abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158051381
Wij maken de kv warm met 1/3 kokend water en 2/3 koud water en intussen warmen we in een ander flesje (zo'n kleintje van Medela) de bv op in een flessenwarmer. Dan gieten we het in de fles waar de kv al in zit.

Ik typ trouwens in de tegenwoordige tijd, maar dit deden we toen we net een beetje kv gingen proberen, maanden geleden. :P Nu krijgt ze als mijn gekolfte melk op is gewoon hele flesjes kv bij de GO of bij man.
  zondag 6 december 2015 @ 09:47:35 #152
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_158051440
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 09:35 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

maak ik de kv warm klaar en giet ik daar bv op kamer temperatuur bij, of moet ik die eerst verwarmen?
Ik ga zo nog even proberen te kolfen, hopelijk krijg ik er nog 60CC melk bij.
Maar gezien ik nu na twaalf uur niet drinken aan een kant slechts milde stuwing had, vrees ik t ergste. Of zou de hoeveelheid stuwing niets zeggen over de productie?

Met mijn moeder over de overweging kv gehad :') ik moest mij maar ziek melden als ik niet voldoende kan kolfen want bv is toch het beste. En áls ik kv zou geven, dan maar op basis van geitenmelk want dat is beter te verteren. Kabrita is bijna 30,- per pak, ik zeg ik zou alles voor hem doen, maar ik ga geen fortuin uit geven omdat jij iets gelezen hebt :')
Ik zou twee flesjes doen. Eersr de gekolfde bv helemaal op, dan fles kv geven. Als een gemengd flesje niet helemaal op gaat, verlies je ook de bv...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_158051601
Niet nodig *O* 90cc uit een borst! Met alle restjes bij elkaar nu 140 cc. In ieder geval voldoende voor mij om lekker ontspannen een likeurtje te nemen. Maar ik heb wel wat aan jullie tips mocht t in de toekomst nodig zijn
  zondag 6 december 2015 @ 13:31:53 #154
409579 LuDann
All the way
pi_158054971
Wat fijn Cassandra!
pi_158065550
Heb wss een borstontsteking te pakken. HAP is om de hoek vd couveuse afdeling, dus hoef niet ver te lopen, dat dan weer wel. Lekker motiverend dit, ben pas anderhalve week bezig ;(.
pi_158072878
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 20:31 schreef hetzusjevan het volgende:
Heb wss een borstontsteking te pakken. HAP is om de hoek vd couveuse afdeling, dus hoef niet ver te lopen, dat dan weer wel. Lekker motiverend dit, ben pas anderhalve week bezig ;(.
Heel naar, beterschap! Ik had mijn eerste na twee weken. Mijn ervaringen zijn dat het ontzettend vervelend is en je je heel ziek voelt, maar dat je ook snel weer opknapt (één à twee dagen). Hopelijk bij jou ook.
pi_158080935
Sterkte! Borstontsteking lijkt me naar!

Hier even heel blij! Ben net 2 weken in het buitenland geweest. L is al 14 mnd. Een heleboel mensen zeiden steeds; nou dat is dan een mooi moment om met bv te stoppen, na die 2 wk weet hij nergens meer van..Maar het leek me zo naar voor hem als het dan ineens klaar zou zijn. Dus heb toen ik weg was 's ochtends en 's avonds even gekolfd (5 min). Geen enorme opbrengst, maar t was iig niet "op".
Toen ik thuis kwam moest L heel hard huilen toen hij me zag en wilde hij niet op schoot, maar alleen bij papa zijn. Maar toen ik m heel even aan de borst legde herinnerde hij t zich weer en ontspande hij helemaal. Vanaf toen was t weer helemaal goed. Hoera, ben heel blij dat t nog kon!
Dus we gaan gewoon nog even door met 's ochtends en 's avonds een slokje! (en soms als ik thuis ben tussendoor)

Bijkomende reden dat ik niet wilde stoppen is dat hij vaak last had van obstipatie na kdv dagen waarop hij geen bv kreeg (weigerde de fles). Nu drinkt hij uit een beker, maar nog steeds te weinig, ook al doet papa nog zo zijn best om er vocht in te krijgen. L had toen ik weg was ook enorm last met poepen. Maar al na een dag bv begon t weer door te stromen en nu gaat de ontlasting weer gewoon goed!
  maandag 7 december 2015 @ 21:23:06 #158
409579 LuDann
All the way
pi_158091397
Zusje, borstonstekingen komen vooral in het begin van de borstvoedingsperiode dacht ik. Met stuwing enzo zal het veel vrouwen overkomen, dat zegt niks over hoe succesvol de borstvoeding gaat verlopen. Sterkte!

Watmoetikkiezen, dat klinkt fijn zeg! O+

Ik weet niet of jullie hier al van op de hoogte zijn, maar ik was het niet: Stefan Kleintjes heeft een app gemaakt waarin je de groeicurve van de WHO chart in kunt vullen:

http://www.getgraphico.com/

Er is een gratis en een betaalde versie.
pi_158098443
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 09:07 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Heel naar, beterschap! Ik had mijn eerste na twee weken. Mijn ervaringen zijn dat het ontzettend vervelend is en je je heel ziek voelt, maar dat je ook snel weer opknapt (één à twee dagen). Hopelijk bij jou ook.
Je eerste? :X heb je er meerdere gehad? Ik had koorts dus heb een AB kuur gekregen.. Met deze kuur mag ik gewoon BV blijven geven, maar het kan zijn dat de kleine er krampjes van krijgt. Ik zit dus een beetje in dubio of ik haar nog ga aanleggen deze week of dat ik overstap op de diepvriesvoorraad met SNF fles. Iemand ervaringen mee?
  dinsdag 8 december 2015 @ 07:55:59 #160
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158098682
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 15:10 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Maar toen ik m heel even aan de borst legde herinnerde hij t zich weer en ontspande hij helemaal.
Wat lief O+.
KuikenGuppy
pi_158098741
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 06:53 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Je eerste? :X heb je er meerdere gehad? Ik had koorts dus heb een AB kuur gekregen.. Met deze kuur mag ik gewoon BV blijven geven, maar het kan zijn dat de kleine er krampjes van krijgt. Ik zit dus een beetje in dubio of ik haar nog ga aanleggen deze week of dat ik overstap op de diepvriesvoorraad met SNF fles. Iemand ervaringen mee?
Ik had twee weken terug ook borstontsteking, ook een kuur gehad. Ik ben wel doorgegaan met gewoon voeden, maar ik geloof nou niet dat mijn baby (toen 3 weken) er meer last van kreeg qua krampjes.
pi_158098985
quote:

[..]

Wat heb je gekregen? Fluxo nog iets? Ik voed daar mee door en heb niks gemerkt aan mijn kind, maar hij is al drie maanden.

Als je meisje sowieso de fles al krijgt zou ik gevoelsmatig voor diepvriesmelk zonder ab gaan, ze is nog zo jong en klein en ik zou haar dan zo veel mogelijk rotzooi willen besparen (los van het feit dat je met ab een hoger risico op spruw hebt). Ik denk dat ik zelf misschien zou voeden met diepvriesmelk maar wel gewoon zou aanleggen om het drinken uit de borst te oefenen.

Anderzijds moet je het misschien voor jezelf in deze situatie zo makkelijk mogelijk houden en niet ook nog eens gaan kolven en flessen als ze uit de borst drinkt. En ze ligt in het ziekenhuis, ze krijgt waarschijnlijk toch al wel andere dingen dan moedermelk binnen.
pi_158099014
quote:

[..]

Ik had antibiotica, gewoon doorgevoed en mini had er ogenschijnlijk geen last van. Kolven deed nog meer pijn dan gewoon aanleggen en stoppen tijdens borstontsteking is ook geen goed idee dus ik had hiervoor gekozen. Tweede keer heb ik geen antibiotica gehad en toen voelde ik me ongeveer net zo snel beter, duurde alleen wat langer voordat de harde plek weg was.

Ik denk dat de ontstekingen bij mij kwamen doordat hij zo snel de nacht doorsliep en ik daar stuwing van kreeg.
pi_158116495
Heftig hetzusjevan, hopelijk is het gauw over.

Watmoetikkiezen, dat klinkt erg lief O+

Ik voed vrijwel alleen nog links de laatste tijd en dat weet ze heel goed, leg ik rechts aan, stopt ze meteen, wijst naar andere borst, en zegt 'die!'. Weinig tegenin te brengen O+ Ergens ben ik de grens overgegaan van stoppen voor ze praat. :P mijn dreumes O+
  dinsdag 8 december 2015 @ 23:28:07 #165
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158120786
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 21:26 schreef Heliotrope het volgende:
Heftig hetzusjevan, hopelijk is het gauw over.

Watmoetikkiezen, dat klinkt erg lief O+

Ik voed vrijwel alleen nog links de laatste tijd en dat weet ze heel goed, leg ik rechts aan, stopt ze meteen, wijst naar andere borst, en zegt 'die!'. Weinig tegenin te brengen O+ Ergens ben ik de grens overgegaan van stoppen voor ze praat. :P mijn dreumes O+
:D herkenbaar, ik zei op altijd: als hij er om gaat vragen, stop ik.
En nu vind ik het zo lief als hij naar me toe komt en ietwat verlegen vraagt om 'bosje' O+.
KuikenGuppy
pi_158122910
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 23:28 schreef Burdie het volgende:

[..]

En nu vind ik het zo lief als hij naar me toe komt en ietwat verlegen vraagt om 'bosje' O+.
O+ Dat is ook wel heel lief.
  woensdag 9 december 2015 @ 08:07:47 #167
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158123182
Hier werd t op den duur de grote en de kleine :') En de een was chocola en de andere aardbei :D (en dat had ik hier eerder gelezen geloof ik, zo typisch)
pi_158123267
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 23:28 schreef Burdie het volgende:

[..]

Er wacht een gedichtje op je in het SS topic O+
E.
pi_158127051
Ik kom terug van de lk O+
Ik moet een doorverwijzing voor de kinderarts vragen. Hij snurkt en heeft overmatig veel speeksel.
Verder heeft hij een relatief klein mondje, en een hoog gehemelte waardoor hij geen goede hap kan maken, en smakt/loslaat aan de borst. Ze zei ook, af en toe kunstvoeding geven maakt je geen slechte moeder. O+
Ze raadde wel aan dit op een zaterdag ochtend te doen als mijn man thuis is, zodat ik niet alleen zit als hij er slecht op reageert en we ook niet mogelijk een slechte nacht in gaan. Ik zit nog steeds ruim voldoende in de melk en ze verwacht dat af en toe kv of minder kolven op t werk straks niet af doet aan mijn productie, omdat ik de woensdag en vrijdag plus het weekend thuis ben om aan te leggen.

Dus ik ben weer helemaal happy. De mogelijkheid om kv te geven geeft mij lucht, en hij krijgt nog steeds voornamelijk borstvoeding in de toekomst O+

Och en hij is zo leuk, ze moest zijn mondje onderzoeken, toen heeft ie toch een partij zitten kletsen en lachen naar haar O+
pi_158128941
Pff.. K-kolf! Nieuwe motor gekregen, leek wat beter, maar een flink verminderde productie dus nog weinig opbrengst. Maar laatste week werd het nog weer minder. En nu heb ik dus net weer 20 minuten gekolft, 30cc per borst, na 10 minuten loopt het nauwelijks nog, alleen met veel masseren en in m'n borsten knijpen en daarna spuit het er nog in straaltjes uit als ik met de hand kolf! Ik snap niet wat ik verkeerd doe :(
  woensdag 9 december 2015 @ 15:07:35 #171
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158129104
Kan je vragen of een LK met je meekijkt, IMA? Misschien heb je geen goede borstschelpen oid?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 december 2015 @ 18:39:34 #172
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158133192
Even hoor O+ Michael drinkt, maar laat af en toe los om me met een grote grijns aan te kijken en dan tita te zeggen voor hij weer opnieuw hapt en een paar slokken neemt :') _O- O+ O+
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_158137362
Filmpje djmo *) als je m maar niet op de borstvoeding fb zet hé :')

Ik heb trouwens een verstopt melkkanaal. Had er niets van gedacht omdat ik er geen pijn aan had en blijkbaar heb ik in die borst veel kanalen waar de melk door stroomt. Maar ik krijg m niet weg en G krijgt m niet wegdronken. T bultje zit er al een week. De lk had er niets van gezegd omdat de voeding goed loopt en ik geen klachten heb. Maar ik liep zo te schommelen mentaal, dat ik nu bang ben dat ik toch een ontsteking krijg ;( en dat dat weer een mentale klap zal zijn
pi_158138306
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 14:58 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Pff.. K-kolf! Nieuwe motor gekregen, leek wat beter, maar een flink verminderde productie dus nog weinig opbrengst. Maar laatste week werd het nog weer minder. En nu heb ik dus net weer 20 minuten gekolft, 30cc per borst, na 10 minuten loopt het nauwelijks nog, alleen met veel masseren en in m'n borsten knijpen en daarna spuit het er nog in straaltjes uit als ik met de hand kolf! Ik snap niet wat ik verkeerd doe :(
Overgaan op met de hand kolven een idee? Ik kan t niet, maar een vriendin van me vond dat veel makkelijker dan met t apparaat.. en t klinkt of dat bij jou ook zo is..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 december 2015 @ 21:22:53 #175
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158138355
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 20:53 schreef Cassandra87 het volgende:
Filmpje djmo *) als je m maar niet op de borstvoeding fb zet hé :')

Ik heb trouwens een verstopt melkkanaal. Had er niets van gedacht omdat ik er geen pijn aan had en blijkbaar heb ik in die borst veel kanalen waar de melk door stroomt. Maar ik krijg m niet weg en G krijgt m niet wegdronken. T bultje zit er al een week. De lk had er niets van gezegd omdat de voeding goed loopt en ik geen klachten heb. Maar ik liep zo te schommelen mentaal, dat ik nu bang ben dat ik toch een ontsteking krijg ;( en dat dat weer een mentale klap zal zijn
inmiddels slaapt hij al ;)

elektrische tandenborstel op die plek zetten! Na een massage onder de warme douche :)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')