SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Spotify:
Open in Spotify de lijst der lijsten en luister daar een groot deel van de lijst terug! Op dit moment zijn de lijsten tot 2013 beschikbaar. http://www.radio2.nl/nieuws/id-4908/top-2000-spotify-app.html
[ Bericht 2% gewijzigd door Diaan73 op 24-11-2015 20:18:24 ]Make love, not war ☮
quote:Wanneer?
Vrijdag 25 december, 12:00 tot en met donderdag 31 december 24.00 uur.
De Top 2000 lijst van 2015
Niet zo snel... het stemmen moet nog beginnen
Presentatie
Zodra bekend is wie er mogen presenteren komt er een mooie lijst. De verwachting van uw OP-maker: Gerard Ekdom, Bart Arens, Jan-Willem Roodbeen, Hans Schiffers, Stefan Stasse, Marc Adriani, Gijs Staverman, Wouter van der Goes en nog een nachtDJ.
Het stemmen is al bijna weer afgelopenquote:Op dinsdag 24 november 2015 17:40 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik zag het. Ik kan wel een paar dingen aanpassen....
Nee hoor.quote:Op dinsdag 24 november 2015 17:44 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Er mist ook 1 letter bij de achternaam van 1 van de dj's
marianne!quote:Op dinsdag 24 november 2015 17:33 schreef MaLo het volgende:
Lijstje nummer 2:
MARIANNE ROSENBERG
ICH BIN WIE DU
APHRODITE'S CHILD
RAIN AND TEARS
FOUR TOPS
WALK AWAY RENEE
THE DOORS
LIGHT MY FIRE
THE BEACH BOYS
GOD ONLY KNOWS
THE BEACH BOYS
I GET AROUND
THE BEATLES
HERE COMES THE SUN
MICHAEL JACKSON
DIRTY DIANA
HERBERT GRONEMEYER
HALT MICH
JIMMY RUFFIN
WHAT BECOMES OF THE BROKEN HEARTED
ENNIO MORRICONE
ONCE UPON A TIME IN THE WEST
NAZARETH
LOVE HURTS
THE MONKEES
DAYDREAM BELIEVER
U2
BEAUTIFUL DAY
PAOLO NUTINI
IRON SKY
Heb nu we toch op de Duitse toer zijn, Herbert Gronemeyer er ook maar in gegooid
Oh ik kan zo nog een lijst maken, er is zoveel goede muziek gemaakt. Maar laten we het hier maar bij houden.
ach de ochtendtopics zijn toch veel gezelligerquote:Op dinsdag 24 november 2015 17:33 schreef Doedezemaar het volgende:
Geen vluchtelingen in huis, maar ik ben die periode voornamelijk bij mijn schoonmoeder. Geen laptop mee en met de ipad kan ik niet heel goed meekletsen in snelle topics. Ik zal eens kijken of ik Symphonic ook af en toe naar deze reeks kan lokken.
En nee, ik vergeet Marianne niet hoor, ze komt op mijn tweede lijstje
quote:Op dinsdag 24 november 2015 18:46 schreef MrsDuck het volgende:
Mijn lijstje
1 John Lennon - Imagine
2 Janis Ian - At seventeen
3 Adele - Someone like you
4 Joost Nuissl - Ik ben blij dat ik je niet vergeten ben
5 Bette Midler - The Rose
6 Dotan - Home
7 Gavin James - The book of love
8 Gary Jules - Mad World
9 Madonna - Like a prayer
10 REM - Losing my religion
11 Fleetwood Mac- Songbird
12 Vera Lynn - We'll meet again
13 Blof - Open je ogen
14 Phil Collins - Just the way it is
15 B. De Groot - Verdronken vlinder
Vrije keuzes
Sarah McLachlan - World on fire
Jamie N Commons - Lead me home (Walking dead)
Mary Black - No Frontiers
The Common Linnets - We don't make the wind blow
Jess Glynn - Hold my hand
The Broken Circle blue grass band - If i needed you
Waar is die van buckley eigenlijk op gebaseerd?quote:Op dinsdag 24 november 2015 18:50 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Gavin James - The Book of Love, de nieuwe Hallelujah van Jeff Buckley.
Dwz krijgt meer stemmen dan én het origineel én de versie waar hun cover op gebaseerd is.
De versie van John Cale, op het Cohen tribute album I'm Your Fanquote:Op dinsdag 24 november 2015 18:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Waar is die van buckley eigenlijk op gebaseerd?
Jep.quote:Op dinsdag 24 november 2015 18:52 schreef peaceman het volgende:
Dat nummer van Ilse & co is best leuk trouwens.
Dat wist ik nietquote:Op dinsdag 24 november 2015 18:52 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
De versie van John Cale, op het Cohen tribute album I'm Your Fan
In plaats daarvan krijgen we nu Rob Stenders.quote:Op dinsdag 24 november 2015 17:46 schreef Doedezemaar het volgende:
Nooit meer Sander de Heer bij de Top2000
oh ja, dat was jij, die eenzame niet-fanquote:Op dinsdag 24 november 2015 19:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
In plaats daarvan krijgen we nu Rob Stenders.
quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Verschrikkelijk. Ik vind dat zo'n kwal van een vent. Echt zo'n dj die zichzelf tien keer belangrijker vindt dan de muziek. Precies wat een programma als de Top 2000 niet nodig heeft.quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:05 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
oh ja, dat was jij, die eenzame niet-fan
Al bijna niet meer!quote:
Diaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaanquote:Op dinsdag 24 november 2015 17:24 schreef Diaan73 het volgende:
De Top 2000 lijst van 2015
Niet zo snel... het stemmen moet nog beginnen
Dat hangt een beetje van de playlist af. Hopelijk hoeft -ie geen Pet Shop Boys-nummers aan te kondigen. Want dan gaat -ie weer uitleggen wat "Petshoppen" betekent, terwijl dat niks met herkomst van de bandnaam heeft te maken.quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:07 schreef Diaan73 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
juist. Dus jij gaat die uurtjes van hem niet luisteren?
Jij luistert dus ook radio voor de muziek. Die Fred is zo niet grappig...quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:16 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Als DJ is Rob ook niet mijn favoriet van het DJ team, maar hij heeft zoveel voor goeie radio betekent dat ie van mij zijn ding mag doen. En in dienst van goeie muziek (lees geen Volendam/musical) is daar niks op aan te merken. 't Is niet dat-ie Fred bij zich geeft en dat 't schijtlollig gaat worden.
Want die 2 bij elkaar luister ik al niet eens meer.
Goede radio?quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:16 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Als DJ is Rob ook niet mijn favoriet van het DJ team, maar hij heeft zoveel voor goeie radio betekent dat ie van mij zijn ding mag doen. En in dienst van goeie muziek (lees geen Volendam/musical) is daar niks op aan te merken. 't Is niet dat-ie Fred bij zich geeft en dat 't schijtlollig gaat worden.
Want die 2 bij elkaar luister ik al niet eens meer.
Nou, als ik radio luister, is dat dan weer meestal niet per se vanwege de muziek, maar vanwege t concept. Zo vind ik De Staat van Stasse bijvoorbeeld leuk, maar dat luister ik niet per se vanwege de muziek.quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jij luistert dus ook radio voor de muziek. Die Fred is zo niet grappig...
Ik niet. De Top 2000 staat vol met kutplaten, maar ik wil DJ's die elk nummer op z'n minst neutraal aan- en afkondigen. Het draait namelijk niet om de DJ's of hun smaak, maar om de muziek en om de smaak van de luisteraars.quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:22 schreef peaceman het volgende:
Ik vind het persoonlijk wel lekker dat er een dj tussen zit die bij tijd en wijle laat merken wat ie van een plaat vindt.
Ja, Rob was de oprichter van zowel KINKFM als KXRadio. Nou, dan heb je mij al.quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:23 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Goede radio?In de tijd dat hij met een paar anderen de leiding had over de muziekkeuze bij 3FM was er nauwelijks naar die zender te luisteren en presteerde 3FM slecht. Toen is -ie weggegaan naar de commerciëlen en uiteindelijk (helaas) weer bij 3FM teruggekomen.
lieffie, je plaat blijft hangenquote:Op dinsdag 24 november 2015 19:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik niet. De Top 2000 staat vol met kutplaten, maar ik wil DJ's die elk nummer op z'n minst neutraal aan- en afkondigen. Het draait namelijk niet om de DJ's of hun smaak, maar om de muziek en om de smaak van de luisteraars.
ik vind die neutraliteit soms tenenkrommend eigenlijk. Dan mag er best twee uurtjes per dag iemand duidelijk laten merken wat ie er van vindt.quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik niet. De Top 2000 staat vol met kutplaten, maar ik wil DJ's die elk nummer op z'n minst neutraal aan- en afkondigen. Het draait namelijk niet om de DJ's of hun smaak, maar om de muziek en om de smaak van de luisteraars.
Ik dacht laatst nog aan Susanna Hoffs.quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:38 schreef Doedezemaar het volgende:
Symphonic draait op radio49 Don't be afraid of the dark, dus ik reageer meteen met: je denkt zeker dat je Robert Cray band...jullie schuld
Fijn. Bij zo'n soort zender is -ie ook precies op z'n plaats. Niet bij Radio 2.quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:24 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ja, Rob was de oprichter van zowel KINKFM als KXRadio. Nou, dan heb je mij al.
Ik moet daar vaker lollige comments plaatsen zie ikquote:Op dinsdag 24 november 2015 19:38 schreef Doedezemaar het volgende:
Symphonic draait op radio49 Don't be afraid of the dark, dus ik reageer meteen met: je denkt zeker dat je Robert Cray band...jullie schuld
Was 't lekker?quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:39 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik dacht laatst nog aan Susanna Hoffs.
ja, kom gezellig luisteren en meekletsen ( en verzoekjes doen)quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik moet daar vaker lollige comments plaatsen zie ik
quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:45 schreef cafca het volgende:
Tweede lijstje:
FOREIGNER - KEEP ON LOVING YOU
nou ja, in elk geval was het niet zo dat het op Justin Timberlake....quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:38 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb het aangepast.quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:16 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Diaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan
Je OP is nog stééds fout!!!
quote:
Ik geloof dat ze dan de top 3 bekend gaan maken. En volgens mij kan je dan ook checken of een nummer in de lijst staat. Op 15 december wordt de complete lijst bekend gemaakt.quote:Op dinsdag 24 november 2015 22:29 schreef Pino112 het volgende:
Hoi.
Ik hoop dat het dit jaar weer lukt met de statistieken. Druk leven dus moet er even tijd voor maken.
Komende vrijdagavond wordt alles bekend toch?
Top 3quote:Op dinsdag 24 november 2015 22:29 schreef Pino112 het volgende:
Hoi.
Ik hoop dat het dit jaar weer lukt met de statistieken. Druk leven dus moet er even tijd voor maken.
Komende vrijdagavond wordt alles bekend toch?
Je bent je vrije keuzes vergetenquote:Op woensdag 25 november 2015 15:57 schreef Rushi het volgende:
Mijn lijst:
Kansas – Dust In The Wind
Bruce Springsteen – The River
Lady Gaga – Bad Romance
Pearl Jam – Jeremy
Queen – Bohemian Rhapsody
The Who – My Generation
The Doors – LA Woman
Fleetwood Mac – Rhiannon
CCR – Have You Ever Seen The Rain
Status Quo – Roll Over Lay Down
Golden Earring – Twilight Zone
AC/DC – Whole Lotta Rosie
Van Morrison – Brown Eyed Girl
Bachman Turner Overdrive – You Ain’t Seen Nothing Yet
John Lennon - Imagine
Laat zien dat lijstje!quote:Op woensdag 25 november 2015 17:19 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik heb een 2e lijssie ingeleverd. Met een thema. Daar pasten Imagine en Marianne niet in, sorry.
Eerste snelle gok op albumafsluitersquote:Op woensdag 25 november 2015 17:39 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Mag jij het thema raden
http://stemmen.top2000.nl(...)1157679e672c8d46c6f6
eindelijk iemand die wel door heeft wat het beste nummer van Pearl Jam is.quote:Op woensdag 25 november 2015 15:57 schreef Rushi het volgende:
Mijn lijst:
Kansas – Dust In The Wind
Bruce Springsteen – The River
Lady Gaga – Bad Romance
Pearl Jam – Jeremy
Queen – Bohemian Rhapsody
The Who – My Generation
The Doors – LA Woman
Fleetwood Mac – Rhiannon
CCR – Have You Ever Seen The Rain
Status Quo – Roll Over Lay Down
Golden Earring – Twilight Zone
AC/DC – Whole Lotta Rosie
Van Morrison – Brown Eyed Girl
Bachman Turner Overdrive – You Ain’t Seen Nothing Yet
John Lennon - Imagine
Once staat er niet in hoorquote:Op woensdag 25 november 2015 18:10 schreef peaceman het volgende:
[..]
eindelijk iemand die wel door heeft wat het beste nummer van Pearl Jam is.
En dan niet Street Spiritquote:
Ik vind er niet zo veel verschil tussen zitten eerlijk gezegdquote:Op woensdag 25 november 2015 18:10 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ook geen Rock n Roll Suicide.quote:Op woensdag 25 november 2015 18:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En dan niet Street Spirit
Nu je het zegt, ik kan maar weinig albums noemen waarvan ik het laatste nummer het beste vind. Zelfs uit jouw lijstje twijfel ik nog wel over een paar.quote:Op woensdag 25 november 2015 18:45 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik moest het nummer naast top2000-fähig ook goed vinden én het het beste nummer van dat album vinden. Dat was in die 2 gevallen net niet het geval. Dat laatste criterium dan.
Op the bends en dat eaglesalbum sowieso wel. Daydream nation ook wel denk ik, als je trilogy als een geheel neemtquote:Op woensdag 25 november 2015 19:18 schreef cafca het volgende:
[..]
Nu je het zegt, ik kan maar weinig albums noemen waarvan ik het laatste nummer het beste vind. Zelfs uit jouw lijstje twijfel ik nog wel over een paar.
CCR, Jackson Brown en Joe Jackson ben ik het ook wel met Noobie eens.quote:Op woensdag 25 november 2015 19:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Op the bends en dat eaglesalbum sowieso wel. Daydream nation ook wel denk ik, als je trilogy als een geheel neemt
Nee, nooit veel aan gevonden. Dan toch liever Riders..quote:
Riders natuurlijk ook tofquote:Op woensdag 25 november 2015 19:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Nee, nooit veel aan gevonden. Dan toch liever Riders..
En mijn mening over het kitscherige Innuendo heb ik ook nooit onder stoelen of banken geschoven. Of Fool's Overture.
Ja, the Court of the Crimson King is ook een mooie albumafsluiterquote:Op woensdag 25 november 2015 19:49 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik zal proberen dit jaar het L-woord niet te gebruiken..
[ afbeelding ]
die is prachtig inderdaad.quote:Op woensdag 25 november 2015 19:51 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, the Court of the Crimson King is ook een mooie albumafsluiter
Klopt.quote:Op woensdag 25 november 2015 16:59 schreef cafca het volgende:
[..]
Je bent je vrije keuzes vergeten
Verder een prima lijstje!
quote:Op woensdag 25 november 2015 18:10 schreef peaceman het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 25 november 2015 08:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Top 3
Op/na 3 december komt het "staat in de top 2000" er weer, dus dan zou je weer uitvallers kunnen checken met je script
Lijst zelf komt pas in december
Thnx, dan heb ik dus nog even.quote:Op woensdag 25 november 2015 00:48 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Ik geloof dat ze dan de top 3 bekend gaan maken. En volgens mij kan je dan ook checken of een nummer in de lijst staat. Op 15 december wordt de complete lijst bekend gemaakt.
ik vrees dat je hello onderschat, maar ik hoop dat je gelijk hebt.quote:Op woensdag 25 november 2015 21:42 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Vermoedelijke top 5 nieuwe binnenkomers:
Paolo Nutini - Iron Sky
Adele - Hello
Muse - Psycho
Marco Borsato - Mooi
Kenny B - Parijs
in die volgorde. Maar er gaat niks hoog scoren, waarschijnlijk niet bij de hoogste 500.
Lijstje van Ekdomquote:Op woensdag 25 november 2015 23:51 schreef jcdragon het volgende:
Lijstjes van de DJ's
http://www.radio2.nl/nieuws/id-7690-wat-stemmen-de-dj-s.html
Muse Psycho zie ik echt geen potten breken. Dan ben ik bang dat Drank en Drugs eerder nog gaat scoren...quote:Op woensdag 25 november 2015 21:42 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Vermoedelijke top 5 nieuwe binnenkomers:
Paolo Nutini - Iron Sky
Adele - Hello
Muse - Psycho
Marco Borsato - Mooi
Kenny B - Parijs
in die volgorde. Maar er gaat niks hoog scoren, waarschijnlijk niet bij de hoogste 500.
Drank en Drugs zou maar zo kunnen...quote:Op donderdag 26 november 2015 10:53 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Muse Psycho zie ik echt geen potten breken. Dan ben ik bang dat Drank en Drugs eerder nog gaat scoren...
Van Muse - Drones geef ik Mercy sowieso meer kansen dan Psycho
dat mercy is echt verschrikkelijk.quote:Op donderdag 26 november 2015 10:53 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Muse Psycho zie ik echt geen potten breken. Dan ben ik bang dat Drank en Drugs eerder nog gaat scoren...
quote:De uitslag van de 'Nog Nooit de Top 2000 Gehaald' Dag Top 3:
1. Pet Shop Boys - Suburbia
2. Sting - Love Is The Seventh Wave
3. Daryl Hall & John Oates - I Can't Go For That (No Can Do)
twitter:Roodshow twitterde op dinsdag 24-11-2015 om 15:55:02De uitslag van de 'Nog Nooit de Top 2000 Gehaald' Dag Top 3:1. Pet Shop Boys - Suburbia2. Sting - Love Is The... https://t.co/c64eBHBIT0 reageer retweet
quote:Op woensdag 25 november 2015 23:29 schreef peaceman het volgende:
[..]
ik vrees dat je hello onderschat, maar ik hoop dat je gelijk hebt.
Ik hoop trouwens dat dotan en raccoon kelderen... Maar ja...
Dit zijn niet mijn voorspellingen, maar de stemmentellingen van de officiële Top 2000 statisticus die bij Gijs Staverman in de show langskomt.quote:Op donderdag 26 november 2015 10:53 schreef Jovatov het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 26 november 2015 14:55 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Alvast wat statistieken (van de afgelopen jaren dan)
http://www.nu.nl/weekend/4166003/muzieksmaak-van-nederlander.html
Dat ze er in 2008 niet in stond is niet zo vreemd, aangezien dat de combilijst van de 9 jaar ervoor was. Goede research weer.quote:Nelly Furtado kwam bijvoorbeeld in 2007 met All Good Things (Come To An End) binnen op 979, maar eindigde het jaar daarna direct buiten de lijst. In 2009 en 2010 stond zij er ineens wel weer bij, op respectievelijk plek 1.745 en 1.986, om vervolgens wederom uit de Top 2000 te verdwijnen.
Ik wilde dit ook zeggenquote:Op donderdag 26 november 2015 15:19 schreef Homdeck het volgende:
[..]
[..]
Dat ze er in 2008 niet in stond is niet zo vreemd, aangezien dat de combilijst van de 9 jaar ervoor was. Goede research weer.
Thanks. Vooral zitten wikken of ik Strangers in Moscow erin zou zetten. Het magische stukje slide guitar (?) deed 't 'm.quote:
Jammer van de typefout in Roxy Music, dat dan weer welquote:Op donderdag 26 november 2015 16:10 schreef Bugno het volgende:
[..]
Thanks. Vooral zitten wikken of ik Strangers in Moscow erin zou zetten. Het magische stukje slide guitar (?) deed 't 'm.
Daarbij wilde ik in de vrije keuze eigenlijk Ocean of Noise van AF zetten, maar om niet volslagen kansloos te zijn, toch maar Rebellion gekozen
is goed gegaan! Layout was beetje vernaggeld bij copy paste in mijn postquote:Op donderdag 26 november 2015 16:45 schreef cafca het volgende:
[..]
Jammer van de typefout in Roxy Music, dat dan weer wel
quote:Op donderdag 26 november 2015 17:52 schreef BillDauterive het volgende:
Mijn lijstje:
Long John Baldry - (Walk Me Out) in the Morning Dew
Dat lied ken ik van de top 2000, prachtig liedquote:
t houdt niet over met die extra stemmen voor marianne dus wellicht valt het mee. Was wel een mooi moment in het topic!quote:Op donderdag 26 november 2015 18:14 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Dat lied ken ik van de top 2000, prachtig liedIk heb toch maar op Marianne Rosenberg gestemd. Vorig jaar zat ik in dit topic toen het lied gedraaid werd. Iedereen was blij, ongekend
Nu stemmen we het misschien naar een hogere plek en wordt het vast om 5 uur 's nachts gedraaid
Gangnam Style ookquote:Op donderdag 26 november 2015 18:20 schreef laxus13 het volgende:
Net zoiets als White Soxx - Versailles, hoor je eigenlijk alleen tijdens de top 2000.
Denk dit jaar nietquote:
Ik denk dan aan Linda Ronstadt - Blue Bayou. Of Wet Wet Wet - Love Is All Around. Zou het verder nooit opzetten, hoor het verder nooit, behalve tijdens een top 2000.quote:
Linda Rondstadtquote:Op donderdag 26 november 2015 20:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik denk dan aan Linda Ronstadt - Blue Bayou. Of Wet Wet Wet - Love Is All Around. Zou het verder nooit opzetten, hoor het verder nooit, behalve tijdens een top 2000.
Natuurlijk is ie van de Big O beter overigens, maar ik heb toch een klein zwak voor Linda.quote:Op donderdag 26 november 2015 20:47 schreef cafca het volgende:
[..]
Linda Rondstadt
Van Wet Wet Wet staat hier gewoon de CD in de kast
Ik heb een groot zwak voor Linda.quote:Op donderdag 26 november 2015 20:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Natuurlijk is ie van de Big O beter overigens, maar ik heb toch een klein zwak voor Linda.
Ja, dat ook natuurlijkquote:Op donderdag 26 november 2015 21:03 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
En natuurlijk niet te vergeten
[ afbeelding ]
Top lijst!quote:Op donderdag 26 november 2015 22:45 schreef WeezerButler het volgende:
Mijn lijstje:
David Bowie - Heroes
Iggy Pop - Lust for life
Thin Lizzy - the boys are back in town
Stealers wheel - Stuck in the middle with you
the Smiths - there is a light that never goes out
John Lennon - Imagine (jawel)
the Beatles - I am the walrus
the Kinks - Days
Queens of the Stone Age - No One Knows
T Rex - Get it on
Cuby & the Blizzards - Widow of my eyes
Creedence Clearwater Revival - As long as i can see the light
Gotye - Somebody that i used to know
Gilbert o Sullivan - Nothing Rhymed
Talking Heads - Once in a lifetime
Vrije keuzes;
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Elliott Smith - a Fond farewell
Thin Lizzy - Dancing in the Moonlight
David Bowie - Wild is the Wind
Morrissey - I'm throwing my arms around Paris
the Beatles - a Day in the Life
Donnie Hathaway - Someday we'll all be free
Psychedelic Furs - Pretty in Pink
Love - You set the scene
Bright Eyes - First day of my life
Ik denk dat ik vandaag nog een tweede lijstje maak. Dan verstuur ik dat vanmiddag als ik bij m'n ouders ben.quote:Op vrijdag 27 november 2015 08:21 schreef Morpheus2002 het volgende:
Top 2000De Tune
![]()
![]()
![]()
![]()
Bezig met lijstje
Aldus gekdom?quote:Op vrijdag 27 november 2015 07:19 schreef Pino112 het volgende:
De top 10 wijzigt dit jaar behoorlijk, zoals het er nu naar uit ziet.
Check. Zal ook wel. Denk wel dat Imagine in de Top 3 komt maar dat vind ik prima.quote:Op vrijdag 27 november 2015 08:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Aldus gekdom?
Laten we hopen dat de klassieke 4 in ieder geval nog in de top 10 staan en niet ingehaald zijn door Adèle...
quote:• RADIOHEAD - FAKE PLASTIC TREES
• WORLD PARTY - SHIP OF FOOLS
• JOHAN - DAY IS DONE
• U2 - BAD
• SNOW PATROL - SET THE FIRE TO THE THIRD BAR
• EDITORS - SMOKERS OUTSIDE THE HOSPITAL DOORS
• FLEETWOOD MAC - GO YOUR OWN WAY
• SIMON & GARFUNKEL - THE SOUND OF SILENCE
• THE ROLLING STONES - GIMME SHELTER
• COLDPLAY - THE SCIENTIST
• PRINCE - DIAMONDS AND PEARLS
• PAUL WELLER - WILD WOOD
• STEVIE WONDER - YESTER ME YESTER YOU YESTERDAY
• PORTISHEAD - GLORY BOX
• PRODIGY - OUT OF SPACE
• R.E.M. - FIND THE RIVER
• STONECAKE - TUESDAY AFTERNOON
• M83 - OUTRO
• ELBOW - THE NIGHT WILL ALWAYS WIN
• MUSE - CITIZEN ERASED
• ARCADE FIRE - NEIGHBORHOOD #1 (TUNNELS)
• THE BLACK CROWES - SHE TALKS TO ANGELS
• OASIS - LITTLE BY LITTLE
• TOPLOADER - ACHILLES HEEL
• THE KILLERS - ALL THESE THINGS THAT I'VE DONE
Claudia in de Top 10 kan je ook vanuit gaanquote:Op vrijdag 27 november 2015 08:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Aldus gekdom?
Laten we hopen dat de klassieke 4 in ieder geval nog in de top 10 staan en niet ingehaald zijn door Adèle...
Ik niet. Boutnummerquote:Op vrijdag 27 november 2015 08:58 schreef Diaan73 het volgende:
Ik mis toch nog wel Marianne Rosenberg op bepaalde lijstjes.![]()
Zie ook mooie lijstjes voorbij komen.
Enige nummer die iedereen hier leuk vond vorig jaar. Nou ja behalve jij dan.quote:
Oke oke. Ik hoor liever 10x Ich Bin Wie Du dan iets van Coldplayquote:Op vrijdag 27 november 2015 09:02 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Enige nummer die iedereen hier leuk vond vorig jaar. Nou ja behalve jij dan.
kijk dat lijkt er meer op.quote:Op vrijdag 27 november 2015 09:06 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Oke oke. Ik hoor liever 10x Ich Bin Wie Du dan iets van Coldplay
Henk van Steegie, die komt elk half uur met (vernieuwde) statistiekjes.quote:Op vrijdag 27 november 2015 08:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Aldus gekdom?
Wat bedoel je met de klassieke 4? Die overgewaardeerde meuk van Pink Floyd?quote:Op vrijdag 27 november 2015 08:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Aldus gekdom?
quote:Op vrijdag 27 november 2015 09:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat bedoel je met de klassieke 4? Die overgewaardeerde meuk van Pink Floyd?
Gelukkig maar!quote:Op vrijdag 27 november 2015 09:50 schreef cafca het volgende:
Klassieke 4=
1.Child in Time
2.Hairway to Steven
3.Bohemian Rhapsody
4.Hotel California
stond 1. Maar nummer 1....quote:Op vrijdag 27 november 2015 09:50 schreef cafca het volgende:
Klassieke 4=
1.Child in Time
2.Hairway to Steven
3.Bohemian Rhapsody
4.Hotel California
haterquote:Op vrijdag 27 november 2015 09:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vergat Led Zeppelin nog te noemen.
Alleen Bohemian Rhapsody heeft daar iets te zoeken.quote:Op vrijdag 27 november 2015 09:50 schreef cafca het volgende:
Klassieke 4=
1.Child in Time
2.Hairway to Steven
3.Bohemian Rhapsody
4.Hotel California
Nee hoor, ik haat het niet. Ik kan prima naar die nummers luisteren, ik haat ze niet. Maar ik vind ze wel zwaar overgewaardeerd.quote:
omdat daar consensus over was toen dat nummer afgelopen jaar voorbij kwam. Geen enkele negatieve reactie, gewoon met z'n allen blij met dat nummerquote:Op vrijdag 27 november 2015 10:25 schreef HPLC het volgende:
Waarom nou trouwens de hype hier om op 'ich bin wie du' te stemmen?
QFTquote:Op vrijdag 27 november 2015 09:06 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Oke oke. Ik hoor liever 10x Ich Bin Wie Du dan iets van Coldplay
De 4 die elk jaar top 5 hebben gestaan.quote:Op vrijdag 27 november 2015 09:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat bedoel je met de klassieke 4? Die overgewaardeerde meuk van Pink Floyd?
Zou heel verfrissend zijn als een paar van die nummers eens buiten de Top 5 vallen. Zo overdreven goed zijn ze namelijk niet. Alleen Queen mag in de Top 5 blijven.quote:Op vrijdag 27 november 2015 11:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De 4 die elk jaar top 5 hebben gestaan.
Deep Purple en Led Zeppelin horen er juist, Queen mag wel wegvallen met de Eagles. Maar die lopen het minste risico.quote:Op vrijdag 27 november 2015 11:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zou heel verfrissend zijn als een paar van die nummers eens buiten de Top 5 vallen. Zo overdreven goed zijn ze namelijk niet. Alleen Queen mag in de Top 5 blijven.
De Eagles waren een enorme anticlimax op #1, met hun nummer dat hooguit in de onderste regionen van de Top 100 thuishoort.quote:Op vrijdag 27 november 2015 11:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Deep Purple en Led Zeppelin horen er juist, Queen mag wel wegvallen met de Eagles. Maar die lopen het minste risico.
ik herhaal mijn riedeltje maar weer: ze hebben zulke mooie nummers, maar waarom dit gedrocht nou zo hoog moet staan?quote:Op vrijdag 27 november 2015 12:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De Eagles waren een enorme anticlimax op #1, met hun nummer dat hooguit in de onderste regionen van de Top 100 thuishoort.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
Witchy Woman op 1 en The Last Resort op 2 een optie?quote:Op vrijdag 27 november 2015 12:35 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
ik herhaal mijn riedeltje maar weer: ze hebben zulke mooie nummers, maar waarom dit gedrocht nou zo hoog moet staan?
omgekeerd vind ik beter, ik hou van The Last Resortquote:Op vrijdag 27 november 2015 12:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Witchy Woman op 1 en The Last Resort op 2 een optie?
Waar ik de Eagles normaal niks vind vind ik Witchy Woman fantastisch en The Last Resort echt prachtig jaquote:Op vrijdag 27 november 2015 13:24 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
omgekeerd vind ik beter, ik hou van The Last Resort
+ 1quote:Op vrijdag 27 november 2015 12:03 schreef peaceman het volgende:
Van mij mogen die 4 er wel blijven. Alle 4 op en top klassiekers.
Desperado en Take it Easy zijn ook nog beter dan HC wmb.quote:Op vrijdag 27 november 2015 12:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Witchy Woman op 1 en The Last Resort op 2 een optie?
Peaceful easy feelin' eerder.quote:Op vrijdag 27 november 2015 14:35 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Desperado en Take it Easy zijn ook nog beter dan HC wmb.
Take it easy is een cover, de enige cover die in de top 100 mag is House of the Rising Sunquote:Op vrijdag 27 november 2015 14:35 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Desperado en Take it Easy zijn ook nog beter dan HC wmb.
Hurt mag ook wel.quote:Op vrijdag 27 november 2015 14:48 schreef cafca het volgende:
[..]
Take it easy is een cover, de enige cover die in de top 100 mag is House of the Rising Sun
Van Nine Inch Nails, die kon meteen ook in het lijstje van n00bie.quote:
Vind Cash verder ook weinig maar Hurt is wel heel mooi gedaan.quote:Op vrijdag 27 november 2015 16:01 schreef cafca het volgende:
Ik heb niet zo veel met Johnny Cash. Vind dat Hurt een behoorlijk saai nummer in die versie
Ik durf te zeggen dat ik het daar niet mee eens benquote:Op vrijdag 27 november 2015 16:08 schreef laxus13 het volgende:
Ik durf zelfs te zeggen dat veel covers in de Cash versie beter zijn dan het origineel.
ik vind zowel hurt als the mercy Seat niet geweldig. (In beide versies)quote:Op vrijdag 27 november 2015 17:00 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik durf te zeggen dat ik het daar niet mee eens ben
Moet ik wel eerlijk zeggen dat ik niet heel veel van die covers ken
Van Hurt vind ik het origineel ook niet zo, en verder kan ik I See a Darkness en volgens mij the Mercy Seat herinneren, daarvan vind ik het origineel veel beter
I See A Darkness vind ik beter in de JC versie en The Mercy Seat ontloopt elkaar niet veel maar dan kies is toch voor Johnny.quote:Op vrijdag 27 november 2015 17:00 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik durf te zeggen dat ik het daar niet mee eens ben
Moet ik wel eerlijk zeggen dat ik niet heel veel van die covers ken
Van Hurt vind ik het origineel ook niet zo, en verder kan ik I See a Darkness en volgens mij the Mercy Seat herinneren, daarvan vind ik het origineel veel beter
Goed dat je het zegtquote:Op vrijdag 27 november 2015 18:08 schreef hhh38 het volgende:
Hoeveel mensen zouden vergeten hun stem te bevestigen?
Nergens staat dat het moet, alleen vrij onopvallend in die mail. Ik vraag me af of het wel echt nodig is.quote:
Nou, dat zijn er in ieder geval tweequote:Op vrijdag 27 november 2015 19:11 schreef OutOfThisWorld het volgende:
Vrije keuze:
Muse - Butterflies And Hurricanes
Ik twijfel nog tussen Butterflies & Hurricanes, Sunburn of Space Dementiaquote:Op vrijdag 27 november 2015 19:14 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Nou, dat zijn er in ieder geval twee
Die eerste dus, dan hebben we er drie.quote:Op vrijdag 27 november 2015 19:19 schreef richolio het volgende:
[..]
Ik twijfel nog tussen Butterflies & Hurricanes, Sunburn of Space Dementia
Ja, dat vond ik ook.....quote:Op vrijdag 27 november 2015 20:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
Typisch dat Ekdom vanavond al bij RTL Late Night de top 3 bekendmaakt...
Ik heb 1 vrouw (Marianne), en 2 'kleurlingen'quote:Op vrijdag 27 november 2015 21:15 schreef Pedroso het volgende:
Ik zie nu pas dat ik geen enkele vrouw of kleurling heb gekozen. Terwijl ik toch tig favorieten heb in beide groepen.
Volgend jaar maar wat meer diversiteit kiezen, doet weinig af aan de kwaliteit vd lijst.
Volgens mij ben je in die zin ook nog een woord.quote:Op vrijdag 27 november 2015 20:52 schreef richolio het volgende:
http://stemmen.top2000.nl(...)?page=1&q=&view=list
Edit: ben wel Underworld en Michel Fugain zie ik nu, kutzooi
Als Imagine er in staat is het al een verrassende top 3 tov vorig jaar. Kun je nog gewoon Imagine op 3 Hotel California op 2 en Queen op 1 krijgen.quote:Op vrijdag 27 november 2015 21:35 schreef Pino112 het volgende:
Tan heeft het over 'de verrassende top 3'.
ClaudiNEE op 1.
Grappig, ik heb Joe Jackson met Slow Song ook in mijn vrije keuze lijst. Hopelijk zijn er nog veel meer mensen die op dat idee zijn gekomenquote:Op vrijdag 27 november 2015 20:55 schreef Pedroso het volgende:
Keuzelijst:
Eagles - Hotel California
Pink Floyd - Wish You Were Here
Pearl Jam - Black
Cold Play - Fix You
The Alan Parsons Project - Old and Wise
Rolling Stones - Gimme Shelter
Het Goede Doel - Alles Geprobeerd
Herbert Gronemeyer - Mensch
Queensryche - Silent Lucidity
The Beatles - Come Together
Boudewijn de Groot - Avond
Snow Patrol - Chasing Cars
Journey - Don't Stop Believin'
John Lennon - Imagine
Michel Fugain - Une Belle Histoire
Vrije keuzes:
Metallica - Turn The Page
Mike Snow - Animal
Joe Jackson - Slow Song
Status Quo - Wild Side of Life
Spinvis - Kom Terug
The Stranglers - Something Better Change
Sex Pistols - Anarchy In The UK
Underworld - Dark and Long
New Order - True Faith
Kan zo nog wel 3 lijsten opstellen. Uit de keuzelijst een aantal standaard klassiekers waarvan ik hoop dat ze weer hoog eindigen.
Sex Pistols niet eens in de keuzelijst, hadden best een paar nummers in gekund.
yep, ik ookquote:Op vrijdag 27 november 2015 21:37 schreef livelink het volgende:
[..]
Grappig, ik heb Joe Jackson met Slow Song ook in mijn vrije keuze lijst. Hopelijk zijn er nog veel meer mensen die op dat idee zijn gekomen
Vorig jaar had ik hem er ook al bij staan, zonder succes dus. Maar dit geeft toch nog wat hoop.quote:
Vorig jaar stond ie er helemaal niet in ?quote:Op vrijdag 27 november 2015 21:40 schreef livelink het volgende:
[..]
Vorig jaar had ik hem er ook al bij staan, zonder succes dus. Maar dit geeft toch nog wat hoop.
Verkeerde uurtje gekozenquote:Op vrijdag 27 november 2015 21:46 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik luister nu n uurtje naar die stemfinaledag..wat een butmuziek draaien ze.
Vast allemaal van die muziek die toch al in de Top 2000 staat.quote:Op vrijdag 27 november 2015 21:47 schreef D. het volgende:
[..]
Verkeerde uurtje gekozen
Afgelopen week fijne muziek voorbij horen komen
Ook veel 'net niet' nummersquote:Op vrijdag 27 november 2015 21:48 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Vast allemaal van die muziek die toch al in de Top 2000 staat.
Wat is Nance een irritant wijf trouwens.
quote:Op vrijdag 27 november 2015 22:01 schreef essnhills het volgende:
Ahh net te laat met stemmen![]()
Ik zou net op verzenden drukken
Als daardoor Imagine net op 1 staat ben ik blijquote:Op vrijdag 27 november 2015 22:01 schreef essnhills het volgende:
Je moest zeker alle liedjes eerst luisteren omdat de naam je zo niets zei, en dat kost tijdquote:Op vrijdag 27 november 2015 22:01 schreef essnhills het volgende:
Jaquote:Op vrijdag 27 november 2015 22:02 schreef D. het volgende:
[..]
Je moest zeker alle liedjes eerst luisteren omdat de naam je zo niets zei, en dat kost tijd
Wat?quote:Op vrijdag 27 november 2015 21:29 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Volgens mij ben je in die zin ook nog een woord.
Ik kijk wel effe ja.quote:
Die jongen was ook op de radioquote:Op vrijdag 27 november 2015 22:11 schreef KolonelBroodje het volgende:
In mijn Facebook lijst ook een paar keer pokemon theme tegengekomen![]()
Ben benieuwd waar die strand..
het is slechte cola met de dop eraf. Niets dus. Hoort er niet in.quote:Op vrijdag 27 november 2015 22:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
Die pokemon theme, doe maar niet. Ook gewoon geen goed liedje, niet radiofahig ook, alsof je het main theme van friends gaat draaien...
1. Vader Abraham - Het Smurfenliedquote:
quote:
this is why we can't have nice thingsquote:Op vrijdag 27 november 2015 22:36 schreef Ajacied422 het volgende:
Imagine schijnt in de top 3 te staan
Vind jij Imagine geen goede plaat?quote:
Ik ontken niet dat ik het een goede plaat vind, maar nummers die gehypt worden door een aanslag vind ik ook weer overdreven.quote:Op vrijdag 27 november 2015 22:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vind jij Imagine geen goede plaat?
Misschien wel de beste tekst die niet door Interpol geschreven is.
Ajoh, een keer wat anders in de top 3 is primaquote:Op vrijdag 27 november 2015 22:37 schreef Grutsk het volgende:
Niks mis met Imagine (prachtig nummer zelfs) maar de hype die er nu omheen hangt staat me een beetje tegen.
Datquote:Op vrijdag 27 november 2015 22:37 schreef Grutsk het volgende:
Niks mis met Imagine (prachtig nummer zelfs) maar de hype die er nu omheen hangt staat me een beetje tegen.
Dit.quote:Op vrijdag 27 november 2015 22:38 schreef livelink het volgende:
Ik vind het niet erg dat er een nieuwe nummer 1 is, maar alsjeblieft niet Claudia of Imagine.
Imagine is wel een mooi nummer hoor, maar ik heb er een hekel aan als iedereen op een nummer gaat stemmen als een soort zelfbevlekking om te laten zien hoe goed en vreedzaam je wel niet bent.
Daarmee wel eens maar het was voor mij wel een reden om op John Lennon te stemmen want ik had liever geen Queen of Eagles tov Lennonquote:Op vrijdag 27 november 2015 22:38 schreef livelink het volgende:
Ik vind het niet erg dat er een nieuwe nummer 1 is, maar alsjeblieft niet Claudia of Imagine.
Imagine is wel een mooi nummer hoor, maar ik heb er een hekel aan als iedereen op een nummer gaat stemmen als een soort zelfbevlekking om te laten zien hoe goed en vreedzaam je wel niet bent.
Claudia op 1 kan toch niet?quote:Op vrijdag 27 november 2015 22:38 schreef livelink het volgende:
Claudia zou wel een absolute domper zijn ja.quote:Op vrijdag 27 november 2015 22:39 schreef Cee het volgende:
[..]
Dit.
Claudia, mijn hemel, alsjeblieft.
Living Doll op 1quote:
De ondergang van de lijstquote:
Dan heffen we ter plekke dit forum op.quote:Op vrijdag 27 november 2015 22:41 schreef Breekfast het volgende:
Als Claudia op 1 komt, mag ik dan bij jullie?
Dan post ik nooit meer iets over Cambuur.quote:Op vrijdag 27 november 2015 22:41 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Dan heffen we ter plekke dit forum op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |