Ik bedoel eigenlijk: ik heb ooit een speciale dimmer gekocht om een halogeensysteem met trafo te dimmen. En ik vroeg me af of dat deze was. (Ja, mijn klushok is een zooitjequote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:41 schreef derLudolf het volgende:
Voordat je 60W aan halogeen hebt, heb je ook al behoorlijk wat licht.
Geen idee of gloeilampen en halogeen een ander soort gloeilamp hebben.
Ik heb even mijn Google aan geslingerdquote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Vraagje. Deze had ik nog liggen. Is dit een halogeendimmer of een "gewone" dimmer?
[ afbeelding ]
Even proberen of het werkt.quote:Deze dimmer is geschikt voor het sturen van gloeilampen en van 230V-halogeenlampen
Ga maar voor 6mm2, hier een link naar een naar mijn idee goede aanbieding:quote:Op dinsdag 5 januari 2016 17:07 schreef Makrolon het volgende:
Ik moet een krachtstroom aansluiting maken, lengte vd kabel is 80 m vanaf de meterkast, t word een 16 A aansluiting en er komt een apparaat aan met een motor van 14A, gaat dit lukken met 5x2.5 mm2 of moet ik toch 5 x 4 mm2 pakken?
Normaal zou ik gewoon de dikkere pakken maar prijsverschil is aanzienlijk
De naden aftapen is voldoende. De aluminium cachering is namelijk de dampdichte laag. Metaal is oneindig dampdicht veel meer als een folie.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 20:43 schreef Erik het volgende:
Isolatievraag: een hellend pannendak van binnenuit isoleren waarbij allen gaas aanwezig is (en uiteraard de pannen).
Ik zat te denken om aan het einde van de gordingen tussen de gordingen in underlaymentplaten te bevestigen (met hoekjes vastzetten) en vervolgens 8cm PIR platen ertegenaan (B-keus platen met aan beide kanten een aluminium laag).
Aan de binnenkant hoeft er geen afwerking plaats te vinden.
Dus van buiten naar binnen: pannen - gaas - underlayment - PIR platen
De vraag: moet er ergens folie tussen de lagen en zo ja, waar en welke (dampopen/dampdicht)?
Het is niet voor mijn garagequote:Op zondag 10 januari 2016 15:55 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Ga maar voor 6mm2, hier een link naar een naar mijn idee goede aanbieding:
http://www.elektroproduct(...)045%20/%203166045%22
In het licht van je flinke garage zou ik zelf een kleinere groepenkast/verdeler daar installeren . nu krap aan neer leggen en tot de conclusie komen dat het niet genoeg is zonde. a) van het werk b) van de centen
Denk dat je 25A afgezekerd bent in je kast thuis ?, dan moet een kast met max 16 A wel lukken
Ik zou efde goeie hollewandpluggen halen. Deze:quote:Op dinsdag 12 januari 2016 14:25 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Heb zo'n soort plug gekocht om gordijnen op te hangen aan mn gipsplafond:
[ afbeelding ]
Probeer die dingen dus te bevestigen maar draai ze dus kapotHeb voorgeboord en als ze in het plafond schroef dan draai ik de bovenkant vd plug kapot.. Wat doe ik fout?
Is je plafond hol, of gestuct? Dit soort pluggen zijn bedoeld voor wanden/plafonds die bedekt zijn met gipsplaten, waarbij er achter de gipsplaat minstens x cm aan ruimte is (dus holle ruimte erachter, als die ruimte er niet is gaan ze idd kapot). Ik heb dit type van Toggler gekocht, waar je niet voor hoeft te boren maar de kop 'zelfborend' is. Stond ook expliciet bij dat het alleen met een schroevendraaier gedaan mocht worden, omdat je met een machine teveel kracht zet en ze kapot draait.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 14:25 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Heb zo'n soort plug gekocht om gordijnen op te hangen aan mn gipsplafond:
[ afbeelding ]
Probeer die dingen dus te bevestigen maar draai ze dus kapotHeb voorgeboord en als ze in het plafond schroef dan draai ik de bovenkant vd plug kapot.. Wat doe ik fout?
Ik kan ze niet vinden, en het lijkt me ook niet erg waarschijnlijk dat ze bestaan.quote:Op maandag 11 januari 2016 17:40 schreef xaban06 het volgende:
Ik ben op zoek naar een stroomkabel waarvan de ene kant een Wieland GST18 aansluiting heeft en de andere kant C19, echter kan ik het nergens vinden. Bestana deze uberhaupt? Iemand die mij hiermee kan helpen?
Helder, dank je!quote:Op zondag 10 januari 2016 18:44 schreef tiho1 het volgende:
[..]
De naden aftapen is voldoende. De aluminium cachering is namelijk de dampdichte laag. Metaal is oneindig dampdicht veel meer als een folie.
Thx. Heb andere pluggen gekocht die wel werkenquote:Op dinsdag 12 januari 2016 15:20 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Is je plafond hol, of gestuct? Dit soort pluggen zijn bedoeld voor wanden/plafonds die bedekt zijn met gipsplaten, waarbij er achter de gipsplaat minstens x cm aan ruimte is (dus holle ruimte erachter, als die ruimte er niet is gaan ze idd kapot). Ik heb dit type van Toggler gekocht, waar je niet voor hoeft te boren maar de kop 'zelfborend' is. Stond ook expliciet bij dat het alleen met een schroevendraaier gedaan mocht worden, omdat je met een machine teveel kracht zet en ze kapot draait.
Als je plafond 'massief' is maar gestuct, dan heb je weer een heel ander soort pluggen nodig. En als het wel 'hol' is; weet je heel toevallig waar de houten rachels lopen? Gordijnen zijn best zwaar, die zou ik liever aan het houtwerk hangen dan aan een dun plaatje gips ...
Ik heb al even gezocht, maar kon zo snel niet de instructies van die inbouwdoos vinden. Om stekkertjes aan utp-kabel te zetten heb je ook een speciale tang nodig.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:14 schreef bleiblei het volgende:
Hangt van de doos af, maar rocket science is het niet.
Qua tool heb je op z'n hoogst zo een prikunit nodig om van die ijzertjes door de draad heen te prikken. Maar dat hangt dus van de doos af.
Klopt, een RJ45 krimptang.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:26 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik heb al even gezocht, maar kon zo snel niet de instructies van die inbouwdoos vinden. Om stekkertjes aan utp-kabel te zetten heb je ook een speciale tang nodig.
Klinkt als de meest logische volgorde.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:29 schreef Isane het volgende:
Vraagje. ik vertrek over een paar maand naar een nieuwbouw huis en ik vroeg me af of dit de goede volgorde is:
Muur spacken, pvc leggen en dan de keuken plaatsen?
Is niet heel moeilijk. 2x cat6 door één buisje past wel nét (of net niet). Zorg dus in elk geval voor een goede trekveer. En uiteraard de juiste schema's en tangetjes om je contactdozen te verbinden.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:00 schreef Fixers het volgende:
Is het moeilijk om de kabels en contactdozen te vervangen? Ik wil de antennekabels vanaf mijn huiskamer naar de meterkast vervangen door 2 x cat6 met bijpassende inbouwdoos. De afstand tot mijn meterkast is een meter of twee, het trekken van de kabel zal wel lukken. Maar hoe moeilijk is het om zo'n inbouwdoos aan te sluiten? Heb je daar speciaal gereedschap voor nodig? (Ik heb schakelmateriaal van Merten System M).
ja makkelijk Was het niet haha. 4 draadjes in het juiste gleufje leggen en houden, en dan een klipje aandrukken. En dat 2x. Signaal is wel prima overigensquote:Op donderdag 14 januari 2016 09:24 schreef usernaamvergeten het volgende:
Altijd punch down nemen. Dat Peha spul wat je in de bouwmarkt koopt moet je elk draadje onder een schroefje doen, dat is echt drama om te monteren en geeft een zeer onbetrouwbaar signaal.
Of de spots gewoon aan elkaar doorlussen (van spot 1 naar spot 2 naar spot 3) dat mag ook gewoonquote:Op donderdag 14 januari 2016 19:18 schreef Makrolon het volgende:
Een lasdoos boven het middelste spotje en vanuit daar met flexibele rubberkabel naar elk spotje, elk spotje zn eigen lasdoos is niet nodig.
Let er wel op dat de kabel warmtebestendig is als je halogeen gebruikt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |