abonnement Unibet Coolblue
pi_165975447
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 16:08 schreef Elvander het volgende:

[..]

Op je lijstje zie ik wel heel veel dingen die je zelf kunt.
Koop 1 keer een reparatiesetje (+/- 50 euro) en je doet het zonder de lbs.
Die vork begin ik ook niet aan, kun je ook laten servicen in nl bij bedrijven die dat alleen maar doen, goedkoper dan de fabrikant.
Als ik het had gekund, had ik het inderdaad zelf gedaan. Echter hierin ontbreek ik in kennis. Helaas.

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 16:48 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Ik vind het nogal een flinke smak met geld om eerlijk te zijn. Geen idee wat de nieuwwaarde was van je mountainbike maar gok dat hij repareren niet meer waard is bij de FM. Daarbij heb ik ook het gevoel dat je getild wordt door die FM. Ter vergelijk; heb afgelopen jaar mijn voorvork laten servicen, der. kabels voor en achter laten vervangen en balhoofdlager laten vervangen voor ik dacht 127¤ (arbeid en onderdelen).

Qua materiaal; KMC 10.93 ketting heb je al voor 16¤, tandwielen voor (kleine blad 6-8¤, grote blad 16-18¤) ga ervan uit dat je 10speed rijdt, trapas 30-50¤, nieuwe lagers 7,50 tot 15¤ per stuk, nieuwe SLX cassette 30¤. Aandrijving zit je qua materiaal dan op 70¤, lagers trapas en wielen 65¤, voorvork 80-120¤ kabels kosten de wereld niet laten we zeggen 10-20¤. Vergeet overigens niet je der. wieltjes te vervangen, deze zijn vaak eerder versleten dan een ketting of cassette.

Zoals Elvander al zegt; vork laten maken, kabels, trapas en lagers lekker door FM laten vervangen. Rest zelf doen; stelt niks voor. Ik heb ook twee linker kantoorhanden en mij lukt het zelfs. Het is daarbij ook nog leuk werk als je het zelf kunt.
De winterbeurt opzich kost al 100 euro. Hierbij dus volledig uitelkaar en gesmeerd.
Dan tandwielen van SLX a 50 euro, Voorvork hebben we even geschat op 80 euro, dus zit ik al op 230. Dan nog de lagers voor en achter vernieuwen. Kabels heb ik een nieuw systeem op laten leggen, zou normaal idd rond de 10 euro zijn, alleen het systeem wat ik erop laat leggen komt neer op 50 euro. Hierbij dus wel volledig dicht zodat er ook geen vocht en dergelijke bij kan komen.

We hadden een aardig waslijstje van de kosten, en prijzen klopte ook met geen wat hij had, hij liet ook het materiaal zien. We zijn nu in elk geval uit gegaan van de schatting 450 euro, heb ik gezegd tot 500, en daarna kijken we wel.

Fiets gekocht voor 1400 destijds dus vandaar dat we ook de grens trekken op 500 euro en daarboven gaan we kijken wat mogelijk is met omruil actie nieuwe fiets.

Ik ben het ermee eens: redelijk prijzig allemaal. Maar voor een fiets van 6 jaar oud, waar alleen een keer een ketting en blad is vervangen, en natuurlijk de remmen, mocht het wel eens tijd worden dat er meer kapot ging.

FM Heeft mij ook aangeboden om te laten zien hoe ik het achterwiel goed schoon kan maken en de casettes, zodat ik dit nog beter kan bijhouden. Hier ga ik ook zeker op in.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_166011846
afgelopen zaterdag voor 1 ste keer meegedaan aan lichtjestocht was wel geining :P :)
  maandag 17 oktober 2016 @ 14:18:43 #203
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_166012099
Hey,

Ik ben opzoek naar verlichting waarmee ik in het pikke donker over straat kan mountainbiken en ik niet bang hoef te zijn dat ik onverlichte voetgangers aanrijd. Mijn budget is niet al te groot aangezien dat ik de aanschaf van de nodige winteruitrusting toch al aan de prijzige kant vind. Pfff, wat is mountainbiken duur :(. Heeft iemand een tip? :)

Zal dit wat zijn?;
http://www.marktplaats.nl(...)eviousPage=lr&pos=14
Het liefst wil ik er toch wel minstens 3 jaar mee kunnen doen.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  maandag 17 oktober 2016 @ 14:21:26 #204
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_166012153
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 14:06 schreef amp25 het volgende:
afgelopen zaterdag voor 1 ste keer meegedaan aan lichtjestocht was wel geining :P :)
Lichtjestocht met de mtb? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_166012221
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 14:06 schreef amp25 het volgende:
afgelopen zaterdag voor 1 ste keer meegedaan aan lichtjestocht was wel geining :P :)
De tocht in Dongen?

quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2016 14:21 schreef embedguy het volgende:

[..]

Lichtjestocht met de mtb? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Avond rit, en dan met verlichting op je MTB
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_166018077
quote:
5s.gif Op maandag 17 oktober 2016 14:18 schreef embedguy het volgende:
Hey,

Ik ben opzoek naar verlichting waarmee ik in het pikke donker over straat kan mountainbiken en ik niet bang hoef te zijn dat ik onverlichte voetgangers aanrijd. Mijn budget is niet al te groot aangezien dat ik de aanschaf van de nodige winteruitrusting toch al aan de prijzige kant vind. Pfff, wat is mountainbiken duur :(. Heeft iemand een tip? :)

Zal dit wat zijn?;
http://www.marktplaats.nl(...)eviousPage=lr&pos=14
Het liefst wil ik er toch wel minstens 3 jaar mee kunnen doen.
Winterkleding is redelijk aan de prijs ja, daarom goed zoeken naar leuke deals en steeds iets erbij kopen. Ik mountainbike en race nu denk ik drie jaar en heb de uitrusting wel redelijk compleet. Al met al heb ik denk ik wel voor 1,5a2,5k aan kleding en accessoires (nieuwprijs) in de kast liggen. Een verrekt thermo ondershirt met lange mouwen van Craft kost al gauw 50¤ :')

Beter koop je op dealextreme of aliexpress een nieuw lampje, via marktplaats koop je iemand anders zijn rommel, moet je niet willen. Typ op beide sites maar eens fietsverlichting of solarstorm en je vindt voldoende hits. Ik heb er één met 1600lumen en dacht iets van 20.000mh accu erbij.

Ik heb zoiets (gaat in de felste stand ongeveer 3uur mee):
http://www.dx.com/p/solar(...)-270428#.WAUBjvmLTIU

Hier heb je nog andere voorbeeld:
http://www.dx.com/p/solar(...)-207021#.WAUBrfmLTIU
pi_166019897
Ik heb gisteren de Hondsrug Classic gereden. Vijfde keer in m'n leven op een mountainbike :')

Was echt lachen, had alleen wat weinig gegeten waardoor ik op een gegeven moment leeg was.

Ik ben overigens wel helemaal overtuigd van de meerwaarde van een fully. Ik zar op sommige stukken met wortels achter gasten op een hardtail en die moesten dan veel meer controleren.
pi_166023611
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 20:08 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb gisteren de Hondsrug Classic gereden. Vijfde keer in m'n leven op een mountainbike :')

Was echt lachen, had alleen wat weinig gegeten waardoor ik op een gegeven moment leeg was.

Ik ben overigens wel helemaal overtuigd van de meerwaarde van een fully. Ik zar op sommige stukken met wortels achter gasten op een hardtail en die moesten dan veel meer controleren.
Maar over het algemeen ben je in Nederland het nadeel met een fully vanwege het energieverlies. Voorvering heb ik ook vrijwel overal uit staan.
pi_166025156
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2016 21:49 schreef alpeko het volgende:

[..]

Maar over het algemeen ben je in Nederland het nadeel met een fully vanwege het energieverlies. Voorvering heb ik ook vrijwel overal uit staan.
Ik had een Specialized Epic met Brain vork en demper te leen. Dan valt dat inveren best mee.

Overigens wil ik zelf op termijn een ATB kopen, maar dan wordt het wel een hardtail. Zo'n Epic is me veel te duur.
pi_166030258
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2016 21:49 schreef alpeko het volgende:

[..]

Maar over het algemeen ben je in Nederland het nadeel met een fully vanwege het energieverlies. Voorvering heb ik ook vrijwel overal uit staan.
Voor vering heb ik alleen aanstaan als er veel kuilen zitten waar je niet snel omheen kunt sturen.
Voor de rest staat die van mij ook vaak uit. Voornamelijk idd vanwege het energieverlies.

Vooral bij het klimmen in mul zand merk je het, en bij het aanzetten op rechte stukken. Moment dat je de voorvork ziet inveren is het al energieverlies.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 08:31:01 #211
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_166030281
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2016 22:23 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ik had een Specialized Epic met Brain vork en demper te leen. Dan valt dat inveren best mee.

Overigens wil ik zelf op termijn een ATB kopen, maar dan wordt het wel een hardtail. Zo'n Epic is me veel te duur.
Mijn broer rijdt ook een epic, erg mooie fiets alleen de prijs inderdaad.
http://www.2wielerspecial(...)d-epic-fsr&Itemid=58
zijn frame alleen al!!!
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_166032674
quote:
2s.gif Op maandag 17 oktober 2016 14:25 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

De tocht in Dongen?

ja
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:00:48 #213
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_166035613
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 18:53 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Winterkleding is redelijk aan de prijs ja, daarom goed zoeken naar leuke deals en steeds iets erbij kopen. Ik mountainbike en race nu denk ik drie jaar en heb de uitrusting wel redelijk compleet. Al met al heb ik denk ik wel voor 1,5a2,5k aan kleding en accessoires (nieuwprijs) in de kast liggen. Een verrekt thermo ondershirt met lange mouwen van Craft kost al gauw 50¤ :')

Beter koop je op dealextreme of aliexpress een nieuw lampje, via marktplaats koop je iemand anders zijn rommel, moet je niet willen. Typ op beide sites maar eens fietsverlichting of solarstorm en je vindt voldoende hits. Ik heb er één met 1600lumen en dacht iets van 20.000mh accu erbij.

Ik heb zoiets (gaat in de felste stand ongeveer 3uur mee):
http://www.dx.com/p/solar(...)-270428#.WAUBjvmLTIU

Hier heb je nog andere voorbeeld:
http://www.dx.com/p/solar(...)-207021#.WAUBrfmLTIU
Besteld op dx, tnx voor de tip! :)
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:07:26 #214
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_166035739
Vraagje; ik heb moeite om makkelijk achter m'n zadel te komen. Anderen kunnen bijv. Tijdens het fietsen met hun kont de achterband aanraken terwijl ik dan al lang en breed met m'n borstkast op m'n zadel hang. Ik heb mn zadel al naar voren gezet (afstand tot krank is al minder dan 10cm), zadel zit op de goede hoogte (ik kan in de uiterste stand makkelijk met m'n hak op de trapper staan. Verder is m'n houding op de fiets al behoorlijk 'recreatief' (dus de lengte van de stuurpen zou niet te lang moeten zijn).

Waar kan dit nog meer aan liggen, dat ik moeilijker dan anderen achter m'n zadel kom? Is hier iets aan te doen? Excuses als ik vergeet om genoeg info te includen :).
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_166041663
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 20:08 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb gisteren de Hondsrug Classic gereden. Vijfde keer in m'n leven op een mountainbike :')

Was echt lachen, had alleen wat weinig gegeten waardoor ik op een gegeven moment leeg was.

Ik ben overigens wel helemaal overtuigd van de meerwaarde van een fully. Ik zar op sommige stukken met wortels achter gasten op een hardtail en die moesten dan veel meer controleren.
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2016 21:49 schreef alpeko het volgende:

[..]

Maar over het algemeen ben je in Nederland het nadeel met een fully vanwege het energieverlies. Voorvering heb ik ook vrijwel overal uit staan.
Mwah denk dat het elkaar niet veel doet over het algemeen. Hier in de buurt een singletrack liggen (waar je ong 10-11min over fietst) welke ik denk ik al 200keer+ heb gefietst welke zeer vlak en bochtig is. Daar wist ik afgelopen zomer ineens 20seconden van mijn PR af te rijden op de fully. Fully geeft veel meer vertrouwen omdat achterwiel bijna altijd aan de grond blijft en je dus sneller weer kunt gassen en gas kunt houden in de bochten (lees bijtrappen). Met een hardtail hoef je in een bocht niet bij te trappen dan ga je geheid op je plaat.

Hardtail is alleen echt mountainbiken, veel intensiever en actiever fietsen. Heeft beide zijn charmes, daarom heb ik mijn oude mountainbike ook nog gehouden.
pi_166045325
Ook ik ben heel blij met m'n fully op de heuvelrug.
De meeste hardtailers stuiteren bij de afdalingen vol remknippen zowat van hun fiets of de snelheid moet er echt uit.
Heb ik geen last van en bij het klimmen kan ik de demping tot vrijwel niks uitschakelen, ik ziet dat verlies niet zo optreden.

Actief rijden kan prima op een fully, ja je kunt meer blijven zitten maar je kunt dat natuurlijk ook gewoon niet doen.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2016 21:36:43 ]
pi_166045514
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 14:07 schreef embedguy het volgende:
Vraagje; ik heb moeite om makkelijk achter m'n zadel te komen. Anderen kunnen bijv. Tijdens het fietsen met hun kont de achterband aanraken terwijl ik dan al lang en breed met m'n borstkast op m'n zadel hang. Ik heb mn zadel al naar voren gezet (afstand tot krank is al minder dan 10cm), zadel zit op de goede hoogte (ik kan in de uiterste stand makkelijk met m'n hak op de trapper staan. Verder is m'n houding op de fiets al behoorlijk 'recreatief' (dus de lengte van de stuurpen zou niet te lang moeten zijn).

Waar kan dit nog meer aan liggen, dat ik moeilijker dan anderen achter m'n zadel kom? Is hier iets aan te doen? Excuses als ik vergeet om genoeg info te includen :).
Heb je een fiets met een heel erg lange geometrie? Of een heel klein frame met een heel lange zadelpen?
Wellicht doe je het gewoon niet goed, je hoeft overigens niet met de kont op je wiel te komen he, dat is alleen maar onprettig of je moet ervan houden ;)
Het gaat er vooral om dat je het gewicht naar achteren brengt, het hoeft niet per se heel laag bij je wiel te zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2016 21:40:44 ]
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:06:50 #218
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_166046425
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 21:39 schreef Elvander het volgende:

[..]

Heb je een fiets met een heel erg lange geometrie? Of een heel klein frame met een heel lange zadelpen?
Wellicht doe je het gewoon niet goed, je hoeft overigens niet met de kont op je wiel te komen he, dat is alleen maar onprettig of je moet ervan houden ;)
Het gaat er vooral om dat je het gewicht naar achteren brengt, het hoeft niet per se heel laag bij je wiel te zijn.
Haha, nee; op zich is het wel fijn als ik niet met m'n kont op het wiel kan komen nee ;p.

Hoe lager je zit, hoe minder snel je voorover klapt als je van een stijle berg af gaat. Mja, ook als ik van de trap af stuiter; ik durf het niet al te hard te doen omdat ik bang ben dat anders m'n kruis bij elke tree m'n zadel weer ontmoet. Zonder achter het zadel te hangen, sla je weer voorover... Als ik m'n enkels helemaal 'uitklap' kan ik redelijk ver achter m'n zadel komen maar dat is niet echt confortabel. Of is het wel gebruikelijk om het met uitgeklapte enkels te doen en stel ik me dan aan? :)

Frame is redelijk klein en de zadelpen inderdaad redelijk lang. Misschien dat dat wel het probleem/oorzaak is ja. Framemaat klopt wel gewoon met m'n beenlengte maar ik heb dan ook wel een lichaam met redelijk gekke verhoudingen wat dat betreft.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_166109829
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 14:07 schreef embedguy het volgende:
Vraagje; ik heb moeite om makkelijk achter m'n zadel te komen. Anderen kunnen bijv. Tijdens het fietsen met hun kont de achterband aanraken terwijl ik dan al lang en breed met m'n borstkast op m'n zadel hang. Ik heb mn zadel al naar voren gezet (afstand tot krank is al minder dan 10cm), zadel zit op de goede hoogte (ik kan in de uiterste stand makkelijk met m'n hak op de trapper staan. Verder is m'n houding op de fiets al behoorlijk 'recreatief' (dus de lengte van de stuurpen zou niet te lang moeten zijn).

Waar kan dit nog meer aan liggen, dat ik moeilijker dan anderen achter m'n zadel kom? Is hier iets aan te doen? Excuses als ik vergeet om genoeg info te includen :).
Stuurpen inkorten? Stuurtje kopen met backsweep? Wellicht zadel wat lager zetten als je technisch gaat rijden?

Klinkt eerlijk gezegd dat de geometrie niet bij je past. Dit heb ik ook gehad bij mijn tweede mountainbike. Was een 26er wel in de goede maat voor mij 21,5inch maar kon met steile klimmen kracht niet kwijt op de pedalen. Als ik dan bijna in stilstand naar boven moest, kon ik niet op de voorkant van het zadel zitten, resultaat was dat ik achterover viel. Met afdalingen precies hetzelfde; kon niet op de achterband zitten, exact hetzelfde wat jij nu beschrijft.

Heb nu twee 29ers beide ongeveer rond de 21inch en kan zo licht als ik wil naar boven fietsen en kan nog wel verder zakken dan de band, alleen gaat dit in de praktijk niet :P
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 15:59:01 #220
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_166126955
Iemand nog belang bij een nieuwe shifter? 11 speed slx m7000.
Ben op zoek naar een 10 speed
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_166279847
Fiets weer terug van reparatie. Totale kosten net over de 400 euro.
Grote kosten waren de service van de voorvork in de fabriek (100) en de winterbeurt (100)
Dus kleine 200 euro aan materiaal en uren kosten + BTW

Morgen de fiets weer uitlaten bij de bos en heide tocht in Hilvarenbeek
Net stukje naar huis gefietst en het voelde als een compleet nieuwe fiets :D Helemaal tevreden mee tot nu toe
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_166284697
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 12:01 schreef Crazy-M het volgende:
Fiets weer terug van reparatie. Totale kosten net over de 400 euro.
Grote kosten waren de service van de voorvork in de fabriek (100) en de winterbeurt (100)
Dus kleine 200 euro aan materiaal en uren kosten + BTW

Morgen de fiets weer uitlaten bij de bos en heide tocht in Hilvarenbeek
Net stukje naar huis gefietst en het voelde als een compleet nieuwe fiets :D Helemaal tevreden mee tot nu toe
is wel vroeg hoor die tocht ;(
pi_166285156
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 12:01 schreef Crazy-M het volgende:
Fiets weer terug van reparatie. Totale kosten net over de 400 euro.
Grote kosten waren de service van de voorvork in de fabriek (100) en de winterbeurt (100)
Dus kleine 200 euro aan materiaal en uren kosten + BTW

Morgen de fiets weer uitlaten bij de bos en heide tocht in Hilvarenbeek
Net stukje naar huis gefietst en het voelde als een compleet nieuwe fiets :D Helemaal tevreden mee tot nu toe
Valt al met al nog mee. Wat hebben ze vervangen buiten winterbeurt en voorvork servicen? Binnenkort keer gereedschapskoffertje van Aldi/ Lidl scoren ;)

Missing links + tang
Cassette afnemer
Dopje om crank los te draaien
Slijtagemeterindicator
Carbonpasta
Montagevet

Dan kun je al heel veel zelf gaan doen. Al draai je alleen al een keer cassette eraf en op, daar leer je al van.
pi_166286518
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 17:50 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Valt al met al nog mee. Wat hebben ze vervangen buiten winterbeurt en voorvork servicen? Binnenkort keer gereedschapskoffertje van Aldi/ Lidl scoren ;)

Missing links + tang
Cassette afnemer
Dopje om crank los te draaien
Slijtagemeterindicator
Carbonpasta
Montagevet

Dan kun je al heel veel zelf gaan doen. Al draai je alleen al een keer cassette eraf en op, daar leer je al van.
tip als je nieuwe ketting en casette erop hebt zitten werk met 2 a 3 ketting om de rit ander ketting erop kun je langer doen met je casette en ketting in plaats van 2 a 3000 km kun je wel tot 5 a 6000 km mee doen ;)
pi_166293308
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 17:50 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Valt al met al nog mee. Wat hebben ze vervangen buiten winterbeurt en voorvork servicen? Binnenkort keer gereedschapskoffertje van Aldi/ Lidl scoren ;)

Missing links + tang
Cassette afnemer
Dopje om crank los te draaien
Slijtagemeterindicator
Carbonpasta
Montagevet

Dan kun je al heel veel zelf gaan doen. Al draai je alleen al een keer cassette eraf en op, daar leer je al van.
Gerepareerd oa:
Kogellagers 4 maal, ketting, Cassette 10 SP (SlX), Loopwiel, Bracket.

Zit nu ook een kettingschakel in zodat ik mn ketting snel los kan maken, hebben ze even laten zien hoe werkt.

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 17:26 schreef amp25 het volgende:

[..]

is wel vroeg hoor die tocht ;(
Zijn idd altijd zo vroeg.
Ik pak de 25. Fiets vanuit huis erheen, kleine 10 km, dan 25 km tocht, 10 terug, dus nog bijna 50 km :) Moet tussen 12:30 en 13:00 weer bij vrienden zijn, dus vandaar maar de korte tocht
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_166297655
quote:
Zijn idd altijd zo vroeg.
Ik pak de 25. Fiets vanuit huis erheen, kleine 10 km, dan 25 km tocht, 10 terug, dus nog bijna 50 km :) Moet tussen 12:30 en 13:00 weer bij vrienden zijn, dus vandaar maar de korte tocht
2 jaar geleden deed ik ook heel vaak mee aan zulke tochten maar is sinds vorig jaar een heel stuk minder geworden doe alleen een paar per jaar nou die echt leuk zijn

om nou elke week 4 a5 euro te betalen voor het de gebieden bossen die ik normaal ok rijd die ik 99% ken gebieden goirle,gorp,roover,hilvarenbeek kon daar heel vaak
en heb ok een racefiets dus moet keuzes maken :P ;)
pi_166297690
quote:
Zijn idd altijd zo vroeg.
Ik pak de 25. Fiets vanuit huis erheen, kleine 10 km, dan 25 km tocht, 10 terug, dus nog bijna 50 km :) Moet tussen 12:30 en 13:00 weer bij vrienden zijn, dus vandaar maar de korte tocht
2 jaar geleden deed ik ook heel vaak mee aan zulke tochten maar is sinds vorig jaar een heel stuk minder geworden doe alleen een paar per jaar nou die echt leuk zijn

om nou elke week 4 a5 euro te betalen voor het de gebieden bossen die ik normaal ok rijd die ik 99% ken gebieden goirle,gorp,roover,hilvarenbeek kon daar heel vaak
en heb ok een racefiets dus moet keuzes maken :P ;)

totaal km dit jaar racefiets/mtb 4000km
  zondag 30 oktober 2016 @ 11:26:19 #228
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_166298206
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 10:46 schreef amp25 het volgende:

[..]

2 jaar geleden deed ik ook heel vaak mee aan zulke tochten maar is sinds vorig jaar een heel stuk minder geworden doe alleen een paar per jaar nou die echt leuk zijn

om nou elke week 4 a5 euro te betalen voor het de gebieden bossen die ik normaal ok rijd die ik 99% ken gebieden goirle,gorp,roover,hilvarenbeek kon daar heel vaak
en heb ok een racefiets dus moet keuzes maken :P ;)
En dan hebben de tourtochten vaak ook nog alleen maar de minder spannende paatjes. Single tracks zijn vaak al uitzondering.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_166320464
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 10:46 schreef amp25 het volgende:

[..]

2 jaar geleden deed ik ook heel vaak mee aan zulke tochten maar is sinds vorig jaar een heel stuk minder geworden doe alleen een paar per jaar nou die echt leuk zijn

om nou elke week 4 a5 euro te betalen voor het de gebieden bossen die ik normaal ok rijd die ik 99% ken gebieden goirle,gorp,roover,hilvarenbeek kon daar heel vaak
en heb ok een racefiets dus moet keuzes maken :P ;)
Uiteindelijk ook niet gefietst, kwam niet optijd mn bed uit en daarna was het te laat om nog te rijden.

quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 11:26 schreef embedguy het volgende:

[..]

En dan hebben de tourtochten vaak ook nog alleen maar de minder spannende paatjes. Single tracks zijn vaak al uitzondering.
Weet niet welke jij rijd, maar over het algemeen zijn tourtochten over paadjes die eenmalig opengesteld worden, en redelijk veel singletracks.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_166326948
quote:
2s.gif Op maandag 31 oktober 2016 08:07 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Weet niet welke jij rijd, maar over het algemeen zijn tourtochten over paadjes die eenmalig opengesteld worden, en redelijk veel singletracks.
De beste remedie hiervoor is alleen de tochten te rijden die de NTFU met 3 sterren waardeert. Want die gaan over mooie terreinen, vaak eenmalig open idd, goeie verzorging, etc.
Bijvoorbeeld de tochten van de Volharding in Nunspeet, altijd goed, en die van de Wageningse toerclub.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_166888647
Wat voor winter out fit dragen jullie met dit weer? En dan vooral voor de benen :)
BlaBlaBla
  vrijdag 25 november 2016 @ 11:45:16 #232
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_166888872
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 11:31 schreef Soldier2000 het volgende:
Wat voor winter out fit dragen jullie met dit weer? En dan vooral voor de benen :)
ik draag een lange bib thights, daarboven vaak een technisch shirt en nog een sweater of training jack.

beste investering die ik qua fietsen deed zijn m'n NW Celcius arctic winterschoenen. waterdicht (behalve langs boven :') ) en nooit koude voeten.
pi_166889590
Korte bib, met daaroverheen een lange broek zonder voering.
Of als het ECHT koud is een lange bib met fleece aan de binnenkant.

Boven, lang zweetshirt, fietsshirt lange mouw en als het echt koud is nog een gewoon fietsshirt erbij aan.
Over de schoenen een paar overschoenen
pi_166890173
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 12:38 schreef Flipmoehoe het volgende:
Korte bib, met daaroverheen een lange broek zonder voering.
Of als het ECHT koud is een lange bib met fleece aan de binnenkant.

Boven, lang zweetshirt, fietsshirt lange mouw en als het echt koud is nog een gewoon fietsshirt erbij aan.
Over de schoenen een paar overschoenen
Wat voor lange broek draag je daaroverheen?
BlaBlaBla
pi_166890567
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 13:15 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Wat voor lange broek draag je daaroverheen?
deze, zonder zeem (ook met zeem te krijgen btw)
zodoende een dubbele laag op je bovenbenen en dus lekker warm :)
https://www.fietskledingv(...)-lang-21virages.html
  vrijdag 25 november 2016 @ 14:14:53 #236
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_166891306
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 11:31 schreef Soldier2000 het volgende:
Wat voor winter out fit dragen jullie met dit weer? En dan vooral voor de benen :)
3/4 baggy met daaronder merino beenstukken, merino sokken en overschoenen.
The colour of her eyes were the colour of insanity
  vrijdag 25 november 2016 @ 14:17:13 #237
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_166891340
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 november 2016 14:14 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

3/4 baggy met daaronder merino beenstukken, merino sokken en overschoenen.
Wist niet dat je was verhuisd naar Alaska?
pi_166891882
Thanks en wat voor handschoenen dragen jullie hierbij? :)

Ik rij overigens vaak op flats, wat voor schoenen zijn hier in de winter het best geschikt voor :)
BlaBlaBla
  vrijdag 25 november 2016 @ 14:45:46 #239
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_166891921
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 14:17 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Wist niet dat je was verhuisd naar Alaska?
Had niet in de gaten dat het al weer redelijk warm was, laatste keer dat ik vandaag buiten kwam moest ik krabben en was het -1.
Het is hier oostelijk ook wat kouder dan bij jou daar in het westen hé. :P

En ik heb het gewoon niet graag koud. :@
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_166896828
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 11:31 schreef Soldier2000 het volgende:
Wat voor winter out fit dragen jullie met dit weer? En dan vooral voor de benen :)
Bib, rond vriespunt draag ik daar nog wel eens beenstukken onder/ boven. Ondershirt lange mouw plus gabba of alpha jacket als bovenlaag. Handschoenen heb ik diverse soorten. Laatst estremo handschoenen gekocht die zijn heerlijk warm.
pi_166897046
Vandaag gereden op Kwintelooijen en Rhenen. Lag er beiden mooi droog bij. Wel veel blaadjes dus af en toe moest ik goed opletten om het pad niet te missen.
De wind was in het open gebied vrij fors op de tracks was het prima. Lekker gefietst!

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2016 20:05:40 ]
pi_166914108
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 11:31 schreef Soldier2000 het volgende:
Wat voor winter out fit dragen jullie met dit weer? En dan vooral voor de benen :)
zoals vandaag max 6 graden
winter schoen van northwave zijn goed warm en water dicht
lange broek van castelli
thermo schirt
klein dun zomer schirt lange mouw eroverheen
daar overheen gabba 2 van casteli is warm en water afstotend en windbreaker in een
;) :P
  zondag 11 december 2016 @ 08:58:09 #243
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_167251538
Gister 400 euro shop tegoed gewonnen via FB, damn dat is snel op! helmpje,schoentjes,zadelpen en stem. Kreeg nog even schoonmaak/onderhoud pakket bij!
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
  maandag 12 december 2016 @ 12:26:09 #244
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_167276722


Mijn fiets is redelijk af! net na de zomer frame gekocht voor 85 euro, na beetje sleutel werk en klooien heb ik na mijn idee iets leuks weten te bouwen uit zero budget.
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_167278944
Leuke retrobike maar ik ben wel meer geïnteresseerd in wat plaatjes van die bike op de achtergrond!
  maandag 12 december 2016 @ 14:18:25 #246
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_167279106
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 14:11 schreef Elvander het volgende:
Leuke retrobike maar ik ben wel meer geïnteresseerd in wat plaatjes van die bike op de achtergrond!
Is een veel te lompe specialized demo ;)
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_167309528
Ik overweg dit speeltje.



SRAM X0, RockShox RS1, Rise 60 wielen (SRAM), Tone frame.
  dinsdag 13 december 2016 @ 21:06:07 #248
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_167309572
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 21:04 schreef Oksel het volgende:
Ik overweg dit speeltje.

[ afbeelding ]

SRAM X0, RockShox RS1, Rise 60 wielen (SRAM), Tone frame.
niet eens handvatten?
pi_167309623
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2016 21:06 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

niet eens handvatten?
Nee. Dat weegt teveel.
pi_167350006
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 21:07 schreef Oksel het volgende:

[..]

Nee. Dat weegt teveel.
maar wel een bidonhouder 8)7
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')