_158233829
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 11:39 schreef vehkah het volgende:
Ik persoonlijk niet, maar mede forumleden 'stond iets bij' dat deze ondernemer een faillissement heeft gehad in het verleden. Omdat dat dan toch signalen zijn, wilde ik die onzekerheid wegnemen. Er werd geopperd om door iemand contact te laten zoeken met GvE, ik heb dat even gedaan.
Ok, blijkbaar heb ik daar een stukje gemist omdat ik er zelf niet in zat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')