Ik vind het gezien de combinatie van stoel breedte, beenruimte, het geluidsnivo en de rust in het relatief kleine voorste compartiment in een Emirates A380 het fijnste vliegtuig waar ik ooit mee gevlogen heb, kort gevolgd door de A330/340 met een 2-4-2 stoel opstelling. Een 777 moet al een 2-5-2 opstelling hebben wil ik daar fan van zijn, wellicht nog liever een 747 maar dan bij KLM alleen links voorin met die 3-2 opstelling.quote:Op zaterdag 19 december 2015 13:52 schreef inkjet het volgende:
[..]
Ben je zo'n fan van die toestellen?
quote:Op zaterdag 19 december 2015 11:40 schreef Iemand91 het volgende:
Emirates tweemaal per dag met A380 naar Schiphol
[..]
quote:Op zaterdag 19 december 2015 11:40 schreef Iemand91 het volgende:
Emirates tweemaal per dag met A380 naar Schiphol
[..]
In de 380 heb ik nog niet gezeten. Voorlopig vind ik de 330 of 340 prima (AirEuropa, Iberia), maar de 787 was ook wel prettig (LAN).quote:Op zaterdag 19 december 2015 16:47 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik vind het gezien de combinatie van stoel breedte, beenruimte, het geluidsnivo en de rust in het relatief kleine voorste compartiment in een Emirates A380 het fijnste vliegtuig waar ik ooit mee gevlogen heb, kort gevolgd door de A330/340 met een 2-4-2 stoel opstelling. Een 777 moet al een 2-5-2 opstelling hebben wil ik daar fan van zijn, wellicht nog liever een 747 maar dan bij KLM alleen links voorin met die 3-2 opstelling.
quote:Op woensdag 16 december 2015 19:00 schreef Iemand91 het volgende:
Het doek valt bijna voor weer een Martinair McDonnell Douglas MD-11F.
PH-MCY staat gepland om komende zaterdag haar allerlaatste commerciële vlucht te maken.
Om 15:00 uur zou ze moeten vertrekken naar Miami voor een laatste vrachtvlucht.
In tegenstelling tot haar zustertoestel PH-MCT die daar al ruim 2 jaar staat - zal ze de volgende dag doorvliegen naar Mojave Air and Space Port in Californië.
Hier komt ze weer oude bekenden tegen; PH-KCD en -KCE van KLM en ook haar zusterschip PH-BUH (Martinair 747-200 freighter die eerst voor KLM vloog) en PH-BUI (KLM 747-200).
PH-MCY is een bijzonder toestel binnen de Martinair vloot.
Mooi toestel. Zelf vorig jaar op plaat gezet.quote:Op zaterdag 19 december 2015 23:32 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Die staat al maanden stil op Schiphol (sinds maart dit jaar):
[ afbeelding ]
(Foto van eind september)
Waarom is het mooi omdat KLM zich eraan stoort? Jij hebt een hekel aan KLM?quote:Op zaterdag 19 december 2015 16:45 schreef tripel7 het volgende:
't is al automatisch mooi omdat de klm zich eraan stoort.
De post boven mij natuurlijk.quote:
Snap ik, maar wat vind je treurig daaraan?quote:
Het feit dat zo'n mooi iconisch vliegtuig daar staat weg te rotten, in plaats van rond te vliegen.quote:Op maandag 21 december 2015 22:52 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Snap ik, maar wat vind je treurig daaraan?
Dat is inderdaad zonde. Weet je waarom die KLM kist daar staat? Waar is deze locatie eigenlijk?quote:Op dinsdag 22 december 2015 07:29 schreef Blistering het volgende:
[..]
Het feit dat zo'n mooi iconisch vliegtuig daar staat weg te rotten, in plaats van rond te vliegen.
En al die Transaero kisten ook nog daar, dat is helemaal een matig verhaal.
Ik heb trouwens de zwaarste kost (oa meteo) ook nog in het Nederlands gekocht (door Bas Vrijhof), 'k weet niet of dat helpt misschien.quote:Op maandag 21 december 2015 23:01 schreef starla het volgende:
Ik ben alvast theorie aan het studeren en ik loop
bij de altimeter al vast
Er staat:
Since cold air is denser than warm air, when operating in temperatures that are colder than standard, the altitude is lower than the altimeter indication
Ik zou juist denken dat de ware hoogte hoger is ipv lager. Stel ik vlieg op 5000ft en de omringende lucht is erg koud en heeft dus een hogere dichtheid (bijv. een dichtheid die je op 3000ft zou zien). Een hogere dichtheid correspondeert met een lagere hoogte in de atmosfeer boven de grond.
Dan vlieg ik toch op 5000ft terwijl de altimeter bijvoorbeeld 3000ft aangeeft?
Welke gigantische denkfout maak ik hier?
*starla schaamt zich nu al*
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |