Wij, wellicht. Na 4 jaar in ieder geval niet meer, over de eerstvolgende twijfel ik nog.quote:Op donderdag 10 december 2015 12:53 schreef PureEvil het volgende:
Zijn er ook mensen hier die die prik niet laten zetten bij hun kind toevallig?
Die laatste prik bij het CB. Rond 4 jaar dus.quote:Op donderdag 10 december 2015 12:58 schreef Cwen het volgende:
[..]
Wij, wellicht. Na 4 jaar in ieder geval niet meer, over de eerstvolgende twijfel ik nog.
Wat wil je weten en wat zijn je overwegingen?
De meerwaarde zit 'm in de difterie en polio. Voor mij, dan.quote:Op donderdag 10 december 2015 13:33 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Die laatste prik bij het CB. Rond 4 jaar dus.
Ik vraag me namelijk serieus af wat de meerwaarde is van die prik.
Jongens heb ik niet laten enten. Moest met 9 jaar ofzo
grappig! Toen ik een tijdje geleden geen stem had door verkoudheid ging mijn peuter heel samenzweerderig terugfluisteren!quote:Op vrijdag 11 december 2015 08:55 schreef Deepfreeze het volgende:
Jammer dat we niet tegen verkoudheid/griep kunnen enten.
Daan heeft koorts en flink spierpijn met een loopneus, mijn stem is weg en gisteren ook flink koortsig. En Daan maar steeds harder praten hopend dat ik ook harder terug ga praten. Dat gaat effe niet jongen
Hier precies zoquote:Op zondag 13 december 2015 22:36 schreef Skoap het volgende:
Ik vind het maar een apart iets dat zindelijk worden. L gaf er helemaal niks om en ik weet nog dat ik dacht "Pfff hij wordt nooit zindelijk" en 2 weken later was hij overdag helemaal zindelijk
Ja hier ook! Opeens zei hij zelf dat hij geen luier wilde. Daar ben ik meteen op ingehaakt en het duurde hier ongeveer 3 weken waarop ik elke dag 3 setjes kleding kon wassen, maar opeens viel het kwartje. Ik zag er best tegenop, maar het ging echt makkelijk. Hij kon het ook meteen goed ophouden, dus weggaan was ook nooit een probleem. Ongelukjes gebeurden vooral als hij geconcentreerd aan het spelen was.quote:Op zondag 13 december 2015 22:36 schreef Skoap het volgende:
Ik vind het maar een apart iets dat zindelijk worden. L gaf er helemaal niks om en ik weet nog dat ik dacht "Pfff hij wordt nooit zindelijk" en 2 weken later was hij overdag helemaal zindelijk
quote:Op woensdag 16 december 2015 11:09 schreef Kyara het volgende:
En toen ik mijn tranen weg stond te slikken omdat ik hem daar achter moest laten, kon er nog net een "dag mama" vanaf omdat meneer te druk was met de trein.
Mijn kleine jongetje
Wat een goed en herkenbaar peuterverhaal! Love it. Voelt gelijk als: dat ga ik thuis ook eens proberen met de katten.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:01 schreef Omentielvo het volgende:
Phaidra. Wat een prachtige benaming voor die plakkertjes
Deep,
Ik vind de fantasie van peuters zo geweldig. Net tijdens het eten bij mijn ouders (een oom en nichtje waren er ook) pakten ze al onze neuzen af. Ook van hondje Kaja. Dus ik vroeg om die neus. Gooit ze hem naar me toe en ik doe alsof ik hem opzet. Ligt ze helemaal dubbel en wilde dat dus ook. Dus ik gooi de neus naar haar en zij gaf aan dat ze hem niet gevangen had en wees waar hij lag op de grond. Echt helemaal geweldig vind dat
Ik dacht dat ik zo'n beetje de enige was wiens kind nooit uit logeren is geweest. En mijn moeder heeft er al zo vaak naar gevraagd dat ik mij ook dáár onzeker over voel.quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:00 schreef Kyara het volgende:
Mijn kleine meisjes zijn voor de allereerste keer uit logeren. Ik vind het nog een beetje stil en raar. Maar ze hadden er ontzettend veel zin in en ze zijn ook ontzettend trots. En voor ons ook wel lekker, even wat quality time thuis met M. En morgen in alle rust een brilletje uitzoeken
Dat elke peuter dat wel eens heeft en een creche geen oplossing daarvoor is.quote:Op donderdag 17 december 2015 02:02 schreef vencodark het volgende:
[..]
Wat een goed en herkenbaar peuterverhaal! Love it. Voelt gelijk als: dat ga ik thuis ook eens proberen met de katten.
Ik merk zulke dingen met Aiden ook inderdaad. Hoe hij zijn spelletjes net autootjes doet of zijn knuffels. Gaat er ook helemaal in op. Mooi is dat.of in tekeningen. Een paar krassen is gewoon een auto.
Als ik een poes voor hem klei wilt hij ook een etensbakje, water en een mandje voor de poes. Zo schattig is dat.
In ander nieuws: ik wil even iets aan jullie voorleggen want ik zit er toch een beetje mee.
Aiden had vandaag een redelijke driftbui bij mijn ouders. Dat heeft mijn vader nog niet eerder meegemaakt en hij kon er ook niet zo tegen, Haha.![]()
Het begon omdat we naar huis moesten en Aiden wilde niet. Prima, maar het gebeurt toch. Ik bleef kalm, worstelde hem mee naar buiten en thuisgekomen was Aiden al vrij gauw gekalmeerd.
Dus ik appte mijn moeder dat hij weer kalm was.
Krijg ik terug dat het tijd is voor de crèche (Aiden gaat nooit naar een opvang of wat dan ook) en dat hij daar leert om zich te beheersen of in een hoek wordt gezet.
Volgens haar waren wij (zus, broertje en ik) nooit zo driftig.
Nu heb ik dus moeite met die opmerking.
A. Alsof je daar perse een crèche voor nodig hebt.
B. Alsof zo'n driftbui uitzonderlijk is voor een peuter.
C. Alsof ik het zelf niet goed doe of niet goed heb gereageerd.
Wat denken jullie hiervan?
Mijn peuter is maar 1x uit logeren geweest, toen de jongste geboren was. Toen was hij 2 jaar en 8 maanden. Als het niet écht nodig was geweest, had hij waarschijnlijk ook nog niet gelogeerd. Hij is nog steeds geen beste slaper (toch vaak nog wel een keer wakker) en ik wil daar A) niemand mee opzadelen en B) ben ik een beetje bang dat hij dan midden in de nacht naar mama/papa wil.quote:Op donderdag 17 december 2015 02:13 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik zo'n beetje de enige was wiens kind nooit uit logeren is geweest. En mijn moeder heeft er al zo vaak naar gevraagd dat ik mij ook dáár onzeker over voel.
Ik herken zoveel van Ellie in Eva he! Tjemig, nu weer. Eva is meestal ook wel aardig redelijk, zelden heel erg driftig maar als ze eens boos is..quote:Op donderdag 17 december 2015 08:46 schreef Cwen het volgende:
Venco, dat is inderdaad een verschil in opvatting. Je kunt ze uitleggen dat peuters beseffen dat zij iets anders willen dan een ander, dat er keuzes zijn - en dat het soms moeilijk voor ze is om met die wetenschap om te gaan, vandaar de dfiftbui.
Ellie heeft dat ook wel, en die gaat ook niet naar een creche. Zit 'm gewoon in het ontdekken van de eigen identiteit.
Maar ik snap wel dat je gaat twijfelen. Ellie is normaliter eigenlijk de redelijkheid zelve, maar vorige week was ze ziek en krijgt ze haar hoektanden én laatste kiezen door. Nou, álles was 'Nee!'
Dat kennen we niet hier, dus dat was ook wel even slikken. Maar het lijkt nu wat gekalmeerd - als ze nu ook nog eens fatsoenlijk zou gaan slapen 's nachts...
Logeren gaat niet, tot dusver. Ze wordt 's nachts wakker en wil naar papa en mama. Maar we gaan in maart met onze vriendengroep weg en eigenlijk gaan er geen kinderen mee. We gaan het dus wel weer een keer proberen.
M'n hormonen wat doe je!quote:Op woensdag 16 december 2015 11:09 schreef Kyara het volgende:
En toen ik mijn tranen weg stond te slikken omdat ik hem daar achter moest laten, kon er nog net een "dag mama" vanaf omdat meneer te druk was met de trein.
Mijn kleine jongetje
Oeh dat lijkt me zwaar. Steken ze elkaar ook aan/versterken ze elkaar? Of hebben ze ze redelijk onafhankelijk van elkaar.quote:Op donderdag 17 december 2015 11:01 schreef Kyara het volgende:
Driftbuiendat is hier momenteel heel heftig. Veel (keer of 4 a 5 per dag) en lang (30 min - ruim een uur) en keer 2 dus. Onbereikbaar, heel hard gillen, huilen, krijsen, vasthouden maakt het alleen maar erger. Echt compleet overstuur, boosheid en frustratie.
Jep 1x.quote:Op vrijdag 18 december 2015 18:30 schreef Sylver_ het volgende:
Lb, ik dacht gelijk aan vijfde ziekte, maar ik weet niet of daarbij altijd beide wangen felrood zijn en of je gelijk vlekjes moet zien.
Fr, werkte de toverspreuk?
quote:Op zaterdag 19 december 2015 17:40 schreef Kyara het volgende:
Even nog een grappige uitspraak delen. Ik wilde mijn meiden na hun bad even iets makkelijks aantrekken dus dat werd een joggingbroek (voor de eerste keer). Dus ik trok hem J aan. Hoor ik ineens D zeggen "mama, mag ik ook een tokkiebroek aan?" Ik kwam niet meer bij
Hier nog nooit gewerkt helaas.quote:Op zaterdag 19 december 2015 19:04 schreef ferrari_rood het volgende:
Die D![]()
Sac heeft voor de 2e dag op rij 's middags niet geslapen wel in de ochtend een slaapje van 10min in de auto. Ze houdt het wel goed vol.
Ik heb zo een verjaardag en vent is er ook niet dus er komt oppas. Ik heb vooral ean belooft dat ze op mag blijven. Zouden ze dan morgen ook iets langer slapen?
Oh, heb jij een schaap?!quote:Op zaterdag 19 december 2015 19:48 schreef Sylver_ het volgende:
Awwh, beterschap voor E. Gelukkig wel aardig geslapen. Is haar wang nog zo rood?
[..]![]()
[..]
Hier nog nooit gewerkt helaas.
We hadden vandaag een kinderfeestje en Nora heeft ook de hele dag niet geslapen, ze lag er nu iets later in, dus ik hoop dat ze morgen iets langer dan tot 6u slaapt.
We hebben een schaap, die op een bepaalde tijd de oogjes opendoet en daarmee aangeeft dat het ochtend is en we kunnen opstaan. Standaard staat hij op 6u, want dan is Nora 9 van de 10 keer echt echt echt wakker. Soms doe ik een poging om 'm op 06.30u te zetten (zoals nu), maar dat is nog nooit succesvol geweest. Toch doe ik stug elke keer weer een poging
Wij hebben Sam. Major disclaimer though; hij werkt ook als wekkerquote:Op zaterdag 19 december 2015 23:53 schreef Loj het volgende:
[..]
Oh, heb jij een schaap?!
Mag ik vragen welke?
Ik ken alleen de Nijntje versie ervan en wil er een voor Ow z'n verjaardag.
Maar Ow is niet zo'n fan van Nijntje
Ik heb nijntje en wil schaap kopen. Nijntje gaat open en gelijk dat rot muziekje dus als hij nog slaapt is hij zeker wakker! Heb al de gaatjes van het speakerje afgeplakt zodat het iets minder hard geluid isquote:Op zaterdag 19 december 2015 23:53 schreef Loj het volgende:
[..]
Oh, heb jij een schaap?!
Mag ik vragen welke?
Ik ken alleen de Nijntje versie ervan en wil er een voor Ow z'n verjaardag.
Maar Ow is niet zo'n fan van Nijntje
Gaan die af met geluid of gewoon ogen open en klaar?quote:Op zondag 20 december 2015 06:47 schreef ferrari_rood het volgende:
Wij hebben een aap en een kat niet echt een succes tot nu toe
Het was 06:30 voor beide een half uur later
Wij hebben ook Sam, maar ik moet hem elke dag instellen. Doe ik dan wat verkeerd ofeuhquote:Op zondag 20 december 2015 06:45 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Wij hebben Sam. Major disclaimer though; hij werkt ook als wekkerDe oogjes gaan met een klik open, daar wordt ze dus wakker van als ze al licht slaapt.
Toch ben ik er wel tevreden over, want het is beter om om 6u op te staan dan om 04.30u wat het eerst was
Je hebt ook nog deze.
Kan beidequote:Op zondag 20 december 2015 07:23 schreef Goitske het volgende:
[..]
Gaan die af met geluid of gewoon ogen open en klaar?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |