Ze hadden beter bij hun eigen gebied kunnen laten.quote:Op donderdag 4 februari 2016 12:48 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het Zionisme en het Jodendom zijn twee aparte werelden, ik heb helemaal geen problemen met Joodse mensen, noch met moslims of Christenen. Maar wat Netanyahu inmiddels aan doden op z'n naam heeft staan, daar kun je toch niet met droge ogen van beweren dat het allemaal in orde is. En ook vind ik de uitbreiding qua land door de decenia heen als onnatuurlijke winst niet helemaal ok. Iedereen heeft z'n mond vol van 't kalifaat, maar wat daar gebeurd is een slechte copy-paste van wat Israel doet.
Dat is het politiek Zionisme. Dat is niet het wilde verhaal van het extreme Zionisme/ de Zionistische elite die overal de macht heeft.quote:Op donderdag 4 februari 2016 12:48 schreef Beathoven het volgende:
Het Zionisme en het Jodendom zijn twee aparte werelden, ik heb helemaal geen problemen met Joodse mensen, noch met moslims of Christenen. Maar wat Netanyahu inmiddels aan doden op z'n naam heeft staan, daar kun je toch niet met droge ogen van beweren dat het allemaal in orde is. En ook vind ik de uitbreiding qua land door de decenia heen als onnatuurlijke winst niet helemaal ok. Iedereen heeft z'n mond vol van 't kalifaat, maar wat daar gebeurd is een slechte copy-paste van wat Israel doet.
Die extremistische stukken, heb je daar voorbeelden van?quote:Op donderdag 4 februari 2016 12:01 schreef jogy het volgende:
Het is een deel propaganda wat maar niet wil sterven, eens. Het is ook een deel daadwerkelijk geschreven stukken door extremistische joden om het maar een naam te geven.
Die kende ik nog niet!quote:Hoeveel macht die denkbeelden daadwerkelijk hebben in het hedendaagse jodendom weet ik niet. Maar om een vergelijk te trekken, je hebt ook aardig wat 'Atlas Shrugged' aanhangers in de 'hogere regionen' van de samenleving, wat eigenlijk even eng is, zo niet enger. Niet alleen 'theoretische aanhangers' die Atlas Shrugged als waarschuwing zien maar mensen die het bijna als een handboek zien zeg maar. (de shit slopen om het daarna opnieuw op te bouwen). En dat heeft verder niets te maken met extreem zionisme maar extreem kapitalisme ((Bijna)alles met extreem ervoor is onwenselijk wat mij betreft)
Door het richting TRU te trekken wordt het verhaal meestal niet beter, nee.quote:Ook door het vermythificeren van de invloed van de extreem zionisten (of BNW zionisten) verstoord een zoektocht naar de daadwerkelijke macht van die mensen waardoor er dus gekke onzin tussen zit wat, als je er even rustig en kritisch naar kijkt ook redelijk makkelijk af te doen is als zodanig.
Bijvoorbeeld een boek van Maurice Samuel waar hij zonder enige gêne en politiek correct gevoel zijn visie geeft over joden en 'goj' waar ik op een gegeven moment wel heb van hey vriend, moet dat nou? En om de één of andere reden zijn die 'harde boeken' (zoals you gentiles en Atlas Shrugged ) juist populair bij mensen die ook enige invloed uit kunnen oefenen op het wereldtoneel.quote:Op donderdag 4 februari 2016 13:24 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Die extremistische stukken, heb je daar voorbeelden van?Daar ben ik wel benieuwd naar.
Precies, en het zou nogal gek zijn als elke extremistische groep vrijelijk besproken mag worden behalve één.quote:En natuurlijk heb je overal extremen. Neem het verhaal en de plannen van Kovner, om dicht bij WO2 te blijven.
Het is een draak van een boek maar toch sleept het je wel meequote:[..]
Die kende ik nog niet!Wel vaag van gehoord, maar nooit zoveel aandacht aan besteed. Toch eens doen.
quote:Op donderdag 4 februari 2016 21:31 schreef DeMolay het volgende:
Yup...maar die david was ook geen lieverdje.
trouwens ik weet niet waar ik het moet plaatsen
Mijn Natuurkunde leeraar leered me dit:
Helibebknolsipsclar
fouentisch de eerste 3 regels
Omdat jij het bent sicquote:Op donderdag 4 februari 2016 13:24 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Die extremistische stukken, heb je daar voorbeelden van?Daar ben ik wel benieuwd naar.
Als je het hele boek leest komt er wel een ietwat genuanceerder verhaal naar voren overigens. Het wordt er niet heel veel beter van maar dan zie je wel de bredere context.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 18:18 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Omdat jij het bent sic
[ afbeelding ]
Extremen en extremisten heb je inderdaad overal. Is dat voorbeeld (er zullen er vast meer zijn) een reden om een bevestiging te zien in een wereldbeeld?quote:Op donderdag 4 februari 2016 15:34 schreef jogy het volgende:
Bijvoorbeeld een boek van Maurice Samuel waar hij zonder enige gêne en politiek correct gevoel zijn visie geeft over joden en 'goj' waar ik op een gegeven moment wel heb van hey vriend, moet dat nou? En om de één of andere reden zijn die 'harde boeken' (zoals you gentiles en Atlas Shrugged ) juist populair bij mensen die ook enige invloed uit kunnen oefenen op het wereldtoneel.
Van mij mag alles vrijelijk besproken worden, zolang het bij de feiten blijft...quote:Precies, en het zou nogal gek zijn als elke extremistische groep vrijelijk besproken mag worden behalve één.
Thanks! En ik was er een paar tegen gekomen. Klinkt inderdaad 'doom' dit, maar wat is de context? Als je meer over de man leest, wordt het beeld (zoals Jogy ook aangeeft) een heel stuk genuanceerder. Quote mining en dit op een mooi plaatje zetten, is een wijd verbreide hobby, maar ik vind het niet heel sterk:quote:
De oudere Samuel lijkt wel milder te zijn geworden ja maar ook in zijn laatste boek heeft hij niets van zijn woorden teruggenomen wat zijn eerdere boeken betreft. En ja wat mij betreft maakte het hem een extremist, of die visie ook (heimelijk) wijdverspreid is bij de intelligentsia is dus het hele vraagstuk. En het is geen bewijs voor Zionistische overheersing, het is wel een aanwijzing dat die elitistische en in potentie gevaarlijke gedachtegoed een dingetje is en als de uitleg van Samuel wat betreft zijn cultuur waarheidsgetrouw is dan mag het best goed onderzocht worden.quote:Op maandag 8 februari 2016 09:21 schreef SicSicSics het volgende:
Ja er zijn extremistische Joden. Valt Samuel daar ook onder? Ik denk het niet, misschien in zijn jonge jaren, maar later schrijft hij vele malen milder.
Is het een bewijs of argument voor een Zionistische wereldoverheersing? Voor mij niet.
Ik denk dat het bewijs voor een Zionistische overheersing er hem in zit dat als men kijkt naar wie er oververtegenwoordigd zijn aan de top van het bankwezen, media en politiek in de VS en de volledige steun daarbij aan Israël (wat ze ook doen) dat het dan toch wel aardig duidelijk moet zijn.quote:Op maandag 8 februari 2016 13:25 schreef jogy het volgende:
[..]
De oudere Samuel lijkt wel milder te zijn geworden ja maar ook in zijn laatste boek heeft hij niets van zijn woorden teruggenomen wat zijn eerdere boeken betreft. En ja wat mij betreft maakte het hem een extremist, of die visie ook (heimelijk) wijdverspreid is bij de intelligentsia is dus het hele vraagstuk. En het is geen bewijs voor Zionistische overheersing, het is wel een aanwijzing dat die elitistische en in potentie gevaarlijke gedachtegoed een dingetje is en als de uitleg van Samuel wat betreft zijn cultuur waarheidsgetrouw is dan mag het best goed onderzocht worden.
Elke cultuur heeft nou eenmaal zijn (voor anderen) donkere kanten, zij het chronisch klaaggedrag (Nederlanders), zij het totale ontkenning van misdadig gedrag bij zichzelf of de familie (Noord Afrikanen) of dus een soort verheven voelen jegens de rest zoals in het boek van Samuel beschreven is. En het is ook heel goed mogelijk dat het gewoon een bewust kwetsuur was van Samuel, een totaal niet wijdverspreid sentiment wat sindsdien een eigen leventje heeft gekregen.
Je bedoelt blanke mannen van achterin de 50? En wat is oververtegenwoordigd?quote:Op woensdag 10 februari 2016 03:10 schreef Lichtkogel het volgende:
Ik denk dat het bewijs voor een Zionistische overheersing er hem in zit dat als men kijkt naar wie er oververtegenwoordigd zijn aan de top van het bankwezen, media en politiek in de VS en de volledige steun daarbij aan Israël (wat ze ook doen) dat het dan toch wel aardig duidelijk moet zijn.
Heb je ook quotes die wel een bron hebben? Want deze "quote" van Sharon is nergens te achterhalen. Ja, naar een Arabische Pro-Palestina website.quote:
Het gaat er niet om hoeveel het er zijn, maar om de key-positions die ingenomen worden in de 'Matrix of power': Finance - Media - Politicsquote:Op woensdag 10 februari 2016 09:23 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Je bedoelt blanke mannen van achterin de 50? En wat is oververtegenwoordigd?
Je komt soms met lijstjes aanzetten met opsommingen van mensen. Er worden daar geen totalen bij genoemd.
Zoveel van de zoveel zijn dit en daarom is er een oververtegenwoordiging
Om nog maar te zwijgen over het dunne lijntje wat vaak bewandelt wordt om maar iemand in een bepaald hokje mee te kunnen tellen.
De bron is moeilijk te achterhalen als deze weggeborgen is, zoals in het stuk op VT geschreven staat.quote:[..]
Heb je ook quotes die wel een bron hebben? Want deze "quote" van Sharon is nergens te achterhalen. Ja, naar een Arabische Pro-Palestina website.
Het gaat er juist om hoeveel het er zijn. Als jij zegt dat er een "oververtegenwoordiging" is op sleutel posities, dan is aantal juist belangrijk. Lijkt mij.quote:Op woensdag 10 februari 2016 10:37 schreef Lichtkogel het volgende:
Het gaat er niet om hoeveel het er zijn, maar om de key-positions die ingenomen worden in de 'Matrix of power': Finance - Media - Politics
De bron is heel duidelijk achterhaalt. Een Arabische Pro-Palestina website. Gelul dus. Kun je er een mooie draai aan geven dat 'het weggemoffeld' is door 'de onwenselijke personen', maar dat is wel heel makkelijk hè!?quote:De bron is moeilijk te achterhalen als deze weggeborgen is, zoals in het stuk op VT geschreven staat.
We know... maar dat accepteer je kennelijk niet.quote:Overigens staat er tussen de comments wel een interessante opmerking:
[...]
Zou dat de reden geweest zijn waarom hij in een coma is beland? Kan uiteraard onder natuurlijke omstandigheden gebeurd zijn.. guess we'll never know.
Het gaat JUIST om de sleutelposities. Want als de baas van de FED, de IMF, de meeste CEO's van grote banken en de media in handen is van dezelfde groep, dan geeft dat ENORM veel macht wat je daarmee kan uitoefenen. Je hebt echt geen 250.000 mensen nodig om de grootste sleutelposities in te nemen. Daarom hanteert men dus ook de pyramide als logo voor de Freemasons; alle macht werkt volgens een top-down principe.quote:Op woensdag 10 februari 2016 11:44 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Het gaat er juist om hoeveel het er zijn. Als jij zegt dat er een "oververtegenwoordiging" is op sleutel posities, dan is aantal juist belangrijk. Lijkt mij.
Hoeveel van die sleutelposities zijn er? En hoeveel van die posities worden gevuld door onwenselijke personen?
Je kunt urenlange youtubefilmpjes maken en zeggen dat er 250 onwenselijke personen op sleutelposities zitten. Dat klinkt echt als veel! Maar als het totaal aantal sleutelposities 250.000 is, dan ga ik me geen zorgen maken. Snap je?
Nog even buiten beschouwing gelaten wat sleutelposities zijn, waarom dit sleutelposities zijn en waarom de personen die erop zitten eventueel onwenselijk zijn.
Yep, er is geen video te zien waarin hij het duidelijk zegt, maar lees anders het stuk nog eens op VT. En kijk daarbij eens naar wie er op de sleutelposities zitten in de VS and find out of ze daarwerkelijk de VS onder controle hebben.quote:[..]
De bron is heel duidelijk achterhaalt. Een Arabische Pro-Palestina website. Gelul dus. Kun je er een mooie draai aan geven dat 'het weggemoffeld' is door 'de onwenselijke personen', maar dat is wel heel makkelijk hè!?
Als het je welgevallig is wordt het er (in video's en plaatjes) bijgetrokken.
Als je het niks vindt, dan is het weggemoffeld en/ of propaganda.
Zijn dat de 'open ogen' en de objectiviteit waar we hier mee aan de slag willen?
Wat bedoel je met 'we know... maar dat accepteer je kennelijk niet.' ?quote:[..]
We know... maar dat accepteer je kennelijk niet.Speculaties zijn vele malen interessanter natuurlijk.
Die lijst die we hier al eerder ontmanteld hebben. Herhaling van zetten. Vermoeiend.quote:Op woensdag 10 februari 2016 12:01 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
Het gaat JUIST om de sleutelposities. Want als de baas van de FED, de IMF, de meeste CEO's van grote banken en de media in handen is van dezelfde groep, dan geeft dat ENORM veel macht wat je daarmee kan uitoefenen. Je hebt echt geen 250.000 mensen nodig om de grootste sleutelposities in te nemen. Daarom hanteert men dus ook de pyramide als logo foor de Freemasons; alle macht werkt volgens een top-down principe.
[..]
En kijk daarbij eens naar wie er op de sleutelposities zitten in de VS and find out of ze daarwerkelijk de VS onder controle hebben.
Was niks aan ontmanteld, echter mensen vliegen hier over de kast als er lijsten geplaatst worden met mensen die op de hoogste posities zitten, dus wordt dat maar niet meer gedaan.quote:Op woensdag 10 februari 2016 12:06 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Die lijst die we hier al eerder ontmanteld hebben. Herhaling van zetten. Vermoeiend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |