Kansje op inderdaad richting eind van het jaar / begin januari. Wel allemaal nog theoretisch en mits / mogelijk.quote:Op vrijdag 18 december 2015 15:41 schreef Adrie072 het volgende:
Die foto hoeven we dus niet te zien
Ik lees wat berichtjes over n eventuele opkomende koudeprik, zien jullie dat ook?
ik moest lachenquote:Op vrijdag 18 december 2015 19:56 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Iemand zijn zending cocaïne verloren?
Blij dat ik geen last heb van die ellende.quote:
De grootste prik komt in zuidoost europa en zelfs daar koelt het af tot een paar graden boven gemiddeld. Laten we ons verzetten tot de lente.quote:Op vrijdag 18 december 2015 15:41 schreef Adrie072 het volgende:
Die foto hoeven we dus niet te zien
Ik lees wat berichtjes over n eventuele opkomende koudeprik, zien jullie dat ook?
Sneeuwquote:Op vrijdag 18 december 2015 21:05 schreef aloa het volgende:
Mooie start van de winter![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ehm... kouder, ok. Maar gelijk zo overdreven?quote:Op vrijdag 18 december 2015 21:05 schreef aloa het volgende:
Mooie start van de winter![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
nog ver weg. Maar beide modellen komen ermee.quote:Op vrijdag 18 december 2015 22:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ehm... kouder, ok. Maar gelijk zo overdreven?
Dat wordt ook een flink stormpje volgens mij
Ik hoop dat het uitkomt. Dan gaan er flink wat "meteorologen' door de mand vallen.quote:Op zaterdag 19 december 2015 00:00 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik ben nog niet helemaal overtuigd. Laten we eerst dit jaar maar afsluiten met 15 graden op 31 januari 23:59
Dan lig ik dubbelquote:Op zaterdag 19 december 2015 00:07 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik hoop dat het uitkomt. Dan gaan er flink wat "meteorologen' door de mand vallen.
Bij jou wel, denk dat ik maar even op vakantie ga!quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:35 schreef Dven het volgende:
Het kan vriezen, het kan dooien. Komt die Balkanwinter nu of niet?
[ afbeelding ]
Ik heb al een aantal weermannen horen zeggen dat we deze december geen vorst gaan krijgenquote:Op zaterdag 19 december 2015 09:54 schreef SpeedyGJ het volgende:
Goedemorgen!
[ afbeelding ]
[..]
Dan lig ik dubbelhelaas is de kans dat dit uitkomt erg klein. Maar voor kouder weertype ben ik nog niet overtuigd maar we zullen het meemaken
Ik vrees dat het weer op niets uitloopt. Maar het ziet er 'beter' uit dan voorheen.quote:Op zaterdag 19 december 2015 09:55 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Bij jou wel, denk dat ik maar even op vakantie ga!
Ver vooruit kijken inderdaad, en als je het zelf dan gaat zeggen dat het niet betrouwbaar is ben je zelf dus ook niet betrouwbaar bezigquote:Op zaterdag 19 december 2015 10:10 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik heb al een aantal weermannen horen zeggen dat we deze december geen vorst gaan krijgenDat is ver vooruit kijken, wat volgens dezelfde mensen niet betrouwbaar is
Je hebt tenminste vorst, daar moeten wij nog even op wachten, met beetje pech zelfs tot volgend jaar. Jan/Feb worden wel redelijke wintermaanden maar in hoeverre dat zal aanhouden is nog maar de vraagquote:Op zaterdag 19 december 2015 10:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik vrees dat het weer op niets uitloopt. Maar het ziet er 'beter' uit dan voorheen.
Afgelopen nacht afgekoeld naar -2.6 overigens. Wat wel nog steeds een graad boven het gemiddelde is.
onzekerheid is groot.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:20 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ver vooruit kijken inderdaad, en als je het zelf dan gaat zeggen dat het niet betrouwbaar is ben je zelf dus ook niet betrouwbaar bezig![]()
Maar geef het wel toe, geef het weinig kans de komende weken
Nachtvorst is er in NL toch al geweest?quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:22 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Je hebt tenminste vorst, daar moeten wij nog even op wachten, met beetje pech zelfs tot volgend jaar. Jan/Feb worden wel redelijke wintermaanden maar in hoeverre dat zal aanhouden is nog maar de vraag![]()
Ben wel benieuwd wat de gevolgen zijn voor de zomer maanden.
Zeker, heb al een paar keer de ruiten van de auto moeten krabben. Al was het maar van korte duur...quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:27 schreef Dven het volgende:
[..]
Nachtvorst is er in NL toch al geweest?
klopt, maar nog niet in december.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:27 schreef Dven het volgende:
[..]
En tsja, op 500 meter hoogte, aan de voet van een gebergte van 2 KM en 200 KM van de zee vandaan. Dan is het logisch dat het in de nacht wel eens onder nul wil gaanMaar voorlopig is het marginaal. Heb zelfs nog geen ijs gezien. Terwijl de vijver in de tuin normaliter al bevroren hoort te zijn
GFS gelooft er ook niet echt meer in. Nergens vorstOf je moet naar Groenland of de Oeral gaan.
[ afbeelding ]
Je hebt tenminste vorst, daar moeten wij nog even op wachten, met beetje pech zelfs tot volgend jaar. Jan/Feb worden wel redelijke wintermaanden maar in hoeverre dat zal aanhouden is nog maar de vraagquote:Op zaterdag 19 december 2015 10:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik vrees dat het weer op niets uitloopt. Maar het ziet er 'beter' uit dan voorheen.
Afgelopen nacht afgekoeld naar -2.6 overigens. Wat wel nog steeds een graad boven het gemiddelde is.
Moet het wel doorzetten natuurlijk, hoe langer het wordt uitgesteld hoe lastiger het allemaal gaat worden als we nog willen schaatsen. Sneeuw kan zelfs in maart / april nog vallenquote:Op zaterdag 19 december 2015 10:23 schreef aloa het volgende:
[..]
onzekerheid is groot.
Maar voor winterliefhebbers is eind december/begin januari de perfecte start voor winterweer.
Yep maar ik nog geen enkel op de teller gehad, mijn laagste temperatuur was: 1.9gr op 12 oktober.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:27 schreef Dven het volgende:
[..]
En tsja, op 500 meter hoogte, aan de voet van een gebergte van 2 KM en 200 KM van de zee vandaan. Dan is het logisch dat het in de nacht wel eens onder nul wil gaanMaar voorlopig is het marginaal. Heb zelfs nog geen ijs gezien. Terwijl de vijver in de tuin normaliter al bevroren hoort te zijn
GFS gelooft er ook niet echt meer in. Nergens vorstOf je moet naar Groenland of de Oeral gaan.
[ afbeelding ]
Bijna 6 graden boven het gemiddelde?quote:
Cool kaartje, van het jaaroverzicht. Die hier gaat helaas niet verder dan de afgelopen maandquote:Op zaterdag 19 december 2015 10:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Je hebt tenminste vorst, daar moeten wij nog even op wachten, met beetje pech zelfs tot volgend jaar. Jan/Feb worden wel redelijke wintermaanden maar in hoeverre dat zal aanhouden is nog maar de vraag![]()
Ben wel benieuwd wat de gevolgen zijn voor de zomer maanden.
[..]
Moet het wel doorzetten natuurlijk, hoe langer het wordt uitgesteld hoe lastiger het allemaal gaat worden als we nog willen schaatsen. Sneeuw kan zelfs in maart / april nog vallen
[..]
Yep maar ik nog geen enkel op de teller gehad, mijn laagste temperatuur was: 1.9gr op 12 oktober.
[ afbeelding ]
Daarom heet het ook gemiddelde. Zo was oktober weer gemiddeld een graad te koud.quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:53 schreef Confetti het volgende:
[..]
Bijna 6 graden boven het gemiddelde?.
En al die wereldleiders zich op de borst slaan dat ze de stijging even gaan beperken tot 2 graden...
Jij hebt toch ook een davis?quote:Op zaterdag 19 december 2015 10:54 schreef Dven het volgende:
[..]
Cool kaartje, van het jaaroverzicht. Die hier gaat helaas niet verder dan de afgelopen maand
Ikzelf niet, iemand hier in de buurt wel. En online publiceert hij enkel dag, week en maandstatistiekenquote:Op zaterdag 19 december 2015 11:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Jij hebt toch ook een davis?
Hier nog wat gegevens tegenover 2014.
2014
[ afbeelding ]
2015
[ afbeelding ]
Misschien eens vragen of hij ook over heel jaar wil doen? uploaden gaat volledig automatisch en het is hooguit 1 a 2 min werkquote:Op zaterdag 19 december 2015 11:05 schreef Dven het volgende:
[..]
Ikzelf niet, iemand hier in de buurt wel. En online publiceert hij enkel dag, week en maandstatistieken
Als je Bulgaars goed genoeg isquote:Op zaterdag 19 december 2015 11:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Misschien eens vragen of hij ook over heel jaar wil doen? uploaden gaat volledig automatisch en het is hooguit 1 a 2 min werk![]()
Mag ik de link eens? Misschien upload hij ze wel maar heeft hij ze niet op internet staan, het is redelijk eenvoudig om dat te achterhalen
Ik hoef geen bulgaars te kennen, enkel een link naar afbeelding is goed genoeg om te achterhalen of hij de jaarstatistieken ook upload.quote:Op zaterdag 19 december 2015 11:10 schreef Dven het volgende:
[..]
Als je Bulgaars goed genoeg is
http://93.155.192.228/
Helaas pindakaasquote:404 Not Found
The path requested was not found by the server.
Ik ontdekte net na maanden die gegevens te volgen dat ik inderdaad een mailtje kan sturenquote:Op zaterdag 19 december 2015 11:17 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik hoef geen bulgaars te kennen, enkel een link naar afbeelding is goed genoeg om te achterhalen of hij de jaarstatistieken ook upload.
De link naar de maand grafiek is: http://93.155.192.228/Month/WindSpeedHistory.gif,
De Month veranderen we in Year dus: http://93.155.192.228/Year/WindSpeedHistory.gif .
Als we een grafiek krijgen dan heb je geluk, dus we nemen een kijkje:
[..]
Helaas pindakaas![]()
Wat je dus zou kunnen doen is die persoon een berichtje sturen dat je ook interesse hebt in de jaar grafieken, volgens mij doet hij daar niet zo heel moeilijk over om dat even voor je te regelen / fixen
Dat zou wel mooi zijn inderdaad!quote:Op zaterdag 19 december 2015 11:20 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik ontdekte net na maanden die gegevens te volgen dat ik inderdaad een mailtje kan sturenNet gedaan. Hopen dat hij toegang geeft tot meer statistieken
Wind. Weet amper meer wat dat is. Ga ik van genieten wanneer ik weer eens in Nederland benquote:Op zaterdag 19 december 2015 11:28 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dat zou wel mooi zijn inderdaad!![]()
Vragen staan altijd vrij.
En hier lopen de windstoten op naar de 51kmh, gemiddeld 5bft![]()
Gelukkig heb ik een hele hoop gegevens online staan, actueel/weer/maand/jaar, ook weerrapporten sinds 10/2013 staan online. Maar ook realtime meters met die van WDL om de 2 seconden.
Gezien het weerstation enkele dagen terug is verplaatst naar open weiland is dit dan wel een mooie optie om te hebben.
Het begin van het einde zoals ik eerder deze week voorspeldequote:Op zaterdag 19 december 2015 13:15 schreef Dven het volgende:
[..]
Wind. Weet amper meer wat dat is. Ga ik van genieten wanneer ik weer eens in Nederland ben
De oper doet hier een beetje gek trouwens
[ afbeelding ]
Die is niet van Nederland.quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het begin van het einde zoals ik eerder deze week voorspelde
Weet ik.quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:35 schreef aloa het volgende:
[..]
Die is niet van Nederland.
[ afbeelding ]
Op die manierquote:Op zaterdag 19 december 2015 14:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Weet ik.
Ik zei van de week dat eerst de Balkan in Seberië moet veranderen voor het hier de mist in gaat, dat lijkt aardig uit te komen
Ook daar frappant genoeg redelijk wat verschil tussen de control en GFSquote:Op zaterdag 19 december 2015 13:35 schreef aloa het volgende:
[..]
Die is niet van Nederland.
[ afbeelding ]
Sibalkanquote:Op zaterdag 19 december 2015 14:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Weet ik.
Ik zei van de week dat eerst de Balkan in Seberië moet veranderen voor het hier de mist in gaat, dat lijkt aardig uit te komen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |