En dįįrom zijn die balansratio's zo gruwelijk belangrijk.........quick ratio, current ratio, het werkkapitaal...... eigenlijk onmisbaar om het kaf van het koren te scheiden.quote:Op maandag 23 november 2015 15:58 schreef Scooper het volgende:
Blijkt dus dat hij de 2,5 ton grotendeels heeft besteed aan schuldaflossing wegens een tegenvallend resultaat. Dat is niet helemaal wat je nou uit de pitch bij GvE zou opmaken...
helpdecrowd.com is vermoedelijk gewoon een verzamel advertentie site waar je als platform moet betalen om er op te staan. Je rekent als platform bijvoorbeeld af op het aantal clicks, of het aantal geslaagde investeringen, of een combinatie. Dus je staat erop als je daarvoor wil betalen. Als je wat meer betaald krijg je een wat prominentere plaats.quote:Op maandag 23 november 2015 16:03 schreef Groepfunder het volgende:
Aardig bericht op Z24: "’t Gat in de markt: Europese vergelijker voor crowdfunding als belegging"
Opvallend dat HelpTheCrowd.com van de Nederlandse markt alleen de volgende platformen heeft geselecteerd:
- Symbid;
- Oneplanetcrowd;
- Collin Crowdfund; en
- Lendahand.
Dat AGD en IVM (nog) niet toonaangevend zijn, dat begrijp ik wel. Maar als zelfs GVE niet genoemd wordt ... Bij deze uitspraak baseer ik mij overigens op het krantenbericht. Ik heb mij nog niet aangemeld op de website. Het toekomstige verdienmodel is niet passend bij de bedragen die ik via crowdfunding investeer.
M.i. is het grote probleem voor een investering in het buitenland overigens ons belastingsysteem. Gek dat daarover niet gesproken wordt in het artikel.
quote:Op maandag 23 november 2015 15:43 schreef najra1990 het volgende:
Dus dit curator verslag hoort bij 6540?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als dat zo is klopt dit niet in het faillissements verslag.
Volgens opgave van de bestuurders zou er een bedrag van
¤ 72.055,97 aan concurrente vorderingen openstaan. Bij het tweede openbare verslag
zal een voorlopige lijst concurrente crediteuren worden gevoegd.
Van de crowd zou hier al minimaal 31/48 * 250k moeten staan als er 17 termijnen betaald zijn. Of ben ik een beetje gek?![]()
En er is nog iets vreemds tot stand gekomen mei 2014, eerste termijn dus in juni 2014, het faillissement is van 29-9-2015 er zijn als ik het goed lees 17 termijnen betaald . Dus er zijn na het faillissement nog 2 termijnen betaald ?![]()
En dan dit: Uit de pitch:
Zijn er naast deze lening externe partijen die participeren in het verkrijgen van de benodigde middelen?
Nee, er zijn geen financieringen of participaties van derden aanwezig. Wel zal de holding een achtergestelde lening verstrekken die zorgt dat er een gezond garantievermogen aanwezig is. Tezamen met eerdere stortingen, bedraagt het totaal aan zelf geļnvesteerd vermogen inmiddels ¤660.000,-, waarmee Melle Hamelynck niet alleen het volledig risico neemt maar tevens laat zien 100% betrokken te zijn met en vertrouwen te hebben in zijn concept.
Hoezo dan een vordering van ING van bijna 1 miljoen in het verslag van de curator, hoezo dan een lening van 100k aan de vader met verpande voorraad. Dit ruikt niet maar dit stinkt naar fraude.
Wie is hier de begeleidende accountant geweest? Ik kan het niet zien op de mailserver van MU. Wie weet het wel?
[ Bericht 7% gewijzigd door NaRegenDeZon op 23-11-2015 18:42:34 ]
Ik ken de bv structuur niet, maar dit was een van de eerste hits op google onder de naam van de ondernemer. Als ik het zo lees zijn er allemaal BV's waaronder het merk valt. Het kan zijn dat er nu slechts 1 BV omvalt en het merk an sich blijft bestaan, maar ik vermoed zomaar dat alle BV's leeggehaald worden om de schulden te kunnen betalen.quote:Op maandag 23 november 2015 17:28 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Dus dit curator verslag hoort bij 6540?
Als dat zo is klopt dit niet in het faillissements verslag.
Volgens opgave van de bestuurders zou er een bedrag van
¤ 72.055,97 aan concurrente vorderingen openstaan. Bij het tweede openbare verslag
zal een voorlopige lijst concurrente crediteuren worden gevoegd.
Van de crowd zou hier al minimaal 31/48 * 250k moeten staan als er 17 termijnen betaald zijn. Of ben ik een beetje gek?![]()
En er is nog iets vreemds tot stand gekomen mei 2014, eerste termijn dus in juni 2014, het faillissement is van 29-9-2015 er zijn als ik het goed lees 17 termijnen betaald . Dus er zijn na het faillissement nog 2 termijnen betaald ?![]()
En dan dit: Uit de pitch:
Zijn er naast deze lening externe partijen die participeren in het verkrijgen van de benodigde middelen?
Nee, er zijn geen financieringen of participaties van derden aanwezig. Wel zal de holding een achtergestelde lening verstrekken die zorgt dat er een gezond garantievermogen aanwezig is. Tezamen met eerdere stortingen, bedraagt het totaal aan zelf geļnvesteerd vermogen inmiddels ¤660.000,-, waarmee Melle Hamelynck niet alleen het volledig risico neemt maar tevens laat zien 100% betrokken te zijn met en vertrouwen te hebben in zijn concept.
Hoezo dan een vordering van ING van bijna 1 miljoen in het verslag van de curator
Wie is hier de begeleidende accountant geweest? Ik kan het niet zien op de mailserver van MU. Wie weet het wel?
Als je het verslag van de curator goed leest, zie je dat ING recht heeft op de bezittingen van een stuk of 4 B.V.'s.De ING Bank N.V. heeft een vordering ad ¤ 998.353,14 op de Vennootschap, nog te vermeerderen rente en kosten met betrekking tot verleend krediet in rekeningcourant.Er is echter door de Vennootschap de gelieerde ondernemingen Melles Holding B.V., Hameline B.V., Melle's Fashion B.V. en Melles Management Services B.V. eenquote:Op maandag 23 november 2015 18:41 schreef najra1990 het volgende:
[..]
Ik ken de bv structuur niet, maar dit was een van de eerste hits op google onder de naam van de ondernemer. Als ik het zo lees zijn er allemaal BV's waaronder het merk valt. Het kan zijn dat er nu slechts 1 BV omvalt en het merk an sich blijft bestaan, maar ik vermoed zomaar dat alle BV's leeggehaald worden om de schulden te kunnen betalen.
quote:Op maandag 23 november 2015 18:47 schreef bleyenburg het volgende:
Ook elke vorm van controle ontbreekt na overmaken knaken.
Het geld wordt over de heining gekieperd met een briefje "succes ermee" erop geplakt.
Er zijn nu al een aantal (dreigende) defaults waarbij er serieus wat aan te merken valt op de intake.
Ook de gepresenteerde pitches blijken zeer ondermaats en in enkele gevallen ronduit misleidend.
Tijd voor een goed gesprek.
Juist...ik had je website snel bekeken, en was van plan dit nog uitgebreid te doen. Maar deze opmerking heeft mij een hoop tijd bespaard. Ik investeer niet in sites die zichzelf funden. En zolang de optie tot vroegtijdige terugbetaling er nog is, doe ik zeker niet mee.quote:Op zondag 22 november 2015 13:18 schreef MArcieeeeeee het volgende:
[..]
Ik heb mijn eigen bedrijf al langs de lat gelegd. Sterker nog, Regiofund zal op zeer korte termijn zelf een investeringsproject worden op regiofund.nl. Als starter zijnde krijgt Regiofund een S label. Risico wordt gedekt door een borgstelling door een zeer solvabele beheermaatschappij. We willen 50k ophalen tegen 8%. Hierover volgt later meer…
Denk dat Eminence er niet zal zijn. De enige post die hij geschreven heeft is het antwoord op jouw post van 4 april 2014!quote:Op maandag 23 november 2015 20:06 schreef Scooper het volgende:
Als je vragen hebt aan de betrokken adviseur van 6540 kun je dat via een DM/PM doen, die zit namelijk ook hier op FOK onder de naam Eminence: WGR / Crowdfunding #10 - Wie is failliet en wie nog niet?
Volledig met jouw visie eens. Het moet niet zo zijn dat als het goed gaat met een bedrijf de investeerder met een fooitje wordt afgescheept, maar wel het volle risico mag dragen als het minder gaat met dat bedrijf.quote:Op maandag 23 november 2015 13:56 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
En als hij geluk heeft wordt het teruggekomen geld opnieuw geinvesteerd in een andere lening.
[..]
Niet mee eens! Heb je een investering in een goed lopend bedrijf met ruim voldoende aflossingscapaciteit mag je niet meer meespelen. Een goedlopend bedrijf moet goed zijn voor de lener en de inversteerder. Nu hoop je als investeerder stiekum dat het niet heel goed gaat. Samen spelen samen delen.
Een bedijf dat wil stoppen/krimpen omdat er onvoldoende inkomsten zijn en de schuld graag in een keer wil vereffenen (door verkoop van onderpand of zo) kan altijd komen praten. Ik ben geen boeman. Maar als er succes is dan wil ik gewoon meedelen.quote:Op maandag 23 november 2015 20:31 schreef obligataire het volgende:
Volledig met jouw visie eens. Het moet niet zo zijn dat als het goed gaat met een bedrijf de investeerder met een fooitje wordt afgescheept, maar wel het volle risico mag dragen als het minder gaat met dat bedrijf.
Dat is ook mijn punt. Er mag altijd een voorstel komen. Maar dat verschilt dus per project. Niet van te voren al vaststellen dat het 3 maanden is.quote:Op maandag 23 november 2015 21:15 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
Een bedijf dat wil stoppen/krimpen omdat er onvoldoende inkomsten zijn en de schuld graag in een keer wil vereffenen (door verkoop van onderpand of zo) kan altijd komen praten. Ik ben geen boeman. Maar als er succes is dan wil ik gewoon meedelen.
Ik denk dat GvE het afgelopen jaar al wat stapjes de goede richting op heeft gemaakt, en natuurlijk kan het nog beter. Ik hoop dan ook dat ze verbeterpuntjes welke door ons zijn aangedragen gaan doorvoeren. Aan de andere kant moet ook de crowd natuurlijk scherp blijven bij nieuwe projecten. Ik denk dat we dat best aardig doen. Het geflopte project van vandaag is indertijd door niet een van ons als echt positief beoordeeld. Ik denk ook, zoals hier al geopperd, dat mensen die in dit project zitten, wat inhoudelijke vragen kunnen stellen om meer duidelijkheid te krijgen. Als jullie de reactie hier delen kunnen we er allemaal weer van leren.quote:Op maandag 23 november 2015 18:55 schreef komrad het volgende:
[..]goed dat je er zo bovenop zit. GvE zal het natuurlijk niet snel toegeven maar het begint steeds meer duidelijk te worden dat de processen niet op orde waren en dat er daarbij gekozen is voor groei zonder voldoende aandacht voor de belangen van de investeerders.
Rube we vergeten je helemaal welkom te heten! Alsnog welkom. Je hebt inderdaad al heel wat projecten gedaan. Als het project waar je bericht over hebt gehad een ander is als 6540 die hier gister besproken is dan horen we het graag! Mocht je nog andere projecten in de problemen hebben die hier niet genoemd zijn dan horen we het ook graag. Een project nummer is voldoende als het beter is voor de investeerders om de naam (nog) niet te noemen.quote:Op maandag 23 november 2015 15:08 schreef rube het volgende:
Ik zal me hier ook eens even melden. Lees al geruime tijd mee, maar was nog geen lid van fok.
57 x GVE en 3 x KOM. Eerste investering mei 2014, laatste investering (voorlopig) april 2015.
Ben voorlopig even gestopt omdat ik het teveel gedoe vind (administratie) en te onzeker. Zeker na de meldingen van de afgelopen tijd.
En zojuist heb ik zelf ook een mailtje van GVE ontvangen over een project dat in moeilijkheden verkeerd (lees: deurwaarder ingeschakeld). Dat is dus mijn eerste![]()
Ik zal de gegevens van het project hier nog even niet melden.
Overigens: ik lees meestal mee op de telefoon en daar is het zonder problemen mogelijk om ook de spoilers in te zien, ook zonder lid/ingelogd te zijn. Ik kwam er pas een paar weken geleden achter dat dit dus niet werkte op de laptop
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 24 november 2015 08:29 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]ThanksSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
జ్ఞా
Dan is het te hopen dat er in prive nog wat overblijft voor de crowd.ING zal prive ook wel alles wat los en vast zit vastgelegd hebben met zo'n schuld, dus ik ben bang dat nadat ING zijn nog ongeveer 400K overgebleven schuld na vereffening met de de BV bezittingen, bij de prive persoon heeft opgehaald er niets meer over is voor de crowd.quote:Op dinsdag 24 november 2015 08:53 schreef Justme7005 het volgende:
M.b.t. 6540: de gefailleerde vennootschap is een dochteronderneming van de schuldenaar. Daarnaast is de eigenaar ook hoofdelijk aansprakelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |