abonnement Unibet Coolblue
pi_158358163
't is al automatisch mooi omdat de klm zich eraan stoort.
  zaterdag 19 december 2015 @ 16:47:35 #127
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_158358213
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 13:52 schreef inkjet het volgende:

[..]

Ben je zo'n fan van die toestellen?
Ik vind het gezien de combinatie van stoel breedte, beenruimte, het geluidsnivo en de rust in het relatief kleine voorste compartiment in een Emirates A380 het fijnste vliegtuig waar ik ooit mee gevlogen heb, kort gevolgd door de A330/340 met een 2-4-2 stoel opstelling. Een 777 moet al een 2-5-2 opstelling hebben wil ik daar fan van zijn, wellicht nog liever een 747 maar dan bij KLM alleen links voorin met die 3-2 opstelling.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_158358727
quote:
*O* *O* *O* *O*

Nog meer kans om de lijst met registraties compleet te krijgen. Heel goed nieuws dit.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  zaterdag 19 december 2015 @ 17:13:36 #129
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
  zaterdag 19 december 2015 @ 20:59:09 #130
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_158363997
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 16:47 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik vind het gezien de combinatie van stoel breedte, beenruimte, het geluidsnivo en de rust in het relatief kleine voorste compartiment in een Emirates A380 het fijnste vliegtuig waar ik ooit mee gevlogen heb, kort gevolgd door de A330/340 met een 2-4-2 stoel opstelling. Een 777 moet al een 2-5-2 opstelling hebben wil ik daar fan van zijn, wellicht nog liever een 747 maar dan bij KLM alleen links voorin met die 3-2 opstelling.
In de 380 heb ik nog niet gezeten. Voorlopig vind ik de 330 of 340 prima (AirEuropa, Iberia), maar de 787 was ook wel prettig (LAN).
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_158367511
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 19:00 schreef Iemand91 het volgende:
Het doek valt bijna voor weer een Martinair McDonnell Douglas MD-11F.
PH-MCY staat gepland om komende zaterdag haar allerlaatste commerciële vlucht te maken.
Om 15:00 uur zou ze moeten vertrekken naar Miami voor een laatste vrachtvlucht.
In tegenstelling tot haar zustertoestel PH-MCT die daar al ruim 2 jaar staat - zal ze de volgende dag doorvliegen naar Mojave Air and Space Port in Californië.
Hier komt ze weer oude bekenden tegen; PH-KCD en -KCE van KLM en ook haar zusterschip PH-BUH (Martinair 747-200 freighter die eerst voor KLM vloog) en PH-BUI (KLM 747-200).

PH-MCY is een bijzonder toestel binnen de Martinair vloot.





Om 15:52 uur vertrokken, op moment van posten vliegt ze boven de Atlantische Oceaan richting Miami.
Nu nog maar 3 over :{ ...

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 19-12-2015 23:28:54 ]
  zaterdag 19 december 2015 @ 22:57:50 #132
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_158367872
Bestaat PH-MCS nog?
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_158369040
quote:
11s.gif Op zaterdag 19 december 2015 22:57 schreef donroyco het volgende:
Bestaat PH-MCS nog?
Die staat al maanden stil op Schiphol (sinds maart dit jaar):


(Foto van eind september)
  zaterdag 19 december 2015 @ 23:35:34 #134
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_158369153
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 23:32 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Die staat al maanden stil op Schiphol (sinds maart dit jaar):

[ afbeelding ]
(Foto van eind september)
Mooi toestel. Zelf vorig jaar op plaat gezet. _O_
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_158373546
Iconisch toestel, ze hadden er 4 jaar geleden nog 7 ofzo, jammer dat ze verdwijnen (maar ook gewoon duur om te opereren).
Jack does it in real time...
pi_158415528
Zo ging dat met kerst 1933. Zie film.
klmf.ly/1P6BeXR
--
pi_158423525
Treurig -O-
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  maandag 21 december 2015 @ 22:20:18 #140
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_158424587
quote:
15s.gif Op maandag 21 december 2015 21:58 schreef Blistering het volgende:
Treurig -O-
wat?
  maandag 21 december 2015 @ 22:22:12 #141
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_158424659
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 16:45 schreef tripel7 het volgende:
't is al automatisch mooi omdat de klm zich eraan stoort.
Waarom is het mooi omdat KLM zich eraan stoort? Jij hebt een hekel aan KLM?
pi_158424673
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 22:20 schreef leolinedance het volgende:

[..]

wat?
De post boven mij natuurlijk.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  maandag 21 december 2015 @ 22:52:34 #143
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_158425944
quote:
15s.gif Op maandag 21 december 2015 22:22 schreef Blistering het volgende:

[..]

De post boven mij natuurlijk.
Snap ik, maar wat vind je treurig daaraan?
pi_158426269
Ik ben alvast theorie aan het studeren en ik loop
bij de altimeter al vast ;(

Er staat:

Since cold air is denser than warm air, when operating in temperatures that are colder than standard, the altitude is lower than the altimeter indication

Ik zou juist denken dat de ware hoogte hoger is ipv lager. Stel ik vlieg op 5000ft en de omringende lucht is erg koud en heeft dus een hogere dichtheid (bijv. een dichtheid die je op 3000ft zou zien). Een hogere dichtheid correspondeert met een lagere hoogte in de atmosfeer boven de grond.
Dan vlieg ik toch op 5000ft terwijl de altimeter bijvoorbeeld 3000ft aangeeft?

Welke gigantische denkfout maak ik hier?

*starla schaamt zich nu al* ;(
I feel kinda Locrian today
pi_158432519
Door de hogere dichtheid vanwege de kou is de 'rate' waarmee de druk daalt per hoogte groter dan normaal. Hierdoor overschat de altimeter de hoogte uiteindelijk.
Jack does it in real time...
pi_158432698
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 22:52 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Snap ik, maar wat vind je treurig daaraan?
Het feit dat zo'n mooi iconisch vliegtuig daar staat weg te rotten, in plaats van rond te vliegen.

En al die Transaero kisten ook nog daar, dat is helemaal een matig verhaal.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  dinsdag 22 december 2015 @ 09:20:38 #147
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_158433441
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 december 2015 07:29 schreef Blistering het volgende:

[..]

Het feit dat zo'n mooi iconisch vliegtuig daar staat weg te rotten, in plaats van rond te vliegen.

En al die Transaero kisten ook nog daar, dat is helemaal een matig verhaal.
Dat is inderdaad zonde. Weet je waarom die KLM kist daar staat? Waar is deze locatie eigenlijk?
pi_158433762
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 23:01 schreef starla het volgende:
Ik ben alvast theorie aan het studeren en ik loop
bij de altimeter al vast ;(

Er staat:

Since cold air is denser than warm air, when operating in temperatures that are colder than standard, the altitude is lower than the altimeter indication

Ik zou juist denken dat de ware hoogte hoger is ipv lager. Stel ik vlieg op 5000ft en de omringende lucht is erg koud en heeft dus een hogere dichtheid (bijv. een dichtheid die je op 3000ft zou zien). Een hogere dichtheid correspondeert met een lagere hoogte in de atmosfeer boven de grond.
Dan vlieg ik toch op 5000ft terwijl de altimeter bijvoorbeeld 3000ft aangeeft?

Welke gigantische denkfout maak ik hier?

*starla schaamt zich nu al* ;(
Ik heb trouwens de zwaarste kost (oa meteo) ook nog in het Nederlands gekocht (door Bas Vrijhof), 'k weet niet of dat helpt misschien. :)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  dinsdag 22 december 2015 @ 10:22:17 #149
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_158434184
Volgens mij moeten ze er bij de PR afdeling van KLM er nog aan wennen dat ze binnen enkele jaren geen B747's en A330's hebben vliegen...

So we just called him Fred
pi_158434934
quote:
Dat is inderdaad zonde. Weet je waarom die KLM kist daar staat? Waar is deze locatie eigenlijk?
In de buurt van Teruel in Spanje. Het toestel is formeel overigens 'stored' en niet gesloopt. Het zou zomaar kunnen dat na 18 januari de BFO er naast komt te staan.
--
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')