Ik snap werkelijk waar niet waarom sluiten van grenzen iets populistisch zou zijn. 99% van de landen op deze aardkloot hebben dichte grenzen. Twintig minuten is ook zo'n horrorverhaal, dat valt in de praktijk reuze mee. Echt een non-argument als we het over een toestroom hebben die miljarden per jaar aan het kosten is. Net zo'n zwak argument als ja, we moeten de euro houden want dan hoef ik niet meer te wisselen op vakantie.quote:Op zaterdag 28 november 2015 15:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Grenzen dicht, die uitspraak is natuurlijk populistisch. Het levert gewoon economische schade op om de hefbomen omlaag te laten en de grenzen te sluiten.
Ik woon niet bij de grens, maar als ik eerst in de rij moet staan om de grens over te gaan (al was het maar twintig minuten), dan ga ik liever niet.
In plaats van grenzen te sluiten is het veel handiger om slimme controles te houden. Controleren op basis van inlichtingen, smokkelroutes ontmantelen en mensensmokkelaars oppakken.
Daarnaast, zoals ik eerder al schreef, de mensen kunnen hier komen omdat de (buiten) grenzen zo lek als een mandje zijn. Maar het is niet de oorzaak dat ze hier willen komen. Dat is de opvang en het uitzicht op het overlatenkomen van familie, een eigen huis en uitkering.
En stel, we besluiten mensen bij de grens te weigeren. Wat doen we dan? Sturen we ze terug, want dan zullen ze het gewoon nogmaals proberen. Of zetten we ze vast? In een cel/gevangenis?
Ze pakken vaak de internationale trein in Duitsland naar Nederland. Of via Milaan>>Parijs>>Brussel>>Amsterdam. Ik heb wat vrienden bij Vluchtelingenwerk lopen en dit zijn de meest voorkomende routes.quote:Op zaterdag 28 november 2015 15:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het lijkt mij in deze discussie wel eens zinvol om te weten hoe die asielzoekers Nederland binnenkomen en waar. Komen ze per trein uit b.v. Antwerpen of Dusseldorf? Worden ze vanuit Duitsland in speciale bussen naar de Nederlandse grens gebracht? Of staan ze daadwerkelijk te voet bij Venlo, Glanerbrug, Hardenberg en Nieuweschans?
Ik vind het opvallend dat in de Duitse media (om een voorbeeld te noemen) de voorbije maanden talloze foto's van rijen asielzoekers aan de grens zijn getoond, maar ik heb er nog niet eentje gezien van de Nederlandse grens, of daar ook rijen wachtenden staan. Natuurlijk zijn de aantallen in Nederland vele malen lager dan in Duitsland, of de rijen wachtenden die zich nu ophopen in de Balkanlanden, maar toch. Hoe gaat dit in z'n werk?
Ik vermoed dat de mensensmokkelaars gewoon auto's en busjes hebben. Er zijn ook verhalen over asielzoekers die hier stranden op diverse treinstations. Ze komen dus ook per trein.quote:Op zaterdag 28 november 2015 15:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het lijkt mij in deze discussie wel eens zinvol om te weten hoe die asielzoekers Nederland binnenkomen en waar. Komen ze per trein uit b.v. Antwerpen of Dusseldorf? Worden ze vanuit Duitsland in speciale bussen naar de Nederlandse grens gebracht? Of staan ze daadwerkelijk te voet bij Venlo, Glanerbrug, Hardenberg en Nieuweschans?
Ik vind het opvallend dat in de Duitse media (om een voorbeeld te noemen) de voorbije maanden talloze foto's van rijen asielzoekers aan de grens zijn getoond, maar ik heb er nog niet eentje gezien van de Nederlandse grens, of daar ook rijen wachtenden staan. Natuurlijk zijn de aantallen in Nederland vele malen lager dan in Duitsland, of de rijen wachtenden die zich nu ophopen in de Balkanlanden, maar toch. Hoe gaat dit in z'n werk?
Daarom slimme controles, die treinen controleren.quote:Op zaterdag 28 november 2015 15:47 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ze pakken vaak de internationale trein in Duitsland naar Nederland. Of via Milaan>>Parijs>>Brussel>>Amsterdam. Ik heb wat vrienden bij Vluchtelingenwerk lopen en dit zijn de meest voorkomende routes.
Te voet komt bijna niemand binnen. Dat is ook niet nodig als de grenscontroles al niet meer bestaan vanaf het moment dat je Duitsland(of zelfs eerder) binnenkomt.
Daarom werken mobiele grenscontroles ook niet. Het is te makkelijk om dan gewoon een half uur later een nieuwe trein in Duitsland te pakken.quote:Op zaterdag 28 november 2015 15:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Daarom slimme controles, die treinen controleren.
Maar alsnog, wat doe je dan? Stuur je ze terug naar waar ze opstapten? Dan proberen ze het gewoon nogmaals.
Dat lijkt mij ook het meest simpel.quote:Op zaterdag 28 november 2015 15:53 schreef luxerobots het volgende:
Een asielzoekers verwacht opvang te krijgen, een eigen huis, uitkering en familie over te mogen laten komen.
Er staat wat dat betreft gewoon een pot goud achter het mijnenveld. Dan kunnen we met grenscontroles het mijnenveld vergroten. Maar het handigste lijkt me om die pot met goud weg te halen.
Ik zou ook graag zien dat we ons minder populair maken. Het liefste stoppen met dit asielbeleid. Als mensen hier willen komen moeten ze hun eigen broek maar ophouden, net zoals (Europese) reguliere migranten dat moeten doen. Maar dat wil dit kabinet (natuurlijk) niet.quote:Op zaterdag 28 november 2015 15:52 schreef Confetti het volgende:
[..]
Daarom werken mobiele grenscontroles ook niet. Het is te makkelijk om dan gewoon een half uur later een nieuwe trein in Duitsland te pakken.
Eigenlijk spelen de Duitsers ook een naar spelletje met ons. Ze kunnen best die internationale treinen wat strenger controleren en de mensen die gepakt worden registreren. Duitsland is het afvoerputje van Oost-Europa en wij van Duitsland. Het valt nog een heel klein beetje mee omdat veel mensen zelf in Duitsland willen blijven.
Geheel mee eens. In Nederland roepen veel idioten dan gelijk artikel 1 GRONDWET!!! Iedereen is gelijk blablabla. Ik kan me niet één versobering herinneren die we hebben doorgevoerd. Zelfs die nieuwe woningen voor vluchtelingen betekent niet dat ze per direct geen aanspraak meer maken op sociale huurwoningen. Het is en en.quote:Op zaterdag 28 november 2015 15:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zou ook graag zien dat we ons minder populair maken. Het liefste stoppen met dit asielbeleid. Als mensen hier willen komen moeten ze hun eigen broek maar ophouden, net zoals (Europese) reguliere migranten dat moeten doen. Maar dat wil dit kabinet (natuurlijk) niet.
Maar dan alsnog valt er van alles te bedenken. Het verlagen van leefgeld voor asielzoekers. De opvang nog soberder maken. Het moeilijker maken om familie over te laten komen. Mensen langer laten wachten op een huis, wat in de praktijk al lang is, maar dat communiceert dit kabinet niet, want ze beloven 24.000 woningen.
Ik heb het idee dat de meesten via België komen. Onderstaand kaartje laat dat ook zien.quote:Op zaterdag 28 november 2015 15:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat is ook een fabeltje. In de grondwet worden rechten besproken voor Nederlanders en niet-Nederlanders. Als iedereen in dit land gelijk was dan zou elke toerist hier zo lang mogen blijven als hij wil en dezelfde rechten hebben als Nederlanders.quote:Op zaterdag 28 november 2015 16:02 schreef Confetti het volgende:
[..]
Geheel mee eens. In Nederland roepen veel idioten dan gelijk artikel 1 GRONDWET!!! Iedereen is gelijk blablabla. Ik kan me niet één versobering herinneren die we hebben doorgevoerd. Zelfs die nieuwe woningen voor vluchtelingen betekent niet dat ze per direct geen aanspraak meer maken op sociale huurwoningen. Het is en en.
waarom gaan die mensen van beiroet naar de noordpool?quote:Op zaterdag 28 november 2015 16:05 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de meesten via België komen. Onderstaand kaartje laat dat ook zien.
[ afbeelding ]
Gewoon in Afrika op het strand zetten:quote:Op zaterdag 28 november 2015 15:49 schreef luxerobots het volgende:
Maar alsnog, wat doe je dan? Stuur je ze terug naar waar ze opstapten? Dan proberen ze het gewoon nogmaals.
Kloptquote:Op zaterdag 28 november 2015 15:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik las ergens dat er dit jaar 12.000(!) mensen in Nederland zijn gearriveerd waarvan niemand weet wie ze zijn. Dat is toch te treurig voor woorden...
Wanneer gaat dit eens genoemd worden wat het is: een vijandige aanval! Precies zoals Palestijnen stenen gooien naar Israeliers. Agenten die achter een schild staan binnen werpafstand... Waarom accepteert de politiek niet dat een aanval op onze grenzen oorlog is? En maak gebruik van onze technologisch superieure mogelijkheden: wacht niet tot ze je met een steen kunnen raken, maar schiet ze van grote afstand neer.quote:Op zaterdag 28 november 2015 20:24 schreef Buster24 het volgende:
Asieleisers proberen zich met geweld toegang tot Macedonië te verschaffen.
quote:Op zaterdag 28 november 2015 21:28 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wanneer gaat dit eens genoemd worden wat het is: een vijandige aanval! Precies zoals Palestijnen stenen gooien naar Israeliers. Agenten die achter een schild staan binnen werpafstand... Waarom accepteert de politiek niet dat een aanval op onze grenzen oorlog is? En maak gebruik van onze technologisch superieure mogelijkheden: wacht niet tot ze je met een steen kunnen raken, maar schiet ze van grote afstand neer.
Exact. Volk dat stenen gooit en vrachtwagens tracht te enteren gewoon behandelen zoals je met voetbalhooligans doet: knuppel, waterkanon en evt. traangas.quote:Op zaterdag 28 november 2015 21:30 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]![]()
Met scherp schieten op mensen die stenen gooien.
Gewoon de lange lat en het waterkanon er over. Oh.. en ze uiteenjagen met traangas.
Acties tegen azc's hier begint het ongeveer.quote:Op vrijdag 27 november 2015 16:11 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Gaan we naar het Malieveld ja?Of gaat iedereen meer foto's op facebook delen voor het slapen gaan? Zolang er geen grootschalige economische achteruitgang komt gaan er hier echt geen grootschalige rellen komen.
Heb jij dat idee ook?quote:Op zaterdag 28 november 2015 21:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
. Overigens zal het waarschijnlijk niet lang meer duren voordat ook Afghanen en Irakezen de doorgang wordt belet. Daar hebben ze in Duitsland nu ook de buik vol van.
Geen Syriër? Dan rechtskomkeert.
Ik heb daar weinig bezwaar tegen eerlijk gezegd. Als er iets is wat die mensen niet respecteren dan is het wel zwakte. Dan zijn het echt hyena's die bloed ruiken.quote:Op zaterdag 28 november 2015 21:30 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]![]()
Met scherp schieten op mensen die stenen gooien.
Gewoon de lange lat en het waterkanon er over. Oh.. en ze uiteenjagen met traangas.
Het probleem daarmee is dat ze het dagen/weken/maanden/jaren zullen blijven proberen, en elke dag komen er meer bij. Zolang ze niets te verliezen hebben, zullen ze het niet opgeven.quote:Op zaterdag 28 november 2015 21:30 schreef J0kkebr0k het volgende:
^^ Dat. Ze weten dat Europa meer om hun leven geeft dan zijzelf, en daar maken ze keihard misbruik van.quote:Op zaterdag 28 november 2015 22:57 schreef Morendo het volgende:
Ik heb daar weinig bezwaar tegen eerlijk gezegd. Als er iets is wat die mensen niet respecteren dan is het wel zwakte. Dan zijn het echt hyena's die bloed ruiken.
quote:Op zaterdag 28 november 2015 20:24 schreef Buster24 het volgende:
[ afbeelding ]
Asieleisers proberen zich met geweld toegang tot Macedonië te verschaffen.
[ afbeelding ]
Het hek vordert.
Lijkt me heerlijk om naar Afrika (of het MO) te gaan, alle mannen zijn dat content onderhand al ontvlucht, kan ik me lekker uitlevenquote:
De Grondwet zegt dat men niet mag discrimineren, ofwel onderscheid maken op kenmerken die niet van belang zijn, zoals geaardheid, sekse of ras. Het hebben van het Nederlanderschap of een bepaalde status is een kenmerk dat er wel degelijk toe doet. Wie dus artikel 1 van de Grondwet opbrengt, heeft geen idee waar die het over heeft.quote:Op zaterdag 28 november 2015 16:19 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dat is ook een fabeltje. In de grondwet worden rechten besproken voor Nederlanders en niet-Nederlanders. Als iedereen in dit land gelijk was dan zou elke toerist hier zo lang mogen blijven als hij wil en dezelfde rechten hebben als Nederlanders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |