abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157960140
Wellicht dat ik niet veel recht tot spreken heb, aangezien ik al meer dan de helft van mijn leven relaties heb gehad, maar ik werd vrij eenzaam van de tijden waarik ik zonder relatie zat. Heb het hele 'dating circuit' meermaals enkele maanden uitgeprobeerd. Veel gedate, veel seks en zelfs enkele vaste fuckbuddies gehad, allemaal leuk en aardig, maar ik miste iets. Ik vind het fijn om iemand te hebben waar ik niet alleen op seksueel gebied mijn lusten kwijt kan, maar die er ook in minder leuke/stressvolle periodes voor me is, zorgt dat er een maaltijd klaar staat na een dag hard werken, waar je diepe, urenlange gesprekken mee kunt voeren, enzovoorts. Visa versa ook natuurlijk. ;)

Heb echter enkele collega's die vooral in dat 'dating circuit' willen blijven hangen en een relatie als iets afschuwelijks zien. Ieder zijn meug. Relaties zijn niet voor iedereen een doel, of iets geweldigs. Ik zou er ook niet zo wanhopig naar op zoek gaan. Komt vanzelf wel...
pi_157960434
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 00:54 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
die er ook in minder leuke/stressvolle periodes voor me is, zorgt dat er een maaltijd klaar staat na een dag hard werken, waar je diepe, urenlange gesprekken mee kunt voeren, enzovoorts. Visa versa ook natuurlijk. ;)
Ik ben wel blij dat ik vrienden en familie heb waar ik alles tegen kan zeggen, die voor me klaar staan als ik iets vervelends meemaak en waar ik diepe gesprekken mee kan voeren. Ik zou het echt niet goed vinden als ik dat allemaal voordelen vind binnen een relatie. Ik zou een relatie aangaan als ik iemand echt heel erg tof vind en gek op iemand ben, niet vanwege de bovenstaande punten, want dat is wat mij betreft vanzelfsprekend als je een zeer goede band met mensen hebt. 8-)
pi_157960477
Ik mis het eigenlijk alleen als ik vrienden van me met hun vriendin zie. Of als ik wat leuks wil doen en mijn vrienden niet kunnen omdat ze met hun chick op de bang gaan hangen.
En hoe ouder we worden hoe vaker dat voor komt :(
  woensdag 2 december 2015 @ 06:07:37 #229
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_157960724
Nee. Lekker boeiend. Ok, geen seks en leuke dingen, maar heb ook geen verplichtingen of gezeik. Heerlijk onafhankelijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Gary_Oak op 02-12-2015 12:16:39 ]
pi_157960994
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:36 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Niks, maar zo schiet het iig niet op. Als man moet je accepteren dat het initiatief toch vaak vanuit de man moet komen, dus als ik niet actief ben op sites/apps of een dame aanspreek in real life, blijf ik altijd vrijgezel.. Die enkele keer dat een dame een man aanspreekt is (nog) niet aan mij besteed. Maar na een paar jaar op dezelfde sites dezelfde mensen tegenkomen zet mij ook aan het denken: waar zoeken we allemaal naar?
Als mens moet je accepteren dat je verantwoordelijk bent voor je eigen geluk. Als je dit niet doet blijf je afhankelijk van andere mensen met als gevolg dat je 'leeg' bent van binnen en dus ook geen aantrekkingskracht hebt.

Op jacht gaan naar vrouwen en er als een wild dier op zijn prooi bovenop gaan liggen werkt niet :') geluk is niet het vullen van een leegte. Voorwaarde is dus 'vol' te zijn van binnen. Pas dan heb je aantrekkingskracht.

Hoe wordt je 'vol' van binnen? Door geen aandacht te geven aan dingen die niet voldoen maar alles van een positieve kant te bekijken. Laat het positieve in je groeien (bescherm het door het niet afhankelijk van anderen te maken) en laat het negatieve slijten (laat die gedachtes die je niet gelukkig maken los).
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  woensdag 2 december 2015 @ 12:08:45 #231
449119 Zeikbeer
aka Gijlebeer
pi_157961698
Net zoals die syndroom kan je toch beter hobbies/ passies/ baan/ studie ten doel stellen, anders krijg je toch echt bizarre denkbeelden. En zelfs dan kan je je niet losmaken van de neiging naar die ongein van relaties en vrouwen, zo is mijn ervaring.

Begin allereerst eens met een andere perceptie:
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 15:45 schreef Deezertje het volgende:
Maar wel als je zoals TS en ik dat steeds keer op keer hebt. Vandaag ook weer. Geen persoonlijke afwijzing, maar wel een meid die wel érg vaak voorbij kwam en even later met een vriendin stond te beppen maar met een richting zodat ze goed overzicht had. Ik volgde haar ogen en die waren inderdaad op een jongen gericht. Praten en lachen met die vriendin ondertussen en het dus over die jongen hebben gok ik. Niet persoonlijk afgewezen dus, maar wel dat het bij ons nooit gebeurd, die interesse. Om je heen dus wel, maar jij bent zelf niet het onderdeel van het spel.
Ja, ik weet dat je hbo doet en dat dit niet het niveau van de universiteit haalt; dat je in een ander topic aangaf pas in de middag aan je thesis te beginnen omdat je te beroerd bent om je best te doen en dat je veel films kijkt. Maar misschien zou je je school toch eens voornamelijk als een kennisinstelling moeten gaan zien ipv een soort van Amerikaanse high school film-setting waar drama/ flirten/seks/ verliefdheid en al die andere ongein prominent aanwezig is. Aan mijn uni was deze ongein zeker niet de topprioriteit en werd niet elke kleine handeling van iemand die ik opmerkte, geinterpreteerd als een afwijzing dan wel interesse. Meeste mensen zaten er om andere redenen en dat kan ook als afleiding dienen voor jouw eenzaamheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door Copycat op 02-12-2015 15:02:06 ]
  Moderator woensdag 2 december 2015 @ 12:42:41 #232
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_157962492
Geen moment. De vrije leven, jeweetzz.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_157962915
@zeikbeer tijdens je studie is wel de ideale gelegenheid om een relatie te hebben, meestal omdat je dan nog je hele leven voor je hebt en niet zo ervaren bent op elk gebied en de ander ook. Daarom zijn ze ook vaak leidraad in iemands leven of in films of series. De meeste relaties ontstaan tijdens studie of werk.
  woensdag 2 december 2015 @ 13:39:34 #234
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_157963705
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 13:02 schreef Deezertje het volgende:
@zeikbeer tijdens je studie is wel de ideale gelegenheid om een relatie te hebben, meestal omdat je dan nog je hele leven voor je hebt en niet zo ervaren bent op elk gebied en de ander ook. Daarom zijn ze ook vaak leidraad in iemands leven of in films of series. De meeste relaties ontstaan tijdens studie of werk.
Nee Deezertje. Het leven is niet zoals in de film.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  woensdag 2 december 2015 @ 13:41:01 #235
449119 Zeikbeer
aka Gijlebeer
pi_157963733
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 13:02 schreef Deezertje het volgende:
Zeker zeker, tijdens de studie kan dat zeker gebeuren. Maar ik denk in de vrije uren naast de studie dat dat de meer geschikte momenten zijn waarop relaties ontstaan. Niet zozeer tijdens (werk)colleges e.d. Op de werkvloer lijkt me echt moeilijk, althans als we het over serieuze banen hebben. Zou best kunnen dat er in het magazijn door de vakkenvullers wordt gerollenbold, maar toch.
  woensdag 2 december 2015 @ 13:43:32 #236
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_157963773
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 13:41 schreef Zeikbeer het volgende:

[..]

Zeker zeker, tijdens de studie kan dat zeker gebeuren. Maar ik denk in de vrije uren naast de studie dat dat de meer geschikte momenten zijn waarop relaties ontstaan. Niet zozeer tijdens (werk)colleges e.d. Op de werkvloer lijkt me echt moeilijk, althans als we het over serieuze banen hebben. Zou best kunnen dat er in het magazijn door de vakkenvullers wordt gerollenbold, maar toch.
Dit is best flauwekul. Seks op de werkvloer of met een collega buiten werktijd komt enorm veel voor en is alles behalve enkel voorbehouden aan vakkenvullers e.d.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 2 december 2015 @ 13:47:32 #237
449119 Zeikbeer
aka Gijlebeer
pi_157963855
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 13:43 schreef Dven het volgende:

[..]

Dit is best flauwekul. Seks op de werkvloer of met een collega buiten werktijd komt enorm veel voor en is alles behalve enkel voorbehouden aan vakkenvullers e.d.
Ik heb het over ingenieursbureau's, onderzoeksinstituten, universiteiten en overheden, daar heb ik ervaring mee. Uiteraard zie ik niet alles, maar het lijkt me niet voor de hand liggend. Ik zie collega's dan ook als louter zakelijk, ga er niet over fantaseren oid. Gevoelens van eenzaamheid zullen mij daar dan ook minder ten deel vallen dan buiten de werkvloer, ook al probeer ik mbv hobbies de focus te verleggen.
pi_157963894
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 13:43 schreef Dven het volgende:

[..]

Inderdaad. Check alleen al de topics 'verliefd op collega' van 27-jarige meiden of ouder...
Maar als ik kijk naar het begin van mijn opleiding zat ik in een klas met mensen die al een relatie hadden voordat ze aan de opleiding begonnen, maar op de singles na hebben veel mensen hun geluk toch gevonden binnen de klas zelf, de opleiding of via andere kanalen. Dus tijdens je studie ontstaan wel degelijk veel relaties en vaak nog voor lange duur ook. En echt niet alleen na school, ook de uren die je verplicht zit in de les kan je prima gebruiken om een lossere band op te bouwen omdat je het toch maar met elkaar moet uithouden al die tijd...
  woensdag 2 december 2015 @ 13:50:40 #239
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_157963913
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 13:47 schreef Zeikbeer het volgende:

Ik heb het over ingenieursbureau's, onderzoeksinstituten, universiteiten en overheden, daar heb ik ervaring mee. Uiteraard zie ik niet alles, maar het lijkt me niet voor de hand liggend. Ik zie collega's dan ook als louter zakelijk, ga er niet over fantaseren oid. Gevoelens van eenzaamheid zullen mij daar dan ook minder ten deel vallen dan buiten de werkvloer, ook al probeer ik mbv hobbies de focus te verleggen.
Bij Defensie was het aan de orde van de dag. En eigenlijk bij alle soorten bedrijven wel.
Echt niet bij de ene tak wel en de andere branche niet. Overal werken mensen en waar mensen werken zijn gevoelens en emoties. En dus eventueel ook verliefdheden.

DAt jij nooit iemand bent tegengekomen waarmee het klikt of waar je graag iets mee zou willen doen is een tweede. Maar het werk staat zeker in de top 5 van de plek waar mensen hun partner ontmoeten lijkt me zo.
  woensdag 2 december 2015 @ 13:51:55 #240
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_157963939
quote:

[..]

Je eigen ervaring is natuurlijk niet zo relevant wanneer je iets in het algemeen bekijkt.

Ruim een derde van de mensen heeft wel eens seks of een relatie gehad met een collega.

Hoger opgeleiden gaan vaker vreemd dan mensen met een lagere opleiding. En uit onderzoek is gebleken dat hoger opgeleide vrouwen meer seks hebben op de werkvloer dan vrouwen met een lagere opleiding.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_157964091
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 13:51 schreef Dven het volgende:

[..]

Je eigen ervaring is natuurlijk niet zo relevant wanneer je iets in het algemeen bekijkt.

Ruim een derde van de mensen heeft wel eens seks of een relatie gehad met een collega.

Hoger opgeleiden gaan vaker vreemd dan mensen met een lagere opleiding. En uit onderzoek is gebleken dat hoger opgeleide vrouwen meer seks hebben op de werkvloer dan vrouwen met een lagere opleiding.
Waarom hoog meer dan laag eigenlijk? Ik zou andersom verwachten. Hoger denkt eerder na en doet dan pas, terwijl laag misschien eerder doet en dan pas over de consequenties nadenkt. Maar verder inderdaad op plekken waar je (verplicht) veel tijd doorbrengt ontstaan eerder relaties dan tijdens het uitgaan e.d.
pi_157964093
Ik heb ook al jaaaaren geen relatie. Ik heb met wisselend enthousiasme vast(ig)e sexpartners (gehad). Op dit moment wat minder. They moved over to the darkside :') Ik ben wel ingeschreven op een aantal datingsites, waar ik ook wel een aantal leuke mensen heb ontmoet, maar tegenwoordig hou ik me er echt niet meer serieus mee bezig.

Voor mij staat het eigenlijk los van hoe gelukkig of eenzaam ik me voel. Dat is natuurlijk niet helemaal waar, het zou over het algemeen waarschijnlijk wel iets bijdragen aan het gevoel van tevredenheid, wanneer ik een vaste, liefdevolle relatie zou hebben. Maar over het algemeen ben ik er eigenlijk amper mee bezig.

Voor mij is het veel belangrijker dat mijn leven er een beetje uitziet zoals ik het zelf graag zie. Ik hou van socializen. Lekker uit eten met vrienden, avondjes naar de kroeg, bios, voorstellingen bezoeken, langs bij vrienden en noem maar op.

Een paar jaar geleden was ik (niet vrijgezel) ineens in de situatie dat ik dat gewoon amper meer had en daar werd ik doodongelukkig van. Ik had echt het gevoel dat dat heel snel moest veranderen en ben daar dus ook mee aan de slag gegaan.

Kan wel zeggen dat dat goed gelukt is en dat maakt me echt tevreden met mijn leven.

Soms stap ik, na een hysterische avond, mijn lege huis binnen en overvalt die leegheid me ineens en soms stap ik, na een even hysterische avond, mijn lege huis binnen en vind ik het fantastisch dat ik een spoor van kleren, chipszakken, lege glazen achter me kan laten zonder dat die iemand tot last zijn en dat ik daarna op mijn bed kan ploffen om te genieten van het feit dat ik eindelijk weer eventjes lekker alleen ben. Dat zijn de twee uitersten, grotendeel zit het gevoel gewoon ergens tussen die 2 extremen in.

Ik snap niet waarom ik dit nog tik, TS staat er om bekend niets te doen met adviezen die hem worden gegeven. Het is dan ook al 3000 keer tegen hem gezegd dat hij bij zichzelf moet beginnen en niet bij de behoefte aan een relatie. Maar ga er nu eens van uit, dat je nooit een relatie zal krijgen. Accepteer dat nou eens als een gegeven. En ga met dat gegeven kijken naar hoe je je leven TOCH prettig zou kunnen vormgeven. Je hebt daar namelijk een ROL in. Het overkomt je niet allemaal, een groot deel kun je (binnen kaders van gezondheid e.d.) zelf vormgeven en zelf opbouwen.

Waar je je op focust wordt groter. Dus lekker blijven focussen op het niet hebben van een relatie, daar wordt het vast beter van.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  woensdag 2 december 2015 @ 14:02:24 #243
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_157964161
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 13:58 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Waarom hoog meer dan laag eigenlijk? Ik zou andersom verwachten. Hoger denkt eerder na en doet dan pas, terwijl laag misschien eerder doet en dan pas over de consequenties nadenkt. Maar verder inderdaad op plekken waar je (verplicht) veel tijd doorbrengt ontstaan eerder relaties dan tijdens het uitgaan e.d.
Er zijn maar weinig mensen die bij eventuele seks nog logisch nadenken.

Dit had de hoofdredactrice van de Marie Claire er over te zeggen

quote:
‘Als je achter de
kassa van de Albert Heijn zit, ligt het misschien wat lastiger. In beroepsgroepen als de advocatuur heb je te maken met
borrels, presentaties en zakenreisjes. In een dergelijke setting, als je een
paar wijntjes op hebt, valt er al meer bij voor te stellen’, zegt zij in het
AD.

De lezeres van Marie Claire, vaak een hoogopgeleide vrouw met een goede baan, is erg gericht op haar carrière. Vaak maakt zij lange dagen op kantoor en houdt zo minder tijd over voor haar sociale leven, zegt de hoofdredactrice tegen Elsevier.nl. 'Als je lange dagen op kantoor maakt, intensief samen werkt met je collega's en deze vaker ziet dan je eigen vrienden, is het niet geheel ondenkbaar dat er iets spannends kan gebeuren'.
  woensdag 2 december 2015 @ 14:28:41 #244
449119 Zeikbeer
aka Gijlebeer
pi_157964612
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 13:51 schreef Dven het volgende:

[..]

Mijn ervaring is nog altijd relevanter dan iemand die zomaar wat roept zonder enige bronvermelding, ook al zullen deze ongein onderzoekjes niet in het CBS of peer-reviewed scientifc journals komen te staan:
http://www.elsevier.nl/Ca(...)air-ELSEVIER261356W/
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)emers-doet-het.dhtml

1 op 4, 2 op 3 of jouw 1 op 3. Ik ga het risico niet lopen en heb er geen behoefte aan. Wat is trouwens de relevantie van iemands ervaring in de advocatuur uit de Marie Claire? Alsof ik ook maar iets van doen heb met zo'n "studie" als rechten. Ik heb het ook nergens gehad over relevantie mbt mijn ervaring. Dat die Deezertje telkens met wetmatigheden, statistieken en theorieen zijn leven probeert vorm te geven, voorspellen of te analyseren, is zijn ding.
quote:
7s.gif Op woensdag 2 december 2015 13:50 schreef Cue_ het volgende:
Echt niet bij de ene tak wel en de andere branche niet.
Kom jij ook nog met een bron of hoe zit dat? Want jij hebt inzicht hoe het er in mijn vakgebied aan toe gaat zo te horen.
  woensdag 2 december 2015 @ 14:29:46 #245
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_157964629
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 14:28 schreef Zeikbeer het volgende:

[..]

Mijn ervaring is nog altijd relevanter dan iemand die zomaar wat roept zonder enige bronvermelding, ook al zullen deze ongein onderzoekjes niet in het CBS of peer-reviewed scientifc journals komen te staan:
http://www.elsevier.nl/Ca(...)air-ELSEVIER261356W/
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)emers-doet-het.dhtml

1 op 4, 2 op 3 of jouw 1 op 3. Ik ga het risico niet lopen en heb er geen behoefte aan. Wat is trouwens de relevantie van iemands ervaring in de advocatuur uit de Marie Claire? Alsof ik ook maar iets van doen heb met zo'n "studie" als rechten. Ik heb het ook nergens gehad over relevantie mbt mijn ervaring. Dat die Deezertje telkens met wetmatigheden, statistieken en theorieen zijn leven probeert vorm te geven, voorspellen of te analyseren, is zijn ding.
Voel je niet zo op je pik getrapt man :')
  woensdag 2 december 2015 @ 15:21:14 #246
416931 yats
(non) Average Joe
pi_157965634
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 14:02 schreef Dven het volgende:

[..]

Er zijn maar weinig mensen die bij eventuele seks nog logisch nadenken.

Dit had de hoofdredactrice van de Marie Claire er over te zeggen

[..]

Uit ervaring kan ik bevestigen wat die hoofdredactrice zegt. Als er ergens veel seks op de werkvloer is,dan is het wel binnen de advocatuur.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  woensdag 2 december 2015 @ 15:37:01 #247
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_157965933
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 14:28 schreef Zeikbeer het volgende:
Kom jij ook nog met een bron of hoe zit dat? Want jij hebt inzicht hoe het er in mijn vakgebied aan toe gaat zo te horen.
Zoals jij ook gelijk deed toen je erover begon :')
  woensdag 2 december 2015 @ 15:44:07 #248
449119 Zeikbeer
aka Gijlebeer
pi_157966064
quote:
7s.gif Op woensdag 2 december 2015 15:37 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Zoals jij ook gelijk deed toen je erover begon :')
Ja mijn ervaring kan ik echt voorleggen met een bron itt jouw algemeenheden die ergens op gestoeld horen te zijn, mag ik aannemen. Of is dit onderscheid jou niet duidelijk of wat?
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 13:41 schreef Zeikbeer het volgende:
Op de werkvloer lijkt me echt moeilijk, althans als we het over serieuze banen hebben. Zou best kunnen dat er in het magazijn door de vakkenvullers wordt gerollenbold, maar toch.
Ik heb het over ingenieursbureau's, onderzoeksinstituten, universiteiten en overheden, daar heb ik ervaring mee. Uiteraard zie ik niet alles, maar het lijkt me niet voor de hand liggend.
Welke bronvermelding denk je dat ik kan aanvoeren aangaande een persoonlijk ervaring? Kom je nog met je bron over hoger- en lageropgeleiden?
  woensdag 2 december 2015 @ 15:45:59 #249
449119 Zeikbeer
aka Gijlebeer
pi_157966100
quote:
7s.gif Op woensdag 2 december 2015 13:50 schreef Cue_ het volgende:
DAt jij nooit iemand bent tegengekomen waarmee het klikt of waar je graag iets mee zou willen doen is een tweede. Maar het werk staat zeker in de top 5 van de plek waar mensen hun partner ontmoeten lijkt me zo.
"Een tweede"? Want het eerste is zeker jouw ervaring? Met je "lijkt me zo". Dus je stelt je eigen ervaring boven die van mij of iemand anders? Heb geen voldoende beheersing van de Nederlandse taal dat je met dergelijke normatieve zinnen op de proppen komt of wat?
  woensdag 2 december 2015 @ 16:11:01 #250
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_157966538
En ho maar weer. Terug on topic en vooral off user.
Open er verder vooral een topic over.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')