http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-belastingplan-geredquote:Het nieuwe belastingplan is gered. Coalitiepartijen PvdA en VVD hebben alsnog een deal met D66 gesloten. Daardoor is er nu voldoende steun in de Eerste Kamer. Dat meldt politiek verslaggever Frits Wester.
Het nieuwe belastingplan werd al in september gepresenteerd. Het zou ervoor moeten zorgen dat werkende mensen volgend jaar in totaal vijf miljard euro minder belasting betalen.
quote:Kinderbijslag, 100 miljoen euro extra
Kinderopvangtoeslag, 100 miljoen euro extra
Verlagen lasten ouderen structureel 100 miljoen
Ondersteuning van ouderen met een gehandicapt kind, 'fors' verhogen
Verschuiving energiebelasting voor gas en elektriciteit om de uitstoot van Co2 te verminderen
Hogere accijns op shag, levert 100 miljoen euro op
Aanvankelijk tariefsverlaging in de tweede en derde schijf van de inkomstenbelasting, wordt 'iets geringer'
Nee, dat stonden ze juist niet.quote:Op dinsdag 8 december 2015 10:41 schreef Confetti het volgende:
Gelukkig. De Marxistische elementen stonden al klaar om nog meer geld naar de netto-ontvangers te sluizen.
Hoe bereken je dat?quote:Op dinsdag 8 december 2015 11:05 schreef Merkie het volgende:
Het hele idee slaat nergens op natuurlijk, maar aan de andere kant ga ik er daardoor wel ¤70 netto per maand op vooruit, dus kan niet heel erg ontevreden zijn.
http://www.loonwijzer.nl/home/salaris/brutonettoquote:
Staatsschuld aflossen was geen optie ipv deze verkiezingscampagne?quote:
Uiteraard is er helemaal geen geld over, bovendien zijn de lasten voor de "vluchteling" opvang nog helemaal niet verdisconteerd. Het is idd een verkiezingsstunt. Na de verkiezingen zal het nieuwe kabinet constateren dat er "plotseling" grote tekorten zijn opgetreden.quote:Op dinsdag 8 december 2015 11:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Staatsschuld aflossen was geen optie ipv deze verkiezingscampagne?
quote:
Lewis Hamilton heeft geld zat om mee te smijten zo te zienquote:
Hier ook ongeveer 70 netto.quote:Op dinsdag 8 december 2015 11:05 schreef Merkie het volgende:
Het hele idee slaat nergens op natuurlijk, maar aan de andere kant ga ik er daardoor wel ¤70 netto per maand op vooruit, dus kan niet heel erg ontevreden zijn.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-belastingplan-geredquote:• 200 miljoen euro extra voor arbeidskorting in 2017, goed voor inkomens tussen 35.000 en 120.000 euro
• Ouderenkorting in 2017 100 miljoen euro omhoog
• In 2016 eenmalig 100 miljoen euro voor energiebesparende maatregelen huiseigenaren
• 100 miljoen euro extra voor kinderopvangtoeslag in 2017
Weet iemand al hoe dit eruit gaat zien?quote:• In 2016 eenmalig 100 miljoen euro voor energiebesparende maatregelen huiseigenaren
Verkiezingscampagne.quote:Op dinsdag 8 december 2015 12:02 schreef BasEnAad het volgende:
Goed dat vermogensbelasting wordt aangepast, die was al jaren niet meer realistisch.
Maar... waarom krijgen ouderen nou weer extra belastingvoordeel? Ik bedoel voor arme ouderen oke, maar de nieuwe ouderenkorting houdt geen rekening met vermogen? De meeste ouderen zitten op een hele grote zak geld.
Ja ik weet het eigenlijk ook wel, daar zit het grootste stemvee.quote:Op dinsdag 8 december 2015 13:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Verkiezingscampagne.
De rijkste groep nog verder bevoordelen.
Maak het geld over aan zinnige zaken waarvan jij vind dat ze zinnig vindquote:Op dinsdag 8 december 2015 13:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
¤62, Ik had liever gezien dat dat geld zinniger ingezet werd.
Voor het beperken van de staatsschuld of uitbreiding van het defensiebudget schiet dit niet echt op.quote:Op dinsdag 8 december 2015 13:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maak het geld over aan zinnige zaken waarvan jij vind dat ze zinnig vind
62 euro per maand voor de staatsschuld legt zo weinig zoden aan de dijk als het met 480 euro per seconde stijgt.quote:Op dinsdag 8 december 2015 13:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maak het geld over aan zinnige zaken waarvan jij vind dat ze zinnig vind
Joh, sinds de crisis is er amper sprake van loonsverhogingen in vele sectoren. Geef de mensen maar eerst een kans zelf wat schulden af te betalen. Het zal eens tijd worden.quote:Op dinsdag 8 december 2015 13:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Voor het beperken van de staatsschuld of uitbreiding van het defensiebudget schiet dit niet echt op.
Deze vermogende ouderen zijn echter wel hun extra vrijstelling in Box-3 kwijtgeraakt, als ze een heel klein pensioentje hadden, maar wel relatief veel vermogen.quote:Op dinsdag 8 december 2015 12:02 schreef BasEnAad het volgende:
Goed dat vermogensbelasting wordt aangepast, die was al jaren niet meer realistisch.
Maar... waarom krijgen ouderen nou weer extra belastingvoordeel? Ik bedoel voor arme ouderen oke, maar de nieuwe ouderenkorting houdt geen rekening met vermogen? De meeste ouderen zitten op een hele grote zak geld.
Dus mensen moeten hun private schulden afbetalen door (hogere) collectieve schulden aan te gaan.quote:Op dinsdag 8 december 2015 13:37 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Joh, sinds de crisis is er amper sprake van loonsverhogingen in vele sectoren. Geef de mensen maar eerst een kans zelf wat schulden af te betalen. Het zal eens tijd worden.
De schuldhulpinstanties kunnen de vraag nu al niet behappen. Dus heb je straks een overheid zonder schuld en een hele grote groep naar de klote.quote:Op dinsdag 8 december 2015 13:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dus mensen moeten hun private schulden afbetalen door (hogere) collectieve schulden aan te gaan.
Want let wel er is nog steeds een begrotingstekort deze hele belastingverlaging komt te koste van je kinderen.
Belastingverlaging betekent dat mensen meer gaan uitgeven en daardoor de economie groeit. En dus gaat je relatieve staatsschuld omlaagquote:Op dinsdag 8 december 2015 11:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is de theorie. Daar hoort ook bij dat wanneer het beter gaat je dan die schuld weer gaat betalen.quote:Op dinsdag 8 december 2015 13:49 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Belastingverlaging betekent dat mensen meer gaan uitgeven en daardoor de economie groeit. En dus gaat je relatieve staatsschuld omlaag
Dat staat hier los van.quote:Op dinsdag 8 december 2015 13:48 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De schuldhulpinstanties kunnen de vraag nu al niet behappen. Dus heb je straks een overheid zonder schuld en een hele grote groep naar de klote.
Maar, dan doen we het zo: Ik ga elke maand genieten van die 70 euro, plus een CAO verhoging die er aankomt in 2016, plus de jaarlijkse opslag. Mag jij het elke maand overmaken naar de schatkist omdat je zo begaan bent met de staatsschuld. Iedereen blij
Vergeet niet te genieten.quote:Op dinsdag 8 december 2015 13:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat staat hier los van.
Ik ga die ¤62 plus 10% verhoging op de bank zetten. Want zoals eerder gezegd schiet dit toch niet op in je eentje.
Oh maar dat doe ik nu ook al. Daarom gaat al het geen wat extra is richting de spaarrekening.quote:
Deze 5 Miljard moet al geleend wordenquote:Op dinsdag 8 december 2015 11:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Precies mijn punt het geld is er eigenlijk niet eens. Het is zo'n opzichtig trucje.quote:Op dinsdag 8 december 2015 13:59 schreef hottentot het volgende:
[..]
Deze 5 Miljard moet al geleend worden
Walgelijk dat men weer kortzichtig kiest voor het ophogen van de schuldenlast, kortzichtige blindheid.
Verschrikkelijke vent is dat ookquote:Op dinsdag 8 december 2015 14:11 schreef DeNiAs het volgende:
Met dank aan dikkop Pechtold , die zich nu hard op de borst slaat kijk mij eens goed zijn.
Wellicht een nieuwe subsidiepot voor aanschaf zonnepanelenquote:Op dinsdag 8 december 2015 12:05 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Weet iemand al hoe dit eruit gaat zien?
Nee want het rendement is hoger dan de rente die de staat betaald.quote:Op dinsdag 8 december 2015 13:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is de theorie. Daar hoort ook bij dat wanneer het beter gaat je dan die schuld weer gaat betalen.
quote:Op dinsdag 8 december 2015 14:30 schreef jatochneetoch het volgende:
Waarom schulden afbetalen als de schulden vanzelf minder waard worden.
Is dat zo?quote:Op dinsdag 8 december 2015 14:30 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Nee want het rendement is hoger dan de rente die de staat betaald.
Waarom schulden afbetalen als de schulden vanzelf minder waard worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |