abonnement Unibet Coolblue
pi_164106423
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 16:02 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Denk niet dat ze zo snugger zijn om dat diplomatisch goed uit te spelen. Chinezen hebben nog weinig ervaring met een moderne grootmacht zijn. Met de Aziatische landen alleen al durven ze alleen maar bilateraal te onderhandelen.
_O- _O-

Vandaar ook dat de ASEAN meeting van de afgelopen week geen gezamelijk statement heeft kunnen maken over de uitkomst van het tribunaal.
China maakte geen deel uit van de ASEAN meeting maar was wel aanwezig. Ze zijn meesters in diplomatie achter de schermen.

Dit was het moment dat de zuid oost aziatische landen een tik hadden kunnen uitdelen aan China door een gezamelijk statement uit te brengen maar jammer, helaas.
  zaterdag 30 juli 2016 @ 13:45:57 #152
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_164109005
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 11:35 schreef Kenzi het volgende:

[..]

_O- _O-

Vandaar ook dat de ASEAN meeting van de afgelopen week geen gezamelijk statement heeft kunnen maken over de uitkomst van het tribunaal.
China maakte geen deel uit van de ASEAN meeting maar was wel aanwezig. Ze zijn meesters in diplomatie achter de schermen.

Dit was het moment dat de zuid oost aziatische landen een tik hadden kunnen uitdelen aan China door een gezamelijk statement uit te brengen maar jammer, helaas.
Je weet dat alleen Cambodja dwars lag hè? :') Hielenlikker van China. Maar je staat in dit topic al bekend als de Chinafapper, dus serieus neem ik je al niet meer.
pi_164111527
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 13:45 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Je weet dat alleen Cambodja dwars lag hè? :') Hielenlikker van China. Maar je staat in dit topic al bekend als de Chinafapper, dus serieus neem ik je al niet meer.
oh gut gut gut ... "Chinafapper" ....ga tegen de mening in van het gepeupel en je bent gelijk een "chinafapper"
er zijn zat kritische dingen die ik over China heb gemeld maar die lees je voor het gemak niet?
zo stoer om met het klootjesvolk mee te lullen, niet de ballen hebben een kritische blik te hebben. :z

waar in de post die jij quote staat iets dat ik China zou verheerlijken? Ik zeg dat dit het moment was dat de ASEAN een vuist had kunnen maken. dat is een FEIT.
Ze hebben het niet gedaan, FEIT.

Maar goed, de meeste hier in dit topic hebben het kritisch en nadenkend vermogen van een aardappel en komen hier alleen om te rellen :O
  zondag 31 juli 2016 @ 13:18:28 #154
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_164128530
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 02:21 schreef crystal_meth het volgende:
What looked like a huge defeat for China may actually play into Beijing's hands.

http://foreignpolicy.com/(...)x-hague-philippines/

China Has Much to Gain From the South China Sea Ruling

The decision regarding Itu Aba allows China to challenge excessive EEZs claimed by Japan, the U.S., France, and others.
http://thediplomat.com/20(...)th-china-sea-ruling/
http://foreignpolicy.com/(...)&utm_campaign=buffer

Dit lijkt mij er dichter bij zitten.

Want mijn god wat kletst die kerel uit jouw eerste link er op los.
http://thediplomat.com/20(...)h-china-sea-patrols/

Had nog een betere link maar krijg die nu niet gevonden.

[ Bericht 5% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 31-07-2016 13:26:07 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_164188202
China is broadcasting propaganda about the South China Sea into the heart of Times Square! A giant billboard for state-run Xinhua news has been playing 24/7 365 days a year since 2011. Has China's soft power gone too far?
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 19:39:12 #157
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_164250045
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 22:27 schreef Odaiba het volgende:
China is broadcasting propaganda about the South China Sea into the heart of Times Square! A giant billboard for state-run Xinhua news has been playing 24/7 365 days a year since 2011. Has China's soft power gone too far?
https://www.theguardian.c(...)tnam-airports-hacked
pi_164250674
quote:
Dat kan natuurlijk ook :P
  zondag 14 augustus 2016 @ 23:43:46 #159
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_164537775
quote:
Exclusive: Vietnam moves new rocket launchers into disputed South China Sea - sources

Vietnam has discreetly fortified several of its islands in the disputed South China Sea with new mobile rocket launchers capable of striking China's runways and military installations across the vital trade route, according to Western officials.

Diplomats and military officers told Reuters that intelligence shows Hanoi has shipped the launchers from the Vietnamese mainland into position on five bases in the Spratly islands in recent months, a move likely to raise tensions with Beijing.

The launchers have been hidden from aerial surveillance and they have yet to be armed, but could be made operational with rocket artillery rounds within two or three days, according to the three sources.

Vietnam's Foreign Ministry said the information was "inaccurate", without elaborating.

Deputy Defence Minister, Senior Lieutenant-General Nguyen Chi Vinh, told Reuters in Singapore in June that Hanoi had no such launchers or weapons ready in the Spratlys but reserved the right to take any such measures.

"It is within our legitimate right to self-defense to move any of our weapons to any area at any time within our sovereign territory," he said.

The move is designed to counter China's build-up on its seven reclaimed islands in the Spratlys archipelago. Vietnam's military strategists fear the building runways, radars and other military installations on those holdings have left Vietnam's southern and island defenses increasingly vulnerable.

Military analysts say it is the most significant defensive move Vietnam has made on its holdings in the South China Sea in decades.

Hanoi wanted to have the launchers in place as it expected tensions to rise in the wake of the landmark international court ruling against China in an arbitration case brought by the Philippines, foreign envoys said.

The ruling last month, stridently rejected by Beijing, found no legal basis to China's sweeping historic claims to much of the South China Sea.

Vietnam, China and Taiwan claim all of the Spratlys while the Philippines, Malaysia and Brunei claim some of the area.

"China has indisputable sovereignty over the Spratly islands and nearby waters," China’s Foreign Ministry said in a faxed statement on Wednesday. "China resolutely opposes the relevant country illegally occupying parts of China’s Spratly islands and reefs and on these illegally occupied Spratly islands and reefs belonging to China carrying out illegal construction and military deployments.”

The United States is also monitoring developments closely.

"We continue to call on all South China Sea claimants to avoid actions that raise tensions, take practical steps to build confidence, and intensify efforts to find peaceful, diplomatic solutions to disputes," a State Department official said.

STATE-OF-THE-ART SYSTEM

Foreign officials and military analysts believe the launchers form part of Vietnam's state-of-art EXTRA rocket artillery system recently acquired from Israel.

EXTRA rounds are highly accurate up to a range of 150 km (93 miles), with different 150 kg (330 lb) warheads that can carry high explosives or bomblets to attack multiple targets simultaneously. Operated with targeting drones, they could strike both ships and land targets.

That puts China's 3,000-metre runways and installations on Subi, Fiery Cross and Mischief Reef within range of many of Vietnam's tightly clustered holdings on 21 islands and reefs.

While Vietnam has larger and longer range Russian coastal defense missiles, the EXTRA is considered highly mobile and effective against amphibious landings. It uses compact radars, so does not require a large operational footprint - also suitable for deployment on islets and reefs.

"When Vietnam acquired the EXTRA system, it was always thought that it would be deployed on the Spratlys...it is the perfect weapon for that," said Siemon Wezeman, a senior arms researcher at the Stockholm International Peace Research Institute (SIPRI).

There is no sign the launchers have been recently test fired or moved.

China took its first Spratlys possessions after a sea battle against Vietnam's then weak navy in 1988. After the battle, Vietnam said 64 soldiers with little protection were killed as they tried to protect a flag on South Johnson reef - an incident still acutely felt in Hanoi.

In recent years, Vietnam has significantly improved its naval capabilities as part of a broader military modernization, including buying six advanced Kilo submarines from Russia.

Carl Thayer, an expert on Vietnam's military at the Australian Defence Force Academy, said the deployment showed the seriousness of Vietnam's determination to militarily deter China as far as possible.

"China's runways and military installations in the Spratlys are a direct challenge to Vietnam, particularly in their southern waters and skies, and they are showing they are prepared to respond to that threat," he said. "China is unlikely to see this as purely defensive, and it could mark a new stage of militarization of the Spratlys."

Trevor Hollingsbee, a former naval intelligence analyst with the British defense ministry, said he believed the deployment also had a political factor, partly undermining the fear created by the prospect of large Chinese bases deep in maritime Southeast Asia.

"It introduces a potential vulnerability where they was none before - it is a sudden new complication in an arena that China was dominating," he said.
Bron.
pi_164543907
quote:
4s.gif Op zondag 14 augustus 2016 23:43 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Bron.
Wat zijn de Chinezen weer goed bezig :') .
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_164544675
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 09:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Wat zijn de Chinezen weer goed bezig :') .
Vietnamezen ...lezen is moeilijk maar je kan het best als je het maar probeerd.
pi_164546069
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 10:24 schreef Kenzi het volgende:

[..]

Vietnamezen ...lezen is moeilijk maar je kan het best als je het maar probeerd.
Geldt voor jou hetzelfde, vanzelfsprekend heb ik gezien dat het om Vietnam ging.
Het ging er meer om dat dat hele vliegvelden plan aan het backfiren is.

Het opstellen van deze raketten maakt die eilanden in 1 klap onbruikbaar. Ze hebben een wapenwedloop ontketend.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_164570868
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 22:27 schreef Odaiba het volgende:
China is broadcasting propaganda about the South China Sea into the heart of Times Square! A giant billboard for state-run Xinhua news has been playing 24/7 365 days a year since 2011. Has China's soft power gone too far?
Als ze daar hun geld aan willen verspillen... _O-
Ze zien over het hoofd dat staatspropaganda niet zo effectief is als er veel andere media zijn waarin een ander geluid te horen is.

De Chinezen zijn nu hard aan het werken aan het ontwikkelen van een groot vliegdekschip (het moet het grootste van de wereld worden), afgekeken van een Russisch vds wat ze eerder hadden gekocht. Soms vraag ik me af of dat het een plan van de Chinezen was om de fabriek van de wereld te worden met de gedachte dat ze zodoende leren hoe het werkt en hoe ze het kunnen namaken, hopende dat ze het ook zouden kunnen verbeteren. Ik ben benieuwd, iets zegt mij dat je meer leert door zelf de dingen uit te vinden en dat het feit dat ze het allemaal afkijken de Chinese bedrijven minder innovatief maakt. Anderzijds, als ze voldoende ingenieurs in het 'westen' laten opleiden en die mensen in hun eigen land de ruimte geven om hun ding te doen...
Het zijn interessante tijden.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_164571126
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 23:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Als ze daar hun geld aan willen verspillen... _O-
Ze zien over het hoofd dat staatspropaganda niet zo effectief is als er veel andere media zijn waarin een ander geluid te horen is.

De Chinezen zijn nu hard aan het werken aan het ontwikkelen van een groot vliegdekschip (het moet het grootste van de wereld worden), afgekeken van een Russisch vds wat ze eerder hadden gekocht. Soms vraag ik me af of dat het een plan van de Chinezen was om de fabriek van de wereld te worden met de gedachte dat ze zodoende leren hoe het werkt en hoe ze het kunnen namaken, hopende dat ze het ook zouden kunnen verbeteren. Ik ben benieuwd, iets zegt mij dat je meer leert door zelf de dingen uit te vinden en dat het feit dat ze het allemaal afkijken de Chinese bedrijven minder innovatief maakt. Anderzijds, als ze voldoende ingenieurs in het 'westen' laten opleiden en die mensen in hun eigen land de ruimte geven om hun ding te doen...
Het zijn interessante tijden.
HEt is goedkoper om iets over te nemen wat al bekend is dan het helemaal zelf te moeten uitvogelen. Uiteindelijk zullen ze kwa technologie op gelijke voet staan met andere kennislanden en dan is de potentie in China heel groot om vervolgens zelf weer grote uitvindingen en ontdekkingen te doen. Kijk bijvoorbeeld naar hoe snel technologie bedrijven al gegroeid zijn. bepaalde Chineze smartphone bedrijven kunnen al concureren met Koreaanse en Japanse bedrijven.
pi_164571287
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 23:54 schreef Odaiba het volgende:

[..]

HEt is goedkoper om iets over te nemen wat al bekend is dan het helemaal zelf te moeten uitvogelen. Uiteindelijk zullen ze kwa technologie op gelijke voet staan met andere kennislanden en dan is de potentie in China heel groot om vervolgens zelf weer grote uitvindingen en ontdekkingen te doen. Kijk bijvoorbeeld naar hoe snel technologie bedrijven al gegroeid zijn.
Het is niet omdat je van A-Z weet hoe je het moet produceren dat je daarom ook dezelfde kennis en inzichten hebt. Het humane kapitaal, opgebouwd in de loop van decennia of zelfs eeuwen, hebben zij nog niet in het technologische vakgebied. Het feit dat al die slimme mensen hiermee hebben geworsteld en binnen die bedrijven zijn blijven werken en daar kennis hebben overgedragen is van onschatbare waarde. Dat ze hierbij eveneens veel doodlopende paden hebben verkend, waar die Chinezen nu niet mee in aanraking komen voor de reeds bestaande technologie, is eveneens van onschatbare waarde, je leert meer van alles wat fout gaat dan van je successen in dat vakgebied.

Dat wil niet zeggen dat China zich niet goed kan ontwikkelen - zie het mogelijke scenario wat ik in de vorige reactie schetste - het punt is dat ze er niet zullen komen met enkel het jatten van wat wij hebben ontwikkeld. Als ze dat denken dan komen ze van een koude kermis thuis. Mogelijk zijn ze slimmer dan dat en weten ze wel heel erg goed wat ze doen. De komende 10-20 jaar zullen we het wel gaan zien. :)

quote:
bepaalde Chineze smartphone bedrijven kunnen al concureren met Koreaanse en Japanse bedrijven.
Ik betwijfel dat ze kunnen concurreren met Samsung buiten de budgetmarkt maar ik kan hier geen uitspraak over doen aangezien ik werkelijk geen enkele interesse heb in smartphones (ik ben meer geïnteresserd in PC's), een telefoon dient voor mij om mee te bellen en te SMS'en, als je er ook nog foto's mee kan maken en je een GPS-functie hebt dan is dat mooi meegenomen en that's it wat mij betreft.
Zuid-Korea kreeg trouwens die high-tech sector en het goede onderwijs (ja, dat is ironisch gezien de huidige slechte staat van het USA-onderwijs, zoals het ironisch is dat Ajax Barcelona groot maakte gezien de huidige staat van Ajax _O-) dankzij de invloed van de USA en dit hing weer samen met wat er met Korea (noord+zuid) gebeurde. Zo verlaagde de USA de marktdrempels en gaf de USA allerlei technologie en adviezen aan Zuid-Korea.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_164571691
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 23:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is niet omdat je van A-Z weet hoe je het moet produceren dat je daarom ook dezelfde kennis en inzichten hebt. Het humane kapitaal, opgebouwd in de loop van decennia of zelfs eeuwen, hebben zij nog niet in het technologische vakgebied. Het feit dat al die slimme mensen hiermee hebben geworsteld en binnen die bedrijven zijn blijven werken en daar kennis hebben overgedragen is van onschatbare waarde. Dat ze hierbij eveneens veel doodlopende paden hebben verkend, waar die Chinezen nu niet mee in aanraking komen voor de reeds bestaande technologie, is eveneens van onschatbare waarde, je leert meer van alles wat fout gaat dan van je successen in dat vakgebied.

Dat wil niet zeggen dat China zich niet goed kan ontwikkelen - zie het mogelijke scenario wat ik in de vorige reactie schetste - het punt is dat ze er niet zullen komen met enkel het jatten van wat wij hebben ontwikkeld. Als ze dat denken dan komen ze van een koude kermis thuis. Mogelijk zijn ze slimmer dan dat en weten ze wel heel erg goed wat ze doen. De komende 10-20 jaar zullen we het wel gaan zien. :)

[..]

Ik betwijfel dat ze kunnen concurreren met Samsung buiten de budgetmarkt maar ik kan hier geen uitspraak over doen aangezien ik werkelijk geen enkele interesse heb in smartphones (ik ben meer geïnteresserd in PC's), een telefoon dient voor mij om mee te bellen en te SMS'en, als je er ook nog foto's mee kan maken en je een GPS-functie hebt dan is dat mooi meegenomen en that's it wat mij betreft.
Zuid-Korea kreeg trouwens die high-tech sector en het goede onderwijs (ja, dat is ironisch gezien de huidige slechte staat van het USA-onderwijs, zoals het ironisch is dat Ajax Barcelona groot maakte gezien de huidige staat van Ajax _O-) dankzij de invloed van de USA en dit hing weer samen met wat er met Korea (noord+zuid) gebeurde. Zo verlaagde de USA de marktdrempels en gaf de USA allerlei technologie en adviezen aan Zuid-Korea.
Vroeger dacht men zo ook over Japan. goedkoop en gejat namaakspul dat ze maakten en niet veel later kwamen de gouden jaren. Ik heb er wel vertrouwen in dat China dit ook weet te behalen.
pi_164577719
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 00:09 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Vroeger dacht men zo ook over Japan. goedkoop en gejat namaakspul dat ze maakten en niet veel later kwamen de gouden jaren. Ik heb er wel vertrouwen in dat China dit ook weet te behalen.
Met dien verschil dat Japan al in 1860 begon en in 1908 al een moderne Russische vloot versloegen.

Overigens met je eens dat China daar ook nog wel gaat komen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_167628569
quote:
Alsof China en de VS een oorlog beginnen om de Spratley-eilanden of all places :')
blablablabla
pi_167666199
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2016 23:13 schreef Elan het volgende:

[..]

Alsof China en de VS een oorlog beginnen om de Spratley-eilanden of all places :')
Niet om die eillanden. Vele deskundigen zijn het erover eens dat de volgende grote oorlog zal gaan om grondstoffen. Om die gronstoffen te krijgen moet je dus zorgen dat je vijand deze grondstoffen niet krijgt. Dan wordt die route opeens belangrijk en is er een aanvals plan nodig. Wel grappig, want willen ingrijpen zal alleen nog maar meer grondstoffen vergen.

We weten niet hoe de volgende wereldoorlog zal zijn en worden uitgelokt. Vroeger werden ze gevoerd voor minder, dus politici zijn niet altijd rationeel.
pi_167669151
quote:
2s.gif Op woensdag 2 december 2015 15:42 schreef Heilwasser het volgende:

[..]

Ik zie niet wie op dit moment of in de nabije toekomst China wil binnenvallen. Het gaat puur om de belachelijke claims die China op wat eilandjes legt en hun agressieve houding hieromtrent.

Niemand wil delen van China hebben, enkel vrije toegang tot de zee.
Kunstmatige eilandjes meteen nuken.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  donderdag 26 januari 2017 @ 20:49:17 #172
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_168451662
quote:
China says will protect South China Sea sovereignty

China said on Tuesday it had "irrefutable" sovereignty over disputed islands in the South China Sea after the White House vowed to defend "international territories" in the strategic waterway.

White House spokesman Sean Spicer in his comments on Monday signaled a sharp departure from years of cautious U.S. handling of China's assertive pursuit of territorial claims in Asia.

"The U.S. is going to make sure that we protect our interests there," Spicer said when asked if Trump agreed with comments by his secretary of state nominee, Rex Tillerson. On Jan. 11, Tillerson said China should not be allowed access to islands it has built in the contested South China Sea.

"It's a question of if those islands are in fact in international waters and not part of China proper, then yeah, we're going to make sure that we defend international territories from being taken over by one country," Spicer said.

Chinese Foreign Ministry spokeswoman Hua Chunying told a regular news briefing on Tuesday "the United States is not a party to the South China Sea dispute".

China claims most of the South China Sea, while Taiwan, Malaysia, Vietnam, the Philippines and Brunei claims parts of the sea that commands strategic sealanes and has rich fishing grounds along with oil and gas deposits.

China's sovereignty over the Spratly Islands in the South China Sea was "irrefutable" Hua said. But China was also dedicated to protecting freedom of navigation and wants talks with nations directly involved to find a peaceful solution.

"We urge the United States to respect the facts, speak and act cautiously to avoid harming the peace and stability of the South China Sea," Hua said.

"Our actions in the South China Sea are reasonable and fair. No matter what changes happen in other countries, what they say or what they want to do, China's resolve to protect its sovereignty and maritime rights in the South China Sea will not change," she added.

BAR ACCESS TO ISLANDS

Tillerson's remarks at his Senate confirmation hearing prompted Chinese state media to say at the time that the United States would need to "wage war" to bar China's access to the islands, where it has built military-length air strips and installed weapons systems.

Tillerson was asked at the hearing whether he supported a more aggressive posture toward China and said: "We're going to have to send China a clear signal that, first, the island-building stops and, second, your access to those islands also is not going to be allowed."

The former Exxon Mobil Corp (XOM.N) chairman and chief executive did not elaborate on what might be done to deny China access to the islands.

But analysts said his comments, like those of Spicer, suggested the possibility of U.S. military action, or even a naval blockade. Such action would risk an armed confrontation with China, an increasingly formidable nuclear-armed military power. It is also the world's second-largest economy and the target of Trump accusations it is stealing American jobs.

Spicer declined to elaborate when asked how the United States could enforce such a move against China, except to say: "I think, as we develop further, we'll have more information on it."

Tillerson narrowly won approval from a Senate committee on Monday and is expected to win confirmation from the full Senate.

RISK OF DANGEROUS ESCALATION

Military experts said that while the U.S. Navy has extensive capabilities in Asia to stage blockading operations with ships, submarines and planes, any such move against China's growing naval fleets would risk a dangerous escalation.

Aides have said that Trump plans a major naval build-up in East Asia to counter China's rise.

China's foreign ministry said earlier this month it could not guess what Tillerson meant by his remarks, which came after Trump questioned Washington's longstanding and highly sensitive "one-China" policy over Taiwan.

Washington-based South China Sea expert Mira Rapp-Hooper at the Center for a New American Security called the threats to bar China's access in the South China Sea "incredible" and said it had no basis in international law.

"A blockade - which is what would be required to actually bar access - is an act of war," she added.

"The Trump administration has begun to draw red lines in Asia that they will almost certainly not be able to uphold, but they may nonetheless be very destabilizing to the relationship with China, invite crises, and convince the rest of the world that the United States is an unreliable partner."

Bonnie Glaser at the Center for Strategic and International Studies think tank called Spicer's remarks "worrisome" and said the new administration was "sending confusing and conflicting messages."

Dean Cheng, a China expert at the conservative Heritage Foundation, said Spicer's remarks showed the South China Sea was an important issue for the Trump administration.

He said it was significant that neither Spicer nor Tillerson had been specific as to what actions would be taken and this left open the possibility that economic measures - instead of military steps - could be used against China and firms that carry out island building.
Bron.
pi_168452399
quote:
99s.gif Op donderdag 26 januari 2017 20:49 schreef Gary_Oak het volgende:
Aides have said that Trump plans a major naval build-up in East Asia to counter China's rise.
pi_168456118
quote:
Kan nog gezellig worden :P.
  Moderator vrijdag 3 februari 2017 @ 13:31:15 #175
8781 crew  Frutsel
pi_168639151
quote:
Trumps chefstrateeg Bannon: "Binnen vijf tot tien jaar zijn we in oorlog met China"

Donald Trumps topadviseur en chefstrateeg Steve Bannon, voormalig hoofdredacteur van de radicaalconservatieve nieuwssite Breitbart News, meent dat de Verenigde Staten binnen enkele jaren ten oorlog zullen trekken tegen China. Nu de 'speciale adviseur' ongeziene macht krijgt binnen het Witte Huis, komen de uitspraken die hij deed tijdens zijn radioshow op Breitbart opnieuw onder de aandacht.

We trekken binnen vijf tot tien jaar ten oorlog in de Zuid-Chinese Zee, toch? Daar bestaat geen twijfel over

De extreemrechtse Bannon, die er geen geheim van maakt dat hij een voorstander is van zogenaamde Blanke Heerschappij (White Supremacy), meent dat er een oorlog zit aan te komen met de Zuid-Chinese Zee als inzet. Let wel: een wereldwijde oorlog tegen wat hij 'het islamitisch fascisme' noemt dat de joods-christelijke waarden van het Westen zou bedreigen, is volgens Bannon al volop aan de gang.

Anti-China
"We trekken binnen vijf tot tien jaar ten oorlog in de Zuid-Chinese Zee, toch?", zei Bannon tijdens zijn radioprogramma in maart vorig jaar. "Daar bestaat geen twijfel over. Ze (de Chinezen, red.) bouwen er zandbanken die dienstdoen als vaste vliegdekschepen en plaatsen er raketten op. Zo naderen ze de Verenigde Staten, maar ze houden vol dat het hun territoriale wateren zijn".

De spanningen tussen China en de VS zijn de voorbije jaren toegenomen door het dispuut over wie nu eigenlijk aanspraak kan maken op dat deel van de Stille Zuidzee. China en de omliggende landen (Filippijnen, Vietnam, Taiwan) leggen in de Zuid-Chinese Zee eilanden aan om een zo groot mogelijk gebied te claimen. De VS claimen dat gebied niet, maar argumenteren dat het niet aan één staat toebehoort. Omdat de VS verschillende defensiepacten heeft gesloten met bijvoorbeeld Taiwan en de Filippijnen, is de VS indirect betrokken.

Sinds de verkiezing van Donald Trump en de anti-Chinese retoriek die Trumps campagne kenmerkte, is de relatie tussen de VS en China bijzonder gespannen.
Lees ook
"Donald Trump is volop staatsgreep aan het plegen"
Man die media als politieke tegenstanders ziet krijgt toegang tot Amerikaanse Nationale Veiligheidsraad
Topadviseur Trump: "Media zijn oppositiepartij en moeten zwijgen"

Lenin wilde de staat vernietigen en dat is ook mijn doel. Ik wil het hele huidige establishment doen instorten en vernietigen
Steve Bannon
Vorige week verklaarde een hooggeplaatste Chinese militair nog dat een oorlog met de VS "niet zomaar een slogan" is maar "een praktische realiteit" wordt. Hij pleitte voor een verhoogde militaire aanwezigheid in de Oost- en Zuid-Chinese Zee om dat gebied te beschermen.

Zitje in Nationale Veiligheidsraad
De standpunten van Trumps topadviseur Steve Bannon krijgen meer aandacht nu hij meer macht verwerft binnen het Witte Huis. Zo krijgt Bannon in de toekomst toegang tot alle zittingen van de Nationale Veiligheidsraad, het adviesorgaan dat in belangrijke mate het buitenland- en veiligheidsbeleid bepaalt.

Ook Reince Priebus, de stafchef van het Witte Huis, zou voor alle vergaderingen van de Nationale Veiligheidsraad uitgenodigd worden. In die Nationale Veiligheidsraad zetelen traditioneel enkel legergeneraals en hooggeplaatsten van de inlichtingendiensten.

Anti-media, anti-establishment
Bannon noemde de media vorige week nog 'de oppositiepartij', een uitspraak die Trump prompt ook via een tweet de wereld instuurde. Bannon vergeleek zichzelf ooit met de Russische revolutionair Vladimir Lenin, de eerste leider van de Sovjet-Unie. "Lenin wilde de staat vernietigen en dat is ook mijn doel. Ik wil het hele huidige establishment doen instorten en vernietigen", verklaarde hij tegenover The Daily Beast.

Als we niet vasthouden aan ons geloof en het verdedigen tegen de nieuwe barbarij, zal alles vernield worden waar we de voorbije 2.000 tot 2.500 jaar aan gebouwd hebben. We zijn in oorlog met jihadistisch islamistisch fascisme. Die oorlog deint veel sneller uit dan onze overheden kunnen bevatten
Steve Bannon tijdens een toespraak in het Vaticaan
Joods-christelijk waardensysteem
De 63-jarige Bannon is er heilig van overtuigd dat er fundamentele veranderingen aan de gang zijn in de VS en het Westen en dat het joods-christelijke waardensysteem wordt bedreigd.

Tijdens een interview met Vanity Fair in de zomer van vorig jaar zei Bannon nog over Trump: "Voor ons is hij een stomp instrument. Ik weet niet of hij het echt begrijpt". Maar wat zou Trump dan niet begrijpen?

Crisistheorie
In een toespraak voor de conservatieve groepering Liberty Restoration Foundation, verklaarde Bannon: "Dit is de vijfde grote crisis in de Amerikaanse geschiedenis. We hebben de Revolutie gehad, de Burgeroorlog, de Grote Depressie en de Tweede Wereldoorlog. We staan voor de vijfde grote ommekeer in de geschiedenis van Amerika".

"Oorlog met islamitisch fascisme"
Drie jaar later, in 2014, waarschuwde Bannon voor een grote crisis tijdens een conferentie in het Vaticaan. "Sinds de val van de Sovjet-Unie zijn we het spoor bijster. Nu, in de 21ste eeuw, beleven we een crisis van onze kerk, van ons geloof, een crisis van het Westen, een crisis van het kapitalisme. We staan aan het begin van een brutaal en bloederig conflict. Als we niet vasthouden aan ons geloof en het verdedigen tegen de nieuwe barbarij, zal alles vernield worden waar we de voorbije 2.000 tot 2.500 jaar aan gebouwd hebben. We zijn in oorlog met jihadistisch islamistisch fascisme. Die oorlog deint veel sneller uit dan onze overheden kunnen bevatten".

Hij noemde het "een wereldoorlog, iets wat we helaas heel snel onder ogen zullen moeten zien".

"We zitten middenin een crisis van de onderbouw van het kapitalisme, en daar bovenop staan we aan het begin van een wereldwijde oorlog tegen islamitisch fascisme".

Bannon is een fan van amateurhistorici Neil Howe en William Strauss. Die zien in de Amerikaanse geschiedenis een cyclus van 80 jaar, waarbij telkens de oude orde wordt vernietigd en een nieuwe orde wordt geschapen door een grote crisis.

Maar Bannon is niet de enige die een nieuw grootschalig conflict ziet naderen. Voormalig Sovjetleider Michail Gorbatsjov stelde onlangs dat we afstevenen op een Derde Wereldoorlog. Voormalig Britse premier David Cameron waarschuwde dat de brexit de Europese Unie kan vernietigen en de vonk kan zijn voor een nieuwe Europese oorlog.
pi_168639789
Het westen zet China en Japan tegen elkaar op.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 18:57:43 #177
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_168644785
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 14:07 schreef HSG het volgende:
Het westen zet China en Japan tegen elkaar op.
Die hebben al ruzie. :')
pi_168649463
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 18:57 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Die hebben al ruzie. :')
Allemaal de schuld van het westen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 23:35:57 #179
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_168653100
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 21:41 schreef HSG het volgende:

[..]

Allemaal de schuld van het westen.
Je weet dat Japan en China ook een geschil hebben met eilanden? :') Het Westen heeft ze echt niet met dat geschil opgestookt hoor.
pi_168657107
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 23:35 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Je weet dat Japan en China ook een geschil hebben met eilanden? :') Het Westen heeft ze echt niet met dat geschil opgestookt hoor.
Alles is de schuld van de EU en VS.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_168663348
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 14:07 schreef HSG het volgende:
Het westen zet China en Japan tegen elkaar op.
Dat hebben de Jappen aan zichzelf te danken. de Chinezen zijn niet vergeten dat Japan miljoenen Chinezen hebben vermoord.
Ура для россии
  zaterdag 4 februari 2017 @ 17:22:39 #182
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_168665553
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 09:32 schreef HSG het volgende:

[..]

Alles is de schuld van de EU en VS.
Ga lekker naar ONZ als je niet serieus kan reageren.
pi_168688487
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 15:23 schreef Woestijnvos het volgende:

[..]

Dat hebben de Jappen aan zichzelf te danken. de Chinezen zijn niet vergeten dat Japan miljoenen Chinezen hebben vermoord.
Racist!!
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_168820950
quote:
South China Sea: US reports 'unsafe encounter' with Chinese military aircraft

Navy surveillance aircraft and Chinese military aircraft come within 1,000ft of each other near contested reef in apparently unintentional encounter, US says


A KJ-200 airborne early warning and control plane, at left. A similar plane was involved in the ‘unsafe encounter’. Photograph: Mark Schiefelbein/AP

A Chinese military aircraft had an “unsafe” encounter with a US navy surveillance aircraft near a contested reef in the South China Sea, according to the US Pacific command.

The two planes came within 1,000ft (300 meters) of each other during Wednesday’s incident near the Scarborough shoal, which is claimed by both the Philippines and China, according to Pentagon spokesman Jeff Davis.

The close encounter comes amid heightened tensions between the USand China over Beijing’s moves to establish a presence in disputed areas of the South China Sea by building out reefs and atolls into artificial islands.

“On February 8 (local), an interaction characterized by US Pacific command as ‘unsafe’ occurred in international airspace above the South China Sea between a Chinese KJ-200 aircraft and a US Navy P-3C aircraft,” said US Pacific command spokesman Rob Shuford.

“The US Navy P-3C was on a routine mission operating in accordance with international law.”

Davis said the Chinese aircraft essentially “crossed the nose” of the American plane, causing it to “make an immediate turn”.

“We don’t see any evidence that it was intentional,” the spokesman said.

“Clearly we have our disagreements with China over militarization of South China Sea,” he said, but interactions between ships and planes “are largely professional and safe”.

“This seems to be a one-off.”

The KJ-200 is an airborne early warning and command plane while the P-3 is a maritime surveillance aircraft.

The Pacific command said it would address the issue “in appropriate diplomatic and military channels”.

China asserts sovereignty over almost all of the resource-rich region despite rival claims from sout-east Asian neighbors and has rapidly built reefs into artificial islands capable of hosting military planes.

Donald Trump’s administration so far has taken a tough stance on China’s claims in the South China Sea, insisting it will defend international interests there.

During his confirmation hearings, the new US secretary of state, Rex Tillerson, raised the threat of blocking China’s access to the contested islands.

Under Barack Obama’s administration, Washington insisted it was neutral on the question of sovereignty over the South China Sea islets, reefs and shoals, calling for the disputes to be resolved under international law.

But the US has dispatched aircraft and naval patrols to assert its rights of passage through international spaces.

https://www.theguardian.c(...)y-aircraft-encounter
pi_168996323
quote:
VS stuurt vliegdekschepen naar Zuid-Chinese Zee voor patrouille



De Verenigde Staten zijn begonnen met het sturen van vliegdekschepen voor het patrouilleren van de Zuid-Chinese Zee.

Dat meldt de Amerikaanse marine zaterdag.

Het is de laatste ontwikkeling in de situatie rond de betwiste waterweg. Het ministerie van Buitenlandse Zaken van China waarschuwde de VS woensdag vanwege "provocaties tegen de souvereiniteit" van het land in de Zuid-Chinese Zee.

China zei dat geen enkele buitenlandse provocatie het land ervan kan weerhouden om militaire oefeningen uit te voeren op zee. "Voortaan zullen oefeningen van het Chinese leger ver op zee tot de normaalste zaak van de wereld horen", aldus China eerder in reactie op berichten van mogelijke nieuwe marinepatrouilles van de VS in de Zuid-Chinese Zee.

Zuid-Chinese Zee
China claimt verschillende eilanden in de Zuid-Chinese Zee. Afgelopen zomer legden Chinese autoriteiten een uitspraak van het Permanente Hof van Arbitrage in Den Haag naast zich neer dat concludeerde dat het land "geen historisch recht" heeft op de eilandengroep, die volgens de VN behoort tot Filipijns grondgebied. China plaatste anti-raketsystemen en luchtafweersystemen op enkele van deze eilanden.

Onlangs waarschuwde de Amerikaanse kandidaat minister van Buitenlandse Zaken, Rex Tillerson, China door te zeggen dat het land de toegang tot de eilanden moet worden ontzegd. Volgens de Communistische Partij kunnen dergelijke opmerkingen China niet stoppen om militaire oefeningen te doen. "Deze provocaties, druk, fantasieën en overdrijvingen kunnen de normale oefeningen van het Chinese leger niet tegenhouden", staat in het partijblad te lezen.

http://www.nu.nl/buitenla(...)zee-patrouille-.html
De Trump administratie voert de spanningen nog even omhoog in de regio.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 13 juli 2017 @ 23:55:20 #186
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_172403466
quote:
India, Japan en de VS houden grote marineoefening om China af te schrikken

India, Amerika en Japan oefenen in de Golf van Bengalen gezamenlijk in het opsporen en uitschakelen van duikboten. De drie willen laten zien dat ze zich schrap zetten tegen Chinese bemoeienis in het gebied.........................

Lees verder op: https://www.trouw.nl/home(...)-schrikken~aedcb143/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_191120754
quote:
Senate Passes Bipartisan Bill to Ally With Indo-Pacific Nations Against China Threat

The Senate recently passed unanimously a bipartisan act to ally the United States with Indo-Pacific partners in confronting the military rise of Beijing.

Titled the Indo-Pacific Cooperation Act of 2019, the legislation would require U.S. administrations to develop a comprehensive long term strategy for the Indo-Pacific as the ruling Chinese communist regime continues to seek complete military dominance in the region through military modernization, influence operations, and economic inducements.

The Indo-Pacific region is home to the world’s top four most populous countries, including the United States and China. It also boasts several of the 10 largest militaries in the world.

“As the leader of the free world, America must link arms with our allies and partners to confront the rise of China,” Sen. Mitt Romney (R-Utah), who led the bill, said in a Jan. 15 press release.

Sen. Maggie Hassan (D-N.H.), a co-sponsor of the bill, similarly said it was necessary for the United States to work with like-minded allies to “hold China accountable for pursuing destabilizing actions” in the region.

Other co-sponsors of the act include Sen. Young Todd (R-Ind.), Catherine Cortez Masto (D-Nev.), and Chris Coons (Del.).

In addition to expanding Indo-Pacific alliances, the bill also calls for collaboration on a global level to promote the values of democracy and human rights. It will need congressional approval and a signature from the president before becoming law.

“Addressing the threat that China poses to our fundamental values of freedom, human rights, and free enterprise is the central challenge facing us in the 21st century,” Romney said.

The China regime’s military rivalry has posed an ongoing challenge to the United States.

Speaking on Oct. 1, 2019, marking the 70th anniversary of the Chinese Communist Party’s ruling, Randall Schriver of the State Department said that the competition arose from the two powers’ “different visions, different aspirations, and different views of what regional security architecture should look like.”

Shriver, the assistant defense secretary for Indo-Pacific affairs, said that the United States wants to see a free and open Indo-Pacific based on respect for national sovereignty, fair trade, and a rule-based order, while the Chinese regime “seeks to shape a world consistent with its authoritarian model and national goals.”

Speaking at the Brookings Institute on Jan. 10, Secretary of the Army Ryan McCarthy stressed the importance to have continuous Army presence in the region. He added that they are strengthening the U.S. Army’s operational capabilities to prepare for any Chinese military aggression.

“The U.S. Army must be postured in the region for the intensifying competition, and if required, to win in conflict,” he said.

‘Predatory Economic Policies’
A recent report by an Australian think tank has highlighted the Chinese regime’s ambitions in the region, particularly through the “One Belt, One Road” initiative (also known as OBOR, or “Belt and Road”), an infrastructure financing project to build a Beijing-centric trade network stretching through Southeast Asia, Africa, and Europe.

It mentioned China as the single largest creditor to several Pacific Island states, such as Tonga, Samoa, and Vanuatu.

Due to the small size and economic weakness, the region’s many island states tend to be “relatively powerless on the international stage when they act alone,” and are “at a big disadvantage in dealing with large countries that may seek to gain undue economic or political influence,” according to the report.

Harry Harris, U.S. ambassador to South Korea, criticized the OBOR initiative as “predatory economic policies” that “ignores international norms on transparency” and “and entices countries into a debt trap,” leaving them vulnerable to coercion and threats of sovereignty.

“The United States rejects foreign policy based on leverage and dominance, and seeks instead to strengthen relationships based on respect, equal footing, and fair exchange,” he said in a speech at the September 2019 Indian Ocean Region Conference.

https://www.theepochtimes(...)-threat_3208562.html
pi_191127048
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_191128310
quote:
Probleem voor China is wel dat Indonesië geen Filipijnen is en wel een aardig leger heeft.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 6 juli 2020 @ 11:36:50 #191
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_193956381
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 07:43 schreef Basp1 het volgende:
Tensions heat up in South China Sea as US makes significant show of force

Krijgt trump dadelijk toch nog zijn oorlog?
Geen fan van die man maar tegen China moeten we echt meer gaan doen.
Als we dat niet doen zijn we straks veel te afhankelijk.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_193956457
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 11:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Geen fan van die man maar tegen China moeten we echt meer gaan doen.
Als we dat niet doen zijn we straks veel te afhankelijk.
Helemaal mee eens. Europa laat alles maar gebeuren en wil allemans vriend blijven terwijl ze van alle kanten gefopt worden door niet nagekomen afspraken. Maar dat is natuurlijk europa zelf ten voeten uit zelfs interne afspraken zoals een verdrag van maastricht leven we niet na en spreken we elkaar ook niet op aan. :')
  maandag 6 juli 2020 @ 11:48:51 #193
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_193956594
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 11:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Europa laat alles maar gebeuren en wil allemans vriend blijven terwijl ze van alle kanten gefopt worden door niet nagekomen afspraken. Maar dat is natuurlijk europa zelf ten voeten uit zelfs interne afspraken zoals een verdrag van maastricht leven we niet na en spreken we elkaar ook niet op aan. :')
Aparte overreactie als je het zo ziet. Zeventig jaar geleden hadden we die landen gewoon bezet en had China niet eens gedurfd de afspraken met Hong Kong te schenden.

quote:
That buildup, which included the launch of anti-ship missiles from an island during exercises last year, comes after Chinese President Xi Jinping pledged to then-US President Barack Obama in 2015 that the islands would not be militarized.
Overigens waarom spuiten wij daar geen eilandjes op?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_193956675
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 11:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Aparte overreactie als je het zo ziet. Zeventig jaar geleden hadden we die landen gewoon bezet en had China niet eens gedurfd de afspraken met Hong Kong te schenden.
niet alleen Hongkong dit land opspuiten buiten hun territoriale wateren om zo een bizarre landclaim te kunnen maken had natuurlijk allang een vast punt op VN agenda's moeten zijn.
  maandag 6 juli 2020 @ 11:54:55 #195
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_193956683
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 11:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

niet alleen Hongkong dit land opspuiten buiten hun territoriale wateren om zo een bizarre landclaim te kunnen maken had natuurlijk allang een vast punt op VN agenda's moeten zijn.
Zie edit.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_193957701
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 11:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Europa laat alles maar gebeuren en wil allemans vriend blijven terwijl ze van alle kanten gefopt worden door niet nagekomen afspraken. Maar dat is natuurlijk europa zelf ten voeten uit zelfs interne afspraken zoals een verdrag van maastricht leven we niet na en spreken we elkaar ook niet op aan. :')
Europa liet het al vanaf 1931 alles maar gebeuren. Had men toen Japan meer afgekeurd, en ook actief de agressie toen bestreden, misschien (ik bedoel wellicht) had Hitler-Duitsland zich daarna ook wat meer ingehouden ten aanzien van Tsjechië en Polen.
  maandag 6 juli 2020 @ 13:55:32 #197
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193957924
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 11:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Geen fan van die man maar tegen China moeten we echt meer gaan doen.
Als we dat niet doen zijn we straks veel te afhankelijk.
Denk dat het al te laat is. Of althans ik las laatst dat er nog een raam open is van ongeveer 5 tot 7 jaar, om China klein te houden, zonder oorlog. Daarna kan het niet meer zonder dat het WO3 wordt. (zeg trouwens niet dat dat wel of niet moet gebeuren)

Maar laten we eerlijk zijn, niemand gaat zich eraan branden. Als mensen hier serieus denken dat Trump aanstuurt op een oorlog heb je niet opgelet. Dit is gewoon standaard een wedstrijdje wie heeft de grootste lul. Er is elk jaar wel een oefening zo.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_194082463
VS wijzen Chinese claim op groot deel Zuid-Chinese Zee hard af: ‘Onwettig’
Waar blijven onze Europese leiders, laten die dit moderne landjepik zomaar plaatsvinden om op de Chinese "vrienden" maar geen kritiek te durven geven.
pi_194099879


[ Bericht 100% gewijzigd door Idisrom op 16-07-2020 06:54:25 ]
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 15 juli 2020 @ 21:50:28 #200
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_194106380
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 13:45 schreef Idisrom het volgende:
Ik hoor net op Radio 1 dat de Amerikanen de Maagdeneilanden van Denemarken kochten in 1917, onder andere om er later een militaire basis op te bouwen en hun invloedssfeer in het Caribisch gebied uit te breiden..

Misschien beschouwt China deze nieuwe eilandjes wel als hun Maagdeneilanden
Haal dat misschien maar weg hoor.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')