Dat doet die moeder toch zelf? Zij wilt geen nieuwe vriend.quote:Op donderdag 3 december 2015 17:42 schreef syndroom het volgende:
[..]
Als moeder verder niemand heeft, eenzaam is en verder eigenlijk geen familie heeft heb je als zoon ook een verantwoordelijkheid. Het zou egoïstisch zijn als ts alleen maar aan zijn eigen wensen en (seksuele)lusten denkt en zijn moeder in de stront laat zakken.
En hoe egoïstisch is moeder als ze haar zoon geen eigen leven gunt?quote:Op donderdag 3 december 2015 17:42 schreef syndroom het volgende:
[..]
Als moeder verder niemand heeft, eenzaam is en verder eigenlijk geen familie heeft heb je als zoon ook een verantwoordelijkheid. Het zou egoïstisch zijn als ts alleen maar aan zijn eigen wensen en (seksuele)lusten denkt en zijn moeder in de stront laat zakken.
Dat er iets gedaan moet worden aan de relatie met zijn moeder is zeker, dat zou hem een stuk zelfstandiger maken. Maar ik denk dat die zelfstandigheid niet zozeer de boosdoener is dat hij moeilijk contact kan maken met vrouwen. TS komt op mij over alsof hij wel degelijk de werkelijkheid kent en voor een groot deel het spel meespeelt met z'n moeder. Zijn relatie met z'n moeder zal hem pas dwars komen te liggen als hij daadwerkelijk een relatie heeft.quote:Op donderdag 3 december 2015 17:30 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ik denk dat in deze zin de relatie met zijn moeder ook wel erg belangrijk is, omdat deze hem ook 'kinderachtig houdt' en een beetje een verknipt beeld geeft van de werkelijkheid.
Hoe egoïstisch is het als zoon niet bij zijn moeder kan zijn omdat hij ligt te ballen met een willekeurig meisje terwijl ze hem nodig heeft? Ik ben wel met je eens dat moeders hem ziet als een kind van 12 en daarmee klein houdt. Maar als zoon wordt er toch ook wel verwacht dat je nota bene je eigen moeder niet in de steek laat.quote:Op donderdag 3 december 2015 17:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En hoe egoïstisch is moeder als ze haar zoon geen eigen leven gunt?
Waar haal jij in godsnaam vandaan dat TS zijn moeder in de steek gaat laten?quote:Op donderdag 3 december 2015 17:51 schreef syndroom het volgende:
[..]
Hoe egoïstisch is het als zoon niet bij zijn moeder kan zijn omdat hij ligt te ballen met een willekeurig meisje terwijl ze hem nodig heeft? Ik ben wel met je eens dat moeders hem ziet als een kind van 12 en daarmee klein houdt. Maar als zoon wordt er toch ook wel verwacht dat je nota bene je eigen moeder niet in de steek laat.
In veel andere culturen is het de gewoonte dat kinderen hun ouders blijven verzorgen en ondersteunen tot ze komen te overlijden. Hier zouden ze zeggen van:'Ga een eigen leven beginnen en ga weg. Wat eigenlijk in andere woorden betekent: Laat ze het maar lekker zelf uitzoeken, oftewel je ouders lekker in de stront laten zakken.
Alsof die individualistische samenleving alleen maar voordelen kent.
TS wil toch een vriendin en uit huis gaan?quote:Op donderdag 3 december 2015 17:52 schreef Etsu het volgende:
[..]
Waar haal jij in godsnaam vandaan dat TS zijn moeder in steek gaat laten?
Lees het hele topic voordat je wat begint te bleren.
Laat je daarmee meteen je ouders in de steek?quote:Op donderdag 3 december 2015 17:53 schreef syndroom het volgende:
[..]
TS wil toch een vriendin en uit huis gaan?
Ik kan me voorstellen dat moeder wel moeite heeft als haar zoon het huis gaat verlaten en zelfstandig gaat wonen. Hoe moet ze daar mee omgaan als ze straks eenzaam en alleen in huis zit?quote:Op donderdag 3 december 2015 17:53 schreef Etsu het volgende:
[..]
Laat je daarmee meteen je ouders in de steek?
Hij kan er ook voor haar zijn als hij zijn eigen leven heeft. En zij heeft toch geen voortdurende zorg nodig? Ze is toch niet behoeftig?quote:Op donderdag 3 december 2015 17:51 schreef syndroom het volgende:
[..]
Hoe egoïstisch is het als zoon niet bij zijn moeder kan zijn omdat hij ligt te ballen met een willekeurig meisje terwijl ze hem nodig heeft? Ik ben wel met je eens dat moeders hem ziet als een kind van 12 en daarmee klein houdt. Maar als zoon wordt er toch ook wel verwacht dat je nota bene je eigen moeder niet in de steek laat.
In veel andere culturen is het de gewoonte dat kinderen hun ouders blijven verzorgen en ondersteunen tot ze komen te overlijden. Hier zouden ze zeggen van:'Ga een eigen leven beginnen en ga weg. Wat eigenlijk in andere woorden betekent: Laat ze het maar lekker zelf uitzoeken, oftewel je ouders lekker in de stront laten zakken.
Alsof die individualistische samenleving alleen maar voordelen kent.
Dat kan ik me ook voorstellen, voornamelijk omdat TS haar enig kind is en zij niet opnieuw is getrouwd en geen nieuwe vriend heeft.quote:Op donderdag 3 december 2015 17:54 schreef syndroom het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat moeder wel moeite heeft als haar zoon het huis gaat verlaten en zelfstandig gaat wonen. Hoe moet ze daar mee omgaan als ze straks eenzaam en alleen in huis zit?
Daar komt ze wel overheen.quote:Op donderdag 3 december 2015 17:54 schreef syndroom het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat moeder wel moeite heeft als haar zoon het huis gaat verlaten en zelfstandig gaat wonen. Hoe moet ze daar mee omgaan als ze straks eenzaam en alleen in huis zit?
Ik denk dat ts best wel loyaal is naar zijn moeder, dus even zeggen van 'het is jou probleem' is denk ik wel te makkelijk.quote:Op donderdag 3 december 2015 17:55 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dat kan ik me ook voorstellen, voornamelijk omdat TS haar enig kind is en zij niet opnieuw is getrouwd en geen nieuwe vriend heeft.
Maar dat is toch niet het probleem van TS? Jij gaat nu vanuit dat als TS uit huis gaat, zijn moeder nooit meer iets van hem te horen krijgt. Beetje kortzichtig van je weer.
Ik ben ook loyaal tegenover mijn moeder, want zij is de enige ouder die voor mij is geweest maar ik ben jonger dan TS, woon allang niet meer thuis én heb nog steeds goed contact met mijn moeder.quote:Op donderdag 3 december 2015 17:57 schreef syndroom het volgende:
[..]
Ik denk dat ts best wel loyaal is naar zijn moeder, dus even zeggen van 'het is jou probleem' is denk ik wel te makkelijk.
Dat is wel een dilemma. Wat moet je anders? Gedag zwaaien en alleen achterlaten? Nee, ik geef tenminste om mijn ouders. Sommige moeders hebben gewoon erg de behoefte om hun kinderen dichtbij te houden. Natuurlijk had ook ook wat meer vrijheid gewild maar als moeders die behoefte heeft om dichtbij haar kind te zijn, wie ben ik dan om 'nee' te zeggen?quote:Op donderdag 3 december 2015 17:57 schreef Etsu het volgende:
syndroom woont nog steeds thuis en gaat pas uit huis als zijn ouders zijn overleden, want dan mag hij pas een eigen leven leiden én heeft hij zijn ouders goed en keurig terugverzorgd.
Jouw punt is nog steeds niet duidelijk/concreet.quote:Op donderdag 3 december 2015 18:02 schreef syndroom het volgende:
[..]
Dat is wel een dilemma. Wat moet je anders? Gedag zwaaien en alleen achterlaten? Nee, ik geef tenminste om mijn ouders. Sommige moeders hebben gewoon erg de behoefte om hun kinderen dichtbij te houden. Natuurlijk had ook ook wat meer vrijheid gewild maar als moeders die behoefte heeft om dichtbij haar kind te zijn, wie ben ik dan om 'nee' te zeggen?
Het gaat immers wel om de persoon die je al sinds toen je een kleine baby was verzorgd heeft, en je wilt natuurlijk ook wel wat terug doen voor je moeder.
Ja, dit is wat jij jezelf vertelt. Maar je moeder bepaalt jouw leven en erg gelukkig ben je niet.quote:Op donderdag 3 december 2015 18:02 schreef syndroom het volgende:
[..]
Dat is wel een dilemma. Wat moet je anders? Gedag zwaaien en alleen achterlaten? Nee, ik geef tenminste om mijn ouders. Sommige moeders hebben gewoon erg de behoefte om hun kinderen dichtbij te houden. Natuurlijk had ook ook wat meer vrijheid gewild maar als moeders die behoefte heeft om dichtbij haar kind te zijn, wie ben ik dan om 'nee' te zeggen?
Het gaat immers wel om de persoon die je al sinds toen je een kleine baby was verzorgd heeft, en je wilt natuurlijk ook wel wat terug doen voor je moeder.
Met alle respect, maar zo'n verstandhouding is gewoon niet gezond.quote:Op donderdag 3 december 2015 18:02 schreef syndroom het volgende:
[..]
Dan heb je de OP en het topic niet gelezen.quote:Op donderdag 3 december 2015 18:07 schreef syndroom het volgende:
Ik denk dat TS nog voor een dilemma komt te staan als hij straks moet kiezen tussen zijn moeder OF zijn vriendin.
Dat is het hem juist. Die band die ze samen hebben is misschien iets te goed waardoor ze eigenlijk niet zonder elkaar kunnen. Als dan ineens een ander meisje in TS zijn leven komt is het voor moeder wel slikken als zij dan als derde wiel aan de wagen komt te staan tussen de relatie van haar zoon.quote:Op donderdag 3 december 2015 18:05 schreef Etsu het volgende:
[..]
Jouw punt is nog steeds niet duidelijk/concreet.
TS heeft helemaal geen slechte verhouding met zijn moeder, maar mag TS dan niet uit huis (dat wordt wel tijd namelijk) en een eigen leven leiden? Tuurlijk kan TS nog af en toe een belletje doen of langskomen, maar het is niet aan de moeder hoe TS zijn leven invult en bepaalt waar hij wel/niet mag wonen en of het dichtbij is.
De moeder zal er vast moeilijk mee hebben, maar daar komt ze wel overheen. Ik vind niet dat het TS' pakkie aan is. Hij moet nu eens voor zichzelf kiezen.
Stel je dit nu puur hypothetisch of heb je het verhaal niet gelezen?quote:Op donderdag 3 december 2015 18:07 schreef syndroom het volgende:
Ik denk dat TS nog voor een dilemma komt te staan als hij straks moet kiezen tussen zijn moeder OF zijn vriendin. Volgens mij zien vrouwen het niet als sexy als hij te close is met moeder.
Eigenlijk ontstaat er dan een onbewuste concurrentiestrijd tussen moeder en de vriendin van TS.
quote:Op donderdag 3 december 2015 18:08 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dan heb je de OP en het topic niet gelezen.
TS wilt graag een vriendin en is het controleergedrag van zijn moeder min of meer beu.
Maak je niet druk, heb het hele topic gelezen. Ik bedoel eigenlijk meer, is de band tussen moeder en zoon niet te innig in de zin dat het straks problemen op gaat leveren in een toekomstige relatie van ts. Want TS is nu de levensinvulling van moeder en als hij dan een vriendin krijgt en uit huis gaat verandert er wel een hoop.quote:Op donderdag 3 december 2015 18:11 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Stel je dit nu puur hypothetisch of heb je het verhaal niet gelezen?
Wie weet is zijn moeder enorm blij als hij straks een vriendin heeft. Misschien verkiest ze zijn geluk wel boven het hare en is ze daarom al die tijd zo beschermend geweest. Je weet het niet.
quote:Op donderdag 3 december 2015 18:10 schreef syndroom het volgende:
[..]
Dat is het hem juist. Die band die ze samen hebben is misschien iets te goed waardoor ze eigenlijk niet zonder elkaar kunnen. Als dan ineens een ander meisje in TS zijn leven komt is het voor moeder wel slikken als zij dan als derde wiel aan de wagen komt te staan tussen de relatie van haar zoon.
quote:Op zondag 29 november 2015 18:07 schreef Charleville het volgende:
[..]
Een beetje 'n verlegen meisje, die betrouwbaar is.
Ik heb zoveel zin, om ipv. met m'n moeder, met een leuk lief meisje een vakantie te boeken naar bijvoorbeeld Egypte, samen kameel rijden, samen een prachtige woestijnwandeling maken, en naar de zon kijken die langzaam onder gaat.
En zo kan ik even doorgaan.quote:Op maandag 30 november 2015 23:14 schreef Charleville het volgende:
Alleen het verschil, m'n moeder kiest er bewust niet voor, en ik wil er alles voor doen, om een meisje te ontmoeten en beter te leren kennen.
Dat klopt, maar zoals al gezegd: daar komt ze wel overheen.quote:Op donderdag 3 december 2015 18:14 schreef syndroom het volgende:
Want TS is nu de levensinvulling van moeder en als hij dan een vriendin krijgt en uit huis gaat verandert er wel een hoop.
Je hoort het wel vaker, dus die kans zal zeker bestaan. Zijn moeder zal zich er aan moeten wennen, want riskeren dat ze haar zoon nooit meer ziet doet ze niet, want hij is de enige in haar leven.quote:Op donderdag 3 december 2015 18:14 schreef syndroom het volgende:
[..]
[..]
Maak je niet druk, heb het hele topic gelezen. Ik bedoel eigenlijk meer, is de band tussen moeder en zoon niet te innig in de zin dat het straks problemen op gaat leveren in een toekomstige relatie van ts. Want TS is nu de levensinvulling van moeder en als hij dan een vriendin krijgt en uit huis gaat verandert er wel een hoop.
Ja nou en? Als moeder zijnde kies je toch voor een kind en je weet toch ook dat hij ooit, in zijn/haar leven, het huis uit zal gaan en dat diegene ook minder thuis gaat zijn? En nu kan je wel met collectieve samenlevingen aankomen, maar aangezien wij niet in Azië of Zuid-Europa wonen is dat niet echt bepaald van toepassing op ons.quote:Op donderdag 3 december 2015 18:14 schreef syndroom het volgende:
[..]
[..]
Maak je niet druk, heb het hele topic gelezen. Ik bedoel eigenlijk meer, is de band tussen moeder en zoon niet te innig in de zin dat het straks problemen op gaat leveren in een toekomstige relatie van ts. Want TS is nu de levensinvulling van moeder en als hij dan een vriendin krijgt en uit huis gaat verandert er wel een hoop.
Dat weet je niet, zie syndroom, deezertje en ts.quote:Op donderdag 3 december 2015 18:42 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Als moeder zijnde kies je toch voor een kind en je weet toch ook dat hij ooit, in zijn/haar leven, het huis uit zal gaan en dat diegene ook minder thuis gaat zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |