SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
't waren uitnodigingen via Facebookquote:Op maandag 23 november 2015 18:44 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Sta ik niet meer op de mailinglijst? Niks gehad.
pff facebook daar moet ik niks vanquote:Op maandag 23 november 2015 19:20 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
't waren uitnodigingen via Facebook
https://www.facebook.com/events/1684342028504101/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je moet dan een campa body erop zetten.quote:Op maandag 23 november 2015 20:33 schreef Bismarck het volgende:
Als ik velgen koop met een Shimano body, zijn deze dan te converteren naar een Campa body, ofwel dat ik (al dan niet met spacers e.d.) een Campa cassette er op kan zetten?
Dank. Die body's zijn best aan de prijzige kant...quote:Op maandag 23 november 2015 20:35 schreef ratatat het volgende:
[..]
Je moet dan een campa body erop zetten.
Welke wielen zoek je?quote:Op maandag 23 november 2015 20:43 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Dank. Die body's zijn best aan de prijzige kant...
http://hollandbikeshop.co(...)gnolo-cassette-body/
Kom ook deze tegen...doet die hetzelfde maar dan enkel voor mavic velgen?
http://www.bakkerracingpr(...)STnTo8YBgaAiW58P8HAQ
Hoe weet je dat nou, misschien is het tegen die tijd wel weer gewoon 15 graden ?quote:Op maandag 23 november 2015 21:29 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik laat hem aan mij voorbij gaan, voor mij is het te koud voor 200km dan
Als je met 11speed rijd kan je ook gewoon shimano cassette gebruiken icm rest campa.quote:Op maandag 23 november 2015 20:33 schreef Bismarck het volgende:
Als ik velgen koop met een Shimano body, zijn deze dan te converteren naar een Campa body, ofwel dat ik (al dan niet met spacers e.d.) een Campa cassette er op kan zetten?
Over het algemeen is het mij in januari in ieder geval te koud. Ik hoop voor jullie dat het 15 graden is, maar de kans is groter dat het 5 graden is denk ik.quote:Op maandag 23 november 2015 21:38 schreef ddx het volgende:
[..]
Hoe weet je dat nou, misschien is het tegen die tijd wel weer gewoon 15 graden ?
Kolonel is erg mager hè, nog wat dunner dan jij. Dan is het moeilijk warm blijven tijdens een lange koude rit.quote:Op maandag 23 november 2015 21:38 schreef ddx het volgende:
[..]
Hoe weet je dat nou, misschien is het tegen die tijd wel weer gewoon 15 graden ?
Je moet niet raar opkijken als er in Bunnik een 73-jarige aan de start staat. Dus niks te oud zijn voor dergelijke grappen.quote:Op maandag 23 november 2015 23:08 schreef buzz1291 het volgende:
Vind 't ook wel een lekker tochtje, voor jullie dan. Want in januari is Buzz ff in 26-32 graden aan het opwarmen voor een spetterend voorjaar.
Inb4: ouwe botten hebben warmte nodig
Die laat ik schieten, de week erna is de 300 van Boekelo. Twee weekenden achter elkaar de rivieren over wordt anderd wat veelquote:Op dinsdag 24 november 2015 00:03 schreef Patroon het volgende:
Ik ga 14 februari de winterfiets elfstedentocht fietsen...200km
Op valentijnsdag? Hoe kan je...quote:Op dinsdag 24 november 2015 00:03 schreef Patroon het volgende:
Ik ga 14 februari de winterfiets elfstedentocht fietsen...200km
Haha, koudquote:Op dinsdag 24 november 2015 00:03 schreef Patroon het volgende:
Ik ga 14 februari de winterfiets elfstedentocht fietsen...200km
Juist.quote:Op dinsdag 24 november 2015 09:44 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
nou he?liever een half uurtje op de taxc bij de kachel
Lijkt mij ook, tenzij er ergens een dikke aanbieding was.quote:Op dinsdag 24 november 2015 06:27 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Die kan je gewoon bestellen met campa body. Dat is optioneel.
Dan koop je die, gooi je er een campa body op en verkoop je die shimano.quote:Op dinsdag 24 november 2015 11:07 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Lijkt mij ook, tenzij er ergens een dikke aanbieding was.
Meestal zijn cosmic catons niet in de aanbieding, ik kom ze iig zelden tegen. Hopmans heeft wel een scherpe prijs. Die staat niet op de site maar als je prijs van hoog naar laag kiest in de sortering kan je wel zien wat ze kosten adhv de ranking. Ik vind het een goed budgetpornowiel voor het geld maar ga ze denk tzt wel vervangen voor bullett ultra. Die zijn wel duurder maar vind ze qua gewicht echt top.quote:Op dinsdag 24 november 2015 11:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan koop je die, gooi je er een campa body op en verkoop je die shimano.
Ja die toerders rije allemaal met shimano tegenwoordig. Wrom geen bullets met een shimano bodie of anders fulcrum red wind of vind je die stikkers niet mooi?quote:Op dinsdag 24 november 2015 11:57 schreef muzas het volgende:
https://www.hopmansfietsgigant.nl/assortiment/zipp-60c-clincher/
-laat maar-, campagnolo
vandaar dat ze er niet van af komen
Die zijn toch ook V?quote:Op dinsdag 24 november 2015 13:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja die toerders rije allemaal met shimano tegenwoordig. Wrom geen bullets met een shimano bodie of anders fulcrum red wind of vind je die stikkers niet mooi?
http://www.wielertoerist.nl/forum/viewtopic.php?f=7&t=13769
Hoe meer zijwind hoe meer nadelig het is om met V-velgen te rijden. Dus hoe langzamer, hoe meer je bij V-velgen weg moet blijven.quote:Op dinsdag 24 november 2015 14:18 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Muzas rijdt 25km per uur voor de wind denk je dat het wat uitmaakt?
Wat Tommeke zegt.
Jij staart je blind op 1 test die je hebt gelezen.quote:Op dinsdag 24 november 2015 14:21 schreef ratatat het volgende:
[..]
Hoe meer zijwind hoe meer nadelig het is om met V-velgen te rijden. Dus hoe langzamer, hoe meer je bij V-velgen weg moet blijven.
Nice man, wel tube.quote:Op dinsdag 24 november 2015 14:33 schreef Andyy het volgende:
https://www.hopmansfietsg(...)00-c75-tube-wielset/
Is dit niet een beetje goedkoop?
Ja vooral. En ik vind dus die bolle velgen er ook gewoon mooier uitzien. Stukje herkenning denk ikquote:
Ik had pas nog bijna een setje halfhoge infinito 35 mm tubewieltjes, voor maar 200 pieken. Lijkt me super en mooi rijden, maar inderdaad, je zal maar lek rije diep in de Alblasserwaard of bovenop de grand ballon....quote:Op dinsdag 24 november 2015 14:49 schreef kaasplankje het volgende:
Die dura ace 75 zijn wel bad ass koerswielen. Als ik Shimano/Sram zou rije zou ik ze wel kopen. Al kan je er niet echt mee toeren. Je kan met nieuwe tubes wel 3B rijden maar stel dat je een band kapot rijdt dan sta je daar. Dus koop je ze dan alleen voor criteriums of clubkoersen waar je met de auto heen gaat. En dan is 702.- best veel. Tenzij je 20/30 koersen per jaar rijdt ofzo.
Voor op de NEB zijn ze wel perfect. Je zou er ook goed mee kunnen crossen denk ik.quote:Op dinsdag 24 november 2015 14:52 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik had pas nog bijna een setje halfhoge infinito 35 mm tubewieltjes, voor maar 200 pieken. Lijkt me super en mooi rijden, maar inderdaad, je zal maar lek rije diep in de Alblasserwaard of bovenop de grand ballon....
Echt iets voor onze patroon dus.quote:Op dinsdag 24 november 2015 14:49 schreef kaasplankje het volgende:
Die dura ace 75 zijn wel bad ass koerswielen. Als ik Shimano/Sram zou rije zou ik ze wel kopen. Al kan je er niet echt mee toeren. Je kan met nieuwe tubes wel 3B rijden maar stel dat je een band kapot rijdt dan sta je daar. Dus koop je ze dan alleen voor criteriums of clubkoersen waar je met de auto heen gaat. En dan is 702.- best veel. Tenzij je 20/30 koersen per jaar rijdt ofzo.
Ja of Carb.quote:Op dinsdag 24 november 2015 14:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Echt iets voor onze patroon dus.
Ja eigenlijk jammer dat ik net 2 weken ervoor die Mavic velgen met dura ace naven en crosstubes al had gekocht voor 100 piek. En om dan nog een set tubewielen te kopen terwijl ik ze nog niet eens kan kitten zelf...quote:Op dinsdag 24 november 2015 14:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Voor op de NEB zijn ze wel perfect. Je zou er ook goed mee kunnen crossen denk ik.
quote:Op dinsdag 24 november 2015 14:22 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Jij staart je blind op 1 test die je hebt gelezen.
Ik heb nu ook een set waar ik eigenlijk enkel op koers. Ik denk dat een set 25mm Vittoria's + latexbiba's aardig de ervaring van tubes kan benaderen.quote:Op dinsdag 24 november 2015 14:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Echt iets voor onze patroon dus.
Jij hebt toch ook V shape wielen? Wat is jouw mening omtrent V shape vs U shape?quote:Op dinsdag 24 november 2015 15:52 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb nu ook een set waar ik eigenlijk enkel op koers. Ik denk dat een set 25mm Vittoria's + latexbiba's aardig de ervaring van tubes kan benaderen.
Prijzen vind ik eigenlijk nog wel redelijk hoog, komen sowieso nog 16% veilingkosten bovenop en ook nog de BTW. Minimum openingsbod is dus sowieso al richting de 700 euro netto terwijl je ze met garantie voor 1.000 euro bij een fatsoenlijke winkel kan kopen.quote:Op dinsdag 24 november 2015 16:17 schreef muzas het volgende:
https://www.bva-auctions.com/auction/lot/18468/6554392
ja kak rooden tube vlgns mij
Ook de tube versie met DT240?quote:Op dinsdag 24 november 2015 16:23 schreef Blik het volgende:
terwijl je ze met garantie voor 1.000 euro bij een fatsoenlijke winkel kan kopen.
Als V shape is dat het boven de velg in een V loopt wel ja. Een ploeggenoot kwam laatst met zijn fiets langs en heeft de Vision Metron Carbon 55. Ziet er wel erg mooi en strak uit, zo'n bolle velg. Of het anders fietst weet ik niet.quote:Op dinsdag 24 november 2015 16:03 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Jij hebt toch ook V shape wielen? Wat is jouw mening omtrent V shape vs U shape?
V Shape Jammer maar zijn dus kut wielenquote:Op dinsdag 24 november 2015 16:34 schreef kanovinnie het volgende:
https://www.bva-auctions.com/auction/lot/18468/6554220
Kut.quote:Op dinsdag 24 november 2015 16:56 schreef dop het volgende:
[..]
V Shape Jammer maar zijn dus kut wielen
quote:Op dinsdag 24 november 2015 17:39 schreef ratatat het volgende:
Heb je binnen en buitenblad in de juiste volgorde gemonteerd?
Deze hier op je crosser en je komt de winter wel door:quote:Op dinsdag 24 november 2015 18:06 schreef kanovinnie het volgende:
Welke winterbandjes zal ik kopen? Liever wat meer grip als 't kan
Geen idee of ze goed zijn maar lees net toevallig in de 'mantel dinsdag deals' een aanbieding voor vredestein fortezza xtremequote:Op dinsdag 24 november 2015 18:06 schreef kanovinnie het volgende:
Welke winterbandjes zal ik kopen? Liever wat meer grip als 't kan
Ik heb geen crosserquote:Op dinsdag 24 november 2015 18:19 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Deze hier op je crosser en je komt de winter wel door:
[ afbeelding ]
Schwalbe Marathon Winter
Ik ook.quote:Op dinsdag 24 november 2015 18:20 schreef muzas het volgende:
[..]
Geen idee of ze goed zijn maar lees net toevallig in de 'mantel dinsdag deals' een aanbieding voor vredestein fortezza xtreme
Dat het team het zelf niet gebruikt zegt wel wat inderdaad. De problemen waren echter vooral met de eerste versie en voor gebruik op 2 fietsen is het erg praktisch.quote:
slicks, en dan leren glijden.quote:Op dinsdag 24 november 2015 18:06 schreef kanovinnie het volgende:
Welke winterbandjes zal ik kopen? Liever wat meer grip als 't kan
Ander merk versnellingen kopen.quote:Op dinsdag 24 november 2015 17:38 schreef Andyy het volgende:
Wat doe ik verkeerd met afstellen?
Ketting op kleine blad en alles schakelt perfect achter, op het grote blad schakelt die minder soepel en 1 versnelling wilt die niet goed in
had jij niet een te lange buitenkabel achter ?quote:Op dinsdag 24 november 2015 17:38 schreef Andyy het volgende:
Wat doe ik verkeerd met afstellen?
Ketting op kleine blad en alles schakelt perfect achter, op het grote blad schakelt die minder soepel en 1 versnelling wilt die niet goed in
tubes , jij gaat ook lekkerquote:Op dinsdag 24 november 2015 19:00 schreef kanovinnie het volgende:
Je gaat Lekker Z
http://hollandbikeshop.co(...)7U0q1Ob-BRoCcWfw_wcB
62 eurie
Zit effe snel te kijken. Sorryquote:
Dus je voorderrie is goed afgesteld, want je schakelt soeel van de ene naar de andere, maar achter is kut? Wat gaat moeizaam, gote krans naar kleiner of andersom? Welke gaat er niet in?quote:Op dinsdag 24 november 2015 17:38 schreef Andyy het volgende:
Wat doe ik verkeerd met afstellen?
Ketting op kleine blad en alles schakelt perfect achter, op het grote blad schakelt die minder soepel en 1 versnelling wilt die niet goed in
Expert is de gel versie he...niet echt aan te bevelen.quote:Op woensdag 25 november 2015 09:23 schreef muzas het volgende:
Nu wordt 't zeker wit/wit.
Specialized toupé expert besteld. In wit.
De achter deraileur wil van zichzelf van het wiel af bewegen als het goed is. Want als de kabel knapt wil je niet dat de standaard positie van de derrie tegen je spaken is...quote:Op woensdag 25 november 2015 10:00 schreef Andyy het volgende:
Opschakelen, teveel kabelspanning?
Voor zit goed volgens mij, schakelt gewoon soepel
Rij nu ook met enigszins wat padding. Werkt prima voor me.quote:Op woensdag 25 november 2015 11:11 schreef Patroon het volgende:
[..]
Expert is de gel versie he...niet echt aan te bevelen.
Wist ik ook eigenlijk in mn hartje wel, dat die toupe van mij te smal zou zijn voor jouw derriere.quote:Op woensdag 25 november 2015 11:45 schreef muzas het volgende:
[..]
Rij nu ook met enigszins wat padding. Werkt prima voor me.
@grip; ik heb een dikke reet. 130mm ga ik echt niet lekker op zitten. Heb ooit een hard 133mm selle italia zadel gehad en die zat echt kut. Na 1,5 uur kon ik niet meer zitten zo pijn dat 't deed.
M'n giant zadel is blijkbaar 143mm, en mn aangeschafte toupe ook. Dus die twee zadels komen, op de uitsparing na, redelijk goed overeen.
Weet ik, klinkt leukerquote:Op woensdag 25 november 2015 11:54 schreef Gripper het volgende:
Overigens, dikke reet betekent niet automatische brede zitbotjes he!
Klinkt als een plan. Wel met baard. En U-shape velgen.quote:Op woensdag 25 november 2015 13:13 schreef kaasplankje het volgende:
Gripper en muzas gaan op de fixed naar bodegraven en dan de hele middag over moeilijke ipa's lullen.
Schema met fratsen.quote:Op woensdag 25 november 2015 13:14 schreef Blik het volgende:
Vanavond even tacxen (zonder fratsen zoals virtuele klimmetjes enzo), doen jullie echt nog een schema aanhouden tijdens tacxen of gewoon 45-60 minuten doelloos trappen?
High en low staan gewoon goed. Het is echt bovenin waarin die niet goed schakelt bij groot blad voorquote:Op woensdag 25 november 2015 11:24 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
De achter deraileur wil van zichzelf van het wiel af bewegen als het goed is. Want als de kabel knapt wil je niet dat de standaard positie van de derrie tegen je spaken is...
Dus als je kabel te lang is wil ie niet naar binnen toe. Als ie niet naar de kleinste kransje wil, is de kabel te kort. Meestal dan.
Schema anders hou ik niet vol. Zal ik mijn tacx krachttraining van vanavond posten?quote:Op woensdag 25 november 2015 13:14 schreef Blik het volgende:
Vanavond even tacxen (zonder fratsen zoals virtuele klimmetjes enzo), doen jullie echt nog een schema aanhouden tijdens tacxen of gewoon 45-60 minuten doelloos trappen?
Ik ken wel de Tacx schema's maar het plaatsen kan nooit kwaad natuurlijkquote:Op woensdag 25 november 2015 13:57 schreef Patroon het volgende:
[..]
Schema anders hou ik niet vol. Zal ik mijn tacx krachttraining van vanavond posten?
volgens strava heeft hij 20 november nog gefietstquote:
Deze is dan ook niet door Tacx gemaakt. Maar wordt wel uitgevoerd op een Tacx.quote:Op woensdag 25 november 2015 14:17 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik ken wel de Tacx schema's maar het plaatsen kan nooit kwaad natuurlijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik kan 't mis hebben...
quote:Op woensdag 25 november 2015 14:55 schreef Patroon het volgende:
[..]
Deze is dan ook niet door Tacx gemaakt. Maar wordt wel uitgevoerd op een Tacx.Thanks, is een stuk simpeler dan die schema's van Tacx waar je eerst bijna voor moet hebben doorgeleerd om ze te begrijpen, laat staan ook daadwerkelijk toe te passenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heeft niets te maken met de stelschroefjes...volgens mij tenminste. Ik vermoed dat de kabel van je achterderrie te kort is dus.quote:Op woensdag 25 november 2015 13:43 schreef Andyy het volgende:
[..]
High en low staan gewoon goed. Het is echt bovenin waarin die niet goed schakelt bij groot blad voor
Bij klein voor gaat die probleemloos alle 11 versnellingen ad
Ik had door Kano een ban inderdaad, maar die was kort. Ben wat klaar met bepaalde personen hier. Zodoende weinig Fok!lust. Maar fiets genoeg hoor.. denk dat ik dit jaar de 9000km haalquote:
Een echte of een Chinondale?quote:Op woensdag 25 november 2015 15:08 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ik had door Kano een ban inderdaad, maar die was kort. Ben wat klaar met bepaalde personen hier. Zodoende weinig Fok!lust. Maar fiets genoeg hoor.. denk dat ik dit jaar de 9000km haal![]()
Wel nieuwe crosser:
[ afbeelding ]
SuperX met CX1 en hydraulische schijfrem.
En zojuist latex biba's plus setje van deze ervoor gekocht:
[ afbeelding ]
Heb nog wel (nu je 't over Ali) hebt 4 verschillende mounts voor m'n Garmin gekocht in China. Die dingen kosten 40 EUR in de winkel.. gekkenwerk.
Expert heeft net als de Pro dunnere padding dan de Comp.quote:Op woensdag 25 november 2015 11:11 schreef Patroon het volgende:
[..]
Expert is de gel versie he...niet echt aan te bevelen.
Ik denk dat je ketting te kort is of te strak staat als je voor en achter allebei op de grootste wil leggen. Daar kan je in het ergste geval je hele achterderailleur mee aan puin trekken trouwens.quote:Op woensdag 25 november 2015 13:43 schreef Andyy het volgende:
[..]
High en low staan gewoon goed. Het is echt bovenin waarin die niet goed schakelt bij groot blad voor
Bij klein voor gaat die probleemloos alle 11 versnellingen ad
Doe ik dat? Nee toch, doet Muzas dat? Dat doe ik toch nooit.quote:Op woensdag 25 november 2015 13:24 schreef kanovinnie het volgende:
En steeds net even te lang naar de tieten van de serveerster kijken.
Mooie fiets alleen wel een beetje te lang gebouwd voor jou?quote:Op woensdag 25 november 2015 15:08 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ik had door Kano een ban inderdaad, maar die was kort. Ben wat klaar met bepaalde personen hier. Zodoende weinig Fok!lust. Maar fiets genoeg hoor.. denk dat ik dit jaar de 9000km haal![]()
Wel nieuwe crosser:
[ afbeelding ]
SuperX met CX1 en hydraulische schijfrem.
En zojuist latex biba's plus setje van deze ervoor gekocht:
[ afbeelding ]
Heb nog wel (nu je 't over Ali) hebt 4 verschillende mounts voor m'n Garmin gekocht in China. Die dingen kosten 40 EUR in de winkel.. gekkenwerk.
Ik wel.quote:Op woensdag 25 november 2015 17:01 schreef Gripper het volgende:
[..]
Doe ik dat? Nee toch, doet Muzas dat? Dat doe ik toch nooit.
Toch?
quote:Op woensdag 25 november 2015 14:55 schreef Patroon het volgende:
[..]
Deze is dan ook niet door Tacx gemaakt. Maar wordt wel uitgevoerd op een Tacx.Staat de afkorting TF voor cadans?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd met schema. Anders is het geestdodend. Boven omslagpunt/ftp totaal 20min, zoals10x2 7x3 of 5x4 p=1/2de of op omslagpunt 2x15-20 p=5-10.quote:Op woensdag 25 november 2015 13:14 schreef Blik het volgende:
Vanavond even tacxen (zonder fratsen zoals virtuele klimmetjes enzo), doen jullie echt nog een schema aanhouden tijdens tacxen of gewoon 45-60 minuten doelloos trappen?
Trap frequency lijkt me dus ja.quote:
Ja.quote:
Thanks. Vind 'm in 't echt nog veel toffer dan op de foto. Fluo-oranje met grijs.quote:
Volgens mij niet. Zit er mooi kort op. En m'n fietsen worden allemaal op maat afgeleverd omdat ik zo'n meting heb gedaan destijds. Dus da's wel relaxed. Zit in 1 keer goed.quote:Op woensdag 25 november 2015 17:37 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Mooie fiets alleen wel een beetje te lang gebouwd voor jou?
Ja en met de enorme stapels blaadjes over die wortels moet je nog meer opletten, want het is glibberen en glijen nuquote:Op woensdag 25 november 2015 19:40 schreef Oksel het volgende:
Thanks. Ik ga zaterdag 't ding proberen op de Veluwe.. ben alleen wat bang voor de grote hoeveelheid boomwortels. Die heb je hier niet om een of andere reden.
Lage cadans, hoge weerstand. Krachttrainingquote:Op woensdag 25 november 2015 20:36 schreef ratatat het volgende:
Wat is eigenlijk het nut van die lage cadans trainingen?
Welke training heb je gedaan? Ik vond met die 1,5m intervals de tijd omvliegen.quote:Op woensdag 25 november 2015 20:56 schreef Blik het volgende:
[..]
Lage cadans, hoge weerstand. Krachttraining
Wat is tacxen saai zeg, na 45 minuten was ik er echt wel klaar mee. Maar ja, het is voor een goed doel. Letterlijk en figuurlijk
quote:Op woensdag 25 november 2015 14:55 schreef Patroon het volgende:
[..]
Deze is dan ook niet door Tacx gemaakt. Maar wordt wel uitgevoerd op een Tacx.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door Patroon op 25-11-2015 22:03:16 ]Maar ik kan 't mis hebben...
Kracht waarvoor dan? Want die kracht per pedaalslag haal je verder alleen als je dik boven je omslagpunt zit. Waarom zou je dat niet gewoon trainen door in die zone te gaan trainen?quote:Op woensdag 25 november 2015 20:56 schreef Blik het volgende:
[..]
Lage cadans, hoge weerstand. Krachttraining
Wat is tacxen saai zeg, na 45 minuten was ik er echt wel klaar mee. Maar ja, het is voor een goed doel. Letterlijk en figuurlijk
Dit mag je even onderbouwen aub.quote:Op woensdag 25 november 2015 21:27 schreef ratatat het volgende:
[..]
Kracht waarvoor dan? Want die kracht per pedaalslag haal je verder alleen als je dik boven je omslagpunt zit.
Vermogen = koppel * cadansquote:Op woensdag 25 november 2015 21:30 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dit mag je even onderbouwen aub.
Automatisch, op zich heel fijn maar geeft soms wel echt een vertekend beeld van wat je aan het doen bent. Schijnbaar is het zo dat hoe lager het weerstandsniveau hoe minder nauwkeurig hij is.quote:Op woensdag 25 november 2015 21:28 schreef muzas het volgende:
En hebben jullie dan zo'n tacx die zelf de weerstand regelt, of moet je handmatig de weerstand aanpassen?
die heb ik gedaan. Maar de volgende keer moet ik denk ik even een muziekje opzetten, want de tv op 24kitchen was het iig niet voor mijquote:Op woensdag 25 november 2015 21:17 schreef Patroon het volgende:
[..]
Welke training heb je gedaan? Ik vond met die 1,5m intervals de tijd omvliegen.
Normaal heb ik laptop ervoor, maar bij zulke korte blokjes is een radio voldoende voor mij.quote:Op woensdag 25 november 2015 22:00 schreef Blik het volgende:
[..]
die heb ik gedaan. Maar de volgende keer moet ik denk ik even een muziekje opzetten, want de tv op 24kitchen was het iig niet voor mij
"this cake is only 250 calories"quote:Op woensdag 25 november 2015 22:00 schreef Blik het volgende:
[..]
die heb ik gedaan. Maar de volgende keer moet ik denk ik even een muziekje opzetten, want de tv op 24kitchen was het iig niet voor mij
Maar wrom haal je dan die kracht als je dik boven omslagpunt zit zoals je in je eerdere post aanhaalt? Wat heeft je HF daarmee te maken?quote:Op woensdag 25 november 2015 21:45 schreef ratatat het volgende:
[..]
Vermogen = koppel * cadans
Met koppel = kracht * crankarm lengte
Crankarm lengte is constant dus de enige relevante variabelen om je vermogen te bepalen zijn de kracht en cadans.
Dus als je 200W trapt met een cadans van 50 moet je 2x zoveel kracht leveren dan wanneer je met een cadans van 100 trapt. Of als je 200W trapt met een cadans van 50 is de kracht die je moet leveren even groot als wanneer je 400W trapt met een cadans van 100.
quote:Op woensdag 25 november 2015 21:27 schreef ratatat het volgende:
[..]
Kracht waarvoor dan? Want die kracht per pedaalslag haal je verder alleen als je dik boven je omslagpunt zit. Waarom zou je dat niet gewoon trainen door in die zone te gaan trainen?
HF?quote:Op donderdag 26 november 2015 06:34 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Maar wrom haal je dan die kracht als je dik boven omslagpunt zit zoals je in je eerdere post aanhaalt? Wat heeft je HF daarmee te maken?
[..]
Zou Westvleteren doen, ben je uniek en zulks.quote:Op woensdag 25 november 2015 22:12 schreef Tommeke het volgende:
Jongens, belangrijke vraag! En dan zeker voor de kenners als Gripper en Muzas
Ik heb nu dat bierfles topcapje binnen. Maar nu het belangrijkste; Welk dopje moet erop? Ik dacht zelf aan Vedett of Duvel. Vind ik beide lekker. En Duvels drink je na de overwinning. En dat rode kleurt wel lekker bij de crosser.
Wat zouden jullie doen?
Of heineken en het dan de hele tijd het lekkerste bier ooit noemen als Muzas naast je rijd.quote:Op donderdag 26 november 2015 11:02 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Zou Westvleteren doen, ben je uniek en zulks.
Waar ik op doelde was dat bij zo'n lage cadans training je redelijk veel kracht moet uitoefenen op je pedalen. En dat er als je 'normaal' fietst er maar weinig situaties zijn waarin je zoveel kracht nodig hebt.quote:Op donderdag 26 november 2015 11:00 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja je hebt het over omslagpunt toch?
Oh, wat is dan normaal fietsen?quote:Op donderdag 26 november 2015 11:04 schreef ratatat het volgende:
En dat er als je 'normaal' fietst er maar weinig situaties zijn waarin je zoveel kracht nodig hebt.
Ritje naar de supermarkt om boodschappen te halen.quote:Op donderdag 26 november 2015 11:07 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Oh, wat is dan normaal fietsen?
geef je nu toe dat je uitgelulled bent?quote:Op donderdag 26 november 2015 11:16 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ritje naar de supermarkt om boodschappen te halen.
Als dat hetzelfde is als het stoppen met de troll te voeren dan wel.quote:Op donderdag 26 november 2015 11:19 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
geef je nu toe dat je uitgelulled bent?
Krachttraining is vooral voor mij erg handig voor criteriums, je moet dan na een bocht vaak kort sprinten richting 900w om op te trekken, als je max vermogen (sprint vermogen) omhoog gaat zal dat steeds makkelijker gaan.quote:Op donderdag 26 november 2015 11:04 schreef ratatat het volgende:
[..]
Waar ik op doelde was dat bij zo'n lage cadans training je redelijk veel kracht moet uitoefenen op je pedalen. En dat er als je 'normaal' fietst er maar weinig situaties zijn waarin je zoveel kracht nodig hebt.
308 met cleats als het goed is.quote:Op donderdag 26 november 2015 13:13 schreef muzas het volgende:
https://www.hopmansfietsg(...)-2-max-blade-pedaal/
Is dit een goede deal? Als de gewichten kloppen win ik gewoon bij elkaar 400 gram t.o.v. mn huidige pendalen.
Foutje, gewicht van mn huidige (PD-550) was gecombineerd (310 gram)quote:Op donderdag 26 november 2015 13:22 schreef the_critic het volgende:
400? Wat voor een hoefijzers rijd jij nu mee dan?
En dan zijn je schoenen niet meer compatibel met beide fietsen.quote:Op donderdag 26 november 2015 13:33 schreef muzas het volgende:
[..]
Foutje, gewicht van mn huidige (PD-550) was gecombineerd (310 gram)![]()
Maar goed, alsnog 310 om 240En moet toch nog pedalen voor die allez hebben.
Ik heb look pendalen over, ik ga binnenkort nieuwe aanschaffen. Je mag ze overnemen. Niks mis mee al zijn het wel goedkope keo's.quote:Op donderdag 26 november 2015 13:43 schreef muzas het volgende:
Dat realiseer ik me, en over nagedacht.. Maar tzt wil ik toch MTB-pedalen op die giant. Mag hier nog ff blijven, en de wandeling van het fietsenhok naar de douche is net te ver om leuk te zijn op racecleatsVoorheen deed ik mn schoenen gwoon uit.. Maar dat is nu gedoe met die overschoenen. Dus waggel als een mongool door dat ziekenhuis
Om nou nieuwe shimano-pedalen te kopen voor die allez puur en alleen omdat ze al op de giant zitten.
Uiterste geval zou ik nog cheap-ass marktplaatslooks op die giant kunnen gooien als ik nog geen mtb-shite heb gekocht.
Enioge mbt die looks; je kan de veerspanning dus niet stellen. Geen punt, op mn shimano's ook NOG NOOIT gedaan... Maar weet niet of ik dan 8 of 12nm moet kiezen
Kunnen die op de giant.quote:Op donderdag 26 november 2015 14:04 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb look pendalen over, ik ga binnenkort nieuwe aanschaffen. Je mag ze overnemen. Niks mis mee al zijn het wel goedkope keo's.
Neem je tijd jongen. Ik heb een paar saunaslippers om van huis naar berging te wandelen en vice versa.quote:Op donderdag 26 november 2015 14:37 schreef muzas het volgende:
[..]
Kunnen die op de giant.
Ik ga er ff over nadenken.
Ja maar Muzas heeft geen slippers WANT DIE VERRUCKTE MONGOL LAAT ZE OVERAL SLINGEREN!!!quote:Op donderdag 26 november 2015 14:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Neem je tijd jongen. Ik heb een paar saunaslippers om van huis naar berging te wandelen en vice versa.
Time rxs carbon is nog lichter (En beter voor je knieën)quote:Op donderdag 26 november 2015 14:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb look pendalen over, ik ga binnenkort nieuwe aanschaffen. Je mag ze overnemen. Niks mis mee al zijn het wel goedkope keo's.
inb4
Wrom doe je ze weg dan? Ik wil lichtere.
inb4 welke ga je kopen? Exustar's.
wat wegen die dan? en hoeveel $$$?quote:Op donderdag 26 november 2015 19:56 schreef the_critic het volgende:
[..]
Time rxs carbon is nog lichter (En beter voor je knieën)
Heb ik waarschijnlijk verkeerde type exustar race pedalen bekeken :-)quote:Op donderdag 26 november 2015 20:25 schreef kaasplankje het volgende:
EXUSTAR
Pedals E-PR200CKTi Titan Carbon Weight: 176 gr / pair
look compatible
ja wel beetje pricey, maar moet wel kunnen dit voorjaar, heb nu een beetje cheapass instapkeo's op de gios, met de rosa erop..quote:
Sowieso vreemd, want de ene persoon zet veel meer kracht dan de anderquote:Op donderdag 26 november 2015 21:38 schreef the_critic het volgende:
Max 85 kilo rijders gewicht.. Klinkt beetje fragiel, pedalen met Max gewicht...
Ja, denk idd dat het niet echt iets voor jullie is.quote:Op donderdag 26 november 2015 21:38 schreef the_critic het volgende:
Max 85 kilo rijders gewicht.. Klinkt beetje fragiel, pedalen met Max gewicht...
quote:Op vrijdag 27 november 2015 06:13 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, denk idd dat het niet echt iets voor jullie is.
pedaal is lichter maar platen zijn weer zwaarderquote:Op donderdag 26 november 2015 19:56 schreef the_critic het volgende:
[..]
Time rxs carbon is nog lichter (En beter voor je knieën)
merino wol fiets sokkenquote:Op vrijdag 27 november 2015 09:36 schreef Andyy het volgende:
Iemand leuke cadeau ideeën voor 25 euro?
Weet niet wat ik moet vragen voor sinterklaas
-Velotoze overschoenenquote:Op vrijdag 27 november 2015 09:36 schreef Andyy het volgende:
Iemand leuke cadeau ideeën voor 25 euro?
Weet niet wat ik moet vragen voor sinterklaas
Ik deed dat vroeger met een halve wasknijper op een leeg blikje niveau gebonden met elastiek. En dan het uiteinde van die knijper tussen de spaken.quote:Op vrijdag 27 november 2015 10:16 schreef Fretwork het volgende:
Een pak pokemon kaarten en wasknijpers zodat je je racefiets kan laten klinken als een crossmotor...
Ja zoiets, ken ze es meenemen hiero of daaro. Zal ff kijken als de lagers nog goed zijn 20.- Ze zijn weinig gebruikt want ze zitten op mijn Gios snap je? Daar rij ik nevernooit mee.quote:Op vrijdag 27 november 2015 14:39 schreef muzas het volgende:
Ok, keo max 2 blade besteld. Leek en goede aanbieding, overal rond de 90.
Kaas, wat moet je voor die ouwe krengen van jou hebben? En wanneer kun je ze kwijt? (de allez gaat toch pas rond maart 2016 buitenspelen, dus tot die tijd rijd ik nog met shimano plaatjes. Ergo: geen haast)
quote:Op vrijdag 27 november 2015 10:35 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik deed dat vroeger met een halve wasknijper op een leeg blikje niveau gebonden met elastiek. En dan het uiteinde van die knijper tussen de spaken.
De buurt was blij met mij.
quote:Op vrijdag 27 november 2015 10:16 schreef Fretwork het volgende:
Een pak pokemon kaarten en wasknijpers zodat je je racefiets kan laten klinken als een crossmotor...
Geen winter handschoenen aan?quote:Op zaterdag 28 november 2015 16:41 schreef Andyy het volgende:
Maar wel koud, m'n vingers vroren eraf
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 28 november 2015 18:30 schreef muzas het volgende:
[ afbeelding ]
Ook nog ff aan de fiets kunnen kloten. Crank zit. Fluit-van-een-cent. Bij mantel in de auslauf paar gele bidonhouders gescoord. Is het zelfde geel als de 'lijntjes' van de gele vlakken in de fiets. Alleen bij kunstlicht komt dat niet zo over.
Zadelhoogte wordt nog wel wat minder overigens.Ik vind m wel badass, ik zou zelf het stuur iets meer onderuit kantelen maar dat is persoonlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de fiets schreeuwt om hoge hoepels, dat is wel duidelijk.
Afstelling is nog niks aan gedaan. Zoals patroon laatst ook al aankaartte moet er ook nog ff naar de stand van de shifters gekeken worden, die zijn er nu ook gewoon ff opgekwakt.quote:Op zaterdag 28 november 2015 18:34 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik vind m wel badass, ik zou zelf het stuur iets meer onderuit kantelen maar dat is persoonlijk.
Helemaal mee eens.quote:En de fiets schreeuwt om hoge hoepels, dat is wel duidelijk.
quote:Op zaterdag 28 november 2015 18:30 schreef muzas het volgende:
[ afbeelding ]
Ook nog ff aan de fiets kunnen kloten. Crank zit. Fluit-van-een-cent. Bij mantel in de auslauf paar gele bidonhouders gescoord. Is het zelfde geel als de 'lijntjes' van de gele vlakken in de fiets. Alleen bij kunstlicht komt dat niet zo over.
Zadelhoogte wordt nog wel wat minder overigens.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel ff een zwart zadel hè
.
Daar heeft Pegoretti niet echt z'n best op gedaan.quote:
Tot je van dichtbij gaat kijken. Dan zie je dat hij er een maand oid mee bezig is geweest.quote:Op zondag 29 november 2015 00:05 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Daar heeft Pegoretti niet echt z'n best op gedaan.
Daar heeftie dan weer wel z'n best op gedaan, vooral die laatste Woodstock uitvoering, waar ik overigens nog wel de naam van Max Yasgur mis, want zonder Yasgur was er geen Woodstock geweest.quote:Op zondag 29 november 2015 08:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Tot je van dichtbij gaat kijken. Dan zie je dat hij er een maand oid mee bezig is geweest.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Same here. 108 km afgewerkt aan een flink tempo. Had echt goede benen vandaag.quote:Op zondag 29 november 2015 14:03 schreef Patroon het volgende:
Perfecte timing vandaag. Precies voor de bui en slechte weer terug.
Nice. HF hier mag niet hoger dan 135. Kom met 24 gem thuisquote:Op zondag 29 november 2015 14:12 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Same here. 108 km afgewerkt aan een flink tempo. Had echt goede benen vandaag.
Lol. Maatje van me heeft een vermogensmeter. We reden hele stukken met 280-300 watt tegen de wind inquote:Op zondag 29 november 2015 14:22 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nice. HF hier mag niet hoger dan 135. Kom met 24 gem thuis
97 schijnt het efficiëntst te zijnquote:Op zondag 29 november 2015 16:41 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Lekker laf naar de sportschool gegaan. Een half uur met 90 omwentelingen per minuut en constante zwaarte gedaan, en proberen m'n lijf zo stil mogelijk te houden. Tijdritje spelen ofzo...
Hoezo scheelt dat zoveel? Andere banden of lagere druk?quote:Op zondag 29 november 2015 15:37 schreef Gripper het volgende:
Ik zou 2,5-3 uur gaan vanochtend, maar had nieuwe koffieboontjes en de kachel fikte lekker en toen was binnenblijven ineens leuker. Heb gisteren wel superlekker gecrosst! Voor de eerste keer op m'n tubewielen, wat een verschil in grip en sturen. Ik reed ineens in de middenmoot ipv achteraan.
Nu verder zien op te schuiven in het klassement![]()
Ga zometeen nog maar even tacxen denk ik, de storm is hier nu wel volop losgebroken.
Cadans en power. Maar kan het onderzoek niet meer terugvinden en lees nu dat het afhankelijk is van de spieren van de persoon, veel fast twitch of slow twitch spierenquote:
Volgens mij rond de 50quote:Op zondag 29 november 2015 18:42 schreef Z het volgende:
Ik heb een flyby met Vincent (ben langs Sloten gereden). Wat is de gemiddelde leeftijd bij die start-to-race? Ik neem aan dat je daar de trainingen doet.
Ik had ze heel zacht, 1,5 bar dus megaveel grip in de bochtjes. Als je met clinchers zo zacht zou rijden, zou je lek stoten of met de velg de ondergrond raken, die durf ik niet veel zachter dan 1,8 te doen.quote:Op zondag 29 november 2015 17:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoezo scheelt dat zoveel? Andere banden of lagere druk?
Zo rond de 25-30 gok ik. Er zijn er een paar die (flink) ouder zijn. Zegmaar zo oud als Kaas. Dan moet je aan een jaar of 40+ denken.quote:Op zondag 29 november 2015 18:42 schreef Z het volgende:
Ik heb een flyby met Vincent (ben langs Sloten gereden). Wat is de gemiddelde leeftijd bij die start-to-race? Ik neem aan dat je daar de trainingen doet.
Denk je dat er één optimum is voor alle krachtwaardes of voor elke krachtwaarde weer een aparte optimum?quote:Op zondag 29 november 2015 17:59 schreef Andyy het volgende:
[..]
Cadans en power. Maar kan het onderzoek niet meer terugvinden en lees nu dat het afhankelijk is van de spieren van de persoon, veel fast twitch of slow twitch spieren
Jij begonquote:
Gebruik je daar ook andere pomp voor? Ik kan met mijn pomp echt niet verschil zien tussen 1,5 of 1,7 of 1,8...quote:Op zondag 29 november 2015 18:48 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik had ze heel zacht, 1,5 bar dus megaveel grip in de bochtjes. Als je met clinchers zo zacht zou rijden, zou je lek stoten of met de velg de ondergrond raken, die durf ik niet veel zachter dan 1,8 te doen.
Tubes en clinchers zijn allebei challenge grifo dus daar zit geen verschil in.
Maar t kan ook gewoon de vorm van de dag zijn geweest natuurlijk. Ging hoe dan ook lekker!
De efficiëntie ligt per persoon verschillend. Daarbij is per vermogenswaarde meest efficiënte trapfrequentie verschillend. Mijn ervaring is dat hoe hoger het vermogen hoe hoger de TF. Maar ook dit is niet oneindig. Denk dan in de bandbreedte tussen TF 85 en 105quote:Op zondag 29 november 2015 19:09 schreef Carb het volgende:
[..]
Denk je dat er één optimum is voor alle krachtwaardes of voor elke krachtwaarde weer een aparte optimum?
Wat is efficient dan? Want bij de meeste onderzoeken naar cadans meten ze efficiency aan de hand van zuurstofverbruik, en daar ben ik het niet helemaal mee eens.quote:Op zondag 29 november 2015 17:59 schreef Andyy het volgende:
[..]
Cadans en power. Maar kan het onderzoek niet meer terugvinden en lees nu dat het afhankelijk is van de spieren van de persoon, veel fast twitch of slow twitch spieren
Wat voor pomp heb jij? Op mijn joe blow kan ik het in principe wel aflezen, de vraag is natuurlijk hoe nauwkeurig dat barometertje is.quote:Op zondag 29 november 2015 19:16 schreef the_critic het volgende:
[..]
Gebruik je daar ook andere pomp voor? Ik kan met mijn pomp echt niet verschil zien tussen 1,5 of 1,7 of 1,8...
hij ook niet maar laat hem nou ff happy zijn met zijn nieuwe wieltjesquote:Op zondag 29 november 2015 19:16 schreef the_critic het volgende:
[..]
Gebruik je daar ook andere pomp voor? Ik kan met mijn pomp echt niet verschil zien tussen 1,5 of 1,7 of 1,8...
Maar met sprinten ga je toch meer richting de 110, 120 oid?quote:Op zondag 29 november 2015 19:17 schreef Patroon het volgende:
[..]
De efficiëntie ligt per persoon verschillend. Daarbij is per vermogenswaarde meest efficiënte trapfrequentie verschillend. Mijn ervaring is dat hoe hoger het vermogen hoe hoger de TF. Maar ook dit is niet oneindig. Denk dan in de bandbreedte tussen TF 85 en 105
Sprinten is weer heel wat anders.quote:Op zondag 29 november 2015 19:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maar met sprinten ga je toch meer richting de 110, 120 oid?
Ik zag toevallig vandaag dat iemand ooit eens op sloten getraind heeft en die deed 1 rondje 130-140 rpm en 1 rondje 90 en dan weer 130/140. En dan 7 rondjes. met 55 km/uur op de teller
Sks rennkompressor.. Gaat per stap van 0.25 maar daarom... Lijkt me meer gevoel dan exacte waardesquote:Op zondag 29 november 2015 19:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat voor pomp heb jij? Op mijn joe blow kan ik het in principe wel aflezen, de vraag is natuurlijk hoe nauwkeurig dat barometertje is.
Dat denk ik ook, vroeg mij af wat Andy dacht.quote:Op zondag 29 november 2015 19:17 schreef Patroon het volgende:
[..]
De efficiëntie ligt per persoon verschillend. Daarbij is per vermogenswaarde meest efficiënte trapfrequentie verschillend. Mijn ervaring is dat hoe hoger het vermogen hoe hoger de TF. Maar ook dit is niet oneindig. Denk dan in de bandbreedte tussen TF 85 en 105
Jij hebt een Stage toch? Heb jij het idee dat je er nu veel aan hebt en gericht op traint, of kijk je enkel achteraf naar de waardes.
Beetje kort door de bocht. Tijdens koers kijk ik er niet op, maar tijdens training zorgt ervoor dat ik niet teveel doe en intensieve blokken niet te langzaam.quote:Op zondag 29 november 2015 20:22 schreef kaasplankje het volgende:
Eindconclusie: gewoon lekker trappen en koersen en niet teveel op die metertjes letten. Die brengen toch alleen maar verwarring.
Als wielrenner moet je nu eenmaal zo kort mogelijk door de bocht Pat.quote:Op zondag 29 november 2015 20:28 schreef Patroon het volgende:
[..]
Beetje kort door de bocht. Tijdens koers kijk ik er niet op, maar tijdens training zorgt ervoor dat ik niet teveel doe en intensieve blokken niet te langzaam.
@carb. Mooi zo. Idd leuk om direct progressie te zien.. Ik trap nu 30w meer met HF 130-140 dan vorig jaar in januari.
Souplesse is goed. Maar het heeft echt geen zin om dat op 130-140 te doen. Je kan dan ook gewoon boven de 100 gaan zitten.quote:Op zondag 29 november 2015 19:24 schreef kaasplankje het volgende:
Denk dat je goed moet trainen op souplesse om A blessures te voorkomen en B te zorgen dat je tijdens een koers of challenge frissere benen houdt. In de koers mag je best wat zwaarder rijden. Denk dat de optimale cadans iets lager is eik qua vermogen vs power, maar de vraag is ook hoelang houd je dat vol. Dan is toch die souplesse belangrijk.
Mooie stap gezet! Vandaag heb ik ook progressie gemeten. Toen ik m'n vermogensmeter net had (april), heb ik de conconi-test gedaan. (geeft schatting van HR omslagpunt) Die heb ik vandaag herhaald en het vermogen van het laatste voltooide blokje lag 14% hoger.quote:Op zondag 29 november 2015 20:28 schreef Patroon het volgende:
[..]
@carb. Mooi zo. Idd leuk om direct progressie te zien.. Ik trap nu 30w meer met HF 130-140 dan vorig jaar in januari.
Netjes!quote:Op zondag 29 november 2015 21:22 schreef Carb het volgende:
[..]
Mooie stap gezet! Vandaag heb ik ook progressie gemeten. Toen ik m'n vermogensmeter net had (april), heb ik de conconi-test gedaan. (geeft schatting van HR omslagpunt) Die heb ik vandaag herhaald en het vermogen van het laatste voltooide blokje lag 14% hoger.
Goed bezig bro. Straks in mei weer opgebrand, moe en sta je weer langs de kant omdat een ploegmaat een wiel nodig hadquote:Op zondag 29 november 2015 21:21 schreef Tommeke het volgende:
Voor Patroon. Normalised power vandaag was 239 watt hehe.
Hoezo weer?quote:Op zondag 29 november 2015 21:39 schreef Patroon het volgende:
[..]
Goed bezig bro. Straks in mei weer opgebrand, moe en sta je weer langs de kant omdat een ploegmaat een wiel nodig had
Klopt.quote:Op zondag 29 november 2015 22:36 schreef kanovinnie het volgende:
Patroon heeft sinds hij die trainingsfiets heeft niet meer gereden joh
Kloptquote:Op maandag 30 november 2015 07:44 schreef Tommeke het volgende:
Volgens mij zit ie alleen maar bier te zuipen.
Het wordt komend seizoen dus weer niets met Patroon.
Jep. Albert en Wellens zijn vrij fors aangekomen om maar een understatement te makenquote:Op maandag 30 november 2015 08:50 schreef Andyy het volgende:
[..]
Zijn dat nou allemaal oud wereldkampioenen cx die rijden voor een goed doel?
Is het niveau nog steeds wel goed of super slecht? Zou jij hun er nu afrijden?quote:Op maandag 30 november 2015 08:53 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Jep. Albert en Wellens zijn vrij fors aangekomen om maar een understatement te maken
Mwah. Als ik die gasten zo zie denk ik wel dat ik een betere conditie hebquote:Op maandag 30 november 2015 08:57 schreef Patroon het volgende:
[..]
Is het niveau nog steeds wel goed of super slecht? Zou jij hun er nu afrijden?
Over trainen gesproken.....quote:Op maandag 30 november 2015 09:43 schreef the_critic het volgende:
Damn.. Vergleken met hen, ben zelfs ik afgetraind.
Hoewel zij meer talent in hun dikke teen hebben, dan ik in mijn hele lijf... Maar toch..
Ja dan??quote:
Ik zie anders niets op strava.quote:Op maandag 30 november 2015 11:17 schreef the_critic het volgende:
[..]
Ja dan??
Afgelopen 3 weken iedere week 2X anderhalf of 2 uur D1 gereden..
En gewicht is nog gelijk aan afgelopen zomer..
Ik ben zeer content :-)
Full carbon 80 mm. Beetje te gek.quote:Op maandag 30 november 2015 11:26 schreef Fretwork het volgende:
He muzas, Canyon verkoopt vandaag carbon Reynold clinchers met 50% korting
Lijkt mij ook hoor, was maar een tipquote:Op maandag 30 november 2015 11:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Full carbon 80 mm. Beetje te gek.
Heb je linkje?quote:Op maandag 30 november 2015 11:40 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Lijkt mij ook hoor, was maar een tip
Niet vanaf m'n mobiel. Misschien Googlen op Canyon 12 days of Christmasquote:
Wel gaaf mja eik nog steeds best duur.quote:Op maandag 30 november 2015 11:42 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Niet vanaf m'n mobiel. Misschien Googlen op Canyon 12 days of Christmas
Da's waar... Ik ben mysterieus... Net als patty..quote:Op maandag 30 november 2015 11:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zie anders niets op strava.
Dan kan je beter doen zoals ik, ik upload maar 30%. Zo denkt iedereen oh dat valt wel mee. Als je niks upload wekt dat toch argwaan.quote:Op maandag 30 november 2015 11:44 schreef the_critic het volgende:
[..]
Da's waar... Ik ben mysterieus... Net als patty..
Niet de concurrentie wijzer maken (concurrentie voor tecklenburg rundfahrt enzo :-P)
HAHAHAHAquote:Op maandag 30 november 2015 11:44 schreef the_critic het volgende:
[..]
Da's waar... Ik ben mysterieus... Net als patty..
Niet de concurrentie wijzer maken (concurrentie voor tecklenburg rundfahrt enzo :-P)
Volgens mij is het supergoedkoop.quote:Op maandag 30 november 2015 11:44 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wel gaaf mja eik nog steeds best duur.
Ik bedoel ermee dat zelfs met 50% korting een reynolds wiel nog tyfusduur is.quote:Op maandag 30 november 2015 11:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Volgens mij is het supergoedkoop.
Ja klopt. Aan de andere kant, ga je voor 540 euro een ander 80 mm full carbon wiel vinden? En Reynolds is volgens mij een vrij goed merk.quote:Op maandag 30 november 2015 11:50 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik bedoel ermee dat zelfs met 50% korting een reynolds wiel nog tyfusduur is.
Dit iddquote:Op maandag 30 november 2015 11:50 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik bedoel ermee dat zelfs met 50% korting een reynolds wiel nog tyfusduur is.
Dat is wel waar, lijken me mooie TT wielen ik vind voor in de roadracer 80mm net een beetje te hoog.quote:Op maandag 30 november 2015 11:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja klopt. Aan de andere kant, ga je voor 540 euro een ander 80 mm full carbon wiel vinden? En Reynolds is volgens mij een vrij goed merk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |