Wij krijgen ze er wel in. Maar ik vind het gewoon sneu zo veel pillen voor het beestje.quote:Op dinsdag 8 december 2015 11:38 schreef Holyme het volgende:
[..]
Pillenschieter is ook nog een optie als de rest niet werkt. Een van mijn katten staat inmiddels op medicatie, mag daar nu niks bij geven (ivm vermoedelijke allergie), en na een paar pillen rechtstreeks geven icm de rest van de behandeling, vond ze het wel mooi geweest. Pillenschieter is niet de meest fijne optie voor de kat, maar hier werkt het nu wel erg goed. Ze is er ook vrij snel aan gewend en tis binnen een paar seconden gedaan
Sterkte.. En wat ongelofelijk lief van je DA om sommige kosten niet in rekening te brengenquote:Op dinsdag 8 december 2015 18:59 schreef CherryLips het volgende:
Dank jullie welHeb hem vanmiddag opgehaald, deed m'n best om niet te janken, wilde gewoon zsm weer weg, stond nog domme grapjes te maken
Heb ook in het doosje gekeken en hem nog even geaaid, alleen z'n oogjes zijn open en al helemaal glazig, en z'n neusje is ook een beetje nat en plat omdat ie tegen de rand van het doosje heeft gelegen, dat vind ik wel naar.
Dierenarts was wel zo aardig om hem met de operatiewond omlaag in het doosje te leggen, ze hadden hem ook mooi op de operatietafel gezet voor me, en hij heeft niet het volledige bedrag van de ingreep in rekening gebracht. Consultatiekosten voor Ollie vanmorgen had hij ook niet in rekening gebracht, dus dat is erg aardig van hem.
Heb nu koppijn en ga patat en chocola halen
quote:Op dinsdag 8 december 2015 18:59 schreef CherryLips het volgende:
Dank jullie welHeb hem vanmiddag opgehaald, deed m'n best om niet te janken, wilde gewoon zsm weer weg, stond nog domme grapjes te maken
Heb ook in het doosje gekeken en hem nog even geaaid, alleen z'n oogjes zijn open en al helemaal glazig, en z'n neusje is ook een beetje nat en plat omdat ie tegen de rand van het doosje heeft gelegen, dat vind ik wel naar.
Dierenarts was wel zo aardig om hem met de operatiewond omlaag in het doosje te leggen, ze hadden hem ook mooi op de operatietafel gezet voor me, en hij heeft niet het volledige bedrag van de ingreep in rekening gebracht. Consultatiekosten voor Ollie vanmorgen had hij ook niet in rekening gebracht, dus dat is erg aardig van hem.
Heb nu koppijn en ga patat en chocola halen
Ik ga hem even een kerstkaartje sturen als bedankje voor de goede zorgenquote:Op dinsdag 8 december 2015 23:47 schreef tonja het volgende:
[..]
Sterkte.. En wat ongelofelijk lief van je DA om sommige kosten niet in rekening te brengen
En over huilen als je huisdier overlijdt... waarom zou je je daarvoor schamen? Gewoon schijt aan hebben, je voelt je hoe je je voelt.
Ik wist niet dat daar zoveel verschil tussen zat en vroeger kocht ik gewoon elke week ander voer maar toen hadden we nog maar twee katten waarvan een Nala is. En welk voer danquote:Op woensdag 9 december 2015 12:16 schreef Candaasje het volgende:
Waarom niet terug naar de gewone variant van RC?
Onze Molly moet nog ingeënt worden voor myxomatose en VHD, dat moet ze altijd in December. Is dat wel slim om dat nu toe doen? Ik maak me misschien nutteloos ongerust, maar ze moet dan naar de dierenarts en als het zo besmettelijk is, is dat niet de beste plaats om heen te gaan.quote:Op woensdag 9 december 2015 09:26 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Konijntjesbaasjes opgelet: er is op dit moment een uitbraak van VHD (dodelijke virusziekte) in Nederland gaande:
http://www.diergeneeskund(...)r-konijnen-door-vhd/
Waarschijnlijk betreft het een nieuwe virus-variant waar geen vaccinatie tegen is. De aanbevolen preventieve maatregelen staan in het linkje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
Alleen kittenvoer mag wel, maar dan moeten zij relatief minder van eten dan volwassen voer (want energierijk), dus dan zouden de poezels niet blij mee zijn. En als zij dat onbeperkt kunnen eten, worden dierenartsen er niet blij mee.quote:Op woensdag 9 december 2015 12:11 schreef Tamashii het volgende:
Lieve dierenarts,
Onze kat Nala is de laatste tijd best erg afgevallen en ze was al niet groot. Onze katten kregen voer van Royal Canin. Echter dankzij gastkittens hebben onze eigen oudere katten ook van de "Kitten" uitvoering gegeten. Voor Nala niet logisch want zij is al veel ouder(hoe oud weten we helaas niet en arts ook niet).
Nala en de rest (3 andere volwassen katten) willen nu geen Whiskas brokjes eten en vinden dit zelfs niet lekker. Zij willen eigenlijk alleen maar dat kittenvoer maar dat lijkt ons niet goed omdat we ze daar enorm van zien eten.
Met deze zak deden we ongeveer een maand voor vier katten:
http://m.zooplus.nl/shop/(...)l_canin_kitten/22872
Nu mijn vraag; wat te doen? Terug naar Kitten voer of misschien mixen of moeten ze niet zeuren?
Vindt hij vast wel liefquote:Op woensdag 9 december 2015 12:16 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ga hem even een kerstkaartje sturen als bedankje voor de goede zorgen
En voor wilde nijnenquote:Op woensdag 9 december 2015 10:19 schreef Candaasje het volgende:
Ik las het ja. Op de faculteit schijnen ze er nu meer onderzoek naar te kunnen doen omdat de onderwijskonijnen dus nu zelf ook ziek zijn geworden.
Voor opvangen is het overigens al helemaal rampzalig.
Overleg het even met je DA. Ik adviseer de inenting in het voorjaar te doen. Myxomatose is tegenwoordig 1 jaar "geldig", maar ik heb toch liever dat het nog "redelijk vers" is tegen de tijd dat het meestal heerst. En dat is laat zomer/begin najaar normaal gesproken.quote:Op woensdag 9 december 2015 12:23 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Onze Molly moet nog ingeënt worden voor myxomatose en VHD, dat moet ze altijd in December. Is dat wel slim om dat nu toe doen? Ik maak me misschien nutteloos ongerust, maar ze moet dan naar de dierenarts en als het zo besmettelijk is, is dat niet de beste plaats om heen te gaan.
quote:Deze diva woont overigens binnen en besteedt haar dag zo'n beetje zo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik waag er morgen wel even een belletje aan, ook omdat we in een gebied wonen wat genoemd wordt in het artikel. En dan zal ik ook meteen vragen wat zij adviseren mbt. enten in de winter of het voorjaar. Toen we Mol uit het asiel haalden, was ze daar geënt in december, dus vandaar dat we dat altijd zo gelaten hebben, al 5 jaar langquote:Op woensdag 9 december 2015 17:19 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Overleg het even met je DA. Ik adviseer de inenting in het voorjaar te doen. Myxomatose is tegenwoordig 1 jaar "geldig", maar ik heb toch liever dat het nog "redelijk vers" is tegen de tijd dat het meestal heerst. En dat is laat zomer/begin najaar normaal gesproken.
VHD komt helaas het hele jaar voor. Maar als het gaat vriezen dan gaat het virus ook dood, hoop ik. Dit is dus een nieuwe variant van VHD, waar tegen nog geen vaccinatie is.
Als je twijfelt, bel je DA, vraag of zij de laatste tijd verdachte zieke konijnen in hun wachtkamer/spreekkamer hadden, voordat je er komt. Maar in principe wordt een DA praktijk goed schoongemaakt en ontsmet.
[..]
Dankjewel voor het antwoord. Twee van onze katten aten dus zoveel ze wilden en zijn inderdaad, nou... goed in proportie.quote:Op woensdag 9 december 2015 17:14 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Alleen kittenvoer mag wel, maar dan moeten zij relatief minder van eten dan volwassen voer (want energierijk), dus dan zouden de poezels niet blij mee zijn. En als zij dat onbeperkt kunnen eten, worden dierenartsen er niet blij mee.![]()
Wat krijgen de poezels? Alleen droogvoer? Als alleen droogvoer, dan moet je toch op zoek naar iets wat zij lekker vinden. Als zij het te lekker vinden en te veel van opeten, moet je trouwens toch overgaan op afgepast eten geven in maaltijden (en niet onbeperkt).
Als de katten natvoer en droogvoer eten, dan minimaal 1 maaltijd per dag natvoer geven en de rest wat brokjes laten knabbelen. Dan is het minder een probleem als zij te weinig brokjes eten.
Terug naar Nala: als de kat heel erg (snel) afvalt en/of slecht eet, dan ligt het bij een gemiddelde NL kat bijna nooit aan het voer! Het is dan toch verstandig om Nala door een DA te laten nakijken: het gebit, nieren, schildklier, suikerziekte?
quote:Op woensdag 9 december 2015 17:24 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik waag er morgen wel even een belletje aan, ook omdat we in een gebied wonen wat genoemd wordt in het artikel. En dan zal ik ook meteen vragen wat zij adviseren mbt. enten in de winter of het voorjaar. Toen we Mol uit het asiel haalden, was ze daar geënt in december, dus vandaar dat we dat altijd zo gelaten hebben, al 5 jaar lang
Je maak 4 kattenvoerstations, voor elke kat apartquote:Op woensdag 9 december 2015 17:38 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Dankjewel voor het antwoord. Twee van onze katten aten dus zoveel ze wilden en zijn inderdaad, nou... goed in proportie.De rest at minder terwijl het er altijd stond. De DA zei ook tegen mij ja ga maar drie keer per dag voeren. Maar hoe red ik dat met vier katten die niet dezelfde behoefte hebben? Ze krijgen ongeveer 4 keer per week nat voer.
Het hangt vanaf welke welke andere "parasieten" je wil aanpakken.quote:Op woensdag 9 december 2015 20:09 schreef Poesopstokje het volgende:
Hoi DDA!![]()
Ik wil graag voor mijn kat een all-in-one pilletje/pippetje gebruiken tegen de vlooien/wormen/parasieten e.d.
Bestaat zoiets? En heb je misschien een aanbeveling voor een bepaald merk?
Dankje!
Hoi, dankjewel voor je snelle reactie!quote:Op donderdag 10 december 2015 10:13 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Het hangt vanaf welke welke andere "parasieten" je wil aanpakken.![]()
Broadline: tegen vlooien, teken, lintwormen en spoelwormen (incl preventie Dirofilaria immitis hartworm, mocht de poezel naar de zonnige Middellandse zee willen). Niet tegen (oor)mijten, schurft ed.
Stronghold Kat: vlooien, spoelwormen, oormijten. Niet tegen teken. Niet tegen lintwormen, maar als je de vlooien aanpakt en de poezel geen muizen/ratten/wilde vogels eet, dan zijn lintwormen niet echt een probleem.
Advocate Kat: vlooien, schurft, oormijt, Demodex, spoelwormen. Niet tegen teken of lintwormen.
Verder kan ik mij even niet snel een spot on bedenken. Je heb natuurlijk nog bandjes, zoals MultiX.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |