Ja, laat de grote jongens het vuile werk maar weer oplossen. Net zoals bij de NAVO.quote:Op dinsdag 24 november 2015 01:06 schreef Geralt het volgende:
Ik ben alvast voorstander van vooral niet meedoen. Wij hebben daar niets te zoeken.
Hoe meer bommen wij daar gaan gooien hoe groter de kans op een aanslag hier.
Niet doen dus.
Laat de grote jongens dat maar lekker uitvechten daar (Amerika, Rusland en China).
Daar ligt het niet aan.quote:Op dinsdag 24 november 2015 01:06 schreef Geralt het volgende:
Ik ben alvast voorstander van vooral niet meedoen. Wij hebben daar niets te zoeken.
Hoe meer bommen wij daar gaan gooien hoe groter de kans op een aanslag hier.
Niet doen dus.
Laat de grote jongens dat maar lekker uitvechten daar (Amerika, Rusland en China).
Het antwoord is nee, tenzij de VS het aan ons vraagt dan is het ja.quote:Op dinsdag 24 november 2015 00:26 schreef Infection het volgende:
[..]
Binnenkort wordt Nederland ook een doelwit:
VS vraagt Nederland officieel: bombardeer Syrië
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)eel-bombardeer-syrie
Peilingen zijn gebakken lucht, fillers, komkommernieuws buiten komkommertijd. Pas als het grote nieuws geen hoofdzaak meer is, dan komen de peilingen weer.quote:Op dinsdag 24 november 2015 03:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Nog steeds gaan de ogen niet open terwijl de derde wereldoorlog is begonnen.
Wat mij ook opvalt is dat er geen wekelijkse peilingen meer zijn terwijl die er voorheen wel waren. Mag de virtuele groei van de PVV niet gezien worden?
Voor een wereldoorlog zijn er twee elkaar met wapens bestrijdende grootmachten nodig. IS is dat niet. Bovendien is de hele wereld eensgezind over dat IS moet verdwijnen.quote:Op dinsdag 24 november 2015 03:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Wat mij ook opvalt is dat er geen wekelijkse peilingen meer zijn terwijl die er voorheen wel waren. Mag de virtuele groei van de PVV niet gezien worden?
In de tijd waarin voor het eerst werd gesproken over "wereldoorlogen" was dat zo. De wereld was toen eenvoudig met natiestaten en gecontroleerde grenzen. Nu is de situatie anders.quote:Op dinsdag 24 november 2015 07:19 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Voor een wereldoorlog zijn er twee elkaar met wapens bestrijdende grootmachten nodig. IS is dat niet. Bovendien is de hele wereld eensgezind over dat IS moet verdwijnen.
Het spijt me voor je, maar aan de criteria voor een wereldoorlog wordt bij lange na niet voldaan. Ga maar ergens anders sidderen en beven van angst.
De VS heeft Nederland gevraagd om te bombarderen in Syrië. Een ruime meerderheid van de Tweede Kamer is voor. Coalitiepartner PvdA is zoals verwacht tegen. Dan lijkt mij nieuwe verkiezingen het beste antwoord.quote:Op dinsdag 24 november 2015 04:09 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het antwoord is nee, tenzij de VS het aan ons vraagt dan is het ja.
Jammer dat je er weer een links/rechtsdiscussie van maakt.quote:Op dinsdag 24 november 2015 09:33 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
In de tijd waarin voor het eerst werd gesproken over "wereldoorlogen" was dat zo. De wereld was toen eenvoudig met natiestaten en gecontroleerde grenzen. Nu is de situatie anders.
Een wereldoorlog is een oorlog die zich in een groot aantal landen afspeelt. Tot de WO2 was bijna elke oorlog een traditionele front-oorlog, vandaag de dag zijn er amper nog front-oorlogen. Dat maakt dat de derde wereldoorlog er heel anders uit zal zien dan de eerste twee.
Waar heb ik iets over IS gezegd? De derde wereldoorlog gaat tussen het westen en de islam. Dat is veel breder dan IS.
Jammer trouwens dat linkse types altijd met persoonlijke aanvallen moeten komen -> "Ga maar ergens anders sidderen en beven van angst."
Bedoel je die laatste zin? Dat is geen discussie maar een opmerking. Bepaalde types die linkse standpunten vertegenwoordigen beginnen altijd met schelden of worden persoonlijk. Graag hoor ik suggesties hoe ik die laatste zin kan herformuleren.quote:Op dinsdag 24 november 2015 09:57 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Jammer dat je er weer een links/rechtsdiscussie van maakt.
Ditquote:Op dinsdag 24 november 2015 02:21 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Heel Brussel ligt plat, maar nog steeds niet het idee om alle asielzoekers Europa uit te gooien.
En vervolgens van huis tot huis alle illegalen opsporen en uitzetten.
Binnen enkele maanden is Europa vrij van deze plaag.
Maar nee, de gewone mensen krijgen een politiestaat en de grenzen blijven open.
Ik ben één van de felste tegenstanders van islam. Ik voel me alleen niet geroepen om allerlei oorlogstaal uit te kramen. Daar is geen enkele reden toe.quote:Op dinsdag 24 november 2015 09:58 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Bedoel je die laatste zin? Dat is geen discussie maar een opmerking. Bepaalde types die linkse standpunten vertegenwoordigen beginnen altijd met schelden of worden persoonlijk. Graag hoor ik suggesties hoe ik die laatste zin kan herformuleren.
Met oorlogstaal bereik je niets. Dus dat ben ik met je eens.quote:Op dinsdag 24 november 2015 10:01 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik ben één van de felste tegenstanders van islam. Ik voel me alleen niet geroepen om allerlei oorlogstaal uit te kramen. Daar is geen enkele reden toe.
Ik weet niet of je zo ver moet willen gaan. Islam vind ik een verderfelijke religie. Dat geldt overigens voor elke religie. Je kunt dit terrorisme ook niet los zien van de islam. Maar alle islamieten deporteren zal juist oorlog veroorzaken. Je mag mensen niet buitensluiten om wat ze geloven, ook al is elke religie in de basis achterlijk.quote:Op dinsdag 24 november 2015 10:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Met oorlogstaal bereik je niets. Dus dat ben ik met je eens.
Wel zijn stevige maatregelen nodig. Er is geen plaats voor de islam in Europa. Dat is m.i. geen oorlogstaal. Oorlogstaal is "We moeten IS vernietigen" of "We moeten de islam vernietigen". Dat zul je mij nooit zien schrijven. Maar Europa moet wel vrij worden van islam om het continent te herstellen.
Eerst moet maar eens erkend worden dat met de massale immigratie uit achterlijke landen (gastarbeiders die niet meer vertrokken, gezinshereniging, de hele wereld als "vluchteling" toelaten, grenzen open voor voormalige koloniën) een gigantische historische blunder is begaan. Pas dan kan gepraat worden over herstel van deze fout.quote:Op dinsdag 24 november 2015 10:07 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik weet niet of je zo ver moet willen gaan. Islam vind ik een verderfelijke religie. Dat geldt overigens voor elke religie. Je kunt dit terrorisme ook niet los zien van de islam. Maar alle islamieten deporteren zal juist oorlog veroorzaken. Je mag mensen niet buitensluiten om wat ze geloven, ook al is elke religie in de basis achterlijk.
Dat islam en onze cultuur onverenigbaar zijn, is een feit. Dertig jaar aanmodderen heeft dat wel bewezen. Maar ik denk dat we maar gewoon op die blaren moeten zitten. Het alternatief is een lont in een kruitvat aansteken. Dat is iedereen over de grens kieperen. Dan heb je net over de grens een horde boze ontheemde mensen wonen. Die gaan dan wel wraak zoeken.
Schei nou toch eens uit met die derde wereldoorlog man.quote:Op dinsdag 24 november 2015 03:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:
je zou het wel zomaar gaan denken, diverse landen (incl supermachten) tegen 1 'kwaad' dat zich alsnog uitbreidt..quote:Op dinsdag 24 november 2015 10:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Schei nou toch eens uit met die derde wereldoorlog man.
De EU krijgt te weinig aandacht. Kijk eens mensen, de EU wordt bedreigd, nu willen we graag dat u al uw privacy inlevert want het is menens, echt waar hoor..quote:Op dinsdag 24 november 2015 10:15 schreef Lothiriel het volgende:
Hoogste niveau blijft in Brussel tot volgende week maandag... Ik vraag me toch serieus af wat hier de bedoeling van is.
Man man man, "openlijk" pleiten voor razzia's en deportatie. Unglaublich...quote:Op dinsdag 24 november 2015 02:21 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Heel Brussel ligt plat, maar nog steeds niet het idee om alle asielzoekers Europa uit te gooien.
En vervolgens van huis tot huis alle illegalen opsporen en uitzetten.
Binnen enkele maanden is Europa vrij van deze plaag.
Maar nee, de gewone mensen krijgen een politiestaat en de grenzen blijven open.
De bedoeling is vooral de macht van de burgemeesters (in het Brussels gewest zijn dat vooral PS-coryfeeën) over de politie te "overrulen" richting het federale niveau.quote:Op dinsdag 24 november 2015 10:15 schreef Lothiriel het volgende:
Hoogste niveau blijft in Brussel tot volgende week maandag... Ik vraag me toch serieus af wat hier de bedoeling van is.
Ik zie er voorts geen verkeerde intenties achter, gezien de huidige regering vooral bezig is met de economie en deze situatie is echt heel erg slecht voor de economie dus dat zou al niet kloppen. Maar toch wil ik graag dat iedereen snel terug normaal gaat doen
Wel iemand die het probleem serieus neemt en echte maatregelen wil.quote:Op dinsdag 24 november 2015 12:38 schreef Bugno het volgende:
Man man man, "openlijk" pleiten voor razzia's en deportatie. Unglaublich...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |