In de Gooi en Eemlander stond een interview met Frank van der Goot, waarin hij aangeeft hoe hij te werk gaat.quote:Op maandag 7 december 2015 16:05 schreef Ericr het volgende:
Vraag me dan overigens wel af hoe ze zonder bloedsamples kunnen meten dat ze onder invloed was. Geloof het wel dat ze totaal van de kaart was maar vind het opmerkelijk dat ze zelfs een volledig uiteen gereten lichaam nog iets uit kunnen halen dat bruikbaar is om te bepalen of je iets gebruikt hebt of niet.
http://www.gooieneemlande(...)Baarnse-patholoog-inquote:De politie vertelde vader Graafsma maandag dat het lichaam van zijn dochter honderden meters was meegesleurd onder de trein en dat er dus geen bloed of urine meer valt te onderzoeken. Onzin, zegt forensisch patholoog Van de Goot. ,,Er zijn stukken en brokken van haar lichaam. Grof gezegd: geef me een stuk vlees en ik knijp alles eruit wat erin zit. Natúúrlijk valt exact vast te stellen wat er in haar bloed zat.''
Ja, hij is niet echt een doorsnee arts/dokter, maar daarom niet minder interessant.quote:Op maandag 7 december 2015 16:24 schreef Ericr het volgende:
Wat een baan ook, alsof je bij de keurslager een paar stukken vlees verpakt.
Nope, ze zullen het eerst moeten overleggen/bekijkenquote:Op maandag 7 december 2015 16:24 schreef Physsic het volgende:
Heb de hele dag nog niks gelezen. Is er nog nieuws?
In haar haren gingen ze onderzoek doen naar mogelijk eerder gebruik.quote:Op maandag 7 december 2015 16:48 schreef Physsic het volgende:
Van de Goot heeft zelf gezegd dat testen op drugs ook mogelijk is met weefsel en daar dus niet persé bloed voor nodig is.
quote:Op maandag 7 december 2015 16:54 schreef Tiemie het volgende:
https://twitter.com/peterrdev/status/673891457409916929
Zijn geweldige honden van stichting Signi, ben benieuwd inderdaad!twitter:PeterRdeV twitterde op maandag 07-12-2015 om 16:46:58Zo meteen in #rtlboulevard nieuwe ontwikkelingen in zaak #DaschaGraafsma. Wat hebben de super-speurhonden van Stichting #Signi vastgesteld?? reageer retweet
Ik krijg toch echt altijd de kriebels van dat soort sensatietweets.quote:Op maandag 7 december 2015 16:54 schreef Tiemie het volgende:
https://twitter.com/peterrdev/status/673891457409916929
Alles ter meerdere eer en glorie van Peters ego.quote:Op maandag 7 december 2015 16:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik krijg toch echt altijd de kriebels van dat soort sensatietweets.
Daar gaat het over één drug (wiet zo te lezen). Was de andere drug dan alcohol? Kreeg tot nu toe het idee dat ze naast alcohol twee soorten drugs in haar bloed had?quote:"Dat Dascha Graafsma zelfmoord wilde plegen, daar gelooft forensisch patholoog Frank van de Goot, net als Dascha's vader, helemaal niets meer van. Het 16-jarige meisje uit Hollandsche Rading, dat ruim een week geleden overleed op het spoor bij Hilversum, blijkt op de avond voor haar dood een forse hoeveelheid alcohol te hebben genuttigd.
Ook toont toxicologisch onderzoek aan dat er drugs in haar bloed zat. De exacte stof wil Van de Goot in verband met het politieonderzoek niet noemen. "Maar het is geen heel ingewikkeld spul. Het wordt recreatief gebruikt, werkt bedwelmend en je kunt er van in de war raken."
Klinkt meer als GHB of XTC..quote:Op maandag 7 december 2015 17:46 schreef matthijst het volgende:
Vandaag in De Stentor:
[..]
Daar gaat het over één drug (wiet zo te lezen). Was de andere drug dan alcohol? Kreeg tot nu toe het idee dat ze naast alcohol twee soorten drugs in haar bloed had?
Fucking hell, kunnen die beesten dat zo lang na het gebeuren nog allemaal onderscheiden?quote:Op maandag 7 december 2015 17:50 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)nlang-door-hilversum
Dasha dwaalde urenlang door Hilversum.
Geen heel ingewikkeld spul, recreatief gebruikt....quote:
quote:HILVERSUM - De 16-jarige Dascha Graafsma heeft vlak voor haar dood urenlang door Hilversum gedwaald. Dat blijkt uit onderzoek van de stichting Signi Zoekhonden, meldt RTV Noord-Holland maandag.
Met behulp van speurhonden is een reconstructie gemaakt van de laatste uren van het meisje. Dascha zou niet bij iemand in de auto te zijn gestapt. "Ze heeft meerdere rondjes gelopen. Een beetje gezigzagd'', laat een woordvoerder van de stichting weten.
Nu de route van Dascha bekend is, kunnen er beelden van bewakingscamera's bekeken worden. Daaruit moet blijken of er in de laatste uren van haar leven iemand bij haar was.
De tiener kwam vorig weekend na een avond stappen in Hilversum om het leven bij een aanrijding met een trein. De politie gaat uit van zelfmoord, haar vader gelooft dit niet.
Een forensisch patholoog maakte eerder bekend dat er sporen van drugs zijn aangetroffen in het bloed van het meisje.
GHB is makkelijk zelf te maken en wordt voornamelijk recreatief gebruikt..quote:Op maandag 7 december 2015 17:57 schreef matthijst het volgende:
[..]
Geen heel ingewikkeld spul, recreatief gebruikt....
Dat is geen GHB hoor
Telegraaf, flink rondgespookt, bij niemand in de auto gezeten:
[..]
je kan toch niet achteraf vaststellen dat iemand hallucineert? Zolang niet iedereen die bezopen is met drugs op voor de trein gaat staan heb je toch heel veel onbekende factorenquote:Op maandag 7 december 2015 17:58 schreef SuperHarregarre het volgende:
Maximaal haalbare is denk ik dat je als ouders kunt vaststellen dat je kind in een door drugs geïnduceerde roes/trip ging hallucineren en daarom op het spoor is gaan staan.
Als iemand daadwerkelijk iets in haar drankje heeft gestopt dan neem ik toch aan dat ze inmiddels de security beelden al wel hadden...
Er staat in diverse bronnen dat ze dat nu pas gaan doen....quote:Op maandag 7 december 2015 17:58 schreef SuperHarregarre het volgende:
Maximaal haalbare is denk ik dat je als ouders kunt vaststellen dat je kind in een door drugs geïnduceerde roes/trip ging hallucineren en daarom op het spoor is gaan staan.
Als iemand daadwerkelijk iets in haar drankje heeft gestopt dan neem ik toch aan dat ze inmiddels de security beelden al wel hadden...
Daarin staat dat ze nu haar route bekend is, gericht camerabeelden kunnen bekijken.quote:Op maandag 7 december 2015 18:04 schreef ootjekatootje het volgende:
Er staat in diverse bronnen dat ze dat nu pas gaan doen....
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)nlang-door-hilversum
Sure, een kind van 16 met gootsteenontsopper in de weer.quote:Op maandag 7 december 2015 17:59 schreef madam-april het volgende:
[..]
GHB is makkelijk zelf te maken en wordt voornamelijk recreatief gebruikt..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |