ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Is stiekum op zoek naar EVA.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
Op donderdag 26 november 2015 19:58 schreef dennistd het volgende: Olielekkage schijnt het.. Ik sta op Oldenzaal te bevriezen. Iemand die weet of ie al van Deventer goederen vertrokken is?
Kan niet meer verder aldus reacties op bericht op Odr facebook.
Klopt, moet eerst hersteld worden voor hij weer verder kan. Wordt met een tijdelijke oplossing gesleept naar de werkplaats in Zutphen gebracht.
Edit: Mogelijk toch met de 1304 verder, als ze het probleem opgelost krijgen. Vanwege de diensttijden van het personeel kan er echter vandaag niet meer verder gereden worden.
Ik weet niet of het al is gepost, maar ik lees net een artikel in het NRC (op papier) over de toekomst van betalen in het OV.
- Het plan daarvan is dat alle chipkaartlezers met internet (bijv. 3G) worden uitgerust en dan als mobiele betaalterminal kunnen werken. De daadwerkelijke verwerking van het in- en uitchecken vindt dan centraal bij TLS plaats.
- In- en uitchecken mag maximaal 0,3 seconden duren. 0,5 seconden is onacceptabel, als er voor die tijd geen antwoord van de server is dan gaat het poortje toch open (en reist de reiziger gratis?)
- "Nu bestaat 14 procent van de kosten van de vervoerders uit kosten voor het betaalsysteem. Dat moet naar 10 procent."
Op donderdag 26 november 2015 20:56 schreef Igen het volgende: Ik weet niet of het al is gepost, maar ik lees net een artikel in het NRC (op papier) over de toekomst van betalen in het OV.
- Het plan daarvan is dat alle chipkaartlezers met internet (bijv. 3G) worden uitgerust en dan als mobiele betaalterminal kunnen werken. De daadwerkelijke verwerking van het in- en uitchecken vindt dan centraal bij TLS plaats.
- In- en uitchecken mag maximaal 0,3 seconden duren. 0,5 seconden is onacceptabel, als er voor die tijd geen antwoord van de server is dan gaat het poortje toch open (en reist de reiziger gratis?)
- "Nu bestaat 14 procent van de kosten van de vervoerders uit kosten voor het betaalsysteem. Dat moet naar 10 procent."
14% vind ik best heel veel eigenlijk
10% is ook nog een gigantisch bedrag. Dit is dingen kapotautomatiseren. Wij betalen ongeveer ¤80.000,- per jaar (bijna 2 euro per leerling) voor een systeem dat de vrijwillige ouderbijdrage automatiseert. Voor dat bedrag kan ik ook 10 Polen langs álle ouders sturen, dan heb ik het over alle ouders, inclusief degene die wél standaard betalen na herinnering 2 (60%).
Op donderdag 26 november 2015 20:41 schreef greavy het volgende: Maar als Dennis daar nog steeds staat, heeft hij het EETC-transport waarschijnlijk wel?
Omdat de rijtuigen toch door zouden gaan ben ik naar Bentheim gereden:
EETC heeft een een deel van zijn niet meer gebruikte rijtuigen verhuurd ten behoeve van het vervoer van asielzoekers. Nadat de Locon 9902 de twaalf rijtuigen van de Watergraafsmeer naar Bad Bentheim heeft gebracht, worden ze hier overgnomen door Traxx 185 697 van Railpool, in dienst van VTG Rail en voorzien van de opschriften Transpetrol en Novelis. Ook de vorige huurder is nog goed te herkennen: de TXL-stickers hebben hun sporen nagelaten.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dank je! Het was trouwens nog best lastig fotograferen: een halve minuut na het schoonmaken van de lens was ie alweer beslagen, zo vochtig was het... Dit was uiteindelijk de beste, heb er ook nog eentje bij het seinhuis, die is helaas niet 100% scherp:
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 26 november 2015 23:46 schreef Prins_Pils het volgende: Is er ergens een kaartje of overzicht in welke landen de treinen links rijden en waar ze rechts rijden?
Ik weet alleen van België, Frankrijk, het VK en Zweden.
Voor de liefhebber. Een loc van RRF heeft in Amersfoort de bovenleiding naar beneden getrokken. Er rijdt slechts beperkt treinverkeer tussen Amersfoort en Baarn/Den Dolder/Hoevelaken/Schothorst
Had/heeft olielekkage bij de tandwielkast, lekkage wordt verholpen en dan gaat de trein morgenochtend weer verder.
Wil je mij een PM sturen met hoeveel ik moet over maken naar je, en je bank gegevens? Dan maak ik dat allicht vandaag nog over, maar ik denk zondag. Pittig weekend voor de deur, veel van huis weg.
Op donderdag 26 november 2015 20:56 schreef Igen het volgende: - In- en uitchecken mag maximaal 0,3 seconden duren. 0,5 seconden is onacceptabel, als er voor die tijd geen antwoord van de server is dan gaat het poortje toch open (en reist de reiziger gratis?)
Moet je voor de grap eens 9 keer samenreiskorting op je ovchipkaart laden en dan inchecken bij de bus...
Op vrijdag 27 november 2015 10:50 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik blijf het trouwens heel vreemd vinden dat we moeilijk doen over 300 miljoen over een periode van 13 jaar.
Kruideniers.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op vrijdag 27 november 2015 11:27 schreef Peterselieman het volgende: Voor de liefhebber. Een loc van RRF heeft in Amersfoort de bovenleiding naar beneden getrokken. Er rijdt slechts beperkt treinverkeer tussen Amersfoort en Baarn/Den Dolder/Hoevelaken/Schothorst
Hé, weer zo'n oranje monster, net als in Utrecht een tijdje geleden?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Reizigers die kunnen aantonen normaal gesproken in- en uit te checken maar een keertje zijn vergeten in te checken vallen niet onder de coulance de regeling. Die moeten de boete van 50 euro gewoon betalen.
Dacht ik ook inderdaad, bizar dat dat zo'n uitwerking heeft.
Zag je ook in Utrecht. Toen stond ie op een veel ongelukkiger plek en ging uiteindelijk het hele station plat, terwijl de trein in de verste verte niet in de buurt stond van bijvoorbeeld de buurtsporen of spoor 20/21.
De HSL 1304 mag over een half uurtje proberen alsnog Oldenzaal/Bentheim te halen: Deventer 13.24 Almelo 13.52 Hengelo 14.04 Oldenzaal 14.16 Bad Bentheim
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 27 november 2015 13:22 schreef Peterselieman het volgende: Er rijdt weer wat rond Amersfoort. De nogal ruime uitschakeling van de bovenleiding is zo te lezen nu ingeperkt tot het goederen emplacement.
en einde dienst voordat het ICMm en VIRM weer op de juiste plaats zit in de noord-oost.
Ik zat me al te "verheugen" op een uur in een Desiro in de IC van Brussel naar Charleroi, komt er in plaats daarvan welgeteld één varkensneus voorrijden
Op vrijdag 27 november 2015 14:12 schreef J.B. het volgende: Ik zat me al te "verheugen" op een uur in een Desiro in de IC van Brussel naar Charleroi, komt er in plaats daarvan welgeteld één varkensneus voorrijden
Ja klopt ja, die hele lijn heeft ze nu, ik heb er express vorige week 1 laten schieten, maar de volgende was weer varkenseus...
Ik zat me laatst te bedenken dat het eigenlijk verbazingwekkend goed gaat met die omlopen. Heb slechts 1 keer afwijkend materieel gehad
Ik zie in Groningen ook op elk moment van de dag materieel staan op 5bravo of op de 20sporen. Alsof ze in ieder geval in Groninen altijd reserve mat hebben staan. Dat is wel goed inderdaad.
Op vrijdag 27 november 2015 13:35 schreef Prins_Pils het volgende: Godverredomme ik heb ook altijd pech als ik treintjes wil klikken bij mijn huis [ afbeelding ] Maar hij is op tijd en onderweg En wat een snoepje is die loc geworden
Tuurlijk, er is al materieeltekort, dus gaan we treinen die in reizigersdienst hadden kunnen rijden gewoon onttrekken daaraan omdat ie een sticker heeft
Zij noemen het een "coulanceregelng" dat mensen die, aantoonbaar, van tevoren betaald hebben voor hun vervoer, niet beboet worden. Ik mag het natuurlijk niet zeggen, maar er gaat gewoon echt iets heel erg mis in die hoofden van die mensjes
Dit heeft de minister maanden geleden toch al bekend gemaakt?
Wtf boeit mij nou dat het enkele maanden oud is, het is ook al enkele maanden geleden bekendgemaakt dat 1300'en betrouwbaarder zijn dan TRAXX'en en toch blijf jij daar ook over emmeren tot en met, ga weg.
Wtf boeit mij nou dat het enkele maanden oud is, het is ook al enkele maanden geleden bekendgemaakt dat 1300'en betrouwbaarder zijn dan TRAXX'en en toch blijf jij daar ook over emmeren tot en met, ga weg.
Volgens mij staat hij kapot aan de kant, maar goed.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Iemand een idee wat dit bordje betekent? Ik kan het in het VSD alleen terugvinden in combinatie met een bord 'einde bovenleiding' en dan geeft het de richting aan waar het voor geldt.
Hij is om 15.36u door Borne gekomen las ik. Wel viel de sprinter uit (om een andere rede) die daar normaal op dat tijdstip rijdt, die rijdt pas vanaf Almelo. Mogelijk daardoor voor de sprinter uit ipv er achteraan, daardoor eerder in Deventer en ook een pad eerder weer vertrokken (een losse loc ben je zo weer mee weg in de andere richting natuurlijk).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 27 november 2015 16:50 schreef Prins_Pils het volgende: Iemand een idee wat dit bordje betekent? Ik kan het in het VSD alleen terugvinden in combinatie met een bord 'einde bovenleiding' en dan geeft het de richting aan waar het voor geldt. [ afbeelding ]
Er mist idd een bordje. Of wellicht is het een crea-bea oplossing voor dat wissel wat er onder ligt om de richting aan te geven. Speciaal voor slechtziende machinisten
Gisteren begon de 'nieuwe' HSL 1304 aan zijn eerste echte rit met een goederentrein. Helaas strandde de trein in Deventer door een kleine olielekkage. Dit leverde wat vertraging op, waardoor de machinist niet uit zou komen met zijn rijtijd en besloten werd om vandaag verder te rijden.
Hier komt de trein langs Hengelo Westermaat, waar helaas een paar minuten eerder de zon plaatsgemaakt heeft voor bewolking.
Na de foto bij Hengelo Westermaat werd er snel koers gezet naar Oldenzaal, waar de trein na een stilstand van een paar minuten weer verder rijdt naar Bad Bentheim.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 27 november 2015 18:41 schreef dennistd het volgende: [ afbeelding ] Gisteren begon de 'nieuwe' HSL 1304 aan zijn eerste echte rit met een goederentrein. Helaas strandde de trein in Deventer door een kleine olielekkage. Dit leverde wat vertraging op, waardoor de machinist niet uit zou komen met zijn rijtijd en besloten werd om vandaag verder te rijden.
Hier komt de trein langs Hengelo Westermaat, waar helaas een paar minuten eerder de zon plaatsgemaakt heeft voor bewolking.
[ afbeelding ] Na de foto bij Hengelo Westermaat werd er snel koers gezet naar Oldenzaal, waar de trein na een stilstand van een paar minuten weer verder rijdt naar Bad Bentheim.
Nice Dennis.
oude doos maar werd vandaag op FB er aan herinnerd
Er komt ooit dubbelspoor etc. heel fijn voor de mensen daar maar bij de nieuwe dienstregeling van 2016 vervalt de directe verbinding Heerlen - Aken en de overstap in Herzogenrath is niet crossplatform .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik weet het niet, maar de IC van 18.38u uit Hengelo naar Enschede heeft bijna een kwartier vertraging opgelopen tussen Almelo en Hengelo blijkbaar. En de stopper erachter heeft 10 minuten voor de paal van Hengelo gestaan.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 27 november 2015 19:55 schreef dennistd het volgende: Ik weet het niet, maar de IC van 18.38u uit Hengelo naar Enschede heeft bijna een kwartier vertraging opgelopen tussen Almelo en Hengelo blijkbaar. En de stopper erachter heeft 10 minuten voor de paal van Hengelo gestaan.
Ben nu stapvoets onderweg tussen Wierden en Holten met +20
Op vrijdag 27 november 2015 20:19 schreef Prins_Pils het volgende: Tering, al sinds eind van de middag is er niks meer op tijd vertrokken in Deventer Kan ook zogauw niet vinden wat er is. Eens in de couranten kijken.
Wij kwamen met +20 ook nogeens op een gewijzigd spoor binnen. Er klopt gewoon helemaal geen ene tieves meer van en niemand weet wat
Er komt ooit dubbelspoor etc. heel fijn voor de mensen daar maar bij de nieuwe dienstregeling van 2016 vervalt de directe verbinding Heerlen - Aken en de overstap in Herzogenrath is niet crossplatform .
In dienstregeling 2018 zou er al een RE moeten gaan rijden, ik vraag me af of een IC op dat traject nou heel veel sneller wordt.
Aan de andere kant, LIège-Maastricht-Aachen-eXpress is afgekort Limax, en dat betekent slak in het Latijn...
Wordt hier nou echt gesuggereerd dat de 'groene VIRM' hier naar Parijs jakkert of moet ik een lesje begrijpend lezen nemen? (even los van het feit dat dat niet kan natuurlijk)
ja. Maar er staat gewoon dat ze met die Down-virm gaat. Journalistiek weer eens min nul komma drie. En het bericht wat men desondanks probeert over te brengen is helemaal om te janken.
Nee ok, ik dacht al na het 3x gelezen te hebben dat ik ere Jaegermeister te veel op had...
Overigens lekker verwarrend hier... De politie roept om om de auto niet te gebruiken en ook niet het transport public tijdens de klimaattop as zondag en maandag.
En de transport bedrijven roepen juist op om zoveel mogelijk het gratis transport te gebruiken.
Deze jongen gaat iig even van de 1 Euro per minuut metro 'Orlyval' genieten. De enige uitzondering die niet in de navigo 'AltijdVrij' zit.
* Darkwing_Duck weer verder gaat met vrijdagmiddagborrelen...
10 man, ook gunstig voor het NRW-ticket Dat wordt nu ¤8,40 p.p., tenzij DB natuurlijk een prijsverhoging doorvoert in januari.
Edit: zal wel meevallen
quote:
Die Preise für Zeitkarten und Abonnements von Berufs- und Ausbildungspendlern sowie für Schüler bleiben 2016 stabil. Auch die Pauschalpreistickets Quer-durchs-Land (QDL) und Schönes-Wochenende (SWT) werden nicht teurer. Das gilt auch für die meisten Länder-Tickets und regionalen Angebote.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Er mist idd een bordje. Of wellicht is het een crea-bea oplossing voor dat wissel wat er onder ligt om de richting aan te geven. Speciaal voor slechtziende machinisten
311l. Deels inderdaad.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
De NS moet de problemen met het treinverkeer op de hogesnelheidslijn aanpakken, anders wordt het tracé mogelijk opengesteld voor andere spoorbedrijven. Dat zegt staatssecretaris Sharon Dijksma van Infrastructuur.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Het is een spoorwegovergang nabij Karlstejn op de lijn Praha hl.n. - Beroun en de pendolino die passeer is waarschijnlijk de pendolino richting Praha - Ostrava. Sinds kort rijdt deze trein 1 maal daags door naar west-Tsjechie, in de regel in Praha hlavni nadrazi de eindhalte.
Hier kan je zien waar je trein zich momenteel (in ware tijd) bevindt, standaard zijn de osobni en spesni treinen uitgevinkt, maar die kan je aanvinken om een volledig beeld te krijgen. Of concurrenten van de CD, zoals Student Agency en Leo Expres ook op de kaart te zien zijn, is mij niet duidelijk geworden. De webstek behoort de Tsjechische Staatsspoorwegen toe.
netjes gedaan dan op een traject waar flink doorrijden en kort halteren gewenst is. Zeker met mat dat eigenlijk te weinig aangedreven assen heeft.
ja het voordeel is dat je evt opgelopen vertraging bij Amsterdam centraal en Bijlmer weg kunt poetsen, vanaf Abcoude de afstanden wat langer zijn tot Nieuwerkerk en je met virm 130/140 kunt rijden terwijl dienstregelingsnelheid 120 is en het remt een stuk beter dan sgm
Grappig hoe veel verschil een ander poppetje op het ministerie ineens voor zo'n beleidswijziging kan zorgen. Of eigenlijk is het om te janken, want de onbetrouwbaarheid ten top.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Grappig hoe veel verschil een ander poppetje op het ministerie ineens voor zo'n beleidswijziging kan zorgen. Of eigenlijk is het om te janken, want de onbetrouwbaarheid ten top.
Als een nieuw kabinet bestaat uit bijvoorbeeld VVD+D66+CDA zie ik het er best van komen.
Ik hecht niet al te veel waarde aan de woorden van Dijksma, na het Fyra-drama zei Mansveld al "we gaan nu eens handhaven" - maar 2,5 jaar later is er nog niks verbeterd. Er rijden -eindelijk- wat meer treinen, maar betrouwbaar is de boel allerminst.
Jij denkt serieus dat er 1 kabinet is in de nabije toekoemst, die ns gedeeltelijk gaat slopen(en daarmee een gedeelte van de rijksbegroting), en dan ook nog eens kan uitleggen dat alle winst voortaan in de zakken van merkel verdwijenen?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Op zaterdag 28 november 2015 14:39 schreef James1988 het volgende: Het gaat niet helemaal lekker met de 1304, vanochtend heeft die loc de bovenleiding bij Nijmegen gesloopt.
het schijnt dat de bovenleiding daar al slecht was, en dat icm een oude loc (vraagt meer vermogen) geeft natuurlijk problemen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Jij denkt serieus dat er 1 kabinet is in de nabije toekoemst, die ns gedeeltelijk gaat slopen(en daarmee een gedeelte van de rijksbegroting), en dan ook nog eens kan uitleggen dat alle winst voortaan in de zakken van merkel verdwijenen?
Met het begrotingseffect ligt het niet zo simpel.
De aanname is dat NS de treindienst op de HSL naar behoren uitvoert, dat door integratie in het hoofdrailnet extra opbrengsten worden gegenereerd en dat inderdaad de winst van NS terug in de staatskas vloeit. En dat daarom het het beste is, als de HSL in handen van NS blijft.
Klopt die aanname echter niet, omdat NS de exploitatie van de HSL verprutst, dan kan het echter wel degelijk meer opleveren om het uit te besteden aan een andere partij, van wiens winst je een deel via de concessievergoeding kan afromen.
De aanname is dat NS de treindienst op de HSL naar behoren uitvoert, dat door integratie in het hoofdrailnet extra opbrengsten worden gegenereerd en dat inderdaad de winst van NS terug in de staatskas vloeit. En dat daarom het het beste is, als de HSL in handen van NS blijft.
Klopt die aanname echter niet, omdat NS de exploitatie van de HSL verprutst, dan kan het echter wel degelijk meer opleveren om het uit te besteden aan een andere partij, van wiens winst je een deel via de concessievergoeding kan afromen.
Je eigen bedrijf kanabaliseren is nooit een goed idee.
Zolang ns jaarlijks 200 miljoen overmaakt zal er geen kamermeerderheid er over nadenken om ns de concessie af te nemen.
De directeur van arriva heeft in het verhoor verklaard dat de hsl 12.5 miljoen tot max 25 miljoen(onder bepaalde voorwaarden) waard is, dat word een grote strop.
Daarnaast kun je je afvragen of de huidige politiek wel belang heeft bij een goedlopende hsl op korte termijn, de markt die ns zal bedienen is vrij klein en het aandeel wat ze krijgen van thalys zeer klein, waarschijnlijk kost dit noodplan veel minder(oud materiaal, standaard locs) dan een volwaardig plan=meer doekoes voor den haag.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Je eigen bedrijf kanabaliseren is nooit een goed idee.
Dogmatisch zijn is nooit een goed idee. Je concentreren op wat een ander ("merkel") niet mag krijgen ipv. je te concentreren op wat je zelf wel kan krijgen ook niet.
Dogmatisch zijn is nooit een goed idee. Je concentreren op wat een ander ("merkel") niet mag krijgen ipv. je te concentreren op wat je zelf wel kan krijgen ook niet.
Je gaat trouwens compleet niet in op het gegeven dat de hsl max 12.5 miljoen waard is.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Je gaat trouwens compleet niet in op het gegeven dat de hsl max 12.5 miljoen waard is.
Wat moet ik daarover zeggen? Als er niet meer dan dat bedrag aan inkomsten uit kan worden gehaald en NS desondanks een veel hogere concessievergoeding betaalt, dan kan het niet anders dan dat door interne kruissubsidie wordt betaald en dus bij de dividenduitkering ontbreekt.
Wat moet ik daarover zeggen? Als er niet meer dan dat bedrag aan inkomsten uit kan worden gehaald en NS desondanks een veel hogere concessievergoeding betaalt, dan kan het niet anders dan dat door interne kruissubsidie wordt betaald en dus bij de dividenduitkering ontbreekt.
Wtf maakt het uit of ns net betaald via de concessie of via het dividend.
Ik doel erop dat: dan kan het echter wel degelijk meer opleveren om het uit te besteden aan een andere partij, van wiens winst je een deel via de concessievergoeding kan afromen. totaal niet klopt
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Wtf maakt het uit of ns net betaald via de concessie of via het dividend.
Niets.
quote:
Ik doel erop dat: dan kan het echter wel degelijk meer opleveren om het uit te besteden aan een andere partij, van wiens winst je een deel via de concessievergoeding kan afromen. totaal niet klopt
Dat volgt niet uit hetgeen wat je zegt.
Maar goed, veel kamerleden kunnen ook niet rekenen, dus dat is wel iets om rekening mee te houden bij het doen van politieke voorspellingen.
Maar goed, veel kamerleden kunnen ook niet rekenen, dus dat is wel iets om rekening mee te houden bij het doen van politieke voorspellingen.
Je bent het dus met me eens dat als de hsl voor 50/100 miljoen in de markt word gezet er geen hond op zal bieden en als je het voor 12.5 miljoen in de markt zet, het een strop word voor de overheid.
Dus is de ns zo gek nog niet, nog even los van de gevolgen voor het hrn want dat kun je niet los zien.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Je bent het dus met me eens dat als de hsl voor 50/100 miljoen in de markt word gezet er geen hond op zal bieden en als je het voor 12.5 miljoen in de markt zet, het een strop word voor de overheid.
Nee, daar ben ik het niet mee eens. De NS kan niet toveren, dus als de markt het voor meer dan 12,5 miljoen niet wil en NS het niet substantieel beter doet dan een marktpartij het kan doen, dan kan het nettoresultaat van NS op deze activiteit ook niet hoger dan dat bedrag zijn. En als NS dan toch 50 miljoen of 100 miljoen betaalt, kan dat voor de overheid dus alleen een sigaar uit eigen doos zijn. "Een stop voor de overheid" is het dus ofwel in beide gevallen, ofwel in geen van beide gevallen.
quote:
Dus is de ns zo gek nog niet, nog even los van de gevolgen voor het hrn want dat kun je niet los zien.
Of de NS zo gek nog niet is hangt van hun prestaties af.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2015 15:48:22 ]
Nee, daar ben ik het niet mee eens. De NS kan niet toveren, dus als de markt het voor meer dan 12,5 miljoen niet wil en NS het niet substantieel beter doet dan een marktpartij het kan doen, dan kan het nettoresultaat van NS op deze activiteit ook niet hoger dan dat bedrag zijn. En als NS dan toch 50 miljoen of 100 miljoen betaalt, kan dat voor de overheid dus alleen een sigaar uit eigen doos zijn. "Een stop voor de overheid" is het dus ofwel in beide gevallen, ofwel in geen van beide gevallen.
[..]
Of de NS zo gek nog niet is hangt van hun prestaties af.
Nogmaals hsl en hrn zijn 1 gecombineerde concessie, als je van ns op de hsl af wilt dan moet je in feite dus de hrn concessie opzeggen.
Ik betwijfel of dat kan, volgens mij voldoet ns nog steeds aan de hrn eisen zoals gesteld in de concessie, dus waarschijnlijk zal een rechter dat niet goedkeuren.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Nog een andere vraag, ik heb op de website van NS internationaal een retourtje Breda Luxemburg geboekt.
Voor een bepaalde vertrektijd en een bepaalde aankomsttijd.Maar al die treinen zijn 'gewone' treinen zonder zitplaatsreservering en dergelijke... In hoeverre is zo een ticket flexibel als je een overstap mist ofzo? 't is beste een goede prijs dus ik snap dat je normaal gesproken restricties hebt...
Op zaterdag 28 november 2015 17:48 schreef Prins_Pils het volgende: Dat ding is rond 13 uur al vertrokken uit Rotje Knor. Is er trouwens wat speciaals mee behalve dat er Heel Belangrijke Menschen in zitten?
mja, hij is rood en niet groen zoals je van een klimaattrein zou mogen verwachten
Op zaterdag 28 november 2015 17:48 schreef Prins_Pils het volgende: Dat ding is rond 13 uur al vertrokken uit Rotje Knor. Is er trouwens wat speciaals mee behalve dat er Heel Belangrijke Menschen in zitten?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
mja, hij is rood en niet groen zoals je van een klimaattrein zou mogen verwachten
Lekker hypocriet zijn die lui ook trouwens 'Kijk ons eens duurzaam en milieuvriendelijk bezig zijn door met de trein naar die top te gaan!' en de rest van het jaar in een dikke BMW rondscheuren
Lekker hypocriet zijn die lui ook trouwens 'Kijk ons eens duurzaam en milieuvriendelijk bezig zijn door met de trein naar die top te gaan!' en de rest van het jaar in een dikke BMW rondscheuren
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Nogmaals hsl en hrn zijn 1 gecombineerde concessie, als je van ns op de hsl af wilt dan moet je in feite dus de hrn concessie opzeggen.
Ik betwijfel of dat kan, volgens mij voldoet ns nog steeds aan de hrn eisen zoals gesteld in de concessie, dus waarschijnlijk zal een rechter dat niet goedkeuren.
In 2019 is er een reviewmoment en de overheid heeft volgens mij de mogelijkheid om dan alsnog de HSL-/HRN-integratie de nek om te draaien. Als er op dat moment een VVD'er verantwoordelijk is voor het spoor en NS nog steeds belabberde prestaties levert zie ik dat nog wel gebeuren ook.
Ik wel, liefst tot Utrecht natuurlijk. Dat moet ik zelf nog ff uitpluizen dan, denk ik.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zaterdag 28 november 2015 22:17 schreef DeaDLocK2K het volgende: Iedereen krijgt de lekkerste groetjes van Monopoly. Hij en z'n chick zagen er fucking lekker uit vanavond.
Dan is de werkelijkheid NOG erger [/quote[ We hebben de oude Treinenbierstek gecheckt met de vorige eigenaren. Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden.
[quote]Overigens ben ik het er wel mee eens dat de chick van Mono bepaald geen pijn aan de ogen doet
Precies en het dan ook nog met Mono uit kunnen houden eah Was gaaf om zijn broer ook weer eens te zien
Op zaterdag 28 november 2015 22:17 schreef DeaDLocK2K het volgende: Iedereen krijgt de lekkerste groetjes van Monopoly. Hij en z'n chick zagen er fucking lekker uit vanavond.
In de tweede helft van de middag, maar vooral in de avond verwachten de weerbureaus zuidwesterstorm met zware windstoten in de noordelijke kustprovincies. Net als bij het weg- en luchtverkeer kunnen reizigers hinder ondervinden van deze storm bijvoorbeeld door bomen op het spoor of schade aan de bovenleiding. Gaat u met de trein op reis, hou dan de reisplanner in de gaten en luister naar de omroepberichten op de stations.
Op zondag 29 november 2015 12:23 schreef b2py het volgende: Aan het eind van de middag gaat het waaien. Waarschijnlijk verneuken wel alles en komt u niet thuis. Kusje NS
Maar! Ze hebben nog geen aangepaste dienstregeling ingesteld.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Tijdens de haltering van de Mercia Charters Dutch Tour in Stadskanaal kon de DL12 ook nog in actie gefotografeerd worden. De loc was bezig om een trein voor een gezelschap samen te stellen, die richting Veendam zouden rijden.
Op zondag 29 november 2015 12:23 schreef b2py het volgende: Aan het eind van de middag gaat het waaien. Waarschijnlijk verneuken we alles en komt u niet thuis. Kusje NS
Vannacht was het al goed opletten om de bus op de weg te houden, benieuwd wat het vanavond/vannacht gaat worden dan
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Vrijdagavond hebben de containerterminals in de Maasvlakte de alarmfase al opgestart: Zodra er een piek in de windsnelheid gemeten word, zouden de terminals gesloten worden. Dat gebeurt bij windkracht 8 à 9.
Oh die ja. Dat was wel een tamelijk epische storm inderdaad. De tweede keer ooit dat ik meegemaakt heb dat het treinverkeer in het hele land stilgelegd werd. Wauw.
Heeft'ie een fokster aan de haak geslagen? Doe je toch niet .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Door problemen op het spoorwegnet in het buitenland rijdt Thalys 9394 van Amsterdam naar Parijs vandaag niet. Reizigers die te Antwerpen of Brussel stranden en nog op tijd zijn, kunnen met Thalys 9388 mee. Alle andere reizigers voor die Thalys mogen met hun ticket - zonder bezoek aan het loket - morgen met de eerste 3 Thalyssen mee richting Parijs Thalys 9388 rijdt momenteel met 80 minuten vertraging en rijdt niet via de HSL omdat de HSL tussen Rotterdam-Breda/Antwerpen dicht is ivm de Moerdijkbrug. Thalys 9394 is opgeheven omdat hij anders in Brussel zou stranden door een gesloten HSL richting Parijs.
Meten, klussen en bijstellen. De eisen op de HSL zijn ongeveer een factor vijf keer zo scherp als op de conventionele lijnen en dat vereist een hoop tijd en dus geld. Wisselstoringen op de HSL zelf? Vrijwel uitgesloten. Dunne rijdraden? Dacht het niet. Etc etc
Op zondag 29 november 2015 22:44 schreef Prins_Pils het volgende: Ik zie ze zelfs hier op Snipperling Aansluiting minstens één keer in de week klussen in het nachtgat.
Je vraagt je af of het niet gewoon bezigheidstherapie is. We hebben nou sinds 2006 elk weekend ongeveer een kwart van het net plat. MAG het eens een keertje KLAAR zijn gewoon? Of is dat heel veel gevraagd?
Je vraagt je af of het niet gewoon bezigheidstherapie is. We hebben nou sinds 2006 elk weekend ongeveer een kwart van het net plat. MAG het eens een keertje KLAAR zijn gewoon? Of is dat heel veel gevraagd?
Blijkbaar. Het hangt deels samen met de veiligheidsmafia. Want omdat er eens per vijf jaar iemand van een onderhoudsploeg onder een trein loopt, moet alles per se buiten dienst voordat je een vinger mag uitsteken naar een spoorstaaf.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Tel daarbij op dat de treindienstleiding niet meer kan omgaan met het afhandelen van treinverkeer over het nog in dienst zijnde spoor, en je krijgt wat je nu hebt.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Of een nachtgat gebruikt wordt is erg afhankelijk van de locatie. Er zijn baanvakken die voor slechts 25 procent van de tijd die er voor gereserveerd is gebruikt worden. En je hebt natuurlijk nog dat een heel baanvak in het onderhoudsrooster staat, maar dat slechts op 1 klein onderdeeltje wordt gewerkt.
Het Britse Department for Transport heeft een mega-order met Siemens afgesloten voor de levering van 60 achtdelige en 55 twaalfdelige treinen van het type "Desiro City", die gebruikt gaan worden op de Thameslink-verbinding dwars door Londen. De treinen zullen uiteindelijk zover komen als Bedford - Brighton, een rit van 2,5 uur.
De treinen zijn bijzonder spartaans uitgevoerd, er zitten geen tafeltjes in de stoelen maar er zit zelfs geen prullenbakje bij het raam...
Waar moet de gemiddelde forens z'n koffie dan neerzetten?
Je vraagt je af of het niet gewoon bezigheidstherapie is. We hebben nou sinds 2006 elk weekend ongeveer een kwart van het net plat. MAG het eens een keertje KLAAR zijn gewoon? Of is dat heel veel gevraagd?
As we speak zijn ze nu recht voor mijn huis bezig met 'dingen'. Kan door die Berlijnse Muur niet zien met wat, ik zie alleen lichtschijnsel. En het klonk net alsof er een helehoop dingen van de werktrein afgetieft zijn, kabaal