abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157984297
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 11:32 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Het is niet alleen zijn kledingstijl waar hij in blijft hangen, maar in alles. Ik denk dat het bij voorbaat al weinig effect heeft om als 25-jarige te proberen scoren in een discotheek waar zestienjarige net om de hoek kijken. Het is hem als zestienjarige nooit gelukt en dat probeert hij nog altijd goed te maken, zo komt het op mij over.
Dat klopt helemaal, de tijd begint steeds harder te tikken, over een kleine 2 maanden ben ik alweer 26 terwijl ik nog nauwelijks ervaringen heb opgedaan, straks ben ik echt een 30'er en dan heb ik heel mijn leven spijt dat ik altijd zo onzeker was, en eigenlijk op seksueel gebied en in de liefde mijn leven heb verkloot alleen door die rot onzekerheid.

18 jarige voelen ook gewoon nog als leeftijdsgenoten, ik kom vaak collega's van de albert heijn tegen die rond de 17 - 19 zijn, waar ik dagelijks mee samenwerk,een zo'n jongen vertelde mij wel eens in de discotheek dat hij al 49 meisjes had gezoend, en deze avond wou hij perse naar de 50... Dus toen zat ik echt met mijn handen in het haar, zo jong.. en dan al tegen de 50... maar als ik een knipoogje geef (heb ik 1 keer gedaan de laatste keer) dan gaan al die meisjes heel hard lachen, en lopen ze naar een anderen plek, het lijkt wel of ik afstotend ben.

Vaak voel ik me aan het einde van de avond zo ellendig, in de auto opweg naar huis, doe ik nog wel vrolijk tegen m'n vrienden (die vaak wel hebben gescoord), maar diep van binnen komen steeds de gedachtes in mij op ''je bent niet goed genoeg voor deze maatschappij''.

Nu ga ik zeker het advies opvolgen die hier allemaal gegeven word.
(Zaterdag wil ik in de stad blijven, en dan een 18+ cafe opzoeken).
(misschien minder schreeuwende t shirts kopen).
Maar, het enige waarom ik het kocht, is om meer op te vallen, want van mijn communicatie of danskunsten hoef ik het niet te hebben.

Het meisje die ik aansprak op whatsapp, dat nummer had ik inderdaad van de AH groeps-chat. Die groepsapp, word gebruikt, als je een vervanger nodig hebt, dan vraag je ''wie kan er voor mij werken die en die datum'' En in die app zag ik haar nummer bij staan, en van anderen meisjes, die heb ik dus toegevoegd aan contacten, misschien geen slim idee, als je in het echte leven nooit met ze praat.

Inhoudelijk wil ik graag ingaan op iedereen zijn of haar post, en wil iedereen gigantisch bedanken voor alle moeite, en tips, maar moet helaas naar het werk, zal vanavond reageren, nogmaals dank! :)
pi_157984363
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 12:05 schreef Charleville het volgende:
waar ik dagelijks mee samenwerk,een zo'n jongen vertelde mij wel eens in de discotheek dat hij al 49 meisjes had gezoend, en deze avond wou hij perse naar de 50... Dus toen zat ik echt met mijn handen in het haar, zo jong..
En dat is iets goeds denk je? Over een paar jaar heeft die jongen iedereen gehad en staat hij bekend als player. Leuk he?
Je moet ophouden met jezelf vergelijken met anderen, dat haalt jezelf nog meer omlaag.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2015 12:13:46 ]
pi_157984566
quote:
10s.gif Op donderdag 3 december 2015 12:08 schreef Etsu het volgende:

[..]

En dat is iets goeds denk je? Over een paar jaar heeft die jongen iedereen gehad en staat hij bekend als player. Leuk he?
Je moet ophouden met jezelf vergelijken met anderen, dat haalt jezelf nog meer omlaag.
Dat is zeker zo, en zoenen brengt je ook niet naar een duurzame relatie toe.. Het is alleen voor je ervaring leuk, maar voor een toekomst haalt het niets uit ook inderdaad.
pi_157985597
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 11:21 schreef Etsu het volgende:

[..]

Zeker niet. Opvallende printjes wel. En vooral dat wat hij aan had.

Dat had ik aan toen ik 17 was.
Ik zie hier op FOK! vaker commentaar op shirts met print, maar dat dat niet zou kunnen herken ik totaal niet. Vooral bloemenshirts zijn hartstikke populair op het moment. Niet dat het nou per se mijn smaak is, maar het gaat hier toch niet om onze persoonlijke smaak?
pi_157985632
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 13:17 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Ik zie hier op FOK! vaker commentaar op shirts met print, maar dat dat niet zou kunnen herken ik totaal niet. Vooral bloemenshirts zijn hartstikke populair op het moment. Niet dat het nou per se mijn smaak is, maar het gaat hier toch niet om onze persoonlijke smaak?
Ik heb ook bloemenshirts, en die zijn ook prima voor een 25-jarige. Heb je de foto wel gezien? Dat t-shirt kan best mooi zijn in zijn ogen (niet in de mijne in ieder geval), maar er zijn veel mooiere t-shirts die ook bij zijn leeftijd passen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2015 13:20:20 ]
pi_157985696
quote:
10s.gif Op donderdag 3 december 2015 12:08 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ik vind het ergens ook wel triest dat zo iemand bij houdt dat hij nu aan de 49 zit, waar doe je het dan in godsnaam voor... :')

quote:

[..]

Dat klopt helemaal, de tijd begint steeds harder te tikken, over een kleine 2 maanden ben ik alweer 26 terwijl ik nog nauwelijks ervaringen heb opgedaan, straks ben ik echt een 30'er en dan heb ik heel mijn leven spijt dat ik altijd zo onzeker was, en eigenlijk op seksueel gebied en in de liefde mijn leven heb verkloot alleen door die rot onzekerheid.

18 jarige voelen ook gewoon nog als leeftijdsgenoten, ik kom vaak collega's van de albert heijn tegen die rond de 17 - 19 zijn, waar ik dagelijks mee samenwerk,een zo'n jongen vertelde mij wel eens in de discotheek dat hij al 49 meisjes had gezoend, en deze avond wou hij perse naar de 50... Dus toen zat ik echt met mijn handen in het haar, zo jong.. en dan al tegen de 50... maar als ik een knipoogje geef (heb ik 1 keer gedaan de laatste keer) dan gaan al die meisjes heel hard lachen, en lopen ze naar een anderen plek, het lijkt wel of ik afstotend ben.

Vaak voel ik me aan het einde van de avond zo ellendig, in de auto opweg naar huis, doe ik nog wel vrolijk tegen m'n vrienden (die vaak wel hebben gescoord), maar diep van binnen komen steeds de gedachtes in mij op ''je bent niet goed genoeg voor deze maatschappij''.

Maar, het enige waarom ik het kocht, is om meer op te vallen, want van mijn communicatie of danskunsten hoef ik het niet te hebben.

Het meisje die ik aansprak op whatsapp, dat nummer had ik inderdaad van de AH groeps-chat. Die groepsapp, word gebruikt, als je een vervanger nodig hebt, dan vraag je ''wie kan er voor mij werken die en die datum'' En in die app zag ik haar nummer bij staan, en van anderen meisjes, die heb ik dus toegevoegd aan contacten, misschien geen slim idee, als je in het echte leven nooit met ze praat.

Inhoudelijk wil ik graag ingaan op iedereen zijn of haar post, en wil iedereen gigantisch bedanken voor alle moeite, en tips, maar moet helaas naar het werk, zal vanavond reageren, nogmaals dank! :)
Je moet ook niet zonder aanleiding een knipoog geven, dat staat echt enorm lomp. Dat werkt misschien bij een hoer, die speelt het spelletje immers mee. Kun je niet eens aan je vrienden vragen of ze je kunnen helpen? Dat ze je aan iemand voorstellen, dan is dat ijs in ieder geval al gebroken. Dat jij minder goed voor deze maatschappij bent omdat je op sociaal vlak iets minder bent vind ik onzin. Ik vind je reacties in dit topic namelijk best van niveau en heb ook het idee dat je ondanks je afwijking enorm je best doet. Ken genoeg mensen met een soortgelijke situatie die nog niet eens de moeite doen om uit te gaan.

Ik denk dat die kleding niet zo heel belangrijk is. Koop je die kleding omdat je het mooi vindt of omdat je denkt dat je je zo moet kleden? Dat je met wat jongere mensen omgaat zie ik ook niet zozeer als probleem. Je geeft zelf al aan dat je die mensen als leeftijdsgenoten ziet, lekker houden dan. Je kunt nu wel contact gaan zoeken met andere 25-jarigen, maar ik denk dat je daar eigenlijk alleen maar meer ongelukkiger van wordt. Zij zijn al iets verder in het leven dan jij.

Maar die kleding, je vrienden en de relatie met je moeder zie ik eigenlijk als bijzaak. Ik denk dat het echt ligt aan het verknipte beeld wat jij van vrouwen hebt.
pi_157985773
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 13:18 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ik heb ook bloemenshirts, en die zijn ook prima voor een 25-jarige. Heb je de foto wel gezien? Dat t-shirt kan best mooi zijn in zijn ogen (niet in de mijne in ieder geval), maar er zijn veel mooiere t-shirts die ook bij zijn leeftijd passen.
Ik heb het shirt gezien ja en zie geen reden waarom het voor zijn leeftijd niet zou kunnen. Er zullen vast shirts zijn die jij, of ik, of iemand anders in dit topic mooier vinden zijn na, maar dat is niet zozeer van belang.
pi_157985895
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 13:25 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Ik heb het shirt gezien ja en zie geen reden waarom het voor zijn leeftijd niet zou kunnen. Er zullen vast shirts zijn die jij, of ik, of iemand anders in dit topic mooier vinden zijn na, maar dat is niet zozeer van belang.
Als je uitgaat, en je hebt zin in iets lekkers, dan beoordeel je de ander toch om hoe hij/zij uitstraalt? Dit soort t-shirts stralen kinderlijkheid uit. Daar kan je nog een beetje doorheen kijken, maar als TS ook nog onzeker is, dan wordt het inderdaad niks.

Mocht er nog iemand zijn die alsnog een praatje met hem wil maken ondanks de onzekere, kinderlijke uitstraling, dan moet TS ook nog vertellen dat hij nog thuis woont en een hechte band heeft met zijn moeder. Tja. En ongetwijfeld zal zijn leeftijd ook naar voren komen.

Jij en Bananenpap kunnen het als bijzaken noemen/niet belangrijk vinden, maar het zijn wel van die kleine dingetjes die je kunnen helpen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2015 13:35:46 ]
pi_157985988
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 13:31 schreef Etsu het volgende:

[..]

Als je uitgaat, en je hebt zin in iets lekkers, dan beoordeel je de ander toch om hoe hij/zij uitstraalt? Dit soort t-shirts stralen kinderlijkheid uit. Daar kan je nog een beetje doorheen kijken, maar als TS ook nog onzeker is, dan wordt het inderdaad niks.

Mocht er nog iemand zijn die alsnog een praatje met hem wil maken ondanks de onzekere, kinderlijke uitstraling, dan moet TS ook nog vertellen dat hij nog thuis woont en een hechte band heeft met zijn moeder. Tja.

Jij (en Bananenpap) kunnen het als bijzaken noemen/niet belangrijk vinden, maar het zijn wel van die kleine dingetjes die je kunnen helpen.
Normaalgesproken ben ik het er wel mee eens dat het begin gemaakt wordt door het uiterlijk, maar TS is erop gefixeerd, terwijl zijn probleem voornamelijk in de communicatie lijkt te zitten.

In eerste instantie heeft hij zulke shirts gekocht in de hoop dat het helpt, nu heeft één iemand er commentaar op en wil hij gelijk nieuwe kleding kopen, in een ander topic vraagt hij of je van langer haar knapper wordt en hij geeft aan te denken dat hij lelijk is.

Dit terwijl hij eigenlijk veel meer bezig moet zijn met leren een normaal gesprek te kunnen voeren met iemand van het andere geslacht. De enige vrouw waarmee hij praat is zijn moeder en die behandelt hem als een kleine jongen. Dát lijkt mij dringender.
pi_157986141
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 13:31 schreef Etsu het volgende:

[..]

Mocht er nog iemand zijn die alsnog een praatje met hem wil maken ondanks de onzekere, kinderlijke uitstraling, dan moet TS ook nog vertellen dat hij nog thuis woont en een hechte band heeft met zijn moeder. Tja.

Jij (en Bananenpap) kunnen het als bijzaken noemen/niet belangrijk vinden, maar het zijn wel van die kleine dingetjes die je kunnen helpen.
Maar als hij een overhemd draagt en er komt een dame op hem af zit je alsnog met het zelfde probleem. Ik denk niet dat zijn kleding zo'n ontzettend probleem is.
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 13:36 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Dit terwijl hij eigenlijk veel meer bezig moet zijn met leren een normaal gesprek te kunnen voeren met iemand van het andere geslacht. De enige vrouw waarmee hij praat is zijn moeder en die behandelt hem als een kleine jongen. Dát lijkt mij dringender.
Vooral dit. Ik zou nog niet eens aan een relatie denken. Probeer eerst maar eens een normaal gesprek te voeren met een dame zonder al die vakantie en kinderwensen. Hoe kun je ooit een relatie met een vrouw beginnen als je haar niet als een normaal mens beschouwt? Of je moet iemand treffen met een wel heel laag zelfbeeld. :')
pi_157986250
We zijn er in ieder geval over eens dat het wel een klein dingetje is, wat ik al zei.

Hij gaf al aan dat hij geen spaargeld heeft en in ieder geval voor zijn 30ste uit huis gaat, dus tot die tijd moet hij zijn moeder uithouden (en zijn grenzen aangeven, maar of zij hem ineens kan loslaten, betwijfel ik). Het zou een goed beginnetje zijn, dacht ik.

Ik heb al eerder een therapie om assertiever te worden, aangekaart maar (nog) geen reactie van TS.

quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 11:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Daar zat ik ook aan te denken.
Mijn neefje, autistisch (asperger), heeft TOM training gehad. Google daar maar eens op.
Die therapie richt zich juist op het inleven in anderen ter verbetering van de communicatie.
ToM is er ook voor volwassenen.

Van de site:
TOM heeft betrekking op de vaardigheid aan jezelf en aan anderen, gedachten, gevoelens, ideeën en bedoelingen toe te schrijven en op basis daarvan in te spelen op gedrag van anderen. Deze vaardigheden zijn noodzakelijk om wederzijds goed te kunnen communiceren.

Mijn neefje is 16 en is echt heel hoffelijk en vriendelijk.

Autisme is niet niets, maar er is hulp mogelijk op dat vlak. Zoek ernaar, vraag ernaar.

Heb je al eens overwogen om bij een vereniging te gaan.
Verenigingsmensen zijn vaak toch net effe anders dan het uitgaansvolk.
Misschien klikt dat beter met wat jij zoekt.
Ik weet niet waar he interesses liggen, maar misschien kun je zingen?
Koren staan te springen om mannen. Daar ben je meer dan welkom.
Er wordt ook altijd nog gezellig wat gedronken na afloop.
Of een zwemvereniging?
Mijn oudste zit vanaf zijn elfde (na de reguliere zwemles) bij een reddingsbrigade (vereniging). Hij is nu 23, zit in het bestuur en geeft les aan kinderen vanaf 4 jaar. Hij heeft daar een leuke, hechte vriendengroep aan overgehouden, die vanalles samen ondernemen.
Of misschien vind je badminton leuk? Daar zijn ook verenigingen van, en ook daar wordt vaak gezellig nageborreld aan de bar. Je hebt dan een gezamenlijke interesse, wat al gespreksstof oplevert.
Bijv: ik krijg die backhand naar niet onder de knie. Antwoord: zal ik het even voordoen? En dan pak je elkaar vast om het uit te leggen, heb je meteen lichamelijk contact.

Er zijn zoveel mogelijkheden.
Maar ik denk dat je de liefde niet moet zoeken in de kroeg.

[ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2015 13:51:42 ]
pi_157986608
quote:
12s.gif Op donderdag 3 december 2015 13:50 schreef Etsu het volgende:
We zijn er in ieder geval over eens dat het wel een klein dingetje is, wat ik al zei.

Hij gaf al aan dat hij geen spaargeld heeft en in ieder geval voor zijn 30ste uit huis gaat, dus tot die tijd moet hij zijn moeder uithouden (en zijn grenzen aangeven, maar of zij hem ineens kan loslaten, betwijfel ik). Het zou een goed beginnetje zijn, dacht ik.

Ik heb al eerder een therapie om assertiever te worden, aangekaart maar (nog) geen reactie van TS.

[..]

Ligt het denk je aan zijn assertiviteit? Als ik zijn verhalen lees heeft hij bijvoorbeeld geen moeite om vrienden te maken en naar een discotheek te gaan. Het lijkt 'm echt puur te zitten in het contact met vrouwen. Want in feite is hij al onder de mensen door te werken in een AH en naar een kroeg te gaan.
pi_157986643
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 14:10 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Ligt het denk je aan zijn assertiviteit? Als ik zijn verhalen lees heeft hij bijvoorbeeld geen moeite om vrienden te maken en naar een discotheek te gaan. Het lijkt 'm echt puur te zitten in het contact met vrouwen. Want in feite is hij al onder de mensen door te werken in een AH en naar een kroeg te gaan.
Hij kan niet met vrouwen omgaan. Na een TOM wel, als ik zo de beschrijving lees.
En leuke is: daar gaat het niet om een relatie te krijgen/halen. TS heeft dat standaard in zijn hoofd zitten en daar moet hij vanaf.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2015 14:14:23 ]
  donderdag 3 december 2015 @ 16:16:23 #114
3542 Gia
User under construction
pi_157989413
quote:

Je valt wellicht in een 18+ kroeg eerder op door 'normaal' te doen, dus niet op willen vallen, dan door 'raar' te doen, bijvoorbeeld, opvallend t-shirt.

Ben al een oud wijf, maar ik zou in mijn jonge jaren echt afknappen op een dergelijk shirt.
Neem er dan één met je favoriete band, of de skyline van een stad. Of gewoon basic, met een blouse er open overheen.
Probeer niet te krampachtig vrouwen aan te spreken, maar gedraag je casual, vriendelijk en vooral niet dronken.
pi_157989508
quote:

[..]

Vergelijk jezelf niet zo met zij, als iemand naar me toekomt 50 meisjes gescoort te hebben denk ik eerder :') dan :7
  donderdag 3 december 2015 @ 16:22:02 #116
3542 Gia
User under construction
pi_157989562
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 14:11 schreef Etsu het volgende:

[..]

Hij kan niet met vrouwen omgaan. Na een TOM wel, als ik zo de beschrijving lees.
En leuke is: daar gaat het niet om een relatie te krijgen/halen. TS heeft dat standaard in zijn hoofd zitten en daar moet hij vanaf.
ToM is een erg goede therapie. Mijn neefje reageert vrijwel normaal op anderen. Je merkt wel dat hij autistisch is omdat hij heel veel heel letterlijk neemt en het niet snapt als je hem in het ootje neemt.
ToM is er op gericht je in te kunnen leven in wat anderen denken en voelen en er daardoor beter mee te kunnen communiceren.
Ik denk echt dat dit TS heel goed zou helpen.
Ook om hem van dat rare beeld van vrouwen en daten af te helpen.
pi_157990725
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 13:22 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Ik vind het ergens ook wel triest dat zo iemand bij houdt dat hij nu aan de 49 zit, waar doe je het dan in godsnaam voor... :')

[..]

Maar die kleding, je vrienden en de relatie met je moeder zie ik eigenlijk als bijzaak. Ik denk dat het echt ligt aan het verknipte beeld wat jij van vrouwen hebt.
Ik denk dat in deze zin de relatie met zijn moeder ook wel erg belangrijk is, omdat deze hem ook 'kinderachtig houdt' en een beetje een verknipt beeld geeft van de werkelijkheid.
pi_157990902
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 00:07 schreef Charleville het volgende:

[..]

M'n moeder weet totaal niet dat ik, smacht naar vrouwelijk contact.
Ze denkt zelfs dat ik nog maagd ben, als ze weet dat ik zo vaak betaalde seks hebt gehad, dan weet ik zeker dat ze helemaal instort en ze me nooit meer zou zien als hoe ze me nu ziet...

In mei heb ik een prostituee gebeft die vertelde dat ze uit Zuid Amerika kwam, ze was een latina, en tijdens het beffen proefde ik bloed...
Ik heb al maanden een hele slechte weerstand, en heb al 3 weken griep, ik zou wel een hypochonder zijn, maar soms ben ik bang om hiv te hebben opgelopen...

Naar de dokter moet ik eigenlijk van moeders, maar dat durf ik dus niet, omdat zo bang ben dat ik hiv heb, en ik dat nooit zou kunnen uitleggen aan m'n moeder..

Ik maak mezelf soms helemaal gek met al die gedachtes, ik heb echt geen hiv, verkoudheid/griep ben ik altijd al vatbar voor geweest, maar zo diep zit dus de angst, dat m'n moeder ooit komt te weken over mijn seksueel contacten.
Ik heb al gemaild met soaaids nederland, en ze zeggen dat je heel erg veel menstruatie bloed moet inslikken om hiv op te lopen, en aangezien ik geen grote hoeveelheden heb binnengekregen, hoef ik geen test te doen volgens hun.

Een vast vriendinnetje gunt ze me van harte, en ze zou het ook een aanvulling vinden voor haar eigen leven, als hier af en toe een meisje over de vloer zal komen. :)

Ik ga zeker m'n eigen tas inpakken, of m'n eigen brood smeren, maar dan moet ik wel duidelijk zijn, want m'n moeder zet zelfs nog altijd m'n wekker...
En als ik boos word, en zeg dat ik het echt zelf wil doen, dan gaat ze stiekem m'n kamer in, om te kijken of ik hem echt goed heb afgesteld.... Het is soms allemaal net té.
Ben je niet bang dat ze een andere vrouw in jou leven als een bedreiging ervaart? Ik bedoel, je moeder zal wel moeten leren omgaan dat een andere vrouw op de eerste plaats komt en je aandacht onder beide dames moet verdelen. Voel jij je niet schuldig als jij je moeder straks alleen achterlaat terwijl ze voorheen altijd voor je klaarstond en verzorgt heeft toen je klein was.

Fijn zo'n zoon die met een ander meisje de benen neemt en zijn moeder alleen en eenzaam achterlaat.
  donderdag 3 december 2015 @ 17:41:08 #119
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_157990951
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 17:39 schreef syndroom het volgende:

[..]

Ben je niet bang dat ze een andere vrouw in jou leven als een bedreiging ervaart? Ik bedoel, je moeder zal wel moeten leren omgaan dat een andere vrouw op de eerste plaats komt en je aandacht onder beide dames moet verdelen. Voel jij je niet schuldig als jij je moeder straks alleen achterlaat terwijl ze voorheen altijd voor je klaarstond en verzorgt heeft toen je klein was.
Goh, hoe doen andere mannen dat toch?
The love you take is equal to the love you make.
pi_157990988
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 17:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Goh, hoe doen andere mannen dat toch?
Als moeder verder niemand heeft, eenzaam is en verder eigenlijk geen familie heeft heb je als zoon ook een verantwoordelijkheid. Het zou egoïstisch zijn als ts alleen maar aan zijn eigen wensen en (seksuele)lusten denkt en zijn moeder in de stront laat zakken.
pi_157990999
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 17:42 schreef syndroom het volgende:

[..]

Als moeder verder niemand heeft, eenzaam is en verder eigenlijk geen familie heeft heb je als zoon ook een verantwoordelijkheid. Het zou egoïstisch zijn als ts alleen maar aan zijn eigen wensen en (seksuele)lusten denkt en zijn moeder in de stront laat zakken.
Dat doet die moeder toch zelf? Zij wilt geen nieuwe vriend.
  donderdag 3 december 2015 @ 17:44:51 #122
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_157991017
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 17:42 schreef syndroom het volgende:

[..]

En hoe egoïstisch is moeder als ze haar zoon geen eigen leven gunt?
The love you take is equal to the love you make.
pi_157991019
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 17:30 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Ik denk dat in deze zin de relatie met zijn moeder ook wel erg belangrijk is, omdat deze hem ook 'kinderachtig houdt' en een beetje een verknipt beeld geeft van de werkelijkheid.
Dat er iets gedaan moet worden aan de relatie met zijn moeder is zeker, dat zou hem een stuk zelfstandiger maken. Maar ik denk dat die zelfstandigheid niet zozeer de boosdoener is dat hij moeilijk contact kan maken met vrouwen. TS komt op mij over alsof hij wel degelijk de werkelijkheid kent en voor een groot deel het spel meespeelt met z'n moeder. Zijn relatie met z'n moeder zal hem pas dwars komen te liggen als hij daadwerkelijk een relatie heeft.
pi_157991117
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 17:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En hoe egoïstisch is moeder als ze haar zoon geen eigen leven gunt?
Hoe egoïstisch is het als zoon niet bij zijn moeder kan zijn omdat hij ligt te ballen met een willekeurig meisje terwijl ze hem nodig heeft? Ik ben wel met je eens dat moeders hem ziet als een kind van 12 en daarmee klein houdt. Maar als zoon wordt er toch ook wel verwacht dat je nota bene je eigen moeder niet in de steek laat.

In veel andere culturen is het de gewoonte dat kinderen hun ouders blijven verzorgen en ondersteunen tot ze komen te overlijden. Hier zouden ze zeggen van:'Ga een eigen leven beginnen en ga weg. Wat eigenlijk in andere woorden betekent: Laat ze het maar lekker zelf uitzoeken, oftewel je ouders lekker in de stront laten zakken.

Alsof die individualistische samenleving alleen maar voordelen kent.
pi_157991129
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 17:51 schreef syndroom het volgende:

[..]

Hoe egoïstisch is het als zoon niet bij zijn moeder kan zijn omdat hij ligt te ballen met een willekeurig meisje terwijl ze hem nodig heeft? Ik ben wel met je eens dat moeders hem ziet als een kind van 12 en daarmee klein houdt. Maar als zoon wordt er toch ook wel verwacht dat je nota bene je eigen moeder niet in de steek laat.

In veel andere culturen is het de gewoonte dat kinderen hun ouders blijven verzorgen en ondersteunen tot ze komen te overlijden. Hier zouden ze zeggen van:'Ga een eigen leven beginnen en ga weg. Wat eigenlijk in andere woorden betekent: Laat ze het maar lekker zelf uitzoeken, oftewel je ouders lekker in de stront laten zakken.

Alsof die individualistische samenleving alleen maar voordelen kent.
Waar haal jij in godsnaam vandaan dat TS zijn moeder in de steek gaat laten?

Lees het hele topic voordat je wat begint te bleren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2015 17:52:54 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')