Volg hier de avonturen van de alom geliefde Braadslee.
Laatste deel:
KLB / Een KLB-primeur!Originele OP:
quote:
Lieve FOK!'ertjes,
Braddie heeft FOK! verlaten, maar iedereen kent zijn illustere rijlestopics nog wel.
Zit ik wat te surfen op Autoweek, blijkt dat Braddie na honderden lessen gewoon zijn rijbewijs heeft gehaald vandaag! The fuck!

Bron:
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?9,5277178,page=8Klacht: hoef ik niet toe te lichten lijkt mij...

Antiklacht: Braddie, gefeliciteerd met je rijbewijs!

Laatste updates:
quote:
Teufelsgitarre:
Gewoon een filosoferende post van hoe ik het zie.
Ten eerste aan de moraal-ridders, je kan best iemand met respect behandelen, maar na lang lurken in dit topic heb ik een paar keer mijn hart moeten vasthouden. Waarom? Braadslee, heeft niet alleen een milieu delict begaan, hij heeft ook tot twee keer toe iets gedaan wat super gevaarlijk is. Natuurlijk komt dan het argument 'ik kon remmen op de handrem.' Leuk en aardig allemaal maar dezelfde Braadslee zegt ook 'ik ben een nieuwe bestuurder en weet het nog allemaal niet.' Wat is hij nu? De ervaren bestuurder die prima kan doorrijden op een auto waar dat niet op is verantwoord, of de beginnende bestuurder die zoiets nooit moet doen?
Dat die jongens niet graag zouden lopen, en dat de sfeer dan naar de knoppen is en mensen op je wachten, ja dat is erg. Maar waarom heeft geen van jullie een telefoon in een tijd waarin dat toch standaard is, en denk je dat het gezelliger was geweest als je iemand had aangereden of een ander ongeluk had waar een van jullie misschien de dood zou vinden? Nee dolle pret op je verjaardag. En over die hele plas vloeistof voor de frituur wie weet is daar een vogel neergestreken en dood gegaan.
Met alle respect, maar je zou een ANWB lidmaatschap afsluiten en er was een actie dat je de maand november niet hoefde te betalen, en je zou het in december doen, dat lidmaatschap. Ik zie niet in waarom je dit niet hebt gedaan in het eind, dan moet ik toch eerlijk concluderen dat je hebt lopen te liegen? Had je dat advies opgevolgd was niemand in gevaar geweest. Wat jij Braadslee met je leven doet, en je vrienden dat moet je zelf weten. Maar kun je ook verantwoording afleggen voor de ouders van die vrienden, kun je ook verantwoording afleggen voor de andere mensen die je in gevaar brengt? Dat kun je niet, je zou maar een vrouw die achter haar kinderwagen loopt raken. Respect is een ding, maar wat je hebt gedaan is gewoon hartstikke gevaarlijk zeker als je een beginnende bestuurder bent.
Ik ben zelf gehandicapt geraakt, door niemand schuld, maar je wil niet weten hoe boos het mij nu maakt als ik op de revalidatie mensen spreek die door iemand zijn geschept met een auto etc. Jongemannen van mijn leeftijd 23 of zo, hun hele leven veranderd door dit soort praktijken. Mensen die denken dat ze prima kunnen rijden met alcohol op, met knopjes op het dashboard die toch wel duidelijk stellen dat je beter niet kan rijden. 'Nee ik kan dat wel.'
De bottom line is denk ik, dat je geen auto nodig hebt voor je werk, noch de financiën om zo'n auto draaiende te houden. Een ANWB lidmaatschap is overigens te duur blijkbaar, goeie banden te duur. Je kan beter door-sparen en een auto kopen van rond de 1000-2000 euro waar je 100% achterstaat en waar je het onderhoud van kan bekostigen. Ik heb een auto gekocht van 2500 euro, dat is veel geld, maar aan onderhoud ben ik 130 euro per jaar kwijt, een keer iets moeten vervangen dat was dan 170. Overigens rij je ook wel erg veel voor iemand met weinig werk die enkel 3km moet rijden voor de repetitie. Die 3km ik denk dat je ouders het ook geen probleem vinden als je hun auto leent daarvoor. Het zijn de plezierreisjes naar Keulen en zulke dingen die je wil doen, en dat je uberhaupt in die BX overwoog naar Keulen te rijden baart me al grote zorgen.
En dit bedoel ik dan niet als pesterij, maar ik ben dankbaar dat je ver van mijn woonplek bent, ik zou me niet veilig voelen als ik wist dat we in dezelfde stad op de weg zaten. Dat je niet het geld hebt prima, dat je dingen moet ontdekken prima, mijn auto sloeg me 7 achter elkaar af toen ik pas mijn eigen auto had. Maar als ik morgen erin stap en het lampje brand dat ik niet moet doorrijden stop ik.
Je bent berucht voor het in de wind-slaan van advies, en ook nu zul je weer duizend excuses verzinnen waarom je doet wat je doet. Dat moet je zelf weten maar de dag dat je dus die vrouw met kinderwagen raakt, of een van je makker geschept wordt door je rijgedrag en die gehandicapt raakt of zelfs sterft. Dan zal iedereen het vast met je eens zijn dat dat nog altijd wenselijker was dan naar huis lopen en mensen een uurtje of 2 laten wachten.
Hou nu gewoon eens woord en ga sparen dat je genoeg geld hebt... Die jongen die de Twingo wegdoet is tenminste realistisch. En als je helemaal geen geld wil steken in een auto neem dan een brommertje met zijspan dat bestaat vast.
quote:
Braadslee:
Nogmaals, ik koop die Twingo omdat ik weet dat het een goede auto is en omdat ik weet waar de auto vandaan komt!
Die jongen doet de Twingo weg omdat hij geen werk meer heeft, niks anders.
Ik KAN door omstandigheden niet werken (voor de ik denk wel 4e x ondertussen) Maar heb wél geld om een auto te betalen per maand maar NIET!! Een auto met een waslijst aan onderhoud wat ik eerst moet wegwerken voordat de auto enigzins betrouwbaar is.
Mijn bedoeling WAS ook om te sparen tot een kleine 1000 euro en dan een auto te kopen. Nu kan ik een Twingo kopen waarvan zowel ik als mijn vader de historie weten dus waarom zou ik dat dan niet doen?...
Nogmaals ik moest wel met die BX naar huis rijden omdat er allemaal vrienden en familie op m`n verjaardag zaten te wachten op mij, omdat ik met vrienden was op dat moment om wat spullen te halen voor diezelfde verjaardag. Het stortregende, en dan ga ik niet lopen.
Het was stom, het was een ongelofelijk domme actie en ik heb inderdaad mijn eigen leven en dat van m`n vrienden en van mensen om mij heen in gevaar gebracht, dat klopt ook zeker. Maar gebeurd is gebeurd, je kan er wel over door blijven gaan, maar dat draait het niet terug toch?
Ik heb geen zin om een topic over auto's te laten escaleren tot een forum ruzie, zit niemand op te wachten, iedereen weet nu al zo`n beetje dat ik fout zat, en iedereen weet nu ook (Door de 3 pagina lange discussie en de topic titel) Dat de BX weg gaat.
Nu zou ik toch graag dit hoofdstuk (In ieder geval het constante gezeur op mij voornamelijk) Wel willen afsluiten en gewoon normaal doen tegen/met elkaar, de sfeer word er zo niet beter op en dat is jammer want dit forum zit vol gezellige en vriendelijke mensen smiling smiley
quote:
Braadslee:
Ik wil sowieso wel een flink stuk door Hilversum rijden en een stuk lage vuursche pakken, stukje snelweg richting Utrecht en weer terug.
Heb er al een stuk mee gereden en heb een aantal keer zonder problemen in de auto gezeten met ritten van +- 100 kilometer, auto zit fijn, ik stap zonder problemen in/uit, auto rijd comfortabel, schakelt soepel smiling smiley
Auto heb ik met mijn vader en de eigenaar al eens bekeken op de brug, ding is echt overal nog hard dus dat is goed smiling smiley Eigenaar rijd alleen maar snelweg kilometers, is geen trapper, rijd eigenlijk nooit boven de 110-120 met de auto.
Afdingen ga ik uiteraard wel doen, kijken wat er dan gebeurd!
En já van de Twingo worden wel "mooie" foto's geplaatst
Huidige avontuur (Twingo):
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,5516666Vorige avontuur (BX):
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,5499129,page=1http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/229606/P135/
[ Bericht 1% gewijzigd door DX11 op 03-12-2015 00:46:56 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!