abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157897927
quote:
12s.gif Op zondag 29 november 2015 13:25 schreef Igen het volgende:

[..]

Zwart haar en met een accent praten. Dûh.
Ik hoop dat de post van SpaceOddity het dieptepunt van vandaag was _O-
pi_157897947
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 13:28 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Nou ja, het is wel de praktijk.

Figuur 1: Lachende studenten

Ik zou zeggen: zoek de figuur die met 99% zekerheid door de politie / douane voor een extra controle ertussenuit wordt gepikt. :X
  Moderator zondag 29 november 2015 @ 13:30:09 #153
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_157897960
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 13:29 schreef Igen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik zou zeggen: zoek de figuur die met 99% zekerheid door de politie / douane voor een extra controle ertussenuit wordt gepikt. :X
Die met dat petje?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_157897972
quote:
2s.gif Op zondag 29 november 2015 13:30 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Die met dat petje?
Nee, die direct ernaast.
pi_157897987
Dit document uit 1950 sluit niet meer helemaal aan bij de werkelijkheid van 2015. Laat ik het anders zeggen: de huidige interpretatie van dit document sluit niet aan bij de werkelijkheid. Wanneer rechters een levenslange gevangenisstraf gaan verbieden op basis van het verbod op foltering, is er echt iets mis hier. Dat artikel was bedoeld om regeringen te dwingen mensen niet te martelen of (publiekelijk) te vernederen, maar wordt nu gebruikt om de levenslange gevangenisstraf af te schaffen.

Hetzelfde geldt voor (de interpretatie van) het VN Vluchtelingenverdrag. Het kan nooit de bedoeling zijn geweest dat iedere vluchteling op aarde in theorie in één land moet worden opgevangen, als alle vluchtelingen naar dat land zouden vertrekken. Mensen die hier vervolgens komen op valse gronden, kunnen niet worden uitgezet, omdat andere corrupte landen ze weigeren terug te nemen (zelfs eigen onderdanen, bijv. Pakistan) of omdat landen te gevaarlijk zijn om mensen naar terug te sturen. Effectief betekent dat dus dat bepaalde definities uit het VN Vluchtelingenverdrag geen enkele waarde hebben in de praktijk.
pi_157897990
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 13:29 schreef Igen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Niemand want alle moslimterroristen hebben lange baarden en lachen nooit. Dat stond op facebook laatst.
pi_157897991
quote:
2s.gif Op zondag 29 november 2015 13:21 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Fixed.
Waar. Maar ik heb het hier over Europa. De kans dat hier een niet moslim plots een aanslag van terroristische proporties pleegt is in mijn optiek verwaarloosbaar, ten opzichte van een moslim.

Laat ik wel even duidelijk maken; tegen de Islam heb ik niks, ook niet tegen moslims. Er zijn meer goedwillende dan kwaadwillende. Maar dat de radicalisering zo willekeurig en onzichtbaar verloopt, vind ik een beangstigend iets.
pi_157898016
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 13:28 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Okee, ik kruip wel even achter mn bank nu :X
pi_157898032
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 13:31 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Waar. Maar ik heb het hier over Europa. De kans dat hier een niet moslim plots een aanslag van terroristische proporties pleegt is in mijn optiek verwaarloosbaar, ten opzichte van een moslim.

Laat ik wel even duidelijk maken; tegen de Islam heb ik niks, ook niet tegen moslims. Er zijn meer goedwillende dan kwaadwillende. Maar dat de radicalisering zo willekeurig en onzichtbaar verloopt, vind ik een beangstigend iets.
Probleem is dat een moslim zich gewoon kan voordoen als christen of atheïst of gewoon als jou of jouw buurman. Daarnaast heb je natuurlijk terroristen als Breivik, de enige oplossing is gewoon alle mensen als verdachte behandelen totdat de onschuld is bewezen.
pi_157898068
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 13:32 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Okee, ik kruip wel even achter mn bank nu :X
Het kutte is dat veel mensen in Alphen aan den Rijn het oneens met je stelling zullen zijn. We leven in een land waar je nog steeds meer kans hebt om door je geliefde omgebracht te worden dan door een moslim terrorist. En moslims kun je niet herkennen aan iets. Een Arabiër kan iets anders aanhangen dan de Koran en een 18 jarig blond meisje kan zich vorige week nog bekeerd hebben.
pi_157898091
Prima, moeten ze hier in Nederland ook doen. _O_
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_157898143
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 13:31 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Niemand want alle moslimterroristen hebben lange baarden en lachen nooit. Dat stond op facebook laatst.
Flauw.

Er zat wel een boodschap achter mijn post. Namelijk dat op dit moment de 'gewone Nederlander' (of de 'gewone Fransman') niks te vrezen heeft van zo'n maatregel, puur vanwege het uiterlijk.
pi_157898199
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 13:39 schreef Igen het volgende:

[..]

Flauw.

Er zat wel een boodschap achter mijn post. Namelijk dat op dit moment de 'gewone Nederlander' (of de 'gewone Fransman') niks te vrezen heeft van zo'n maatregel, puur vanwege het uiterlijk.
Tot men zo'n maatregel gaat misbruiken om dreigend rechts-extremisme de kop in te drukken. Of hooliganisme aan te pakken. Of voorgoed een einde te maken aan illegaal downloaden. Dit soort maatregelen keren zich vanzelf een keer tegen je.
  Moderator zondag 29 november 2015 @ 13:45:43 #164
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_157898270
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 13:42 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Tot men zo'n maatregel gaat misbruiken om dreigend rechts-extremisme de kop in te drukken. Of hooliganisme aan te pakken. Of voorgoed een einde te maken aan illegaal downloaden. Dit soort maatregelen keren zich vanzelf een keer tegen je.
Nee joh mallerd. Deze maatregel geldt enkel voor extremistische moslims. Echt!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_157898290
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 13:31 schreef Childofthe90s het volgende:
maar wordt nu gebruikt om de levenslange gevangenisstraf af te schaffen.
Omdat blijkt dat dat hetzelfde is als martelen, het is toch logisch dat als onderzoek bepaalde negatieve aspecten aantoont dat de regels daarop aangepast worden?
pi_157898298
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 13:33 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Probleem is dat een moslim zich gewoon kan voordoen als christen of atheïst of gewoon als jou of jouw buurman. Daarnaast heb je natuurlijk terroristen als Breivik, de enige oplossing is gewoon alle mensen als verdachte behandelen totdat de onschuld is bewezen.
Owja Breivik.... die lul. Ik was m al vergeten. ;(

quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 13:35 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Het kutte is dat veel mensen in Alphen aan den Rijn het oneens met je stelling zullen zijn. We leven in een land waar je nog steeds meer kans hebt om door je geliefde omgebracht te worden dan door een moslim terrorist. En moslims kun je niet herkennen aan iets. Een Arabiër kan iets anders aanhangen dan de Koran en een 18 jarig blond meisje kan zich vorige week nog bekeerd hebben.
Dat is niet kut, dat is prima.

En je hebt gelijk met jouw reactie. Tja wat kan ik verder nog zeggen? Ben gewoon erg verontrust. En des te meer ik lees, zie en hoor, des te pessimistischer en cynischer ik word.
pi_157898397
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 13:42 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ja. Maar zolang dat niet gebeurt en je je veilig kan wanen dat toch alleen maar "andere" (vaak net zo goed onschuldige) mensen met dit soort maatregelen lastiggevallen worden, vindt men het blijkbaar alleen maar mooi.
  zondag 29 november 2015 @ 13:54:13 #168
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_157898428
Liever dit dan dat EU-gebeuren waar in achterkamertjes ongekozen leiders allerlei miljardenbesluiten nemen.

We leven nu eenmaal in een andere tijd. Brussel zat bijna een week op slot! Dadelijk is het Amsterdam/Den Haag. Nee, bedankt, dan maar wat harder met de regels ter veiligheid.
pi_157898449
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 13:54 schreef tfors het volgende:
Liever dit dan dat EU-gebeuren waar in achterkamertjes ongekozen leiders allerlei miljardenbesluiten nemen.

We leven nu eenmaal in een andere tijd. Brussel zat bijna een week op slot! Dadelijk is het Amsterdam/Den Haag. Nee, bedankt, dan maar wat harder met de regels ter veiligheid.
Het wordt niet veiliger met dit soort maatregelen, we leven al in de meest veilige periode ooit.
pi_157898458
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 13:46 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Omdat blijkt dat dat hetzelfde is als martelen, het is toch logisch dat als onderzoek bepaalde negatieve aspecten aantoont dat de regels daarop aangepast worden?
Hoezo 'blijkt', alsof zoiets opeens is gebleken. Alsof men vijftig jaar geleden niet wist dat iemand levenslang opsluiten voor diegene heel vervelend is. Alsof men nu 'opeens' ontdekt dat dat heel naar is voor de gevangene. Ik schat de heren die dit akkoord zestig jaar geleden tekenden toch wel iets slimmer in dan dat. Misschien dat men er nu anders over denkt, en het nu inhumaan vindt, maar dan pas je het verdrag maar aan. Nu zijn we overgeleverd aan de inzichten van rechters die een jaar geleden nog levenslang oplegden, en het nu opeens inhumaan vinden en dan maar zo'n artikel aangrijpen om het quasi verboden te verklaren.
  zondag 29 november 2015 @ 13:58:10 #171
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_157898488
Iedereen doet gelijk weer alsof er gemoord en gemarteld mag worden. :')
Fade to Black
  zondag 29 november 2015 @ 14:01:18 #172
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_157898543
quote:
7s.gif Op zondag 29 november 2015 13:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het wordt niet veiliger met dit soort maatregelen, we leven al in de meest veilige periode ooit.
Ik weet niet hoor, in mijn leven nog niet eerder meegemaakt dat ik niet een stad kon bezoeken een paar honderd kilometer van mij vandaan waar meer soldaten met mitrailleurs dan toeristen op straat rondliepen.
  zondag 29 november 2015 @ 14:02:27 #173
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157898559
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 08:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Waarvoor heb je dan godverdomme zo'n verdrag, als je dat in de prullenbak kunt gooien wanneer het je uitkomt? :(
Omdat het Verdrag zelf die mogelijkheid biedt misschien?

Bovendien: wat een angsthazen in dit topic.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_157898560
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 13:58 schreef Achterhoker het volgende:
Iedereen doet gelijk weer alsof er gemoord en gemarteld mag worden. :')
Nee hoor.

Maar als ineens op de Herengracht een ME-team een huis binnenvalt om het zonder bevel te doorzoeken dan ... nee wacht, de mensen aan de Herengracht stemmen GroenLinks of D66 en zijn slim genoeg om zich dit scenario voor te stellen. Dus opnieuw:

Maar als ineens in de bloemenwijk in Purmerend een ME-team bij een doorsnee rijtjeshuis binnenvalt om het zonder bevel te doorzoeken, en op andere vergelijkbare plaatsen, en het gevoel zou ontstaan dat iedereen er last van kan krijgen ipv. dat het "alleen maar" een bepaalde minderheid treft, dan zou het denk ik snel gedaan zijn met de steun voor zulk beleid.
pi_157898588
Volgens mij zeggen ze het niet op maar maken ze gebruik van een uitzonderingsbepaling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')