Herkenbaar, ook op die plek. Volgens mij zijn het evil aardstralen daar ofzoquote:Op maandag 14 december 2015 11:07 schreef Saekerhett het volgende:
...
Probeert die stinklul schuin achter mij het gat snel dicht te rijden op het moment dat ik naar rechts ga, en gaat dan met groot licht knipperen als ik dan geritst heb
...
[ afbeelding ]
als ik je rechts in kan halen, even mijn definitie er van:quote:Op maandag 14 december 2015 12:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoe kan ik onnodig links rijden als ik gehinderd door mijn voorgangers niet harder kan?
En dan houd ik al 10% van de vereiste 2 sec afstand van mijn voorganger. Harder gaat echt niet en ik wil zoooooo graag. Ik hoor graag hoe dat onnodig links rijden is, misschien heb ik een paint nodig om het te begrijpen
Zeer herkenbare situatie... Volgens mij is ook nergens echt duidelijk vastgelegd wat er in dit geval wel en niet mag of wat je geacht wordt te doen. Meestal ligt het ook aan mijn gemoedstoestand. Soms heb ik, als ik zo'n treintje zie links, het idee van 'laat maar gaan' en ga dan lekker relaxed rechts rijden met 100 - 110 km/u. En tegen de tijd dat ik bij die vrachtwagen ben, kijk ik wel of ik ergens een gaatje links vind.quote:Op maandag 14 december 2015 13:14 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
als ik je rechts in kan halen, even mijn definitie er van:
ik ga je dus rechts voor bij, en kan, zonder duw en trek werk, een plekje voor je vinden (of 20 auto's voor jou....)
dat lukt doorgaans wel als er echt een lange trein ontstaat bij een of meerdere vrachtwagens want dan zit er weer eentje ergens te slapen waar ik hem rustig tussen kan zetten. meestal wordt de persoon dan ook in eens wakker wat vervolgens wel weer goed is voor de doorstroming maar dus eigenlijk geen vertraging creëer voor de achterliggers.
het probleem hiervan ligt er eigenlijk bij dat iedereen gruwelijk vroeg naar links gaat als ze 5 km verder op een vrachtwagen zien. want stel je voor dat je niet meer naar links kan dan.....
en de oorzaak van die angst komt omdat niemand ruimte maakt voor elkaar. (en als je dat wel doet die persoon meestal zit te slapen... )
heee,.... een vicieuze cirkel
Dat moeten we allemaal maar gaan doen. Rechts inhalen zodra het links niet snel genoeg gaat. Einde vicieuze cirkel, goed voor de doorstroming en ineens een stuk minder 'schapen' op de weg (want die halen nu ook kalm en braaf rechts in)quote:Op maandag 14 december 2015 13:14 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
als ik je rechts in kan halen, even mijn definitie er van:
ik ga je dus rechts voor bij, en kan, zonder duw en trek werk, een plekje voor je vinden (of 20 auto's voor jou....)
dat lukt doorgaans wel als er echt een lange trein ontstaat bij een of meerdere vrachtwagens want dan zit er weer eentje ergens te slapen waar ik hem rustig tussen kan zetten. meestal wordt de persoon dan ook in eens wakker wat vervolgens wel weer goed is voor de doorstroming maar dus eigenlijk geen vertraging creëer voor de achterliggers.
het probleem hiervan ligt er eigenlijk bij dat iedereen gruwelijk vroeg naar links gaat als ze 5 km verder op een vrachtwagen zien. want stel je voor dat je niet meer naar links kan dan.....
en de oorzaak van die angst komt omdat niemand ruimte maakt voor elkaar. (en als je dat wel doet die persoon meestal zit te slapen... )
heee,.... een vicieuze cirkel
precies, dus ga jij het nu ook zo doen?quote:Op maandag 14 december 2015 13:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat moeten we allemaal maar gaan doen. Rechts inhalen zodra het links niet snel genoeg gaat. Einde vicieuze cirkel, goed voor de doorstroming en ineens een stuk minder 'schapen' op de weg (want die halen nu ook kalm en braaf rechts in)
serieus? mijn ervaring is dat de meeste gewoon op de midden baan blijven rijden alsof de rechterbaan alleen voor vrachtverkeer is ofzoquote:Op maandag 14 december 2015 14:03 schreef dick_laurent het volgende:
Och, rechts inhalen is al lang geen 'taboe' meer heb ik het idee. Zeker niet op de bredere autowegen zoals de A2 daar gaat iedereen elkaar continu zowel links als rechts voorbij.
En ik doe er zelf ook niet al te moeilijk over.... Ik bedoel, ik doe het niet als het niet hoeft (rechts inhalen) maar ja als je zo'n pannenkoek hebt die stoïcijns op de middelste baan 105 blijft rijden waar je 120 mag en ik rijd op de rechterbaan dan ga ik echt niet twee banen opschuiven hoor, bekijk 't maar
Negen vd tien keer zie je dan zo iemand in je binnenspiegel achter je dan ook opeens naar rechts van, van OHJA..... mijn god! Er was nog een baan naast me! Heeeeeeuulemaal niet gezien joh!
Dat is ook mijn ervaring. Gebeurt ook op de één na linkse baan van de vier. Zelden heeft de chauffeur door dat hij de doorstroming belemmerd en anderen irriteertquote:Op maandag 14 december 2015 14:06 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
[..]
serieus? mijn ervaring is dat de meeste gewoon op de midden baan blijven rijden alsof de rechterbaan alleen voor vrachtverkeer is ofzo
Ik wil nog wel eens als ik er rechts langs ga, op de toeter hangen... Zeker als er al een treintje achter hangt en ze aan het bellen zijn.quote:Op maandag 14 december 2015 14:17 schreef dick_laurent het volgende:
Hmm... misschien had ik dan een paar keer "mazzel" dat mensen het licht zagen
Maar ja klopt je hebt ook een groot deel die gewoon met de welbekende plaat voor de kop door blijven kachelen en niks in de gaten hebben
Neuh. Ik doe de volgende keer wel alsof ik net even een baantje naar rechts wil opschuiven als ik in mijn rechterbuitenspiegel een vriendelijke vent aan zie komenquote:Op maandag 14 december 2015 14:06 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
precies, dus ga jij het nu ook zo doen?
dan ben je in mijn ogen nog erger als die schapen die links blijven plakkenquote:Op maandag 14 december 2015 14:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Neuh. Ik doe de volgende keer wel alsof ik net even een baantje naar rechts wil opschuiven als ik in mijn rechterbuitenspiegel een vriendelijke vent aan zie komen
Rijd je een superb?quote:Op maandag 14 december 2015 14:23 schreef opgebaarde het volgende:
doe de volgende keer wel alsof ik net even een baantje naar rechts wil opschuiven
Ik ga heel vaak wel gewoon naar rechts en met een constante snelheid ga je al gauw langs een paar auto's, want die treintjes links fluctueren nogal qua snelheid. Tegen de tijd dat het tijd is om naar links te gaan heb ik inderdaad soms een paar auto's ingehaald. Zelf laat ik links ook altijd een beetje ruimte voor mensen die rechts voldoende op snelheid zijn om soepel naar links te kunnen.quote:Op maandag 14 december 2015 13:14 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
als ik je rechts in kan halen, even mijn definitie er van:
ik ga je dus rechts voor bij, en kan, zonder duw en trek werk, een plekje voor je vinden (of 20 auto's voor jou....)
dat lukt doorgaans wel als er echt een lange trein ontstaat bij een of meerdere vrachtwagens want dan zit er weer eentje ergens te slapen waar ik hem rustig tussen kan zetten. meestal wordt de persoon dan ook in eens wakker wat vervolgens wel weer goed is voor de doorstroming maar dus eigenlijk geen vertraging creëer voor de achterliggers.
het probleem hiervan ligt er eigenlijk bij dat iedereen gruwelijk vroeg naar links gaat als ze 5 km verder op een vrachtwagen zien. want stel je voor dat je niet meer naar links kan dan.....
en de oorzaak van die angst komt omdat niemand ruimte maakt voor elkaar. (en als je dat wel doet die persoon meestal zit te slapen... )
heee,.... een vicieuze cirkel
Ik bedoel dat ik de ruimte zichtbaar nog groter laat worden. Ik houd wel altijd minimaal 2 seconden afstand eigenlijk. Ik weet hoeveel dat is en die afstand is inderdaad groot. Vergelijk mijn afstand ook weleens met de hectometerpaaltjes.quote:Op maandag 14 december 2015 19:20 schreef Sounddragon het volgende:
Hehe; 'ik laat altijd een beetje ruimte', waarmee je dus eigenlijk aangeeft normaliter met, laten we zeggen 120 km/u, zoveel ruimte laat dat er 'wel' één hele auto tussen past? Zullen we dat op 15 meter houden? Oftewel een halve seconde afstand tot je voorganger.. En dat is dus omdat je die ruimte er blijkbaar expres laat vallen, wat dus eigenlijk insinueert, als ik het goed interpreteer, dat je normaal gesproken dus minder ruimte houdt als er rechts niets rijdt wat naar links zou willen
En dat breng je dan in een context waarmee je eigenlijk wilt zeggen dat je van jezelf vindt dat je heel sociaal/toegeeflijk/meegaand bent in het verkeer
Let wel; ik val je niet aan hoor, want ik ben op sommige momenten geen haar beter, maar het is wel frappant dat we met zijn allen al zo denken. Terwijl de 'aanbevolen' tussenruimte op de snelweg eigenlijk 2 seconden zou moeten zijn volgens de geleerden, en dat is in de meeste gevallen volgens mij dik over de 60 meter.
Dat zet je wel aan het denken, of niet?
Ik niet, want ik kom zelden verder als 1 2seconden is gewoon niet erg reëel in het hedendaagse verkeer. Ik houd best wel afstand, maar ik denk dat ik eerder tussen de 25 en de 30 meter zit als daarboven, en heel regelmatig is het ook gewoon 15-20 meter.quote:Op maandag 14 december 2015 20:02 schreef CherryLips het volgende:
Ik zit vaak nog nog te tellen op de snelweg, of het wel twee seconden zijn
Das echt niet alleen in de randstad. Hier int zuiden is het hetzelfde. Iets meer afstandhouden dan de lengte van een auto en er schiet er wel weer een tussen.quote:Op maandag 14 december 2015 00:39 schreef Sounddragon het volgende:
Mensen die denken dat 2 seconden afstand houden doenlijk is in de randstad zouden voor de gein eens op de A4, A12, A13 of ring Rotterdam/020 moeten gaan rijden voor de garp. Het is makkelijk oordelen, maar zelfs als je 'maar' 0.5 seconde afstand hebt, prakt de gemiddelde randstedeling hem er gewoon tussen als hij/zij wil inhalen, laat staan 2 seconden; daar passen er zéker 5 tussen, en dan ben je dus constant aan het afremmen om weer naar je 2 seconden te kunnen, met als gevolg knarsetandende bumperklevers achter je die je een klootzak vinden omdat je iedereen ervoor 'laat' en niet doorrijdt.
Internetbetweters die hun mening op cijfertjes, schattingen en aannames baseren
Heel topic vol met heilige regelvolgertjes hier, iedereen weet hoe het moet en zelfs hoe het beter zou moeten, rijden aaaallemaal keurig netjes rechts anytime and all the time, en morgenvroeg rijd ik weer in de spits langs Venlo, en dan blijken al die betweters nog thuis te zijn ofzo, want dan zie ik een compleet lege rechterrijstrook, as usual, want iedereen rijdt links in het treintje op een metertje of 15 achter zijn voorganger
FOK! is volgens mij niet bepaald een doorsnede van de bevolking, óf het gros hier is te schijnheilig om te vertellen
Moet je eens op zondag op de A2 rijden wanneer de spitsstrook open is.quote:Op maandag 14 december 2015 14:17 schreef dick_laurent het volgende:
Hmm... misschien had ik dan een paar keer "mazzel" dat mensen het licht zagen
Maar ja klopt je hebt ook een groot deel die gewoon met de welbekende plaat voor de kop door blijven kachelen en niks in de gaten hebben
Spitsstrook moet ook niet open zondag.quote:Op maandag 14 december 2015 23:13 schreef Platina het volgende:
[..]
Moet je eens op zondag op de A2 rijden wanneer de spitsstrook open is.
Gister continu rechts gereden op vmax, heb er denk ik wel 20 ingehaald die stug in het midden bleven rijden met een snelheid ruim onder de vmax. Maarja, rechts is een doorgetrokken streep en dat is eng he.
Die is van zo'n pipo op Flitsservice... Wat een klaphark is me datquote:
Nee, die hadden ze gister in tegenspitsrichting op de A9 vanaf Alkmaar open moeten gooien. Ongeluk ofzo gebeurt, het stond iig goed vast, ook op de oost en westring stond het aardig vast. Maar nee, dan houden we hem lekker dicht. Voor 3 auto's en een camper op zondagochtend gooien we hem wel open.quote:
Die stinkdingen? Wij willen ze op de weg ook niet. Rijden altijd in de weg.quote:Op dinsdag 15 december 2015 09:30 schreef dick_laurent het volgende:
Toch ben ik blij dat ik niet van mijn auto afhankelijk ben om op werk te komen...
Maar kunnen die f&%#ing kl*te scooters niet eens keer opzouten van het fietspad???
Echt, merendeel van die dingen loopt echt makkelijk 50 km/u en dat raast dan rakelings langs je, en vervolgens fiets je minimaal een minuut in dikke stank van die uitlaat.
Ga gewoon op de weg rijden als je zo hard kan....
Scooters
Waar stonden ook alweer de meeste files?quote:Op dinsdag 15 december 2015 08:36 schreef De_Dakgoot het volgende:
Niet randstadstedelingen in de spits in de randstaat die grote gaten laten vallen .
Kun je de auto tenminste meteen in dat gaatje gooien en gebruik maken van de beschikbare ruimte op de snelweg
Haha, och ik ben ook van mening dat het beste zou zijn als er een algeheel verbod op die krengen kwam. Ze zijn sowieso tot wel 3X vervuilender dan een gemiddelde auto (volkswagen even buiten beschouwing gelaten ).quote:Op dinsdag 15 december 2015 09:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
Die stinkdingen? Wij willen ze op de weg ook niet. Rijden altijd in de weg.
happen op een trollquote:Op dinsdag 15 december 2015 09:38 schreef daNpy het volgende:
[..]
Waar stonden ook alweer de meeste files?
Ohja, van die "gaatjes benutters" in de rampstad
Wat in mijn geval gemiddeld tussen de 5 a 10 keer is per fietsrit naar werk. Dus zo sporadisch is dat niet vind ik...quote:Op dinsdag 15 december 2015 11:46 schreef Fer het volgende:
Vervuiling van een scooter valt wel mee, het probleemnis zeer lokaal, bijvoorbeeld als je er net achter fietst.
quote:Op dinsdag 15 december 2015 12:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wat in mijn geval gemiddeld tussen de 5 a 10 keer is per fietsrit naar werk. Dus zo sporadisch is dat niet vind ik...
Nou nou nou nou, het is een bepaald type vrouw dat dit doet he. Ik erger me er ook groen en geel aan als een mede-gleufdier zo rijdt. Ik heb zelf (op het chromosomaal bepaalde parkeer-fobietje na) wat meer "mannelijke" foutjes op mijn repertoire.quote:Op dinsdag 15 december 2015 09:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
Wat is dat toch met vrouwen de laatste weken, serieus... De zoveelste sinds vrijdag. Eerst lopen drukken, je dan voorbij rijden, vol op de rem stampen en hem ertussen prakken waardoor ik of flink(!) moet remmen of abrupt naar links moet.
Of stil gaan staan voor een rotonde, terwijl de vrachtwagen die erop rijdt zijn knipper naar rechts allang en breed aan heeft staan en toch niet door kan rijden gezien zijn gekozen lijn. Denken ze soms dat ie wel-niet-wel-niet-wel-niet gaat afslaan ofzo? Iets waar trouwens ook bejaarden last van hebben, eerst stil gaan staan en dan pas kijken.
Een bocht in een 80 weg waar je prima met 100+ door kan, gas in los laten. Einde van de bocht rijden ze nog 50 en dan blijven ze dat een tijd rijden totdat ze wakker worden en beseffen dat ze 80 mogen, dan klimmen ze weer langzaam naar 80. Eng ofzo?
...
Mensen die tapers niet snappen zijn zooo fucking gevaarlijk. En het is hier ook gewoon niet nodig om naar links te komen.quote:
Ja, het type vrouw met een gleuf... Nee, ik snap wat je bedoelt, maar sommige acties kan je altijd aan vrouwen toeschrijven, dat zie je gewoon van veraf al gebeuren en dan denk je: vrouw. En 99 van de 100 keer heb je gewoon gelijk.quote:Op dinsdag 15 december 2015 14:02 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Nou nou nou nou, het is een bepaald type vrouw dat dit doet he. Ik erger me er ook groen en geel aan als een mede-gleufdier zo rijdt. Ik heb zelf (op het chromosomaal bepaalde parkeer-fobietje na) wat meer "mannelijke" foutjes op mijn repertoire.
Ze moeten beide aangepakt. Idem voir fietsers die door oordopjes niks meer horen of mensen (ongeacht vervoersmiddel) die meer met hun foon bezig zijn dan met het verkeer.quote:Op dinsdag 15 december 2015 11:46 schreef Fer het volgende:
Vervuiling van een scooter valt wel mee, het probleemnis zeer lokaal, bijvoorbeeld als je er net achter fietst.
Grootste probleem zijn die smalle fietspaden, langs wegen. En de gebrekkige handhaving van snorfietsen.
Volgens mijn heeft een brommer die 80 loopt meer aandacht dan een snorfiets die 40 gaat.
Terwijl die laatste een veel groter probleem is.
Klopt hoor, ik kijk vaak alleen nog voor de vorm om dan hoofdschuddend door te rijden. Net zoals ik bij asociale acties zonder verbazing constateer dat de bumperklevende rechtsinhalert met de lichtsignalen een garnaal in zijn broek heeft 99 van de 100 keerquote:Op dinsdag 15 december 2015 16:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Mensen die tapers niet snappen zijn zooo fucking gevaarlijk. En het is hier ook gewoon niet nodig om naar links te komen.
[..]
Ja, het type vrouw met een gleuf... Nee, ik snap wat je bedoelt, maar sommige acties kan je altijd aan vrouwen toeschrijven, dat zie je gewoon van veraf al gebeuren en dan denk je: vrouw. En 99 van de 100 keer heb je gewoon gelijk.
Niet opgevoerd, als in 45 rijdend tussen de auto's? En ook 4 takt brommers vervuilen, ze staan meestal te rijk afgesteld en zeker als je in de toerenbegrenser rijdt, komt er nogal veel HC vrij.quote:Op dinsdag 15 december 2015 16:38 schreef Vijzel het volgende:
[..]
Ze moeten beide aangepakt. Idem voir fietsers die door oordopjes niks meer horen of mensen (ongeacht vervoersmiddel) die meer met hun foon bezig zijn dan met het verkeer.
Overigens krijg ik op de bromfiets nog het meest een sik van wielrenners, maar daar is het nu het beste jaargetijde voor, die zijn er amper.
Mijn bromfiets is trouwens niet opgevoerd en het is een 4-tact.
Dit valt nog mee. Rij daar regelmatig, en ik zie bij bosjes mensen dat verdrijvingsvlak pakken zowel van links naar rechts als andersom , omdat ze ineens beseffen dat ze de andere kant op de A20 moeten hebben. Vaak ook vrachtwagens met levensgevaarlijke uitwijkacties tot gevolg. Ik hoop dat het minder wordt als de A4 eindelijk klaar is...quote:
Daar waar ik op het fietspad moet rijden, rijd ik op het fietspad. En daar waar ik op de weg moet rijden, rijd ik op de weg. Volgens de rollerbank rijdt hij 44 max. En in de begrenzer rijdens is niet fijn, dus ik rijd er tegenaan.quote:Op dinsdag 15 december 2015 18:06 schreef Fer het volgende:
[..]
Niet opgevoerd, als in 45 rijdend tussen de auto's? En ook 4 takt brommers vervuilen, ze staan meestal te rijk afgesteld en zeker als je in de toerenbegrenser rijdt, komt er nogal veel HC vrij.
Nietemin zou ik zelf nog wel een snorfiets willen hebben, maar het rijgedrag van velen wel een probleem.
ook goed vind het ook rotdingen... mja wat doe je er aan.... want durf er eens iets over te zeggen en 90% van tokkie nederland begint te janken (wil niet zeggen dat alleen tokkie nederland zon ding heeft.....)quote:Op dinsdag 15 december 2015 17:04 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee.
[ afbeelding ]
Opgelost!
hoeft niet zo te zijn, gaat om het mengsel en dat wordt verneukt door de begrenzer, maar zoals je al zegt rij jij niet in de begrenzer dus zal het wel meevallen.quote:Op dinsdag 15 december 2015 19:53 schreef Vijzel het volgende:
[..]
Daar waar ik op het fietspad moet rijden, rijd ik op het fietspad. En daar waar ik op de weg moet rijden, rijd ik op de weg. Volgens de rollerbank rijdt hij 44 max. En in de begrenzer rijdens is niet fijn, dus ik rijd er tegenaan.
Volgens de laatste meting rijdt hij 1 op 39, dat lijkt mij niet erg 'rijk'.
Maar ik merk ook dat men ervan uitgaat dat ik de verkeersregels niet ken. Heb ik rood, zie ik automobilisten (die groen hebben) soms toch aarzelen. Dus op tijd voeten richting de grond, dan snapt men dat ik stop. Voorrang verlenen moet ik vaak voor seinen met mijn licht, anders krijg ik voorrang waar ik het niet heb, etc.
Maar t is inderdaad een fijn vervoersmiddel. Vlugger dan de fiets, groter bereik dan de fiets, geen parkeerproblemen en veel goedkoper dan een auto.
Van die slingerende appende scholieren op de fiets zijn net zo irritant/gevaarlijk als die gezette 40-jarige in zijn gebakje met in zijn kruis zat te grabbelen naar zijn smartphone. Ik dacht eerst dat het een voyeur was, die stiekem aftrok tijdens het rijden. Maar hij bleek daar met zijn telefoon zat te prutsen. Ondertussen kruispunten blokkeren, niet wegrijden bij stoplichten, mij en andere fietsers afsnijden.quote:Op dinsdag 15 december 2015 16:38 schreef Vijzel het volgende:
[..]
Ze moeten beide aangepakt. Idem voir fietsers die door oordopjes niks meer horen of mensen (ongeacht vervoersmiddel) die meer met hun foon bezig zijn dan met het verkeer.
Overigens krijg ik op de bromfiets nog het meest een sik van wielrenners, maar daar is het nu het beste jaargetijde voor, die zijn er amper.
Ik snap nog steeds niet dat 2-tact niet al lang en breed verboden is. Zelfs in landen als India is men al actief bezig de tweetact naar het graf te dragen.quote:Mijn bromfiets is trouwens niet opgevoerd en het is een 4-tact.
Je grootlicht en claxon doen het ook nog steeds?quote:Op woensdag 16 december 2015 10:13 schreef BigSmurf het volgende:
Aan alle lieve mensen die vanmorgen op de A2 dachten dat ik m'n remmen wel wilde testen, ze doen het nog. Voortaan mogen jullie lekker rechts blijven als je 100 waar 130 wil rijden i.p.v. hem naar links te flikkeren zonder te spiegelen.
Jup. Dus daar hoeft het ook niet meer voor.quote:Op woensdag 16 december 2015 11:41 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je grootlicht en claxon doen het ook nog steeds?
Ah, mooi... Fijn om te weten.quote:Op woensdag 16 december 2015 13:01 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Jup. Dus daar hoeft het ook niet meer voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |