abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157906545
Therapie om assertiever te zijn een idee?
pi_157906554
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 19:18 schreef Charleville het volgende:

[..]

Toevallig kwam ik gister nog een bekende tegen tijdens het uitgaan, en die zei ''ik heb twee dames mee, misschien is eentje wat voor jouw? :) ''
Hij stelde beide dames voor, ik gaf een hand, en zei m'n naam, en zij deed dat ook. En toen keek ik een beetje verlegen voor me uit.

En dat was het....
Ik krijg gewoon van de spanning geen woord uit m'n mond, als ik twee vrouwenogen zie die me aankijken, ik raak gelijk ontzettend verlegen.

Ik wou dat er een medicijn was, waardoor dat gevoel van angst in je buik wegtrekt..
Zelfs met alcohol op, blijft het contact leggen mijn allergrootste obstakel.

Met mannen kan ik wel op een leuke manier contact leggen zonder die angst, bij vrouwen verstijf ik helemaal.

En dit heb ik al jaren, logisch ook wel dat ik daarom nog nooit een leuk gesprekje heb gehad in al die jaren dat ik uitga.
Ik weet ook totaal niets te zeggen, een collega bij de albert heijn heb ik ook al om tips gevraagd en die zei, je moet gewoon zeggen ''Wat zit je haar leuk'' gewoon simpel houden.

Maar stel je voor zij zegt dan ''Dankjewel'', dan weet ik daarna alsnog niets te zeggen :')
Je hebt vrouwen op een voetstuk geplaatst en daardoor zijn ze nu heel bedreigend. Heb je wel eens normale gesprekken met een vrouw? Met collega's of vriendinnen van je vrienden bijvoorbeeld?
  zondag 29 november 2015 @ 19:27:26 #33
450453 Charleville
Wat 'n wereld.
pi_157906609
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 18:20 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Herkenbaar maar probeer wel realistisch te blijven.

Als het je dan toch een keer lukt, niet te snel willen gaan. (en dan bedoel ik niet alleen fysiek contact) maar juist die emotionele band goed opbouwen, dat is een fout die ik zelf heb gemaakt dat ik alles snel snel wilde, maar op de langere duur ben je beter af als je alles rustig aan doet. Dus ook met die vakantie van je en alles voor haar willen betalen, niet te snel willen gaan..

Keep it steady bro :7

En je hebt toch wel een soort beeld van je droommeisje?
Daar heb je helemaal gelijk in!
Goed om op te letten inderdaad, :)
Bedankt voor al je tips!

Dat heb ik zeker, een echt vrouwelijke vrouw, met prachtig blond haar, bruin mag ook.
En die prachtig gekleed is. Gevoel voor humor is erg belangrijk, een meisje, die tegelijk ook echt je beste vriend is, en waarmee je veel overeenkomsten zodat je veel gespreksstoffen hebt.

pi_157906680
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 19:18 schreef Charleville het volgende:

[..]

Toevallig kwam ik gister nog een bekende tegen tijdens het uitgaan, en die zei ''ik heb twee dames mee, misschien is eentje wat voor jouw? :) ''
Hij stelde beide dames voor, ik gaf een hand, en zei m'n naam, en zij deed dat ook. En toen keek ik een beetje verlegen voor me uit.

En dat was het....
Ik krijg gewoon van de spanning geen woord uit m'n mond, als ik twee vrouwenogen zie die me aankijken, ik raak gelijk ontzettend verlegen.

Ik wou dat er een medicijn was, waardoor dat gevoel van angst in je buik wegtrekt..
Zelfs met alcohol op, blijft het contact leggen mijn allergrootste obstakel.

Met mannen kan ik wel op een leuke manier contact leggen zonder die angst, bij vrouwen verstijf ik helemaal.

En dit heb ik al jaren, logisch ook wel dat ik daarom nog nooit een leuk gesprekje heb gehad in al die jaren dat ik uitga.
Ik weet ook totaal niets te zeggen, een collega bij de albert heijn heb ik ook al om tips gevraagd en die zei, je moet gewoon zeggen ''Wat zit je haar leuk'' gewoon simpel houden.

Maar stel je voor zij zegt dan ''Dankjewel'', dan weet ik daarna alsnog niets te zeggen :')
Ik herken mezelf hier wel in van vroeger!

Had hetzelfde vanaf een jaar of 12 tot een jaar of 15, ieder meisje was eng om mee te praten en al kreeg ik toch aandacht van een meisje stond het schaamrood me op de kaken :') Ik wist niet wat ik moest zeggen, wat ik moest doen en voelde me heel onzeker. Vanaf mijn 15e ben ik toen met een groep veel uitgegaan, hierin werd contact met meisjes beter en sprak ik ook vaker meiden aan, alleen dat was puur op de dansvloer, in het echt was ik alsnog ziek verlegen :')

Nu heb ik nog steeds wel een beetje dat ik niet echt weet wat ik moet zeggen, maar een gesprekje aangaan zomaar dat kan wel gewoon, en meiden zijn ook gewoon mensen weetje.. Misschien moet je gewoon gewend raken aan normale gesprekken met meisjes vroeren, wellicht dat flirten je dan ook wat beter afgaat.
  zondag 29 november 2015 @ 19:30:59 #35
450453 Charleville
Wat 'n wereld.
pi_157906708
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 19:25 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Je hebt vrouwen op een voetstuk geplaatst en daardoor zijn ze nu heel bedreigend. Heb je wel eens normale gesprekken met een vrouw? Met collega's of vriendinnen van je vrienden bijvoorbeeld?
Ik ben zelf enigst kind, en ben totaal niet opgegroeid met vrouwen van mijn leeftijd, ik kom ze eigenlijk alleen op m'n werk tegen, en daar praat ik alleen puur zakelijk met ze.

Privé onderwerpen, durf ik niet aan, omdat ik dan uit m'n ''veilige sociale'' gebied ben. en de kans groot is dat ik totaal niet meer uit m'n woorden kom.

Met vriendinnen van vrienden praat ik eigenlijk nooit, ze zijn ook niet echt geintresseerd in mij. Als ik bijvoorbeeld even met ze alleen ben, valt er een vervelende stilte, en ben altijd weer erg blij als die vriend dan bijvoorbeeld terug de huiskamer in is. Eigenlijk heel kut, want het liefste zou ik gewoon met zo'n meisje willen praten.
pi_157906745
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 19:30 schreef Charleville het volgende:

[..]

Ik ben zelf enigst kind, en ben totaal niet opgegroeid met vrouwen van mijn leeftijd, ik kom ze eigenlijk alleen op m'n werk tegen, en daar praat ik alleen puur zakelijk met ze.

Privé onderwerpen, durf ik niet aan, omdat ik dan uit m'n ''veilige sociale'' gebied ben. en de kans groot is dat ik totaal niet meer uit m'n woorden kom.

Met vriendinnen van vrienden praat ik eigenlijk nooit, ze zijn ook niet echt geintresseerd in mij. Als ik bijvoorbeeld even met ze alleen ben, valt er een vervelende stilte, en ben altijd weer erg blij als die vriend dan bijvoorbeeld terug de huiskamer in is. Eigenlijk heel kut, want het liefste zou ik gewoon met zo'n meisje willen praten.
Als je geen risico's neemt dan blijft het zoals het is.

Wat je heb je te verliezen? Niks :P
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_157906760
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 19:27 schreef Charleville het volgende:

[..]

Bedankt voor al je tips!

Dat heb ik zeker, een echt vrouwelijke vrouw, met prachtig blond haar, bruin mag ook.
En die prachtig gekleed is. Gevoel voor humor is erg belangrijk, een meisje, die tegelijk ook echt je beste vriend is, en waarmee je veel overeenkomsten zodat je veel gespreksstoffen hebt.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Heb je momenteel een meisje die je leuk vind dan?
pi_157906781
Vaak is het ook de energie die je uitstraalt (zelfverzekerd, blij etc) wat mensen aantrekt ;)

van binnen in content met jezelf zijn scheelt al een hele hoop qua uitstraling en wat je naar buiten uitstraalt.

Als je zo'n vibe hebt van ik vind dit helemaal niks, kijk me niet aan je bent te knap :P werkt niet zo :P
pi_157906811
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 19:32 schreef LLgetikt het volgende:

[..]

Als je geen risico's neemt dan blijft het zoals het is.

Wat je heb je te verliezen? Niks :P
Dit idd. Nee heb je, ja kun je krijgen.

Begin over iets randoms (en dan niet "wat een mooi weertje buiten?" e.d.) en probeer een gesprek aan te knopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2015 19:35:25 ]
pi_157906834
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 19:35 schreef Etsu het volgende:

[..]

Dit idd. Nee heb je, ja kun je krijgen.

Begin over iets randoms (en dan niet "wat een mooi weertje buiten?" e.d.) en probeer een gesprek aan te knopen.
En niet al te serieus, soms klikt het soms klikt het niet, dan voel je vanzelf aan.
  zondag 29 november 2015 @ 19:45:27 #41
450453 Charleville
Wat 'n wereld.
pi_157907091
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 19:29 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Ik herken mezelf hier wel in van vroeger!

Had hetzelfde vanaf een jaar of 12 tot een jaar of 15, ieder meisje was eng om mee te praten en al kreeg ik toch aandacht van een meisje stond het schaamrood me op de kaken :') Ik wist niet wat ik moest zeggen, wat ik moest doen en voelde me heel onzeker. Vanaf mijn 15e ben ik toen met een groep veel uitgegaan, hierin werd contact met meisjes beter en sprak ik ook vaker meiden aan, alleen dat was puur op de dansvloer, in het echt was ik alsnog ziek verlegen :')

Nu heb ik nog steeds wel een beetje dat ik niet echt weet wat ik moet zeggen, maar een gesprekje aangaan zomaar dat kan wel gewoon, en meiden zijn ook gewoon mensen weetje.. Misschien moet je gewoon gewend raken aan normale gesprekken met meisjes vroeren, wellicht dat flirten je dan ook wat beter afgaat.
Je hebt helemaal gelijk, morgen ga ik proberen tenminste met een meid een gesprekje te houden, wat niet gaat over ''weet jij waar de kikkererwten liggen''. :P

Misschien raak je er dan gewend aan, je hersenen laten wennen aan zo'n situatie, is alleen maar goed, en beter dat ik er nu alsnog aan ga werken, dan dat ik 30 ben en alle vrouwen ondertussen uit hun mooiste periode zijn qua schoonheid. haha!

Ik heb op een meisje 'n oogje, ze werkt bij het brood, ze komt oorspronkelijk uit Friesland, en zo moet je haar ook zien qua uiterlijk, blond lang haar, redelijk lang, en fel blauwe ogen. Ze studeert rechten, en is 4 jaar jonger.

Ze is zo spontaan, dat ze zelfs mij uit m'n schelp krijgt, alleen met haar praat ik alsof ik met vrienden praat, ondanks ze verschrikkelijk knap is, ben ik op de een of anderen manier niet ''bang'' voor haar, ik denk dat het komt omdat ik haar karakter ken, die me ook erg aanspreekt.

Alleen ze is heel populair, ze heeft op haar profielfoto van facebook al 194 likes, terwijl ik niet verder kom als max, 18 likes per profielfoto :P

Heb trouwens veel respect voor je, dat je jezelf zo hebt kunnen ontwikkelen, wat dat betreft ben je echt een voorbeeld voor me! :)
pi_157907370
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 19:45 schreef Charleville het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk, morgen ga ik proberen tenminste met een meid een gesprekje te houden, wat niet gaat over ''weet jij waar de kikkererwten liggen''. :P

Misschien raak je er dan gewend aan, je hersenen laten wennen aan zo'n situatie, is alleen maar goed, en beter dat ik er nu alsnog aan ga werken, dan dat ik 30 ben en alle vrouwen ondertussen uit hun mooiste periode zijn qua schoonheid. haha!

Ik heb op een meisje 'n oogje, ze werkt bij het brood, ze komt oorspronkelijk uit Friesland, en zo moet je haar ook zien qua uiterlijk, blond lang haar, redelijk lang, en fel blauwe ogen. Ze studeert rechten, en is 4 jaar jonger.

Ze is zo spontaan, dat ze zelfs mij uit m'n schelp krijgt, alleen met haar praat ik alsof ik met vrienden praat, ondanks ze verschrikkelijk knap is, ben ik op de een of anderen manier niet ''bang'' voor haar, ik denk dat het komt omdat ik haar karakter ken, die me ook erg aanspreekt.

Alleen ze is heel populair, ze heeft op haar profielfoto van facebook al 194 likes, terwijl ik niet verder kom als max, 18 likes per profielfoto :P

Heb trouwens veel respect voor je, dat je jezelf zo hebt kunnen ontwikkelen, wat dat betreft ben je echt een voorbeeld voor me! :)
Richt je alsjeblieft niet op de populariteit van iemand, het kan veel zeggen maar aan de andere kant ook helemaal niets. en al helemaal niet letten op Facebook likes :') Als je goed met haar overweg kan, probeer dan wat contact met haar te krijgen buiten werk om? Interesseer je in haar, en probeer daarop in te gaan.'

En neem me alsjeblieft niet als voorbeeld als het over meisjes gaat :') Heb zelf aardig wat fouten gemaakt in m'n relatie wat eigenlijk helemaal niet bij mij past, maar daar heb ik werk van gemaakt dus dat komt vanzelf goed! :)

In ieder geval, begin indd gewoon eens een gesprekje ;)
pi_157908554
Misschien moet je eerst beginnen met meisjes waarbij je jezelf niet blindstaart op het uiterlijk.
pi_157909595
Als je niet van jezelf houdt, kan er ook nooit iemand van jou houden. Leer tevreden te zijn met jezelf. Je moet helaas met wat uitdagingen leven, maar wie niet? Zet voor jezelf op een rijtje wat je belangrijk en leuk vindt, (behalve een vriendin), en probeer die dromen te verwezenlijken. Je zal zien dat zodra je tevredener bent met jezelf alles ook een stuk makkelijker zal gaan in de liefde.

En als uitgaan je niet aanstaat moet je dat gewoon niet doen. Ik ken niemand die z'n long time partner in de discotheek heeft ontmoet (het zal heus wel eens gebeuren maar is zeker niet standaard).
Niet te negatief :) Alles komt op z'n pootjes terecht! Echt!
pi_157913895
Misschien ben je wel gewoon echt niet knap, dat kan natuurlijk ook nog, hoe bot het ook klinkt, 95% van de meisjes kijkt ook naar uiterlijk.
pi_157914040
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 19:45 schreef Charleville het volgende:

[..]

Aja wordt moeilijk man. Zijn best veel likes ;)

Ach ik heb ook ongeveer 20 likes per foto hoor. De andere 130 doen niet de moeite om op de like knop te klikken haha
'Ego te absolvo peccatis tuis in nomine patris et filii et spiritus sancti.'
pi_157914100
De meisjes die je nu opnoemt, zou jij ook hun type zijn? Of is het allemaal ook niet wat te hoog gegrepen? Klinkt misschien lullig, maar je moet ook realistisch zijn. Je kunt wel een oogje hebben op een mooie dame, maar als jezelf niets te bieden hebt gaat het al vrij snel over.
pi_157914426
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 23:58 schreef MadJackthePirate het volgende:
Misschien ben je wel gewoon echt niet knap, dat kan natuurlijk ook nog, hoe bot het ook klinkt, 95% van de meisjes kijkt ook naar uiterlijk.
maar als je charismatisch bent kan een hoop goed maken.. uiterlijk telt mee maar niet iedereen is zo oppervlakkig, je kan er wel leuk uitzien maar sociaal skills is veeeeeeeeel belangrijker. maar in eerste instantie doet dat er toe (uiterlijk, lust) .. maar dat is echt gewoon verschillend voor mensen wat ze willen.
pi_157914540
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 00:39 schreef LLgetikt het volgende:

[..]

maar als je charismatisch bent kan een hoop goed maken.. uiterlijk telt mee maar niet iedereen is zo oppervlakkig, je kan er wel leuk uitzien maar sociaal skills is veeeeeeeeel belangrijker. maar in eerste instantie doet dat er toe (uiterlijk, lust) .. maar dat is echt gewoon verschillend voor mensen wat ze willen.
Als je er niet leuk uitziet en je 'openingspraatje' is niet bijzonder boeiend zal je een hoop vrouwen mislopen hoor. Je hoeft geen topmodel te zijn maar om tijdens het uitgaan meisjes te versieren zal je er toch enigzins leuk uit moeten zien. Met online dating en dergelijke ligt dit wel wat anders denk ik maar toch.
pi_157914562
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 00:51 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Als je er niet leuk uitziet en je 'openingspraatje' is niet bijzonder boeiend zal je een hoop vrouwen mislopen hoor. Je hoeft geen topmodel te zijn maar om tijdens het uitgaan meisjes te versieren zal je er toch enigzins leuk uit moeten zien. Met online dating en dergelijke ligt dit wel wat anders denk ik maar toch.
Klopt daar heb je gelijk in. Maar wat daarna komt, als eerste contact is gelegd de sociaal skills.. :P
  maandag 30 november 2015 @ 07:30:30 #51
433749 Konijntjuh
Wie wilt er een slokje van mij
pi_157915359
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 00:13 schreef Bananenpap het volgende:
De meisjes die je nu opnoemt, zou jij ook hun type zijn? Of is het allemaal ook niet wat te hoog gegrepen? Klinkt misschien lullig, maar je moet ook realistisch zijn. Je kunt wel een oogje hebben op een mooie dame, maar als jezelf niets te bieden hebt gaat het al vrij snel over.
Klinkt hard, maar ergens op de bodem raak je wel de goede snaar.

Misschien is het ook de pdd/nos die zich afspeelt bij de openingsschrijver die het hem doet, ik ken/kon een aantal mensen die ook die ook het "label" pdd/nos hebben.

Meestal maar dit is dan uit eigen observatie en uit gesprekken nemen ze de realiteit "te" dromerig waar,dus hun verbeelding dus het introverte perspectief beeld van hun omgeving en de situaties die zij ondergaan in het dagelijks leven en hun verlangens, willen wel eens afwijken ten opzichte van iemand die geen pdd/nos heeft.

Als duidelijk voorbeeld genomen de openingsschrijver heeft het hier over zijn beeld aan een vrouw en waar een vrouw voor hem staat en waar zij voor hem aan behoort te voldoen.

Het is dus ook een groot deel te wijten aan de beeldvormingsstoornis die hij heeft ik meen dan wel dat je er medicijnen voor inneemt om de effecten te verminderen en er therapie erbij krijgt om je eigen in te leven of inzicht te krijgen in een beeldperspectief van iemand die geen pdd/nos heeft.

Soms geven dit behoorlijke ruzies/verschillen tussen mensen die pdd/nos hebben en geen pdd/nos hebben, omdat men elkaar totaal niet begrijpt of wil begrijpen de innerlijke beleveniswerelden botsten namelijk met elkaar of komen niet overeen. (ligt ook aan de karakters).

Bij foutieve dingen hier te beschreven te hebben in betrekking tot pdd/nos, corrigeer mij alsjeblieft. Ik heb geen opleiding gevolgd voor psychiater of psycholoog, het zijn slechts mijn eigen ervaringen met personen die pdd/nos hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door Konijntjuh op 30-11-2015 07:48:30 ]
Hoe stout is Konijntjuh!
pi_157917376
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 07:30 schreef Konijntjuh het volgende:

[..]

Klinkt hard, maar ergens op de bodem raak je wel de goede snaar.

Misschien is het ook de pdd/nos die zich afspeelt bij de openingsschrijver die het hem doet, ik ken/kon een aantal mensen die ook die ook het "label" pdd/nos hebben.

Meestal maar dit is dan uit eigen observatie en uit gesprekken nemen ze de realiteit "te" dromerig waar,dus hun verbeelding dus het introverte perspectief beeld van hun omgeving en de situaties die zij ondergaan in het dagelijks leven en hun verlangens, willen wel eens afwijken ten opzichte van iemand die geen pdd/nos heeft.

Als duidelijk voorbeeld genomen de openingsschrijver heeft het hier over zijn beeld aan een vrouw en waar een vrouw voor hem staat en waar zij voor hem aan behoort te voldoen.

Het is dus ook een groot deel te wijten aan de beeldvormingsstoornis die hij heeft ik meen dan wel dat je er medicijnen voor inneemt om de effecten te verminderen en er therapie erbij krijgt om je eigen in te leven of inzicht te krijgen in een beeldperspectief van iemand die geen pdd/nos heeft.

Soms geven dit behoorlijke ruzies/verschillen tussen mensen die pdd/nos hebben en geen pdd/nos hebben, omdat men elkaar totaal niet begrijpt of wil begrijpen de innerlijke beleveniswerelden botsten namelijk met elkaar of komen niet overeen. (ligt ook aan de karakters).

Bij foutieve dingen hier te beschreven te hebben in betrekking tot pdd/nos, corrigeer mij alsjeblieft. Ik heb geen opleiding gevolgd voor psychiater of psycholoog, het zijn slechts mijn eigen ervaringen met personen die pdd/nos hebben.
Ik ken een aantal mensen met PDD/NOS en mijn ervaring is hetzelfde hoe jij het nu omschrijft, vooral over dat dromerige. Je ziet het eigenlijk ook in de posts van TS hier terug. Hij ziet een vrouw als een soort god, een mystiek wezen. Heeft al helemaal een sprookjesachtige vakantie in zijn gedachten met afbeeldingen en al. Dat terwijl er nog niet eens sprake is van een eerste stap.

En misschien zijn er wel dames geïnteresseerd in TS, maar ziet hij dat simpelweg niet. Een kenmerk van PDD/NOS is dat je niet zo goed bent in het opvangen van non-verbale signalen. Oogcontact, flirten, etc. gaat allemaal langs zo iemand heen. Als iemand in TS geïnteresseerd is zal ze dat heel duidelijk moeten maken voordat het doordringt.

Mijn andere ervaring met PDD/NOS'ers is dat ze een bepaalde uitstraling hebben, of eerlijk gezegd juist missen. Heel erg gesloten en een beetje emotieloos. Dat nodigt natuurlijk niet uit om eens op af te stappen en een praatje te maken.
  maandag 30 november 2015 @ 11:49:59 #53
3542 Gia
User under construction
pi_157918260
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 19:25 schreef Etsu het volgende:
Therapie om assertiever te zijn een idee?
Daar zat ik ook aan te denken.
Mijn neefje, autistisch (asperger), heeft TOM training gehad. Google daar maar eens op.
Die therapie richt zich juist op het inleven in anderen ter verbetering van de communicatie.
ToM is er ook voor volwassenen.

Van de site:
TOM heeft betrekking op de vaardigheid aan jezelf en aan anderen, gedachten, gevoelens, ideeën en bedoelingen toe te schrijven en op basis daarvan in te spelen op gedrag van anderen. Deze vaardigheden zijn noodzakelijk om wederzijds goed te kunnen communiceren.

Mijn neefje is 16 en is echt heel hoffelijk en vriendelijk.

Autisme is niet niets, maar er is hulp mogelijk op dat vlak. Zoek ernaar, vraag ernaar.

Heb je al eens overwogen om bij een vereniging te gaan.
Verenigingsmensen zijn vaak toch net effe anders dan het uitgaansvolk.
Misschien klikt dat beter met wat jij zoekt.
Ik weet niet waar he interesses liggen, maar misschien kun je zingen?
Koren staan te springen om mannen. Daar ben je meer dan welkom.
Er wordt ook altijd nog gezellig wat gedronken na afloop.
Of een zwemvereniging?
Mijn oudste zit vanaf zijn elfde (na de reguliere zwemles) bij een reddingsbrigade (vereniging). Hij is nu 23, zit in het bestuur en geeft les aan kinderen vanaf 4 jaar. Hij heeft daar een leuke, hechte vriendengroep aan overgehouden, die vanalles samen ondernemen.
Of misschien vind je badminton leuk? Daar zijn ook verenigingen van, en ook daar wordt vaak gezellig nageborreld aan de bar. Je hebt dan een gezamenlijke interesse, wat al gespreksstof oplevert.
Bijv: ik krijg die backhand naar niet onder de knie. Antwoord: zal ik het even voordoen? En dan pak je elkaar vast om het uit te leggen, heb je meteen lichamelijk contact.

Er zijn zoveel mogelijkheden.
Maar ik denk dat je de liefde niet moet zoeken in de kroeg.
pi_157918768
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 00:13 schreef Bananenpap het volgende:
Ben het met deze post eens. Die meisjes in die foto's behoren tot het knapste segment vrouwen. Die hebben hordes mannen achter zich aan die veel meer te bieden hebben dan TS.
  maandag 30 november 2015 @ 13:31:44 #55
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_157920121
Je plaatst vrouwen zwaar op een voetstuk doet of het godinnen zijn en ze moeilijk te benaderen zijn ofzo. Het zijn mensen zoals jij en ik.
Ze poepen. Ze bloeden en ze hebben honger en dorst....
Er is niks engs aan, het enige blok aan het been in dit verhaal ben jezelf.
Leer eerst maar eens normaal te communiceren met vrouwen. Daarna volgt de rest.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_157920251
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 19:27 schreef Charleville het volgende:

[..]

Bedankt voor al je tips!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Gelukkig leg je de lat niet te hoog voor jezelf en start je niet met supermodellen, maar met jonge instagram-modellen. :')
pi_157922855
1) plaats haar niet op een voetstuk
2) zie jezelf als hoofdprijs, niet haar
3) had ik al gezegd dat je haar niet op een voetstuk moet plaatsen?
pi_157922961
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 15:43 schreef Neptunes het volgende:
1) plaats haar niet op een voetstuk
2) zie jezelf als hoofdprijs, niet haar
3) had ik al gezegd dat je haar niet op een voetstuk moet plaatsen?
Dit gewoon, als je meiden gaat zien als wezens van god en je ze als zoveel beter en leuker en weetikveel wat allemaal dan jijzelf ziet, durf je natuurlijk nooit wat aan te knopen.
pi_157931068
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 10:52 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Ik ken een aantal mensen met PDD/NOS en mijn ervaring is hetzelfde hoe jij het nu omschrijft, vooral over dat dromerige. Je ziet het eigenlijk ook in de posts van TS hier terug. Hij ziet een vrouw als een soort god, een mystiek wezen. Heeft al helemaal een sprookjesachtige vakantie in zijn gedachten met afbeeldingen en al. Dat terwijl er nog niet eens sprake is van een eerste stap.

En misschien zijn er wel dames geïnteresseerd in TS, maar ziet hij dat simpelweg niet. Een kenmerk van PDD/NOS is dat je niet zo goed bent in het opvangen van non-verbale signalen. Oogcontact, flirten, etc. gaat allemaal langs zo iemand heen. Als iemand in TS geïnteresseerd is zal ze dat heel duidelijk moeten maken voordat het doordringt.

Mijn andere ervaring met PDD/NOS'ers is dat ze een bepaalde uitstraling hebben, of eerlijk gezegd juist missen. Heel erg gesloten en een beetje emotieloos. Dat nodigt natuurlijk niet uit om eens op af te stappen en een praatje te maken.
Ten allereerste wil ik iedereen verschrikkelijk bedanken aan de stormvloed aan reacties, ik ben er echt overdonderd door, heb er sinds 20.00 over gedaan om ze allemaal te lezen en te ''verwerken''. :)

Het klopt allemaal wat hier staat beschreven.
Ik denk eigenlijk alleen maar in bewegende beelden ipv. gedachtes.

Mijn antwoorden op mensen hun vragen komen soms totaal niet overeen met hun verwachtingsbeeld.

Wat mensen gaan zeggen is zo onvoorspelbaar, en je moet als persoon zo je antwoord klaar hebben liggen en bedenken in 3 seconde tijd.

Bij klanten heb ik allemaal standaard zinnetjes die ik kan zeggen.
Klant: '' Zit jij het te vullen, haal ik het weer weg. ''
Ik : ''maakt niet uit meneer / mevrouw, dan heb ik weer wat te doen haha''

En zo heb ik standaard zinnen klaarliggen, het lijkt dus heel spontaan, maar dat is het allerminst wat dat zijn gewoon standaard zinnen van mij :P

Bij een normaal gesprek met een meisje, kan je geen zinnen ''alvast klaarleggen'' en moet je ter plekke een spontaan verhaaltje vertellen, en communiceren, en daar gaat het vaak al mis, omdat dit precies m'n pijn punt is, zeker bij onbekende meisjes en ook jongens.

Daarom ga ik ''dronken '' naar het personeelsfeestje, dan kan ik de aandacht fixeren op dat ik zogenaamd niet meer recht kan lopen, dan word ik geholpen, om recht te lopen, en loop ik niet het risico dat ik buiten gesloten in een hoekje sta, en met drank heb ik al iets meer een losser praatje (schilt niet veel met nuchter helaas)

Bij bijvoorbeeld m'n jobcoach, of moeder heb ik die moeite niet.

Verder klopt je verhaal ook, vaak lig ik in bed, en dan denk ik vrouwen zijn als goud. Zo bijzonder, ik voel me al vereerd als er vrouwen ogen even naar me kijken, of als er een collega (meisje) achter me aan loopt, dat die benen dan mij volgen, en haar hersens ingesteld zijn op mijn bewegingen maakt mij eigenlijk al helemaal dat ik even in de wolken zit als ik er aan terug denk.

Maar eigenlijk zijn het gewoon mensen zoals jij en ik.
Als ze hun mooie blonde haar afscheren, hun make up af doen, en wijde kleding aantrekken zijn ze eigenlijk het zelfde als mannen.

Met signalen niet herkennen, herken ik ook helemaal.

Vroeger zei een meisje op de middelbare school 'We lijken eigenlijk best op elkaar he?''
En ik zat ik mezelf te bedenken dat ik totaal van uiterlijk met haar verschil, maar ze bedoelde natuurlijk onze karakters :')

En heel vaak hints inderdaad gemist, je moet echt heel duidelijk zijn bij mij van ''ik vind je leuk,'' voor ik actie onderneem of het door heb, nu ik wat ouder ben, probeer ik er alles aan te doen om de hints wel op te vangen ,maar vooral vroeger was dit echt drama, ik was toen net een kind zonder pubertijd was totaal bezig met mijn obsesies/hobby's, en niet met verkering.
Vroeger waren er nog meisjes die zelf het initiatief namen, maar nu we 25 zijn, moet de man alles doen, en wacht de vrouw alleen af.

Tegenwoordig heb ik veel verbeterd, heb een kring vrienden, kleed mezelf altijd modern bij Woei, Coolcat of sting,en loop er gewoon bij als een gemiddelde jongeren, je zou niet gelijk aan me kunnen zien dat ik een beperking heb, dat komt pas als je echt met me gaat praten, dat ik net op alles wat anders reageer.

Dus het word nog een hele grote opgaven, mijn doel was om vandaag met een meisje te praten over tenminste een onderwerp wat niet met werk te maken heeft, maar ook dit is er totaal niet van gekomen, omdat ik weet dat ik dat niet echt in me heb, zo'n spontane babbel.
pi_157931455
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 21:16 schreef Charleville het volgende:

[..]

Ten allereerste wil ik iedereen verschrikkelijk bedanken aan de stormvloed aan reacties, ik ben er echt overdonderd door, heb er sinds 20.00 over gedaan om ze allemaal te lezen en te ''verwerken''. :)

Het klopt allemaal wat hier staat beschreven.
Ik denk eigenlijk alleen maar in bewegende beelden ipv. gedachtes.

Mijn antwoorden op mensen hun vragen komen soms totaal niet overeen met hun verwachtingsbeeld.

Wat mensen gaan zeggen is zo onvoorspelbaar, en je moet als persoon zo je antwoord klaar hebben liggen en bedenken in 3 seconde tijd.

Bij klanten heb ik allemaal standaard zinnetjes die ik kan zeggen.
Klant: '' Zit jij het te vullen, haal ik het weer weg. ''
Ik : ''maakt niet uit meneer / mevrouw, dan heb ik weer wat te doen haha''

En zo heb ik standaard zinnen klaarliggen, het lijkt dus heel spontaan, maar dat is het allerminst wat dat zijn gewoon standaard zinnen van mij :P

Bij een normaal gesprek met een meisje, kan je geen zinnen ''alvast klaarleggen'' en moet je ter plekke een spontaan verhaaltje vertellen, en communiceren, en daar gaat het vaak al mis, omdat dit precies m'n pijn punt is, zeker bij onbekende meisjes en ook jongens.

Daarom ga ik ''dronken '' naar het personeelsfeestje, dan kan ik de aandacht fixeren op dat ik zogenaamd niet meer recht kan lopen, dan word ik geholpen, om recht te lopen, en loop ik niet het risico dat ik buiten gesloten in een hoekje sta, en met drank heb ik al iets meer een losser praatje (schilt niet veel met nuchter helaas)

Bij bijvoorbeeld m'n jobcoach, of moeder heb ik die moeite niet.

Verder klopt je verhaal ook, vaak lig ik in bed, en dan denk ik vrouwen zijn als goud. Zo bijzonder, ik voel me al vereerd als er vrouwen ogen even naar me kijken, of als er een collega (meisje) achter me aan loopt, dat die benen dan mij volgen, en haar hersens ingesteld zijn op mijn bewegingen maakt mij eigenlijk al helemaal dat ik even in de wolken zit als ik er aan terug denk.

Maar eigenlijk zijn het gewoon mensen zoals jij en ik.
Als ze hun mooie blonde haar afscheren, hun make up af doen, en wijde kleding aantrekken zijn ze eigenlijk het zelfde als mannen.

Met signalen niet herkennen, herken ik ook helemaal.

Vroeger zei een meisje op de middelbare school 'We lijken eigenlijk best op elkaar he?''
En ik zat ik mezelf te bedenken dat ik totaal van uiterlijk met haar verschil, maar ze bedoelde natuurlijk onze karakters :')

En heel vaak hints inderdaad gemist, je moet echt heel duidelijk zijn bij mij van ''ik vind je leuk,'' voor ik actie onderneem of het door heb, nu ik wat ouder ben, probeer ik er alles aan te doen om de hints wel op te vangen ,maar vooral vroeger was dit echt drama, ik was toen net een kind zonder pubertijd was totaal bezig met mijn obsesies/hobby's, en niet met verkering.

Tegenwoordig heb ik veel verbeterd, heb een kring vrienden, kleed mezelf altijd modern bij Woei, Coolcat of sting,en loop er gewoon bij als een gemiddelde jongeren, je zou niet gelijk aan me kunnen zien dat ik een beperking heb, dat komt pas als je echt met me gaat praten, dat ik net op alles wat anders reageer.

Dus het word nog een hele grote opgaven, mijn doel was om vandaag met een meisje te praten over tenminste een onderwerp wat niet met werk te maken heeft, maar ook dit is er totaal niet van gekomen, omdat ik weet dat ik dat niet echt in me heb, zo'n spontane babbel.
Ik vind dat je zelf heel erg goed doorhebt van hoe en wat er in je omgaat en dat is best knap! Probeer toch echt die gesprekjes aan te gaan, spontaan omgaan met iemand is iets wat je alleen maar lukt door te oefenen als je niet zo'n natuurtalent bent, zeker voor iemand met een beperking die jij hebt.

Ik moest trouwens wel lachen toen je de coolcat noemde voor moderne kleding _O-

Probeer gewoon het gesprek aan te gaan als je daar behoefte aan hebt, het kan nog leuk zijn ook! Zat vandaag zelf ook in een dipje en had niet de behoefte om met mensen te praten, maarja toen dacht ik fuck it laat ik gewoon een gesprek aanknopen misschien helpt 't weetje..

En toen dus gewoon gedaan, en voelde me er eerlijk gezegd toch een beetje "beter" door omdat ik ff m'n focus kon verleggen en een gezellig gesprek kon hebben met de meiden achter me, waarvan ik 1 soms niet kan uitstaan maar dat terzijde _O-

Naja samenvattend, 't kan je heel erg helpen om gewoon te oefenen en doe 't gewoon ookal zie je er tegenop, je gaat eerder slecht denken als je het niet hebt gedaan dan dat je het wel hebt gedaan.

Succes!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')