quote:Op woensdag 25 november 2015 22:19 schreef kwakz0r het volgende:
Wat heerlijk Rijstebuiltje!!
@DaD en Razz en Franny: het is toch ook eigenlijk bizar dat het in het onderwijs niet te doen is om 4 dagen te werken met een kind? (sorry Razz ik steel je opmerking maar hij was zo raak). het is toch belachelijk dat jonge intelligente vrouwen zo stuklopen?Ja, mee eens. Denk alleen niet dat het specifiek een vrouwenprobleem is. Als ik een man was, had ik dezelfde werkdruk etc. Mijn vriend en ik hebben de taken ook echt 50/50 verdeeld. We hebben een schoonmaakster en ik ben ook niet het type dat zichzelf over de kop werkt voor het huishouden. Ik geef geen nachtvoedingen meer, dus dat is ook niet meer de extra belasting die ik vorig jaar nog had.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie het ook bij collega's en ik kan het goed vergelijken omdat ik zelf jarenlang zo was: de leraren die de werkdruk het beste aankunnen, zijn vrijgezel of in ieder geval kinderloos, werken een paar jaar in het onderwijs (en zijn dus niet meer helemaal onervaren) en leven zo ongeveer voor hun werk. Als ik zo om me heen kijk in de docentenkamer zie ik dat die collega's op dit moment nog wel fris en fruitig door het leven gaan, alle anderen zien er vermoeid en afgetobd uit..
Rijst, wat goed!!"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
Mwah mijn mannelijke collega's komen doorgaans een stuk minder gestresst over. Hun vrouwen doen thuis echt meer. Verder is het werkdrukverhaal idd voor iedereen.quote:Op woensdag 25 november 2015 22:28 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ja, mee eens. Denk alleen niet dat het specifiek een vrouwenprobleem is. Als ik een man was, had ik dezelfde werkdruk etc. Mijn vriend en ik hebben de taken ook echt 50/50 verdeeld. We hebben een schoonmaakster en ik ben ook niet het type dat zichzelf over de kop werkt voor het huishouden. Ik geef geen nachtvoedingen meer, dus dat is ook niet meer de extra belasting die ik vorig jaar nog had.
Ik zie het ook bij collega's en ik kan het goed vergelijken omdat ik zelf jarenlang zo was: de leraren die de werkdruk het beste aankunnen, zijn vrijgezel of in ieder geval kinderloos, werken een paar jaar in het onderwijs (en zijn dus niet meer helemaal onervaren) en leven zo ongeveer voor hun werk. Als ik zo om me heen kijk in de docentenkamer zie ik dat die collega's op dit moment nog wel fris en fruitig door het leven gaan, alle anderen zien er vermoeid en afgetobd uit..
Rijst, wat goed!!
De ikea cosleeper? Onze peuter bivakeerd daar ook in. Kan je bij soes gaan liggen en als ze slaapt iets wegrollen en heb je gewoon nog het hele oppervlakte van het bed.quote:Op donderdag 26 november 2015 08:25 schreef Tante_Soesa het volgende:
Geweldig bericht, Rijst!
Ik heb ook heel veel respect voor de onderwijsdames. Klinkt altijd enorm pittig en dan ben ik toch wel erg dankbaar voor mijn 8-16:45 baantje waarbij ik verder niks thuis hoef te doen....
Ik las over pittige nachten, daar hebben we hier ook mee te maken. Suus gaat lekker slapen rond 19:00, helemaal geen probleem. Dan wordt ze ergens rond 11'en wakker en gaat dan alleen weer slapen met een fles of als we haar tussen ons in nemen. Eerst doen we altijd fles > dan valt ze weer in slaap en kunnen we haar zo in haar bedje leggen. Na een uur wordt ze dan echter weer wakker en het enige wat dan helpt om haar rustig te krijgen is dus in ons bed. Het gaat dan echt van flink overstuur in onze armen tot meteen stil zodra ze ons bed voelt. Nu vind ik dat als tijdelijk oplossing hartstikke prima (om half 6 een klein dreumesgezichtje vlak bij je oor: heeeey! mama! is gewoon
) maar het begint me nu een beetje op te breken. Ik slaap heel onrustig als ze bij ons ligt (zij woelt ook constant alle kanten op) want ze ligt het liefst helemaal strak tegen mij aan.
Iemand nog tips (denk het niet maar je weet maar nooit)
Dat past helaas niet. Haar bedje kan ook niet bij ons op de kamer. Helaas! Misschien ga ik maar een nachtjes bivakkeren op haar kamertje, op ons logeerluchtbed. Dan probeer ik haar in haar eigen bedje te laten maar dan weet ze wel dat ik er ben. Ofzo. Misschien is het ook wel een soort van verlatingsangst. Overdag slaapt ze helemaal prima in het bedje, de avond ook en vanochtend heb ik haar (nadat ze om 04:50 begon met heeeeey! Mama!quote:Op donderdag 26 november 2015 08:37 schreef AwayTL het volgende:
[..]
De ikea cosleeper? Onze peuter bivakeerd daar ook in. Kan je bij soes gaan liggen en als ze slaapt iets wegrollen en heb je gewoon nog het hele oppervlakte van het bed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 25% gewijzigd door JufMariska op 26-11-2015 22:32:09 ]Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
aw wat leuk dat gebrabbelquote:Op donderdag 26 november 2015 22:19 schreef Fazzoletti het volgende:
Gefeliciteerd Mabawa!![]()
Pfff als ik zo hoor hoeveel tijd jullie in't onderwijs nog kwijt zijn thuis aan werkLijkt me erg zwaar!
Ik neem de telefoon nog wel eens op of lees/beantwoord mails op m'n vrije dag maar als dat niet uitkomt, dan niet...
Wat schattig JMHoe gaat het met uitpakken/klussen, is het einde al in zicht?
Afgelopen nacht werd F om 5 uur wakker, huilend. Ik haalde hem uit z'n bed, zei hij 'neje, neje' (beneden). Dus ik zei 'nee joh, het is nog nacht, we gaan nog even slapen, Oké?' en hij toen 'ja slape'![]()
Hij had ook z'n eerste zinnetje deze week!! 'buiten regen' hoe toepasselijk met dit weer
quote:Op woensdag 25 november 2015 15:49 schreef ingee het volgende:
Hoi!
Ik hoor hier niet maar me kint oefent vast voor dreumes en ik vind verhalen over krampjes erg aandoenlijk, maar die tijd is wel voorbij.
Ik kom dus lurken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |