abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 2 december 2015 @ 13:43:44 #1
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157963775
Gooide ik 'm zomaar dicht.

Nouja. We hadden het over 5-12. Alles zen dus hier.
KuikenGuppy
  woensdag 2 december 2015 @ 13:45:40 #2
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157963815
Heb de TT iets algemener gehouden aangezien het vorige topic ook twee maanden open is geweest :+.

Misschien had ik Driekoningen en Valentijn ook nog moeten noemen...
KuikenGuppy
pi_157964213
waarom voelt een cadeaubon waar geen bedrag op staat 'beter' dan een cadeaubon met bedrag?

eerlijk gezegd vind ik het maar lastig wanneer er geen bedrag op staat. dan moet ik bij de winkel eerst navragen hoeveel er op de pas staat om te weten hoeveel ik te besteden heb. uiteindelijk weet ik het bedrag alsnog dus ik snap het idee erachter niet.

of een cadeaubon persoonlijk is of niet ligt naar mijn idee vooral aan het type cadeaubon.
een drankbon voor iemand die geen alcohol drinkt, of cadeaubon van een winkel aan de andere kant van het land voelt dan weer totaal niet persoonlijk. (die liggen dus nog steeds in de la).
  woensdag 2 december 2015 @ 14:30:22 #4
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157964647
Eigenlijk vind ik en bon nooit echt leuk, maar als ik er dan geen bedrag op laat zetten, heb ik nog een beetje het idee dat de ontvanger blij is dat ze een bon cadeau hebben gekregen ipv dat ze een bon van ¤20 hebben gekregen.
Als je een boek cadeau krijgt, kan je later ook opzoeken hoeveel die heeft gekost ;).
KuikenGuppy
pi_157964840
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 14:05 schreef Elleska het volgende:
waarom voelt een cadeaubon waar geen bedrag op staat 'beter' dan een cadeaubon met bedrag?

eerlijk gezegd vind ik het maar lastig wanneer er geen bedrag op staat. dan moet ik bij de winkel eerst navragen hoeveel er op de pas staat om te weten hoeveel ik te besteden heb. uiteindelijk weet ik het bedrag alsnog dus ik snap het idee erachter niet.

of een cadeaubon persoonlijk is of niet ligt naar mijn idee vooral aan het type cadeaubon.
een drankbon voor iemand die geen alcohol drinkt, of cadeaubon van een winkel aan de andere kant van het land voelt dan weer totaal niet persoonlijk. (die liggen dus nog steeds in de la).
Oh nee, dat bedoelde ik niet, want dat is idd irritant. Ik bedoelde bonnen waar geen specifieke waarde aan gekoppeld is maar een product of activiteit, zoals een etentje of appeltaart oid.

Maar je hebt wel gelijk dat een bon wat meer moeite aangeeft Cathmar.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 2 december 2015 @ 14:44:03 #6
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_157964913
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 14:40 schreef Dot. het volgende:

[..]

Oh nee, dat bedoelde ik niet, want dat is idd irritant. Ik bedoelde bonnen waar geen specifieke waarde aan gekoppeld is maar een product of activiteit, zoals een etentje of appeltaart oid.

Maar je hebt wel gelijk dat een bon wat meer moeite aangeeft Cathmar.
ik snap je idee, maar ook die bonnen voor activiteiten zijn niet altijd fijn om te krijgen.
je hebt bv zoals deze http://www.bongo.nl/cadeaubonnen/
maar ook dan is t maar net hopen dat je bij een locatie in de buurt woont.

boekenbonnen vind ik altijd wel fijn om te krijgen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_157965006
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 14:44 schreef Ynske het volgende:

[..]

ik snap je idee, maar ook die bonnen voor activiteiten zijn niet altijd fijn om te krijgen.
je hebt bv zoals deze http://www.bongo.nl/cadeaubonnen/
maar ook dan is t maar net hopen dat je bij een locatie in de buurt woont.

boekenbonnen vind ik altijd wel fijn om te krijgen
Oh ja, ik zoek wel altijd uit of er iets in de buurt is. Maar liever geef ik gewoon een kadootje :+
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 2 december 2015 @ 14:51:32 #8
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_157965058
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 14:49 schreef Dot. het volgende:

[..]

Oh ja, ik zoek wel altijd uit of er iets in de buurt is. Maar liever geef ik gewoon een kadootje :+
Dan denk je er tenminste over na, soms krijg je ook wel het gevoel dat men gewoon een bon doet om er makkelijk van af te komen.
Je kent t wel, die VVV bonnen die de hele familie door gaan :X
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_157965126
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 14:51 schreef Ynske het volgende:

[..]

Je kent t wel, die VVV bonnen die de hele familie door gaan :X
Neee dat is niet de bedoeling!
Mijn oppas is 24 en ik wil haar graag iets extra geven. Omdat ze geweldig is.
Ik hou van kadootjes geven, maar weet het nu echt niet. Ben voor een Douglas bon gegaan want ze wilde makeup kopen. Kleine bijdrage geleverd.
Met een meidenkwartet
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 2 december 2015 @ 14:59:44 #10
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_157965198
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 14:55 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Neee dat is niet de bedoeling!
Mijn oppas is 24 en ik wil haar graag iets extra geven. Omdat ze geweldig is.
Ik hou van kadootjes geven, maar weet het nu echt niet. Ben voor een Douglas bon gegaan want ze wilde makeup kopen. Kleine bijdrage geleverd.
Aah zover had ik niet terug gelezen :D
Dat is natuurlijk een andere zaak, dan doe je wel de moeite om iets te geven waarbij je nadenkt of het in de smaak zal vallen.

zo vind ik bv een boekenbon leuker dan een boek, want dat kan weer niet in de smaak vallen.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 2 december 2015 @ 15:02:49 #11
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_157965248
Ik vind een boek leuker om te geven. :) Dat kun je ook nog ruilen als 't je niks lijkt.
in de haak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 2 december 2015 @ 15:07:00 #12
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_157965319
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 15:02 schreef trui het volgende:
Ik vind een boek leuker om te geven. :) Dat kun je ook nog ruilen als 't je niks lijkt.
:D dat kan, maar als je keer op keer een boek krijg wat je echt niets vind, is niet tof.
En ruilen? met iemand anders bedoel je? of terug naar de winkel, dan moet je alweer om een bonnetje vragen.
mijn ervaring is dat ze opstapelen en uiteindelijk ongelezen stof liggen te happen

ik zou dan ook alleen een boek kopen als ik echt weet dat die persoon dat boek graag wil lezen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_157965788
VVV bonnen :'(
Die bleven hier ook altijd liggen. aantal jaar geleden eens via Fok geruild voor contanten.

De activiteiten bonnen kunnen heel leuk zijn mits de activiteiten passen bij de persoon :Y
eigenlijk geldt dat voor elke cadeautje, het is leuk wanneer het past bij de persoon.

quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 14:30 schreef Burdie het volgende:
Eigenlijk vind ik en bon nooit echt leuk, maar als ik er dan geen bedrag op laat zetten, heb ik nog een beetje het idee dat de ontvanger blij is dat ze een bon cadeau hebben gekregen ipv dat ze een bon van ¤20 hebben gekregen.
Als je een boek cadeau krijgt, kan je later ook opzoeken hoeveel die heeft gekost ;).
ik vind dat toch anders bij een boek, daar kan je opzoeken wat het heeft gekost maar is niet nodig. bij een cadeaubon moet je het opzoeken om te weten hoeveel je te besteden hebt.

Ik zal wel gek zijn want ik ben serieus blijer met een bon van 5euro dan een bon waar geen bedrag bij staat.
Dat is ook een stukje frustratie door ex-familie die altijd kwamen aanzetten met een bon zonder bedrag en niet wilde zeggen wat erop staat want 'dat is een verrassing'.
leuk joh een uur bij de ikea in de rij staan om te weten of ik 5 of 50euro te besteden heb.
  woensdag 2 december 2015 @ 15:34:13 #14
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157965884
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 15:29 schreef Elleska het volgende:
Ik zal wel gek zijn want ik ben serieus blijer met een bon van 5euro dan een bon waar geen bedrag bij staat.
Dat is ook een stukje frustratie door ex-familie die altijd kwamen aanzetten met een bon zonder bedrag en niet wilde zeggen wat erop staat want 'dat is een verrassing'.
leuk joh een uur bij de ikea in de rij staan om te weten of ik 5 of 50euro te besteden heb.
:D Ik snap je punt wel, in dit geval ging het om een nichtje die per sé alleen maar IKEA bonnen wilde. En ik weet hoe dat gaat bij haar, ze vult haar wagen met wat er gekocht moet worden, legt bij de kassa al die bonnen neer en vult aan wat er nog betaald moet worden (of hoopt dat haar moeder de rest betaalt). Ik denk niet dat zij ooit enig idee heeft gehad welk bedrag ik op die bon heb laten zetten.
En ik geloof tevens dat dit misschien wel de enige keer is dat ik ooit iemand een bon cadeau heb gegeven ;).
KuikenGuppy
pi_157966513
Geen stress hier, zo fijn! Voor sinterklaas ben ik klaar, ik verwacht nog 1 cadeautje van bol.com en dat kan ik morgen inpakken en in de zak doen. B heeft wel wat stress, want die moet vandaag naar Mechelen voor zijn werk en komt vrijdagavond pas terug en ontdekte vanochtend dat het zaterdag 5 december is :D
We hebben ook nog eens besloten om het meteen in de ochtend te doen (de zak zetten we 's avonds klaar) en dan hebben we verder een relaxt weekend. Zaterdagavond gaan we gourmetten bij mijn zus en kunnen de neefjes en S elkaars presentjes bewonderen en ermee spelen.
Zondagmiddag gaan we met drietjes naar de film, als we zin hebben. We hebben nog drie tegoedbonnen van toen we naar de film gingen en S net voor we naar binnen gingen ziek werd *O*

Ik heb er nu al zin in, het weekend!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_157967018
hier 1 surprise klaar en de 2e bijna *O*
cadeautjes voor sinterklaas zijn gelukkig wel allemaal binnen dus geen stress.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 15:34 schreef Burdie het volgende:

[..]

:D Ik snap je punt wel, in dit geval ging het om een nichtje die per sé alleen maar IKEA bonnen wilde. En ik weet hoe dat gaat bij haar, ze vult haar wagen met wat er gekocht moet worden, legt bij de kassa al die bonnen neer en vult aan wat er nog betaald moet worden (of hoopt dat haar moeder de rest betaalt). Ik denk niet dat zij ooit enig idee heeft gehad welk bedrag ik op die bon heb laten zetten.
En ik geloof tevens dat dit misschien wel de enige keer is dat ik ooit iemand een bon cadeau heb gegeven ;).
dan voelt een cadeaubon sowieso weinig dankbaar :(
pi_157967084
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 15:34 schreef Burdie het volgende:

[..]

:D Ik snap je punt wel, in dit geval ging het om een nichtje die per sé alleen maar IKEA bonnen wilde. En ik weet hoe dat gaat bij haar, ze vult haar wagen met wat er gekocht moet worden, legt bij de kassa al die bonnen neer en vult aan wat er nog betaald moet worden (of hoopt dat haar moeder de rest betaalt). Ik denk niet dat zij ooit enig idee heeft gehad welk bedrag ik op die bon heb laten zetten.
En ik geloof tevens dat dit misschien wel de enige keer is dat ik ooit iemand een bon cadeau heb gegeven ;).
Als er specifiek om een bon wordt gevraagd geef ik net zo lief geld eigenlijk. Of ze moeten maar doorgeven wat ze willen hebben van de Ikea, dan haal ik zelf wel iets van het lijstje.

VVV bonnen ben ik juist heel blij mee, want daar koop ik Duplo van :+
  donderdag 3 december 2015 @ 13:05:19 #18
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157985392
Duplo O+.
KuikenGuppy
  donderdag 3 december 2015 @ 13:06:44 #19
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157985420
Ik geloof dat we nu wel alles in huis hebben voor de Sint. Mijn man zit waarschijnlijk nog wel in de stress omdat hij nog niks voor mij heeft gekocht en ook eigenlijk geen tijd meer heeft om dat nog te doen (leer mij m'n man kennen :P) en uiteindelijk komt het toch allemaal nog goed :Y.
Enige is dat ik was vergeten dat ze morgen de ramen & kozijnen komen vervangen op onze slaapkamer, dus daar moet ik vanmiddag nog even aan de slag :').
KuikenGuppy
pi_157986688
Ik hou van cadeaubonnen! Beter dan geld in een envelop want daar wordt uiteindelijk toch de werkster van betaald (ook een cadeautje, maar toch). Ik heb alle cadeaus gekocht. Ik was voor de bevalling al begonnen, dus heb dit jaar maar 1 paniekcadeau gekocht! *O*
pi_157989341
Is het al 6 december? Ik had geen stress want alles was binnen. Moest het alleen nog inpakken. Maar vanmorgen ontdekte ons nieuwsgierige aagje de cadeaus in de kofferbak van de auto, hij zat achterstevoren door een kier te turen in de auto. Doet hij anders nooit :'( mijn man heeft gezegd dat er niks lag. Ja hij is niet gek he. Nu weet hij dus zeker twee dingen. Waaronder het grootste en duurste cadeau. Echt. Kan wel janken. Ga zeggen dat het verjaardagscadeaus waren. Daar zat hij laatst al naar te vissen of ik die al had. Dan krijgt hij die cadeaus met zijn verjaardag en we kopen 2 nieuwe voor zaterdag. Zo stom van ons :(
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_157990552
Oh, wat balen Estrys! :(

Mental note: cadeautjes in de achterbak afdekken met een deken zaterdag
pi_157991155
ohh dat is stressen zo vlak voor 5dec. nieuwsgierige aagjes.
gelukkig kan je het nog omwisselen. had je al een cadeau in gedachten voor zijn verjaardag die je snel kan halen/bestellen??
  donderdag 3 december 2015 @ 18:07:56 #24
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157991388
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 17:19 schreef Shandaly het volgende:
Oh, wat balen Estrys! :(

Mental note: cadeautjes in de achterbak afdekken met een deken zaterdag
Als ze ingepakt zijn, kan het niet veel kwaad natuurlijk. Sint kan echt wel pakjes in de auto leggen ;).

Wel balen joh, Es...
KuikenGuppy
pi_157991518
Ander papiertje er om anders :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_157991807
Ze waren nog niet ingepakt. Hij noemde zo op wat er lag :( Hij begon er ook meteen over toen ik hem net ophaalde. Hij slikte de 'verjaardagscadeau smoes' als zoete koek. Toen ik vroeg wat hij had gezien zei hij: zeg ik lekker niet. Hij moest ook meteen in de kofferbak van papa kijken. Maar daar lag natuurlijk niks meer :D
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_157992167
Dan bof je nog dat de verjaardag nog moet komen, en niet net is geweest.
pi_157992320
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 18:50 schreef amaranta het volgende:
Dan bof je nog dat de verjaardag nog moet komen, en niet net is geweest.
Ja vertel mij wat. Ik vroeg net aan hem of we nu nieuwe cadeaus moeten kopen voor zijn verjaardag omdat hij al weet wat het is. 'Nee ik weet het al niet meer' zegt ie :D
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_157992726
haha. het waren dus wel geslaagde cadeautjes dat je ze niet mag inruilen.

heeft hij alleen zijn eigen cadeautjes gezien of alle cadeautjes?
pi_157992909
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 19:16 schreef Elleska het volgende:
haha. het waren dus wel geslaagde cadeautjes dat je ze niet mag inruilen.

heeft hij alleen zijn eigen cadeautjes gezien of alle cadeautjes?
Hij heeft in ieder geval twee dingen gezien die voor hem waren. Er lag maar 1 ding voor zijn zus en dat zat in een plastic tas. Twee dingen lagen nog bij m'n moeder gelukkig. Ik wacht nog op het cadeau voor baby broertje. Dat komen ze vandaag bezorgen. Tussen 16 en 21. Ook weer zo'n handige actie :')
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_157993439
oh, Estrys...wat balen

quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 18:58 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ja vertel mij wat. Ik vroeg net aan hem of we nu nieuwe cadeaus moeten kopen voor zijn verjaardag omdat hij al weet wat het is. 'Nee ik weet het al niet meer' zegt ie :D
hehe
pi_157997425
Ik heb gelukkig alles voor de sint klaar. Vanavond nog met mijn moeder naar de stad geweest omdat hun ook 2 cadeautjes per kind voor sinterklaas wilden doen. Kon ze voor Tyler niks vinden. Gelukkig ben ik zo goed dat ik binnen 10 minuten in de winkel al wat zag. :P

Zondag Kim jarig en dinsdag Tyler. Dan is dat allemaal weer achter de rug. Want de stress bij de kinderen is er zeker wel! Bij Kim wel minder omdat ze niet meer gelooft.
Oh nee, Kims feestje komt ook nog volgende week vrijdag. Maar dat is gelukkig voor haar minder stress.
pi_157997437
ipv edit was het een quote.
pi_158005180
Balen estrys, heb je al nieuwe dingen geregeld? Jammer dat dan ook nog effe snel moet..

Ze hebben hier op school al een jaar een bouwterrein naast school (nieuwbouw huizen). Sinterklaas kwam vanochtend aan, in de laadbak van een kraan. Een Bordeaux rode bouwhelm op, en de laadbak ook nog even een flink stuk omhoog. Mooi om die kinderen verbaasd te zien.
:D
pi_158006485
Het ging hier vanochtend bijna mis met het wegbrengen van de kindren naar de psz. Psz is bij een brede school met 2 basisscholen. En aan beide kanten werd Sinterklaas ingehaald en wij moesten in het midden zijn :X Ik kon nog net op tijd de psz induiken voor Sint nummer 2 in zicht kwam. Voor mijn meiden geen probleem maar mijn bijna kleuter zou daar toch wel wat vragen over stellen/ :D
  vrijdag 4 december 2015 @ 11:50:54 #36
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_158006943
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 december 2015 11:21 schreef Kyara het volgende:
Het ging hier vanochtend bijna mis met het wegbrengen van de kindren naar de psz. Psz is bij een brede school met 2 basisscholen. En aan beide kanten werd Sinterklaas ingehaald en wij moesten in het midden zijn :X Ik kon nog net op tijd de psz induiken voor Sint nummer 2 in zicht kwam. Voor mijn meiden geen probleem maar mijn bijna kleuter zou daar toch wel wat vragen over stellen/ :D
Gevalletje slechte communicatie dus.
  vrijdag 4 december 2015 @ 11:52:42 #37
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_158006965
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 10:01 schreef Deepfreeze het volgende:
Balen estrys, heb je al nieuwe dingen geregeld? Jammer dat dan ook nog effe snel moet..

Ze hebben hier op school al een jaar een bouwterrein naast school (nieuwbouw huizen). Sinterklaas kwam vanochtend aan, in de laadbak van een kraan. Een Bordeaux rode bouwhelm op, en de laadbak ook nog even een flink stuk omhoog. Mooi om die kinderen verbaasd te zien.
:D
Zoiets wilden wij ook. Maar het is toch iets anders geworden.
De krant was erbij. Maar artikel staat nog niet op de site.
pi_158007100
Bij ons heeft sinterklaas ook nog even officieel het vernieuwde schoolplein geopend... Was leuk om te zien, al die vrolijke kinderkoppies
pi_158007123
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 december 2015 11:21 schreef Kyara het volgende:
Het ging hier vanochtend bijna mis met het wegbrengen van de kindren naar de psz. Psz is bij een brede school met 2 basisscholen. En aan beide kanten werd Sinterklaas ingehaald en wij moesten in het midden zijn :X Ik kon nog net op tijd de psz induiken voor Sint nummer 2 in zicht kwam. Voor mijn meiden geen probleem maar mijn bijna kleuter zou daar toch wel wat vragen over stellen/ :D
En nr 3 kwam bij de psz? Ik zou zeggen 1 sint vh hele gebouw mja wie ben ik..

Ik kwam gister terug van Gouda en loop ons straatje in, zie ik daar sint en 1 piet staan waarbij de sint zn baard ff opzij had... :|W toch blij dat Saar het nog niet snapt.
S. 2014
J. 2016
pi_158007167
Sofie zag gisteren bij 2 winkels vlak na elkaar een sint. Ze hadden zelf bedacht dat d'r vast een nepperd bij zou zijn. De tv sint heeft geen bril op en sommige wel. De sint met bril is nu een hulp sinterklaas.
*poef* nu is het weg
pi_158007312
Meestal verzinnen ze zelf al een verklaring.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_158007318
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 12:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

En nr 3 kwam bij de psz? Ik zou zeggen 1 sint vh hele gebouw mja wie ben ik..

Ik kwam gister terug van Gouda en loop ons straatje in, zie ik daar sint en 1 piet staan waarbij de sint zn baard ff opzij had... :|W toch blij dat Saar het nog niet snapt.
Ik denk dat dat qua tijd niet gaat.

Bij de oudste op school is sinterklaas er vandaag en bij de school naast de zijne was ie er vorige week woensdag.
Twee sinterklazen tegelijk kan ook niet. Want bij de ingang van school 1 kan je de ingang van school 2 zien.
Oh en bij de peuterspeelzaal is er geen sinterklaas, alleen een Piet :D (die zit ook in hetzelfde gebouw)
  vrijdag 4 december 2015 @ 12:23:35 #43
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158007357
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 12:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

En nr 3 kwam bij de psz? Ik zou zeggen 1 sint vh hele gebouw mja wie ben ik..

Ik kwam gister terug van Gouda en loop ons straatje in, zie ik daar sint en 1 piet staan waarbij de sint zn baard ff opzij had... :|W toch blij dat Saar het nog niet snapt.
Wat onprofessioneel...
Ik heb (professioneel) met Sint en Pieten gewerkt, en daar waren hele strikte regels voor.
KuikenGuppy
pi_158007800
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 11:50 schreef amaranta het volgende:

[..]

Gevalletje slechte communicatie dus.
De kinderen van de betreffende scholen stonden elk aan 1 kant van het gebouw en hebben dus niks meegekregen van de andere Sint. Dus ik denk dat de scholen het juist heel goed hebben gecommuniceerd. Alleen geen rekening gehouden met de psz die precies in het midden zit :D
pi_158010845
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 december 2015 11:21 schreef Kyara het volgende:
Het ging hier vanochtend bijna mis met het wegbrengen van de kindren naar de psz. Psz is bij een brede school met 2 basisscholen. En aan beide kanten werd Sinterklaas ingehaald en wij moesten in het midden zijn :X Ik kon nog net op tijd de psz induiken voor Sint nummer 2 in zicht kwam. Voor mijn meiden geen probleem maar mijn bijna kleuter zou daar toch wel wat vragen over stellen/ :D
Op de dependance zit ook een andere school tegenover. Daar halen ze om en om de sint groots binnen om te voorkomen dat er 2 zijn.

In het hoofdgebouw is er 1 sint en 3 pieten voor de klassen en de psz. Was wel prettig geregeld vond ik.
pi_158013312
Sinterklaas op school is gisteren geweest en dat was leuk. De surprise bij jongste zoon was ook geslaagd en bij oudste (3de middelbare doen ze er niet meer aan).
Het valt me wel op dat de surprises ieder jaar mooier worden (op een enkeling na die toch met een ingepakte doos komt) maar de meesten maken er best wat werk van.

Morgen nog pakjesavond.

De jongens mogen blij zijn dat ze nog een klein zusje hebben want zij gelooft nog en vindt het allemaal prachtig.
Als zij oud genoeg is dan gaat het wel anders worden (voor mij rustiger) want dan schrap ik pakjesavond. Gewoon een gezellige avond met ieder een kadootje maar meer ook niet.
pi_158013391
oh even wat anders;

Ik heb gisteren echt een prachtige film gezien!

'The Broken Circle Breakdown'

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een belgische film.
Prachtige muziek, mooie acteerprestaties en herkenbare gevoelens.
Zeker 2 uur goed besteed!! Doen hoor!

Ik heb hem op de canadese netflix bekeken.

[ Bericht 0% gewijzigd door lily op 04-12-2015 20:00:36 ]
pi_158015271
Blij dat de ellende bijna klaar is.

Nog 2 weken en dan gaan we een stukje rijden. Eerst 2 dagen reizen, dan kerstavond en eerste kerstdag vieren en dan reizen we door met de trein naar lapland.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_158016322
Wat een heerlijk vooruitzicht, Tico.
Alvast heel veel plezier!

en wij willen foto's zien!
pi_158016404
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 19:59 schreef lily het volgende:
Wat een heerlijk vooruitzicht, Tico.
Alvast heel veel plezier!

en wij willen foto's zien!
Ik hoop een beetje foto's te kunnen maken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 4 december 2015 @ 20:38:55 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158017591
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 19:11 schreef Ticootje het volgende:
Blij dat de ellende bijna klaar is.

Nog 2 weken en dan gaan we een stukje rijden. Eerst 2 dagen reizen, dan kerstavond en eerste kerstdag vieren en dan reizen we door met de trein naar lapland.
Ga je naar dat ijshotel?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 4 december 2015 @ 21:27:29 #52
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_158019412
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 19:11 schreef Ticootje het volgende:
Blij dat de ellende bijna klaar is.

Nog 2 weken en dan gaan we een stukje rijden. Eerst 2 dagen reizen, dan kerstavond en eerste kerstdag vieren en dan reizen we door met de trein naar lapland.
Oh, ik ben jaloers. Geen betere plek om alles even achter je te laten dan Lapland, denk ik.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 5 december 2015 @ 12:57:41 #53
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_158030729
Ik heb ineens nog de geest gekregen voor Sinterklaas. Kreeg er ineens echt zin in. Dus nu heb ik net voor iedereen (inclusief mezelf) wat cadeautjes gekocht en gedichtjes gemaakt. Nog wat lekkere hapjes in huis halen en dan wordt het toch nog een onverwachte pakjesavond.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 5 december 2015 @ 13:15:10 #54
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158030984
Hier toch nog last-minute Sint stress :'). Ik moest zo nodig buikgriep krijgen, dus nu loop de zorgvuldige planning van boodschappen doen, stofzuigen, eten klaarzetten en alles op tijd voor opa&oma er zijn in de soep :').
Maar goed. Het wordt vast gezellig, kotsend en al :P.
Fijne pakjesmiddag/avond allemaal *O*.
KuikenGuppy
  zaterdag 5 december 2015 @ 13:18:14 #55
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_158031028
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 13:15 schreef Burdie het volgende:
Hier toch nog last-minute Sint stress :'). Ik moest zo nodig buikgriep krijgen, dus nu loop de zorgvuldige planning van boodschappen doen, stofzuigen, eten klaarzetten en alles op tijd voor opa&oma er zijn in de soep :').
Maar goed. Het wordt vast gezellig, kotsend en al :P.
Fijne pakjesmiddag/avond allemaal *O*.
aah :'(
Beterschap! En opa en oma vinden het vast niet erg als het huis niet helemaal spik en span is.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_158031185
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 19:11 schreef Ticootje het volgende:
Blij dat de ellende bijna klaar is.

Nog 2 weken en dan gaan we een stukje rijden. Eerst 2 dagen reizen, dan kerstavond en eerste kerstdag vieren en dan reizen we door met de trein naar lapland.
Heel gaaf Tico!
  zaterdag 5 december 2015 @ 13:28:28 #57
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_158031209
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 12:57 schreef livelink het volgende:
Ik heb ineens nog de geest gekregen voor Sinterklaas. Kreeg er ineens echt zin in. Dus nu heb ik net voor iedereen (inclusief mezelf) wat cadeautjes gekocht en gedichtjes gemaakt. Nog wat lekkere hapjes in huis halen en dan wordt het toch nog een onverwachte pakjesavond.
Wat gezellig :) Heeft J's surprise gisteren school gehaald?

Ik heb ook nog wat kleinigheden, hoewel we het vorige week gevierd hebben omdat mijn man er toen was. Oudste vroeg of ze niet toch hun schoen konden zetten, gewoon voor iets kleins: "een aftelkalender ofzo". Toen realiseerde ik me opeens dat ze die inderdaad ieder jaar kregen en dat ik ze nu helemaal vergeten was. Dus die, een boek voor jongste en een boekenbon voor oudste, want ik kan echt niet bijhouden wat ze allemaal wel en niet gelezen heeft, en nog een paar kleinigheden. En dan de buurman even vragen of hij het voor de deur kan zetten voor wat toegevoegde Sinterklaas magie :)
  zaterdag 5 december 2015 @ 13:30:40 #58
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_158031250
Ja, het is heel goed gegaan met de surprise. De surprise zelf had de school al een dag eerder gehaald, de uitdaging lag gisteren meer in het feit of J. de school ging halen. Hij heeft me gesmeekt om thuis te mogen blijven. Toch doorgezet en hij kwam enthousiast thuis.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_158031268
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 20:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ga je naar dat ijshotel?
Jazeker. Met kinderen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 5 december 2015 @ 13:34:37 #60
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_158031318
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 13:28 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Wat gezellig :) Heeft J's surprise gisteren school gehaald?

Ik heb ook nog wat kleinigheden, hoewel we het vorige week gevierd hebben omdat mijn man er toen was. Oudste vroeg of ze niet toch hun schoen konden zetten, gewoon voor iets kleins: "een aftelkalender ofzo". Toen realiseerde ik me opeens dat ze die inderdaad ieder jaar kregen en dat ik ze nu helemaal vergeten was. Dus die, een boek voor jongste en een boekenbon voor oudste, want ik kan echt niet bijhouden wat ze allemaal wel en niet gelezen heeft, en nog een paar kleinigheden. En dan de buurman even vragen of hij het voor de deur kan zetten voor wat toegevoegde Sinterklaas magie :)
Mijn dochter attendeerde mij er ook op dat we dit jaar voor het eerst geen adventskalender hadden. Ik kon geen mooie vinden, dit jaar. Jammer, want het hoort er inderdaad wel echt bij. Als ik er nog één vind, dan koop ik hem alsnog.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 5 december 2015 @ 13:38:32 #61
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_158031389
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 13:30 schreef livelink het volgende:
Ja, het is heel goed gegaan met de surprise. De surprise zelf had de school al een dag eerder gehaald, de uitdaging lag gisteren meer in het feit of J. de school ging halen. Hij heeft me gesmeekt om thuis te mogen blijven. Toch doorgezet en hij kwam enthousiast thuis.
Wat fijn O+ Het mag dan nog niet feilloos gaan, maar het gaat toch echt al vreselijk veel beter dan een paar jaar geleden he?

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 13:34 schreef livelink het volgende:
Mijn dochter attendeerde mij er ook op dat we dit jaar voor het eerst geen adventskalender hadden. Ik kon geen mooie vinden, dit jaar. Jammer, want het hoort er inderdaad wel echt bij. Als ik er nog één vind, dan koop ik hem alsnog.
Ik heb ook geen mooie: gewoon een simpele van de Bijenkorf. Maar wel leuker dan Hello Kitty of Cars van Jamin. En goedkoper dan eentje met truffels die bij de Bijenkorf bij de delicatessen lag en ergens in de 30 Euro kostte oO/

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 13:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Jazeker. Met kinderen.
Dat is tof! Zie je niet op tegen het rijden door de sneeuw?
  zaterdag 5 december 2015 @ 14:10:33 #62
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158032062
Zo, alles klaar... Manlief is nog een laatste cadeautje halen :X :').
Ik doe nog even mijn ogen dicht en hoop dat kuiken niet net wakker wordt terwijl de visite aankomt. Nog 50 minuten en dan barst het los :+ :').
KuikenGuppy
pi_158032617
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 13:38 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Wat fijn O+ Het mag dan nog niet feilloos gaan, maar het gaat toch echt al vreselijk veel beter dan een paar jaar geleden he?

[..]

Ik heb ook geen mooie: gewoon een simpele van de Bijenkorf. Maar wel leuker dan Hello Kitty of Cars van Jamin. En goedkoper dan eentje met truffels die bij de Bijenkorf bij de delicatessen lag en ergens in de 30 Euro kostte oO/

[..]

Dat is tof! Zie je niet op tegen het rijden door de sneeuw?
Tot midden zweden rijden we met de auto. Wel kans dat daar sneeuw ligt idd, maar de hoofdwegen zijn vrij. Vanaf midden zweden gaan we verder met de trein, omdat we de reis naar lapland liever niet maken met de auto. In lapland hebben we dan weer een huurauto, die gewoon alles heeft wat daar nodig is. Waarschijnlijk gewoon spijkerbanden en de juiste vloeistoffen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_158033276
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_158033960
Burdie, beterschap en toch veel plezier!

Livelink, wat goed dat de surprise school heeft gehaald en dat J. naar school is gegaan en enthousiast terugkwam!!!
Fijne pakjesavond!

Gaoxing, veel plezier vanavond!

Tico, wat een avontuur! Mooi vooruitzicht!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_158035017
Beterschap burdie!

Tico, wat een gave reis!

Iedereen een fijne pakjes avond. Hier het bezoek de deur alweer uit(opa,oma en schoonzus met gezin). En daarna stond er opeens een piet voor de deur met 2 zakjes pepernoten. Ik heb alleen geen idee wie die piet is. :D
  zaterdag 5 december 2015 @ 16:53:55 #67
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158035295
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 14:33 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Tot midden zweden rijden we met de auto. Wel kans dat daar sneeuw ligt idd, maar de hoofdwegen zijn vrij. Vanaf midden zweden gaan we verder met de trein, omdat we de reis naar lapland liever niet maken met de auto. In lapland hebben we dan weer een huurauto, die gewoon alles heeft wat daar nodig is. Waarschijnlijk gewoon spijkerbanden en de juiste vloeistoffen.
Dat klinkt echt heel gaaf!
KuikenGuppy
pi_158044107
Wij hadden het er zo over in ONZ over vroeger de Whekamp, Neckerman, als kleine jongen keek je altijd op de laatste bladzijden.

Een heel plakboek als resultaat

Of dat je wat langer douchte?
Iedereen is wel een keer betrapt, en jullie dus ook maar nu hebben jullie ze zelf?
Doe je net of je niks gezien hebt of merkt, want je denkt snel terug aan je eigentijd..

Of hoe gaat dat?
Ik zwaai naar dieren.
pi_158055272
:D @geerd..
Verkeerde dag om te vragen. Op 5 december zit iedereen met kinderen in de cadeautjes :P

Hier Sint de deur uit en de kerstboom erin. Op naar het volgende feest ~:)
  zondag 6 december 2015 @ 14:40:35 #70
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_158056391
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 22:15 schreef Geerd het volgende:
Wij hadden het er zo over in ONZ over vroeger de Whekamp, Neckerman, als kleine jongen keek je altijd op de laatste bladzijden.

Een heel plakboek als resultaat

Of dat je wat langer douchte?
Iedereen is wel een keer betrapt, en jullie dus ook maar nu hebben jullie ze zelf?
Doe je net of je niks gezien hebt of merkt, want je denkt snel terug aan je eigentijd..

Of hoe gaat dat?
Wellicht dat je moeder die vraag ook wel kan beantwoorden.
Maareh, hoort erbij, lijkt me.
pi_158056443
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 14:40 schreef amaranta het volgende:

[..]

Wellicht dat je moeder die vraag ook wel kan beantwoorden.
Maareh, hoort erbij, lijkt me.
Maar leg je er dan ook de nadruk op? Vragen stellen, terwijl je weet dat de schaamte al groot genoeg is.
En dan ook er nog ff over hebben...
Ik zwaai naar dieren.
  Moderator zondag 6 december 2015 @ 15:35:56 #72
5428 crew  miss_sly
pi_158057910
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 14:43 schreef Geerd het volgende:

[..]

Maar leg je er dan ook de nadruk op? Vragen stellen, terwijl je weet dat de schaamte al groot genoeg is.
En dan ook er nog ff over hebben...
Vragen stellen?
Als in: "was je je lekker aan het aftrekken? Was het fijn?"

Wat bedoel je in hemelsnaam en wat voor rare ouders heb jij als referentiekader?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_158057963
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 15:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Vragen stellen?
Als in: "was je je lekker aan het aftrekken? Was het fijn?"

Wat bedoel je in hemelsnaam en wat voor rare ouders heb jij als referentiekader?
Hehe gelukkig geen rare ouders, nooit iets over gehoord. Maar kan me voorstellen dat het wel gebeurt?
Ik zwaai naar dieren.
  Moderator zondag 6 december 2015 @ 15:41:15 #74
5428 crew  miss_sly
pi_158058075
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 15:37 schreef Geerd het volgende:

[..]

Hehe gelukkig geen rare ouders, nooit iets over gehoord. Maar kan me voorstellen dat het wel gebeurt?
Nou, ik niet. Waarom? What would be the point?
Het enige dat ik met mijn jonge kind doe, of zal doen als ik merk dat dat nodig is, is zeggen dat zoiets in prive in de eigen kamer of badkamer kan, en klaar. Jonge kinderen weten dat niet en hebben nog wel de neiging om met hun hand in hun onderbroek te gaan zitten of zo. Dus dan is het handig ze te vertellen dat dat fijn kan zijn, maar wel prive is en je dat niet doet in gezelschap.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 6 december 2015 @ 17:03:54 #75
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_158060608
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 15:41 schreef miss_sly het volgende:
Het enige dat ik met mijn jonge kind doe, of zal doen als ik merk dat dat nodig is, is zeggen dat zoiets in prive in de eigen kamer of badkamer kan, en klaar. Jonge kinderen weten dat niet en hebben nog wel de neiging om met hun hand in hun onderbroek te gaan zitten of zo. Dus dan is het handig ze te vertellen dat dat fijn kan zijn, maar wel prive is en je dat niet doet in gezelschap.
Dat je een klasje vierjarigen gaat voorlezen, en zodra ze lekker zitten, zit minstens de helft van de jongetjes aan z'n piemel :) Dat vind ik nog zo schattig, onschuldig.
  Moderator zondag 6 december 2015 @ 18:16:45 #76
5428 crew  miss_sly
pi_158062114
quote:
10s.gif Op zondag 6 december 2015 17:03 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Dat je een klasje vierjarigen gaat voorlezen, en zodra ze lekker zitten, zit minstens de helft van de jongetjes aan z'n piemel :) Dat vind ik nog zo schattig, onschuldig.
Ja, dan is dat nog schattig!
Met een klas vol 14-jarigen is dat toch iets minder schattig :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 6 december 2015 @ 18:34:39 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158062454
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 13:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Jazeker. Met kinderen.
Cool! 8-)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 6 december 2015 @ 18:46:06 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158062685
Hier trouwens de beroemde/beruchte groep 2 brief van de GGD ontvangen, ouders hoeven mogen niet bij het onderzoek (dat op school plaatsvindt) aanwezig zijn, en of je even 2 vragenlijsten (van ieder 2 kantjes) wilt invullen.

Wel bijzonder dat op de website niet staat dat je kind niet aan het onderzoek mee mag doen als je de vragenlijsten niet invult, terwijl dat wel nadrukkelijk in de brief staat.
Het gaat ze dus helemaal niet om de gezondheid en ontwikkeling van mijn kind, want anders konden ze die ook wel testen/controleren zonder ingevulde vragenlijst, maar kennelijk vinden ze de vragenlijsten zo belangrijk dat ze ouders ermee willen chanteren, geen lijst, geen controle of je kind nog wel gezond is.

Al even afgezien van het feit dat mijn net 5-jarige helemaal niet naar een schoolarts/GGD-arts gaat zonder mij erbij.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_158063983
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 18:46 schreef Leandra het volgende:
Hier trouwens de beroemde/beruchte groep 2 brief van de GGD ontvangen, ouders hoeven mogen niet bij het onderzoek (dat op school plaatsvindt) aanwezig zijn, en of je even 2 vragenlijsten (van ieder 2 kantjes) wilt invullen.

Wel bijzonder dat op de website niet staat dat je kind niet aan het onderzoek mee mag doen als je de vragenlijsten niet invult, terwijl dat wel nadrukkelijk in de brief staat.
Het gaat ze dus helemaal niet om de gezondheid en ontwikkeling van mijn kind, want anders konden ze die ook wel testen/controleren zonder ingevulde vragenlijst, maar kennelijk vinden ze de vragenlijsten zo belangrijk dat ze ouders ermee willen chanteren, geen lijst, geen controle of je kind nog wel gezond is.

Al even afgezien van het feit dat mijn net 5-jarige helemaal niet naar een schoolarts/GGD-arts gaat zonder mij erbij.
wat een gezeik zeg.. Dan ga je toch gewoon niet..


mijn toen bijna 10 jarige mocht van mij ook niet alleen naar de schoolarts.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 6 december 2015 @ 20:02:23 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158064744
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 19:38 schreef Vicky het volgende:

[..]

wat een gezeik zeg.. Dan ga je toch gewoon niet..

mijn toen bijna 10 jarige mocht van mij ook niet alleen naar de schoolarts.
Nee, er kan wel een aparte afspraak bij de GGD gemaakt worden (met ouder erbij), maar dan blijft dat in de brief staat dat het niet zonder ingevulde vragenlijst kan :')

Nou boeit het mij helemaal niets, maar kennelijk denken sommige mensen dat je al een aantekening voor nader onderzoek krijgt als je weigert de vragenlijsten in te vullen.
Zou toch wel heel smerig zijn als de GGD er zulke DDR-praktijken op nahield.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_158064836
quote:
Als je de kans krijgt, ga dan op een hondesledentocht! Waarbij je zelf mag sturen liefst. Het is niet goedkoop (al staat de kroon zwak momenteel) maar het is echt een waanzinnige ervaring. Op zo'n sleetje in de schemer door de sneeuw zoeven <3
pi_158065002
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 14:43 schreef Geerd het volgende:

[..]

Maar leg je er dan ook de nadruk op? Vragen stellen, terwijl je weet dat de schaamte al groot genoeg is.
En dan ook er nog ff over hebben...
Ik zou denk ik wel een gesprek voeren over porno op internet. Want daar kijken ze ongetwijfeld wel naar, en er zitten een hoop rotzooi tussen natuurlijk. Ik wil niet dat mijn kind daardoor een totaal verkeerd beeld krijgt van wat sex is. Of van hoe lichamen eruit zien. Ik hoop in ieder geval, en daar ga ik ook mijn best voor doen, dat de relatie met mijn kind zodanig is dat er over veel gepraat kan worden maar als het moet zou ik, ook al wordt mijn kind daar ongemakkelijk van, zelf wel vragen stellen, zoals over porno kijken. Dat hoort ook bij je taak als opvoeder denk ik. Het gaat er mij eigenlijk vooral om dat ze een gezond zelfbeeld hebben en ook als het om sex gaat: je eigen grenzen en die van een ander respecteren, (bijvoorbeeld niet zomaar naaktfoto's van jezelf gaan versturen als iemand daarom vraagt), en je op je gemak voelen met jezelf. Ik zou in ieder geval zulk soort zaken wel heel open willen bespreken.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 6 december 2015 @ 20:15:54 #83
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_158065063
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 20:06 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Als je de kans krijgt, ga dan op een hondesledentocht! Waarbij je zelf mag sturen liefst. Het is niet goedkoop (al staat de kroon zwak momenteel) maar het is echt een waanzinnige ervaring. Op zo'n sleetje in de schemer door de sneeuw zoeven <3
Jaaaah, dat, zo tof! Rendierensleetocht is ook tof trouwens, en een stuk minder vermoeiend, want dat is gewoon zitten en teugels vasthouden. Bij die hondensleetocht moet je dus wel zelf bijsteppen als je heuvel op gaat, en dat valt echt tegen (wij hadden met 2 een hondenslee, eentje zitten, eentje steppen, af en toe wissel)
  zondag 6 december 2015 @ 20:18:48 #84
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_158065159
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 18:46 schreef Leandra het volgende:
Hier trouwens de beroemde/beruchte groep 2 brief van de GGD ontvangen, ouders hoeven mogen niet bij het onderzoek (dat op school plaatsvindt) aanwezig zijn, en of je even 2 vragenlijsten (van ieder 2 kantjes) wilt invullen.

Wel bijzonder dat op de website niet staat dat je kind niet aan het onderzoek mee mag doen als je de vragenlijsten niet invult, terwijl dat wel nadrukkelijk in de brief staat.
Het gaat ze dus helemaal niet om de gezondheid en ontwikkeling van mijn kind, want anders konden ze die ook wel testen/controleren zonder ingevulde vragenlijst, maar kennelijk vinden ze de vragenlijsten zo belangrijk dat ze ouders ermee willen chanteren, geen lijst, geen controle of je kind nog wel gezond is.

Al even afgezien van het feit dat mijn net 5-jarige helemaal niet naar een schoolarts/GGD-arts gaat zonder mij erbij.
Dat laatste inderdaad. Daar zijn ze toch nog veel te jong voor? Zonder ouder(s)?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_158065193
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 20:15 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Jaaaah, dat, zo tof! Rendierensleetocht is ook tof trouwens, en een stuk minder vermoeiend, want dat is gewoon zitten en teugels vasthouden. Bij die hondensleetocht moet je dus wel zelf bijsteppen als je heuvel op gaat, en dat valt echt tegen (wij hadden met 2 een hondenslee, eentje zitten, eentje steppen, af en toe wissel)
Oh echt? Hoeveel honden had je dan? Wij zoevden zo de berg op, met 6 honden. Maar toen raakte ik ineens de bestuurder kwijt, die was er in een hobbel af gekukeld _O- . En die honden lopen dus maar door, en ik zat daar maar, zonder rem toegankelijk :D Gelukkig waren we niet de eerste en kon de begeleider achterop springen :D

Het is overigens volledig ongevaarlijk hoor, voor je verkeerde ideeen krijgt, Tico :D
pi_158065399
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 20:18 schreef Susie het volgende:

[..]

Dat laatste inderdaad. Daar zijn ze toch nog veel te jong voor? Zonder ouder(s)?
Hier gingen ze wel zonder ouders. Maar dat was dan in tweetallen naar de verpleegkundige voor meten/wegen-ogen/oren. Daarnaast dat formulier(en een voor de juf ook).
Naar aanleiding van het formulier ben ik wel gebeld door de arts, maar na een gezellig gesprek geen vervolg acties genomen.
Die met 10 jaar laat ik niet alleen doen, omdat ze dan meer vragen gaan stellen over lichamelijke en emotionele ontwikkeling en kijken naar de seksuele ontwikkeling. Daar ben ik liever bij.
(Na verhalen over verpleegkundigen die kinderen een overgewicht aanpraten, of seksuele dingen vroegen waar het kind nog niks van afwist)
  zondag 6 december 2015 @ 20:33:15 #87
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158065622
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 20:18 schreef Susie het volgende:

[..]

Dat laatste inderdaad. Daar zijn ze toch nog veel te jong voor? Zonder ouder(s)?
Ik vind hem er ook te jong voor, maar ik word echt giftig van die chantage met die vragenlijst, hou toch op, als zijn ontwikkeling niet getest mag/kan worden als ik die vragenlijst niet invul dan boeit zijn ontwikkeling ze helemaal niet.
Daarbij is hij gezond, ziet en hoort goed, is niet te dik, dus ik mis er ook nog eens niet veel aan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_158065687
Het zou ook zo kunnen zijn dat ze niet hun tijd willen verspillen aan het vragen naar kleine dingetjes, die ze via een lijst snel te weten kunnen komen?
  zondag 6 december 2015 @ 20:40:42 #89
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_158065843
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 20:20 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Oh echt? Hoeveel honden had je dan? Wij zoevden zo de berg op, met 6 honden. Maar toen raakte ik ineens de bestuurder kwijt, die was er in een hobbel af gekukeld _O- . En die honden lopen dus maar door, en ik zat daar maar, zonder rem toegankelijk :D Gelukkig waren we niet de eerste en kon de begeleider achterop springen :D

Het is overigens volledig ongevaarlijk hoor, voor je verkeerde ideeen krijgt, Tico :D
Ook 6, maar met 2 volwassenen op een slee dus. En die beesten waren eigenwijs, ze weigerden gewoon verder te lopen als je niet hielp :(
  Moderator zondag 6 december 2015 @ 20:41:39 #90
5428 crew  miss_sly
pi_158065882
Als je de vragenlijst niet invult, mag je kind wel naar het onderzoek, hoor. Kunnen ze el in die brief zetten van niet, maar dat klopt gewoonweg niet. Er is geen chantage met die vragenlijst.
Dan nog vind ik het niet wenselijk dat mijn kleuter destijds alleen naar een medisch onderzoek gaat, vind ik de vragenlijsten niet acceptabel en vind ik het hele gedoe niet belangrijk genoeg om een aparte afspraak te maken.

Dus heb ik er nogal wat energie in moeten steken om aan te geven dat we noet meedoen :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 6 december 2015 @ 20:41:52 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158065894
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 20:35 schreef Roomsnoes het volgende:
Het zou ook zo kunnen zijn dat ze niet hun tijd willen verspillen aan het vragen naar kleine dingetjes, die ze via een lijst snel te weten kunnen komen?
Ja dat zou kunnen, vandaar dat er dingen op die lijst staan die ze geen bal aangaan, en dat er geen onderzoek gedaan kan worden als je die lijst niet invult...

Of er "bijzondere gebeurtenissen in het gezin hebben plaatsgevonden, zoals echtscheiding, overlijden, werkloosheid" of "het gezin leeft van een uitkering" zijn geen "kleine dingen".
En ik zou niet weten waarom de lichamelijke ontwikkeling van mijn kind niet onderzocht zou kunnen worden als ik die vragen niet beantwoord.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_158066019
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 20:26 schreef Deepfreeze het volgende:

Die met 10 jaar laat ik niet alleen doen, omdat ze dan meer vragen gaan stellen over lichamelijke en emotionele ontwikkeling en kijken naar de seksuele ontwikkeling. Daar ben ik liever bij.

Idem
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_158066039
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 20:06 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Als je de kans krijgt, ga dan op een hondesledentocht! Waarbij je zelf mag sturen liefst. Het is niet goedkoop (al staat de kroon zwak momenteel) maar het is echt een waanzinnige ervaring. Op zo'n sleetje in de schemer door de sneeuw zoeven <3
Is maar 161 eu pp.

Ik huil zachtjes in een hoekje.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_158066176
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 20:47 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Is maar 161 eu pp.

Ik huil zachtjes in een hoekje.
Wat-De-Fak.
Dat heb ik er niet voor betaald. 100 euro ofzo. Maar dat is inmiddels ook alweer 8 jaar geleden ( :o :'( ) Ik zie dat die tent waar ik toen was ook zo duur is nu. :'(
pi_158066224
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 20:52 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Wat-De-Fak.
Dat heb ik er niet voor betaald. 100 euro ofzo. Maar dat is inmiddels ook alweer 8 jaar geleden ( :o :'( ) Ik zie dat die tent waar ik toen was ook zo duur is nu. :'(
Ja en we zijn met zn 5.

Het erge is, het is zo'n ding, je gaat nooit meer terug, dus het us nog serieus overwegen ook.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator zondag 6 december 2015 @ 20:56:37 #96
5428 crew  miss_sly
pi_158066279
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 20:54 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja en we zijn met zn 5.

Het erge is, het is zo'n ding, je gaat nooit meer terug, dus het us nog serieus overwegen ook.
Het lijkt me een geweldige reis, maar inderdaad, wat een geld met vijven, en dan al die dingen die je once in A lifetime toch maar eigenlijk wel wil doen....
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 6 december 2015 @ 20:58:15 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158066328
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 20:41 schreef miss_sly het volgende:
Als je de vragenlijst niet invult, mag je kind wel naar het onderzoek, hoor. Kunnen ze el in die brief zetten van niet, maar dat klopt gewoonweg niet. Er is geen chantage met die vragenlijst.
Dan nog vind ik het niet wenselijk dat mijn kleuter destijds alleen naar een medisch onderzoek gaat, vind ik de vragenlijsten niet acceptabel en vind ik het hele gedoe niet belangrijk genoeg om een aparte afspraak te maken.

Dus heb ik er nogal wat energie in moeten steken om aan te geven dat we noet meedoen :')
Het staat er heel nadrukkelijk.....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_158066415
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 20:54 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja en we zijn met zn 5.

Het erge is, het is zo'n ding, je gaat nooit meer terug, dus het us nog serieus overwegen ook.
Nou ja, tof wordt het, dat weet ik wel zeker. Maar keer 5, dat is wel een dingetje ja. Hebben ze geen kinderkorting ofzo?
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 20:54 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja en we zijn met zn 5.

Het erge is, het is zo'n ding, je gaat nooit meer terug, dus het us nog serieus overwegen ook.
Denk je dat Kiruna aan te rijden is? Daar heb ik iets goedkopers gevonden. 100 E volwassenen, 50 E kind.
  Moderator zondag 6 december 2015 @ 21:02:55 #99
5428 crew  miss_sly
pi_158066453
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 20:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het staat er heel nadrukkelijk.....
Dan is dat iets wat ze in jullie regio zo doen, maar he is niet de standaard.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_158066481
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 21:01 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Nou ja, tof wordt het, dat weet ik wel zeker. Maar keer 5, dat is wel een dingetje ja. Hebben ze geen kinderkorting ofzo?

[..]

Denk je dat Kiruna aan te rijden is? Daar heb ik iets goedkopers gevonden. 100 E volwassenen, 50 E kind.
Kiruna is zeker aan te rijden. Geef link!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_158066594
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 21:03 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Kiruna is zeker aan te rijden. Geef link!
DM:)
pi_158066731
Soms ben ik zo blij met fok.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 6 december 2015 @ 21:17:14 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158066787
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 21:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dan is dat iets wat ze in jullie regio zo doen, maar he is niet de standaard.
Nee, maar ik ben er niet minder pissig om, ik ga echt steigeren van dat soort "regels".
De GGD is er voor de gezondheid van mijn kind en heeft dat niet te laten afhangen van mijn bereidheid vragenlijsten in te vullen waarin vragen gesteld worden die ik niet wens in te vullen, en dat laatste vooral omdat het niet van belang is en het ze geen bal aangaat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 6 december 2015 @ 21:23:08 #104
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_158066938
Wtf. Niet normaal idd.

Ben nu ook wel benieuwd naar de vragenlijst eigenlijk
  zondag 6 december 2015 @ 21:23:24 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158066946
Geen arts trouwens, maar een assistente JGZ.... als ik er op google dan blijkt mbo-2 als vooropleiding geschikt te zijn. Ik hoop toch echt dat mevrouw die brief (en met die eis) niet zelf opgesteld heeft :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 6 december 2015 @ 21:24:51 #106
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158066982
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 21:23 schreef PureEvil het volgende:
Wtf. Niet normaal idd.

Ben nu ook wel benieuwd naar de vragenlijst eigenlijk
Die staan op de website.... linkje stond in m'n eerste post hierover:
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 18:46 schreef Leandra het volgende:
Hier trouwens de beroemde/beruchte groep 2 brief van de GGD ontvangen, ouders hoeven mogen niet bij het onderzoek (dat op school plaatsvindt) aanwezig zijn, en of je even 2 vragenlijsten (van ieder 2 kantjes) wilt invullen.

Wel bijzonder dat op de website niet staat dat je kind niet aan het onderzoek mee mag doen als je de vragenlijsten niet invult, terwijl dat wel nadrukkelijk in de brief staat.
Het gaat ze dus helemaal niet om de gezondheid en ontwikkeling van mijn kind, want anders konden ze die ook wel testen/controleren zonder ingevulde vragenlijst, maar kennelijk vinden ze de vragenlijsten zo belangrijk dat ze ouders ermee willen chanteren, geen lijst, geen controle of je kind nog wel gezond is.

Al even afgezien van het feit dat mijn net 5-jarige helemaal niet naar een schoolarts/GGD-arts gaat zonder mij erbij.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 6 december 2015 @ 21:38:04 #107
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_158067255
Ik zou mijn kind inderdaad niet alleen laten gaan op die leeftijd. Ik weet nog wel dat ik indertijd die vragenlijst wel gebruikt heb om al mijn zorgen over mijn jongste te delen en mijn twijfels te uiten..
Ik wilde toen ook zo graag eens gehoord worden kan ik me nog herinneren. En het ergens kwijt kunnen waar het serieus werd genomen. Met het gewenste effect overigens, want ik kreeg vooraf de melding dat er extra tijd voor ons was vrijgemaakt nav de vragenlijst.

Maar ik was er vanzelfsprekend wel bij. En als er geen zorgen zijn, dan zou het niet zo moeten zijn dat het onderzoek niet doorgaat als de vragenlijsten niet zijn ingevuld. Dat is inderdaad chantage!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_158067361
op de website staat wel dit:
quote:
Op de vragenlijst vragen wij ook om toestemming voor het onderzoek. Zonder toestemming van u kan het onderzoek niet plaatsvinden.
Zonder het beantwoorden van het toestemmingsdeel van de vragenlijst kan het onderzoek dan inderdaad niet doorgaan want dan is er geen toestemming verleend.
Maar dat staat niet netjes in de brief.

een kind alleen bij een onbekende volwassenen...
ik weet niet wat ik daarvan moet denken. toen ik die leeftijd had waren ouders gewoon mee.
  zondag 6 december 2015 @ 21:48:18 #109
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_158067542
nog een interessante opinie

http://www.volkskrant.nl/(...)orgwekkend~a4052928/

Ik voelde me wel heel serieus genomen door die kinderarts. Ik kreeg alle gelegenheid om zaken te bespreken en er werd ook met me meegedacht. Maar dan praat ik dus over een situatie waarin er echt zorgen waren.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 6 december 2015 @ 21:50:54 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158067606
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 21:41 schreef Elleska het volgende:
op de website staat wel dit:

[..]

Zonder het beantwoorden van het toestemmingsdeel van de vragenlijst kan het onderzoek dan inderdaad niet doorgaan want dan is er geen toestemming verleend.
Maar dat staat niet netjes in de brief.

een kind alleen bij een onbekende volwassenen...
ik weet niet wat ik daarvan moet denken. toen ik die leeftijd had waren ouders gewoon mee.
De brief noemt toch echt de ingevulde vragenlijsten (meervoud), terwijl slechts een van beide vragenlijsten begint met het toestemmingsvak, en daarna pas allerlei vragen (die ik ook niet wens te beantwoorden).
Je zou dus prima toestemming voor het onderzoek kunnen verlenen zonder beide vragenlijsten (verder) in te vullen, maar volgens de brief "kan mijn kind niet aan het onderzoek deelnemen" als ik de vragenlijsten niet invul.

Echt, zo walgelijk als men de regels zo even buigt omdat men wat statistiekjes wil kunnen vullen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 6 december 2015 @ 21:52:13 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158067630
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 21:48 schreef livelink het volgende:
nog een interessante opinie

http://www.volkskrant.nl/(...)orgwekkend~a4052928/

Ik voelde me wel heel serieus genomen door die kinderarts. Ik kreeg alle gelegenheid om zaken te bespreken en er werd ook met me meegedacht. Maar dan praat ik dus over een situatie waarin er echt zorgen waren.
Thnx voor die link!

En ik maak me trouwens op geen enkel vlak zorgen over mijn kind... als ik dat wel zou hebben gedaan dan zou ik ook al gewoon aan de bel hebben getrokken bij school, centrum voor jeugd en gezin (of weetikveel hoe dat nu weer heet).
Hij doet het goed, sommige dingen doet hij op zijn manier (hij doet dingen pas als hij ze kan), ik heb geen signalen dat hij sociaal niet meekomt (regelmatig kinderen te spelen en uitgenodigd worden om ergens te spelen).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_158067962
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 21:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

De brief noemt toch echt de ingevulde vragenlijsten (meervoud), terwijl slechts een van beide vragenlijsten begint met het toestemmingsvak, en daarna pas allerlei vragen (die ik ook niet wens te beantwoorden).
Je zou dus prima toestemming voor het onderzoek kunnen verlenen zonder beide vragenlijsten (verder) in te vullen, maar volgens de brief "kan mijn kind niet aan het onderzoek deelnemen" als ik de vragenlijsten niet invul.

Echt, zo walgelijk als men de regels zo even buigt omdat men wat statistiekjes wil kunnen vullen.
dat is ook wat ik bedoel ;) het staat stom in de brief.
  zondag 6 december 2015 @ 22:08:59 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158068029
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 22:06 schreef Elleska het volgende:

[..]

dat is ook wat ik bedoel ;) het staat stom in de brief.
Ik heb het idee dat het bewust zo in de brief gezet is, maar vraag me wel af of dat werkelijk het beleid van GGZ Regio Utrecht is, of dat iemand de brief een beetje naar eigen smaak heeft aangepast.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_158068258
Daar lijkt het wel op ja. dat is vast bij GGZ utrecht na te vragen.
  maandag 7 december 2015 @ 06:30:36 #115
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_158071975
Mijnes wordt 6 en is nog niet opgeroepen.
pi_158072120
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 21:08 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

DM:)
Hondensleetocht geboekt dus. 3 uur lang door winterwonderland.

Het wordt een reis om nooit te vergeten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_158072124
Wauw wat gaaf Tico! Die gaat op mijn wishlist :Y
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_158072154
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 21:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, maar ik ben er niet minder pissig om, ik ga echt steigeren van dat soort "regels".
De GGD is er voor de gezondheid van mijn kind en heeft dat niet te laten afhangen van mijn bereidheid vragenlijsten in te vullen waarin vragen gesteld worden die ik niet wens in te vullen, en dat laatste vooral omdat het niet van belang is en het ze geen bal aangaat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier hollands kroon, de brief is een algemene template. Die van ons zag er hetzelfde uit.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 7 december 2015 @ 07:38:48 #119
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158072158
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 07:30 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hondensleetocht geboekt dus. 3 uur lang door winterwonderland.

Het wordt een reis om nooit te vergeten.
Darn, wat gaaf _O_
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 7 december 2015 @ 07:39:23 #120
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158072163
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 07:38 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hier hollands kroon, de brief is een algemene template. Die van ons zag er hetzelfde uit.
Compleet met chantage?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 7 december 2015 @ 07:46:22 #121
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_158072208
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 07:30 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hondensleetocht geboekt dus. 3 uur lang door winterwonderland.

Het wordt een reis om nooit te vergeten.
Heeeel gaaf!
  Moderator maandag 7 december 2015 @ 07:48:14 #122
5428 crew  miss_sly
pi_158072220
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 07:30 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hondensleetocht geboekt dus. 3 uur lang door winterwonderland.

Het wordt een reis om nooit te vergeten.
Tof!

Doe je hier en daar wat foto's maken zodat we een tikje mee kunnen genieten? ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_158072254
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 07:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Compleet met chantage?
Ik heb de brief niet meer. Volgens mij hoefde hier de lijsten niet helemaal. Want ik heb ze niet ingevuld. Ik heb erbij geschreven dat ik voorlopig wel even genoeg vragenlijsten heb ingevuld. Maar ze moeten nog steeds bij de arts konen hoor. Ik ging niet akkoord met bezoek zonder ouders.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_158072273
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 07:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Tof!

Doe je hier en daar wat foto's maken zodat we een tikje mee kunnen genieten? ;)
We gaan om 4 uur in de middag starten met de tocht. Dat zou de beste tijd zijn mocht er noorderlicht zijn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_158072787
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 07:30 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hondensleetocht geboekt dus. 3 uur lang door winterwonderland.

Het wordt een reis om nooit te vergeten.
oh wat onwijs gaaf!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 7 december 2015 @ 08:58:29 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158072805
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 07:55 schreef Ticootje het volgende:

[..]

We gaan om 4 uur in de middag starten met de tocht. Dat zou de beste tijd zijn mocht er noorderlicht zijn.
Oh... dat zou wel heel magisch zijn O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_158073033
quote:
10s.gif Op zondag 6 december 2015 17:03 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Dat je een klasje vierjarigen gaat voorlezen, en zodra ze lekker zitten, zit minstens de helft van de jongetjes aan z'n piemel :) Dat vind ik nog zo schattig, onschuldig.
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 18:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, dan is dat nog schattig!
:{
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_158073083
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 07:55 schreef Ticootje het volgende:

[..]

We gaan om 4 uur in de middag starten met de tocht. Dat zou de beste tijd zijn mocht er noorderlicht zijn.
Erg mooi om te zien inderdaad! Ik heb het vorig jaar twee keer gezien :)

Zie dit topic voor een van de foto's: FOT / [Centraal] Eigen foto's die je gewoon tof vindt #34
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_158073451
Ik heb het hier meegemaakt met de schoolarts. Aangegeven dat we er bij willen zijn. Akkoord. Afspraak gekregen. Kom je ruim op tijd op school issie al geweest.... was handiger qua tijd... wtf :')
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  Moderator maandag 7 december 2015 @ 10:19:14 #130
5428 crew  miss_sly
pi_158073823
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 07:55 schreef Ticootje het volgende:

[..]

We gaan om 4 uur in de middag starten met de tocht. Dat zou de beste tijd zijn mocht er noorderlicht zijn.
O, nu ben ik officieel stikjaloers :D
Het noorderlicht zien, dat lijkt me echt zoiets geweldigs O+
Wat zullen jullie een gave vakantie hebben!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 7 december 2015 @ 10:20:18 #131
5428 crew  miss_sly
pi_158073842
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 09:49 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik heb het hier meegemaakt met de schoolarts. Aangegeven dat we er bij willen zijn. Akkoord. Afspraak gekregen. Kom je ruim op tijd op school issie al geweest.... was handiger qua tijd... wtf :')
Ik vind dat dus echt niet kunnen. Ik zou daarover toch best wel wat heibel trappen, denk ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_158074800
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 10:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind dat dus echt niet kunnen. Ik zou daarover toch best wel wat heibel trappen, denk ik.
me too


Ik had heel duidelijk bij de leraar aangeven dat Amber niet alleen mocht.
Ik kreeg netjes een mail van de schoolarts met een tijd.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 7 december 2015 @ 11:16:38 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158074812
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 10:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind dat dus echt niet kunnen. Ik zou daarover toch best wel wat heibel trappen, denk ik.
Idd, dan zouden de rapen gaar zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_158076870
4 uur is denk ik het perfecte tijdstip! Licht wordt het daar toch niet, dus je hebt de hele dag kans ;)
Wat tof zeg <3
  dinsdag 8 december 2015 @ 13:50:49 #135
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_158104417
Hier ook al vanaf begin af aan ellende met de 'schoolarts'
Ze 2 pogingen gegeven om het netjes te regelen, en nu vanaf dit schooljaar gestopt met die onzin. Mijn kind wordt wel gezien door onze eigen arts(en) en School wordt geinformeerd als dit echt nodig is voor het leerproces (bij bijzonderheden die met school te maken hebben) Voor de rest gaat het hun echt niet aan hoe of wat en is het ook niet verplicht.

En noorderlicht O+
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_158106610
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 10:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O, nu ben ik officieel stikjaloers :D
Het noorderlicht zien, dat lijkt me echt zoiets geweldigs O+
Wat zullen jullie een gave vakantie hebben!
Nou dat! Wat een fantastisch vooruitzicht O+ Op dit soort momenten kan ik mijn kindjes wel groter kijken, ik kan niet wachten zulke dingen te plannen!

Heel veel plezier Tico!
pi_158124213
Ik baal.
Twee weken geleden een King Louie jurkje op marktplaats gekocht maar nog steeds geen jurk ;(
Verkoper heeft de jurk de 28ste in de brievenbus gestopt.
  woensdag 9 december 2015 @ 10:01:26 #138
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_158124231
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 09:59 schreef lily het volgende:
Ik baal.
Twee weken geleden een King Louie jurkje op marktplaats gekocht maar nog steeds geen jurk ;(
Verkoper heeft de jurk de 28ste in de brievenbus gestopt.
Echt he... Vroeger was je voorzichtig met dingen opsturen naar het soort landen waar ik altijd woonde. Tegenwoordig is Nederland net zo erg, zo niet erger...
pi_158124283
Ja, inderdaad.
Hoewel dit de eerste keer is dat ik iets niet krijg dus wat dat betreft valt het nog mee.

Ik hoorde nu ook dat je brievenbuspost ook met een pakketzegel kan laten versturen. Kost 3,95
Is net 0,50 meer dan ik nu betaald hebt en nu heb ik niks..
  woensdag 9 december 2015 @ 10:09:50 #140
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_158124323
Gatver lily, dat is echt balen ja. :{
in de haak.
  woensdag 9 december 2015 @ 11:01:49 #141
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158125058
Balen joh -O- Koop je veel op mp? Ik ben er eens voor ¤180 opgelicht -O- en de politie doet er niks aan.
KuikenGuppy
pi_158125482
Ja, ik koop en verkoop al jaren op mp. Gelukkig altijd goed gegaan.
Ik zeg trouwens niet dat ik opgelicht ben hoor, waarschijnlijk is het gewoon kwijt.

Spullen boven de 50 euro haal ik altijd op.
pi_158125542
Oh wat balen Lily... Ik heb het ook eens gehad met (toevallig) ook een King Louie. Die kwam na twee weken of zo toch nog. Hopelijk bij jou ook en is het gewoon kerstdrukte. Of blaadjes op straat. Of versleten wieltjes van het postkarretje :+
pi_158126352
Hihi
Ja, wellicht maakt het een reis door Nederland, je weet het nooit.
pi_158126395
Ach ja de post. Hier komt heel vaak iets niet aan. Brievenpost is echt diepe ellende.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 9 december 2015 @ 12:59:26 #146
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158126967
Drukte kan idd ook nog, maar dan duurt het wel al erg lang...
Ik verstuur zakelijk heel veel via PostNL en er raakt tegenwoordig bijna nooit meer wat kwijt, volgens mij hebben ze dat heel erg verbeterd.
KuikenGuppy
pi_158127000
Ik heb laatst een bol bon van 25 euro incl sintgedicht opgestuurd. Vond het ook wel tricky maar gelukkig is het aangekomen.
pi_158131261
Hopelijk komt je jurk nog boven water!!

Iemand met goede google skills? Mijn man heeft zomer kleding nodig (Gant, Tommy, RL etc) en heeft zelf geen tijd om te winkelen. Beetje sale prijzen hebben de voorkeur. Waar O waar? Ik kom niet verder dan Zalando.
Met een meidenkwartet
pi_158131313
Bijenkorf? Maar zomerkleding zal nog niet in de sale zijn lijkt me.

Of gewoon de webshop van Tommy Hilfiger zelf?
pi_158131512
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2015 16:55 schreef Mineola het volgende:
Bijenkorf? Maar zomerkleding zal nog niet in de sale zijn lijkt me.


Vorige collectie is prima! Ik heb echt te weinig tijd om goed te zoeken :')
Ineens overal druk, werk, thuis, familie. Bijenkorf hebben ze misschien wel eea in de vaste collectie dat geschikt is voor de zomer. Zet ik op de lijst.
Met een meidenkwartet
pi_158192871
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 09:59 schreef lily het volgende:
Ik baal.
Twee weken geleden een King Louie jurkje op marktplaats gekocht maar nog steeds geen jurk ;(
Verkoper heeft de jurk de 28ste in de brievenbus gestopt.
En wat kwam de postbode mij net brengen? *O*
pi_158193278
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 14:10 schreef lily het volgende:

[..]

En wat kwam de postbode mij net brengen? *O*
*O*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 12 december 2015 @ 16:02:15 #153
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_158194888
Gelukkig maar, Lily!

Zo, we hebben net de kerstboom in huis gehaald. Nu even moed verzamelen om hem ook te gaan optuigen. Dat gaat helaas niet in de kerstvredesfeer. Dochterlief wil een verantwoorde kerstboom en zoonlief wil dat al zijn knutsels van alle jaren weer hun plekje krijgen. Onmogelijk om het hen beide naar hun zin te maken. De knuffels hebben we verbannen, maar de knutsels mogen er in. Nou past een verantwoorde kerstboom eigenlijk al helemaal niet bij mij. Een kerstboom hoort in mijn ogen vooral vol en bont te zijn met veel rood en groen en goud en vol met herinneringen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 12 december 2015 @ 17:18:30 #154
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158196424
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 14:10 schreef lily het volgende:

[..]

En wat kwam de postbode mij net brengen? *O*
Yay *O*
KuikenGuppy
pi_158196562
Ik ga ook voor de bonte kerstboom, livelink.
Van alles en nog wat erin en nog steeds de oude knutsels en frutsels erbij.

De kerstvredesfeer wordt er niet door verpest want de jongens zal het een worst wezen wat ik erin hang, maar goed, wij verzinnen wel iets anders hoor ;( :P
  zaterdag 12 december 2015 @ 17:33:09 #156
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_158196676
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:26 schreef lily het volgende:
Ik ga ook voor de bonte kerstboom, livelink.
Van alles en nog wat erin en nog steeds de oude knutsels en frutsels erbij.

De kerstvredesfeer wordt er niet door verpest want de jongens zal het een worst wezen wat ik erin hang, maar goed, wij verzinnen wel iets anders hoor ;( :P
Daarin zijn jongens dan weer makkelijker dan (puber)meiden. Ach, ze heeft een kerstboompje op haar kamer en die staat er heel verantwoord bij. Daar moet ze het dan maar mee doen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 12 december 2015 @ 17:39:11 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158196784
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 14:10 schreef lily het volgende:

[..]

En wat kwam de postbode mij net brengen? *O*
Fijn!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_158197133
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:33 schreef livelink het volgende:

[..]

Daarin zijn jongens dan weer makkelijker dan (puber)meiden.
Ja, klopt.
Ik merk dat al bij mijn dochter van (bijna) 6. Dat ze anders reageert op dat soort zaken.

En ja, fijn heh, van de jurk.
Ik had hem niet meer verwacht.

Gelukkig ben ik altijd heel aardig gebleven tegen de verkoopster :P
Ik had dan ook totaal niet het gevoel dat ik opgelicht werd dus dat scheelt.
pi_158197197
Hoe ziet zo'n verantwoorde boom eruit?
pi_158197204
Fijn, Lily!
  zaterdag 12 december 2015 @ 18:32:36 #161
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_158197807
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:58 schreef amaranta het volgende:
Hoe ziet zo'n verantwoorde boom eruit?
Volgens mij alles in één kleur (wat er dan dat jaar in de mode is). Allemaal mooie ballen en vooral geen frutsels of dingen die qua kleur detoneren. Dat is althans het beeld van mijn dochter. Een boom waarover nagedacht is, zeg maar.

Zie hier de trends van 2015. Mooie bomen wel, maar zo ziet onze boom er dus in de verste verte niet uit.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_158197903
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 16:02 schreef livelink het volgende:
Gelukkig maar, Lily!

Zo, we hebben net de kerstboom in huis gehaald. Nu even moed verzamelen om hem ook te gaan optuigen. Dat gaat helaas niet in de kerstvredesfeer. Dochterlief wil een verantwoorde kerstboom en zoonlief wil dat al zijn knutsels van alle jaren weer hun plekje krijgen. Onmogelijk om het hen beide naar hun zin te maken. De knuffels hebben we verbannen, maar de knutsels mogen er in. Nou past een verantwoorde kerstboom eigenlijk al helemaal niet bij mij. Een kerstboom hoort in mijn ogen vooral vol en bont te zijn met veel rood en groen en goud en vol met herinneringen.
Vind ik ook hoor, wij zijn pas verhuisd en hebben alles nieuw gekocht, bont en kleurrijk en kan niet wachten op alle knutsels die erin komen.
S. 2014
J. 2016
pi_158197977
Ik heb gewoon geen boom dit jaar.

Ik moest vandaag wel door een tuincentrum omdat school opeens had verzonnen dat de kinderen kerststukjes gaan maken. Leuk idee, alleen of de ouders alles willen verzorgen. Zo creatief als ik ben heb ik geen spullen uiteraard die ook maar een beetje in een kerststukje kunnen. Dus daar mocht ik dan zo'n stervens druk tuincentrum in. Voor 2 meiden groen, mos, versiersels, oase, mandje, kaarsje en dus 20 eu lichter. Eigenlijk vind ik dat gewoon kut over na gedacht van school. Er zijn bij ons ouders die de ouderbijdrage van 25 eu per jaar al niet kunnen betalen, school piept over het krappe budget dat de ouders zelf maar luizenzakken moeten kopen, maar verwachten dan dus dat elke ouder minimaal 10 eu extra kan missen in een toch al dure maand.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_158198000
En hier kiezen de kinderen sowieso hoe de boom eruit ziet. Tot nu toe hangen alle kleuren door elkaar erin.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 12 december 2015 @ 18:41:07 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158198021
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 18:32 schreef livelink het volgende:

[..]

Volgens mij alles in één kleur (wat er dan dat jaar in de mode is). Allemaal mooie ballen en vooral geen frutsels of dingen die qua kleur detoneren. Dat is althans het beeld van mijn dochter. Een boom waarover nagedacht is, zeg maar.

Zie hier de trends van 2015. Mooie bomen wel, maar zo ziet onze boom er dus in de verste verte niet uit.
Oh, zo'n picture perfect boom, die je het liefst door het tuincentrum kant en klaar zou laten bezorgen....

Zo'n boom zou ik ook het liefst willen, maar op een of andere manier lukt dat zelfs niet als ik het probeer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 12 december 2015 @ 19:03:18 #166
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_158198593
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 18:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh, zo'n picture perfect boom, die je het liefst door het tuincentrum kant en klaar zou laten bezorgen....

Zo'n boom zou ik ook het liefst willen, maar op een of andere manier lukt dat zelfs niet als ik het probeer.
Ha ja, vroeger wilde ik dat ook graag. Dus nu hebben we een totaal bonte boom met dingen die we over de hele wereld hebben gekocht of gekregen :P Gelukkig zijn de kinderen daar heel erg blij mee, die hangen erg aan traditie, en al helemaal rond kerst.

Vorig jaar hadden we wel alle breekbare ballen eruit gelaten en een doos plastic ballen gekocht vanwege de nieuwe katten, maar die hebben er niet eens naar omgekeken.
  zaterdag 12 december 2015 @ 19:10:27 #167
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158198787
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 18:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh, zo'n picture perfect boom, die je het liefst door het tuincentrum kant en klaar zou laten bezorgen....

Zo'n boom zou ik ook het liefst willen, maar op een of andere manier lukt dat zelfs niet als ik het probeer.
Via die link kan je ze kant en klaar versierd laten bezorgen ;).
KuikenGuppy
  zaterdag 12 december 2015 @ 19:11:37 #168
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158198805
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 19:10 schreef Burdie het volgende:

[..]

Via die link kan je ze kant en klaar versierd laten bezorgen ;).
Ja, maar dan wil ik er een van Eurofleur hebben :')

Maar darn, als ik geld in briefjes van ¤ 500 over de balk kon smijten dan zou ik het doen :@
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_158199036
Mooie bomen staan daar tussen LiveLink.
pi_158199206
Maar die bomen zijn in mijn beleving ook bont.
pi_158199260
De versierde bomen bij het tuincentrum kun je ook kopen.
pi_158199449
Onze boom is wel perfect in model.
Net als op die foto's.
Een hele grote nepboom waarvan alle takken los erin gezet moeten worden.
Ik heb hem heel wat jaren geleden voor 25 euro op mp gekocht. Ineen dure villawijk kwam ik terecht toen. Het was duidelijk een hele dure boom geweest en wij doen er al heel lang mee ondertussen.
pi_158199576
Ik vind een echte wel leuker dan een neppe.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_158199657
Ja, vond ik eigenlijk ook altijd wel. Maar ben nu toch al jaren erg blij met onze prachtige nepper.
pi_158199748
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 19:51 schreef lily het volgende:
Ja, vond ik eigenlijk ook altijd wel. Maar ben nu toch al jaren erg blij met onze prachtige nepper.
We hebben een hele mooie neppe. Maar een echte ruikt zo heerlijk. Dat mis ik dan toch wel een beetje.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_158199847
Ja, de dennengeur mis je dan wel, maar ach. Nooit meer zoeken naar een mooie volle boom.
Ik wil ook altijd graag een van 2 meter hoog en ik hoef hem nu maar van zolder te halen (en dan alle takken eerst op lengte uit te zoeken enzo :P )
pi_158199886
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 19:59 schreef lily het volgende:
Ja, de dennengeur mis je dan wel, maar ach. Nooit meer zoeken naar een mooie volle boom.
Ik wil ook altijd graag een van 2 meter hoog en ik hoef hem nu maar van zolder te halen (en dan alle takken eerst op lengte uit te zoeken enzo :P )
Ja dat boom uitzoeken is ellendig.

Onze familie in zweden gaan gewoon een bos in en zoeken een boom uit.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_158199922
Maar goed, wat kan jou een boom schelen dit jaar.
Noorderlicht en hondenslee O+
pi_158200128
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 20:02 schreef lily het volgende:
Maar goed, wat kan jou een boom schelen dit jaar.
Noorderlicht en hondenslee O+
Je vergeet de ijskerk die de 26ste open gaat.

:p
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_158200337
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 20:10 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je vergeet de ijskerk die de 26ste open gaat.

:p
Wat bijzonder. Echt gaaf!!
Met een meidenkwartet
pi_158200516
Vandaag nog even 2 skibroeken gescoord.

Mochten er nog mensen gaan skieen in de voorjaarsvakantie: ik heb kleding maat 98/104 en 134.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_158215849
hier al jaren geen boom ivm de katten.
dit jaar zetten we boven op de overloop een mini boompje neer. lekker die dennengeur :D
en over een paar jaar eens een kunstkerstboom proberen met de katten. stille hoop dat ze tegen die tijd wat rustiger zijn.

ik had vroeger ook mijn eigen mini kerstboompje die elk jaar uit de tuin werd opgegraven en in het nieuwe jaar weer terug geplant. boompje groeide met onze verzameling kerstspullen mee. mijn 'boompje' staat nog steeds bij mijn ouders in de tuin en is inmiddels een reus geworden.
Een super leuke traditie die ik later graag wil voortzetten.
  zondag 13 december 2015 @ 17:07:01 #184
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_158218845
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 15:05 schreef Elleska het volgende:
hier al jaren geen boom ivm de katten.
dit jaar zetten we boven op de overloop een mini boompje neer. lekker die dennengeur :D
en over een paar jaar eens een kunstkerstboom proberen met de katten. stille hoop dat ze tegen die tijd wat rustiger zijn.

ik had vroeger ook mijn eigen mini kerstboompje die elk jaar uit de tuin werd opgegraven en in het nieuwe jaar weer terug geplant. boompje groeide met onze verzameling kerstspullen mee. mijn 'boompje' staat nog steeds bij mijn ouders in de tuin en is inmiddels een reus geworden.
Een super leuke traditie die ik later graag wil voortzetten.
Wij proberen al jaren ons boompje over te houden, maar het is nog maar één keer gelukt. En dat is ook een reus geworden, ja.
Het is gewoon heel moeilijk om een kerstboom in leven te houden is mijn ervaring.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_158219316
met een boom die klein is gekocht gaat beter dan met wat groter gekochte bomen is mijn ervaring. door het jaarlijkse uitspitten blijft de kluit compact met korte hoofdwortels.
bij veel bomen die met kluit worden aangeboden zijn de wortels niet compact gehouden en worden de hoofdwortels afgestoken bij het uitgraven. de boom voor de huiskamer had meestal ook zo'n kluit en die overleefde het soms een jaar, vaak helemaal niet. ligt misschien ook nog aan het type boom?

mijn vader zette de boompjes altijd eerst een aantal dagen in de schuur en dan pas naar binnen zodat de temperatuursverandering niet te groot is. terug de omgekeerde weg, niet uitplanten bij vorst. geen idee of dat de truc is?
  zondag 13 december 2015 @ 18:52:03 #186
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158220763
Het boompje weer van zolder gehaald (waar het opgetuigd en wel in een grote vuilniszak stond), piek erop, kerstster voor het raam gehangen en vervolgens heeft Soneal van legopoppetjes weer een kerststal onder de kerstboom gemaakt.
Na een tijd je besloot hij overigens dat er ook dino's bij moesten (want Jezus had ook dino's), dus we hebben een kribbe met een legokindje Jezus, 3 lego werkmannen als wijzen, een lego mannetje en vrouwtje als Jozef en Maria en verder wat lego dierenmeuk (incl. tijger) als vee, en inmiddels dus ook dino's :')

Ik vind het wel gezegend.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 13 december 2015 @ 20:20:05 #187
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158222691
:D
KuikenGuppy
  zondag 13 december 2015 @ 21:35:26 #188
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_158224959
Ze wou " Kersemis",

  zondag 13 december 2015 @ 21:43:06 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158225180
O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 14 december 2015 @ 21:44:37 #190
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_158247182
He dames, is (een van) de kerstmarkt(en) in Valkenburg leuk om naartoe te gaan met een kerstverslaafde puber?
  maandag 14 december 2015 @ 21:51:39 #191
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_158247389
Die Valkenburg ken ik niet maar wij waren in Essen dit weekend en dat was de leukste waar we tot nu toe geweest zijn O+
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 14 december 2015 @ 21:57:04 #192
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_158247541
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 21:51 schreef laziness het volgende:
Die Valkenburg ken ik niet maar wij waren in Essen dit weekend en dat was de leukste waar we tot nu toe geweest zijn O+
Hmmm dat scheelt maar 20 km. Hoewel waarschijnlijk wel een stuk drukker rijden? Ja, ik hou me prima staande tussen de Pakistaanse chauffeurs, maar Duitsers vind ik nog steeds een beetje eng :P
  maandag 14 december 2015 @ 22:14:56 #193
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_158248210
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 21:57 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Hmmm dat scheelt maar 20 km. Hoewel waarschijnlijk wel een stuk drukker rijden? Ja, ik hou me prima staande tussen de Pakistaanse chauffeurs, maar Duitsers vind ik nog steeds een beetje eng :P
Het zal aankomend weekend best druk zijn ook maar wij namen weg 42 via Nijmegen en dat was erg relaxed rijden.
Grappige was ook dat de afslagen naar Oberhausen vol stonden maar naar Essen niet.
Essen heeft niet zo als Keulen een oude binnenstad maar de markt is echt groot en leuk.
Twee huisjes van Kathe Wolfahrt, kerstshop all year round (ook een aanrader als je ooit er eens in de buurt bent hun flagship store zit in Rothenburg ob der Tauber, christmas heaven). Reuzenrad, gluhwein (in foute glazen met rendieren er op) en lebkuchen, echt een heel fijn sfeertje, vooral als het gaat schemeren.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 14 december 2015 @ 22:24:59 #194
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158248535
De kerstmarkt in Düsseldorf is ook heel leuk! En groot!
KuikenGuppy
  dinsdag 15 december 2015 @ 06:37:33 #195
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_158253514
Essen doen wij ook elk jaar.
  dinsdag 15 december 2015 @ 07:05:43 #196
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_158253602
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 21:35 schreef PureEvil het volgende:
Ze wou " Kersemis",

[ afbeelding ]
Kerstengeltje O+
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_158254393
http://webbkameror.se/webbkameror/icehotel/index.php

kijk hoe mooi!

Alleen de weersverwachting is nu k*t.. Gelukkig kunnen ze het weer van gister niet eens voorspellen, maar voor nu ziet het eruit als sneeuw als we er zijn. :(
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 15 december 2015 @ 09:20:51 #198
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158254515
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 09:11 schreef Ticootje het volgende:
http://webbkameror.se/webbkameror/icehotel/index.php

kijk hoe mooi!

Alleen de weersverwachting is nu k*t.. Gelukkig kunnen ze het weer van gister niet eens voorspellen, maar voor nu ziet het eruit als sneeuw als we er zijn. :(
Wow O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_158254524
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 09:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wow O+
Zie nu wel dat de voorspellingen zeggen dat het echt wel goed koud gaat aanvoelen. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 17 december 2015 @ 14:03:41 #200
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158306994
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 09:11 schreef Ticootje het volgende:
http://webbkameror.se/webbkameror/icehotel/index.php

kijk hoe mooi!

Alleen de weersverwachting is nu k*t.. Gelukkig kunnen ze het weer van gister niet eens voorspellen, maar voor nu ziet het eruit als sneeuw als we er zijn. :(
Gaaf O+.
We kunnen jullie straks ook op die webcam zien?
KuikenGuppy
pi_158307083
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 14:03 schreef Burdie het volgende:

[..]

Gaaf O+.
We kunnen jullie straks ook op die webcam zien?
Geen idee, als je iemand in zn blote reet voorbij ziet lopen is dat joene.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 17 december 2015 @ 14:14:29 #202
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158307220
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 14:07 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Geen idee, als je iemand in zn blote reet voorbij ziet lopen is dat joene.
IK GA DE HELE TIJD KIJKEN *O*
KuikenGuppy
  donderdag 17 december 2015 @ 15:00:44 #203
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_158308030
Ticoo ik duim voor goed weer voor jullie. Die foto's van het ijshotel zijn O+

We hebben kaarten gekregen om tweede kerstdag naar een kerstshow in Amsterdam (ziggodome volgens mij) te gaan. Dat start om 16.00 uur en ik verwacht dat het zo'n anderhalf duurt. Ik heb er heel veel zin in *O*
Omdat het rond etenstijd eindigt en we uit 010 komen willen we daar wat eten. Nou ga ik het m'n kinderen niet aandoen om daarna ook nog in een restaurant stil te moeten gaan zitten dus we dachten: eten bij de McDonald's na afloop. Ik kan alleen nergens vinden of die wel open is op tweede kerstdag. Wie weet dit?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_158308060
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 15:00 schreef Saffier het volgende:
Ticoo ik duim voor goed weer voor jullie. Die foto's van het ijshotel zijn O+

We hebben kaarten gekregen om tweede kerstdag naar een kerstshow in Amsterdam (ziggodome volgens mij) te gaan. Dat start om 16.00 uur en ik verwacht dat het zo'n anderhalf duurt. Ik heb er heel veel zin in *O*
Omdat het rond etenstijd eindigt en we uit 010 komen willen we daar wat eten. Nou ga ik het m'n kinderen niet aandoen om daarna ook nog in een restaurant stil te moeten gaan zitten dus we dachten: eten bij de McDonald's na afloop. Ik kan alleen nergens vinden of die wel open is op tweede kerstdag. Wie weet dit?
Zijn die wel eens dicht dan?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 17 december 2015 @ 15:05:34 #205
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_158308119
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 15:02 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Zijn die wel eens dicht dan?
Ik hoorde dat ze 1e kd dicht zijn. Maar ja. Hoorde. Maar ik kan het nergens terugvinden. En omdat we niet weten welke Mac we gaan doen kan ik ook niet gaan bellen
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  donderdag 17 december 2015 @ 15:08:27 #206
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_158308167
Zijn ze niet standaard allemaal eerste kerstdag gesloten?

Tweede volgens mij wel open.
If you can dream it, you can do it...
pi_158308332
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 15:00 schreef Saffier het volgende:
Ticoo ik duim voor goed weer voor jullie. Die foto's van het ijshotel zijn O+

We hebben kaarten gekregen om tweede kerstdag naar een kerstshow in Amsterdam (ziggodome volgens mij) te gaan. Dat start om 16.00 uur en ik verwacht dat het zo'n anderhalf duurt. Ik heb er heel veel zin in *O*
Omdat het rond etenstijd eindigt en we uit 010 komen willen we daar wat eten. Nou ga ik het m'n kinderen niet aandoen om daarna ook nog in een restaurant stil te moeten gaan zitten dus we dachten: eten bij de McDonald's na afloop. Ik kan alleen nergens vinden of die wel open is op tweede kerstdag. Wie weet dit?
2e kerstdag is de Mc gewoon open. Sterker nog 1e kerstdag ook. Mijn zoon moet beide werken bij de Mc (Dordrecht)
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
  donderdag 17 december 2015 @ 15:55:36 #208
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_158309005
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 15:20 schreef Baby_Girl het volgende:

[..]

2e kerstdag is de Mc gewoon open. Sterker nog 1e kerstdag ook. Mijn zoon moet beide werken bij de Mc (Dordrecht)
Bedankt!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_158337735
Nou, mijn oudste zoon, die al jaren tijdens serious request aan de buis gekluisterd zit, kon dan dit jaar eindelijk in zijn eigen stad zelf aanwezig zijn.
Hij is om 18.00 uur vertrokken maar whatsappte net dat hij nu naar huis komt want hij kan de drukte niet aan.

Oh, hij meldde ook nog even dat het eigenlijk niet zo bijzonder is :P
  vrijdag 18 december 2015 @ 21:51:24 #210
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_158340327
Oh wat jammer, Lily. De eerste jaren was het in Utrecht en dan ging ik wel eens op de rustige uren (zo rond 06.00) daar staan. Ik vond dat toen echt geweldig. Die drukte kon ik ook niet aan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 18 december 2015 @ 22:02:29 #211
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_158340785
Och wat sneu lily. Dat bij de drukte niet aan kan, maar eigenlijk ook een beetje de deceptie dat het toch niet zo bijzonder is.

Bleh, ik heb net m'n kerstcadeau voor de kinderen (en voor mij :P ) verklapt: ik heb kaartjes voor het Nationaal Ballet. Dat danst de Notenkraker, en we gaan als een idool van de kinderen de hoofdrol danst. Zei ik net: "Oh, ik las dat ze de 31e ook nog blijft om handtekeningen te zetten". Dus oudste zegt onmiddellijk: "Gaan we?" En ik: "Ja we...... oh *vloek*"

En toen hebben ze allebei een kwartier de slappe lach gehad om mijn beteuterde gezicht -O-
pi_158340795
Ja ach, dit was de opening.
En het plein is ook nog eens best klein.

Maar er zijn nog een paar dagen en hij gaat zeker nog terug. Het is net 4 km van ons vandaan.
pi_158340855
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 22:02 schreef Gaoxing het volgende:
En toen hebben ze allebei een kwartier de slappe lach gehad om mijn beteuterde gezicht -O-
oh, shit
ach, de avond zelf maakt het niet meer uit..

Onze (oudste twee) kinderen weten hun kerstcadeau trouwens ook altijd al.
  vrijdag 18 december 2015 @ 22:07:18 #214
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_158340999
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 22:04 schreef lily het volgende:

[..]

oh, shit
ach, de avond zelf maakt het niet meer uit..

Onze (oudste twee) kinderen weten hun kerstcadeau trouwens ook altijd al.
Nou ja, ik sta in huis een beetje bekend als degene die geen verrassingen kan bewaren. Wat best wel meevalt. Meestal :P Ze moesten ook nog veel harder lachen toen ik zei dat ik het toch al een week geheim had gehouden. Rotkinderen! ;)
  vrijdag 18 december 2015 @ 22:14:03 #215
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_158341298
Gao :D
Wij doen gelukkig niet aan cadeautjes met Kerst. Kan ik ook niks verklappen.

Lily, ik vond toendertijd van SR vooral bijzonder dat er dag en nacht gezelligheid was. En het was die eerste jaren in Utrecht ook altijd heel gezellig in die week. Ik kan me er nu al op verheugen dat ik de komende week 's nachts naar SR kan gaan kijken op tv als ik wakker lig.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 19 december 2015 @ 08:53:26 #216
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_158350958
Zo de dames eindelijk vakantie en volgens mij waren ze er aan toe ook. De chagrijnige buien maakten de laatste week heel gezellig in combi met verkouden zijn, kerstdiner, kerstfeest en daardoor continurooster!

Nu een dagje helemaal niks en morgen ook!
If you can dream it, you can do it...
  zaterdag 19 december 2015 @ 08:54:46 #217
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_158350967
Oh vergeet ik nog iets.

Tico wat een supertoffe reis gaan jullie maken. Geniet ervan!
If you can dream it, you can do it...
pi_158392163
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 14:14 schreef Burdie het volgende:

[..]

IK GA DE HELE TIJD KIJKEN *O*
app ff wanneer dan Moon ik ff.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  Licht Ontvlambaar zondag 20 december 2015 @ 22:23:57 #219
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_158393720
Isa gaat morgen naar SR met haar klas :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 20 december 2015 @ 23:22:27 #220
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_158396353
Leuk Sjeen! Het geeft toch wel een impuls als het glazen huis in de buurt staat.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_158428014
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 21:43 schreef Leandra het volgende:
O+
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_158447111


Best koud wel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator dinsdag 22 december 2015 @ 20:45:30 #223
5428 crew  miss_sly
pi_158447734
Best een mooie meid wel!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_158448481
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 20:45 schreef miss_sly het volgende:
Best een mooie meid wel!
Ja. Teer poppetje ook.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 22 december 2015 @ 21:45:42 #225
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158450167
Mooie foto O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_158465205


Winterwonderland.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_158471152
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 12:20 schreef Ticootje het volgende:
[ afbeelding ]

Winterwonderland.
O+
S. 2014
J. 2016
pi_158482388
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 15:55 schreef Saffier het volgende:

[..]

Bedankt!
De MacDonalds in jullie woonplaats is ook beide kerstdagen open.

Edit: spuit 11.
Maar het, het is nog geen kerst :+
  woensdag 23 december 2015 @ 22:50:24 #229
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158482597
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 12:20 schreef Ticootje het volgende:
[ afbeelding ]

Winterwonderland.
WOW
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Licht Ontvlambaar woensdag 23 december 2015 @ 23:16:10 #230
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_158483732
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 23:22 schreef livelink het volgende:
Leuk Sjeen! Het geeft toch wel een impuls als het glazen huis in de buurt staat.
ze heeft een geweldige middag gehad en was gisteren in de samenvatting een paar seconden vol in beeld. Ze is er nog vol van :)

Tico, gaaf!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 23 december 2015 @ 23:41:48 #231
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_158484819
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 12:20 schreef Ticootje het volgende:
[ afbeelding ]

Winterwonderland.
Wat achterlijk mooi O+
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_158485578


Amaranta, gefeliciteerd met je verjaardag!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_158488995
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2015 00:01 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]

Amaranta, gefeliciteerd met je verjaardag!
Jij ook van harte!
pi_158489546
Beide gefeliciteerd.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 24 december 2015 @ 09:23:44 #235
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158490112
Gefeliciteerd dames *O*.

Tico wat is het daar mooi O+.
KuikenGuppy
pi_158491930
Gefeliciteerd dames.
pi_158493045
Dank!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_158548767


Proost
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 26 december 2015 @ 21:04:03 #239
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_158549488
*O* *O* Hoe is het daar en hoe vinden de kinderen het
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_158550336
Het is zo vreselijk tof, echt wel een ding wat je op "moet ik ooit eens doen" lijstje moet hebben. De kinderen vonden de reis wel zwaar, terecht! Maar de beloning is er dan wel. Ze renden alle kamers in en uit, elke kamer opnieuw in een verbazing te vallen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_158550382
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 26 december 2015 @ 21:49:19 #242
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_158550689
Oh, wow!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_158552526
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_158552553


Deze is bewogen...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_158552832
Ooooh, supermooi! Wat moet dat gaaf zijn om het gewoon in het echt te zien!
pi_158552933
Het is als een soort gekleurde wind...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 26 december 2015 @ 22:59:46 #247
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158552990
Zucht.... O+ WOW O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_158553429
Mooi !!!
pi_158554925
O, wat prachtig mooi O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 27 december 2015 @ 05:59:34 #250
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_158561112
Oh Tico! Schitterend!!
in de haak.
  zondag 27 december 2015 @ 10:01:35 #251
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_158561941
Tici het is echt zo mooi en hij gaat hier op het ooit te doen lijstje. Echt schitterend.

Wanneer gaan jullie met de honden aan de slee?
If you can dream it, you can do it...
  zondag 27 december 2015 @ 12:18:51 #252
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_158564216
Het staat hier al jaren op mijn to-do-lijst. Niet zozeer het ijshotel, maar wel Lapland in de winter. Helaas staat het absoluut niet op het lijstje van mijn kinderen. En die zijn inmiddels te groot geworden om hun wensen te negeren. En ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet weet wat voor een uitwerking het bijna ontbreken van daglicht op me zal hebben.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_158564729
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_158564749
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 10:01 schreef Books1 het volgende:
Tici het is echt zo mooi en hij gaat hier op het ooit te doen lijstje. Echt schitterend.

Wanneer gaan jullie met de honden aan de slee?
Straks om 4. Joene ligt nu alleen met migraine op bed....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_158564764
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 27 december 2015 @ 12:52:44 #256
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_158565041
ach, wat naar voor Joene. Hopelijk knapt hij op tijd op.

Iets heel anders. Ik ben bezig met een sla-dressing zelf maken van azijn en olie. Op voorhand al stress, want ik kan dat op een of andere manier niet. Daarom koop ik altijd dressing. Maar ja, voor gasten durfde ik dat ook weer niet.
Hoe komt het dat zo'n dressing bij anderen altijd zo goed smaakt en ik bij mijn eigen dressing eigenlijk alleen maar azijn en olie proef, wat ik ook doe.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 27 december 2015 @ 13:04:03 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158565296
quote:
OMGWTFBBQ wat gaaf!
Hoe zit dat met het slapen daar? Werkelijk in die kamer of gewoon in zo'n huisje van die andere foto?
En als het daar is, was het dan een beetje te doen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zondag 27 december 2015 @ 13:05:29 #258
5428 crew  miss_sly
pi_158565338
Het ziet er echt heel erg tof uit, Ticootje! Wat sneu dat joene migraine heeft, ik hoop dat hij snel opknapt.

Is het nu echt dus heel koud in dat hotel? Hoe slaapt dat?

Livelink, wat voor olie en azijn gebruik je? Ik druppel altijd wat extra vierge olijfolie en wat goede balsamicoazijn over de salade en doe er wat peper en zout over, en dat is voldoende.

Je kunt eventueel wat honing, mosterd, suiker, gebruiken om een ander smaakje te creëeren. Gewoon wat erbij doen en even proeven :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 27 december 2015 @ 13:07:58 #259
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_158565394
Ik had wittewijnazijn. Maar manlief is nu inderdaad naar de winkel voor balsamicoazijn. We hadden wel extra vierge olijfolie
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_158565669
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 13:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

OMGWTFBBQ wat gaaf!
Hoe zit dat met het slapen daar? Werkelijk in die kamer of gewoon in zo'n huisje van die andere foto?
En als het daar is, was het dan een beetje te doen?
Kinderen onder de 7 mogen niet overnachten in het ijshotel zelf. Wij zitten dus in 1 van die huisjes naast het hotel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 27 december 2015 @ 13:20:56 #261
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158565737
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 13:18 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Kinderen onder de 7 mogen niet overnachten in het ijshotel zelf. Wij zitten dus in 1 van die huisjes naast het hotel.
Ah... niettemin wel heel erg gaaf.
En beterschap voor Joene!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_158565780
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 13:05 schreef miss_sly het volgende:
Het ziet er echt heel erg tof uit, Ticootje! Wat sneu dat joene migraine heeft, ik hoop dat hij snel opknapt.

Is het nu echt dus heel koud in dat hotel? Hoe slaapt dat?

Livelink, wat voor olie en azijn gebruik je? Ik druppel altijd wat extra vierge olijfolie en wat goede balsamicoazijn over de salade en doe er wat peper en zout over, en dat is voldoende.

Je kunt eventueel wat honing, mosterd, suiker, gebruiken om een ander smaakje te creëeren. Gewoon wat erbij doen en even proeven :)
Het is continu -5. Dus als je van buiten -20 komt kun je prima je handschoenen wel even uit doen als je je camera wat beter wilt bedienen. Als je er een uurtje loopt wil je wel je handschoenen weer aan.
Gisteravond in een heldere nacht buiten wachten op het noorderlicht, dat is wel gewoon t*f*s koud. Dan zijn je vinger gevoelloos met een minuut of 5.
Vanmorgen ruzie met bram over de wanten, die moesten niet aan. J wilde de discussie aangaan, maar ik zei geef m maar 2 minuten. En daar ging meneertje eigenwijs, die kwam heel snel huilend terug dat zn handen pijn deden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_158565824
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 13:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ah... niettemin wel heel erg gaaf.
En beterschap voor Joene!
We mogen de hele dag het ijshotel, icebar en icekerk in. Maar vanmorgen hebben we denk ik 1,5 uur buiten gelopen toen had ik 2 kinderen die gewoon wel naar binnen wilden om warm te worden. En dan vind ik het wel fijn dat we een cabin hebben.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_158565942
Wat een onvergetelijke reis zo zeg. Heel bijzonder. Pracht foto's.

De migraine meds bij?
Met een meidenkwartet
  zondag 27 december 2015 @ 13:29:29 #265
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_158565951
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 13:18 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Kinderen onder de 7 mogen niet overnachten in het ijshotel zelf. Wij zitten dus in 1 van die huisjes naast het hotel.
Ach, jammer. Maar wel begrijpelijk ook.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_158565967
LL succes met de dressing. Bij mij: azijn, olie, mosterd, papier, zout. Heerlijk.
Komt vast goed met balsamico.
Met een meidenkwartet
  zondag 27 december 2015 @ 13:46:13 #267
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_158566326
Het is uiteindelijk toch de witte-wijnazijn geworden. De versie met balsamico was wat zachter van smaak, maar de dressing van witte-wijnazijn was uiteindelijk qua kleur beter en qua smaak wat pittiger. Als ik vanavond met een hele bak sla overblijf, dan was het toch de verkeerde keus ~:)
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_158566368
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 13:29 schreef Cathmar het volgende:
Wat een onvergetelijke reis zo zeg. Heel bijzonder. Pracht foto's.

De migraine meds bij?
dyclofenac 2 stuks nu gaat weer :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zondag 27 december 2015 @ 13:50:03 #269
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_158566423
quote:
14s.gif Op zondag 27 december 2015 13:47 schreef Joene het volgende:

[..]

dyclofenac 2 stuks nu gaat weer :)
Gelukkig. Een gevolg van de zware reis?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 27 december 2015 @ 13:52:29 #270
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_158566476
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 12:18 schreef livelink het volgende:
Het staat hier al jaren op mijn to-do-lijst. Niet zozeer het ijshotel, maar wel Lapland in de winter. Helaas staat het absoluut niet op het lijstje van mijn kinderen. En die zijn inmiddels te groot geworden om hun wensen te negeren. En ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet weet wat voor een uitwerking het bijna ontbreken van daglicht op me zal hebben.
Als je in de voorjaarsvakantie (februari) gaat is er daglicht genoeg hoor, gewoon van 8 tot 16u, hebben wij een aantal jaar geleden ook gedaan. Zaten toen in Salla, Finland. Daar is ook een supermooi skigebied, misschien kan dat je kinderen overtuigen? Dat t er overdag -20 was moet je maar even verzwijgen denk ik...
  zondag 27 december 2015 @ 13:54:05 #271
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_158566527
Mosterd... [letterlijk ook]
  zondag 27 december 2015 @ 13:54:32 #272
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_158566540
Ja, in februari willen wij zeker een keer gaan, maar hij staat ook nog hoog op mijn lijst voor de Kerstvakantie en dan is er natuurlijk echt weinig daglicht.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_158567280
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 13:50 schreef livelink het volgende:

[..]

Gelukkig. Een gevolg van de zware reis?
geen idee , slaapkamer was warm en de ventilatie nihil ik vermoed dat dat het was. Daarnaast groot verschil in luchtdruk wegens de kou
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_158567616
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 13:52 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Als je in de voorjaarsvakantie (februari) gaat is er daglicht genoeg hoor, gewoon van 8 tot 16u, hebben wij een aantal jaar geleden ook gedaan. Zaten toen in Salla, Finland. Daar is ook een supermooi skigebied, misschien kan dat je kinderen overtuigen? Dat t er overdag -20 was moet je maar even verzwijgen denk ik...
Maar het is niet alsof het helemaal niet licht wordt. De zon komt niet op, maar er is evengoed wel daglicht.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_158570009
je mag meer foto's spammen hoor ;)

ik vind het er zo gaaf uit zien. lijkt me super om eens mee te maken maar helaas niet echt haalbaar. dus ik geniet graag mee van de verhalen en foto's van anderen
pi_158575565




I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_158575636
Ze vinden Frozen heel leuk, maar blijkbaar vinden ze het niet leuk om dat te zijn. :D
Tochtje moest iets worden in gekort omdat de kinderen te koud werden. Evengoed, geweldige ervaring.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_158576149
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 13:46 schreef livelink het volgende:
Het is uiteindelijk toch de witte-wijnazijn geworden. De versie met balsamico was wat zachter van smaak, maar de dressing van witte-wijnazijn was uiteindelijk qua kleur beter en qua smaak wat pittiger. Als ik vanavond met een hele bak sla overblijf, dan was het toch de verkeerde keus ~:)
Breekt in

Ik vind met witte wijnazijn ook lekkerder want houd niet van balsamico, maar de truc is volgens mij niet teveel azijn (1/3e tegen 2/3e olie), beetje zout en peper, beetje suiker of een kneepje honing eventueel, en dan lekker veel kruiden (verse of evt droge) of evt mosterd of geperste knoflook.

En dan vooral niet teveel erop doen. Ik serveer dressing meestal sowieso apart.

Klassiekers die ik ken
Azijn en olie met:
Honing, peper, mosterd
Knoflook en vers gevijzelde basilicum
Knoflook en provencaalse kruiden

Ipv azijn/olie:
Yoghurt en een scheutje olie evt kneepje citroensap, met dille en zout en peper.

(Hoi, ik lurk)
Kwak
pi_158576171
En nog een keer ( :@ ) wat een gave foto's tico! Wat een avontuurlijke reis!
Kwak
  maandag 28 december 2015 @ 11:55:50 #280
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_158596772
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 13:30 schreef Cathmar het volgende:
LL succes met de dressing. Bij mij: azijn, olie, mosterd, papier, zout. Heerlijk.
Komt vast goed met balsamico.
Echt? Wordt dat niet uhm..... droog?
pi_158596846
quote:
10s.gif Op maandag 28 december 2015 11:55 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Echt? Wordt dat niet uhm..... droog?
;) scherp

Vakantie, ziek kind, keelontsteking. Baaldag.
Heb morgen dagje samen weg op de planning staan, zonder kinderen. Keek ik al een tijdje naar uit dus hopelijk gaat het snel iets beter.
Met een meidenkwartet
  maandag 28 december 2015 @ 12:04:59 #282
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_158596962
Sneu. Jongste heeft hier ook behoorlijk lopen kwakkelen. Begin van de vakantie al wat plannen erbij laten zitten omdat hij gewoon te moe, bleek en wisselvallig was. Uiteindelijk werd hij tweede kerstdag echt ziek. Gisteren was het al een beetje beter, maar nog wel de hele dag op de bank (vermoedelijk tot zijn groot plezier: ondertussen pakten wij in en maakten we het huis van oma weer helemaal schoon voor we het achterlieten). En vandaag ziet hij er weer een beetje redelijk uit.
pi_158599307
Er zijn veel mensen ziek zeg, ik hoor het overal.
Beterschap!

En wat een weer zeg; ik zat net in een t-shirt in de tuin. In de zon.
Het is hier 16 graden (in de zon warmer). Ongelooflijk.
pi_158600118
Die noorderlicht foto's...adembenemend!
pi_158600786
Nou! Die zijn echt prachtig. Heb je daar nog iets speciaals moeten doen met je camera? Ik zag op fb foto's voorbij komen van het noorderlicht, die duidelijk hetzelfde fenomeen weergaven, maar vele malen minder mooi.

Heel indrukwekkend allemaal. Hoeveel uur rijden zitten jullie nu van hier?
pi_158605184
Het is net lente, een kakofonie aan vogelgefluit achterin mijn tuin (in mijn bamboegewas ;( ) .
Bizar.
pi_158623012
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 14:31 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Nou! Die zijn echt prachtig. Heb je daar nog iets speciaals moeten doen met je camera? Ik zag op fb foto's voorbij komen van het noorderlicht, die duidelijk hetzelfde fenomeen weergaven, maar vele malen minder mooi.

Heel indrukwekkend allemaal. Hoeveel uur rijden zitten jullie nu van hier?
Fotocamera op statief, lens op M, stand op A, lens helemaal open. Scherpstellen op een object wat de voorgrond wordt en klikken maar.
De NEF bestanden gaan voor de belichting door photoshop.
We zitten nu weer op 2000 km. We zijn net terug bij de familie. Het is 10 minuten rijden vanaf kiruna, 200 km vanaf de poolcirkel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_158623030
Oh hoeveel uur: naar hier is iets van 22 en vanaf hier met de trein nog eens 9.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_158627285
Haha, dus dat is voor mensen met een simpel fotocameraatje sowieso niet te doen dan.

Maar prachtig hoor, echt een superreis en een superervaring, lijkt me.
pi_158635982




Do you want to build a snowman?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 29 december 2015 @ 22:01:54 #291
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_158651847
Lekkere rode wangetjes O+
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_158656684
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 22:01 schreef livelink het volgende:
Lekkere rode wangetjes O+
Het was gister -20,5.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_158677346
Vandaag eerst eens even een dochter leren skieen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 31 december 2015 @ 14:53:45 #294
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_158713254
Dit topic moet toch wel uiterlijk morgen dicht zijn. Het is dan hoog tijd voor een nieuwe TT.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_158713578
Dan moeten we m even volposten... Moet lukken toch
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 31 december 2015 @ 15:11:50 #296
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_158713914
Zeker wel, hoewel we natuurlijk nog niet helemaal over de jaarwisselingsstress heen zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_158714016
Ik heb geen stress :-)
  donderdag 31 december 2015 @ 15:21:04 #298
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_158714308
Ik heb altijd stress :'(
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_158714331
Ik ben te moe om stress te hebben :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 31 december 2015 @ 15:23:14 #300
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_158714406
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 15:21 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben te moe om stress te hebben :')
Oh jee, en je moet nog een aantal uur.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 31 december 2015 @ 15:25:21 #301
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_158714499
En dicht.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')