Ik ben wel blij dat ik vrienden en familie heb waar ik alles tegen kan zeggen, die voor me klaar staan als ik iets vervelends meemaak en waar ik diepe gesprekken mee kan voeren. Ik zou het echt niet goed vinden als ik dat allemaal voordelen vind binnen een relatie. Ik zou een relatie aangaan als ik iemand echt heel erg tof vind en gek op iemand ben, niet vanwege de bovenstaande punten, want dat is wat mij betreft vanzelfsprekend als je een zeer goede band met mensen hebt.quote:Op woensdag 2 december 2015 00:54 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
die er ook in minder leuke/stressvolle periodes voor me is, zorgt dat er een maaltijd klaar staat na een dag hard werken, waar je diepe, urenlange gesprekken mee kunt voeren, enzovoorts. Visa versa ook natuurlijk.
Als mens moet je accepteren dat je verantwoordelijk bent voor je eigen geluk. Als je dit niet doet blijf je afhankelijk van andere mensen met als gevolg dat je 'leeg' bent van binnen en dus ook geen aantrekkingskracht hebt.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:36 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Niks, maar zo schiet het iig niet op. Als man moet je accepteren dat het initiatief toch vaak vanuit de man moet komen, dus als ik niet actief ben op sites/apps of een dame aanspreek in real life, blijf ik altijd vrijgezel.. Die enkele keer dat een dame een man aanspreekt is (nog) niet aan mij besteed. Maar na een paar jaar op dezelfde sites dezelfde mensen tegenkomen zet mij ook aan het denken: waar zoeken we allemaal naar?
Ja, ik weet dat je hbo doet en dat dit niet het niveau van de universiteit haalt; dat je in een ander topic aangaf pas in de middag aan je thesis te beginnen omdat je te beroerd bent om je best te doen en dat je veel films kijkt. Maar misschien zou je je school toch eens voornamelijk als een kennisinstelling moeten gaan zien ipv een soort van Amerikaanse high school film-setting waar drama/ flirten/seks/ verliefdheid en al die andere ongein prominent aanwezig is. Aan mijn uni was deze ongein zeker niet de topprioriteit en werd niet elke kleine handeling van iemand die ik opmerkte, geinterpreteerd als een afwijzing dan wel interesse. Meeste mensen zaten er om andere redenen en dat kan ook als afleiding dienen voor jouw eenzaamheid.quote:Op maandag 16 november 2015 15:45 schreef Deezertje het volgende:
Maar wel als je zoals TS en ik dat steeds keer op keer hebt. Vandaag ook weer. Geen persoonlijke afwijzing, maar wel een meid die wel érg vaak voorbij kwam en even later met een vriendin stond te beppen maar met een richting zodat ze goed overzicht had. Ik volgde haar ogen en die waren inderdaad op een jongen gericht. Praten en lachen met die vriendin ondertussen en het dus over die jongen hebben gok ik. Niet persoonlijk afgewezen dus, maar wel dat het bij ons nooit gebeurd, die interesse. Om je heen dus wel, maar jij bent zelf niet het onderdeel van het spel.
Nee Deezertje. Het leven is niet zoals in de film.quote:Op woensdag 2 december 2015 13:02 schreef Deezertje het volgende:
@zeikbeer tijdens je studie is wel de ideale gelegenheid om een relatie te hebben, meestal omdat je dan nog je hele leven voor je hebt en niet zo ervaren bent op elk gebied en de ander ook. Daarom zijn ze ook vaak leidraad in iemands leven of in films of series. De meeste relaties ontstaan tijdens studie of werk.
Zeker zeker, tijdens de studie kan dat zeker gebeuren. Maar ik denk in de vrije uren naast de studie dat dat de meer geschikte momenten zijn waarop relaties ontstaan. Niet zozeer tijdens (werk)colleges e.d. Op de werkvloer lijkt me echt moeilijk, althans als we het over serieuze banen hebben. Zou best kunnen dat er in het magazijn door de vakkenvullers wordt gerollenbold, maar toch.quote:Op woensdag 2 december 2015 13:02 schreef Deezertje het volgende:
@zeikbeer tijdens je studie is wel de ideale gelegenheid om een relatie te hebben, meestal omdat je dan nog je hele leven voor je hebt en niet zo ervaren bent op elk gebied en de ander ook. Daarom zijn ze ook vaak leidraad in iemands leven of in films of series. De meeste relaties ontstaan tijdens studie of werk.
Dit is best flauwekul. Seks op de werkvloer of met een collega buiten werktijd komt enorm veel voor en is alles behalve enkel voorbehouden aan vakkenvullers e.d.quote:Op woensdag 2 december 2015 13:41 schreef Zeikbeer het volgende:
[..]
Zeker zeker, tijdens de studie kan dat zeker gebeuren. Maar ik denk in de vrije uren naast de studie dat dat de meer geschikte momenten zijn waarop relaties ontstaan. Niet zozeer tijdens (werk)colleges e.d. Op de werkvloer lijkt me echt moeilijk, althans als we het over serieuze banen hebben. Zou best kunnen dat er in het magazijn door de vakkenvullers wordt gerollenbold, maar toch.
Ik heb het over ingenieursbureau's, onderzoeksinstituten, universiteiten en overheden, daar heb ik ervaring mee. Uiteraard zie ik niet alles, maar het lijkt me niet voor de hand liggend. Ik zie collega's dan ook als louter zakelijk, ga er niet over fantaseren oid. Gevoelens van eenzaamheid zullen mij daar dan ook minder ten deel vallen dan buiten de werkvloer, ook al probeer ik mbv hobbies de focus te verleggen.quote:Op woensdag 2 december 2015 13:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Dit is best flauwekul. Seks op de werkvloer of met een collega buiten werktijd komt enorm veel voor en is alles behalve enkel voorbehouden aan vakkenvullers e.d.
Inderdaad. Check alleen al de topics 'verliefd op collega' van 27-jarige meiden of ouder...quote:Op woensdag 2 december 2015 13:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Dit is best flauwekul. Seks op de werkvloer of met een collega buiten werktijd komt enorm veel voor en is alles behalve enkel voorbehouden aan vakkenvullers e.d.
Bij Defensie was het aan de orde van de dag. En eigenlijk bij alle soorten bedrijven wel.quote:Op woensdag 2 december 2015 13:47 schreef Zeikbeer het volgende:
Ik heb het over ingenieursbureau's, onderzoeksinstituten, universiteiten en overheden, daar heb ik ervaring mee. Uiteraard zie ik niet alles, maar het lijkt me niet voor de hand liggend. Ik zie collega's dan ook als louter zakelijk, ga er niet over fantaseren oid. Gevoelens van eenzaamheid zullen mij daar dan ook minder ten deel vallen dan buiten de werkvloer, ook al probeer ik mbv hobbies de focus te verleggen.
Je eigen ervaring is natuurlijk niet zo relevant wanneer je iets in het algemeen bekijkt.quote:Op woensdag 2 december 2015 13:47 schreef Zeikbeer het volgende:
[..]
Ik heb het over ingenieursbureau's, onderzoeksinstituten, universiteiten en overheden, daar heb ik ervaring mee. Uiteraard zie ik niet alles, maar het lijkt me niet voor de hand liggend. Ik zie collega's dan ook als louter zakelijk, ga er niet over fantaseren oid. Gevoelens van eenzaamheid zullen mij daar dan ook minder ten deel vallen dan buiten de werkvloer, ook al probeer ik mbv hobbies de focus te verleggen.
Waarom hoog meer dan laag eigenlijk? Ik zou andersom verwachten. Hoger denkt eerder na en doet dan pas, terwijl laag misschien eerder doet en dan pas over de consequenties nadenkt. Maar verder inderdaad op plekken waar je (verplicht) veel tijd doorbrengt ontstaan eerder relaties dan tijdens het uitgaan e.d.quote:Op woensdag 2 december 2015 13:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Je eigen ervaring is natuurlijk niet zo relevant wanneer je iets in het algemeen bekijkt.
Ruim een derde van de mensen heeft wel eens seks of een relatie gehad met een collega.
Hoger opgeleiden gaan vaker vreemd dan mensen met een lagere opleiding. En uit onderzoek is gebleken dat hoger opgeleide vrouwen meer seks hebben op de werkvloer dan vrouwen met een lagere opleiding.
Er zijn maar weinig mensen die bij eventuele seks nog logisch nadenken.quote:Op woensdag 2 december 2015 13:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Waarom hoog meer dan laag eigenlijk? Ik zou andersom verwachten. Hoger denkt eerder na en doet dan pas, terwijl laag misschien eerder doet en dan pas over de consequenties nadenkt. Maar verder inderdaad op plekken waar je (verplicht) veel tijd doorbrengt ontstaan eerder relaties dan tijdens het uitgaan e.d.
quote:‘Als je achter de
kassa van de Albert Heijn zit, ligt het misschien wat lastiger. In beroepsgroepen als de advocatuur heb je te maken met
borrels, presentaties en zakenreisjes. In een dergelijke setting, als je een
paar wijntjes op hebt, valt er al meer bij voor te stellen’, zegt zij in het
AD.
De lezeres van Marie Claire, vaak een hoogopgeleide vrouw met een goede baan, is erg gericht op haar carrière. Vaak maakt zij lange dagen op kantoor en houdt zo minder tijd over voor haar sociale leven, zegt de hoofdredactrice tegen Elsevier.nl. 'Als je lange dagen op kantoor maakt, intensief samen werkt met je collega's en deze vaker ziet dan je eigen vrienden, is het niet geheel ondenkbaar dat er iets spannends kan gebeuren'.
Mijn ervaring is nog altijd relevanter dan iemand die zomaar wat roept zonder enige bronvermelding, ook al zullen deze ongein onderzoekjes niet in het CBS of peer-reviewed scientifc journals komen te staan:quote:Op woensdag 2 december 2015 13:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Je eigen ervaring is natuurlijk niet zo relevant wanneer je iets in het algemeen bekijkt.
Ruim een derde van de mensen heeft wel eens seks of een relatie gehad met een collega.
Hoger opgeleiden gaan vaker vreemd dan mensen met een lagere opleiding. En uit onderzoek is gebleken dat hoger opgeleide vrouwen meer seks hebben op de werkvloer dan vrouwen met een lagere opleiding.
Kom jij ook nog met een bron of hoe zit dat? Want jij hebt inzicht hoe het er in mijn vakgebied aan toe gaat zo te horen.quote:Op woensdag 2 december 2015 13:50 schreef Cue_ het volgende:
Echt niet bij de ene tak wel en de andere branche niet.
Voel je niet zo op je pik getrapt manquote:Op woensdag 2 december 2015 14:28 schreef Zeikbeer het volgende:
[..]
Mijn ervaring is nog altijd relevanter dan iemand die zomaar wat roept zonder enige bronvermelding, ook al zullen deze ongein onderzoekjes niet in het CBS of peer-reviewed scientifc journals komen te staan:
http://www.elsevier.nl/Ca(...)air-ELSEVIER261356W/
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)emers-doet-het.dhtml
1 op 4, 2 op 3 of jouw 1 op 3. Ik ga het risico niet lopen en heb er geen behoefte aan. Wat is trouwens de relevantie van iemands ervaring in de advocatuur uit de Marie Claire? Alsof ik ook maar iets van doen heb met zo'n "studie" als rechten. Ik heb het ook nergens gehad over relevantie mbt mijn ervaring. Dat die Deezertje telkens met wetmatigheden, statistieken en theorieen zijn leven probeert vorm te geven, voorspellen of te analyseren, is zijn ding.
Uit ervaring kan ik bevestigen wat die hoofdredactrice zegt. Als er ergens veel seks op de werkvloer is,dan is het wel binnen de advocatuur.quote:Op woensdag 2 december 2015 14:02 schreef Dven het volgende:
[..]
Er zijn maar weinig mensen die bij eventuele seks nog logisch nadenken.
Dit had de hoofdredactrice van de Marie Claire er over te zeggen
[..]
Zoals jij ook gelijk deed toen je erover begonquote:Op woensdag 2 december 2015 14:28 schreef Zeikbeer het volgende:
Kom jij ook nog met een bron of hoe zit dat? Want jij hebt inzicht hoe het er in mijn vakgebied aan toe gaat zo te horen.
Ja mijn ervaring kan ik echt voorleggen met een bron itt jouw algemeenheden die ergens op gestoeld horen te zijn, mag ik aannemen. Of is dit onderscheid jou niet duidelijk of wat?quote:Op woensdag 2 december 2015 15:37 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Zoals jij ook gelijk deed toen je erover begon
Welke bronvermelding denk je dat ik kan aanvoeren aangaande een persoonlijk ervaring? Kom je nog met je bron over hoger- en lageropgeleiden?quote:Op woensdag 2 december 2015 13:41 schreef Zeikbeer het volgende:
Op de werkvloer lijkt me echt moeilijk, althans als we het over serieuze banen hebben. Zou best kunnen dat er in het magazijn door de vakkenvullers wordt gerollenbold, maar toch.Op woensdag 2 december 2015 13:47 schreef Zeikbeer het volgende:
Ik heb het over ingenieursbureau's, onderzoeksinstituten, universiteiten en overheden, daar heb ik ervaring mee. Uiteraard zie ik niet alles, maar het lijkt me niet voor de hand liggend.
"Een tweede"? Want het eerste is zeker jouw ervaring? Met je "lijkt me zo". Dus je stelt je eigen ervaring boven die van mij of iemand anders? Heb geen voldoende beheersing van de Nederlandse taal dat je met dergelijke normatieve zinnen op de proppen komt of wat?quote:Op woensdag 2 december 2015 13:50 schreef Cue_ het volgende:
DAt jij nooit iemand bent tegengekomen waarmee het klikt of waar je graag iets mee zou willen doen is een tweede. Maar het werk staat zeker in de top 5 van de plek waar mensen hun partner ontmoeten lijkt me zo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |