Of bij "Europese Studies"quote:Op vrijdag 4 december 2015 19:36 schreef fathank het volgende:
Heel vreemd dat je geen baan kan vinden inderdaad als je 5 jaar lang uit je neus hebt zitten vreten bij een of ander sociologiecursusje.
quote:Op vrijdag 4 december 2015 20:57 schreef slashdotter3 het volgende:
Studies die weinig kansen bieden op de arbeidsmarkt:
- alles wat op -logie eindigt zoals sociologie, psychologie, antropologie
- filosofie
- veel hbo economie studies: commerciele economie, asian trade management
- rechten studies: veel mensen die niet weten wat ze willen gaan maar dit studeren
- talen
- studies waar voornamelijk vrouwen op af komen
Bijna alles wat niet STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) is.
Waarom zou een studie een garantie voor een baan moeten betekenen? Moest zo nodig drempelloos. Tsja, dan krijg je dit. Prima: de overheid heeft slappe knieën en dan volgt bijltjesdag later.quote:Op vrijdag 4 december 2015 21:22 schreef Beathoven het volgende:
We hobbelen Amerika achterna als dit zo doorgaat, daar hoef je ook niet te rekenen op een baan op niveau na je afstuderen. In de meeste plaatsen mag je blij zijn dat je in de Mac kunt beginnen als hamburgerbakker en dat je via de tussenlagen aan management op een hoger niveau komt.
kerel je weet niet waar over praat.quote:
Dat soort studies moeten ook gewoon een numerus fixus krijgen.quote:Op vrijdag 4 december 2015 20:57 schreef slashdotter3 het volgende:
- filosofie
- rechten studies: veel mensen die niet weten wat ze willen gaan maar dit studeren
- talen
/threadquote:Op vrijdag 4 december 2015 23:37 schreef D.D.W. het volgende:
Dus 73% vond gewoon snel een baan (in 2013, een nog crisisjaar). Waar hebben we het over?
Steeds dat paniekzaaierij om niks.
Ook alle opleiding met het woord "business" hebben weinig kans op de arbeidsmarkt. Mensen kiezen voor zo'n opleiding omdat ze niks anders kunnen.quote:Op vrijdag 4 december 2015 20:57 schreef slashdotter3 het volgende:
- filosofie
- talen
Je geeft hier alleen maar aan dat je geen benul hebt hoe college werkt in de VS.quote:Op vrijdag 4 december 2015 21:22 schreef Beathoven het volgende:
We hobbelen Amerika achterna als dit zo doorgaat, daar hoef je ook niet te rekenen op een baan op niveau na je afstuderen.
Sure.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:37 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
kerel je weet niet waar over praat.
ES is een behoorlijke lastige, intensieve en goed opgezette opleiding.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:54 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Sure.vooral iedereen napraten en roepen hoe kut opleidingen zijn die je niet kent...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There are only 151 Pokémon.
quote:Op vrijdag 4 december 2015 21:18 schreef Woestijnvos het volgende:
Er studeren gewoon te veel advocaten af.
Als je aan een redelijk goede uni in de VS hebt gestudeerd heb je bijna meteen een prima baan na je afstuderen. Daarbij zijn de universiteiten daar erg open over met een hoop cijfers ter onderbouwing. De faculteit van de uni waar ik een half jaar heb gezeten geeft dat meer dan 90% van de 2014 graduates een baan heeft. Met een gemiddeld startsalaris in de private sector van 110.000 dollar. Dat zal je hier als net afgestudeerde niet gaan verdienen.quote:Op vrijdag 4 december 2015 21:22 schreef Beathoven het volgende:
We hobbelen Amerika achterna als dit zo doorgaat, daar hoef je ook niet te rekenen op een baan op niveau na je afstuderen. In de meeste plaatsen mag je blij zijn dat je in de Mac kunt beginnen als hamburgerbakker en dat je via de tussenlagen aan management op een hoger niveau komt.
Deze lieden hopen er op dat er nog meer baantjes worden geschapen. De "vluchtelingen" zijn een kans voor deze slampampers.quote:
Je hebt duidelijk geen studie gedaan.quote:Op vrijdag 4 december 2015 19:36 schreef fathank het volgende:
Heel vreemd dat je geen baan kan vinden inderdaad als je 5 jaar lang uit je neus hebt zitten vreten bij een of ander sociologiecursusje.
Inderdaad. Zielige figuren.quote:Op zaterdag 5 december 2015 04:21 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Deze lieden hopen er op dat er nog meer baantjes worden geschapen. De "vluchtelingen" zijn een kans voor deze slampampers.
Op welke manier heeft men iets aan vluchtelingen?quote:Op zaterdag 5 december 2015 04:21 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Deze lieden hopen er op dat er nog meer baantjes worden geschapen. De "vluchtelingen" zijn een kans voor deze slampampers.
Het schept allerlei baantjes bij de overheid en de gesubsidieerde sector.quote:Op zaterdag 5 december 2015 05:50 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Op welke manier heeft men iets aan vluchtelingen?
Het zorgt niet voor meer vluchtelingen. Daarnaast gaat die studie daar ook niet over. Veel van dit soort studenten zullen trouwens gewoon geheel andere dingen gaan doen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 05:52 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het schept allerlei baantjes bij de overheid en de gesubsidieerde sector.
Heb ik dat ergens geschreven dan?quote:Op zaterdag 5 december 2015 05:54 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het zorgt niet voor meer vluchtelingen.
Dat soort "studenten" komt bij subsidieslurpers terecht, en anders in de uitkering (ze voelen zich te goed om dan maar callcenter werk o.i.d. te doen). Hoe dan ook wat nuttigs bijdragen zullen ze tijdens hun hele leven niet doen. Het mes moet in dit soort studies.quote:Veel van dit soort studenten zullen trouwens gewoon geheel andere dingen gaan doen.
Nee. Maar dan maakt het de studie zoals jij die blijkt te zien dus niet onzinnig. Je zal echt mensen moeten hebben die verstand hebben van Europa en haar verleden.quote:Op zaterdag 5 december 2015 05:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Heb ik dat ergens geschreven dan?
[..]
Dat soort "studenten" komt bij subsidieslurpers terecht, en anders in de uitkering (ze voelen zich te goed om dan maar callcenter werk o.i.d. te doen). Hoe dan ook wat nuttigs bijdragen zullen ze tijdens hun hele leven niet doen. Het mes moet in dit soort studies.
Je komt niet zomaar in een uitkering als er andere geschikte banen zijn. Anders komt diegene zonder studie in de uitkering lijkt mij. De cijfers vallen wel mee. En zoals gezegd gaat men vaak naderhand met een studie andere dingen doen. Ik ken ook mensen die geschiedenis hebben gestudeerd. Die doen nu ook zaken die niets met die studie te maken hebben.quote:Op zaterdag 5 december 2015 05:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
[..]
Dat soort "studenten" komt bij subsidieslurpers terecht, en anders in de uitkering (ze voelen zich te goed om dan maar callcenter werk o.i.d. te doen). Hoe dan ook wat nuttigs bijdragen zullen ze tijdens hun hele leven niet doen. Het mes moet in dit soort studies.
Maak van dat soort studies lotingstudies.quote:Op zaterdag 5 december 2015 05:58 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Nee. Maar dan maakt het de studie zoals jij die blijkt te zien dus niet onzinnig. Je zal echt mensen moeten hebben die verstand hebben van Europa en haar verleden.
Ik ken nogal wat mensen uit die hoek en ik ken er ook heel wat die in een uitkering zitten of een baantje van 24 uur op het sociaal minimum maar wel alle toeslagen trekken. Ze voelen zich te goed om wat anders aan te pakken.quote:Op zaterdag 5 december 2015 06:01 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je komt niet zomaar in een uitkering als er andere geschikte banen zijn. Anders komt diegene zonder studie in de uitkering lijkt mij. De cijfers vallen wel mee. En zoals gezegd gaat men vaak naderhand met een studie andere dingen doen. Ik ken ook mensen die geschiedenis hebben gestudeerd. Die doen nu ook zaken die niets met die studie te maken hebben.
Omdat dat heel specifiek is en niet iedereen zich zo wil vastleggen. Je moet wel kijken naar wat zinvolle aantallen zijn voor een studie. Daarnaast ook de plank gewoon wat hoger leggen. Je komt soms nu mensen tegen (maar ook in mijn tijd al) dat je je werkelijk afvraagt hoe men ooit op de universiteit terecht is gekomen. Of HBO. Maar ook bij MBO zie je dit alles. Zoals opleiding toerisme.quote:Op zaterdag 5 december 2015 06:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Maak van dat soort studies lotingstudies.
Het idiote is dat vandaag de dag de studies die het meeste werk opleveren het minst populair zijn (zoals ICT) en studies waarvoor amper banen zijn, zijn juist populair.
Volgens mij ben je gewoon verplicht een baan aan te pakken. Maar niet als er vele anderen zijn die daar beter geschikt voor zijn.quote:Op zaterdag 5 december 2015 06:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik ken nogal wat mensen uit die hoek en ik ken er ook heel wat die in een uitkering zitten of een baantje van 24 uur op het sociaal minimum maar wel alle toeslagen trekken. Ze voelen zich te goed om wat anders aan te pakken.
Er zijn in de toekomst ook psychologen nodig hoorquote:Op zaterdag 5 december 2015 09:38 schreef Twiitch het volgende:
Ik vind het nog wel meevallen? Gezien het aantal zwaar nutteloze studies die er gegeven worden. Wanneer je in Nijmegen gaat stappen en je spreekt een dame aan studeert ze 9 van de 10 keer "iets met psychologie". Succes op de arbeidsmarkt straks schat
Ja, er zijn ook sociologen "nodig" hoor. Maar niet de duizenden die nu elk jaar afstuderen. Maar ja, vrije studiekeus enzo.quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:53 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Er zijn in de toekomst ook psychologen nodig hoor
Beter dan dat overschot aan economen dat afstudeert.
Ik geloof niet dat dat er duizenden zijn.quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:55 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ja, er zijn ook sociologen "nodig" hoor. Maar niet de duizenden die nu elk jaar afstuderen. Maar ja, vrije studiekeus enzo.
Dat heb ik gedaan. Dat kun je gewoon zien als iets heel breeds.quote:Op zaterdag 5 december 2015 10:00 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat dat er duizenden zijn.
Sociologische studiekeuzes en de hulpverlening verliezen al jaren aan populariteit.
Daarentegen kiezen mensen tegenwoordig massaal voor studies als bijvoorbeeld bedrijfseconomie. Daar is een enorm overschot in, zonder dat zij nou zoveel toevoegen.
In bepaalde takken van bedrijfseconomie is genoeg werk te vinden hoor. De commerciële kant is al stukken minder. Dan ga je al gauw de marketing kant op, daar heb je nogal wat concurrentie lijkt me.quote:Op zaterdag 5 december 2015 10:00 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat dat er duizenden zijn.
Sociologische studiekeuzes en de hulpverlening verliezen al jaren aan populariteit.
Daarentegen kiezen mensen tegenwoordig massaal voor studies als bijvoorbeeld bedrijfseconomie. Daar is een enorm overschot in, zonder dat zij nou zoveel toevoegen.
Psychologie studentjes kunnen slap lullen, ook handig.quote:Op zaterdag 5 december 2015 10:03 schreef Hexagon het volgende:
Bedrijfseconomen kunnen in ieder geval rekenen. Daar kom je al een heel eind mee.
En vaak ook niet......quote:Op zaterdag 5 december 2015 10:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Psychologie studentjes kunnen slap lullen, ook handig.
Welnee, dan is een baan vinden vrij makkelijk. Als je de basisprincipes van de informatica kent dan ben je daar behoorlijk wendbaar in.quote:
Ze komen inderdaad geregeld in de sales terecht.quote:Op zaterdag 5 december 2015 10:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Psychologie studentjes kunnen slap lullen, ook handig.
Dan ben je kijkend naar kennis wel heel duidelijk 1 kant op gericht als het bijv. over vooral programmeren gaat. Maar laten we het houden bij artsen etc.quote:Op zaterdag 5 december 2015 10:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Welnee, dan is een baan vinden vrij makkelijk. Als je de basisprincipes van de informatica kent dan ben je daar behoorlijk wendbaar in.
Informatica is gebaseerd op allerlei wiskundige modellen en protocollen. Als je daar de onderliggende verbanden in begrijpt dan is het leren van nieuwe tools en technieken doodeenvoudig.quote:Op zaterdag 5 december 2015 10:11 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dan ben je kijkend naar kennis wel heel duidelijk 1 kant op gericht als het bijv. over vooral programmeren gaat.
Er zijn inderdaad veel meer mensen die sommige beroepen willen hebben dan dat ze het ook werkelijk krijgen.quote:Maar laten we het houden bij artsen etc.
Dat is meestal ook zo. Dat gaf ik ook eerder aan. MBO valt er een beetje buiten lijkt mij. Je weet net niet genoeg.quote:Op zaterdag 5 december 2015 10:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Informatica is gebaseerd op allerlei wiskundige modellen en protocollen. Als je daar de onderliggende verbanden in begrijpt dan is het leren van nieuwe tools en technieken doodeenvoudig.
Komt nog bij dat de meeste kennis gewoon zeer toegankelijk beschikbaar is vanuit je luie stoel
[..]
Er zijn inderdaad veel meer mensen die sommige beroepen willen hebben dan dat ze het ook werkelijk krijgen.
Maar ik denk niet dat het echt een probleem is. De meeste hoger opgeleiden redden zich uiteindelijk toch wel via een omweggetje.
k denk dat we ons meer zorgen moeten maken om MBO 2 mensen.
MBO2-mensen hebben natuurlijk uberhaupt weinig geleerd. Niveau 1 (entree) en 2 is nauwelijks meer dan een soort van babyzitten tjdens schooltijd en hopen dat de leerlingen een beetje social skills op doen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 10:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Informatica is gebaseerd op allerlei wiskundige modellen en protocollen. Als je daar de onderliggende verbanden in begrijpt dan is het leren van nieuwe tools en technieken doodeenvoudig.
Komt nog bij dat de meeste kennis gewoon zeer toegankelijk beschikbaar is vanuit je luie stoel
[..]
Er zijn inderdaad veel meer mensen die sommige beroepen willen hebben dan dat ze het ook werkelijk krijgen.
Maar ik denk niet dat het echt een probleem is. De meeste hoger opgeleiden redden zich uiteindelijk toch wel via een omweggetje.
k denk dat we ons meer zorgen moeten maken om MBO 2 mensen.
nogmaals, je hebt geen idee waar je over praat. Houd je mond dan gewoon.quote:Op zaterdag 5 december 2015 05:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
[..]
Van persoonlijke aanvallen ben ik niet gediend. Reacties zonder enige onderbouwing moet je gewoon achterwege laten.quote:Op zaterdag 5 december 2015 10:50 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
nogmaals, je hebt geen idee waar je over praat. Houd je mond dan gewoon.
Life Science zit tjokvol vrouwen, in sommige steden (Groningen bijv) zijn ze in de meerderheid.quote:Op vrijdag 4 december 2015 20:57 schreef slashdotter3 het volgende:
- filosofie
- talen
Veel beta hbo'ers gaan door naar uni of gaan naar het buitenland.quote:Op zaterdag 5 december 2015 00:39 schreef Arkai het volgende:
Volgens mij vinden juist beta-alumni helemaal niet zo snel werk als hier gesteld wordt. Ik snap niet waar dat allemaal vandaan komt.
Niet echt.quote:Op zaterdag 5 december 2015 13:20 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Veel beta hbo'ers gaan door naar uni of gaan naar het buitenland.
Wel bij de Life Sciences. Gaat het grootste deel van hbo naar uni, maar ook naar uni in buitenland. Weet niet hoe het zit met andere studies. Maar kan met niet voorstellen dat je met een andere beta-opleiding niet aan een baan op niveau kan komen (hier of in het buitenland), want vaak zitten werkgevers om dergelijke mensen te springen.quote:
Klopt. Heb nog geen middelbare school afgemaaktquote:Op zaterdag 5 december 2015 05:41 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je hebt duidelijk geen studie gedaan.
Waarom zou een bedrijf in Nederland een ervaringsloze pas afgestudeerde student een startsalaris van meer dan een ton moeten geven? Laat die eerst maar eens bewijzen dat hij een ton waard is.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:55 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Als je aan een redelijk goede uni in de VS hebt gestudeerd heb je bijna meteen een prima baan na je afstuderen. Daarbij zijn de universiteiten daar erg open over met een hoop cijfers ter onderbouwing. De faculteit van de uni waar ik een half jaar heb gezeten geeft dat meer dan 90% van de 2014 graduates een baan heeft. Met een gemiddeld startsalaris in de private sector van 110.000 dollar. Dat zal je hier als net afgestudeerde niet gaan verdienen.
D reden waarom veel mensen geen IT willen doen is omdat ze bang zijn om als een sociaalloze autist te worden neergezet waar niemand mee om wil gaan.quote:Op zaterdag 5 december 2015 06:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Maak van dat soort studies lotingstudies.
Het idiote is dat vandaag de dag de studies die het meeste werk opleveren het minst populair zijn (zoals ICT) en studies waarvoor amper banen zijn, zijn juist populair.
De goeden denk ik wel ja, wat overblijft daar denk ik het mijne van.quote:Op zaterdag 5 december 2015 13:20 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Veel beta hbo'ers gaan door naar uni of gaan naar het buitenland.
Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_studiesquote:Op zaterdag 5 december 2015 01:36 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
vooral iedereen napraten en roepen hoe kut opleidingen zijn die je niet kent...
Dit werd vroeger gewoon een pretpakket genoemd. Met wetenschap heeft het uiteraard niets te maken.quote:Europese studies of European Studies is een multidisciplinaire wetenschappelijke (sic) studie, die onderzoek doet naar het Europese continent. Hierbij wordt gekeken hoe verschillende vakgebieden het Europese continent gevormd hebben. Je kunt denken aan de vakgebieden cultuur, geschiedenis, talen, economie, rechten, politicologie en soms sociologie. Meestal is het verplicht om in ieder geval twee van deze vakgebieden te kiezen, en daarbij meerdere moderne Europese talen te leren. Meestal wordt ook het integratieproces van de Europese Unie bestudeerd. Wanneer de studie zich alleen daar op richt, heet deze ook wel Europese Unie Studies.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |