abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 7 januari 2016 @ 23:14:33 #276
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_158916753
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 23:13 schreef OEM het volgende:

[..]

Wacht dat je van 1? :P
Rotterdam en Eindhoven draaien prima.
  donderdag 7 januari 2016 @ 23:15:17 #277
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_158916789
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 23:14 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Rotterdam en Eindhoven draaien prima.
Jep, prima zoals het nu gaat. Maar laat ze ook geen grootheidswaanzin krijgen.
pi_158916803
Eindhoven groeit ook lekker door toch? Dat is nog wel prima als budgethub in het zuiden. ^O^
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  donderdag 7 januari 2016 @ 23:18:55 #279
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_158916935
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 23:15 schreef OEM het volgende:

[..]

Jep, prima zoals het nu gaat. Maar laat ze ook geen grootheidswaanzin krijgen.
Potentie genoeg nog... Al zit Rotterdam al wel aan zijn max qua vluchtbewegingen.
  donderdag 7 januari 2016 @ 23:22:07 #280
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_158917072
Eindhoven, meh. Doe dan maar Düsseldorf, tenminste nog enige intercontinentale bestemmingen.
Tics van je petten.
  donderdag 7 januari 2016 @ 23:22:45 #281
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_158917097
Maastricht Aachen Airport is ook zo'n bodemloze put, hoewel ze nu enkele vrachtvluchten van Luik/Brussel hebben gepikt.
Tics van je petten.
  donderdag 7 januari 2016 @ 23:23:46 #282
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_158917139
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 23:18 schreef Sunri5e het volgende:
Al zit Rotterdam al wel aan zijn max qua vluchtbewegingen.
Qua milieuregeltjes. Er gebeurt op Rotterdam verrekte weinig op een gemiddelde dag: ik ga nog wel eens met een maatje fietsen naar RTM voor een paar biertjes op het terras... boooring (qua vliegbewegingen)

[ Bericht 10% gewijzigd door OEM op 07-01-2016 23:28:53 ]
  donderdag 7 januari 2016 @ 23:36:15 #283
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_158917580
quote:
11s.gif Op donderdag 7 januari 2016 23:22 schreef nattermann het volgende:
Maastricht Aachen Airport is ook zo'n bodemloze put, hoewel ze nu enkele vrachtvluchten van Luik/Brussel hebben gepikt.
True that. Naast Schiphol (hub), Rotterdam en Eindhoven (vakantieshizzle) hebben m.i. weinig andere vliegvelden in NL serieus bestaansrecht. Lelystad is ook een drama in wording.
pi_158917872
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 23:36 schreef OEM het volgende:

[..]

Lelystad is ook een drama in wording.
De klm heeft er altijd over dat de rest daar heen moet zodat ze het blauw niet in de weg zitten, dus ik ben zelf voor lelygat-klm airport, kunnen die blauwe lekker doen wat ze willen zonder dat ze andere ermee lastig vallen.
  vrijdag 8 januari 2016 @ 00:02:40 #285
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_158918286
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 23:46 schreef tripel7 het volgende:

[..]

De klm heeft er altijd over dat de rest daar heen moet zodat ze het blauw niet in de weg zitten, dus ik ben zelf voor lelygat-klm airport, kunnen die blauwe lekker doen wat ze willen zonder dat ze andere ermee lastig vallen.
Idd, laat ze lekker zelf dat gaan opereren ^O^
  vrijdag 8 januari 2016 @ 00:11:00 #286
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_158918463
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 23:46 schreef tripel7 het volgende:
De klm heeft er altijd over dat de rest daar heen moet zodat ze het blauw niet in de weg zitten,
KLM kan zoveel willen. Het gaat denk ik nog heel lang duren (totdat ze failliet zijn) voordat KLM door heeft dat de KLM-Schiphol-Luchtvaartdienst-driehoek (= alles in het belang van de KLM) allang niet meer bestaat.
  vrijdag 8 januari 2016 @ 09:29:03 #287
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_158922262
De KLM begint een beetje de V&D onder de luchtvaartmaatschappijen te worden: Waar de V&D zijn sterke positie heeft verkwanseld door het verkopen van hun vastgoed, heeft de KLM haar eigen graf gegraven met een nutteloze fusie met AF.

Vervolgens blijven ze hangen in oud sentiment, maar ondertussen worden ze aan alle kanten voorbij gestreeft. Niet alleen door de maatschappijen in het Midden Oosten, maar ook hier in Europa. Door het beëindigen van de activiteiten van Martinair hebben ze zelf een nieuwe markt geschapen voor vooral TUI om door te groeien. En persoonlijk denk ik dat door Transavia álle vakantie- en minder rendabele vluchten binnen Europa uit te laten voeren KLM voor veel Nederlanders ook niet meer voelt als dé Nederlandse airline.

Als ze Transavia zouden rebranden naar "KLM Europe" en alle vluchten toevoegen aan het schema van KLM dan krijg je imho vanzelf een interessant routenetwerk om reizigers buiten Europa via Schiphol in Europa te krijgen. Aan de formule hoeven ze dan ook niet veel te wijzigen, behalve dan dat ze de reiziger van buiten Europa een stapeltje vouchers geven voor eten en drinken op een vlucht die door "KLM Europe" wordt uitgevoerd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Fred op 08-01-2016 11:44:55 ]
So we just called him Fred
  vrijdag 8 januari 2016 @ 09:44:26 #288
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_158922480
quote:
14s.gif Op donderdag 7 januari 2016 23:22 schreef nattermann het volgende:
Eindhoven, meh. Doe dan maar Düsseldorf, tenminste nog enige intercontinentale bestemmingen.
Düsseldorf groeit mooi! Doet het ook slim, vluchten naar het carribisch gebied, vs. Daar leveren de midden oosten jongens passagiers voor. Maar zelfs naar HKG en SIN, Tokyo en Beijing gaan ze direct (ondanks aanwezigheid van emirates en etihad)
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_158923751
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 22:58 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Huilers! Laat KLM aub naar zich zelf kijken ipv naar andere wijzen.
Ik word een beetje moe van die Steven Verhagen. Altijd dit jankverhaal overal... Hij en z'n vriendjes op het flightdeck (en een deel van de cabin crew ook) zijn een van de redenen van het probleem, met hun exorbitante salarissen en voorwaarden. Maar daar mag nooit over gesproken worden...

Protectionisme is nooit goed, bewijs gewoon dat je een beter product hebt en werk daaraan. Dat is voornamelijk de reden dat veel mensen met EK of QR gaan vanaf AMS, want qua capaciteit en het feit dat ze vaak non-stop kunnen vanaf Schiphol moet KLM ze aankunnen natuurlijk...
Jack does it in real time...
pi_158927243
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 11:05 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Ik word een beetje moe van die Steven Verhagen. Altijd dit jankverhaal overal... Hij en z'n vriendjes op het flightdeck (en een deel van de cabin crew ook) zijn een van de redenen van het probleem, met hun exorbitante salarissen en voorwaarden. Maar daar mag nooit over gesproken worden...

Protectionisme is nooit goed, bewijs gewoon dat je een beter product hebt en werk daaraan. Dat is voornamelijk de reden dat veel mensen met EK of QR gaan vanaf AMS, want qua capaciteit en het feit dat ze vaak non-stop kunnen vanaf Schiphol moet KLM ze aankunnen natuurlijk...
Bij Emirates wordt door de vliegers meer verdiend dan bij KLM, dat ligt onder andere aan het belastingvrije salaris. Ben met je eens dat de WRR daar een stuk strakker is, maar ook bij KLM wordt daar nu flink op ingeleverd. Overigens is een gevolg van de WRR en voorwaarden bij Emirates een massale leegloop op het ogenblik, dus daar verwacht ik op termijn nog wel veranderingen.

Over de VNV, volgens mij ben jij redelijk op de hoogte van zaken, en dan weet je ook hoeveel honderden miljoenen er door de vliegers de komende jaren wordt ingeleverd zodat de KLM kan investeren.

Dan is het extra zuur dat ME3 een veelvoud van die bedragen gewoon gratis 'in zijn handje' krijgt.

Kan me dus ook niet echt vinden in het beeld dat door sommigen over de VNV wordt geschetst... Hoe kan je een beter product dan je concurrent neerzetten als die eindeloos kunnen investeren met geld dat ze niet zelf hoeven te verdienen?
  vrijdag 8 januari 2016 @ 13:54:31 #291
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_158927433
In other news: Over een paar weken is er geen Sunweb bagagetrolley te vinden op Schiphol. Ze worden allemaal omgestickerd met TUI stickers.
Meer info: http://www.luchtvaartnieu(...)ol-krijgen-make-over
So we just called him Fred
  vrijdag 8 januari 2016 @ 14:01:36 #292
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_158927631
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 13:54 schreef FredvZ het volgende:
In other news: Over een paar weken is er geen Sunweb bagagetrolley te vinden op Schiphol. Ze worden allemaal omgestickerd met TUI stickers.
Meer info: http://www.luchtvaartnieu(...)ol-krijgen-make-over
Zeker weer extra inkomsten voor Schiphol.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  vrijdag 8 januari 2016 @ 14:10:08 #293
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_158927836
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 14:01 schreef donroyco het volgende:
Zeker weer extra inkomsten voor Schiphol.
Sunweb betaalde ook voor hun stickers op de trolleys.

En ook hier streeft TUI KLM-AF voorbij: Op hun thuisbasis wordt nu reclame gemaakt voor de concurent. Sunweb vult complete toestellen bij Transavia, TUI vult hun eigen toestellen. Daarnaast is de airline van TUI een directe concurent op de vluchten naar de Atillen, Miami, Orlando en Toronto.En het zal mij niks verbazen dat als de economie aantrekt ze ook weer naar LA en Las Vegas gaan vliegen.
So we just called him Fred
  vrijdag 8 januari 2016 @ 14:19:07 #294
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_158928061
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 14:10 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Sunweb betaalde ook voor hun stickers op de trolleys.

En ook hier streeft TUI KLM-AF voorbij: Op hun thuisbasis wordt nu reclame gemaakt voor de concurent. Sunweb vult complete toestellen bij Transavia, TUI vult hun eigen toestellen. Daarnaast is de airline van TUI een directe concurent op de vluchten naar de Atillen, Miami, Orlando en Toronto.En het zal mij niks verbazen dat als de economie aantrekt ze ook weer naar LA en Las Vegas gaan vliegen.
KLM moet gewoon veel meer inspelen op zulke dingen en niet van achter de geraniums de kat uit de boom gaan kijken. Dan word je (op sneltreinvaart) voorbijgelopen.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  vrijdag 8 januari 2016 @ 15:23:22 #295
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_158930010
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 13:48 schreef NewHorizon het volgende:
Hoe kan je een beter product dan je concurrent neerzetten als die eindeloos kunnen investeren met geld dat ze niet zelf hoeven te verdienen?
KLM heeft als troef dat ze rechstreeks of non-stop kunnen vliegen. De meeste reizigers vliegen niet met Emiratas, Qatar of Ethidad omdat ze in Dubai, Doha of Abu Dhabi willen zijn of dat ze de premium dienstverlening van die airlines willen ervaren, ze willen goedkoop naar het verre Oosten.

Dus je neemt een 767 of MD11 van Martinair... ow wacht :') Dat vonden ze niet meer de moeite waard in 2010. Dan maar een 747 of 777 groen spuiten en vol zetten met (premium) ecomomy stoelen. En dan kan je nog steeds wat duurder zijn, de meeste reizigers ervaren overstoppen als hinderlijk, het wachten op een tussenlanding als minder hinderlijk. (TUI krijgt het ook voor elkaar om vliegtuigen te vullen die met een tussenstop op de heen en terugweg naar Zanzibar gaan)

quote:
7s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 14:19 schreef donroyco het volgende:
KLM moet gewoon veel meer inspelen op zulke dingen en niet van achter de geraniums de kat uit de boom gaan kijken. Dan word je (op sneltreinvaart) voorbijgelopen.
Ja, ze zullen iets moeten veranderen. Het bussinessmodel "Wij vliegen overal heen en de reiziger komt vanzelf wel" werkt voor KLM blijkbaar niet meer. Maar in plaats van te zoeken naar andere manieren om winstgevend te blijven, blijven ze aan hun bestaande verdienmodel vasthouden.

Het mag eigenlijk nog een wonder zijn dat ze samen met Corendon goedkope tickets aanbieden icm een pakketreis van die reisorganisatie.
So we just called him Fred
  vrijdag 8 januari 2016 @ 15:26:50 #296
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_158930129
Waar is de tussenstop van TUI naar Zanzibar?
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_158931494
Mag ik straks even een nieuw topic openen i.v.m. met een lange post?
pi_158932204
van mij wel :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 8 januari 2016 @ 16:38:20 #299
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_158932249
Deze snel volgooien dan :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')