niet verwijtbaar in de zin van WW-toekenning is heel wat anders dan dat TS goed gefunctioneerd heeftquote:Op vrijdag 4 december 2015 11:36 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee, ik denk gewoon dat men bepaalde dingen niet heeft benadrukt omdat men dan minder zou deelnemen. Of iemand veel later werkloos wordt of niet kan men niet weten. Daarnaast zijn mensen vaak niet geïnteresseerd in de regels van WW of pensioen regeling dus veel aandacht voor de nadelen is er toch niet.
Verder lijkt het mij logisch dat TS niet verwijtbaar werkloos is geworden, hij krijgt immers WW.
Ach en jij kunt dat op basis van dit topic beoordelen?quote:Op vrijdag 4 december 2015 11:39 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
niet verwijtbaar in de zin van WW-toekenning is heel wat anders dan dat TS goed gefunctioneerd heeft
leer lezen. Ik neem niet automatisch aan dat het niet zo is. Ook dat is heel wat anders dan dat ik beweer dat het wel zo is.quote:Op vrijdag 4 december 2015 11:40 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ach en jij kunt dat op basis van dit topic beoordelen?
Waarom zou ik iets niet goed gelezen hebben?quote:Op vrijdag 4 december 2015 11:44 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
leer lezen. Ik neem niet automatisch aan dat het niet zo is. Ook dat is heel wat anders dan dat ik beweer dat het wel zo is.
Meestal ben je sterker in je argumenten. Gaat het wel goed met je?
Ik pleit nergens voor, maar het afzeiken van TS zelfs in WGR lijkt me nu weer een mooi voorbeeld waarom er steeds minder normale users overblijven.quote:Op vrijdag 4 december 2015 11:33 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Jij pleit voor meer babyboomers op fok?
Verplichte pensioenregelingen zijn ook ooit al eens inkomen geweest waar je alleen vrijgesteld was van belastingen.quote:Op vrijdag 4 december 2015 09:06 schreef DonJames het volgende:
Jij begrijpt kennelijk het verschil tussen vermogen en inkomen niet. Het prepensioen is inkomen. Net als loon, een normaal aanvullend pensioen of een WW-uitkering. Een spaarpot is vermogen. Dat is ooit al eens inkomen geweest. Is echt een wezenlijk verschil.
Volgens de door jou volledig zelf verzonnen definitie?quote:Op vrijdag 4 december 2015 12:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Verplichte pensioenregelingen zijn ook ooit al eens inkomen geweest waar je alleen vrijgesteld was van belastingen.
...
Pensioen is uitgesteld loon wat bij uitkering wordt belast en vervolgens toegevoegd aan je vermogen, net als 'normaal' loon.quote:Op vrijdag 4 december 2015 12:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Verplichte pensioenregelingen zijn ook ooit al eens inkomen geweest waar je alleen vrijgesteld was van belastingen.
Als TS zelf die premie minus belastingen had mogen sparen was het opeens wel vermogen geworden?
TS kiest om deel te nemen aan de prepensioenregeling met alle voordelen en risico's die daar aanhangen, hij heeft gegokt en verloren.quote:Op vrijdag 4 december 2015 00:56 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
2 mensen. TS, die krijgt pre-pensioen, hoe dan ook en WW. En ik, notoire rijkaard. Ik ben ontslagen en krijg WW, geen pre-pensioen want daar heb ik nooit aan meebetaald. Ik word niet gekort ondanks mijn vermogen van 12.000.000 euro. TS wel wegens zijn maandelijkse inkomen uit pre-pensioen van 250 euro. Voor de volle 250 euro. Terwijl die 250 euro ook nog eens uit een spaarpot komt waar hij gewoon voor betaald heeft.
Dus het komt erop neer dat TS betaald heeft voor een spaarregeling (en ik niet) en DAARDOOR gekort wordt op zijn WW (en ik niet). Ja dat is krom.
Onder de streep komt het er op neer dat TS en ik precies hetzelfde aan totale uitkering (vanuit een verzekering (beide) en een spaarpot (TS)) ontvangen terwijl hij wel premie betaald heeft en ik niet.
Daar schuilt een stukje onrechtvaardigheid.
En iemand die hier geen recht op heeft houdt hier geld aan over.
Dan krijg ik mijn punt niet duidelijk. Zoveel is zeker.quote:Op vrijdag 4 december 2015 10:04 schreef hottentot het volgende:
[..]
Je haalt de dingen door de war.
WW is een inkomensverzekering en heeft derhalve niets met vermogen nodig.
Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar in mijn beleving wil je 2 zaken met elkaar vergelijken die te verschillend zijn. En ik zie het niet als oneerlijk, TS heeft gegokt en verloren.quote:Op vrijdag 4 december 2015 17:37 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dan krijg ik mijn punt niet duidelijk. Zoveel is zeker.
Ik weet prima wat de regelingen inhouden en hoe "het" werkt.
Mijn voorbeeld tussen TS en ik was om aan te geven dat de combinatie van de 2 regelingen m.i. een bepaalde oneerlijkheid in zich heeft als in het geval van TS het kwartje de verkeerde kant op valt. Mede ook omdat als hij nog werkte en hij had (deel)pre-pensioen gehad hij dan niet op zijn WW uitkering gekort zou worden als hij na de ingang van het pensioen ontslagen was. Ik snap best dat het leven oneerlijk is en TS maakt dat mee. C'est tout.
Hij heeft m.i. helemaal niet gegokt. Hij heeft gewoon premie betaald voor een pre-pensioen (en ik niet...).quote:Op vrijdag 4 december 2015 17:44 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar in mijn beleving wil je 2 zaken met elkaar vergelijken die te verschillend zijn. En ik zie het niet als oneerlijk, TS heeft gegokt en verloren.
Maar los van eerlijk of niet eerlijk, deze regelgeving is er al jaren, het verbaast mij dat mensen zich hier nooit in verdiepen en altijd maar denken dat het geld wel lekker binnen zal stromen.quote:Op vrijdag 4 december 2015 17:46 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Hij heeft m.i. helemaal niet gegokt. Hij heeft gewoon premie betaald voor een pre-pensioen (en ik niet...).
Hoe dat gokken is vind ik niet maar snap ik wel. Al is dat om andere redenen.
Dat laatste lees ik niet in de OP. Ik vond het een terechte klacht.quote:Op vrijdag 4 december 2015 17:57 schreef hottentot het volgende:
[..]
Maar los van eerlijk of niet eerlijk, deze regelgeving is er al jaren, het verbaast mij dat mensen zich hier nooit in verdiepen en altijd maar denken dat het geld wel lekker binnen zal stromen.
Ik betwijfel of deze TS ooit terug had willen komen, het leest mij meer weg als even stoom afblazen en lekker zeiken.quote:Op vrijdag 4 december 2015 18:00 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat laatste lees ik niet in de OP. Ik vond het een terechte klacht.
Maar TS is weg en komt nooit meer terug w.s. Dat is er in ieder geval bereikt.
Dat heb ik nou juist niet. Een bijzonder goed geschreven OP voor een eerste post.quote:Op vrijdag 4 december 2015 18:11 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik betwijfel of deze TS ooit terug had willen komen, het leest mij meer weg als even stoom afblazen en lekker zeiken.
Het lijkt mij dat TS nog een keer terugkomt om te zien of ook alle Posts negatief waren.quote:Op vrijdag 4 december 2015 18:11 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik betwijfel of deze TS ooit terug had willen komen, het leest mij meer weg als even stoom afblazen en lekker zeiken.
vooralsnog heeft hij zijn post neergegooid en is daarna vertrokken... Sindsdien heeft hij niet meer ingelogd.quote:Op vrijdag 4 december 2015 18:11 schreef hottentot het volgende:
[..]
Zulke goed geschreven zaken vindt men daar niet. Tevens terechte klacht.quote:Op vrijdag 4 december 2015 18:40 schreef Sjeen het volgende:
[..]
vooralsnog heeft hij zijn post neergegooid en is daarna vertrokken... Sindsdien heeft hij niet meer ingelogd.
Dat kwalificeert dit topic eigenlijk tot KLB topic.
ja en? Dat maakt dit niet minder een KLB topic, ongeacht de terechtheid van de klacht overigens.quote:Op vrijdag 4 december 2015 18:41 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zulke goed geschreven zaken vindt men daar niet. Tevens terechte klacht.
Waar ik niemand overigens commentaar op zie geven is de willekeur dat als hij 1 maand na de ingang van het pre-pensioen ontslagen zou worden hij niet gekort wordt maar 1 maand daarvoor wel.
Is dat "gewoon" een typisch geval van pech? Of "gegokt en verloren"? Ik vind van niet.
Een typisch voorbeeld van een krakkemikkige wet die dat soort willekeur oplevert.
Zeg me dat het niet zo is. Zeg me dat het niet zo is. Zeg me dat het niet waar is.quote:Op vrijdag 4 december 2015 18:56 schreef Sjeen het volgende:
En volgens mij lees je het laatste artikel niet correct
je leest het artikel inderdaad anders. Maar goed, je leest alles anders, dus dat viel te verwachten.quote:Op vrijdag 4 december 2015 19:19 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zeg me dat het niet zo is. Zeg me dat het niet zo is. Zeg me dat het niet waar is.
maar op grond van art. 3:5, lid 3, AIB wordt een gedeeltelijk prepensioen dat werd ontvangen vóór het intreden van de werkloosheid en dat betrekking heeft op een eerder verlies aan arbeidsuren, niet meer in mindering worden gebracht op de WW-uitkering
En daar is mijn 1 maand voor of 1 maand na voorbeeld en dat dat willekeur is (wat een wet tot een kwalijke zaak maakt) op gebaseerd. Puur geluk of keiharde pech.
Ja, leuk is dat hé?quote:
dolletjes...quote:
Een wetsartikel dient overigens klaar als een klontje te zijn en niet afhankelijk van interpretatie.quote:
Het is beide geld.quote:Op vrijdag 4 december 2015 09:06 schreef DonJames het volgende:
[..]
Jij begrijpt kennelijk het verschil tussen vermogen en inkomen niet.
Posthistory?? Hij heeft 1 post. Of heb jij betrouwbaarder bronnen?quote:Op vrijdag 4 december 2015 20:10 schreef Rene_Froger het volgende:
Uit de posthistory van TS blijkt dat hij als Rijksambtenaar werkte, dus z'n pensioen is ook nog van belastinggeld bekostigd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |