Ik heb wel belangstelling. Toen ik begon met CC heb ik vele oudere topics doorgespit, maar ben nooit een goed Excel sheet tegen gekomen. Ook die van IvM werkt bij mij in ieder geval niet.quote:Op vrijdag 27 november 2015 10:46 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af hoe de bestandjes van andere mensen eruit ziet. Maar als ik nu zou moeten vertellen wanneer ik breakeven ben en 3% per jaar gekregen heb kan ik dit snel opzoeken en is dat mei 2019.
Dus ik vraag me af, wil je een berekening hiervoor? Want mijn bestandje is zo ingericht dat ik het in een oogopslag even na kan kijken.
Is samen inkopen niet goedkoper?quote:Op vrijdag 27 november 2015 13:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Kort uitgelegd ; De ouders van mijn vriendin hebben hier in de straat drie goedlopende souvenirwinkels. De eigenaresse van een vierde souvenirwinkel gaat met pensioen en heeft haar pand te koop gezet. De ouders van mijn vriendin willen die winkel overnemen en aan ons schenken mits we zelf de inkoop van souvenirs voor onze rekening nemen. Gezien de grootte van de locatie en de producten die we aan willen bieden zal dit een kleine 25.000 euro zijn.
Voor de volledigheid : Wij wonen in Veliko Tarnovo waar jaarlijks ongeveer een half miljoen toeristen komen om het oude centrum te bewonderen.
Dus de Stichting verkrijgt (in plaats van de leningverstrekkers) de hypothecaire zekerheid, en deze wordt op haar naam in de hypotheekregisters ingeschreven.quote:Op vrijdag 27 november 2015 13:14 schreef MArcieeeeeee het volgende:
[..]RF heeft een aparte stichting zekerheden welke hypotheekhouder is. Deze heeft dan ook het recht om OG executoriaal te verkopen en met de opbrengst wordt de vordering van de investeerders (deels) ingelost.
Via Lendico is wellicht wel 20K als prive persoon op te halenquote:Op vrijdag 27 november 2015 14:36 schreef komrad het volgende:
[..]
Op zich zou dit moeten lukken als het gewoon in Nederland op een goede toeristische locatie was. Alleen zit je in een land waar wij weinig van weten, als je al bereid zou zijn en hypotheekrecht te vestigen tbv de crowd is dat voor dit bedrag niet echt zinvol gezien de kosten.
Of het kan zal enorm van de kwaliteit van de pitch afhangen en van welk platform je kiest. Ik zou als investeerder erg terughoudend zijn vanwege het grotere en lastig te schatten buitenland risico icm de complexiteit van het indien nodig uitwinnen van zekerheden.
Als ik je mag adviseren zou ik kijken of je niet dichter bij huis (familie/vrienden) een deel van de investering kan regelen. Dan zou ik met je schoonouders proberen af te spreken of dat je een deel van de bestaande voorraden van de andere 3 winkels mag gebruiken tegen en afgesproken % per verkoop. Zo heb je deels unieke inventaris en deels bekende en goed verkopende spullen. Schoonouders hebben extra inkomsten als jij verkoopt. Iedereen blij
Succes!
Ik kan denk wel een basis bestandje maken van hoe ik het ingericht heb. Misschien kan jij me dan nog wat tips geven gezien en kom jij er ook wat verder mee.quote:Op vrijdag 27 november 2015 14:38 schreef redbull666 het volgende:
[..]
Ik heb wel belangstelling. Toen ik begon met CC heb ik vele oudere topics doorgespit, maar ben nooit een goed Excel sheet tegen gekomen. Ook die van IvM werkt bij mij in ieder geval niet.
.quote:FBorstenzijngeweldig
Op vrijdag 27 november 2015 14:38 schreef redbull666 het volgende:
[..]
Ik heb wel belangstelling. Toen ik begon met CC heb ik vele oudere topics doorgespit, maar ben nooit een goed Excel sheet tegen gekomen. Ook die van IvM werkt bij mij in ieder geval niet.
Ik kan denk wel een basis bestandje maken van hoe ik het ingericht heb. Misschien kan jij me dan nog wat tips geven gezien en kom jij er ook wat verder mee.
Lendico doet tegenwoordig ook bedrijfsfinancieringen.quote:Op vrijdag 27 november 2015 14:50 schreef djh77 het volgende:
[..]
Via Lendico is wellicht wel 20K als prive persoon op te halen
Klopt, maar ik vermoed in deze case dat een nederlands prive persoon meer kans maakt dan een bulgaars bedrijfquote:Op vrijdag 27 november 2015 15:16 schreef Jackthe het volgende:
[..]
Lendico doet tegenwoordig ook bedrijfsfinancieringen.
Zou je dan ook kunnen investeren vanuit 1account in pitches van meerdere landen. Dat zou ik wel interessant vinden. CF met globale spreiding.quote:Op vrijdag 27 november 2015 14:54 schreef djh77 het volgende:
Funding Circle staat op het punt om een belangrijke stap te nemen op weg naar een mondiaal merk. Op 1 december zullen wij extra risicoklassen introduceren. Hierdoor zullen onze klassen met hogere rendementen nog nauwkeuriger worden aangeduid. Dit maakt dat investeerders nog gemakkelijker projecten kunnen vinden die voldoen aan hun criteria. Alle gefinancierde, huidige en nieuwe leningen zullen onder de aangepaste risicoklassen vallen.
Tot nu toe boden wij projecten aan tot risicoklasse C-. Per 1 december voegen wij hier klasse D en E aan toe. De risicoklassen worden uitgebreid van A+ tot C- naar A+ tot E. Deze wijziging doet niets af aan de kwaliteit van de projecten, rentes en rendementen. Integendeel: onze risicoanalyses worden hierdoor nog nauwkeuriger.
5 landen, één unieke ervaring
Met de introductie van de extra risicoklassen, die zijn gebaseerd op de best practices van Funding Circle Verenigd Koninkrijk, nemen wij een belangrijke stap richting verdere globalisering van onze onderneming. Ons doel is dat alle investeerders wereldwijd onze dienstverlening hetzelfde ervaren. Wij werken daar continu aan. De wijzigingen worden zoals gezegd op 1 december doorgevoerd en gelden voor alle leningen; huidige en gefinancierde leningen.
Oeps. Ik had even gemist dat het Bulgarije was. Bij Lendico willen ze wel graag inkomsten uit loon er tegenover hebben schat ik in. Tevens wordt het incassotraject stukken complexer.quote:Op vrijdag 27 november 2015 15:17 schreef djh77 het volgende:
[..]
Klopt, maar ik vermoed dat een prive persoon meer kans maakt dan een bulgaars bedrijf
Derhalve mijn vraag of er mogelijkheden waren om het vanuit het buitenland te doen. Ik begrijp maar al te goed dat het vraagtekens oproept wanneer het een in het buitenland gevestigde onderneming betreft. En was het dan nog Belgie of Duitsland ala, maar bij Bulgarije hebben de meeste mensen (terecht of onterecht) nu eenmaal een heel ander idee.quote:Op vrijdag 27 november 2015 14:36 schreef komrad het volgende:
[..]
Op zich zou dit moeten lukken als het gewoon in Nederland op een goede toeristische locatie was. Alleen zit je in een land waar wij weinig van weten, als je al bereid zou zijn en hypotheekrecht te vestigen tbv de crowd is dat voor dit bedrag niet echt zinvol gezien de kosten.
Daar ben ik dus naar aan het kijken. Wat een voordeel kan zijn, is dat het niet om heel grote bedragen gaat wanneer ik zie dat op sommige platforms de minimumaanvraag al 25K betreft, wat in principe al meer is dan wat ik nodig acht.quote:Of het kan zal enorm van de kwaliteit van de pitch afhangen en van welk platform je kiest.
Begrijpelijk ook, daar ben je nu eenmaal een investeerder voor. Ik heb er zelf weinig verstand van maar ik kan me voorstellen dat je eventuele risico's zo klein mogelijk en in ieder geval zo goed mogelijk gedekt wil hebben. Misschien is het ook wel mogelijk om eventuele investeerders (op mijn kosten) uit te nodigen en hen een rondleiding te geven om ze een beter idee van de mogelijkheden te geven?quote:Ik zou als investeerder erg terughoudend zijn vanwege het grotere en lastig te schatten buitenland risico icm de complexiteit van het indien nodig uitwinnen van zekerheden.
Dat is uiteraard ook al in mij opgekomen. Helaas zijn mijn ouders niet zo vermogend om in een keer zo'n hoeveelheid geld te investeren. Andere familieleden zijn dat wel maar daar heb ik al jaren geen contact meer mee omdat die in het verleden al familieleden hebben 'geholpen' maar daar voornamelijk zelf het best uit zijn gekomen. Ik zal niet op de details ingaan maar het was in ieder geval voor mij schrijnend genoeg om het contact te verbreken.quote:Als ik je mag adviseren zou ik kijken of je niet dichter bij huis (familie/vrienden) een deel van de investering kan regelen.
Mijn schoonouders maken al een enorme geste met het huidige aanbod. Ik wil niet nog meer van hen vragen. Buiten dat kan ik de kennissen die ik heb en een bedrag willen investeren doorverwijzen naar het platform waar ik dan mogelijk gebruik van maak. Ik neem aan (aannames zijn natuurlijk gevaarlijk, maar goed) dat een investeerder gemakkelijker geld inzet wanneer hij/zij ziet dat er al redelijk wat geld geinvesteerd is?quote:Dan zou ik met je schoonouders proberen af te spreken of dat je een deel van de bestaande voorraden van de andere 3 winkels mag gebruiken tegen en afgesproken % per verkoop. Zo heb je deels unieke inventaris en deels bekende en goed verkopende spullen. Schoonouders hebben extra inkomsten als jij verkoopt. Iedereen blij
Succes!
Ziet er interessant uit, 2 jaar maar.quote:Op vrijdag 27 november 2015 16:12 schreef Horsemen het volgende:
Weer een nieuwe bij GvE:
Naam: Serviceheroes
Leendoel: Financiering werkkapitaal
Bedrag: 65.000 euro
Rente: 7,5%
Looptijd: 24 maanden
Classificatie: 1
Graydon rating: 1,22
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=12835
Mijn eerste op GvE sinds Zinnquote:Op vrijdag 27 november 2015 16:12 schreef Horsemen het volgende:
Weer een nieuwe bij GvE:
Naam: Serviceheroes
Leendoel: Financiering werkkapitaal
Bedrag: 65.000 euro
Rente: 7,5%
Looptijd: 24 maanden
Classificatie: 1
Graydon rating: 1,22
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=12835
Te laatquote:Op vrijdag 27 november 2015 16:28 schreef komrad het volgende:
ik wil ook meedoen, maar de site is enorm traag op het moment
| Forum Opties | |