abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157789766
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen.. voor zover opvoeden mogelijk is :P

pi_157790021
Fie gaat 's avonds om 19:00 op bed, en 99% van de tijd kunnen we haar dan gewoon rustig liggen laten na de fles :Y Zo fijn om de avond voor jezelf te hebben :D Ze wordt dan ook vaak rond half7/7u wakker, maar och, dat vind ik heel goed te doen ^O^

Vanochtend werd ik om half 10 wakker O+ :D Had ik echt even nodig, voel me een stuk beter (maar nog steeds zonder stem :+ )
pi_157790485
Ik wil ook een kind dat zo vroeg naar bed gaat :o We hadden een periode dat ze er rond 20:00 wel in lag, maar het is nu meestal 21:00 en laatst zelfs 22:00. En hoe laat ze ook naar bed gaat, ze is altijd om 7:00 wakker. Heel soms laat ze me uitslapen tot 7:45 O+
pi_157790647
F gaat al maanden om 18.30 naar boven, douchen en dan om 19u ligt hij in bed gedronken en al.
Komt 1x of niet 's nachts.
Als hij niet komt ben ik om 7u op met hem.
Als wel dan is het tussen 8-9 wakker worden.
En de middagslaap is tussen 11-13 wisselend 1,5 uur gemiddeld.
pi_157790857
L gaat tussen 7 en half 8 naar bed, en staat om 6 uur weer te springen dat ze eruit wil :P
pi_157791058
Ja gekke Melba heeft uit zichzelf als eerste de avondfles laten vallen, en sinds hij doorslaapt ook geen nachtfles meer. Sowieso geen flessen meer nu, gewoon oefenbeker of tuitbeker met koemelk of karnemelk (lijkt hij lekkerder te vinden, :r kind van zijn vader).

Wil s nachts ook heel geen fles als hij wakker wordt :N

Ik probeer hem vaak tot half acht wakker te houden omdat hij anders zo onchristelijk vroeg wakker is. Als we een badje doen ligt hij wel later, maar het is hier dus vaak half zeven thuis, eten, kwark, even spelen en half acht uiterlijk bed. Als J hem straks haalt van de opvang zie ik hem dan maar een uurtje...
Kwak
pi_157792622
I gaat meestal om ongeveer kwart over 7 op bed. Vanavond waren we vroeg klaar met eten, dus hadden we bedacht hem dan ook maar wat eerder op bed te doen.

Oftewel, ik ben alweer beneden met een ontzettend wakker kind.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_157792678
Wij gaan om 18:30 met B naar boven of wat eerder als het nog douchen of bad is. En om 19:00 slaapt hij tot een uur of 06:30 of 07:00 en soms zelfs 08:00. Fles krijgt hij sinds 4 dagen niet meer, het was alleen nog water en hij mist hem niet echt.
Wij hebben echt enorm veel geluk met hem, dat realiseer ik me eigenlijk elke dag.
pi_157794065
heerlijke tijden! Hier ook niet echt reden tot klagen. Laatste voeding vaak om 19.30, soms eerder of later, dan 20.00 op bed ongeveer. Vaak half 7 wakker voor borst en verder slapen. Op papadagen hoor ik soms dat hij tot 9 uur sliep maar dan heeft man hem een half uit laten kletsen en dan zou ik klaarwakker zijn :D op mijn dagen is het vaak half 8.

Ik wou nog ergens op reageren maar weet het niet meer.
pi_157794259
Eigenlijk doet mijn vriend altijd het naar bed brengen ritueel, maar hij is naar de Simple Minds vanavond ( :D ouwelullenmuziek :P ), dus deed ik het weer eens. I is zo grappig. Boekjes lezen is een vast ritueel op haar kamer, voor het naar bed gaan, maar ze moet ook perse een boekje mee in bed. Dat is ook een ritueel, want dan zit ze al in bed, en laat ik een boekje zien. Dan keurt ze eerst 5 boekjes af (met een gedecideerd 'nee') en dan bij boekje 6 is het ineens 'ja'. Het licht gaat dan uit, dus ze kan het boekje verder niet lezen, maar ze legt het neer naast haar hoofd en ligt dan een beetje te murmelen. En dan valt ze in slaap. O+ .

Zo'n dreumes-bijna-peuter is zo leuk. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_157794517
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 november 2015 19:52 schreef Franny_G het volgende:
Eigenlijk doet mijn vriend altijd het naar bed brengen ritueel, maar hij is naar de Simple Minds vanavond ( :D ouwelullenmuziek :P ), dus deed ik het weer eens. I is zo grappig. Boekjes lezen is een vast ritueel op haar kamer, voor het naar bed gaan, maar ze moet ook perse een boekje mee in bed. Dat is ook een ritueel, want dan zit ze al in bed, en laat ik een boekje zien. Dan keurt ze eerst 5 boekjes af (met een gedecideerd 'nee') en dan bij boekje 6 is het ineens 'ja'. Het licht gaat dan uit, dus ze kan het boekje verder niet lezen, maar ze legt het neer naast haar hoofd en ligt dan een beetje te murmelen. En dan valt ze in slaap. O+ .

O+
pi_157796242
Dat boekje lezen lukt hier dus echt niet he :( huilen, gillen en krijsen :')
Hoe moet dat nou straks! Een van de eerste woordjes van Ow was graafmiene (graafmachine) dus ik verwacht van Js toch minstens een woord als graafmachinetentoonstelling ;)
pi_157796411
Boekjeslezen is hier nogsteeds 1 minuut max. Als ik dat al red. Totaal geen rust in zijn wipkontje :D
pi_157796541
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 november 2015 19:52 schreef Franny_G het volgende:

O+.

I vindt boekjes lezen héél leuk. Als hij het zelf mag doen, althans. Hij zit met gemak tien minuten in een (karton)boekje te bladeren. Samen boekje lezen vindt hij ook wel leuk, maar dan wil hij wel het tempo bepalen. :+.

Ik zet hem ook wel eens in zijn kinderstoel aan tafel en dan leg ik een boek (dat niet geschikt is voor kleine grijphandjes) op tafel, net buiten zijn bereik. Dan kan ie helemaal gefascineerd naar de prenten zitten kijken. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 24 november 2015 @ 21:25:49 #15
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_157797902
Ja, Hoi!

Ik kom me/ons even netjes melden. Vandaag is E. 1 jaar geworden... Dus een dreumpje nu! ( :'( heus nog wel een baby ook...)

Ben niet meer zo enorm actief op FOK!... Maar lees toch nog wel regelmatig mee..

En gefeliciteerd aan de datum-tweeling van E *G* *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
pi_157797930
Boaz vindt boekjes lezen ook super tof. En liefjes zingen en dansen O+ . Helaas nu geen budget voor muziek op schoot. Vraag me ook af of ie 3 kwartier zou trekken.. denk het niet.

Franny wat schattig O+
pi_157797984
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 november 2015 21:25 schreef Moeraskat het volgende:
Ja, Hoi!

Ik kom me/ons even netjes melden. Vandaag is E. 1 jaar geworden... Dus een dreumpje nu! ( :'( heus nog wel een baby ook...)

Ben niet meer zo enorm actief op FOK!... Maar lees toch nog wel regelmatig mee..

En gefeliciteerd aan de datum-tweeling van E *G* *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hiep hoera! Welkom lieve E.

wij gaan in Januari muziek op schoot doen. 6x een half uur, Denk dat ze het geweldig gaat vinden.
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 24 november 2015 @ 21:32:14 #18
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_157798151
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 21:26 schreef Twinkle20 het volgende:
Boaz vindt boekjes lezen ook super tof. En liefjes zingen en dansen O+ . Helaas nu geen budget voor muziek op schoot. Vraag me ook af of ie 3 kwartier zou trekken.. denk het niet.

Franny wat schattig O+
Je hebt er ook cd's van he, kun je het zelf doen... ( al is dat wel anders natuurlijk.. maar goed)
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
pi_157798211
Gefeliciteerd Moeraskat met E! Datum-dreumesje zwaait hoi. Mooie foto van je mooie lieve meisje!
Ik ben best een trouwe lurker trouwens voor jullie leuke dreumesverhalen. O+
  dinsdag 24 november 2015 @ 21:35:59 #20
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_157798264
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 20:42 schreef Loj het volgende:
Dat boekje lezen lukt hier dus echt niet he :( huilen, gillen en krijsen :')
Hoe moet dat nou straks! Een van de eerste woordjes van Ow was graafmiene (graafmachine) dus ik verwacht van Js toch minstens een woord als graafmachinetentoonstelling ;)
Prima streven!
Ik oefen met europarlementariër :9
  dinsdag 24 november 2015 @ 21:37:56 #21
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_157798305
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 21:34 schreef Heliotrope het volgende:
Gefeliciteerd Moeraskat met E! Datum-dreumesje zwaait hoi. Mooie foto van je mooie lieve meisje!
Ik ben best een trouwe lurker trouwens voor jullie leuke dreumesverhalen. O+
Dankjewel! Leuke dag gehad?

Kan ze zwaaien! ik ben jaloers! ze wil écht niet.. net zoals klappen en ''hoera'' doen. :( maar goed, andere dingen kan/wil ze wel.
pi_157799019
Aanhaken gaat me niet lukken maar nouja.
SQ snap dat je je er niet fijn bij voelt, goed om op terug te komen
Rady, V ook bijna 1 toch! Ik zag al een foto met lieve knuffels
Dad hopelijk is hij toch gauw gaan slapen..
streepjes voor JM, Amsel, Chanty en Dyre zag ik!
Franny, wat lief, zo met de boekjes gaan slapen.
Loj, benieuwd naar het woordje van Js dan!
kwakzor, moet nu terugdenken aan het tipi-filmpje, was zo leuk!
En idem voor Skittles met neus-Lou
Moeraskat, ja leuke dag, jullie ook? :)

Tot zo ver mijn geheugen!
  dinsdag 24 november 2015 @ 22:24:31 #23
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_157799784
Helio en MK Gefeliciteerd met jullie dreumesjessss *O*
Hieperdepiep hoera!!
Hoe gaat het verder met jullie en jullie ukkies?

Helio, hier nog een paar nachtjes slapen inderdaad (zondag 29ste :) )

V is sinds gisteren aan het experimenteren met zelf zo lang mogelijk los blijven staan zonder zich ergens aan vast te houden en ook met het zetten van een paar losse stapjes richting zijn papa of richting mij :o *O*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_157799938
Gefeliciteerd mk en Helio!

Wow wat knap Rady!

Gelukkig is dit m'n tweede anders zou ik denk ik best onzeker worden met al die snellies hier :D
pi_157803586
Jeee zeg, al jullie loslopers :o Zag zelfs bij de baby's al een snellerd :)
En gefeliciteerd MK (ik was even in de war, naamswissel?) en Helio!

Gister zo blij met onze nieuwe open keuken! J kookte, ik zat met uk aan tafel vast bessen te eten (want luidruchtig ivm hongerrr ;) ) en te kletsen met J. Zo fijn dat dat nu kan O+

En Lucas heeft van 19.15 tot nu nog doorgeslapen *O* Wekker staat over een kwartiertje, want kdv. En wij gaan klussen in het oude huis }:|
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')