abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158082655
De politie vertelde dat het lichaam van zijn dochter honderden meters was meegesleurd onder de trein en dat er dus geen bloed of urine meer valt te onderzoeken. Onzin, zegt forensisch patholoog Van de Goot. ,,Er zijn stukken en brokken van haar lichaam. Grof gezegd: geef me een stuk vlees en ik knijp alles eruit wat erin zit. Natúúrlijk valt exact vast te stellen wat er in haar bloed zat.''

http://www.haarlemsdagbla(...)n_?lref=r_binnenland
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_158082699
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 16:05 schreef Ericr het volgende:
Vraag me dan overigens wel af hoe ze zonder bloedsamples kunnen meten dat ze onder invloed was. Geloof het wel dat ze totaal van de kaart was maar vind het opmerkelijk dat ze zelfs een volledig uiteen gereten lichaam nog iets uit kunnen halen dat bruikbaar is om te bepalen of je iets gebruikt hebt of niet.
In de Gooi en Eemlander stond een interview met Frank van der Goot, waarin hij aangeeft hoe hij te werk gaat.

quote:
De politie vertelde vader Graafsma maandag dat het lichaam van zijn dochter honderden meters was meegesleurd onder de trein en dat er dus geen bloed of urine meer valt te onderzoeken. Onzin, zegt forensisch patholoog Van de Goot. ,,Er zijn stukken en brokken van haar lichaam. Grof gezegd: geef me een stuk vlees en ik knijp alles eruit wat erin zit. Natúúrlijk valt exact vast te stellen wat er in haar bloed zat.''
http://www.gooieneemlande(...)Baarnse-patholoog-in
pi_158082717
Wat een baan ook, alsof je bij de keurslager een paar stukken vlees verpakt.
pi_158082726
Heb de hele dag nog niks gelezen. Is er nog nieuws?
pi_158082744
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 16:24 schreef Ericr het volgende:
Wat een baan ook, alsof je bij de keurslager een paar stukken vlees verpakt.
Ja, hij is niet echt een doorsnee arts/dokter, maar daarom niet minder interessant.
pi_158082761
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 16:24 schreef Physsic het volgende:
Heb de hele dag nog niks gelezen. Is er nog nieuws?
Nope, ze zullen het eerst moeten overleggen/bekijken
pi_158083364
Van de Goot heeft zelf gezegd dat testen op drugs ook mogelijk is met weefsel en daar dus niet persé bloed voor nodig is.
pi_158083422
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 16:48 schreef Physsic het volgende:
Van de Goot heeft zelf gezegd dat testen op drugs ook mogelijk is met weefsel en daar dus niet persé bloed voor nodig is.
In haar haren gingen ze onderzoek doen naar mogelijk eerder gebruik.
  maandag 7 december 2015 @ 16:54:12 #34
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_158083567
quote:
PeterRdeV twitterde op maandag 07-12-2015 om 16:46:58 Zo meteen in #rtlboulevard nieuwe ontwikkelingen in zaak #DaschaGraafsma. Wat hebben de super-speurhonden van Stichting #Signi vastgesteld?? reageer retweet
Zijn geweldige honden van stichting Signi, ben benieuwd inderdaad!

Wat zouden die gevonden hebben? Of beter zoals Peter zegt hebben vastgesteld?
pi_158083621
quote:
Ik krijg toch echt altijd de kriebels van dat soort sensatietweets. :X
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_158084459
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 16:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik krijg toch echt altijd de kriebels van dat soort sensatietweets. :X
Alles ter meerdere eer en glorie van Peters ego.
pi_158084521
Zelfs als aangetoond kan worden dat ruzie, drank en/of drugs hebben meegespeeld ben je nog niet veel verder. Bewijzen dat het dé oorzaak is is nog lastiger. Een direct causaal verband tussen bv. een pilletje en op het spoor gaan staan lijkt me lastig aan te tonen. Ik snap dat je duidelijkheid wilt als ouders en wat onderneemt, maar zelfs als 't OM zo'n zaak rond krijgt heb je nog niks: alleen een discotheekhouder of dealertje die een boete krijgt.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  maandag 7 december 2015 @ 17:46:16 #39
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_158084733
Vandaag in De Stentor:
quote:
"Dat Dascha Graafsma zelfmoord wilde plegen, daar gelooft forensisch patholoog Frank van de Goot, net als Dascha's vader, helemaal niets meer van. Het 16-jarige meisje uit Hollandsche Rading, dat ruim een week geleden overleed op het spoor bij Hilversum, blijkt op de avond voor haar dood een forse hoeveelheid alcohol te hebben genuttigd.

Ook toont toxicologisch onderzoek aan dat er drugs in haar bloed zat. De exacte stof wil Van de Goot in verband met het politieonderzoek niet noemen. "Maar het is geen heel ingewikkeld spul. Het wordt recreatief gebruikt, werkt bedwelmend en je kunt er van in de war raken."
Daar gaat het over één drug (wiet zo te lezen). Was de andere drug dan alcohol? Kreeg tot nu toe het idee dat ze naast alcohol twee soorten drugs in haar bloed had?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_158084834
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)nlang-door-hilversum

Dasha dwaalde urenlang door Hilversum.
pi_158084868
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 17:46 schreef matthijst het volgende:
Vandaag in De Stentor:

[..]

Daar gaat het over één drug (wiet zo te lezen). Was de andere drug dan alcohol? Kreeg tot nu toe het idee dat ze naast alcohol twee soorten drugs in haar bloed had?
Klinkt meer als GHB of XTC..

[ Bericht 0% gewijzigd door madam-april op 07-12-2015 17:58:06 ]
pi_158084919
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 17:50 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:

Dasha dwaalde urenlang door Hilversum.
Fucking hell, kunnen die beesten dat zo lang na het gebeuren nog allemaal onderscheiden? :?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 7 december 2015 @ 17:57:07 #43
28167 matthijst
pi_158084950
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 17:52 schreef madam-april het volgende:

[..]

Klinkt meer als GHB..
Geen heel ingewikkeld spul, recreatief gebruikt....
Dat is geen GHB hoor :D

Telegraaf, flink rondgespookt, bij niemand in de auto gezeten:
quote:
HILVERSUM - De 16-jarige Dascha Graafsma heeft vlak voor haar dood urenlang door Hilversum gedwaald. Dat blijkt uit onderzoek van de stichting Signi Zoekhonden, meldt RTV Noord-Holland maandag.

Met behulp van speurhonden is een reconstructie gemaakt van de laatste uren van het meisje. Dascha zou niet bij iemand in de auto te zijn gestapt. "Ze heeft meerdere rondjes gelopen. Een beetje gezigzagd'', laat een woordvoerder van de stichting weten.

Nu de route van Dascha bekend is, kunnen er beelden van bewakingscamera's bekeken worden. Daaruit moet blijken of er in de laatste uren van haar leven iemand bij haar was.

De tiener kwam vorig weekend na een avond stappen in Hilversum om het leven bij een aanrijding met een trein. De politie gaat uit van zelfmoord, haar vader gelooft dit niet.

Een forensisch patholoog maakte eerder bekend dat er sporen van drugs zijn aangetroffen in het bloed van het meisje.
pi_158084975
Maximaal haalbare is denk ik dat je als ouders kunt vaststellen dat je kind in een door drugs geïnduceerde roes/trip ging hallucineren en daarom op het spoor is gaan staan.

Als iemand daadwerkelijk iets in haar drankje heeft gestopt dan neem ik toch aan dat ze inmiddels de security beelden al wel hadden...
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_158084994
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 17:57 schreef matthijst het volgende:

[..]

Geen heel ingewikkeld spul, recreatief gebruikt....
Dat is geen GHB hoor :D

Telegraaf, flink rondgespookt, bij niemand in de auto gezeten:

[..]

GHB is makkelijk zelf te maken en wordt voornamelijk recreatief gebruikt..
pi_158085091
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 17:58 schreef SuperHarregarre het volgende:
Maximaal haalbare is denk ik dat je als ouders kunt vaststellen dat je kind in een door drugs geïnduceerde roes/trip ging hallucineren en daarom op het spoor is gaan staan.

Als iemand daadwerkelijk iets in haar drankje heeft gestopt dan neem ik toch aan dat ze inmiddels de security beelden al wel hadden...
je kan toch niet achteraf vaststellen dat iemand hallucineert? Zolang niet iedereen die bezopen is met drugs op voor de trein gaat staan heb je toch heel veel onbekende factoren
pi_158085094
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 17:58 schreef SuperHarregarre het volgende:

Er staat in diverse bronnen dat ze dat nu pas gaan doen....
  maandag 7 december 2015 @ 18:08:29 #48
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_158085153
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 18:04 schreef ootjekatootje het volgende:

Er staat in diverse bronnen dat ze dat nu pas gaan doen....
Daarin staat dat ze nu haar route bekend is, gericht camerabeelden kunnen bekijken.
Gaat niet over de horecagelegenheid.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 7 december 2015 @ 18:12:28 #49
28167 matthijst
pi_158085226
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 17:59 schreef madam-april het volgende:

[..]

GHB is makkelijk zelf te maken en wordt voornamelijk recreatief gebruikt..
Sure, een kind van 16 met gootsteenontsopper in de weer.
pi_158085235
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')