Dit iddquote:Op maandag 23 november 2015 18:51 schreef Carlos93 het volgende:
Zou die paar duizend persoonlijk pinnen en die belasting vermijden. 1 Van de meest onterechte belastingen in Nederland.
Volgens mij ongeveer 12 euro per duizend dat je boven de grens zit.quote:Op maandag 23 november 2015 18:53 schreef system32 het volgende:
Wat zou je dan aan belasting betalen voor zo'n bedrag?
quote:Op maandag 23 november 2015 18:56 schreef Janneke141 het volgende:
12 euro per duizend dat je boven de grens zit.
nog nooit gedaan in mn levenquote:Op maandag 23 november 2015 18:50 schreef Janneke141 het volgende:
Nee; je bent verplicht om al je spaartegoeden op te geven, ongeacht waar ze staan. Ook als je ze pint en in een sok stopt.
Ga je nog iets toelichten, of hou je het bij laffe smileyposts?quote:
gewoon op paypal acc zettenquote:Op maandag 23 november 2015 18:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens mij ongeveer 12 euro per duizend dat je boven de grens zit.
En nogmaals: pinnen en niet opgeven is belastingfraude. Ook als het niet wordt opgemerkt.
Kans is natuurlijk 0.0 om gepakt te worden.quote:Op maandag 23 november 2015 18:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens mij ongeveer 12 euro per duizend dat je boven de grens zit.
En nogmaals: pinnen en niet opgeven is belastingfraude. Ook als het niet wordt opgemerkt.
Technisch gezien klopt het. Nou weet ik niet precies wat die vraag over cash geld nu was 5 of 10k, maar blijf je dus onder die 21330 op je bankrekening en onder de laten we zeggen 5k cash, die je niet hoeft op te geven, dan ben je geeneens in overtreding. Maar controleren hoeveel je in een ouwe sok stopt wordt moeilijkquote:Op maandag 23 november 2015 18:48 schreef r0dawa het volgende:
Hallo,
Ik heb een paar duizend euro boven de grens van de vrijstelling van vermogensbelasting.
( 21.330 euro )
Dan moet ik belasting betalen neem ik aan. Ze berekenen dit op 1 januari 2016.
Kan ik mijn geld dan gewoon 2 maand ergens anders parkeren en dan ergens in januari weer op mijn rekening zetten zodat ik niks hoef te betalen?
Zo ver ik weet moet je kasgeld gewoon opgeven? Niet dat men zich aan die regel houdt..quote:Op maandag 23 november 2015 19:03 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Technisch gezien klopt het. Nou weet ik niet precies wat die vraag over cash geld nu was 5 of 10k, maar blijf je dus onder die 21330 op je bankrekening en onder de laten we zeggen 5k cash, die je niet hoeft op te geven, dan ben je geeneens in overtreding. Maar controleren hoeveel je in een ouwe sok stopt wordt moeilijk. Dus gewoon doen is mijn advies.
Of je kijkt hier WGR / Banken met "hoge" rente-topic #70 Laag, lager, laagst voor een spaarrekening waar je zonder fraude geen verlies lijdt.quote:Op maandag 23 november 2015 19:03 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Technisch gezien klopt het. Nou weet ik niet precies wat die vraag over cash geld nu was 5 of 10k, maar blijf je dus onder die 21330 op je bankrekening en onder de laten we zeggen 5k cash, die je niet hoeft op te geven, dan ben je geeneens in overtreding. Maar controleren hoeveel je in een ouwe sok stopt wordt moeilijk. Dus gewoon doen is mijn advies.
Geen idee waar je het over hebt. Het gaat hier bij TS om het afromen van spaargeld op een bankrekening zodat hij/zij niet niet door het belastingvrije bedrag schiet.quote:Op maandag 23 november 2015 19:07 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Of je kijkt hier WGR / Banken met "hoge" rente-topic #70 Laag, lager, laagst voor een spaarrekening waar je zonder fraude geen verlies lijdt.
Dat bedrag is geen 5000 euro hoor. Ik dacht maar 517 euro.quote:Op maandag 23 november 2015 19:12 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Geen idee waar je het over hebt. Het gaat hier bij TS om het afromen van spaargeld op een bankrekening zodat hij/zij niet niet door het belastingvrije bedrag schiet.
En cash moet je wel opgeven maar slechts boven een bepaald bedrag. Dus TS, en ieder ander kan direct 60 euro verdienen door op 31/12 4999 op te nemen en dit op 2/1 weer terug te storten. Is volkomen legaal.
Waarom wil hij afromen? Zodat hij geen verlies lijdt op z'n rente... Bij een rente van 1,2% is het te betalen saldo iig niet negatief.quote:Op maandag 23 november 2015 19:12 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Geen idee waar je het over hebt. Het gaat hier bij TS om het afromen van spaargeld op een bankrekening zodat hij/zij niet niet door het belastingvrije bedrag schiet.
Je hebt volkomen gelijk. Ik dacht dat dat bedrag aanmerkelijk hoger lag. Dan toch maar een ouwe sok van een beetje fors formaat.quote:Op maandag 23 november 2015 19:14 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dat bedrag is geen 5000 euro hoor. Ik dacht maar 517 euro.
Waar haal je dat nou weer vandaan, TS zei toch dat het om enkele duizenden euro's gaatquote:Op maandag 23 november 2015 19:14 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dat bedrag is geen 5000 euro hoor. Ik dacht maar 517 euro.
Ik heb het over de vrijstelling van contant geld. Boven de 517 euro contant moet je belasting gaan betalen.quote:Op maandag 23 november 2015 19:44 schreef Burdie het volgende:
[..]
Waar haal je dat nou weer vandaan, TS zei toch dat het om enkele duizenden euro's gaat.
En Mevrouw Puff, wel eens van inflatie gehoord? Ik ga hier niet het basis principe van rente uitleggen hoor.quote:Op maandag 23 november 2015 19:17 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Waarom wil hij afromen? Zodat hij geen verlies lijdt op z'n rente... Bij een rente van 1,2% is het te betalen saldo iig niet negatief.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |