quote:Op vrijdag 11 december 2015 16:11 schreef Fylax het volgende:
Dit weekend Star Wars-weekend met mijn vader en mijn vrienden.
Volgorde gaat 4 5 1 2 3 6 zijn
Machete Orderquote:Op vrijdag 11 december 2015 16:36 schreef lord_bono het volgende:
[..]![]()
Ik ga de despecialized versie van 4 5 6 nog kijken voor woensdag, 1 2 3 van de week al gekekenHad eigenlijk ook de machete order moeten doen
![]()
Nja, ik had dan deel 1 er ook tussen gepropt. Begrijp waarom mensen er geen fan van zijn, maar persoonlijk vind ik dat wel meevallen. Geen meesterwerk, maar om het nu als het slechtste ooit te bestempelenquote:Op vrijdag 11 december 2015 16:42 schreef Fylax het volgende:
[..]
Machete Order
Deel 1 willen skippen
Ach deel 1 mis je geen fuck aan. Ik ga 4-5-6 kijken en laat 1-2-3 helemaal links liggen deze keer.quote:Op vrijdag 11 december 2015 16:42 schreef Fylax het volgende:
[..]
Machete Order
Deel 1 willen skippen
Je kan best een bepaald deel minder vinden, maar ik noem iemand geen echte fan als hij/zij Deel 1 laat liggen. Een echte fan kijkt alle delen.quote:Op vrijdag 11 december 2015 16:45 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Nja, ik had dan deel 1 er ook tussen gepropt. Begrijp waarom mensen er geen fan van zijn, maar persoonlijk vind ik dat wel meevallen. Geen meesterwerk, maar om het nu als het slechtste ooit te bestempelen
Ik heb ze meerdere malen gezien, maar ik ga mezelf niet weer door 1 heenworstelen als het niet hoeft. The Phantom Edit laatst gekeken en dat was meer dan voldoendequote:Op vrijdag 11 december 2015 16:50 schreef Fylax het volgende:
[..]
Je kan best een bepaald deel minder vinden, maar ik noem iemand geen echte fan als hij/zij Deel 1 laat liggen. Een echte fan kijkt alle delen.
Persoonlijk gezien heeft Attack of the Clones voor mij de slechtste scenes, bijna alles waar Padme en Anakin samen zijn was verschrikkelijk.quote:Op vrijdag 11 december 2015 16:53 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ik heb ze meerdere malen gezien, maar ik ga mezelf niet weer door 1 heenworstelen als het niet hoeft. The Phantom Edit laatst gekeken en dat was meer dan voldoende
Totaal geen chemie tussen die twee... en dat gebekvecht de hele tijd tussen Anakin en Obi-Wanquote:Op vrijdag 11 december 2015 17:12 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Persoonlijk gezien heeft Attack of the Clones voor mij de slechtste scenes, bijna alles waar Padme en Anakin samen zijn was verschrikkelijk.
"echte fan" gezeik altijdquote:Op vrijdag 11 december 2015 16:50 schreef Fylax het volgende:
[..]
Je kan best een bepaald deel minder vinden, maar ik noem iemand geen echte fan als hij/zij Deel 1 laat liggen. Een echte fan kijkt alle delen.
Waarom in vredesnaam?quote:Op vrijdag 11 december 2015 16:36 schreef lord_bono het volgende:
[..]![]()
Ik ga de despecialized versie van 4 5 6 nog kijken voor woensdag, 1 2 3 van de week al gekekenHad eigenlijk ook de machete order moeten doen
![]()
Verhaal technisch schijnt het iets beter in elkaar te zitten. Plus als je 1 2 3 4 5 6 kijkt, heb je bijvoorbeeld niet de Darth Vader onthulling, als nieuwe kijker dan. Maar voor de release van TFA had ik de machete order wel eens willen proberen. Niet dat het voor mij voordelen brengt aangezien ik de films haast kan dromen. Nu gewoon de volgorde 1 2 3 4 5 6 aangehouden.quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:41 schreef Komakie het volgende:
[..]
Waarom in vredesnaam?
Ik snap niet het voordeel van de machete volgorde.
Dat iets een prequel is wil niet zeggen dat je het ook in die volgorde moet kijken.quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:41 schreef Komakie het volgende:
[..]
Waarom in vredesnaam?
Ik snap niet het voordeel van de machete volgorde.
Een prequel dient bijna altijd als een inleiding of verklaring voor een verhaal. Je moet ze dus eigenlijk nooit als eerste bekijken. In welk verhaal dan ook. Het heeft een reden om te bestaan, maar als je eerst de prequel kijkt weet je niet waarom hij bestaat. Dus dat is niet logisch.quote:Op zaterdag 12 december 2015 18:20 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat iets een prequel is wil niet zeggen dat je het ook in die volgorde moet kijken.
Als je de prequels na ESB plaatst dienen ze als flashback naar de val van de Jedi, de val van Anakin en de opkomst van de Empire en Vader.
Als je ze voor de originele trilogie kijkt dan kom je personages als Yoda en de Jedi tegen waarvan ze verhaaltechnisch al uitgaan dat je weet wie en wat ze zijn.
Met de Machete volgorde krijg je een volgorde die verhaaltechnisch logischer, beter in elkaar zit qua opbouw.
Ik ken eigenlijk geen enkele prequel die je ook als eerste moet lezen/kijken/luisteren, chronologische volgorde van uitbrengen is vaak het best.
4 5 1 2 3 6 7 8 9quote:Op zaterdag 12 december 2015 22:48 schreef KingRadler het volgende:
hoe ga je SW dan kijken in de jaren 20 als 789 uit zijn.
7 8 9 zullen altijd na deel 6 komen. Ongeacht de volgorde hoe je het kijkt. Straks als de Anthology films uitkomen zou je die wel ergens tussen kunnen proppen. Al staan ze op gebeurtenissen/personages na (nog) los van 1 t/m 9. Maar Rogue One zou je dan bijvoorbeeld tussen 3 en 4 kunnen kijken.quote:Op zaterdag 12 december 2015 22:48 schreef KingRadler het volgende:
hoe ga je SW dan kijken in de jaren 20 als 789 uit zijn.
Idd, Rogue One tussen 3 en 4.quote:Op zondag 13 december 2015 00:04 schreef lord_bono het volgende:
[..]
7 8 9 zullen altijd na deel 6 komen. Ongeacht de volgorde hoe je het kijkt. Straks als de Anthology films uitkomen zou je die wel ergens tussen kunnen proppen. Al staan ze op gebeurtenissen/personages na (nog) los van 1 t/m 9. Maar Rogue One zou je dan bijvoorbeeld tussen 3 en 4 kunnen kijken.
Wat de aandelen van Disney betreft, als de film ook maar een beetje goed ontvangen word gaan ze stijgen. Verkoop van merchandising zal stijgen etc.
Overigens is er een review embargo tot 16 december 12:00 am in de USA.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |