Specifieke vragen (bijv. waarom is mijn topic op slot!?) kunnen beter via de mail of ICQ afgehandeld worden. Luigi is te bereiken op luigi@fok.nl, Lortnoc op lortnoc@fok.nl en ICQ 154276735. Daarnaast is er altijd wel een delegatie van de FOK! crew te vinden op irc, kanaal #fok op server irc.fokzine.net.
En nee, dit topic is niet te koop. .
quote:Juist ja
Op woensdag 20 november 2002 20:00 schreef Luigi het volgende:
Welkom!
quote:
Op woensdag 20 november 2002 20:00 schreef Luigi het volgende:
Welkom!
quote:Idd, anders blijft er geen plaats meer over voor de opmerkingen en vragen
Op woensdag 20 november 2002 20:08 schreef Strolie75 het volgende:
Misschien handiger om de boys hier succes te wensen:
Luigi en Lortnoc: Succes met V&A
quote:Crewhumor.
Op woensdag 20 november 2002 18:44 schreef Luigi het volgende:
En nee, dit topic is niet te koop..
quote:Oh, dan maak ik wel plaats hoor
Op woensdag 20 november 2002 20:09 schreef Lortnoc het volgende:[..]
Idd, anders blijft er geen plaats meer over voor de opmerkingen en vragen
Misschien een idee om alvast wat centrale *ril* topics te maken, zoals voor "kamer gezocht" bv ?
quote:Kamer gezocht staat op dit moment in SES, we bekijken nog even wat we met dergelijke topics gaan doen.
Op woensdag 20 november 2002 20:11 schreef gelly het volgende:[..]
Oh, dan maak ik wel plaats hoor
Misschien een idee om alvast wat centrale *ril* topics te maken, zoals voor "kamer gezocht" bv ?
quote:Da's nieuw. Voor de overzichtelijkheid denk ik.
Op woensdag 20 november 2002 20:13 schreef calvobbes het volgende:
Ziet er mooi uitMaar waarom komen de slotjes niet in de forumlijst te staan!?!?!?
Mag ik er dan ook een aanbieden in dezelfde topic, voor 20 euro?
á la op de markt staan
quote:Huis/kamer/woning/kast/paleis gezocht
Op woensdag 20 november 2002 20:13 schreef Lortnoc het volgende:[..]
Kamer gezocht staat op dit moment in SES, we bekijken nog even wat we met dergelijke topics gaan doen.
Er staat er hier bv ook al 1.
quote:Krijg je eindelijk die speelgoedtrein van Sinterklaas ?
Op woensdag 20 november 2002 20:14 schreef Chandler het volgende:
Het leuke is dat de dingen die je jaren geleden heb gevraagd nu pas werkelijkheden worden
Is maar een vraagje, want een dubbel topic mag niet
quote:Hoe zie jij topcs met slotjes dan?
Op woensdag 20 november 2002 20:13 schreef calvobbes het volgende:
Maar waarom komen de slotjes niet in de forumlijst te staan!?!?!?
Ook als ik alle topics zien doe, zie ik niks (en ik wil de flauwe grappen ff doornemen ).
quote:Die staan altijd onderdaan de forumindex.
Op woensdag 20 november 2002 20:19 schreef keeper het volgende:[..]
Hoe zie jij topcs met slotjes dan?
quote:In de active!
Op woensdag 20 november 2002 20:19 schreef keeper het volgende:Hoe zie jij topcs met slotjes dan?
quote:in dit forum dus niet. Opletten Gelly!
Op woensdag 20 november 2002 20:19 schreef gelly het volgende:Die staan altijd onderdaan de forumindex.
quote:Ja duh, dat weet ik toch.
Op woensdag 20 november 2002 20:21 schreef calvobbes het volgende:[..]
in dit forum dus niet. Opletten Gelly!
Keeper zei dat ie normaal de slotjes topics ook niet kon vinden.
quote:Topics die gesloten worden, verdwijnen uit de topic-list. Dit om het geheel wat overzichtelijker te maken, en om gedane transacties niet tot in de eeuwigheid te laten staan.
quote:Dat stond zeker in de FAQ
Op woensdag 20 november 2002 20:22 schreef Luigi het volgende:[..]
</li>
quote:We hebben d'r zin an.
Op woensdag 20 november 2002 20:22 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Ik vind het wel strak, de eerste avond al weet ik niet hoeveel onzintopics in V&A ge-slotteerd
quote:Dat zei ik niet hoor.
Op woensdag 20 november 2002 20:21 schreef gelly het volgende:
Ja duh, dat weet ik toch.Keeper zei dat ie normaal de slotjes topics ook niet kon vinden.
Maar goed, actives afspeuren dus .
quote:Dat is normaal bij een nieuw forum of een nieuwe mod
Op woensdag 20 november 2002 20:22 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Ik vind het wel strak, de eerste avond al weet ik niet hoeveel onzintopics in V&A ge-slotteerd
quote:Foutje ?
Er is geen geldig topicnummer opgegeven, ga terug naar de vorige pagina en probeer het nog een keer.
Edit : ik quote Lois die om een of andere duistere reden haar post heeft weggehaald.
[Dit bericht is gewijzigd door gelly op 20-11-2002 20:24]
quote:Is er net ingezet, even refreshen zal helpen.
Op woensdag 20 november 2002 20:22 schreef gelly het volgende:[..]
Dat stond zeker in de FAQ
quote:Dat dacht ik al
Op woensdag 20 november 2002 20:23 schreef Lortnoc het volgende:Is er net ingezet
quote:Zeker overheen gelezen ?
Op woensdag 20 november 2002 20:16 schreef Knuffie het volgende:
Als 2 mensen nou hetzelfde willen hebben of aanbieden, moet je dat nu in hetzelfde topic posten, of een dubbel topic aanmaken ?Is maar een vraagje, want een dubbel topic mag niet
quote:Dat had ik net ook, misschien probeer je een verwijderde reactie te quoten? Dat was het bij mij nl. Ik ga het even navragen iig.
Op woensdag 20 november 2002 20:23 schreef gelly het volgende:
Ik kan trouwens niemand quoten in dit forum gedeelte :
[..]Foutje ?
quote:Nu zie ik hem ook
Op woensdag 20 november 2002 20:23 schreef Lortnoc het volgende:[..]
Is er net ingezet, even refreshen zal helpen.
quote:Het gaat een beetje snel op het moment Knuffe, excuus.
Op woensdag 20 november 2002 20:25 schreef Knuffie het volgende:[..]
Zeker overheen gelezen ?
Maar het ligt er een beetje aan of het een erg oud topic is, of dat er een centraal topic voor is. Op zich is een dubbel topic niet zo'n ramp iig.
quote:
Op woensdag 20 november 2002 20:25 schreef Luigi het volgende:[..]
Dat had ik net ook, misschien probeer je een verwijderde reactie te quoten? Dat was het bij mij nl. Ik ga het even navragen iig.
quote:
Op woensdag 20 november 2002 20:23 schreef gelly het volgende:
Ik kan trouwens niemand quoten in dit forum gedeelte :
[..]Foutje ?
Edit : ik quote Lois die om een of andere duistere reden haar post heeft weggehaald.
quote:Weten we, we kijken 't even aan. Dit is ook niet echt een studentenkamer.
Op woensdag 20 november 2002 20:14 schreef gelly het volgende:[..]
Huis/kamer/woning/kast/paleis gezocht
Er staat er hier bv ook al 1.
*SPOILER*
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bij het zoeken naar topics staat het slotje er wel en kan je alsnog de populaire reluser uithangen
quote:Ze verdwijnen niet hoor, ze staan alleen niet meer in de topiclist. Maar, het is een experiment. Mocht het niks worden, gaat het er net zo hard weer uit.
Op woensdag 20 november 2002 20:32 schreef sweek het volgende:
Ik vind het nou niet echt nodig dat gesloten topics verdwijnen....
quote:Speciaal voo jou dan, alle gesloten topics:
Op woensdag 20 november 2002 20:32 schreef sweek het volgende:
Ik vind het nou niet echt nodig dat gesloten topics verdwijnen....
*SPOILER*
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
quote:Het is nu even HEEL erg druk. Sowieso moeten we na een paar dagen gaan kijken wat er te centraliseren valt. Helaas is het in topix nog niet mogelijk sub-sub-fora aan te maken. Ik denk dat het straks wel weer wat rustiger en overzichtelijker word.
Op woensdag 20 november 2002 20:35 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
Categorien zouden heel fijn zijn : woning : computer : auto etc .........
quote:Nee ze verdwijnen niet, maar het wordt erg moeilijk om ze terug op te zoeken... Je kunt hoogstens zoeken op de namen van de 2 moderators en waar zij hebben gepost in V&A, lijkst me...
Op woensdag 20 november 2002 20:33 schreef Luigi het volgende:[..]
Ze verdwijnen niet hoor, ze staan alleen niet meer in de topiclist. Maar, het is een experiment. Mocht het niks worden, gaat het er net zo hard weer uit.
Er staat in de huisregels zelfs iets over goede users en slechte te melden na een ver/aankoop, dan lijkt het me handig als je ook door oude topics heen kunt browsen om te zien met wie die persoon nog al gehandeld heeft enz.
Ok, het kan desnoods ook via de search, maar toch...
quote:Dat zou je een beetje zelf in je topictitel kunnen aangeven. Op dit moment kunnen we geen tientallen forums gaan openen. Mocht dit forum heel erg succesvol worden dan is in de toekomst misschien een andere opzet mogelijk (maar ik beloof niks).
Op woensdag 20 november 2002 20:35 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
Categorien zouden heel fijn zijn : woning : computer : auto etc .........
Dus, gaarne [TK] of [GEZ] gebruiken.
Dank.
quote:Dat kan, maar dan kun je er niet meer posten.
Op woensdag 20 november 2002 20:52 schreef sweek het volgende:
Kan dit ding ook niet sticky?
quote:Wedden van wel?
Op woensdag 20 november 2002 20:52 schreef Luigi het volgende:[..]
Dat kan, maar dan kun je er niet meer posten.
quote:Dan moeten ze die optie es gewoon aan Fok! toevoegen...
Op woensdag 20 november 2002 20:52 schreef Luigi het volgende:[..]
Dat kan, maar dan kun je er niet meer posten.
En wil je reageren op m'n post boven die over het sticky zijn?
quote:That's the spirit
Op woensdag 20 november 2002 20:22 schreef Luigi het volgende:[..]
We hebben d'r zin an.
quote:Sweek, we nemen alle opmerkingen over dat verdwijnen mee als we het er over een paar dagen nog eens over gaan hebben. Ik snap je punt, we gaan d'r mee aan de slag.
Op woensdag 20 november 2002 20:55 schreef sweek het volgende:En wil je reageren op m'n post boven die over het sticky zijn?
quote:Dat lijkt me ook de handigste manier...zoek op topicopener in V&A. Of wilde je pagina's topics handmatig door gaan lopen?
Op woensdag 20 november 2002 20:37 schreef sweek het volgende:[..]
Ok, het kan desnoods ook via de search, maar toch...
quote:Het kan in ieder geval... en het is oo kbest leuk om te zien wat er al verkocht is bvb, niet?
Op woensdag 20 november 2002 20:57 schreef Lortnoc het volgende:[..]
Dat lijkt me ook de handigste manier...zoek op topicopener in V&A. Of wilde je pagina's topics handmatig door gaan lopen?
Veel plezier er mee, Luigi en Lortnoc.
[offtopic]Gefeli en enjoy! [/offtopic]
quote:
Op woensdag 20 november 2002 22:50 schreef OneSoul het volgende:[..]
Zit er geen optie in Topix dat de topic-opener het topic mag op slot gooien? Veel boards hebben dat en indien dit zou kunnen ingesteld worden voor dit forum
Of is dat not done?
Voorbeeld: [TK] MP3 diskman (Lenoxx MP-768)
quote:Nu voorziet Topix daar niet in, iig. Op zich ben ik er wel voorstander van, dat men alleen eigen topics op slot kan gooien. Heb ik ook al eens voorgesteld in admin. Maarja, d'r is dus een Topix aanpassing voor nodig. Laten we even kijken hoe het loopt en of het nodig gaat zijn, k?
Op woensdag 20 november 2002 22:56 schreef OneSoul het volgende:[..]
quote:Tsja. Het mag natuurlijk wel, maar het is niet echt fair om onder iemands duiven te gaan schieten. Iedereen kan zelf wel een beetje de markt verkennen denk ik, dat is je eigen verantwoording. Maar goed, als het een keertje gebeurt, soi, maar als we hier gaan struikelen over de marktplaats verwijzingen ofzo, is dat ook niet de bedoeling dus.
Op woensdag 20 november 2002 23:27 schreef CloudBox het volgende:
Mag je ook anderen tippen in andermans topic?
Dat een aanbieding wel duur is, dat het elders voor goedkoper wordt aangeboden of dat je zelf ook hetzelfde product hebt en ver onder de prijs gaat zitten?Of is dat not done?
Voorbeeld: [TK] MP3 diskman (Lenoxx MP-768)
Zelf eenzelfde product voor een lagere prijs aanbieden moet kunnen, maar hou het wel fair en netjes tegenover elkaar.
Ruilen, is dat ook toe gestaan... (dan bedoel ik niet als je iets gekocht heb op dit forum)
Ik heb namelijk een aantal DVD-tjes waar ik dus echt geen ene @#$@#@ aan vind. Ik heb niet echt de behoefte om deze te verkopen, ruilen daarintegen (tegen andere DVD's natuurlijk), lijkt me een betere optie... ik neem aan dat er ook wel anderen zijn die een paar DVD's hebben waar ze niets aan vinden...
quote:Merci... ik zat al op je antwoord te wachten....
Op donderdag 21 november 2002 09:27 schreef Luigi het volgende:
Ruilen mag hoor. Zolang je iets aanbied, of zoekt, past het in dit forum. Probeer dan wel een lijstje te maken van de titels die je hebt, dat scheelt nogal. En misschien dat er in de toekomst een centraal ruil-topic komt ofzo. Maar, ga je gang dus!
Is er misschien behoefte aan een centraal 'meld hier je succesvolle en onsuccesvolle transacties' topic?
Thanks.
quote:Voor mij wel, kan ik een beetje zien of dit Forum een succes is of dat alles verkeerd gaat..
Op donderdag 21 november 2002 09:30 schreef Luigi het volgende:
No problem.Is er misschien behoefte aan een centraal 'meld hier je succesvolle en onsuccesvolle transacties' topic?
quote:Kunnen dat soort uitingen niet verwijderd worden ????
Op donderdag 21 november 2002 12:50 schreef Luigi het volgende:
Mensen, even serieus he. Het is natuurlijk fijn als je een mede-fokker wilt helpen, maar ik kom nu aan de lopende band opmerkingen tegen als 'haha, dat is daar en daar veeeeel goedkoper' of 'ja, dit zou ik dus echt nooit doen he'. Probeer dit soort opmerkingen te vermijden svp. Hou het een beetje zakelijk. Dus, ben je geinteresseerd, reageer dan, zo niet, dan niet.Thanks.
quote:Dat kan, maar ik ben niet zo'n voorstander van het verwijderen van posts. Maar een edit op z'n tijd kan nuttig zijn ja.
Op donderdag 21 november 2002 12:59 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
Kunnen dat soort uitingen niet verwijderd worden ????
quote:tja verwijderen is idd een uiterst geval, maar ik zie wel dat V&A erg veel moderatie vereist in iedergeval de eerste tijd.
Op donderdag 21 november 2002 13:00 schreef Luigi het volgende:[..]
Dat kan, maar ik ben niet zo'n voorstander van het verwijderen van posts. Maar een edit op z'n tijd kan nuttig zijn ja.
quote:Je hebt GEEN idee.
Op donderdag 21 november 2002 13:24 schreef Lord Dreamer het volgende:maar ik zie wel dat V&A erg veel moderatie vereist in iedergeval de eerste tijd.
nog 1, in de FAQ neerzetten hoe je het beste je betaling + verzending het beste kunt afhandelen..
quote:Ja bijvoorbeelde de kosten van de TPG post (aangetekend kost 5.75 etc etc.)
Op donderdag 21 november 2002 14:02 schreef blup het volgende:
Zou je de FAQ kunnen aanpassen dat posts met.. ik neem hem mee als je me ¤ 20 toegeeft berichten ongewenst zijn. en eventueel verwijderd worden?
nog 1, in de FAQ neerzetten hoe je het beste je betaling + verzending het beste kunt afhandelen..
quote:Echte onzinreacties worden meestal toch wel ge-edit? Staat er ergens nog wat dan?
Op donderdag 21 november 2002 14:02 schreef blup het volgende:
Zou je de FAQ kunnen aanpassen dat posts met.. ik neem hem mee als je me ¤ 20 toegeeft berichten ongewenst zijn. en eventueel verwijderd worden?
quote:Goed plan, zat ik idd ook aan te denken. Komt eraan!
quote:[TK] Pentium 200 Mhz systeem
Op donderdag 21 november 2002 14:03 schreef Luigi het volgende:
Echte onzinreacties worden meestal toch wel ge-edit? Staat er ergens nog wat dan?
quote:Ok bedankt
Goed plan, zat ik idd ook aan te denken. Komt eraan!
quote:Nee lijkt mij niet. Kan je toch gewoon zo en zo beter een apart topic voor openen. De prijs zal na verloop van tijd wel wat uitkristaliseren.
Op donderdag 21 november 2002 14:22 schreef Luigi het volgende:
Een centraal "wat kan ik hier voor vragen" topic? Is dat wat??
quote:Ja, dat is wel iets.
Op donderdag 21 november 2002 14:22 schreef Luigi het volgende:
Een centraal "wat kan ik hier voor vragen" topic? Is dat wat??
quote:Nou, dat wou ik even weten. Maar zal er geen gewoonte van maken. Maar als iemand een mp3-man vopor 65 euro aanbiedt en het is nieuw te koop voor 60 dan behoud ik me dus wel het recht om er een opmerking van te maken zonder dat het wordt verwijderd.
Op donderdag 21 november 2002 08:45 schreef Luigi het volgende:[..]
Tsja. Het mag natuurlijk wel
quote:het kan volgens mij best nuttig zijn om zo nu en dan een opmerking te plaatsen als het elders veel goedkoper is. Daardoor wil de verkopende partij misschien haar prijs wel verlagen.
Op donderdag 21 november 2002 12:50 schreef Luigi het volgende:
Mensen, even serieus he. Het is natuurlijk fijn als je een mede-fokker wilt helpen, maar ik kom nu aan de lopende band opmerkingen tegen als 'haha, dat is daar en daar veeeeel goedkoper' of 'ja, dit zou ik dus echt nooit doen he'. Probeer dit soort opmerkingen te vermijden svp. Hou het een beetje zakelijk. Dus, ben je geinteresseerd, reageer dan, zo niet, dan niet.Thanks.
(1)
Ik , en sommigen met mij, doen niet graag zaken via de post dus dan is een afstand een interresant stukje informatie .
(2)
Gebruiker U-lerZzZ plaatste een T.K.G. Final Fantasy 7post/topic , maar vermeld er niet bij voor welke console/hardware dit is , zou wel prettig zijn als dat er meteen bijstaat . (topic is toevallig een voorbeeld, ik bedoel er niks mee U-lerZzZ )
Maar als het nou goed blijft lopen dit forum, is het dan misschien een idee om er twee fora van te maken, eentje met V&A op computergebied (hardware, software, spellen) en eentje met alle andere dingen? Ik zie nu door de digitale bomen namelijk de rest van het bos al helemaal niet meer
quote:Dat begin bedrag is inmiddels opgenomen in de faq. Zoveel mogelijk info spreekt eigenlijk voor zich dat mensen dat moeten doen, als er te weinig info staat kun je het gewoon in het topic vragen, zelfde geldt voor woonplaats (da's wél een voordeel van de forum-opzet).
Op vrijdag 22 november 2002 00:41 schreef BYM het volgende:
Ik zou graag wat dingen toegevoegd willen zien t.a.v. de vraag en aanbod, namenlijk eenbegin bedrag, een einddatum en ook dat mensen hun woonplaats invullen. (1) zoveel mogelijk informatie v/h produkt (2) Zoekfunctie zou prettig zijn al genoemd, maar hier nogmaals, een categorie-ering van zaken, dus een paar hoofdgroepen, echter dit wordt nog niet toegelaten door de forum-software dus maybe in de toekomst
Einddatum bij 'veiling' topics is idd een goede, het is wel een probleem dat veel mensen hun zaken op verschillende sites veilen (wat niet echt eerlijk is). Ik kijk er nog even samen naar met Luigi maar iig bedankt voor de tips.
De mogelijkheid om sub-sub-fora aan te maken wordt op dit moment onderzocht...laten we hopen dat het mogelijk wordt in de toekomst.
Een speciale search gaat moeilijk worden denk ik, dan moeten er nl. ook extra invoervelden voor prijs e.d. komen (waar ik overigens zeker niet negatief tegenover sta) en dat zit er voorlopig even niet in denk ik. We zullen het iig aankaarten bij de ontwikkelaars.
Je kunt voorlopig natuurlijk wel de gewone search gebruiken.
quote:Okay, dan behoud ik me het recht voor dit te wissen als het de tiende reactie van dat soort binnen een half uur is.
Op donderdag 21 november 2002 23:04 schreef CloudBox het volgende:Maar als iemand een mp3-man vopor 65 euro aanbiedt en het is nieuw te koop voor 60 dan behoud ik me dus wel het recht om er een opmerking van te maken zonder dat het wordt verwijderd.
quote:Mijn vurige wens is het om sub-sub-fora aan te kunnen maken per categorie. Dit verzoek heb ik ingediend bij de devvers van Topix, die er mee aan de slag zullen gaan. Dat is alles wat ik weet, geen idee hoe lang dat gaat duren en OF het er uberhaupt ooit komt. Wellicht is het bijna onmogelijk om in te bouwen in Topix, ik heb dat inzicht niet.
Op vrijdag 22 november 2002 13:26 schreef Fogerty het volgende:
Ik zie nu al door de bomen het bos niet meer
Da's ook logisch natuurlijk in een forum met HEEL veel topics en in elk topic maar hoogstens 2 reactiesMaar als het nou goed blijft lopen dit forum, is het dan misschien een idee om er twee fora van te maken, eentje met V&A op computergebied (hardware, software, spellen) en eentje met alle andere dingen? Ik zie nu door de digitale bomen namelijk de rest van het bos al helemaal niet meer
Maar, mocht het mogelijk zijn op de korte tot midellange termijn, dan zal het idd zoiets worden. En dan per onderdeeltje een lichtblauwe ofzo, ter ondersteuning van Lortnoc en mijzelf. Maar dan draaf ik al weer heel erg door . Laten we eerst even afwachten of die subsubfora een haalbare kaart zijn.
quote:Nee, dat kan helaas niet. Ik zal hem zo even in de faq zetten.
Op zaterdag 23 november 2002 16:04 schreef OneSoul het volgende:
Luigi sorry, dit topic was niet te vinden in de massa... kan die niet ergens bovendrijven middels sticky maar wel je wel kan in posten als user??
quote:ff vragen aan Arjen?Misschien zit die tweak er wel in
Op zaterdag 23 november 2002 16:05 schreef Luigi het volgende:
Kan helaas niet in Topix, OS, ik zou het zelf ook erg graag willen. Ik zal 'm regelmatig naar boven schoppen iig.
Denk eens aan bepaalde topic ikoontjes TK, GZ, GV etc zoals bij de ouwe BB topics
quote:da's ook al een goede
Op zaterdag 23 november 2002 16:05 schreef Lortnoc het volgende:[..]
Nee, dat kan helaas niet. Ik zal hem zo even in de faq zetten.
quote:Ik heb 0,0 inzicht in de code en ben geen programmeur, dus ik kan het je echt niet zeggen.
Op zaterdag 23 november 2002 16:28 schreef blup het volgende:
Het lijkt mij de niet de grootste moeite om in 't script te veranderen dat gewone users hier ook in stickys kunnen posten.. ?
Gewoon verplichten om de code te gebruiken, wordt dat niet gedaan, direct een slotje en dan moet de topicopener het nog maar een keer proberen. Zo zullen ze het niet meer fout doen en ook al verdwijnen de topics met een slotje, bijna elke newbie kan nog wel z'n eigen topic terugvinden. Afstraffen met die handel dus en consequent zijn daarin, anders wordt het een chaos
Oja, en die centrale topics stickey maken + kunnen posten lijkt me ook wel extreem handig... Het vloekt tussen alle andere topics
quote:Dat is ook een hele goede. Hoe ging dat precies bij de oude BBtopics?
Op zaterdag 23 november 2002 16:11 schreef OneSoul het volgende:[..]
ff vragen aan Arjen?Misschien zit die tweak er wel in
Denk eens aan bepaalde topic ikoontjes TK, GZ, GV etc zoals bij de ouwe BB topics
Spit de ad's maar eens na, van de 20 replies die er gegeven zijn, hebben misschien 3 mensen serieus interesse. De rest blaat alleen maar: "Nee, hoeft ik niet want heb ik al." of "Ik zou het nooit kopen"...
Laat deze mensen één van de andere fora als uitlaatklep gebruiken en de mensen die serieus wat willen kopen/verkopen hier rustig hun gang gaan...
quote:Kan je er niet per topic dan een andere topic eraan vast hangen. Daar kan je dan bijvoorbeeld wel commentaar geven op de prijs/staat of whatever. En in de topic zelf gaat het alleen over de vraag wie er serieus interesse heeft.
Op zaterdag 23 november 2002 17:35 schreef wh00t het volgende:
Doe wat aan al die verschrikkelijke offtopic replies.
Echt alleen maar van die mensen die van die debiele antwoorden geven.Spit de ad's maar eens na, van de 20 replies die er gegeven zijn, hebben misschien 3 mensen serieus interesse. De rest blaat alleen maar: "Nee, hoeft ik niet want heb ik al." of "Ik zou het nooit kopen"...
Laat deze mensen één van de andere fora als uitlaatklep gebruiken en de mensen die serieus wat willen kopen/verkopen hier rustig hun gang gaan...
quote:Is volgens mij moeilijk te realiseren...
Op zaterdag 23 november 2002 17:40 schreef Poepoog het volgende:[..]
Kan je er niet per topic dan een andere topic eraan vast hangen. Daar kan je dan bijvoorbeeld wel commentaar geven op de prijs/staat of whatever. En in de topic zelf gaat het alleen over de vraag wie er serieus interesse heeft.
quote:Nou zoals het er nu uit ziet , loopt het goed. is er een goede moderatie , ook van andere mods die af en toe bijspringen als het te druk wordt.
Op dinsdag 26 november 2002 20:41 schreef Luigi het volgende:
Morgenavond zijn we een week open. Wat vinden jullie er tot nu toe van?
De regelgeving is duidelijk, en het AT snel offtopic geblaat valt op zich ook best mee.
nee ik vind dat de beide moderatoren het goed doen en dat V&A leuk loopt. misschien dat er ooit met een nieuwe topix update een deling kan worden gemaakt in sub V&A onderdelen binnen V&A maar dat is voor later.
Het enige wat nog meer weg moet is het "zie marktplaats.nl" verwijzings geblaat.
Maar ik ben verder ook wel tevreden eigenlijk. Zal later nog wel een uitgebreide indruk geven.
Het subofurm groeit volgens mij ook best wel en de mensen melden netjes wat ze hebben en ook wanneer ze buiten Fok een koper hebben gevonden. Alleen is het idd af en toe jammer met de verwijzingen naar andere online verkoop plaatsen.
Maar verder:
quote:Streng aanpakken heeft geen zin , hooguit dat een zo'n post als richtlijn kan dienen wat de richtprijs kan zijn voor een item, of dat het daar te koop is.
Op woensdag 27 november 2002 10:12 schreef Luigi het volgende:
Vaak post men zoiets toch uit behulpzaamheid, en is echt streng aanpakken dan de manier? Ik zie de reacties alweer voor me.
Petje af voor jullie.
We doen ons best en ik ben zelf ook best tevreden
De eigenaar wil het kwijt voor iets wat tegen de winkelprijs hangt. Het slaat verder nergens op, hij kan hem gewoon retour doen. BTW als je een aankoop doet van 19 DVD's in 1x, dan wil je ze blijkbaar heel graag en doe je ze niet zomaar weg. Nou uiteraard is dit heel subjectief maar we hebben ook wel redelijkheid. Het gaat hier om een aankoop van 4/5 dagen geleden. Toch bied hij het hier aan voor soms meer dan de winkelwaarde. Nog steeds geen probleem(als je het echt serieus neemt ben je wel stom bezig). Nou staat Luigi met een opmerking dat je anderen niet voor "afzetter" mag uitmaken... DAAR BEN IK DUS TEGEN. Mensen die andere mensen iets proberen te verkopen 2e hands voor MEEER dan de winkelprijs ZETTEN AF. Dat is een goede beschuldiging. Als het onduidelijkheden zijn moet je het niet doen, maar in dit geval is het toch wel heel duidelijk dat die persoon gewoon zijn eigen zak wilt vullen op een niet al te nette manier. Tevens is Slowchatten niet de bedoeling en daar word ook geen melding van gemaakt.
quote:idd
Op vrijdag 22 november 2002 18:08 schreef MeneerTim het volgende:
Mooi usericon luigi.
Snappie?
Verder bedankt voor je input!
Complimenten!
quote:SCHREEUW NIET ZO!
Op vrijdag 29 november 2002 21:39 schreef lipboutje het volgende:
FF EEN OPMERKING CQ VERBETERING AAN HET VRAAG&AANBOD TOPIC!
IS HET MISSCHIEN MOGELIJK OM MENSEN IN HUN OPENING DE PRIJS TE VERMELDEN, OF EEN FORUM ZO TE MAKEN OP OPENENINGSPRIJZEN?BIJV €10 €20......... ENZ!
quote:DIT IS ALLANG VERPLICHT, LEES ANDERS DE faq FF
Op vrijdag 29 november 2002 21:39 schreef lipboutje het volgende:
FF EEN OPMERKING CQ VERBETERING AAN HET VRAAG&AANBOD TOPIC!
IS HET MISSCHIEN MOGELIJK OM MENSEN IN HUN OPENING DE PRIJS TE VERMELDEN, OF EEN FORUM ZO TE MAKEN OP OPENENINGSPRIJZEN?BIJV €10 €20......... ENZ!
quote:Mede in het licht van het door jou genoemde topic, gaan we hier nog maar eens over nadenken. Onze eerste insteek was, dat, alhoewel het verboden is om modchips in te bouwen en aan te bieden, het naar onze mening niet verboden was om verbouwde consoles aan te bieden, zolang dit niet op commerciele basis gebeurd.
Op zaterdag 30 november 2002 00:26 schreef twi het volgende:
Mag het beleid m.b.t. modchips verscherpt worden naar ABSOLUUT NIET TOEGESTAAN?
Mochten er meer mensen zijn met een idee hierover, meldt het gaarne! Wij weten namelijk ook niet alles.
Ondertussen is de stand 33 muntjes, als er binnen een week niemand meer gereageert heeft mag hij op slot.
Nogmaals: wil iedereen alsjeblieft proberen het doorverwijzen naar sites als marktplaats, ebay, en weet ik veel wat te beperken. V&A begint nu meer op een doorverwijs-forum te lijken, en dat is absoluut niet de bedoeling. Voor de zoveelste keer: behulpzaamheid is okay, maar probeer dat via de mail ofzo te doen. V&A is primair voor (ruil)handel op non-commerciele basis tussen FOK-ers.
Thank you.
quote:er is genoeg jurisprudentie en vooral logisch inzicht om te kunnen zeggen dat dit niet per definitie een illegale vraag betreft. ergens in de VS heeft iemand die modchips verboden, in Nederland is er nog geen duidelijke wetgeving van een hoge rechter over. Feitelijk is er sowieso geen grond om op te staan, want je bent ook vrij om je PS uit het raam te flikkeren en hem zo te 'modificeren'.
Op zaterdag 30 november 2002 12:13 schreef Luigi het volgende:[..]
Mede in het licht van het door jou genoemde topic, gaan we hier nog maar eens over nadenken. Onze eerste insteek was, dat, alhoewel het verboden is om modchips in te bouwen en aan te bieden, het naar onze mening niet verboden was om verbouwde consoles aan te bieden, zolang dit niet op commerciele basis gebeurd.
Mochten er meer mensen zijn met een idee hierover, meldt het gaarne! Wij weten namelijk ook niet alles.
ik denk zelf dat fok! in dit soort gevallen zaken gewoon op zijn beloop moet laten gaan, daar zij ook niet kan controleren of bijvoorbeeld een bepaalde horloge echt of fake is, welke laatste ook verboden zijn in Europa. fok! zou in het geval dat dit soort vragen toch als niet-toegestaan worden bestempeld, het precedent scheppen om vervolgens ook iedere verwijzing naar programmatuur om warez en mp3's te downloaden, elke racistische / tot hevige ontsteltenis uitlokkende mening en andere 'illegale' of naar 'illegaal' riekende posting van alle users moeten gaan modden en zo een klein 'China', van het openbare forum dat fok! placht te zijn, creëeren.
Daar is toch niemand bij gebaat?
De mogelijkheid om te bieden maakt het voor mensen aantrekkelijker iets te koop aan te bieden, en ik heb er verder ook geen problemen mee dat de hoogste bieder het product koopt. Hij is dan waarschijnlijk diegene die het meeste de behoefte aan het product heeft.
quote:goed dan moeten jullie ook het woord bieden in het topic gaan zetten
Op dinsdag 3 december 2002 20:48 schreef Lortnoc het volgende:
Het woord minimumprijs houdt toch al in dat deze prijs later hoger, maar niet lager, uit kan vallen? Bij een vaste prijs is er sprake van dat de eerste gegagigde de eerste optie tot koop heeft.De mogelijkheid om te bieden maakt het voor mensen aantrekkelijker iets te koop aan te bieden, en ik heb er verder ook geen problemen mee dat de hoogste bieder het product koopt. Hij is dan waarschijnlijk diegene die het meeste de behoefte aan het product heeft.
reden 2 : men make een kloon aan en laat die meebieden , niet zo moeilijk om de prijs op te drijven
[Dit bericht is gewijzigd door morpheus_at_work op 03-12-2002 20:57]
quote:Dit is een hele goede . ik houd ook niet van dat opbieden , ik dacht dat het een soort AH prkbord zou worden ?? een soort "Kleintjes" uit de telegraaf
Op dinsdag 3 december 2002 20:52 schreef morpheus_at_work het volgende:[..]
goed dan moeten jullie ook het woord bieden in het topic gaan zetten
[tka][bied] , dus degene met het meeste geld heeft het meest behoefte , ah ben jij zo''n iemand , oke dan weten we datreden 2 : men make een kloon aan en laat die meebieden , niet zo moeilijk om de prijs op te drijven
quote:Inderdaad een hele goede!
Op dinsdag 3 december 2002 20:52 schreef morpheus_at_work het volgende:[..]
reden 2 : men make een kloon aan en laat die meebieden , niet zo moeilijk om de prijs op te drijven
Af en toe en glob of FA die daar langs gaat, of lichtblauwe die WEL ip's kunnen na trekken.. waterdicht is het nooit..
[Dit bericht is gewijzigd door blup op 03-12-2002 23:26]
quote:Doe jij eens normaal .. iemand die een kleine beurs heeft en het product bv niet eens nieuw kan kopen heeft meer aan een 2e hans dan iemand die geld zat heeft en dus ook het product nieuw wel kan kopen . het mag dan wel V&A zijn mar volgens mij was het niet de bedoeling er een veilingsite van te maken ..
Op dinsdag 3 december 2002 20:48 schreef Lortnoc het volgende:
De mogelijkheid om te bieden maakt het voor mensen aantrekkelijker iets te koop aan te bieden, en ik heb er verder ook geen problemen mee dat de hoogste bieder het product koopt. Hij is dan waarschijnlijk diegene die het meeste de behoefte aan het product heeft.
volgens mij streeft het z'n doel voorbij en met het bieden geef je dus de aanbieder de mogelijkheid om lekker winst te maken .. is dat de bedoeling ??? toch een comerciele veiligsite ervan te maken ???
Op zich is het niet de bedoeling dat men misbruik gaat maken van het bieden op producten. En al helemaal niet dat er klonen aangemaakt gaan worden om de prijs op te drijven!
Mocht dat ooit geconstateerd worden, kan die persoon wat
mij betreft rekenen op een permanente V&A ban.
Aan de andere kant, wil ik het op de mogelijkheid om een hogere prijs te bieden dan je voorganger, niet gaan verbieden. Dat is nu eenmaal het gevolg van een forum: meerdere mensen kunnen meelezen, en ook reageren. Ik denk wel dat er duidelijke regels moeten komen: bijv. een minimumprijs bij het bieden, en ook een maximale tijdsduur. Daarnaast is het zeker niet de bedoeling dat er alleen maar via bieden gewerkt gaat worden, dan kun je echt beter naar ebay ofzo gaan.
Iig: we gaan er op letten. En wellicht leidt dat tot een aangepaste FAQ.
Trouwens, het bedrag dat je voor iets wil bieden is nog altijd een betere (maar zeker niet de enige) indicatie van hoe graag je iets wil dan hoe snel je een reactie plaatst (wat dus normaalgersproken het geval is).
Hebben jullie trouwens persoonlijk problemen hiermee gehad? Want andere mensen heb ik hier nog niet over horen klagen en er zijn vast wel meer mensen die met bieden te maken krijgen.
edit: grammatica
[Dit bericht is gewijzigd door Lortnoc op 04-12-2002 11:28]
quote:Mijn eerste gedachte zou nee zijn, omdat een cassettebandje in principe ook gewoon een kopie is.
Op woensdag 4 december 2002 12:25 schreef CloudBox het volgende:
Mag je trouwens VHS banden met opgenomen tv-series of cassettebandjes met muziek verhandelen/ruilen hier?
quote:Bij cassetebandjes heb je volgens mij al betaald voor de muziekrechten (dacht ik), of dat bij videobanden is weet ik niet..
Op woensdag 4 december 2002 13:22 schreef Luigi het volgende:[..]
Mijn eerste gedachte zou nee zijn, omdat een cassettebandje in principe ook gewoon een kopie is.
quote:Ik heb hier een stel dure Audio-CDR's staan. Als ik daar t.z.t. wat muziek op schrijf, schijn ik ook al auteursrechten betaald te hebben. Ik kan me alleen niet voorstellen dat dit minder illegaal is...
Op woensdag 4 december 2002 13:40 schreef DJKoster het volgende:[..]
Bij cassetebandjes heb je volgens mij al betaald voor de muziekrechten (dacht ik), of dat bij videobanden is weet ik niet..
quote:Verrek, je hebt gelijk...
Op woensdag 4 december 2002 13:44 schreef Ludo het volgende:
Als je Lortnoc omdraait; dan staat er Control
quote:Ik zal eens opzoeken hoe de regels zijn...
Op woensdag 4 december 2002 13:42 schreef twi het volgende:[..]
Ik heb hier een stel dure Audio-CDR's staan. Als ik daar t.z.t. wat muziek op schrijf, schijn ik ook al auteursrechten betaald te hebben. Ik kan me alleen niet voorstellen dat dit minder illegaal is...
quote:Dit slaat nergens op .. op z'n minst kan je het toelichten waarom hij zou zuigen .
Op woensdag 4 december 2002 16:36 schreef Riesz het volgende:
Andere moderator. Luigi Zuigt!!!!
quote:Duh het is een kut Newbie
Op woensdag 4 december 2002 16:45 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
Dit slaat nergens op .. op z'n minst kan je het toelichten waarom hij zou zuigen .
quote:whahahhahahhahahahhahah sorrie .... Luigi en een newbie
Op woensdag 4 december 2002 16:57 schreef ShaoliN het volgende:[..]
Duh het is een kut Newbie
oke .. verzin eens iets beters .. ??
Dat men kritiek heeft prima heb ik zelf ook , maar gewoon zeggen dat hij een zuigende mod is ?? en dan ook nog newbie ?? neeh erg vreemde gang van zaken ..
[TK] nes controllers, adapter en spellen
Deze twee mogen op slot!
Deze trouwens ook:
quote:Ghallooh! Mario!
Op woensdag 4 december 2002 17:28 schreef Luigi het volgende:
Hoi Riesz..
quote:wat ben jij nou weer?
Op woensdag 4 december 2002 16:57 schreef ShaoliN het volgende:
Duh het is een kut Newbie
quote:je hapt iets te makkelijk denk ik
Op woensdag 4 december 2002 17:12 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
whahahhahahhahahahhahah sorrie .... Luigi en een newbie
![]()
oke .. verzin eens iets beters .. ??
Dat men kritiek heeft prima heb ik zelf ook , maar gewoon zeggen dat hij een zuigende mod is ?? en dan ook nog newbie ?? neeh erg vreemde gang van zaken ..
quote:
Op donderdag 5 december 2002 08:21 schreef ShaoliN het volgende:[..]
je hapt iets te makkelijk denk ik
quote:Ok...thanks!
Op donderdag 5 december 2002 17:49 schreef morpheus_at_work het volgende:
[TK] DVDs v.a. 6 euro kan opslot twi is los van dvd
.
Luigi of een andere mod.. kan je eens naar een paar reacties kijken die er echt niet thuis horen..
quote:Done.
Op zaterdag 14 december 2002 21:20 schreef twi het volgende:
[TK/TR/GEZ] PS2 Games mag veranderd worden in [TK/TR/GEZ] PS2 Games
quote:Ik ga even opruiming houden.
Op dinsdag 17 december 2002 09:25 schreef Lord Dreamer het volgende:
[GEZ] jong katjeLuigi of een andere mod.. kan je eens naar een paar reacties kijken die er echt niet thuis horen..
Toegevoegd 18/12/02.
quote:ik ben verdorrie zijn mailadres kwijt, en ik had wel nog een hotmailadres van hem gehad, maar daar reageerd ie dus niet op..Nee ik denk niet dat een FA mij dat adres geeft ookal had ik hem al..
Op donderdag 19 december 2002 11:46 schreef Luigi het volgende:
Helaas bolletje, ik heb ook zijn e-mail adres niet. Vandaar dat dat dus ook 1 van de eerste dingen is die je moet regelen als een koop door lijkt te gaan. De enige die je aan zijn mail adres zouden kunnen helpen, zijn de FA's, maar ik betwijfel of die dat zomaar vrijgeven. Of hij moet dit toevallig lezen.
quote:Klachten kun je melden in [CENTRAAL] Verkoopmeldpunt en ervaringen topic.
Op donderdag 19 december 2002 11:11 schreef Bolletje... het volgende:
Nou ik zoek dus nogsteeds Morpheus at Work, heb geen mailadres van hem, wie wel?
Hij zou mijn playstation overnemen, en heb niks meer van hem gehoord, terwijl hij hem dit weekend zou komen halen
Dit is dus een klacht luigi..
nou als het nog langer duurt gooi ik hem iig weer in de verkoop...
quote:Kan ook. Maakt me in principe niet veel uit waar het gemeld wordt, als het maar gemeld wordt. En ik kan me in het geval van MaW niet echt voorstellen dat er kwade opzet in het spel is hier.
Op donderdag 19 december 2002 12:05 schreef CySt het volgende:[..]
Klachten kun je melden in [CENTRAAL] Verkoopmeldpunt en ervaringen topic.
quote:Nee ik ook niet,maar hij zou uiterlijk afgelopen maandag laten weten wanneer ie langs zou komen, tja en nu baal ik een beetje.
Op donderdag 19 december 2002 12:23 schreef Luigi het volgende:[..]
Kan ook. Maakt me in principe niet veel uit waar het gemeld wordt, als het maar gemeld wordt. En ik kan me in het geval van MaW niet echt voorstellen dat er kwade opzet in het spel is hier.
quote:Mod-wannabee
Op donderdag 19 december 2002 12:05 schreef CySt het volgende:[..]
Klachten kun je melden in [CENTRAAL] Verkoopmeldpunt en ervaringen topic.
quote:Kan dit nu wel of niet in de optiek van de Mods?
Op donderdag 19 december 2002 20:05 schreef heaven7 het volgende:[..]
Dat vind ik net zo hypocriet als wat ivetje heeft gedaan, haar mobiel op meerdere sites e.d aanbieden en danmaar de hoogste prijs eruit slepen. Dat kun je niet maken, dat kan je op ebay ook niet maken.
Als je hem hier wil verkopen moet je hem ook alleen hier aanbieden, zeg wanneer het bieden stopt, spreek een tijd af anders kan je wel tot in de eeuwigheid gaan wachten tot er "misschien een hoger bod komt" en als je hem niet hier wil verkopen of je weet het niet zeker is dat geen probleem, MAAR ZET HEM DAN NIET IN DIT FORUM
[edit]
voor degene die niet weten waar ik het over heb: [TK] nokia 3310
[/edit]
Maar zaken op meerdere sites aanbieden...sja...als het allemaal een beetje netjes geregeld wordt met overal dezelfde einddatum e.d. dan zou het wel moeten kunnen. Als we het gaan verbieden kunnen we V&A wel opdoeken denk ik.
quote:Dat is een idee. Maar ik moet het een en ander nog met Luigi gaan bespreken hierover. Meer ideeën & meningen zijn zeker welkom!
Op vrijdag 20 december 2002 00:45 schreef Poepoog het volgende:
Verplicht het dan om het er meteen bij de beginpost bij te zetten als je het tegelijkertijd nog ergens anders neerpoot.
quote:You're welcome! Volgende keer niet in het topic zelf he
Op vrijdag 20 december 2002 01:01 schreef heaven7 het volgende:
Graag gedaan
quote:En niet slowsjetten meer he
Op vrijdag 20 december 2002 01:01 schreef heaven7 het volgende:
Graag gedaan
Deze kan dicht, ik krijg hier nooit de prijs die ik werkelijk voor het toestel wil hebben, en kan hem dan ook ondertussen op een andere manier verkopen thnx
quote:Done. Jammer dat je hier geen zaken kon doen!
Op vrijdag 20 december 2002 10:54 schreef ShaoliN het volgende:
Aangeboden Nokia 7650Deze kan dicht, ik krijg hier nooit de prijs die ik werkelijk voor het toestel wil hebben, en kan hem dan ook ondertussen op een andere manier verkopen thnx
quote:Ik zie het hele probleem er niet van in, als ik iets op marktplaats aanbied en iemand in mijn omgeving wil het hebben, dan verkoop ik dat ook aan hem. Iedereen wil uiteraard de hoogst mogelijk prijs voor zijn/haar product krijgen. Of jullie moeten iets invoeren als EBay (niet te doen dus voor Fok!) of jullie moeten niet zeuren.
Op vrijdag 20 december 2002 00:42 schreef Lortnoc het volgende:
Ik vind het iig zéker niet netjes. Bovendien ben je als je op ebay iets aanbiedt verplicht het aan de hoogste bieder te verkopen. Je kunt dus niet dingen én op ebay en op fok aanbieden.Maar zaken op meerdere sites aanbieden...sja...als het allemaal een beetje netjes geregeld wordt met overal dezelfde einddatum e.d. dan zou het wel moeten kunnen. Als we het gaan verbieden kunnen we V&A wel opdoeken denk ik.
Als ik het product buiten Fok! om had verkocht en had het topic laten sluiten met de reden dat de geboden prijzen te laag waren was er niets aan de hand geweest. Zo'n domme regeltjes invoeren van dit erbij vermelden, dat erbij vermelden, daar bereik je toch niets mee.
Zoals ik al zei, dat je het voor de hoogste prijs wil hebben is heel begrijpelijk maar bied hem dan eerst alleen hier aan bv, en als de prijs je niet hoog genoeg is kun je dat zeggen en hem DAARNA op marktplaats.nl of ergens anders aanbieden.
Als iedereen dat maar doet, hem op zoveel mogelijk sites e.d aanbieden en maar kijken wie er het meest voor wil betalen heeft niemand toch zekerheid? Dat kun je echt NIET maken hoor.
Op ebay hebben ze een prachtig systeem, tijd loopt en mensen kunnen gewoon bieden, zodra de veiling is afgelopen is de verkoper verplicht het object aan de hooggste bieder te verkopen, mits de verkoopprijs behaald is.
En ik vind dat hier ook regels moeten komen. Misschien niet zo streng als op ebay maar iets wat erop lijkt kan zeker geen kwaad.
Om te beginnen een einddatum, mensen krijgen dan bv maximaal 10 dagen de tijd om te reageren oid. Dat moet in de FAQ komen en dan kan de verkoper beslissen hoeveel dagen het worden, als het er maar niet meer dan 10 worden (oid).
Ten tweede moet de verkoper VERPLICHT een minimumprijs noemen, dan krijg je ook het gezwam niet van "dat de verkoper de prijs te laag vindt en hem dus niet verkoopt" anders moet een topic gesloten worden.
Als het object eenmaal op fok gezet is en stel dat de minimumprijs 50 euro is en iemand heeft 50 euro geboden en niemand biedt meer en de 10 (of minder) dagen zijn voorbij dan moet het object verkocht worden aan diegene die 50 euro bood. En dan moet er niet gezeikt worden "dat iemand op marktplaats.nl meer geboden heeft" dat is heel leuk maar dan had je hem hier gewoon niet neer moeten zetten.
Anyway, het zijn maar ideetjes maar ik vind dat er wel degelijk regels moeten komen want dit kan toch eigenlijk niet zo?!
quote:Mensen hoeven niet te weten wie wat en waar heeft geboden, er bestaat ook zoiets als anonieme veilingen, dan weten de geinteresseerden niet van elkaars bestaan en iedereen is vrij om een bod uit te brengen. Het hoogste bod is dan de winnaar. Kijk maar eens naar huizen bijvoorbeeld, maar ook bij kleine zaken is het een optie.
Ohnee? Daar bereik je wel mee dat je tenminste niet de hoop wegneemt van mensen die bieden op fok! Hoe moeten die mensen nou weten wie wat en waar heeft geboden?
Maar ik ga deze discussie niet verder voortzetten, we hebben er allebei een andere mening over en dat mag natuurlijk ook. Ik denk alleen dat je aan bepaalde regels invoeren niets hebt, regels kun je makkelijk doorbreken. Vraag en aanbod op Fok! is misschien vooralsnog een succes door het ontbreken van de regels, niet te serieus allemaal.
Waarom worden onzinnige reacties niet gelijk verwijderd?
Een voorbeeld: iemand bied iets aan in Eindhoven, vervolgens begint iedereen te schrijven dat Eindhoven te ver weg is of dat ze al een soortgelijk product hebben.
Het Vraag & Aanbod forum is hierdoor niet bruikbaar meer, alleen de aanbieders/vragers die gelijk een reactie krijgen scoren een goed resultaat.
Mijn inziens is de moderatie in dit forum te minimaal.
quote:Als het niet serieus is kun je natuurlijk net zo goed een [centraal] verkoop/gevraagd topic oid openen in onzin.
Op zaterdag 21 december 2002 03:01 schreef hertz het volgende:[..]
Mensen hoeven niet te weten wie wat en waar heeft geboden, er bestaat ook zoiets als anonieme veilingen, dan weten de geinteresseerden niet van elkaars bestaan en iedereen is vrij om een bod uit te brengen. Het hoogste bod is dan de winnaar. Kijk maar eens naar huizen bijvoorbeeld, maar ook bij kleine zaken is het een optie.
Maar ik ga deze discussie niet verder voortzetten, we hebben er allebei een andere mening over en dat mag natuurlijk ook. Ik denk alleen dat je aan bepaalde regels invoeren niets hebt, regels kun je makkelijk doorbreken. Vraag en aanbod op Fok! is misschien vooralsnog een succes door het ontbreken van de regels, niet te serieus allemaal.
quote:Dan begrijp je me verkeerd, serieuze aanbieding, soepele biedingsomgeving zonder veel gezeik. Dat bedoel ik met niet te serieus.
Op zaterdag 21 december 2002 11:45 schreef heaven7 het volgende:
Als het niet serieus is kun je natuurlijk net zo goed een [centraal] verkoop/gevraagd topic oid openen in onzin.
quote:Dat probeer ik zoveel mogelijk te doen, maar dit forum wordt en kán niet 24 uur per dag in de gaten worden gehouden. Als mensen nog nuttige tips of andere informatie over het product hebben laat ik het wel staan.
Op zaterdag 21 december 2002 11:40 schreef 303 het volgende:
[Nieuw vraagje aan moderators]Waarom worden onzinnige reacties niet gelijk verwijderd?
Een voorbeeld: iemand bied iets aan in Eindhoven, vervolgens begint iedereen te schrijven dat Eindhoven te ver weg is of dat ze al een soortgelijk product hebben.
Het Vraag & Aanbod forum is hierdoor niet bruikbaar meer, alleen de aanbieders/vragers die gelijk een reactie krijgen scoren een goed resultaat.
Mijn inziens is de moderatie in dit forum te minimaal.
Ik ben het er niet mee eens dat offtopic reacties ervoor zorgen dat het product niet meer verkocht kan worden. Je kunt, ondanks de offtopic reacties, gewoon zien of een product al verkocht is ja/nee.
quote:Wat zijn wij toch weer vooruitstrevend he
Op zaterdag 21 december 2002 14:26 schreef Luigi het volgende:
Vragen over slotjes etc, voortaan in de fora zelf.
quote:--edit, ik neem aan dat het over dit topic gaat: [TK] Kerstboom.
Op vrijdag 27 december 2002 10:58 schreef vosss het volgende:
naar onzin dan
Dat over die bomen
quote:Even aangepast. Het is idd niet de bedoeling dat we straks 'creatief met 25 karakters' gaan doen in V&A, hou je topictitel netjes en overzichtelijk.
Op zondag 29 december 2002 01:54 schreef EdSchouten het volgende:
Wat een tyfustitel:
[TK] Diverse computeronderdelen.
Wil hij zijn spullen zo nodig kwijt???
--edit-- topic is inmiddels gesloten --
[Dit bericht is gewijzigd door AnnekeJansen op 03-01-2003 15:03]
quote:Reeds gezien, toch bedankt!
Op vrijdag 3 januari 2003 15:01 schreef AnnekeJansen het volgende:
NiN0, van wie zojuist twee topics Dreamcast en Dreamcast
gesloten zijn vanwege verkoop van gekopieerde software, gaat gewoon vrolijk verder in dit topic...
Hij verkoopt de Dreamcast overigens ook "zonder backups" in dit topic hoewel het aantal spellen en de prijs op mysterieuze wijze identiek zijn aan de topics met backups...
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 15:01 schreef AnnekeJansen het volgende:
NiN0, van wie zojuist twee topics Dreamcast en Dreamcast
gesloten zijn vanwege verkoop van gekopieerde software, gaat gewoon vrolijk verder in dit topic...
Hij verkoopt de Dreamcast overigens ook "zonder backups" in dit topic hoewel het aantal spellen en de prijs op mysterieuze wijze identiek zijn aan de topics met backups...--edit-- topic is inmiddels gesloten
--
Jezus teiltje nodig?
HEB JE ER LAST VAN? NEE? FU!
(sorry niets persoonlijks maar sommige mensen...)
Nino, als je vanavond een nieuw lijstje maakt, waar alleen je originele spellen in staan, dan mag je d'r wat mij betreft een nieuw topic aan wagen hoor. Maar dan moet er wel ergens in het topic iets staan als "alleen met originele spellen, geen kopies" ofzo. Wat je daarna verder met een eventuele koper afspreekt is jouw zaak, waar het mij (ons) omgaat is dat er op FOK! geen illegale handel plaatsvindt. Okay?
.
quote:*schouderklopje geeft
Op vrijdag 3 januari 2003 15:28 schreef Luigi het volgende:
Hou het eens een beetje fatsoenlijk mensen, is het nou echt zo moeilijk om even tot 10 te tellen voordat je reageert?Nino, als je vanavond een nieuw lijstje maakt, waar alleen je originele spellen in staan, dan mag je d'r wat mij betreft een nieuw topic aan wagen hoor. Maar dan moet er wel ergens in het topic iets staan als "alleen met originele spellen, geen kopies" ofzo. Wat je daarna verder met een eventuele koper afspreekt is jouw zaak, waar het mij (ons) omgaat is dat er op FOK! geen illegale handel plaatsvindt. Okay?
.
goeie mod luigi is , maar soms word ik echt té pissed van mensen die gaan zeiken van : mamaaaa hij verkoopt een paar illegale spelletjes, ban hem! terwijl ze zelf miljoenen mp3's hebben.... maar bedankt voor je hulp luigi
quote:Ik heb er wel last van dat jij 27 topics opent terwijl je al 10 keer is verteld dat je GEEN gekopieerde software mag verkopen, ja. Er wordt niet voor niets een slotje gezet, als je dan gewoon doorgaat ben je hardleers. En dan mag ik best een modje roepen, zodat dat topic ook weer dicht gaat. Policy is duidelijk genoeg, heeft niks met moraalridders te maken. Mag niet = mag niet.
Op vrijdag 3 januari 2003 15:21 schreef NiN0 het volgende:[..]
[afbeelding][/url]
Jezus teiltje nodig?
HEB JE ER LAST VAN? NEE? FU!
(sorry niets persoonlijks maar sommige mensen...)
En fyi ik heb geen illegale software en geen MP3s. Ik ben gewoon eerlijk.
quote:Je lult dat je barst, ik kan je neus hier zien
Op vrijdag 3 januari 2003 19:30 schreef AnnekeJansen het volgende:[..]
Ik heb er wel last van dat jij 27 topics opent terwijl je al 10 keer is verteld dat je GEEN gekopieerde software mag verkopen, ja. Er wordt niet voor niets een slotje gezet, als je dan gewoon doorgaat ben je hardleers. En dan mag ik best een modje roepen, zodat dat topic ook weer dicht gaat. Policy is duidelijk genoeg, heeft niks met moraalridders te maken. Mag niet = mag niet.
En fyi ik heb geen illegale software en geen MP3s. Ik ben gewoon eerlijk.
quote:[kleuter modus]ZIJ BEGON WEER
Op vrijdag 3 januari 2003 19:59 schreef Luigi het volgende:
KAPPEN.
understood sir
Je gaat immers ook geen stampei staan te maken bij de groentenboer als je de tomaten te duur vindt, terwijl je helemaal geen tomaten WILT.
En mensen voor afzetter o.i.d. uitmaken is uiteraard helemaal not done, dat soort reacties ga ik vanaf nu gewoon verwijderen, ook de gequote reacties daarop, aangezien dat meestal welles/nietus spelletjes worden.
quote:Ha, kwas je voor!
Op zondag 5 januari 2003 14:30 schreef JeroenMeloen het volgende:
[Dit topic] mag op slot, verkocht!
V&A is, geheel ongemerkt, de 10.000 posts en 1000 topics gepasseerd!!!
Niet slecht, mensen! Vooral gezien de korte tijd dat het forum open is.
.
Gebruik je gezond verstand, het is echt niet verboden om nu met kleine bedragen op te bieden, maar dat gedoe met centen de hele tijd is afgelopen. Dat soort reacties gaan verwijderd worden, evenals de gequote reacties daarop.
Ik zal het z.s.m. in de FAQ opnemen.
quote:Is er een reden voor dat de topics verdwijnen ?
uit Topic: Vraag & Aanbod: lees dit eerst svp
Je topic verdwijnt uit de topic-list, als deze een slotje krijgt.
Veel plezier!
quote:Jazeker. De gesloten topics verdwijnen zodat er dan meer ruimte is om nog actieve topics te laten zien. Het is ook beter voor de overzichtelijkheid. Je kunt in dit [CENTRAAL] Verkoopmeldpunt en ervaringen topic.
Op maandag 6 januari 2003 22:31 schreef Wendigo het volgende:[..]
Is er een reden voor dat de topics verdwijnen ?
Ik vind het wel handig om er een beetje in te neuzen / zoeken en te kijken of het zinvol is om me spullen te koop / te ruil aan te bieden.
Check dit topic ff
[TK]vele tientallen/honderden computerboeken
btje topicverkloten lijkt me
Dit forum is bedoeld om spullen te kopen of te verkopen, niet om spullen te verhuren. Heel simpel. De naam van het forum doet er verder niet toe.
En dat kopen in mijn sluitpost was natuurlijk bedoeld als verkopen (was er niet helemaal bij blijkbaar).
quote:Da's mooi!
Op woensdag 8 januari 2003 17:36 schreef Fannetje het volgende:
Even een complimentje voor V&A; Op lifestyle na is dit absoluut mijn favoriete forum geworden!
Superscope voor de SNES
Resident Evil voor de Cube
en ik heb al verkocht:
UT2003 voor de PC
Samsung SGH2100
NES spellen
sommige transacties moeten nog fysiek gebeuren, maar er is al overeenkomst over!
Verder inderdaad een favoriet forum!
Tsja...helaas zijn er altijd mensen die het leuk vinden zich overal mee te bemoeien. Vind het zelf ook erg irritant en het levert mij helaas een hoop werk op.
Maar ik moet toegeven dat er soms ook wel nuttige kritiek (mits goed onderbouwd) komt zodat kopers niet 10x teveel betalen of een slecht product kopen.
Dit naar aanleiding van een aantal topics waar vanalles door elkaar loopt. Het is ook niet echt eerlijk ten opzichte van de topicstarter om het over te nemen.
Er wordt zoveel onzin geplaatst in de posts dat het niet meer leuk is om even te snuffelen.
Wordt er binnenkort ge-evalueerd over het voortbestaan van vraag & aanbod of blijft het definitief bestaan? Natuurlijk kan de vorm worden aangepast, maar persoonlijk zie ik het niet meer werken. Of je moet vrij radicaal zijn en niemand de mogelijkheid geven om te reageren en iedereen verplicht zijn email adres bij de oproepjes te zetten om het zo af te handelen...
quote:
Op zondag 12 januari 2003 22:40 schreef 303 het volgende:
Ik ben benieuwd hoe jullie denken over vraag & aanbod, het loopt nu een tijdje en het valt mij op dat het gewoon niet werkt.Er wordt zoveel onzin geplaatst in de posts dat het niet meer leuk is om even te snuffelen.
Wordt er binnenkort ge-evalueerd over het voortbestaan van vraag & aanbod of blijft het definitief bestaan? Natuurlijk kan de vorm worden aangepast, maar persoonlijk zie ik het niet meer werken. Of je moet vrij radicaal zijn en niemand de mogelijkheid geven om te reageren en iedereen verplicht zijn email adres bij de oproepjes te zetten om het zo af te handelen...
Heb nu al 7 dingen aangeschaft via V&A en al 5 dingen verkocht. Nee loopt idd voor geen meter
quote:Tuurlijk, zie ik ook in je postings terug of heb je dat soms onder een andere username gedaan?
Op zondag 12 januari 2003 22:42 schreef Poepoog het volgende:[..]
![]()
Heb nu al 7 dingen aangeschaft via V&A en al 5 dingen verkocht. Nee loopt idd voor geen meter
Het gaat trouwens niet om het aantal verkochte zaken, maar om al het gelul eromheen waardoor nieuwe klanten vrij snel zullen afhaken. Je komt hier toch om snel even te zien of er wat bijzit en je hebt echt na het lezen van een paar advertenties de neiging om het lokale huis aan huis verpsreide zoekertje te pakken omdat dat gewoon veel leesbaarder is (zonder nutteloze reacties).
quote:Ik noem twee PS2 Spellen, een SNES spel, een NES systeem; een minidisc iets, een autoradio, een compleet systeem. Verder verkocht; een paar boeken, een paar kaartjes; id & t muntjes.
Op zondag 12 januari 2003 22:57 schreef 303 het volgende:[..]
Tuurlijk, zie ik ook in je postings terug of heb je dat soms onder een andere username gedaan?
Nee het loopt idd voor geen meter.
quote:Voor mij niet nee
Op zondag 12 januari 2003 23:16 schreef Poepoog het volgende:Nee het loopt idd voor geen meter.
quote:Nee als ik jou reacties even neerplant.
Op zondag 12 januari 2003 23:30 schreef 303 het volgende:[..]
Voor mij niet nee
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 13:56 schreef 303 het volgende:
Bij veel zaken heb je deel 2,3 en 4 voor 6-8 euro per stuk, helaas wel in budgetuitvoering (dus niet in een grote doos). Bij de musicstore liggen ze onder andere (heb ze zelf net ook gekocht vorige week). 2De hands is dus niet echt de moeite waard, wel voor deel 5 overigens (die is nieuw nog best wel duur).
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 13:56 schreef 303 het volgende:
Bij veel zaken heb je deel 2,3 en 4 voor 6-8 euro per stuk, helaas wel in budgetuitvoering (dus niet in een grote doos). Bij de musicstore liggen ze onder andere (heb ze zelf net ook gekocht vorige week). 2De hands is dus niet echt de moeite waard, wel voor deel 5 overigens (die is nieuw nog best wel duur).
quote:Je maakt je er zelf dus ook schuldig aan.
Op donderdag 28 november 2002 14:09 schreef 303 het volgende:
Lord of the rings is nog gratis te krijgen bij de videoland, de 4 dvd box. Moet je een saldo kaart kopen.
Voor de rest ben je hier ook best wel geholpen:
quote:Dus per saldo is het toch positief. Dat het voor jou niet goed loopt hoeft toch niet meteen te betekenen dat het voor iedereen anders ook niet loopt
Op maandag 25 november 2002 20:58 schreef 303 het volgende:[..]
Oh, dat is jammer. Mmm, dan zit er niks anders op dan maar eens flink in de buidel te tasten... Maar heel hartelijk bedankt voor het kijken naar de prijs!
Ik begrijp ook wel dat het onmogelijk is om steeds alle off topic reacties te verwijderen en dat iedereen wel eens een reactie plaatst die niet luidt van: ik wil het hebben of ik heb het voor je, het blijft immers een forum.
Het plezier gaat er voor mij persoonlijk de laatste tijd steeds meer van af terwijl het een fantastisch idee is om dit op te zetten, vandaar mijn reactie en verzoek aan een ieder (maar moderators in het bijzonder) om er eens over na te denken.
Het is zeker geen afkraking van het V&A gedeelte ofzo en ik heb ook nooit gezegd dat het niet werkt/loopt.
quote:Zolang het originele DVD's/video's zijn, en het geen commerciele verkoop is, mag het. Maar, hou je idd in wat betreft de plaatjes, daar is V&A niet voor bedoeld.
Op maandag 13 januari 2003 00:29 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
mag ik hier evt porno aanbieden......met ect links naar de hoesen???
natuurlijk geen plaatjes in de forums het gat om zo'n 20 dvd/videobanden
quote:Wat een merkwaardige conclusie. Waar leidt je dat aan af? Ik (en Lortnoc) sluit vaak meerdere topics per dag, van mensen die via FOK! iets hebben verkocht, of iets hebben gevonden. Dat zijn dus succesvolle transacties! Ik geef toe, het is geen ebay, het is geen marktplaats, maar dat hebben we ook nooit gepretendeerd te zijn.
Op zondag 12 januari 2003 22:40 schreef 303 het volgende:
Ik ben benieuwd hoe jullie denken over vraag & aanbod, het loopt nu een tijdje en het valt mij op dat het gewoon niet werkt.
Daarnaast, lees even terug in dit topic:
quote:
Even een complimentje voor V&A; Op lifestyle na is dit absoluut mijn favoriete forum geworden!
quote:
Ja, alleen Games is voor mij interessanter. Maar ik heb al veel gekocht via V&A!
quote:
Verder inderdaad een favoriet forum!
quote:
Dit is eigenlijk het enige onderdeel van het FokForum waar ik kom. Ben eigenlijk een GoTter. Maar daar hebben ze zoiets niet. En dit zocht ik al een hele tijd.
Toppie!
quote:Dat er een hoop onzin tussen staat, ben ik met je eens. Maar, als ik zo jouw reacties lees, kun je de hand wel eens in eigen boezem steken ook. We proberen het zoveel mogelijk te voorkomen, maar aan de andere kant: dit is een forum, dus reageren kan EN mag. Dat is juist het leuke aan V&A, iets wat op andere plaatsen niet kan, kan hier wel.
Er wordt zoveel onzin geplaatst in de posts dat het niet meer leuk is om even te snuffelen.
quote:Dat gebeurt doorlopend, en ik zie geen enkele reden om te twijfelen aan het nut van V&A, of het bestaansrecht. Er zijn wat dingen die voor verbetering vatbaar zijn, zo zou ik bijvoorbeeld graag sub-subfora willen aanmaken, als dat op de middellange termijn niet kan, moeten we misschien met centrale topics gaan werken, maar een mislukking? Nah. Dat gaat er bij mij ECHT niet in.
Wordt er binnenkort ge-evalueerd over het voortbestaan van vraag & aanbod of blijft het definitief bestaan?
Voor iedereen die het er niet mee eens is:
Een beter V&A forum? Begin bij jezelf!
Via de FA's is aan ons mods verzocht om strenger op te treden tegen onzin buiten ehm, Onzin. In diverse fora loopt het de spuigaten uit, en we gaan 1 lijn trekken voor wat betreft onzin-reacties, geflame en ge-etter in de serieuze fora. Waar V&A uiteraard ook onder valt.
Dus, zulke posts worden vanaf heden strenger aangepakt, d.w.z. ge-edit, of zelfs verwijderd. Dat wil NIET zeggen dat er nu niks meer mag, een geintje op z'n tijd moet en blijft kunnen, maar er worden nu teveel topics om zeep geholpen door lolbroeken en trolls. DAAR gaat dus wel strenger op gelet worden.
Einde dienstmededeling. .
quote:Dus jij hebt je Ipod wel bij elkaar zeker? En ik heb al zoveel dingen gekocht en verkocht:
Op maandag 13 januari 2003 15:56 schreef Luigi het volgende:
Ik heb trouwens voor een kleine 400 500 euro 'verdiend' in V&A de afgelopen paar dagen. Hoezo geen bestaansrecht?
VK: Mobo's+CPU's(100 euro), Laptopje (100 euro)
GK: Sega GameGear, SNES Fightersticks, binnenkort een Nintendo ROB
dus ik ben behoorlijk tevreden met V&A. Samen met mijn oude console keuvelhoekje is het mijn reden van Fok! bezoek (ik zat vroeger veel meer op GoT)
Fijn om te horen dat het je bevalt! Hopelijk blijft dat zo!
Dit was trouwens een 'topic-dichtmaak-post'. .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |