ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Is stiekum op zoek naar EVA.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
Op woensdag 2 december 2015 20:29 schreef Prins_Pils het volgende: Wauw gaaf Ik hoop wel dat je je nog een beetje in die treinen kan wurmen en niet op het dak hoeft Waarom India trouwens?
Omdat het gratis is. Op voorwaarde dat ik een stuk of drie presentaties geef en de developers daar vertel over waarom ik bepaalde dingen graag anders wil zien in hun software. Zaterdagmiddag en zondagmiddag ga ik met een paar van hen op pad (een vriend had gewoon een mailtje naar iedereen in de Bangalore Office gestuurd met de vraag; Hey, wie houdt er van treinen en wil deze Nederlander even een dagje meenemen!?) en donderdag gaan we de tempels bij Mysore bezoeken. Trein heen, drie uur, auto terug.
Nou is mijn Duits niet zo denderend maar DB overweegt om het concept nachttreinen op te heffen bij dienstregeling 2017 en het nachtnet te gaan exploiteren met nacht-ICE's en IC-Bussen. http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?2,7634064
Heel erg jammer maar ik zie het wel gebeuren. Aan de passagiersaantallen ligt het niet, de treinen zijn altijd aardig vol. Als groot voorstander van nachttreinen denk ik dat het veel beter had gelopen als ze het product anders in de markt hadden gezet.
Inderdaad leuk dat grapje met acceptatie en productie. Je kent toch wel die grap van het Infoplus systeem, waarbij gevraagd werd om acceptatie even down te brengen?
Op woensdag 2 december 2015 21:42 schreef Doc__Zenith het volgende: Je kent toch wel die grap van het Infoplus systeem, waarbij gevraagd werd om acceptatie even down te brengen?
Nou er zijn ook wel tijden geweest hoor, dat het DE manier was. Voordat de vliegtuig-gekte echt compleet doorsloeg. Ik begrijp dat er tegenwoordig meerdere vluchten per dag gaan van Schiphol naar Zaventem.
Volgens mij ben je echt goed rijp voor een jaartje TBS als je serieus gaat VLIEGEN van Amsterdam naar Brussel. Maar goed, zodra je het niet meer kunt zien als je op een trap gaat staan heet alles "ver weg" en DUS moet er gevlogen worden. Volkomen krankzinnig. Het is te duur, te traag en te vervuilend op zo'n afstand. Het is echt aan alle kanten totale onzin.
Op woensdag 2 december 2015 21:45 schreef Dr_Flash het volgende: Volgens mij ben je echt goed rijp voor een jaartje TBS als je serieus gaat VLIEGEN van Amsterdam naar Brussel.
Als het goedkoper is dan de Thalys en sneller dan de IC Brussel, waarom niet?
Op woensdag 2 december 2015 21:45 schreef Dr_Flash het volgende: Nou er zijn ook wel tijden geweest hoor, dat het DE manier was. Voordat de vliegtuig-gekte echt compleet doorsloeg. Ik begrijp dat er tegenwoordig meerdere vluchten per dag gaan van Schiphol naar Zaventem.
Volgens mij ben je echt goed rijp voor een jaartje TBS als je serieus gaat VLIEGEN van Amsterdam naar Brussel. Maar goed, zodra je het niet meer kunt zien als je op een trap gaat staan heet alles "ver weg" en DUS moet er gevlogen worden. Volkomen krankzinnig. Het is te duur, te traag en te vervuilend op zo'n afstand. Het is echt aan alle kanten totale onzin.
Ik wil er nog een belangrijk argument bijgooien tégen vluchten op die afstand; Het zijn praktisch alleen maar prijsvechters en het is daardoor extra kostbaar voor de luchthavens omdat het veel minder opbrengt. Daardoor zijn vluchten die er wél toe doen veel duurder.
Erg verbazingwekkend vind ik het niet. Ik ben één keer met de CNL gereisd en het niveau van service in de couchettewagens was bedroevend. Oud materieel, slechts één conductrice voor meerdere wagons zodat het eeuwig duurde voor je het karige beddegoed kreeg... En dat terwijl de trein meer leeg dan vol was. Dat was een gevalletje eens-en-nooit-weer. Terwijl men in veel armere landen zoals Roemenië of China, maar ook in Italië, wél een goede nachttreinservice weet aan te bieden.
Misschien dat het in de dure slaapwagons beter was, maar met die paar klanten red je het toch ook niet.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2015 21:49:46 ]
En er is ook een enorm aanbod nachtbussen gekomen. Bijvoorbeeld ook rechtstreeks via Groningen, dat is dus sowieso al 10x beter dan met de CNL en dan nog twee keer overstappen.
Die nachtbussen, okee je komt er compleet verknetterd uit, maar het aanbod is heel wat reëler dan vliegen. Vliegen op afstanden korter dan 500 km is sowieso onzinnig. Hoe je het ook wendt of keert.
Op woensdag 2 december 2015 22:03 schreef Dr_Flash het volgende: Die nachtbussen, okee je komt er compleet verknetterd uit, maar het aanbod is heel wat reëler dan vliegen. Vliegen op afstanden korter dan 500 km is sowieso onzinnig. Hoe je het ook wendt of keert.
Op woensdag 2 december 2015 22:04 schreef James1988 het volgende: Een paar jaar terug waren er zelfs nog vluchten van Amsterdam naar Maastricht, en van Eindhoven naar Groningen.
Nu hebben we Flixbus van de Campus UT naar Eindhoven
Op woensdag 2 december 2015 22:03 schreef Dr_Flash het volgende: Die nachtbussen, okee je komt er compleet verknetterd uit, maar het aanbod is heel wat reëler dan vliegen. Vliegen op afstanden korter dan 500 km is sowieso onzinnig. Hoe je het ook wendt of keert.
Als de CNL midden in de nacht anderhalf uur langs het perron in Mainz o.i.d. staat, met licht aan en een constant geratel van de omroep, dan komt van slapen ook niks terecht.
Niet dat ik wat tegen nachttreinen hebt trouwens. Ik denk alleen dat CNL het verkeerd aanpakt en dat daarom mislukking eigenlijk al voorgeprogrammeerd was.
Ja misschien daar wel idd. Als er geen spoor of bus alternatief is en wachten op een lift die je mee wil nemen kost 3 uur met je lelijke puistenkop, dan kun je beter gaan vliegen idd
Het zat er eigenlijk al wel aan te komen. Het CNL-netwerk krimpt al jaren, zo zijn o.a. Kopenhagen en Praag al gesneuveld net als Parijs - Berlijn. Die laatste verbinding is dan wel weer hersteld door de Russische spoorwegen, een paar keer per week.
Die RZD-slaaprijtuigen schijnen nog best tof te zijn. Een paar jaar terug hadden ze er eentje neergezet op InnoTrans en dat was best een gaaf ding. Het rook er naar 'nieuwe trein'
ja, als er geen directe treinverbinding is mag dat.
Een paar pogingen: Eindhoven - Enschede hebben ze, 1 euro Groningen - Eindhoven hebben ze, 1 euro Eindhoven - Amsterdam hebben ze ook, ongeveer 15 euro. Groningen - Amsterdam hebben ze dan weer niet.
Speciale Eindhoven-vergunning?
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2015 22:15:01 ]
Een paar pogingen: Eindhoven - Enschede hebben ze, 1 euro Groningen - Eindhoven hebben ze, 1 euro Eindhoven - Amsterdam hebben ze ook, ongeveer 15 euro. Groningen - Amsterdam hebben ze dan weer niet.
Op woensdag 2 december 2015 22:04 schreef James1988 het volgende: Een paar jaar terug waren er zelfs nog vluchten van Amsterdam naar Maastricht, en van Eindhoven naar Groningen.
ik heb als kind eens van Twente naar Schiphol gevlogen
Hoeveel overstappen moet je dan volgens jou maken tussen Amsterdam en Eindhoven? Daar rijdt toch zelfs elk kwartier een "directe" trein?
ja dat wel, maar eindhoven - Enschede en eindhoven - Groningen zijn overstapverbindingen. Misschien mag Eindhoven - Amsterdam omdat NS het capacitief sowieso niet aan kan. Nijmegen - Schiphol zal er ook wel komen dan.
Een paar pogingen: Eindhoven - Enschede hebben ze, 1 euro Groningen - Eindhoven hebben ze, 1 euro Eindhoven - Amsterdam hebben ze ook, ongeveer 15 euro. Groningen - Amsterdam hebben ze dan weer niet.
Speciale Eindhoven-vergunning?
Flixbus heeft gekeken naar waar de missing links zijn in het spoorwegennetwerk, terwijl er wel een snelweg is. Daarom komt er bijvoorbeeld ook een verbinding Nijmegen - Rotterdam.
Hoeveel overstappen moet je dan volgens jou maken tussen Amsterdam en Eindhoven? Daar rijdt toch zelfs elk kwartier een "directe" trein?
Daar heeft het niks te maken. Flixbus heeft aan de provincies/metropoolregio's gevraagd "Zeg jongens, wij willen intercitybussen laten rijden van of naar een plek in jullie gebied. We weten dat we daar volgens de wet een concessie voor moeten hebben, maar mogen we een ontheffing?"
En daarop hebben meerder provincies "Ja, ga je gang" gezegd.
ik heb als kind eens van Twente naar Schiphol gevlogen
Ja voor de gein een keertje, is het leuk
Maar kom op zeg, als serieuze vervoersoptie slaat het alleen ergens op als je op Schiphol woont (doet niemand) en op Twente of Eindhoven Airport werkt (doet ook niemand )
Daar heeft het niks te maken. Flixbus heeft aan de provincies/metropoolregio's gevraagd "Zeg jongens, wij willen intercitybussen laten rijden van of naar een plek in jullie gebied. We weten dat we daar volgens de wet een concessie voor moeten hebben, maar mogen we een ontheffing?"
En daarop hebben meerder provincies "Ja, ga je gang" gezegd.
Apart dat zo op decentraal niveau de bescherming van NS uitgehold kan worden. Maar goed, als jij het zegt...
Bijzonder. Elders is het doodnormaal om liever honderden zo niet duizenden goedbetalende klanten te laten verrekken in een gestrande trein of op een bevroren perron, dan om De Regels te schenden. Maar in dit soort gevallen boeien De Regels ineens geen kut meer. Bijzonder.
Maar kom op zeg, als serieuze vervoersoptie slaat het alleen ergens op als je op Schiphol woont (doet niemand) en op Twente of Eindhoven Airport werkt (doet ook niemand )
En er net zoveel beveiliging zou zijn als in een trein.
Bijzonder. Elders is het doodnormaal om liever honderden zo niet duizenden goedbetalende klanten te laten verrekken in een gestrande trein of op een bevroren perron, dan om De Regels te schenden. Maar in dit soort gevallen boeien De Regels ineens geen kut meer. Bijzonder.
De provincies doen precies wat ze volgens De Regels mogen doen. Ze verlenen concessies voor OV in hun gebied, maar ze hebben de gelegenheid om een ontheffing te geven.
Op woensdag 2 december 2015 22:22 schreef James1988 het volgende: De provincies doen precies wat ze volgens De Regels mogen doen. Ze verlenen concessies voor OV in hun gebied, maar ze hebben de gelegenheid om een ontheffing te geven.
Eigenlijk is dat natuurlijk te belachelijk voor woorden, laten we wel wezen. "REGELS ZIJN REGELS Behalve als het ons even niet zo goed uit komt, dan verlenen we gewoon een ontheffing "
Eigenlijk is dat natuurlijk te belachelijk voor woorden, laten we wel wezen. "REGELS ZIJN REGELS Behalve als het ons even niet zo goed uit komt, dan verlenen we gewoon een ontheffing "
In dit geval is het wel handig, denk ik. De provincie kan een Flixbus van Breda naar Oosterhout blokkeren ("Pak de Arriva-bus maar, daar betalen we al genoeg subsidie voor") maar dit soort nieuwe verbindingen kost de provincie helemaal niks, maar levert mogelijk wel wat op.
Op woensdag 2 december 2015 22:26 schreef greavy het volgende: Prins Pils en Monopoly, vergeten jullie het nieuwjaarsrondje niet te betalen? Vrijdag is de deadline. Anders koop ik geen tickets mee.
ik stalk ze wel even op FB. Mono zijn hoofd is met andere dingen bezig.
In dit geval is het wel handig, denk ik. De provincie kan een Flixbus van Breda naar Oosterhout blokkeren ("Pak de Arriva-bus maar, daar betalen we al genoeg subsidie voor") maar dit soort nieuwe verbindingen kost de provincie helemaal niks, maar levert mogelijk wel wat op.
Flixbus is ook niet achterlijk he, die pakt alleen routes waar de reguliertjes falen, zoals Breda - Utrecht
Flixbus is ook niet achterlijk he, die pakt alleen routes waar de reguliertjes falen, zoals Breda - Utrecht
Uiteraard, Flixbus is een commercieel bedrijf. Daar moeten gewoon centen binnenkomen, en met de routes die ze gaan rijden zijn ze sneller dan de trein. En nog eens goedkoper ook...
Ik denk niet dat Flixbus ooit een ontheffing gaat krijgen om Breda - Utrecht te mogen rijden, want daar rijdt Arriva al.
Dit is hoe het hoort, een trein van Beijing naar Parijs. Al denk ik niet dat er ook maar een zakenreiziger dit gaat doen, volgens Drehscheibe hebben er maar 5 Chinezen de hele rit uitgezeten en dan niet eens rechtstreeks met dit rijtuig maar iets met meer luxe.
En een nachtbus is qua comfort natuurlijk niks vergeleken met een echte trein.
Uiteraard, Flixbus is een commercieel bedrijf. Daar moeten gewoon centen binnenkomen, en met de routes die ze gaan rijden zijn ze sneller dan de trein. En nog eens goedkoper ook...
Ik denk niet dat Flixbus ooit een ontheffing gaat krijgen om Breda - Utrecht te mogen rijden, want daar rijdt Arriva al.
Misschien wel als ze een kwartier sneller rijden omdat ze oosterzout en raamsdonkhoereghettoveer overslaan en met comfortabelere bussen rijden voor minder geld. Dan hebben we het inmiddels over een totaal ander product namelijk
Op woensdag 2 december 2015 22:26 schreef greavy het volgende: Prins Pils en Monopoly, vergeten jullie het nieuwjaarsrondje niet te betalen? Vrijdag is de deadline. Anders koop ik geen tickets mee.
Ow fukkeduk. Hoeveel is het? Even wat zien te regelen, kan zelf namelijk niet overboeken. Komt wel goed
Uiteraard, Flixbus is een commercieel bedrijf. Daar moeten gewoon centen binnenkomen, en met de routes die ze gaan rijden zijn ze sneller dan de trein. En nog eens goedkoper ook...
Ik denk niet dat Flixbus ooit een ontheffing gaat krijgen om Breda - Utrecht te mogen rijden, want daar rijdt Arriva al.
Niet dat het op die lijnen Breda/Oosterhout-Utrecht helemaal vlekkeloos verloopt ...
staat allemaal in de mail. Bedrag, rekeningnummer enz...
Ja nou heb ik het gezien inderdaad Hoe roggelden we dat eigenlijk met die STT's ook alweer? Eentje trekt die dingen in Pluskut uit de automaat en wij geven diegene cash?
Ja nou heb ik het gezien inderdaad Hoe roggelden we dat eigenlijk met die STT's ook alweer? Eentje trekt die dingen in Pluskut uit de automaat en wij geven diegene cash?
Just about. In de trein zelfs geloof ik dat het plan was. Maar dat komt goed.
Op woensdag 2 december 2015 23:01 schreef Prins_Pils het volgende: Nja ik ken die automaat daar een beetje, zo betrouwbaar is die niet, áls die er überhaupt nog staat
Bennis kent die automaat vast nog veel beter. Maar het plan was om het in de trein te gaan regelen geloof ik. Maakt geen fuck uit ook verder, dat komt wel goed.
BORK jij had wat kennis van goeie eettenten rondom K Hbf toch?
Op het station van Leeuwarden is woensdag een treinconducteur mishandeld en gebeten door een 25-jarige man. Dat meldt de Leeuwarder Courant.
De conducteur wilde het fietsbewijs van de man zien, maar dat had hij niet. Ook twijfelde de ambtenaar aan de echtheid van zijn OV-chipkaart. Toen de trein op het station in Leeuwarden aankwam wilde de man vluchten. De conducteur hield hem tegen waarop de man een reclamebord pakte om de conducteur mee te slaan.
Een NS-medewerker schoot de conducteur te hulp, maar het belette de man niet in de hand van de conducteur te bijten en hem een klap in zijn maag te geven. Daarna rende hij richting het centrum. De politie kon hem uiteindelijk aanhouden. De conducteur heeft aangifte gedaan van mishandeling.
Uiteraard, Flixbus is een commercieel bedrijf. Daar moeten gewoon centen binnenkomen, en met de routes die ze gaan rijden zijn ze sneller dan de trein. En nog eens goedkoper ook...
Mwoah het is lang niet altijd sneller, afgelopen donderdag stond ik naast Eurolines 140 Amsterdam-Londen op de E40/A16. 4½ uur gedaan over 5 uur vanwege 'wegwerkzaamheden' - oftewel een grenscontrole waarbij twee rijstroken moesten ritsen en via de afrit er af moest.
Vraag me af of die bus de boot nog gehaald heeft, neem aan dat die bus bij Calais de boot op moet?
Vraag me af of die bus de boot nog gehaald heeft, neem aan dat die bus bij Calais de boot op moet?
Ik denk dat die bussen de kanaaltunnel ingaan eigenlijk.
En boeiend of ze die boot wel of niet halen, die bustoko's hebben gewoon een 'all you can ride'-pas waarmee ze elke trein of boot kunnen pakken die ze willen. Le Shuttle rijdt iedere 20 minuten en boten tussen Calais en Dover gaan er ook ieder half uur.
Ik denk dat die bussen de kanaaltunnel ingaan eigenlijk.
En boeiend of ze die boot wel of niet halen, die bustoko's hebben gewoon een 'all you can ride'-pas waarmee ze elke trein of boot kunnen pakken die ze willen. Le Shuttle rijdt iedere 20 minuten en boten tussen Calais en Dover gaan er ook ieder half uur.
wel eerst nog even vijfduizend somaliërs van je af meppen dan
Bennis kent die automaat vast nog veel beter. Maar het plan was om het in de trein te gaan regelen geloof ik. Maakt geen fuck uit ook verder, dat komt wel goed.
BORK jij had wat kennis van goeie eettenten rondom K Hbf toch?
yep, zal het postje opzoeken, ik kan overigens a.s. dinsdag wel bij Peter's Brauhaus reserveren als ik weet hoeveel man
In Keulen kun je altijd iets te eten vinden bij Früh am Dom wat kleiner en rustiger, ook vlakbij station is Peter's Brauhaus. Schreckenskammer is van dik hout zaagt men planken, relaxt en soep krijgen als je geen soep hebt besteld . Laatste afzakkertje op station bij: Kölsch Treff . Of bij de DB lounge, eerste klas heeft gratis drank en hapjes
zoekfunctie FOK! stuq, Danny?
[ Bericht 17% gewijzigd door bork op 03-12-2015 00:19:47 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
We hebben wel een beetje haast he. Geen tijd voor een super uitgebreid bachhanaal
niet?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Iedereen uit Deventer was op tijd weg? Ik lees geen boze reacties namelijk
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Onderweg naar Hengelo nu en we vertrekken uit Zwolle met drie minuten vertraging. Wie durft de weddenschap aan dat de aansluiting naar Oldenzaal niet gehaald wordt zou het totaal aantal keren gehaalde aansluiting op 2 zetten dit kalenderjaar
Op donderdag 3 december 2015 08:54 schreef DeaDLocK2K het volgende: Onderweg naar Hengelo nu en we vertrekken uit Zwolle met drie minuten vertraging. Wie durft de weddenschap aan dat de aansluiting naar Oldenzaal niet gehaald wordt zou het totaal aantal keren gehaalde aansluiting op 2 zetten dit kalenderjaar
Mocht de tegentrein in Nijverdal geen vertraging hebben en de machinist niet aan EZR doen, dan zijn die drie minuten er tussen Nijverdal en Wierden wel uit te rijden. Wat er daarna gebeurt weet ik, ondanks twee jaar elke werkdag reizen op dat traject, natuurlijk niet
Op donderdag 3 december 2015 08:54 schreef DeaDLocK2K het volgende: Onderweg naar Hengelo nu en we vertrekken uit Zwolle met drie minuten vertraging. Wie durft de weddenschap aan dat de aansluiting naar Oldenzaal niet gehaald wordt zou het totaal aantal keren gehaalde aansluiting op 2 zetten dit kalenderjaar
Op donderdag 3 december 2015 08:54 schreef DeaDLocK2K het volgende: Onderweg naar Hengelo nu en we vertrekken uit Zwolle met drie minuten vertraging. Wie durft de weddenschap aan dat de aansluiting naar Oldenzaal niet gehaald wordt zou het totaal aantal keren gehaalde aansluiting op 2 zetten dit kalenderjaar
Volgens de excel sheet ben ik twintig keer in Hengelo geweest waarbij ik vier keer niet heb gemerkt of de aansluiting gehaald is en verder nooit gehaald, vijf keer in Oldenzaal waarvan ik vier keer een half uur kon wachten.
Op donderdag 3 december 2015 10:02 schreef Fiorano het volgende: Schijt trouwens een Flirt vanuit Bad Bentheim richting Leidschendam te gaan. Via Apeldoorn-Amersfoort-Weesp-Breukelen-Gouda
Ik had afgelopen zondag een overstap van 5 min op Utrecht CS Richting Rotterdam vanuit Amersfoort wegens werkzaamheden, van spoor 4 naar 20, dat is al krapjes als je verkeerd zit, het werden uiteindelijk 2 min door onduidelijke reden (we reden traag), maar ik heb het gehaald, mijn PR is weer aangescherpt.
Sorry voor de mensen die ik afgesneden heb
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Ben ik nou gek of staat het alleen maar hier en nergens anders?
van Somda opvallende dingen topic en dan specifiek train85. "Daarnaast zou er om 1400 uur uit Bh een Flirt stel naar Ldd worden gebracht worden. Route is dan Bh Amf Wp Bkl Gd Wspl Gv Ldd."
Gebeurt dat als je met 5 km/u tegen zo'n juk aan klapt? Of met hoe zo'n snelheid? Op zich moet je als rangeerder toch weten waar die dingen sturen zou je zeggen.
Op donderdag 3 december 2015 10:02 schreef Fiorano het volgende: Schijt trouwens een Flirt vanuit Bad Bentheim richting Leidschendam te gaan. Via Apeldoorn-Amersfoort-Weesp-Breukelen-Gouda
Tuurlijk geloof ik je wel, ik ben alleen altijd benieuwd wat de oorspronkelijke bron is. Voor zover ik weet heb jij namelijk geen toegang tot de systemen van ProRail
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Tuurlijk geloof ik je wel, ik ben alleen altijd benieuwd wat de oorspronkelijke bron is. Voor zover ik weet heb jij namelijk geen toegang tot de systemen van ProRail
Klopt, ik zat op de fiets dus ik kon niet zo makkelijk linken
Op donderdag 3 december 2015 11:58 schreef Kapitein_Schavuit het volgende: Ik zag gisteravond een trein van Breng door Venlo rijden met passagiers riching Roermond. Iets gemist? Leent Veolia treinen van Breng?
Ja al maanden
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Op donderdag 3 december 2015 11:58 schreef Kapitein_Schavuit het volgende: Ik zag gisteravond een trein van Breng door Venlo rijden met passagiers riching Roermond. Iets gemist? Leent Veolia treinen van Breng?
Veolia heeft twee GTW's van Breng in gebruik inderdaad. Eerst als vervanging voor een defecte Lint (een enkele Lint hebben ze niets aan namelijk), maar beide Linten rijden ook al een paar weken weer. Blijkbaar structureel die inzet daar dus. Beide bedrijven zijn trouwens van Transdev, dus heel vreemd is het niet.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 3 december 2015 12:03 schreef b2py het volgende: Maar heeft Breng ze zelf niet nodig dan? Een vraag die ik al een tijdje heb maar al weken vergeet te stellen..
Nee treinen met 3x3 stellen GTW tussen Doetinchem en Arnhem blijkt net iets te veel van het goede te zijn. Ze kunnen het met 3x2 af.
Paar jaar geleden reed ik nog weleens Arnhem - Varsseveld in de ochtendspits. Trein afgelaaie stampend vol, maar bij Velperpoort ging al minstens de helft er weer uit. Is dat nog steeds zo?
Op donderdag 3 december 2015 12:06 schreef Peter het volgende: Is er mbt die passagepassen en poortjes al een meme met Gandalf ' you shal not pas'. En een demonische zwartrijder met passagepas gemaakt?
zwartrijder is racisme! Tegenwoordig noemen we het stroopwafel of regenboogrijder
Al denk ik dat een paar gloednieuwe DMU's nog wel verkocht hadden kunnen worden aan Polen ofzo.
Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren met de dieselstellen die nu op de Maaslijn rijden als de boel daar geëlektrificeerd is. Uit de concessie-eisen bleek namelijk dat ze niet omgebouwd mogen worden naar E-GTW, maar dat er nieuwe stellen geëist zijn.
Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren met de dieselstellen die nu op de Maaslijn rijden als de boel daar geëlektrificeerd is. Uit de concessie-eisen bleek namelijk dat ze niet omgebouwd mogen worden naar E-GTW, maar dat er nieuwe stellen geëist zijn.
Gewoon Diesel onder de Draad spitspendel naar Vlaardingen...
Hij wordt getrokken door een strukton-loc, dus kopmaken zit er niet in. Enige andere mogelijkheid om 'm dan in Leidschendam te krijgen is via Hengelo - Zutphen - Nijmegen - Breda - Rotterdam - Hollands Spoor (of vanaf Arnhem naar Utrecht - Gouda - Westelijke Splitsing - Hollands Spoor). Maar dan moeten daarvoor ook weer net paden beschikbaar zijn en de machinist wegbekendheid hebben. Had laatst ook wat spul dat naar Leidschendam moest en niet kon kopmaken (cabine aan de andere kant was stuk), dus dat ging ook via allerlei sporen waar je met normale treinen nooit komt (en ook via de Westelijke Splitsing), dus dat was weer even goed voor mijn wegbekendheid, die is nu weer een heel jaar geldig
Op donderdag 3 december 2015 15:12 schreef MTL het volgende: Hij wordt getrokken door een strukton-loc, dus kopmaken zit er niet in. Enige andere mogelijkheid om 'm dan in Leidschendam te krijgen is via Hengelo - Zutphen - Nijmegen - Breda - Rotterdam - Hollands Spoor (of vanaf Arnhem naar Utrecht - Gouda - Westelijke Splitsing - Hollands Spoor). Maar dan moeten daarvoor ook weer net paden beschikbaar zijn en de machinist wegbekendheid hebben.
En een goederenpad, volgens mij is er geen goederenpad tussen Hengelo en Zutphen overdag..
En een goederenpad, volgens mij is er geen goederenpad tussen Hengelo en Zutphen overdag..
Officieel niet, maar met zo'n kort treintje kan het best, die kun je in Markelo aan de kant nemen namelijk. Je kruist dan in Delden en Markelo, laat in Lochem de achteropkomende Syntus voorbij rijden en wacht de tegemoetkomende af, en dan kun je in een streep door naar Zutphen volgens mij.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Jep! Fb-vrindjes daar even kijken, maar zal zo even opladen voor hier. Rijdt keurig op tijd, hoewel, inmiddels zag ik dat Amersfoort plat lag door een persoon in het spoor.
Kan er weer een nummertje afgefapt worden hehehehehe
Degene die dat wil heeft pech, want het nummer valt in de nummering van de eerste serie SGM, voor de verbouwing. Die stellen zijn ouder dan de jongste serie plan V
Op donderdag 3 december 2015 15:56 schreef Peterselieman het volgende: Krijgen ze op Gouda-Alphen eindelijk eens fatsoenlijk materieel. Dat A32-trammetje was natuurlijk helemaal niks
Wel weer uniek beeldbepalend avantgardistisch toonaangevend materieel op het Nederlandsche Schpoor
Wordt steeds meer één grote Ratjetoe-express stiekem
Ik baal als een stekker dat mijn telefoon niet eens 40 km/h aankan van dichtbij, had beter wat verder weg kunnen staan. Heb wel nog een andere foto, ook iets wazig, maar is er wel wat meer te zien van de kop
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Degene die dat wil heeft pech, want het nummer valt in de nummering van de eerste serie SGM, voor de verbouwing. Die stellen zijn ouder dan de jongste serie plan V
Wel opvallend, dat is toen juist met 110 opgehoogd om niet in de weg te zitten met het toen al niet meer rijdende SM'90. Nu is dubbelnummering met voormalig materieel dus geen probleem meer?
Wel opvallend, dat is toen juist met 110 opgehoogd om niet in de weg te zitten met het toen al niet meer rijdende SM'90. Nu is dubbelnummering met voormalig materieel dus geen probleem meer?
Wel opvallend, dat is toen juist met 110 opgehoogd om niet in de weg te zitten met het toen al niet meer rijdende SM'90. Nu is dubbelnummering met voormalig materieel dus geen probleem meer?
De Flirts zijn van Abellio, niet van NS. Dus dat NS ooit treinen heeft gehad met dat nummer maakt niets uit.
Op donderdag 3 december 2015 15:12 schreef MTL het volgende: Had laatst ook wat spul dat naar Leidschendam moest en niet kon kopmaken (cabine aan de andere kant was stuk), dus dat ging ook via allerlei sporen waar je met normale treinen nooit komt (en ook via de Westelijke Splitsing), dus dat was weer even goed voor mijn wegbekendheid, die is nu weer een heel jaar geldig
Als die uit het Noorden kwam, heb ik hem ingelegd. Mooie puzzels zijn dat.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Vandaag werd de eerste Stadler FLIRT3 voor Abellio overgebracht naar Leidschendam. Vanaf december 2016 moeten deze stellen de dienst Gouda-Alphen a/d Rijn gaan verzorgen.
Nadat FLIRT 2010 door de V200 221 106-8 van de Eisenbahn Gesellschaft Potsdam naar Bad Bentheim gebracht is werd het stel overgenomen voor Strukton G1206 303008 die het stel via Diemen Zuid, Breukelen, Rotterdam Noord en Den Haag HS over zal brengen naar de NedTrain-werkplaats Leidschendam.
Na de foto's in Bad Bentheim nog snel naar Deurningen gereden in de hoop daar nog een keer de FLIRT op de foto te krijgen. Helaas was ik net iets te laat (dank u wel treuzelende Mercedes...). Gelukkig toch niet voor niets, want even later kwam de schone RRF 4401 met lege BLG-autowagens voorbij op weg naar Bad Bentheim
[ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 03-12-2015 17:07:06 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Kan iemand vertellen wat het verschil is tussen een flirt en gtw(dan bedoel ik niet het uiterlijk), volgens mij bedienen ze dezelfde markt en bieden dezelfde diensten aan?
Wat is een overweging om bijvoorbeeld voor een flirt te kiezen ipv gtw of andersom?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Op donderdag 3 december 2015 17:08 schreef Merode32 het volgende: Kan iemand vertellen wat het verschil is tussen een flirt en gtw(dan bedoel ik niet het uiterlijk), volgens mij bedienen ze dezelfde markt en bieden dezelfde diensten aan?
Wat is een overweging om bijvoorbeeld voor een flirt te kiezen ipv gtw of andersom?
Van oorsprong waren het twee compleet verschillend opgebouwde types (motoren verdeeld over het hele stel versus in één aparte motorbak). Inmiddels wordt de GTW niet meer gemaakt, en is samen met de FLIRT vervangen door de nieuwe FLIRT3. Als dieselversie heeft die nog wel een aparte motor-bak, maar die levert alleen de stroom aan de motoren die verdeeld over het treinstel zitten.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Van oorsprong waren het twee compleet verschillend opgebouwde types (motoren verdeeld over het hele stel versus in één aparte motorbak). Inmiddels wordt de GTW niet meer gemaakt, en is samen met de FLIRT vervangen door de nieuwe FLIRT3. Als dieselversie heeft die nog wel een aparte motor-bak, maar die levert alleen de stroom aan de motoren die verdeeld over het treinstel zitten.
Daar komt nog bij dat de FLIRT Jacobsdraaistellen heeft en een GTW draaistellen onder de bakken. Verder kan een FLIRT tot zes bakken lang worden, terwijl een GTW maximaal vier bakken lang was (plus twee motorbakken). Ook zijn bij de FLIRT volgens mij de tussenbakken langer dan bij de GTW
Op donderdag 3 december 2015 17:08 schreef Merode32 het volgende: Kan iemand vertellen wat het verschil is tussen een flirt en gtw(dan bedoel ik niet het uiterlijk), volgens mij bedienen ze dezelfde markt en bieden dezelfde diensten aan?
Wat is een overweging om bijvoorbeeld voor een flirt te kiezen ipv gtw of andersom?
Gtw heeft compleet andere ophanging van de bakken. Deze leunen namelijk op de powerpack in het midden of op de voorgaande bak. Door slechts twee aangedreven assen op de powerpack is deze trein voor klein regionaal verkeer bedoeld. Maximale snelheid is door al deze dingen beperkt tot 120 of 140 km/u (afhankelijk van de variant die je hebt, in NL is alles voor zover ik weet 140). De Flirt is een echt treinstel. De tractie is verdeeld over (over het algemeen) meerdere draaistellen. Deze trein is geschikt voor het snellere interregionale netwerk. Te krijgen zijn varianten van 140 km/u (deze Flirts voor Gouda - Alphen), 160 (de Flirts voor NS Reizigers), 200 (NSB Flirt Nordic en MTR Express) en 250 km/u (SBB Eurocity 250).
Op donderdag 3 december 2015 16:59 schreef dennistd het volgende: Vandaag werd de eerste Stadler FLIRT3 voor Abellio overgebracht naar Leidschendam. Vanaf december 2016 moeten deze stellen de dienst Gouda-Alphen a/d Rijn gaan verzorgen.
Nadat FLIRT 2010 door de V200 221 106-8 van de Eisenbahn Gesellschaft Potsdam naar Bad Bentheim gebracht is werd het stel overgenomen voor Strukton G1206 303008 die het stel via Diemen Zuid, Breukelen, Rotterdam Noord en Den Haag HS over zal brengen naar de NedTrain-werkplaats Leidschendam.
[ afbeelding ] In Bad Bentheim stond de trein een flinke tijd te wachten, dus was er de gelegenheid om even wat dichterbij te gaan staan.
[ afbeelding ] Ook de achterkant moest natuurlijk even op de foto, afgezien van de sluitbordjes geeft het zo een goede indruk van de kop van het stel.
[ afbeelding ] Terug op het perron duurde het niet zo lang tot het hele spul in beweging kwam, op weg naar Nederland.
[ afbeelding ] Hier zien we de V200 die het stel naar Bad Bentheim gebracht heeft genieten van zijn verdiende rust.
[ afbeelding ] Na de foto's in Bad Bentheim nog snel naar Deurningen gereden in de hoop daar nog een keer de FLIRT op de foto te krijgen. Helaas was ik net iets te laat (dank u wel treuzelende Mercedes...). Gelukkig toch niet voor niets, want even later kwam de schone RRF 4401 met lege BLG-autowagens voorbij op weg naar Bad Bentheim
Hij is weer fijn, thx Dennis, mooie foto's
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Daar komt nog bij dat de FLIRT Jacobsdraaistellen heeft en een GTW draaistellen onder de bakken. Verder kan een FLIRT tot zes bakken lang worden, terwijl een GTW maximaal vier bakken lang was (plus twee motorbakken).
GTW kon vast wel langer (als een klant daar om zou hebben gevraagd). Met Flirt kan het ook, PKP IC heeft een achtdelige variant bijvoorbeeld.
sterker nog, de Nootdorpboog (vanuit Den Haag) is de enige toegangsweg naar NedTrain in Leidschendam. Via de Randstadrail-sporen kan het alleen via een enorme omweg
Op donderdag 3 december 2015 18:51 schreef Igen het volgende: Zozo, R-Net dus. Komen er dan ook bepaalde R-Net-gecertificeerde treinseries waar de Flirts in moeten gaan rijden?
Op donderdag 3 december 2015 18:54 schreef dennistd het volgende: Ja, Gouda-Alphen. Die concessie is door Abellio gewonnen, en daar is deze FLIRT ook voor. De NS-FLIRT's krijgen gewoon de sprinter-kleuren.
1) Het was donker buiten 2) Ik zit dan meestal als een soort zombie naar m'n computerscherm te kijken. Dat traject buiten ken ik wel, en in het duister is er geen ruk aan. De enige uitzondering is Moerdijk vanuit de ICd, want lichtjes...
Op donderdag 3 december 2015 16:34 schreef Prins_Pils het volgende: Kwart voor vier stond ik al in de supermarkt Ik zag wel iemand staan aan het andere perroneinde, kan dat hem zijn geweest?
Groningen-Leer (Ostfr.) laatste update: donderdag 03 december 2015, 20.33 uur
Tussen Bad Nieuweschans en Leer (Ostfr.) rijden geen treinen door een beschadigde spoorbrug. Er rijden bussen tussen Bad Nieuweschans en Leer (Ostfr.). Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 23:59 uur verholpen.
Ik vind het echt zo geweldig, dat je bij de Duitse regionale kranten altijd gelijk een abonnement moet afsluiten ipv. dat je voor één los artikel kan betalen
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2015 21:08:58 ]
Zo te zien is het beweegbare deel helemaal naar de knoppen. En niet het middenstuk dat ze af en toe eruit takelen. Wordt dus vast nog ingewikkeld, als ze meer willen doen dan een noodoplossing.
Op donderdag 3 december 2015 21:30 schreef Peterselieman het volgende: Lees ook dat er net een trein over de brug was gegaan, dus we mogen van geluk spreken dat het bij materiële schade is gebleven.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op donderdag 3 december 2015 21:30 schreef Peterselieman het volgende: Lees ook dat er net een trein over de brug was gegaan, dus we mogen van geluk spreken dat het bij materiële schade is gebleven.
NS regelt de reisinfo voor heel Nederland, niet alleen de eigen treinen.
Voor verschillende soorten incidenten staan standaard initiële prognoses.
Ik weet het, 1 van de dingen die ik weet, rest hier is een hoop jargon. Hoor de hele dag de omroep van het station hier en dat is voor zowel Arriva als voor de NS treinen.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Naja, een 'beschadigde spoorbrug' is meestal dan ook niet veel meer dan een beetje schroefjes aandraaien en kijken of de rails nog een beetje lekker ligt, niet dat meteen de hele brug eruit geramd is
Op donderdag 3 december 2015 21:26 schreef Igen het volgende: Zo te zien is het beweegbare deel helemaal naar de knoppen. En niet het middenstuk dat ze af en toe eruit takelen. Wordt dus vast nog ingewikkeld, als ze meer willen doen dan een noodoplossing.
Ik verwacht ook niet dat er tijdelijk een vaste brug in komt: de scheepvaart is van een veel groter economisch belang dan het treinverkeer.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Kennelijk is er genoeg vraag voor een uurdienst, het plan was dat dat per dienstregeling 2016 ook op zondag aangeboden zou worden maar dat zal wel moeten worden uitgesteld.
Wie weet komen ze wel op het idee om dan gelijk een nieuwe moderne brug te bouwen. Met een opening die groot genoeg is voor de cruise-schepen zodat niet het traject een hele dag plat moet om de boel te demonteren. En dubbelsporig zodat er ruimte komt voor een sneltrein.
Op donderdag 3 december 2015 22:04 schreef Igen het volgende: Wie weet komen ze wel op het idee om dan gelijk een nieuwe moderne brug te bouwen. Met een opening die groot genoeg is voor de cruise-schepen zodat niet het traject een hele dag plat moet om de boel te demonteren. En dubbelsporig zodat er ruimte komt voor een sneltrein.
Ik denk zelf van niet, trouwens.
Een tunnel maar zal vast geen geld voor zijn, waar zijn al die miljarden voor de Zuiderzeelijn trouwens gebleven?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Een tunnel maar zal vast geen geld voor zijn, waar zijn al die miljarden voor de Zuiderzeelijn trouwens gebleven?
quote:
Het Noorden van Nederland kreeg als compensatie voor het afblazen van de Zuiderzeelijn een bedrag van ongeveer twee miljard euro om concrete plannen ter verbetering van de infrastructuur in Noord-Nederland uit te voeren.
Voor het wegverkeer hebben mogelijke compensatiemaatregelen betrekking op:
de Zuidelijke Ringweg Groningen de Haak om Leeuwarden in de N31, verdubbeling van de Rijksweg 33 Assen - Zuidbroek verbetering knooppunt Joure A6/A7 en voor het railvervoer op:
Spoorlijnen Zwolle - Meppel - Leeuwarden en Meppel - Groningen: aanleg doorrijbogen en passeersporen, driesporig maken Zwolle - Herfte, opening nieuw station Assen Zuid Spoorlijn Zwolle - Emmen: spoorverdubbeling Gramsbergen - Coevorden, opening nieuw station Emmen Zuid Spoorlijn Leeuwarden - Sneek: meer treinen Spoorlijn Leeuwarden - Groningen: spoorverdubbeling Leeuwarden - Leeuwarden Camminghaburen en Grijpskerk - Hoogkerk, opening nieuw station Hoogkerk Heropening Zuidbroek - Veendam voor reizigersdienst Kolibri-tramlijn in Groningen Hoofdstation - Grote Markt - Noorderstation - Zernike Spoorlijn Groningen - Heerenveen: aanleg nieuw spoor
Waarvan de Kolibri-tram, het op-een-na-duurste onderdeel, niet doorging, doordat gemeenteraadspolitici in Groningen liever als kleuters elkaar dwars lagen ipv. constructief aan iets mee te werken. En het plan voor de Zuidelijke Ringweg van Groningen, het allerduurste onderdeel, is ook hard op weg om net zo te eindigen.
Ik geloof dat de provincie van gekkigheid al niet meer wist wat voor onzin ze op het platteland konden bedenken om de honderden miljoenen uit het tramplan als nog op tijd te besteden.
Het maakt het beschamend om uit Groningen-stad te komen.
Waarvan de Kolibri-tram, het op-een-na-duurste onderdeel, niet doorging, doordat gemeenteraadspolitici in Groningen liever als kleuters elkaar dwars lagen ipv. constructief aan iets mee te werken. En het plan voor de Zuidelijke Ringweg van Groningen, het allerduurste onderdeel, is ook hard op weg om net zo te eindigen.
Ik geloof dat de provincie van gekkigheid al niet meer wist wat voor onzin ze op het platteland konden bedenken om de honderden miljoenen uit het tramplan als nog op tijd te besteden.
Het maakt het beschamend om uit Groningen-stad te komen.
Was er ook niet iets met spoor Gronngen - Heerenveen en dat is ook afgeblazen volgens mij nou geld zat voor die tunnel dus
Ik ga toch maar eens harder lobbyen voor metro hier in Utrecht, bieb op de Neude is ook gelukt dus dit moet ook kunnen ze willen toch geen geld daarboven .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Kennelijk is er genoeg vraag voor een uurdienst, het plan was dat dat per dienstregeling 2016 ook op zondag aangeboden zou worden maar dat zal wel moeten worden uitgesteld.
Ik weet niet er een keermogelijkheid is, maar op zich zou je best een uursdienst Groningen - Weener kunnen onderhouden en daar keren. Op het laatste stuk kun je dan een bus inzetten die de uursdienst onderhoudt. Anders moet je al weer meer bussen inzetten om de uursdienst te onderhouden.
Ik weet niet er een keermogelijkheid is, maar op zich zou je best een uursdienst Groningen - Weener kunnen onderhouden en daar keren.
Op Streda.X kan ik niet vinden of dat mogelijk is. Ik denk het eigenlijk niet.
Het stuk Bad Nieuweschans tot de aansluiting bij Ihrhove is geheel enkelsporig, inclusief het station. Een keerinrichting in Weener zou niet vaak gebruikt worden, want waarom zou je in godsnaam een trein laten eindigen in Weener?
Als er iets aan de hand is tussen Groningen en Nieuweschans zou je de trein uit Leer op één van de stations tussen Zuidbroek en Nieuweschans kunnen laten keren, want er liggen daar overal wissels om bij die perrons te kunnen komen.
quote:
Op het laatste stuk kun je dan een bus inzetten die de uursdienst onderhoudt. Anders moet je al weer meer bussen inzetten om de uursdienst te onderhouden.
Op vrijdag 4 december 2015 00:37 schreef Peterselieman het volgende: Het zal helaas niet mogelijk zijn, maar het is wel jammer, omdat je met keren in Weener best een mooie dienstregeling kunt krijgen.
Keren in Bad Nieuweschans levert een lange keertijd op
Het is natuurlijk wel Duitsland he, dus het zou me niet verbazen als er gewoon op zicht gereden gaat worden met het nodige getoeter bij de overwegen
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 3 december 2015 21:55 schreef James1988 het volgende: Kennelijk is er genoeg vraag voor een uurdienst, het plan was dat dat per dienstregeling 2016 ook op zondag aangeboden zou worden maar dat zal wel moeten worden uitgesteld.
Ik weet nog dat er 3 keer per dag een BR624 reed. Dat je echt je best moest doen om er überhaupt te komen
Het is natuurlijk wel Duitsland he, dus het zou me niet verbazen als er gewoon op zicht gereden gaat worden met het nodige getoeter bij de overwegen
Die overwegen hebben hun eigen beveiliging, met eigen overwegseinen. Die kunnen bij problemen of storingen handmatig gesloten worden door de machinist. Het levert alleen wel een shitload aan vertraging op.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Die overwegen hebben hun eigen beveiliging, met eigen overwegseinen. Die kunnen bij problemen of storingen handmatig gesloten worden door de machinist. Het levert alleen wel een shitload aan vertraging op.
toch is dat beter dan de boel maar klakkeloos opheffen
Op vrijdag 4 december 2015 09:53 schreef Nattekat het volgende: Snap ook echt niet dat je als kapitein van zo'n groot schip niet door hebt dat het niet gaat passen...
Op vrijdag 4 december 2015 09:53 schreef Nattekat het volgende: Snap ook echt niet dat je als kapitein van zo'n groot schip niet door hebt dat het niet gaat passen...
Je moest eens weten hoeveel bruggen er jaarlijks aangevaren worden door schepen. Dan zul je je de pleuris schrikken over de aantallen
Op vrijdag 4 december 2015 10:47 schreef MCH het volgende: Lees op ovinnederland dat ze nu maar een dubbelsporige brug moeten bouwen. Was namelijk een knelpunt voor die lijn.
er is in zoverre een knelpunt dat er geen cargo meer tussendoor zou passen als Arriva een uursdienst op het traject rijdt, te meer het traject Nieuweschans-Ihrhove beschouwd wordt als één lang blok.
Ben het er niet mee eens dat het een dubbelsporige brug zou moeten worden. Die brug bij Leer zou er wel voor in aanmerking kunnen komen.