abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158160993
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 21:13 schreef bleyenburg het volgende:
die 10% regel is idd een lachertje.
zo op het eerste gezicht veel regels "voor de bühne".
Als je aandelenportefeuille in waarde daalt zou je dus ook je crowdfundingsaldo met 10% van het verlies moeten laten dalen, om de verhouding te herstellen. Wat mag je dan nog wel? Aandelen bijkopen omdat je daarin onderwogen bent na een koersverlies. Ergens niet onlogisch 8-)
Pecunia non olet
pi_158161024
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 21:30 schreef RavigotteSaus het volgende:
Oh verrek, de reacties waren van 10-12-2014. Ik dacht van vandaag!
Idd geen nieuw project.
Nee KOM heeft aan de Pitch van het oude project wat regels toegevoegd t,a,v, het nieuwe hekkenbedrijf, en de doorstart van het oude bedrijf met nieuwe eigenaren.
pi_158161051
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 21:19 schreef rockenfeller het volgende:
Ik zie een incentive bij eurostolz
Ik ook. Harm wellicht een idee om de huidige investeerders hier op te wijzen. Wie weet verhogen er een paar hun investering.
Signature
pi_158161069
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 21:35 schreef obligataire het volgende:
Als je aandelenportefeuille in waarde daalt zou je dus ook je crowdfundingsaldo met 10% van het verlies moeten laten dalen, om de verhouding te herstellen. Wat mag je dan nog wel? Aandelen bijkopen omdat je daarin onderwogen bent na een koersverlies. Ergens niet onlogisch
Volgens mij staat er ook bij dat je na de toets een advies krijgt waar je dan weer van af mag wijken. Met andere woorden het platform moet zeggen dat het niet verstandig is en dan kan jij zeggen ik doe het toch. Waarna iedereen zijn handen in onschuld gewassen heeft.

Toelichting uitslag toets: het is de verantwoordelijkheid van het platform, op basis van de antwoorden van de consument, te bepalen wat de uitslag van de test is en of het verantwoord is voor de consument te investeren (gezien zijn of haar kennis, ervaring en vrij belegbaar vermogen). De uitslag van de investeerderstoets is niet bindend.

Positieve uitslag: als het platform van mening is dat de investering kan plaatsvinden, dan moet de uitslag objectief (niet als aanbeveling) worden meegedeeld aan de consument.

Negatieve uitslag: als het platform van mening is dat de investering niet moet plaatsvinden, dan moet de consument nadrukkelijk worden gewezen op de risico's door middel van een duidelijke waarschuwing. De AFM verwacht dat platforms zorgvuldig te werk te gaan bij het weergeven van risico's bij deze negatieve uitslag
.

[ Bericht 31% gewijzigd door NaRegenDeZon op 10-12-2015 21:46:05 ]
pi_158161271
Ik hoop dat de 10% regel gaat zijn max 10% van vermogen in 1 bedrijf stoppen. Zeker voor de kleinere vermogens (tot 50k) kan ik dat een goede regel vinden. Overigens vind ik de richtlijn van 10% vermogen niet heel slecht hoor. CF is momenteel nog een cowboy markt en links en rechts gaan platforms nog omvallen verwacht ik.
Als iemand 25% van zijn vermogen investeert via 1 platform dan is het risico wel erg groot als het platform omvalt.

Ik verwacht dat deze richtlijnen met name bedoelt zijn om de gunfactor investeerders en/of onnozele goudzoekers te beschermen. Niet sommige hier op het forum waarvan ik inschat dat ze het bijna semi professioneel doen.
Signature
pi_158161419
De vermogenstoets die AFM wil is onnodig betuttelend voor investeerders.
Daarnaast gaat deze toets de platforms veel extra werk kosten, wat ongetwijfeld zal resulteren in hogere fee percentages voor investeerders.

Wat wel waardevol zou zijn voor investeerders is een verplichting voor platforms om bijvoorbeeld elk kwartaal of elk half jaar te melden hoe hoog het percentage projecten in default is. Hier wordt door AFM met geen woord over gerept, een gemiste kans!
pi_158161497
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 21:46 schreef Jackthe het volgende:
Als iemand 25% van zijn vermogen investeert via 1 platform dan is het risico wel erg groot als het platform omvalt.
Als het correct geregeld is dan mag het platform omvallen.
Misschien moet AFM daar zijn aandacht op richten.

En ik mag nog dus ook nog steeds 100% van mijn vermogen in CF stoppen. Alleen dan verdeeld over 10 platformen. Alsof de platformen het risico voor CF vormen.
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_158163088
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 18:54 schreef didi80 het volgende:

[..]

Balen zeg! Hoop dat je er niet met al te veel in zit.
Gelukkig niet zo'n hoog bedrag. Dit is m'n 2e project met betalingsproblemen.
pi_158163377
Ook nog geen champignons gehad wat het leed een beetje kan verzachten. Nog meer die dit ook nog tegoed hebben?
pi_158163454
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 23:17 schreef crowd_funder het volgende:
Ook nog geen champignons gehad wat het leed een beetje kan verzachten. Nog meer die dit ook nog tegoed hebben?
Ik heb nog geen paddo gezien of geroken :z
Pecunia non olet
pi_158164678
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 20:25 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Gaat die 100 projecten niet weg? Dat was het echte probleem niet die 40k limiet omdat dat maandelijk terugloopt.
Ik meen gelezen te hebben, na geklikt te hebben op een van de linkjes, in de nieuws brief dat de 100 projecten einde oefening zijn. Ik kan het alleen even niet meer terug vinden.

Wat een belachelijk papieren circus gaan wij en vooral de platformen krijgen. Dat gaat handen met geld kosten. Daarnaast gaat een eenmalige investeerder die een keer 100 euro wil inleggen in het bedrijfje om de hoek natuurlijk niet al die gegevens doorgeven, die haakt gelijk af.
Daarnaast nog eens dat vreemde systeem van een dag later je inleg bevestigen, pfff, of je niets anders te doen hebt. Dan ga ik maar automatisch op elke project inschrijven en ga ik hem daarna op mijn gemakje bekijken en besluit je de dag daarna of je het definitief wel of niet doet. Waardeloos en niet werkbaar allemaal.
pi_158165371
AFM laat zich weer kennen als hopeloos achterhaalde organisatie, werkelijk stuitend. Zoals hiervoor ook genoemd, mensen mogen allerhande geld spenderen aan gigantische TV's, zuipvakanties naar Antalya, Fiat Multipla's en weet ik wat nog meer. Vaak met leningen, of uitkeringen.

Maar nee hoor, investeren in MKB, dat is waar het gevaar schuilt. Het feit dat de banken weer even roekeloos bezig zijn als voor 2008, mogelijk iets voor het AFM om eens naar te kijken?

Zucht.
pi_158166344
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 21:55 schreef RavigotteSaus het volgende:
En ik mag nog dus ook nog steeds 100% van mijn vermogen in CF stoppen. Alleen dan verdeeld over 10 platformen. Alsof de platformen het risico voor CF vormen.
Ik vraag me af of de AFM de 10% per platform heeft bedoeld. Ik vermoed van niet...
pi_158166552
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 23:20 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik heb nog geen paddo gezien of geroken :z
Heb ze ook nog niet....
Ik ga wel even kijken bij Eurostolz (aygo) voor de wijziging..
pi_158166613
Eurostolz:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedrijf zit in Borne. Dat is bijna 1½ uur rijden...
Voor mij geen reden om extra te investeren..
pi_158166615
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 07:29 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ik vraag me af of de AFM de 10% per platform heeft bedoeld. Ik vermoed van niet...
In dat geval zou je dus pas 40.000 in totaal in crowdfunding mogen beleggen als je 400.000 vrij belegbaar vermogen hebt. Lijkt me dat bijna alle investeerders dan juist minder mogen investeren i.p.v. meer.
pi_158166624
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 08:19 schreef crowd_funder het volgende:

[..]

In dat geval zou je dus pas 40.000 in totaal in crowdfunding mogen beleggen als je 400.000 vrij belegbaar vermogen hebt. Lijkt me dat bijna alle investeerders dan juist minder mogen investeren i.p.v. meer.
Dat zal waarschijnlijk ook de bedoeling zijn van de AFM vanwege "het beschermen van de investeerder". De 10% zal inderdaad wel een advies worden en geen harde grens. Het zal wel loslopen met de vermogenstoets.
pi_158166917
@Aygodutch
@Investormatch

Hoe denken jullie om te gaan met de investeerders- en vermogenstoets?
pi_158167039
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 23:17 schreef crowd_funder het volgende:
Hier ook nog niets.
pi_158167224
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 09:08 schreef MSR het volgende:

[..]

Hier ook nog niets.
En hier ook nog geen zwam in de bus gezien.
Investeerder sinds 2007.
pi_158167393
Heb twee dozen met allerlei verschillende soorten paddestoelen gehad. Erg leuk en smakelijk.
  vrijdag 11 december 2015 @ 09:44:21 #122
446634 Investormatch
financieringsplatform
pi_158167401
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 08:53 schreef djh77 het volgende:
@Aygodutch
@Investormatch

Beste forumleden. Die kennistoets en vermogenstoets zat er al even aan te komen. Dit zal volledig geautomatiseerd -moeten- worden, om het platform en de investeerder te ontlasten.

Wij zijn niet direct tegen een kennistoets/vermogenstoets. Wij zijn bijvoorbeeld wel eens gebeld door iemand die nog geld terug moest krijgen van platform X om bij ons de toezegging te kunnen voldoen. Die zat dus wel iets over die 10% heen.... Dit zijn natuurlijk geen wenselijke situaties.

Maar dat het extra geld, administratie en handelingen kost lijkt me duidelijk.

Peter
pi_158167572
quote:
Wij zijn niet direct tegen een kennistoets/vermogenstoets. Wij zijn bijvoorbeeld wel eens gebeld door iemand die nog geld terug moest krijgen van platform X om bij ons de toezegging te kunnen voldoen. Die zat dus wel iets over die 10% heen.... Dit zijn natuurlijk geen wenselijke situaties.
Peter
Hallo Peter,
deze aanname vind ik wat gevaarlijk. Het kan ook zijn dat de investeerder zijn geldstromen wil scheiden. (zoals ikzelf).
Zelf zit ik onder de 10% vrij belegbaar vermogen dat in CF gaat, echter ik plan wel mijn investeringen en geldstromen. Ik voel er zelf weinig voor om aandelen te verkopen en dan 2 dagen later weer het geld te ontvangen van een platform. Dit zijn dure transactiekosten.

NB. ik was niet deze betreffende investeerder O~)
Signature
pi_158167689
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 09:59 schreef Jackthe het volgende:

[..]

Hallo Peter,
deze aanname vind ik wat gevaarlijk. Het kan ook zijn dat de investeerder zijn geldstromen wil scheiden. (zoals ikzelf).
Zelf zit ik onder de 10% vrij belegbaar vermogen dat in CF gaat, echter ik plan wel mijn investeringen en geldstromen. Ik voel er zelf weinig voor om aandelen te verkopen en dan 2 dagen later weer het geld te ontvangen van een platform. Dit zijn dure transactiekosten.

Vind het ook een beetje kort door de bocht.
Ik wacht normaal met opnieuw investeren totdat ik het geld op mijn rekening heb, maar heb wel gemerkt dat de communicatie met betrekking tot de betalingsdatum beter kan voor alle platformen.
Zeker aangezien het geld door de leningnemer normaal al een paar dagen eerder op de platform rekening gestort wordt, voordat het platform the investeerders betaald.
In de gevallen waar mensen het ietsje strakker plannen, neem ik aan dat een betere communicatie veel zal helpen.
  vrijdag 11 december 2015 @ 10:13:02 #125
446634 Investormatch
financieringsplatform
pi_158167723
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 09:59 schreef Jackthe het volgende:

[..]

Hallo Peter,

Hierin geef ik je gelijk, dit kan natuurlijk ook een situatie zijn. Blijft toch belangrijk dat iemand echt alleen een verantwoord deel van zijn vermogen via CF investeert. Blijft natuurlijk heel lastig om te bepalen of dat 10%, 40% of 90% moet zijn en hoe je dit moet controleren. (harde regel of is voorlichting afdoende?)
pi_158167740
Even voor mijn duidelijkheid:

Het vrij besteedbaar vermogen zijn alle bezittingen (sparen en beleggingen) minus schulden (huis en hypotheek niet meegerekend).

Spaargeld dat in een langjarige deposito zit of in een bankspaarproduct telt dus mee als vrij besteedbaar vermogen?
pi_158167905
Hoe wil je dat hard gaan maken? Dan zou je het vermogen op moeten vragen per investeerder via de belasting dienst, dit is de enige "betrouwbare" bron. Lijkt me niet echt een wenselijke situatie.

Verder is het aan mij toch om te bepalen wat ik waar investeer?
Als ik er voor kies om 30% in obligaties te stoppen en 30% op aandelen en 10% op CF...
Of 40% op CF en 30% Obligaties, zijn aandelen betrouwbaarder dan CF?

En ALS ik aandelen heb, en 100% in Delta Lloyd heb zitten...

Denk dat dat ook een beetje het punt is, zo streng als dat ze op CF zijn, zo laks eigenlijk bij beleggen of andere dingen als turbo's en dergelijken.
pi_158167939
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 10:14 schreef djh77 het volgende:
Even voor mijn duidelijkheid:

Het vrij besteedbaar vermogen zijn alle bezittingen (sparen en beleggingen) minus schulden (huis en hypotheek niet meegerekend).

Spaargeld dat in een langjarige deposito zit of in een bankspaarproduct telt dus mee als vrij besteedbaar vermogen?
Oef! Ik weet niet of ik de officiële definitie hanteer. :)

Voor mij is het bezittingen (sparen, beleggen en alles wat binnen 5 jaar vrijkomt) minus schulden (huis en hypotheek niet meegerekend).

Ik vind de termijn van 5 jaar realistisch om mee te rekenen, maar dat is misschien mijn persoonlijke definitie. :Y
Signature
pi_158168034
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 08:19 schreef Gijsbertus het volgende:
Eurostolz:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedrijf zit in Borne. Dat is bijna 1½ uur rijden...
Voor mij geen reden om extra te investeren..
Idem. Als ik de brandstof van de rente aftrek hou ik een rendement over vergelijkbaar met een ING spaarrekening :)

Wel een heel leuk initiatief verder. Als ik in de buurt zat dan ging ik zeker.
Pecunia non olet
pi_158168164
die 10% limiet is: A. een lachertje B. oncontroleerbaar. C. niet werkbaar (want flexibel) D. regeltje voor de bühne.
pi_158168908
Voor mij is inmiddels duidelijk geworden dat de huidige crowdfunding een nieuwe vorm van junk loan funding is. AFM is dan idd totaal aan de verkeerde kant aan het sturen. Wat zij behoren te doen is de sites verplichten volledig transparant te zijn over de actuele defaultsituatie in de gehele portefeuille, zodat duidelijk is voor potentiele investeerders welke risico's zij écht lopen.
pi_158168968
Er is al lobby aan de gang vanuit de branchevereniging tegen de AFM-regels:
SPOILER
pi_158169123
CCF gaat ook hypotheekrecht aanbieden:
Ten behoeve van de Collin investeerder die mee investeren vanaf ¤ 5.000,-, zal er als zekerheid een 2e hypotheek worden gevestigd. Als investeerder geeft u wel uw anonimiteit prijs, indien u kiest voor inschrijving in de akte. Dit is dus niet verplicht.
pi_158169285
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 11:58 schreef djh77 het volgende:
CCF gaat ook hypotheekrecht aanbieden:
Ten behoeve van de Collin investeerder die mee investeren vanaf ¤ 5.000,-, zal er als zekerheid een 2e hypotheek worden gevestigd. Als investeerder geeft u wel uw anonimiteit prijs, indien u kiest voor inschrijving in de akte. Dit is dus niet verplicht.
Kortom als je minder investeert dan 5000 bij ccf dan heb je dus minder zekerheden. Wat een grens ook die 5000,-. Slechte zaak, ik zou zeggen reken alle investeerders, groot of klein, dezelfde zekerheden toe.
pi_158169441
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 11:49 schreef djh77 het volgende:
Er is al lobby aan de gang vanuit de branchevereniging tegen de AFM-regels:
SPOILER
Ik ga echt niet ieder Crowdfundingplatform waar ik iets investeer, inzicht in mijn financiën geven.
Waarschijnlijk vul ik overal gewoon in: vrij belegd vermogen Euro 1.000.000 en meer dan 5 jaar ervaring.
Dan ben je waarschijnlijk van alle gezeur af.
pi_158169621
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:07 schreef MSR het volgende:

[..]

Kortom als je minder investeert dan 5000 bij ccf dan heb je dus minder zekerheden. Wat een grens ook die 5000,-. Slechte zaak, ik zou zeggen reken alle investeerders, groot of klein, dezelfde zekerheden toe.
Bovendien gaat het om een tweede hypotheek op een pand met een marktwaarde van Euro 475.00 waarop de Rabobank een eerste hypotheek van Euro 350.000 heeft.
Bij een veiling (in geval van een faillisement bijvoorbeeld) moet je rekenen op een opbrengst van 80-85% van de marktwaarde (Euro 380.000 tot 404.000).
Je kunt je dus afvragen of deze zekerheid zoveel waard is.
pi_158169762
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:29 schreef TisIk het volgende:

[..]

Bovendien gaat het om een tweede hypotheek op een pand met een marktwaarde van Euro 475.00 waarop de Rabobank een eerste hypotheek van Euro 350.000 heeft.
Bij een veiling (in geval van een faillisement bijvoorbeeld) moet je rekenen op een opbrengst van 80-85% van de marktwaarde (Euro 380.000 tot 404.000).
Nou das knap optimistisch hoor voor een executieveiling van een bedrijfspand
pi_158171497
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:29 schreef TisIk het volgende:

[..]

Het is een ambachtelijk familiebedrijfje, regio Bunschoten Spakenburg, maak ik me niet zo'n zorgen over eerlijk gezegd, dat zijn goede betalers?

Ik heb wel die To20 gecancelled, was een overhaaste beslissing. Ze stoppen veel te veel geleend geld in bedrijfjes waarvan je maar moet afwachten hoe die er over een paar jaar voor staan. Daarbij is er sprake van veel geactiveerde goodwill/software, dat is denk ik helemaal lucht in geval van faillissement. Geef mij dan maar een degelijke slager.
Pecunia non olet
pi_158172268
Nieuw GVE zit al 80% vol zie net pas mail van Mu. Lijkt wel aardig op eerste gezicht.

Team Fan Fashion
Project:12355 Zakelijk
Leendoel:Voorfinanciering voorraden
Classificatie:3
G-PD percentage:0,04
Creditsafe score:74
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 50.000
Geinvesteerd:¤ 40.200
Product:
Lening
Looptijd:
48 maanden
Rente per jaar:7,0%
pi_158172432
Hoihoi.

Ik lees al een tijdje mee en heb veel geleerd ondertussen van jullie.
Gve : 14 x
Fc : 1x

Nu zag ik de Team fan fasion langskomen net op tijd om mijn bijdrage te leveren.
Menig persoon die zich in de racekleding heeft gestort heeft het niet gered.
Sterker nog Team fan fasion heeft het ook al een keer niet gered.
Jammer dat dit er niet bij staat.
Voor mij een absolute no-go.
pi_158172546
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:57 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuw GVE zit al 80% vol zie net pas mail van Mu. Lijkt wel aardig op eerste gezicht.

Team Fan Fashion
Project:12355 Zakelijk
Leendoel:Voorfinanciering voorraden
Classificatie:3
G-PD percentage:0,04
Creditsafe score:74
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 50.000
Geinvesteerd:¤ 40.200
Product:
Lening
Looptijd:
48 maanden
Rente per jaar:7,0%
ik heb voor een klein bedrag meegedaan

@mccrowd: ik doe ook vooral mee omdat de huidige omzet uit overige werkzaamheden de lasten al kan dragen + dat de omvang van de lening relatief beperkt is.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_158172637
alweer mode....
hmmmm.
ik weet niet wat ik erger vind, horeca of mode.

voor mij dus duidelijk geen fanfashion
pi_158172806
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 15:05 schreef mccrowd het volgende:
Hoihoi.

Ik lees al een tijdje mee en heb veel geleerd ondertussen van jullie.
Gve : 14 x
Fc : 1x

Nu zag ik de Team fan fasion langskomen net op tijd om mijn bijdrage te leveren.
Menig persoon die zich in de racekleding heeft gestort heeft het niet gered.
Sterker nog Team fan fasion heeft het ook al een keer niet gered.
Jammer dat dit er niet bij staat.
Voor mij een absolute no-go.
Welkom hier. Bedankt voor je info. Ik heb net even gezocht maar ik kan hem niet vinden in het faillisements dossier. Weet je zeker dat deze het was en niet en ander bedrijf in Fan Kleding?
pi_158172853
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 15:21 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Welkom hier. Bedankt voor je info. Ik heb net even gezocht maar ik kan hem niet vinden in het faillisements dossier. Weet je zeker dat deze het was en niet en ander bedrijf in Fan Kleding?
dat zou ik ook wel zeker willen weten voordat ik mijn investering gestand doe.

Heb jij nog meegedaan NRDZ?
pi_158172893
Ik geloof helemaal niks van het fanfashion verhaal.
heb er een 12 ambachten, 13 ongelukken beeld bij
pi_158172924
Man is al 4 jaar bezig. kijk even waar hij woont en de huisvesting van het bedrijf.
Voor mij een enorm groot rood signaal
pi_158172972
Deze man was eerder bezig in de f1 kleding. Is gestopt en begint nu opnieuw.
Inkoop f1 kleding moeilijk. Koop je Ferrari kleding en seizoen loopt slecht zit je met al je kleding.
pi_158173191
Ow ik zie net dat er ook een financiering loopt in mijn eigen stad.

Utrechts bierbrouwer wil uitbreiden.
https://www.symbid.nl/ideas/7398-lecker-investeren

Ik snap alleen niet zo goed wat ze nu bieden.
Alleen mogelijke dividend uitkering in de toekomst?
pi_158173257
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 15:39 schreef dyna18 het volgende:

Yup en mogelijke aandeelprijs verhoging (of verlaging? :D ) plus wat biergoodies.

Tjsa, ik vind het bier maar waterig maar ze zijn hard aan de figuurlijke weg aan het timmeren. Ergens doen ze dus iets goeds.
pi_158173282
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 15:41 schreef MSR het volgende:

[..]

Yup en mogelijke aandeelprijs verhoging plus wat biergoodies.
Van een hogere aandelenprijs kun je alleen profiteren als je ook van je aandelen af kunt.
Hoe kun die weer verkopen?
pi_158173328
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 15:42 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Van een hogere aandelenprijs kun je alleen profiteren als je ook van je aandelen af kunt.
Hoe kun die weer verkopen?
Klopt. Als ik het goed onthouden heb is er een user hier die meldde dat dit in de toekomst mogelijk een optie wordt.
pi_158173388
heeft mccrowd wat meer info over de F1 historie van meneer van ooijen?
pi_158173474

quote:
8. DIVIDENDBELEID EN EXITBELEID VOOR AANDEELHOUDERS
8.1. Vennootschap heeft als doel haar aandeelhouders een adequaat dividend uit te keren. Bij de hoogte van het dividend houdt Vennootschap rekening met de eigen kasstromen, kapitaalpositie en hetgeen over het uitkeren van dividend bepaald staat in de statuten.
8.2. Vennootschap streeft ernaar aandeelhouders op deze waardetoename te doen kapitaliseren door middel van en strategische verkoop van Vennootschap of terugkopen van de Investeerders Coöp Aandelen.
8.3 Ingeval er sprake is van terugkoop van Investeerders Coöp Aandelen door de Vennootschap geldt het daartoe bepaalde in de statuten van Vennootschap en zal de verkrijgingsprijs nooit meer bedragen dan tweemaal (2x) de prijs bij verwerving van deze aandelen.

9. VERVREEMDING EN BEWARING VAN DE AANDELEN IN DE VENNOOTSCHAP
9.1. Het staat de Aandeelhouders vrij hun aandelen te vervreemden met in achtneming van het in het daarover bepaalde in de Statuten (blokkeringsregeling).

9.3. Een Aandeelhouder die zijn Aandelen overdraagt, dient gelijktijdig zijn rechtsverhouding onder deze overeenkomst over te dragen aan de verkrijger en de verkrijger dient deze overdracht schriftelijk te aanvaarden.
Hmmm klinkt allemaal best beperkend om hier weer uit te kunnen. Met een beetje pech moet je ook nog een akte opstellen om je aandelen te verkopen (= extra kosten en werk)?
pi_158173475
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 15:47 schreef bleyenburg het volgende:
heeft mccrowd wat meer info over de F1 historie van meneer van ooijen?
dat zou ik graag ook willen weten, anders cancel ik mijn investering (ook klein bedrag, maar goed eerlijkheid (eventueel faillissement in verleden) wordt toch wel gewaardeerd..)
pi_158173502
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 15:21 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ja was deze man. 100% zeker.
Ik weet gewoon dat hij het al een keer eerder niet heeft gered. Waar hij toen de financiering vandaan had weet ik niet.
Vanaf 2011 bezig.
Vreemd dat GVE geen cijfers van eerdere jaren heeft gevraagd danwel laat zien.
pi_158173576
iemand hier die GVE even om opheldering kan vragen omtrent fanfashion?
Ik heb helaas geen tijd, ben zo weg.
pi_158173665
Ik heb ook een klein bedrag toegezegd in Team Fan Fashion. mccrowd, heb je concrete info waar ik naar kan verwijzen als ik GvE vragen stel hierover?
pi_158173696
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 15:29 schreef mccrowd het volgende:
Deze man was eerder bezig in de f1 kleding. Is gestopt en begint nu opnieuw.
Inkoop f1 kleding moeilijk. Koop je Ferrari kleding en seizoen loopt slecht zit je met al je kleding.
Stoppen en opnieuw beginnen zou ik me voor kunnen stellen als je in scheiding ligt en je de zaak samen met je vrouw drijft. Dat lijkt me wat anders dan failleren.
Kan je nog wat specefieker zijn over het stoppen, bijvoorbeeld over schulden achterlaten etc. of st je er daarvoor te ver af.

Dat het moeilijke handel is als je verkeerd inkoopt lijkt me zeker een punt.

Wanneer ik het zaken adres van F1 fankleding opzoek krijg ik met streetview een redelijk net bedrijven terrein in hoofddorp. Bleyenburg welk adres heb jij opgezocht?
pi_158173749
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 08:53 schreef djh77 het volgende:
@Aygodutch
@Investormatch

Beste djh77,

Uiteraard zullen we als de AFM dit oplegt invoeren. We begrijpen dat men meer grip wil krijgen op de crowdfundingmarkt maar ons inziens gaat dit te ver en zijn er andere zaken waar beter de nadruk op kan worden gelegd zoals bijvoorbeeld een minimum aantal financiële gegevens.

Wij denken dat de investeerders uitstekend in staat zijn om een goede beslissing te nemen. Enerzijds mogen we niet adviseren van de AFM en nu moeten we het weer wel?! Daarnaast bestaat er actueel al de verplichting om bij particuliere investeringen vanaf 5k (per project) direct contact op te nemen met de investeerder en hen te wijzen op de risico's en je ervan te vergewissen dat men daar bewust van is. Bovendien maakt dat het niet gebruiksvriendelijker.

Zoals hier eerder opgemerkt kan iemand wel online een reis boeken van een paar duizend euro en aan een investering zou eerst een vermogenstoets ten grondslag moeten liggen.

Wij vinden het stellen van heldere spelregels, het goed controleren en handhaven van de criteria en de screening van de bestuurders van de platforms door de AFM een goede aanpak om 'cowboys' van de markt te weren. het huidige voorstel voor de investeerders vermogen toets neigt echter wat naar betutteling.

Grtz, Harm
pi_158173778
@naregendezon
bij de holding staat z'n huisadres
pi_158173784
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 15:54 schreef bleyenburg het volgende:
iemand hier die GVE even om opheldering kan vragen omtrent fanfashion?
Ik heb helaas geen tijd, ben zo weg.
Ik heb een mailtje gestuurd naar GvE met de vraag om opheldering.
Zodra ik antwoord heb, zal ik hier reageren.
pi_158173859
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 15:59 schreef crowd_funder het volgende:
Ik heb ook een klein bedrag toegezegd in Team Fan Fashion. mccrowd, heb je concrete info waar ik naar kan verwijzen als ik GvE vragen stel hierover?
Ik weet dat hij eerder in het moeilijke wereldje van racekleding heeft gezeten.
Je moet een glazen bol hebben welk team het goed gaat doen het aankomende seizoen.
Er zijn meerdere cowboys geweest die met kleding bleven zitten.

Deze man heeft eerder gehandeld in racekleding en is ook weer gestopt.
In hoeverre hij financieel de mist is ingegaan weet ik niet.
Nu de verbazing dat hij het nogmaals probeert.
pi_158173928
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 16:00 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Stoppen en opnieuw beginnen zou ik me voor kunnen stellen als je in scheiding ligt en je de zaak samen met je vrouw drijft. Dat lijkt me wat anders dan failleren.
Kan je nog wat specefieker zijn over het stoppen, bijvoorbeeld over schulden achterlaten etc. of st je er daarvoor te ver af.

Dat het moeilijke handel is als je verkeerd inkoopt lijkt me zeker een punt.

Wanneer ik het zaken adres van F1 fankleding opzoek krijg ik met streetview een redelijk net bedrijven terrein in hoofddorp. Bleyenburg welk adres heb jij opgezocht?
Idd sorry ik sta er te ver vanaf.
Misschien was de scheiding de reden inderdaad.
In iedergeval bij mij rode vlag.
pi_158174094
Armoe troef bij GVE. Wat op de hoofdpagina staat vermeld aan projecten is voor het grootste deel 5S en enkele projecten die weliswaar een hogere risicoclassificatie hebben maar m.i. erg risicovol zijn.
Pecunia non olet
pi_158174099
Ik heb ook nog wat toegezegd in het nieuwe kom (bodytec) project. A, 5.5%, 36 maanden en 25.000 leenbedrag.
pi_158174174
Bedankt; was er op tijd bij :) Wel weer een sportclub maar wel een degelijk verhaal zo te zien en een bescheiden leenbedrag.
Pecunia non olet
pi_158174238
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 16:11 schreef mccrowd het volgende:
Idd sorry ik sta er te ver vanaf.
Misschien was de scheiding de reden inderdaad.
In iedergeval bij mij rode vlag.
Ok dank. We wachten even de berichten van vehkah af.
pi_158174390
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 16:22 schreef obligataire het volgende:
Bedankt; was er op tijd bij :) Wel weer een sportclub maar wel een degelijk verhaal zo te zien en een bescheiden leenbedrag.
Wel jammer dat er niet persoonlijk borg gestaan wordt. Gelukkig tekenen wel de beide B.V.'s
Rente laag. Maar het te lenen bedrag is ook laag.Dus risico dat het niet terug komt ook laag. Ik zie volgens mij geen andere leningen in het Agium rapportje. Klopt dat?
Pak hem ook mee.
pi_158174530
Wat denken jullie van El Pescado Groothandel op Funding Circle?
Heb een heel klein bedrag toegezegd op dit moment.
Redelijk Current Ratio, maar lijkt alsof ze de verhoging in kortlopende schulden in vlottende activa hebben gestoken. Solvabiliteits ratio is netjes en RTV ook redelijk en positief EV, heb ze slechter gezien.
pi_158174561
Btw staat net toevallig ook een sportkleding winkel op FC: project Voorfinanciering Voorraad
pi_158175212
Zie trouwens wel veel fouten in de financiele indicatoren op FC, schrikt me een beetje af.
Heb ze een email gestuurd om ze er op te wijzen.
pi_158175631
Hier in de buurt een lokaal horeca-concept dat zelf gaat crowdfunden: https://dehallblog.wordpress.com/ Ze willen ¤ 80.000,= ophalen en hebben wel aparte manieren van rendement:

natura je krijgt je volledige inleg + 20 % terug in cadeaubonnen of korting.
lenen 5 % rendement, jaarlijks te betalen, inleg pas na vijf jaar terug
sponsoring huren van een moestuin of etalage/showroom-ruimte

Over zekerheden wordt helaas niet gesproken.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  vrijdag 11 december 2015 @ 17:52:11 #173
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_158175704
Waarom wordt crowdfunding niet op dezelfde manier behandeld als 'normaal' beleggen? Daar hoef ik toch ook geen kennistoets te volbrengen, en mag ik toch ook zo veel in investeren als ik wil? Persoonlijk denk ik dat ondernemer X die enkele tienduizenden euro's bij elkaar crowdfundt meer sociale druk voelt om goed zijn best te doen dan elke willekeurige beursgenoteerde firma waarbij aandeelhouders geen gezicht hebben. Maar dat is just my 2 cents...
pi_158176083
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 17:52 schreef Coelho het volgende:
Waarom wordt crowdfunding niet op dezelfde manier behandeld als 'normaal' beleggen? Daar hoef ik toch ook geen kennistoets te volbrengen, en mag ik toch ook zo veel in investeren als ik wil?
Onjuist. Als je gewoon gaat beleggen krijg je wel degelijk ook een kennistoets. Wil je beleggen in complexe producten (zoals opties) dan moet je nog een aanvullend financieel rijbewijs halen.
pi_158176425
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 10:13 schreef Investormatch het volgende:

[..]

Hierin geef ik je gelijk, dit kan natuurlijk ook een situatie zijn. Blijft toch belangrijk dat iemand echt alleen een verantwoord deel van zijn vermogen via CF investeert. Blijft natuurlijk heel lastig om te bepalen of dat 10%, 40% of 90% moet zijn en hoe je dit moet controleren. (harde regel of is voorlichting afdoende?)
De vraag is wie bepaalt wat verantwoord is. Het platform, de AFM of de investeerder? Antwoord lijkt me duidelijk.

Kan me haast niet voorstellen dat jullie niet tegen zo'n toets zijn. Geeft meer werk en remt investeerders af
  vrijdag 11 december 2015 @ 18:41:50 #176
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_158176504
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 18:18 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Onjuist. Als je gewoon gaat beleggen krijg je wel degelijk ook een kennistoets. Wil je beleggen in complexe producten (zoals opties) dan moet je nog een aanvullend financieel rijbewijs halen.
Is dat misschien pas een paar jaar geleden ingevoerd? Ik kan het me eerlijkheidshalve niet heugen dat ik daar ooit een toets voor heb moeten afnemen. Volgens mij is mijn beleggingsrekening gewoon geopend na een periodieke afspraak bij de bank.
pi_158176693
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:17 schreef TisIk het volgende:

[..]

Ik ga echt niet ieder Crowdfundingplatform waar ik iets investeer, inzicht in mijn financiën geven.
Waarschijnlijk vul ik overal gewoon in: vrij belegd vermogen Euro 1.000.000 en meer dan 5 jaar ervaring.
Dan ben je waarschijnlijk van alle gezeur af.
Daar zat ik ook aan te denken. Ze willen me beschermen als consument tegen miskopen. Iedere verkoper geef ik dan wel zicht op mijn financiële keuzes - privacy?. Die term 'consument' ergert me. Ik mag ongestoord platzak gaan op de Albert Cuypmarkt, maar als ik graag geld uitleen aan leuke projecten dan moet ik laten zien of ik nog wel genoeg centjes in mijn portemonnaie heb. Waarvoor ik de rest van mijn geld - 90% van wat?- nog nodig zou hebben, wordt verder niet gevraagd.

Ik zit overigens ver boven de 10% op alle platformen samen.
Investeerder sinds 2007.
pi_158176804
Daar is de volgende aanvraag al van de DierService :)

https://www.kapitaalopmaat.nl/Dierservice-Franchise

Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt daarin te investeren.
pi_158177270
Heb de AFM-nieuwsbrief ook met stijgende verbazing gelezen. Een verantwoord deel van je vermogen investeren en gewezen worden op de risico's? Prima! Eenmalig en diagnotische toets invullen? Prima! Doen we bij beleggen in eigen beheer ook al, inderdaad. Maar bij elke investering steeds opnieuw de toets invullen, als je boven de E5000,- zit? Wat een onzin! Hebben kleine investeerders overigens wel weer kans om in te schrijven op projecten die binnen een paar minuten vol zitten ;)

Ben benieuwd hoe platformen die 10%-kwestie gaan invullen. Als zij aan mij gaan vragen hoe groot het deel is (10/20/30.....70/80/90) en daar het advies op afstemmen, op zich prima. Bewustwording kan geen kwaad. Dan bedenk ik zelf wel of ik eerlijk antwoord. Maar ik ga zeker geen vermogensgegevens afstaan aan een platform!

Ben ook benieuwd of ze dit gaan aangrijpen voor een verhoging van de fee. De reactie van vanmorgen stelt me niet gerust, maar ik lees dat er ook een verantwoordingsplicht voor de platformen vervalt en de ene verplichting voor de andere in de plaats komt.

Over stijgende verbazing gesproken.... Die dierenservice _O- Krijg de indruk dat daar acuut ergens een schuld afbetaald moet worden ofzo. Dit is echt bij de beesten af... *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Incitatus3 op 11-12-2015 19:38:51 (vanmiddag = vanmorgen *was vroeg op blijkbaar*) ]
pi_158177342
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 19:17 schreef Incitatus3 het volgende:
Heb de AFM-nieuwsbrief ook met stijgende verbazing gelezen. Een verantwoord deel van je vermogen investeren en gewezen worden op de risico's? Prima! Eenmalig en diagnotische toets invullen? Prima! Doen we bij beleggen in eigen beheer ook al, inderdaad. Maar bij elke investering steeds opnieuw de toets invullen, als je boven de E5000,- zit? Wat een onzin! Hebben kleine investeerders overigens wel weer kans om in te schrijven op projecten die binnen een paar minuten vol zitten ;)

Ben benieuwd hoe platformen die 10%-kwestie gaan invullen. Als zij aan mij gaan vragen hoe groot het deel is (10/20/30.....70/80/90) en daar het advies op afstemmen, op zich prima. Bewustwording kan geen kwaad. Dan bedenk ik zelf wel of ik eerlijk antwoord. Maar ik ga zeker geen vermogensgegevens afstaan aan een platform!

Ben ook benieuwd of ze dit gaan aangrijpen voor een verhoging van de fee. De reactie van vanmiddag stelt me niet gerust, maar ik lees dat er ook een verantwoordingsplicht voor de platformen vervalt en de ene verplichting voor de andere in de plaats komt.

Over stijgende verbazing gesproken.... Die dierenservice _O- Krijg de indruk dat daar acuut ergens een schuld afbetaald moet worden ofzo. Dit is echt bij de beesten af... *O*
Welke reactie van vanmiddag bedoel je?
  vrijdag 11 december 2015 @ 19:25:37 #181
62913 Blik
The one and Only!
pi_158177475
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 15:39 schreef dyna18 het volgende:

Had ik al 2 keer hier gepost, maar werd een beetje ingesneeuwd door posts over AFM :D

Ik heb er wat ingestopt, vind het lekker bier, drink het regelmatig en het is in Utrecht en omstreken vrij populair. Vind het ook leuk dat het in de buurt is. Zegt mij verder voldoende dat ze gedurende de crisis winstgevend zijn geworden, geeft me wel vertrouwen
pi_158177822
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 09:44 schreef Investormatch het volgende:

[..]
Maar dat het extra geld, administratie en handelingen kost lijkt me duidelijk.
Sorry, niet vanmiddag, maar vanmorgen... IVM hanteert natuurlijk geen fee, maar andere platforms zie ik dit wel als argument gebruiken.
pi_158178154
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 19:25 schreef Blik het volgende:

[..]

Had ik al 2 keer hier gepost, maar werd een beetje ingesneeuwd door posts over AFM :D

Ik heb er wat ingestopt, vind het lekker bier, drink het regelmatig en het is in Utrecht en omstreken vrij populair. Vind het ook leuk dat het in de buurt is. Zegt mij verder voldoende dat ze gedurende de crisis winstgevend zijn geworden, geeft me wel vertrouwen
Ik dacht heel even daar hebben we weer zo'n brouwer. Maar dit ziet er wel goed uit zeg.
Net zo als dyna18 snap ik ook echter niet echt wat ze bieden.
pi_158178718
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 19:48 schreef mccrowd het volgende:

[..]

Ik dacht heel even daar hebben we weer zo'n brouwer. Maar dit ziet er wel goed uit zeg.
Net zo als dyna18 snap ik ook echter niet echt wat ze bieden.
Deze biertjes zijn in Utrecht goed bekend en qua vooruitzichten ziet het er ook wel goed uit. Echter als we het alleen van koersstijging moeten hebben wordt het wel erg risicovol.

Maar goed, ik heb er ook wat ingestopt, dus op de eerstvolgende aandeelhoudersmeeting gaan we een biertje samen drinken. ^O^
  vrijdag 11 december 2015 @ 20:26:20 #185
62913 Blik
The one and Only!
pi_158179125
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 20:12 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Deze biertjes zijn in Utrecht goed bekend en qua vooruitzichten ziet het er ook wel goed uit. Echter als we het alleen van koersstijging moeten hebben wordt het wel erg risicovol.

Maar goed, ik heb er ook wat ingestopt, dus op de eerstvolgende aandeelhoudersmeeting gaan we een biertje samen drinken. ^O^
Deal :)
pi_158181753
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 16:04 schreef vehkah het volgende:

[..]

Ik heb een mailtje gestuurd naar GvE met de vraag om opheldering.
Zodra ik antwoord heb, zal ik hier reageren.
dank je vehkah, nu wachten op de reactie van GvE
  vrijdag 11 december 2015 @ 22:44:50 #188
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_158183702
En voor de liefhebbers van bewegend beeld.
Op 2:22 hebben we ons Wiebke!

Tot nooit .......
pi_158186540
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 22:44 schreef Speekselklier het volgende:

Leuk mens! Ik had trouwens gedacht dat ze een beetje Duits accent zou hebben maar daar hoor je niets van.
Pecunia non olet
pi_158188699
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 19:25 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik vind het op zich een mooi merk en plan, maar ben het ook eens met:
https://www.symbid.nl/ide(...)ions/3972-waardering

Ik zal bij huidige waardering niet investeren, en hij lijkt toch wel vol te komen.
pi_158189629
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 22:44 schreef Speekselklier het volgende:

Ik heb niet in haar winkel geïnvesteerd, maar haar enthousiasme is aanstekelijk.
pi_158189719
Heren,

Ik krijg al lezend het gevoel dat mensen MOETEN investeren ook al is er geen goed gevoel bij de
pitch of financials/zekerheden. Het kost minder om er een te laten lopen zelfs als achteraf blijkt dat het toch is goed gekomen. Dus pak alleen als je je zeker voelt er worden zoveel aanvragen gedaan voor geld dat het goede bedrijf met de juiste vergoeding vanzelf komt niet deze maand dan wel de volgende.
pi_158189760
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 21:46 schreef komrad het volgende:

[..]

dank je vehkah, nu wachten op de reactie van GvE
Vanmorgen nog geen reactie, denk dat zaterdag geen werkdag voor ze is. Zie ook geen projecten gepubliceerd op weekenddagen. Wordt komende week vervolgd ^O^
pi_158189840
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 09:42 schreef bambricks het volgende:
Heren,

Ik krijg al lezend het gevoel dat mensen MOETEN investeren ook al is er geen goed gevoel bij de
pitch of financials/zekerheden. Het kost minder om er een te laten lopen zelfs als achteraf blijkt dat het toch is goed gekomen. Dus pak alleen als je je zeker voelt er worden zoveel aanvragen gedaan voor geld dat het goede bedrijf met de juiste vergoeding vanzelf komt niet deze maand dan wel de volgende.
Ik denk dat mensen die symbid aandelen gewoon verkeerd lezen. Ze funden dat als een lening. Ze lezen dat een bedrijf 150k nodig heeft en denken dat dat wel reeeel is. Maar ze hebben niet door dat die 150k maar 5% van de aandelen is. Je heb dan met 1000 euro 1/150e van een nietszeggend stukje (5%) in een bedrijf.

Een 'idee' wordt wel heel hoog gewaardeerd naar mijn gevoel.
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_158189868
Dierservice is wel bizar ja, nu weer 60k willen ophalen _O-
Schip ahoy!
  zaterdag 12 december 2015 @ 10:27:34 #196
62913 Blik
The one and Only!
pi_158189985
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 10:02 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Ik denk dat mensen die symbid aandelen gewoon verkeerd lezen. Ze funden dat als een lening. Ze lezen dat een bedrijf 150k nodig heeft en denken dat dat wel reeeel is. Maar ze hebben niet door dat die 150k maar 5% van de aandelen is. Je heb dan met 1000 euro 1/150e van een nietszeggend stukje (5%) in een bedrijf.

Een 'idee' wordt wel heel hoog gewaardeerd naar mijn gevoel.
Het is gewoon een aandeel, wat je een stukje zeggenschap geeft. In principe niks anders dan een aandeel van bijvoorbeeld een Shell kopen, alleen is die laatste vrij verhandelbaar en dat via Symbid voorlig in ieder geval niet
pi_158190242
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 20:12 schreef dyna18 het volgende:
Deze biertjes zijn in Utrecht goed bekend en qua vooruitzichten ziet het er ook wel goed uit.
Ik weet toevallig dat ze ook in het assortiment zijn opgenomen van een van de grootste speciaalbiergroothandels van Nederland en daarmee een uitstekende landelijke dekking hebben.
pi_158190862
Nu we het toch over speciaalbier hebben:

Ik ontdekte gisteren de nationale bierbank, is iemand daar al bekend mee? Het valt niet direct onder crowdfunding maar kan wel een interessante mogelijkheid zijn om rendement te krijgen.

Bij de bierbank kun je speciale bieren kopen die onder gunstige omstandigheden enkele jaren bewaard worden in diverse forten van natuurmonumenten, waarna je uiteindelijk kunt beslissen om de bieren op te drinken of met winst te laten doorverkopen.

Wat de bieren dan moeten opleveren is onbekend en dat is gelijk een nadeel, het is maar een gok of het wat leuks oplevert. Ook is er niets bekend over de zekerheden, wat gebeurt er als de bierbank failliet gaat? Vallen de flessen dan binnen de boedel of niet, is schade verzekerd?

Heel duidelijk is de website daar niet in, maar desalniettemin een interessant concept om in de gaten te houden. Je kunt er al 'investeren' vanaf 7,50 euro.

nationalebierbank.nl
pi_158193334
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 10:27 schreef Blik het volgende:

[..]

Het is gewoon een aandeel, wat je een stukje zeggenschap geeft. In principe niks anders dan een aandeel van bijvoorbeeld een Shell kopen, alleen is die laatste vrij verhandelbaar en dat via Symbid voorlig in ieder geval niet
Dat weet ik. Ik bedoel alleen dat de waardering voor dat innieminie stukje bedrijf wel heel hoog is. In klein idee wordt gewaardeerd op 1 miljoen euro. En dat moet het eerst nog waard zien te worden voordat je quite speelt.
pi_158194271
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 14:37 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Dat weet ik. Ik bedoel alleen dat de waardering voor dat innieminie stukje bedrijf wel heel hoog is. In klein idee wordt gewaardeerd op 1 miljoen euro. En dat moet het eerst nog waard zien te worden voordat je quite speelt.
Volgens mij is het funden van start-ups niks voor jou. Bij dit soort investeringen is het ALTIJD onzeker wat de toekomst zal brengen, 80-90% van start-ups worden nooit een zwaan.

Waarderingen worden bepaald uitgaande van enig succes. De meesten halen dat nooit, maar die paar die er ruim overheen kunnen dat goed maken. Helaas is dat lang niet zo goed meetbaar als "8% rente op jaarbasis", maar het is dan ook een ander vak. Op "quite" spelen is nooit het doel van equity funding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')