Dat zal er vanaf hangen tot hoever de zekerheidsrechten van ING reiken. Wanneer die alleen op zakelijke goederen rusten, neemt ING voor haar restvordering dezelfde positie in als de crowd.quote:Op dinsdag 24 november 2015 09:04 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Dan is het te hopen dat er in prive nog wat overblijft voor de crowd. Maar ik ben bang dat nadat ING zijn nog ongeveer 400K overgebleven schuld bij de prive persoon heeft opgehaald er niets meer over is voor de crowd.
Dan hoop ik voor de crowd dat hij veel heeft dan blijft er nog wat over na het delen met ING. Maar ik vermoed dat ING het zo geregeld heeft dat er niet veel te delen is. De tijd zal het leren.quote:Op dinsdag 24 november 2015 09:08 schreef Justme7005 het volgende:
Dat zal er vanaf hangen tot hoever de zekerheidsrechten van ING reiken. Wanneer die alleen op zakelijke goederen rusten, neemt ING voor haar restvordering dezelfde positie in als de crowd.
Ben benieuwd of ik hem fatsoenlijk kan lezen voor die vol zit!quote:Op dinsdag 24 november 2015 11:06 schreef µ het volgende:
https://www.collincrowdfu(...)2F9V7AImGG7dGI-15175
Nieuwe ccf, memphys.
Ik mis een ton in de zekerhedenquote:Op dinsdag 24 november 2015 11:06 schreef µ het volgende:
https://www.collincrowdfu(...)2F9V7AImGG7dGI-15175
Nieuwe ccf, memphys.
Wat ik tot nu toe zie dat een bedrijf als het in de problemen beland dit is na gemiddeld een maand of 17. 17/48* 250.000 = 90.000 dus als de zekerheden van 150.000 goed zijn zou dit voldoende moeten zijn.quote:Op dinsdag 24 november 2015 11:17 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
Ik mis een ton in de zekerheden
Als de heren vertrouwen in de zaak hebben kunnen ze op basis van jou berekening ook voor het volledige bedrag borg staanquote:Op dinsdag 24 november 2015 11:22 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Wat ik tot nu toe zie dat een bedrijf als het in de problemen beland dit is na gemiddeld een maand of 17. 17/48* 250.000 = 90.000 dus als de zekerheden van 150.000 goed zijn zou dit voldoende moeten zijn.
Als je veel hebt wil je, als het echt allemaal tegen zit, niet alles kwijt raken. Dus ik begrijp de limiet wel. In combinatie met het risico van een eventuele default na gemiddeld 17 maanden durf ik het wel aan. Ik heb projecten langs zien komen die minder zekerheden hebben.quote:Op dinsdag 24 november 2015 11:25 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
Als de heren vertrouwen in de zaak hebben kunnen ze op basis van jou berekening ook voor het volledige bedrag borg staan
Mee eens. Wat voor mij ook meetelt is dat het ondernemers zijn die ruime ervaring hebben in deze branche, zelf al wat ouder zijn én een verdienmodel hebben waarbij de kosten sterk afhankelijk zijn van de omzetquote:Op dinsdag 24 november 2015 11:30 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Als je veel hebt wil je, als het echt allemaal tegen zit, niet alles kwijt raken. Dus ik begrijp de limiet wel. In combinatie met het risico van een eventuele default na gemiddeld 17 maanden durf ik het wel aan. Ik heb projecten langs zien komen die minder zekerheden hebben.
Deposito, ik zou met 40k niet al te veel risico willen gaan lopen.quote:Op dinsdag 24 november 2015 11:23 schreef redbull666 het volgende:
Stel je hebt een 40.000 Euro en wil die voor 6 maanden wegzetten. Zou je dan:
1. Op Twino zetten (dat is toch even ~2000 Euro rendement)
2. Op spaarrekening zetten.
3. Cash onder de matras.
4. 6 maanden project vinden binnen crowdlending platforms (lastig, zijn er niet veel)
5. Anders?
Het is geld wat je in principe na 6 maanden wil gebruiken, maar niet nodig om te overleven ofzo
Ieder zijn keus en overweging! Ik ben van mening dat het risico zoveel mogelijk bij de ondernemer moet liggen en niet bij de financiersquote:Op dinsdag 24 november 2015 11:30 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Als je veel hebt wil je, als het echt allemaal tegen zit, niet alles kwijt raken. Dus ik begrijp de limiet wel. In combinatie met het risico van een eventuele default na gemiddeld 17 maanden durf ik het wel aan. Ik heb projecten langs zien komen die minder zekerheden hebben.
Deposito voor 6 mnd levert waarschijnlijk minder op dan een vrij opneembare spaarrekening. Ik zou ook kiezen voor sparen. Crowdfundig moet je eigenlijk niet gebruiken hiervoor.quote:Op dinsdag 24 november 2015 11:36 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Deposito, ik zou met 40k niet al te veel risico willen gaan lopen.
Dat ben ik op zich met je eens. Maar in dit geval is het niet anders als nu gepubliceerd.quote:Op dinsdag 24 november 2015 11:38 schreef rockenfeller het volgende:
Ieder zijn keus en overweging! Ik ben van mening dat het risico zoveel mogelijk bij de ondernemer moet liggen en niet bij de financiers
hoogste vrij opneembaar 1.25% hoogste 6mnd deposito 1.35% (beide Knab, niet naar de eventuele kosten gekeken)quote:Op dinsdag 24 november 2015 11:41 schreef djh77 het volgende:
[..]
Deposito voor 6 mnd levert waarschijnlijk minder op dan een vrij opneembare spaarrekening. Ik zou ook kiezen voor sparen. Crowdfundig moet je eigenlijk niet gebruiken hiervoor.
4 * Happy meal en een cola met de familie!quote:Op dinsdag 24 november 2015 11:45 schreef CaLeX het volgende:
hoogste vrij opneembaar 1.25% hoogste 6mnd deposito 1.35%
toch weer 4 tientjes
2 tientjes toch maarquote:Op dinsdag 24 november 2015 11:45 schreef CaLeX het volgende:
[..]
hoogste vrij opneembaar 1.25% hoogste 6mnd deposito 1.35% (beide Knab, niet naar de eventuele kosten gekeken)
toch weer 4 tientjes
Dan moet je op koringsbonnen wachten voor je naar Mc gaat!quote:Op dinsdag 24 november 2015 11:47 schreef djh77 het volgende:
[..]
2 tientjes toch maar. Het is maar voor 6mnd
Ligt er aan waar die 40k uit komt.quote:Op dinsdag 24 november 2015 11:36 schreef CaLeX het volgende:
Deposito, ik zou met 40k niet al te veel risico willen gaan lopen.
voor zover ik me kan herinneren zijn de kosten niet voor sparen, alleen voor betaalrekeningen.quote:Op dinsdag 24 november 2015 11:47 schreef djh77 het volgende:
Het is maar voor 6mnd. Kosten bij KNAB zijn best fors
Ahum, het bedrag waarmee je na 17 maanden de bietenbrug op gaat, is 31/48 * 250K = 161 K dus is het eigenlijk onvoldoende.quote:Op dinsdag 24 november 2015 11:22 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Wat ik tot nu toe zie dat een bedrijf als het in de problemen beland dit is na gemiddeld een maand of 17. 17/48* 250.000 = 90.000 dus als de zekerheden van 150.000 goed zijn zou dit voldoende moeten zijn.
Natuurlijk willen we allemaal het liefst 100% zekerheid, maar dan krijg je minder dan 1.5% bij de bank als jet het 48 maanden vast zet.quote:Op dinsdag 24 november 2015 11:54 schreef obligataire het volgende:
Ahum, het bedrag waarmee je na 17 maanden de bietenbrug op gaat, is 31/48 * 250K = 161 K dus is het eigenlijk onvoldoende.
OWJAquote:Op dinsdag 24 november 2015 11:47 schreef djh77 het volgende:
[..]
2 tientjes toch maar. Het is maar voor 6mnd. Kosten bij KNAB zijn best fors
klopt, maar iemand die 6 mil heeft gaat hier niet vragen wat hij met 40k moet doenquote:Op dinsdag 24 november 2015 11:49 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
Ligt er aan waar die 40k uit komt.
Als het onderdeel is van een vermogen van 6 miljoen is het een ander verhaal dan iemand die met z'n 65e 40k voor zijn pensioen heeft gespaard.
Naar mijn mening moet het streven maximale zekerheid zijn en dat is hier niet het geval. Geen enkele financier neemt genoegen met niet volledige dekking en van de crowd wordt het wel verwacht .quote:Op dinsdag 24 november 2015 12:05 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Natuurlijk willen we allemaal het liefst 100% zekerheid, maar dan krijg je minder dan 1.5% bij de bank als jet het 48 maanden vast zet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |