abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157993668
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 17:51 schreef syndroom het volgende:

[..]

Hoe egoïstisch is het als zoon niet bij zijn moeder kan zijn omdat hij ligt te ballen met een willekeurig meisje terwijl ze hem nodig heeft? Ik ben wel met je eens dat moeders hem ziet als een kind van 12 en daarmee klein houdt. Maar als zoon wordt er toch ook wel verwacht dat je nota bene je eigen moeder niet in de steek laat.

In veel andere culturen is het de gewoonte dat kinderen hun ouders blijven verzorgen en ondersteunen tot ze komen te overlijden. Hier zouden ze zeggen van:'Ga een eigen leven beginnen en ga weg. Wat eigenlijk in andere woorden betekent: Laat ze het maar lekker zelf uitzoeken, oftewel je ouders lekker in de stront laten zakken.

Alsof die individualistische samenleving alleen maar voordelen kent.
Jij gebruikt TS zijn situatie gewoon als manier om voor jezelf te verantwoorden dat jij je eigen problemen niet aanpakt.

Kinderen horen zelfstandig te worden en uit te vliegen, als goede ouder stimuleer je dat. Een ouder kan verder heel lief zijn en van alles voor de kinderen hebben gedaan, maar als je ze niet de kans geeft zelfstandig te worden, faal je op dat gebied in je taak.

Culturen waarbij een 25-jarige geacht wordt voor zijn ouders te zorgen bestaan niet tot nauwelijks. Over het algemeen zijn die ouders namelijk nog hartstikke vitaal en kunnen prima voor zichzelf zorgen. Je ouders in huis nemen wanneer ze dat niet zijn is helemaal prima, maar heeft niks met deze situatie te maken.

Sowieso zit TS niet in een zorgende positie, maar wordt hij juist klein gehouden. Zijn moeder haalt daar misschien geestelijke voldoening uit, maar beperkt hem buitenproportioneel. Dit aanhouden tot zij komt te overlijden is bij voorbaat zijn leven weggooien.
pi_157997339
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 13:45 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Maar als hij een overhemd draagt en er komt een dame op hem af zit je alsnog met het zelfde probleem. Ik denk niet dat zijn kleding zo'n ontzettend probleem is.

[..]

Vooral dit. Ik zou nog niet eens aan een relatie denken. Probeer eerst maar eens een normaal gesprek te voeren met een dame zonder al die vakantie en kinderwensen. Hoe kun je ooit een relatie met een vrouw beginnen als je haar niet als een normaal mens beschouwt? Of je moet iemand treffen met een wel heel laag zelfbeeld. :')
Ik ben er helemaal onderste boven van... Zoveel reacties, echt heel erg tof en aardig van jullie!
Zo zie je maar weer dat Fok, veel vredelievender is dan ''de harde maatschappij''.

Dat is inderdaad zo... Ik ben haast ''bang'' voor meisjes, ik zit bij de turkse kapper altijd hele verhalen te vertellen, en bij een meisje komt er gewoon woord uit van de angst, terwijl een blonde meid van 15 / 16 eigenlijk in theorie niet veel gevaarlijker is als zo'n jongen in een kapsalon...

Bij een meisje/vrouw met kort rood haar bijvoorbeeld van mijn leeftijd, en een beetje dik, ben ik ook totaal niet bang om een gesprek aan te gaan, moet eerlijk zeggen dat ik niet eens zin heb om moeite te doen om een gesprek met zo'n vrouw aan te knopen, (toevallig zat er zo'n type vandaag in de kantine).

Dus in theorie ben ik ook niet echt bang voor vrouwen, alleen voor wat knappere vrouwen / meisjes, van 15 - 30 ben ik doodsbenauwd, en zie ze inderdaad als iets heel bijzonders, als een soort engelen zo mooi.

Moet ook eerlijk zeggen dat mijn hele hoofd gefixeerd is in dit soort vrouwen, ik loop elke seconde van de dag de supermarkt te ''scannen'', met m'n ogen of ik een mooi blond meisje zie lopen. En als er dan een richting mijn pad loopt of staat, krijg ik een heel angstig gevoel in m'n buik, net alsof er een spin naar me toe loopt..

En als ze me dan aanspreken, om wat te vragen, dan reageer ik altijd ontzettend onnatuurlijk, of ik ga heel overdreven vriendelijk praten, wat opvalt omdat het gewoon afwijkend is in zo'n situatie, of ik kom niet uit m'n woorden, en loop met een rood hoofd, van de zenuwen mee naar het artikel wat ze zoekt.

Misschien is zo'n cursus die hier geadviseerd werd, toch niet zo'n gek idee, ik ga me er morgen even in verdiepen, en kijken of het wat voor me is. :) Bedankt voor de tip!!!

En m'n moeder, daar hebben jullie ook nog wel een punt..
Net heeft ze weer de wekker gecontroleerd, ik laat dit toe, omdat we anders een heel drama gaan krijgen, dat ik ondankbaar ben, wat ze allemaal doet, en dat ik het wel eens in het verleden verkeerd heb gedaan de wekker zetten...

Vroeger op woensdagmiddag als ik thuis kwam van school , had moeders altijd twee plakjes bruin brood, in kleine stukjes gesneden (foto ter illustratie )

Op een bordje gelegd, met ernaast wat mayonaise, en op een ander schoteltje unox knakworstjes, ook in stukjes, kreeg er een vork bij, en stak de vork eerst in een unox worstje, doopte deze in de mayo, en drukte die vervolgens op een stukje brood op het zo op te eten, toen was ik 8 denk ik.

En elke zaterdagmiddag krijg ik nog steeds sinds kleins af aan zo m'n lunch, vroeger altijd op woensdagmiddag en nu op zaterdag in het weekend, ik heb al gezegd dat het ontzettend kinderachtig is, en dat ik best gewoon 2 plakken brood kan eten,, met ertussen hele knakworstjes, maar ze zegt dat ze het altijd al zo doet... En m'n moeder heeft net zoals mij dwanghandelingen, dus denk dat dit er ook nog zo een is...

Dat ik zo m'n worstjes nog eet, is ook voor een toekomstige vriendin om te lachen denk ik op zo'n leeftijd, en dit verhoogd allemaal niet m'n kansen, al komt ze hier natuurlijk niet gelijk achter maar goed..
Ook vanavond bijvoorbeeld verkondigt ze, dat ze net weer m'n ANWB pechhulp heeft betaald van ±100 euro voor het jaar. Ik zeg ''wil het gewoon zelf wel betalen'' Maar ze knikt dan lachend nee, en geeft me een schouderklopje dat het wel heel lief bedoeld was van me.

Ik kan niet eens internet bankieren, dat is ook zoiets.. ik ben totaal aanhankelijk voor m'n leeftijd.
Sommige oud klasgenoten van mij, wonen al samen, een heeft zelfs al een kind van 4 jaar oud.

Dan zie ik ze op instagram filmpjes plaatsen '' Lisa niet aan de knopjes van het dashboard zitten'' Het kindje kijkt naar m'n klasgenoot en zegt brutaal ''jawel'' en gaat vervolgens de ruitenwissers aanzetten en alle anderen knopjes indrukken,. _O-

Ik vond dat filmpje zo geweldig, dat ik hem wel een twintig tal heb gezien.
En als je hem dan vergelijkt met mij, eigenlijk ben ik totaal blijven hangen.....

Zou eigenlijk morgen al willen verhuizen, met een mooie lieve vrouw, en over 2 jaar een kind willen, en de komende 2 jaar mooie reizen gaan maken, maar het zoeken lukt gewoon niet echt... Gelukkig heb ik wel een hoop tips gekregen hier, om eerst te oefenen met een sociaal praatje e.d mijn goede voornemen voor 2016 is een vriendin, ik wil aan het einde van komend jaar deze doelstelling hebben gehaald. ik ga niet meer naar prostituees, het geld ga ik gebruiken, om aan de toekomst te bouwen. (Geld sparen voor de inrichting van een rijtjeshuisje)

En hopelijk komt mijn tijd ook nog wel, met een pracht kindje, en vooral een prachtig lieve vrouw naast me, waar ik me net zo veilig en goed bij voel als bij m'n moeder, want eerlijk is eerlijk, ik mag dan nu wel klagen.. Maar ze gaat voor me door het vuur, ze zegt altijd ''als jij zelfmoord pleegt of een ongeluk krijgt, dan gooi ik mezelf ook gelijk onder een trein''.

Er zijn maar weinig mensen op deze aardbol die zoiets zouden doen..... Ben haar ook erg dankbaar voor alles, want een ding is zeker, ik heb een veilige thuishaven, en leef in een zeer veilige wereld. (thuis, albert heijn , stappen thuis).
pi_157997468
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 22:03 schreef Charleville het volgende:
Bij een meisje/vrouw met kort rood haar bijvoorbeeld van mijn leeftijd, en een beetje dik, ben ik ook totaal niet bang om een gesprek aan te gaan, moet eerlijk zeggen dat ik niet eens zin heb om moeite te doen om een gesprek met zo'n vrouw aan te knopen, (toevallig zat er zo'n type vandaag in de kantine).

Gelukkig dat je dit zelf inziet, dan kan je nu ook nagaan wat voor een beeld anderen bij jou hebben als ze jou zien. ;)

quote:
Misschien is zo'n cursus die hier geadviseerd werd, toch niet zo'n gek idee, ik ga me er morgen even in verdiepen, en kijken of het wat voor me is. Bedankt voor de tip!!!
Doen. :s) Ik denk echt dat het je kan helpen, en Gia is er ook positief over. Let me know na morgen, en of je het echt gaat doen.

quote:
Ook vanavond bijvoorbeeld verkondigt ze, dat ze net weer m'n ANWB pechhulp heeft betaald van ±100 euro voor het jaar. Ik zeg ''wil het gewoon zelf wel betalen'' Maar ze knikt dan lachend nee, en geeft me een schouderklopje dat het wel heel lief bedoeld was van me.
Mijn moeder en ik hebben een aparte 'regeling' wat betreft om rekeningen/dingen betalen gaat. Heel vaak wilt ze ook voor mij voorschieten of betalen, maar ik wil dat niet. En toch weigert ze mijn weigering, wat ik dan doe is alsnog geld overmaken en haar de mond dicht snoeren (en dat werkt echt blijkbaar _O- ).

(En ergens wéét ik dat zij dat uiteindelijk toch accepteert, want zij wilt mij niet kwijt. Ik neem aan jouw moeder jou ook niet ;) ).

Ik weet niet of het ook voor jou helpt, maar ik zou gewoon serieus echt blijven opdringen dat je het echt zelf wil betalen en dat het ook hoort bij volwassen zijn. Misschien begrijpt ze dat toch, in plaats van dat jij alles doorslikt. Zoiets heet ook voor jezelf opkomen.

Op je 25ste nog niet kunnen internetbankieren is wel ernstig, maar je weet dat je gewoon naar de bank kan gaan, en kan zorgen dat je volledige toegang hebt tot je bankrekening?

quote:
Zou eigenlijk morgen al willen verhuizen, met een mooie lieve vrouw, en over 2 jaar een kind willen, en de komende 2 jaar mooie reizen gaan maken, maar het zoeken lukt gewoon niet echt... Gelukkig heb ik wel een hoop tips gekregen hier, om eerst te oefenen met een sociaal praatje e.d mijn goede voornemen voor 2016 is een vriendin, ik wil aan het einde van komend jaar deze doelstelling hebben gehaald. ik ga niet meer naar prostituees, het geld ga ik gebruiken, om aan de toekomst te bouwen. (Geld sparen voor de inrichting van een rijtjeshuisje)
Ook dat is het hele probleem. Je wilt te graag, je hoopt teveel en dat werkt niet. Meisjes merken/ruiken dat. Ga eerst aan jezelf werken, zekerder en zelfstandiger worden en dan komt dat meisje vanzelf wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2015 22:37:55 ]
pi_157998004
Inderdaad, je bent 25 dus volgens mij kan je zo het beheer over je rekening overnemen. Lijkt me ook vreselijk als je niets kan kopen op internet :')
pi_157998022
Je geeft nu telkens voorbeelden, maar ga je er nu daadwerkelijk ook iets mee doen? Ze controleert weer je wekker en weer laat je het toe... Dit was nu toch wel het uitgelezen moment om er echt eens iets van te zeggen. Het zijn juist die kleine dingetjes waarmee je moet beginnen. Dat je moeder nog steeds elke zaterdagmiddag op die manier knakworstjes voor je maakt is behoorlijk triest, maar toch ook wel herkenbaar. :') Zo kan mijn moeder ook nog steeds mijn lievelingsgerecht van toen ik acht was maken. Knul, je moet er echt iets van zeggen. Je kunt toch gewoon zeggen dat het je dwars zit dat je niet zo zelfstandig bent als een ander van jouw leeftijd. Dat snapt je moeder toch hopelijk wel?

Opnieuw richt je je teveel op een vriendin. Een jaar duurt lang, maar denk wel realistisch, want tot nu toe kun je nog niet eens contact maken met een vrouw.

Ik vind het trouwens gek dat je moeder zo iets zegt als: als jij zelfmoord pleegt spring ik voor een trein. Dat is heel gek. Heel gek.
pi_157998512
quote:

[..]
Klinkt hard maar je moet je moeder echt ff ditchen man..

En dan bedoel ik niet in 1 klap alles in eigen hand nemen en geen rekening met haar houden, maar ga eens een gesprek met je moeder aan over hoe jij graag dingen wilt zien. Zeg dat je zelfstandiger wil worden, leg uit dat je er erg mee zit en dat je denkt dat het je gaat helpen.
  vrijdag 4 december 2015 @ 00:11:06 #157
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_158000539
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 19:27 schreef Charleville het volgende:

[..]

Daar heb je helemaal gelijk in!
Goed om op te letten inderdaad, :)
Bedankt voor al je tips!

Dat heb ik zeker, een echt vrouwelijke vrouw, met prachtig blond haar, bruin mag ook.
En die prachtig gekleed is. Gevoel voor humor is erg belangrijk, een meisje, die tegelijk ook echt je beste vriend is, en waarmee je veel overeenkomsten zodat je veel gespreksstoffen hebt.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Sorry maar wat heb jij die vrouwen te bieden dan, als ze als een blok voor jou moeten vallen?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  vrijdag 4 december 2015 @ 00:46:09 #158
3542 Gia
User under construction
pi_158001305
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 18:14 schreef syndroom het volgende:

Maak je niet druk, heb het hele topic gelezen. Ik bedoel eigenlijk meer, is de band tussen moeder en zoon niet te innig in de zin dat het straks problemen op gaat leveren in een toekomstige relatie van ts. Want TS is nu de levensinvulling van moeder en als hij dan een vriendin krijgt en uit huis gaat verandert er wel een hoop.
Dit kan niet serieus zijn, toch? Kom op, je bent aan 't trollen!

Zoniet, een kind is geen levensinvulling. Een kind is niet je bezit.
Je zet een kind op de wereld met het doel hem op te voeden tot een fatsoenlijke volwassene, die op zijn beurt het leven weer doorgeeft aan zijn kinderen, als hij dat wil.
Een ouder die een kind op de wereld zet met als doel door dit kind verzorgd te worden tot aan de dood, is egoïstisch.

Jaloezie?
Ik heb 2 zonen en al meerdere potentiële schoondochters over de vloer gehad. Ik voel totaal geen jaloezie. Ik vind het niet meer dan normaal dat zij het bed delen. Ik gun ze dat van harte. Ze wonen nu nog thuis, omdat ze beiden nog studeren en op jezelf wonen dan te kostbaar is, maar ik bepaal hun leven niet. Niet waar ze gaan stappen, niet of ze thuiskomen of hoe laat. Ze zijn volwassen. Ik vraag alleen om op de hoogte gehouden te worden van plannen, i.v.m. eten e.d.
  vrijdag 4 december 2015 @ 01:19:13 #159
3542 Gia
User under construction
pi_158001996
quote:

Dus in theorie ben ik ook niet echt bang voor vrouwen, alleen voor wat knappere vrouwen / meisjes, van 15 - 30 ben ik doodsbenauwd, en zie ze inderdaad als iets heel bijzonders, als een soort engelen zo mooi.
Stap af van dat verheerlijken van vrouwen. Het zijn gewoon mensen, zoals jij.
Als jij ze als een soort goddelijke wezens ziet, kan het straks alleen maar tegenvallen.
Je vrouwbeeld is niet realistisch.
Voor hun trouwen zien ze eruit om op te vreten, maar als huisvrouw en moeder zijn ze al gauw een paar pondjes te zwaar, en te moe voor sex. Zeker als ze daar ook nog een baan bij hebben.
quote:
Misschien is zo'n cursus die hier geadviseerd werd, toch niet zo'n gek idee, ik ga me er morgen even in verdiepen, en kijken of het wat voor me is. :) Bedankt voor de tip!!![quote]Graag gedaan. Echt doen. Een vragende mens is te helpen. En het kan je wellicht op weg helpen.
[quote]

Net heeft ze weer de wekker gecontroleerd, ik laat dit toe, omdat we anders een heel drama gaan krijgen, dat ik ondankbaar ben, wat ze allemaal doet, en dat ik het wel eens in het verleden verkeerd heb gedaan de wekker zetten...

Vroeger op woensdagmiddag als ik thuis kwam van school , had moeders altijd twee plakjes bruin brood, in kleine stukjes gesneden (foto ter illustratie )
[ afbeelding ]
Op een bordje gelegd, met ernaast wat mayonaise, en op een ander schoteltje unox knakworstjes, ook in stukjes, kreeg er een vork bij, en stak de vork eerst in een unox worstje, doopte deze in de mayo, en drukte die vervolgens op een stukje brood op het zo op te eten, toen was ik 8 denk ik.

En elke zaterdagmiddag krijg ik nog steeds sinds kleins af aan zo m'n lunch, vroeger altijd op woensdagmiddag en nu op zaterdag in het weekend, ik heb al gezegd dat het ontzettend kinderachtig is, en dat ik best gewoon 2 plakken brood kan eten,, met ertussen hele knakworstjes, maar ze zegt dat ze het altijd al zo doet... En m'n moeder heeft net zoals mij dwanghandelingen, dus denk dat dit er ook nog zo een is...

Dat ik zo m'n worstjes nog eet, is ook voor een toekomstige vriendin om te lachen denk ik op zo'n leeftijd, en dit verhoogd allemaal niet m'n kansen, al komt ze hier natuurlijk niet gelijk achter maar goed..

Ik kan niet eens internet bankieren, dat is ook zoiets.. ik ben totaal aanhankelijk voor m'n leeftijd.
Sommige oud klasgenoten van mij, wonen al samen, een heeft zelfs al een kind van 4 jaar oud.

Dan zie ik ze op instagram filmpjes plaatsen '' Lisa niet aan de knopjes van het dashboard zitten'' Het kindje kijkt naar m'n klasgenoot en zegt brutaal ''jawel'' en gaat vervolgens de ruitenwissers aanzetten en alle anderen knopjes indrukken,. _O-

En als je hem dan vergelijkt met mij, eigenlijk ben ik totaal blijven hangen.....

En hopelijk komt mijn tijd ook nog wel, met een pracht kindje, en vooral een prachtig lieve vrouw naast me, waar ik me net zo veilig en goed bij voel als bij m'n moeder, want eerlijk is eerlijk, ik mag dan nu wel klagen.. Maar ze gaat voor me door het vuur, ze zegt altijd ''als jij zelfmoord pleegt of een ongeluk krijgt, dan gooi ik mezelf ook gelijk onder een trein''.

Er zijn maar weinig mensen op deze aardbol die zoiets zouden doen..... Ben haar ook erg dankbaar voor alles, want een ding is zeker, ik heb een veilige thuishaven, en leef in een zeer veilige wereld. (thuis, albert heijn , stappen thuis).
Elke normale moeder gaat voor haar kinderen door het vuur. Tijgerinnen zijn we, als iemand aan de kinderen komt. (behalve die leuke schoondochters, heck al is het een schoonzoon! als ze maar gelukkig zijn)

Houd er rekening mee dat jij straks, als er kinderen zijn, voorlopig niet meer de belangrijkste bent in het leven van je vrouw. Dat zijn de kinderen.
Een huwelijk is een samenleving waarbij je, al dan niet met kinderen, samen oud wordt en hopelijk gezond en gelukkig oud wordt.
Je deelt lief en leed, en tussendoor krijg je vroeg of laat te maken met de zorg voor je oude moeder, maar.......ook je schoonouders.

Ik begrijp je heel goed, en ik begrijp je moeder ook goed. Je bent altijd een zorgenkindje voor haar geweest en zij weet niet anders dan dat jij niet voor jezelf kunt zorgen.
Praat met haar. Of eventueel met iemand erbij. Zij weet niet dat jij seksueel actief bent, bijvoorbeeld, of dat je wanhopig op zoek bent naar een vriendin en zelfstandigheid.

Dus, actiepuntjes:
Doe navraag naar zo'n TOM training
Praat met je moeder
Ga naar volwassen uitgaansgelegenheden
En probeer te relaxen
  vrijdag 4 december 2015 @ 01:34:40 #160
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_158002368
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 18:02 schreef syndroom het volgende:

[..]

Dat is wel een dilemma. Wat moet je anders? Gedag zwaaien en alleen achterlaten? Nee, ik geef tenminste om mijn ouders. Sommige moeders hebben gewoon erg de behoefte om hun kinderen dichtbij te houden. Natuurlijk had ook ook wat meer vrijheid gewild maar als moeders die behoefte heeft om dichtbij haar kind te zijn, wie ben ik dan om 'nee' te zeggen?

Het gaat immers wel om de persoon die je al sinds toen je een kleine baby was verzorgd heeft, en je wilt natuurlijk ook wel wat terug doen voor je moeder.
Heeft jouw moeder ook dr hele leven bij haar ouders gewoond totdat ze dood waren? Lijkt me van niet he.

Daarnaast woont je vader toch gewoon bij je moeder, ze blijft dan toch helemaal niet alleen achter of zo.

Ik ben om m'n 18e zelfstandig gaan wonen en heb prima contact met m'n ouders.
pi_158006089
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 00:46 schreef Gia het volgende:

[..]

Dit kan niet serieus zijn, toch? Kom op, je bent aan 't trollen!

Zoniet, een kind is geen levensinvulling. Een kind is niet je bezit.
Je zet een kind op de wereld met het doel hem op te voeden tot een fatsoenlijke volwassene, die op zijn beurt het leven weer doorgeeft aan zijn kinderen, als hij dat wil.
Een ouder die een kind op de wereld zet met als doel door dit kind verzorgd te worden tot aan de dood, is egoïstisch.

Jaloezie?
Ik heb 2 zonen en al meerdere potentiële schoondochters over de vloer gehad. Ik voel totaal geen jaloezie. Ik vind het niet meer dan normaal dat zij het bed delen. Ik gun ze dat van harte. Ze wonen nu nog thuis, omdat ze beiden nog studeren en op jezelf wonen dan te kostbaar is, maar ik bepaal hun leven niet. Niet waar ze gaan stappen, niet of ze thuiskomen of hoe laat. Ze zijn volwassen. Ik vraag alleen om op de hoogte gehouden te worden van plannen, i.v.m. eten e.d.
Dat je niet een kind neemt als levensinvulling ben ik het niet helemaal mee eens, want dat is wel degelijk zo. Je neemt een kind wel degelijk als aanvulling van je eigen leven zodat het wat meer compleet wordt. Ik kan mij goed voorstellen dat je als alleenstaande ouder zonder sociale contacten moeite hebt om je kind los te laten. Het is pas fout als je dit zwaarder laat wegen dan het geluk van je kind. Maar goed, dat is nog helemaal niet aan de orde. Want TS heeft nog geen vriendin, je weet niet hoe die moeder gaat reageren.
  vrijdag 4 december 2015 @ 13:06:31 #162
3542 Gia
User under construction
pi_158008054
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 10:58 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Dat je niet een kind neemt als levensinvulling ben ik het niet helemaal mee eens, want dat is wel degelijk zo. Je neemt een kind wel degelijk als aanvulling van je eigen leven zodat het wat meer compleet wordt.
Ik bedoel daarmee te zeggen dat een kind niet voor je vermaak bestaat.
Een kind is een eigen individu, geen eigendom van de ouders.
pi_158029393
Je legt de lat te hoog. Als je wel met vrouwen kan praten die je niet zo aantrekkelijk vindt probeer dan juist zoveel mogelijk daarmee te praten. Na zoveel afwijzingen kan je wel een paar opstekers gebruiken en alle vrouwelijke aandacht is goed. Uiteindelijk ga je waarschijnlijk zelf een betere uitstraling krijgen waardoor de vrouwen waar jij voor wilt gaan jou ook misschien zien staan.
pi_158030336
quote:

[..]

Ik ben er helemaal onderste boven van... Zoveel reacties, echt heel erg tof en aardig van jullie!
Zo zie je maar weer dat Fok, veel vredelievender is dan ''de harde maatschappij''.

Dat is inderdaad zo... Ik ben haast ''bang'' voor meisjes, ik zit bij de turkse kapper altijd hele verhalen te vertellen, en bij een meisje komt er gewoon woord uit van de angst, terwijl een blonde meid van 15 / 16 eigenlijk in theorie niet veel gevaarlijker is als zo'n jongen in een kapsalon...

Moet ook eerlijk zeggen dat mijn hele hoofd gefixeerd is in dit soort vrouwen, ik loop elke seconde van de dag de supermarkt te ''scannen'', met m'n ogen of ik een mooi blond meisje zie lopen. En als er dan een richting mijn pad loopt of staat, krijg ik een heel angstig gevoel in m'n buik, net alsof er een spin naar me toe loopt..

En als ze me dan aanspreken, om wat te vragen, dan reageer ik altijd ontzettend onnatuurlijk, of ik ga heel overdreven vriendelijk praten, wat opvalt omdat het gewoon afwijkend is in zo'n situatie, of ik kom niet uit m'n woorden, en loop met een rood hoofd, van de zenuwen mee naar het artikel wat ze zoekt.

Misschien is zo'n cursus die hier geadviseerd werd, toch niet zo'n gek idee, ik ga me er morgen even in verdiepen, en kijken of het wat voor me is. :) Bedankt voor de tip!!!
Dan zou ik vooral even vragen daar of ze je kunnen helpen minder te fixeren op uiterlijkheden en meer op het innerlijk van mensen. Niet alleen is dit oppervlakkig wat je doet, ook lijkt het obsessief en op het verkeerde aspect van een relatie gericht. Bovendien moet je er niet zomaar vanuit gaan dat jij kans maakt op een mooi blond meisje.

quote:
Ja, vooral wachten tot het vanzelf overwaait. Die vrouwen werden je ook vanzelf in je schoot geworpen toch?
Als je een vent wil worden, start er dan zelf mee. En snel.

quote:
[ afbeelding ]

Het is echt om te huilen dit. Ik vind het oprecht zielig. Dan ben ik toch meer dankbaar voor mijn opvoeding. ;(

quote:

quote:

Het is fijn dat je een moeder hebt die van je houdt en voor haar kind wil zorgen, daar is niets mis mee. Maar in deze mate, voedt ze jou eigenlijk niet op en houdt ze je gevangen als kind. Bovendien pleegt ze zieke emotionele chantage met je, met dat soort uitspraken.

Jullie kunnen beiden en samen een goede therapeut gebruiken.
pi_158030777
Je bent echt niet goed. Dit is toch niet iets waar mensen op internet iets mee kunnen doen? :{
pi_158030830
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 13:00 schreef Fotolijstjes het volgende:
Je bent echt niet goed. Dit is toch niet iets waar mensen op internet iets mee kunnen doen? :{
Dit is R&P, dit is oa juist bedoeld voor zulk soort verhalen.
The show must go on
pi_158030881
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 13:03 schreef Kokoswater het volgende:

[..]

Dit is R&P, dit is oa juist bedoeld voor zulk soort verhalen.
Wauw ik vind het serieus een extreem verhaal van iemand die niet 100% in orde is en professionele hulp zou moeten zoeken. Dit is niet op te lossen op basis van wat teksten :o
pi_158030915
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 13:07 schreef Fotolijstjes het volgende:

[..]

Wauw ik vind het serieus een extreem verhaal van iemand die niet 100% in orde is en professionele hulp zou moeten zoeken. Dit is niet op te lossen op basis van wat teksten :o
:') Ben jij Jezus die even kan komen bepalen wat TS wel/niet is?
TS komt op FOK! volwassen over en wilt zijn problemen ook aanpakken. Met zijn intelligentie is niks mis. Hij heeft alleen last van wat stoornissen en hij begrijpt dondersgoed wat hier staat en waar hij aan moet werken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2015 13:10:24 ]
pi_158030917
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 13:07 schreef Fotolijstjes het volgende:

[..]

Klopt, maar voor een duwtje in de rug is Fok altijd handig. :P Deze jongen moet gewoon als de sodemieter uit huis en zelf de wereld gaan verkennen/dingen inhalen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 13:09 schreef Etsu het volgende:

[..]

:') Ben jij Jezus die even kan komen bepalen wat TS wel/niet moet doen?
TS komt op FOK! volwassen over en wilt zijn problemen ook aanpakken. Met zijn intelligentie is niks mis. Hij heeft alleen last van wat stoornissen en hij begrijpt dondersgoed wat hier staat en waar hij aan moet werken.
Precies dit idd.
The show must go on
pi_158031597
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 13:09 schreef Etsu het volgende:

[..]

:') Ben jij Jezus die even kan komen bepalen wat TS wel/niet is?
Klinkt als genoeg voor professionele hulp.
pi_158031608
quote:
4s.gif Op zaterdag 5 december 2015 13:48 schreef Gray het volgende:

[..]

Klinkt als genoeg voor professionele hulp.
Hoezo? Hij heeft werk, leuke vriendengroep. Komt hier ook als een prima vent over. Hij kan alleen niet met vrouwen omgaan. En dat komt door zijn moeder.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2015 13:49:42 ]
pi_158031709
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 13:49 schreef Etsu het volgende:

[..]

Hoezo? Hij heeft werk, leuke vriendengroep. Komt hier ook als een prima vent over. Hij kan alleen niet met vrouwen omgaan. En dat komt door zijn moeder.
Gezien die relatie met zijn moeder, en zijn fixaties op uiterlijk, seks en kinderen, lijkt het me geen onverstandig plan dit professioneel aan te pakken. Zeker niet gezien die fixaties waarschijnlijk gevolg zijn van zijn autisme.
pi_158031724
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 december 2015 13:54 schreef Gray het volgende:

[..]

Gezien die relatie met zijn moeder, en zijn fixaties op uiterlijk, seks en kinderen, lijkt het me geen onverstandig plan dit professioneel aan te pakken. Zeker niet gezien die fixaties waarschijnlijk gevolg zijn van zijn autisme.
Ik denk dat dat allemaal meevalt, want TS wilt heel graag op zichzelf wonen. Alleen zijn moeder en zijn spaarrekening laten het niet toe. Hij weet waar hij aan moet werken/moet beginnen wil dit goed eindigen. En daar heb je geen professionele hulp voor bij nodig, hooguit een ToM.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2015 13:56:05 ]
pi_158031762
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 december 2015 13:55 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ik denk dat dat allemaal meevalt, want TS wilt heel graag op zichzelf wonen. Alleen zijn moeder en zijn spaarrekening laten het niet toe.
Wat de shit heeft op jezelf wonen te maken met autistische fixatie-problemen?\

En zo gebrand lijkt TS niet op alleen wonen, gezien de gesneden knakworstjes.
pi_158031813
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 december 2015 13:56 schreef Gray het volgende:

[..]

Wat de shit heeft op jezelf wonen te maken met autistische fixatie-problemen?\
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 13:12 schreef Charleville het volgende:
Ik ben 25, ik heb autisme (pdd-nos) / adhd, en een angststoornis. (laatste nooit zwart op wit vastgesteld).

Ondanks deze beperkingen heb ik toch wel een hoop vrienden, ik ben sociaal, tegen mensen die ik al heel lang ken, en ben een echte partyganger, ga elk weekend uit, en dat al vanaf mijn 16'e, rij met m'n auto het hele land door, voor leuke feestjes.
Iedereen met een zo'n beperking/autisme is anders en iedereen reageert er anders op. Als ik zo naar TS kijk en hoe hij zich hier gedraagt en hij zijn vrije tijd indeelt, heeft hij het prima voor elkaar ondanks zijn stoornissen.

quote:
7s.gif Op zaterdag 5 december 2015 13:56 schreef Gray het volgende:

[..]

En zo gebrand lijkt TS niet op alleen wonen, gezien de gesneden knakworstjes.
quote:
ik heb al gezegd dat het ontzettend kinderachtig is, en dat ik best gewoon 2 plakken brood kan eten,, met ertussen hele knakworstjes, maar ze zegt dat ze het altijd al zo doet... En m'n moeder heeft net zoals mij dwanghandelingen, dus denk dat dit er ook nog zo een is...
Hij kan prima voor zichzelf opkomen wat betreft de gesneden knakworstjes, maar zijn moeder laat het alleen niet toe. En daar gaat het fout.

Ballen kweken, voor jezelf kiezen, daar heb je geen hulp voor bij nodig en heeft niks met een stoornis te maken. Zijn moeder is het probleem.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2015 14:00:11 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')