Verslagen hebben ook deadlines die je niet kunt uitstellen.quote:Op woensdag 9 december 2015 14:43 schreef Rezania het volgende:
[..]
Verslagen zijn kut want ik stel ze steeds uit.Kan niet met tentamen.
Soms is literatuuronderzoek trouwens ook knap lastig.
Alsof je in zo'n berichtje gaat zetten dat je een hekel aan andere mensen hebt, bier smerig vindt en je muziek altijd veel te hard zet.quote:Op woensdag 9 december 2015 14:46 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Nog geen eens. "Wijntjes drinken vind ik erg gezellig"-types.
Nee, maar ik wil een hj die alleen maar domme dingen doet zodat je hem kan uitlachen. Dat kan niet echt met make-uptutten die nog geen eens bier drinken en hekel hebben aan andere mensenquote:Op woensdag 9 december 2015 14:47 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Alsof je in zo'n berichtje gaat zetten dat je een hekel aan andere mensen hebt, bier smerig vindt en je muziek altijd veel te hard zet.
Ja, maar bij een tentamen kan ik veel beter inschatten hoelang ik kan uitstellen.quote:Op woensdag 9 december 2015 14:46 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Verslagen hebben ook deadlines die je niet kunt uitstellen.
quote:Op woensdag 9 december 2015 14:46 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Na vier jaar hbo heb ik best wat ervaring met tentamens en verslagen dus mijn mening zal niet echt meer gaan veranderenquote:Op woensdag 9 december 2015 14:37 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Na vier jaar ben ik nog steeds van mening dat tentamens kut zijn, kutter dan verslagen. Het enige nadeel van verslagen is dat je onevenredig veel tijd kwijt bent aan alles netjes in latex zetten.
quote:Op woensdag 9 december 2015 14:46 schreef Mitsu het volgende:
[..]
statistical physics B? die volg ik ookquote:Op woensdag 9 december 2015 22:40 schreef Anoonumos het volgende:
Following some requests, we have decided to extend the deadline for Problem Set B1 to 1 January
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Vitelligodquote:Op donderdag 10 december 2015 22:30 schreef RondeKoe het volgende:
[..]
statistical physics B? die volg ik ook
Vo beton!quote:Op zaterdag 12 december 2015 01:51 schreef PandaDrop het volgende:
Wat een kuttopic, Werkman-opleiding zit er niet tussen.
Civiele Techniek hier.
Leest pohi door, trein, trein en trein.quote:Op zaterdag 12 december 2015 09:44 schreef b2py het volgende:
Ik zag dit topic in Active voorbij komen en dacht, cool.
Ik studeer een master Civiele Techniek aan de UT met richting Transportation Engineering and Management
Omggggggggquote:Op zaterdag 12 december 2015 14:17 schreef PandaDrop het volgende:
[..]
Leest pohi door, trein, trein en trein.![]()
Gozers die met railvoertuigen bezig houden hebben best een grote kennisgroep.
Zoals jongemannen bij RET die ook actief zijn bij ROMEO. Zij mogen in 80 jaar oude trams rondrijden en ze hebben slechts een hbo-diploma of WO-master op zak en helemaal geen tram-rijbewijs....![]()
Idd.quote:
SPOILER: VoorOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: NaOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bijna klaar.
[ Bericht 33% gewijzigd door Rezania op 13-12-2015 19:05:18 ]Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
Yes, alles voor mezelf.quote:Op zondag 13 december 2015 18:56 schreef GeorgeArArMartin het volgende:
[..]
Ziet er mooi uit. Eigen badkamer en keuken?
quote:
Boeiend, iedereen heeft zo ongeveer een Ikea kamerquote:Op zondag 13 december 2015 19:05 schreef Rezania het volgende:
[..]![]()
Toen alles er net in stond, dus zonder mijn eigen spullen, leek het inderdaad net een ikea showroom.
Ik ga foto's geschoten door mijn broer laten printen op canvas en aan de muur hangen, heb ik iig nog iets unieks. En thanks!quote:Op zondag 13 december 2015 19:07 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Boeiend, iedereen heeft zo ongeveer een Ikea kamerZiet er wel nice uit verder!
quote:Op zondag 13 december 2015 18:45 schreef Rezania het volgende:
SPOILER: VoorOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat bed heb ik ook sinds een week.SPOILER: NaOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bijna klaar.![]()
SPOILER: VoorOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waar is je Lack?SPOILER: NaOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bijna klaar.Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
Topding. 5 euro voor een tafel waar je doorheen kunt meppen. Kartonnen meubels.quote:
Juistquote:Op zondag 13 december 2015 21:31 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Topding. 5 euro voor een tafel waar je doorheen kunt meppen. Kartonnen meubels.
Same en er zat geen rechte hoek meer inquote:Op zondag 13 december 2015 22:07 schreef Lokasenna het volgende:
Ik had mijn Lack een winter op het balkon laten staan. Toen kon je hem met je vinger indeuken.
Het is dan ook karton, wat verwacht je?quote:Op zondag 13 december 2015 22:07 schreef Lokasenna het volgende:
Ik had mijn Lack een winter op het balkon laten staan. Toen kon je hem met je vinger indeuken.
Ik had geen verwachtingen, had gewoon geen zin om het ding binnen te halen. Je kunt toch voor 5 euro een nieuwe halenquote:Op zondag 13 december 2015 22:12 schreef Rezania het volgende:
[..]
Het is dan ook karton, wat verwacht je?
quote:Op zondag 13 december 2015 22:13 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik had geen verwachtingen, had gewoon geen zin om het ding binnen te halen. Je kunt toch voor 5 euro een nieuwe halen
SPOILER: VoorOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.leukSPOILER: NaOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bijna klaar.![]()
Que?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 02:02 schreef PandaDrop het volgende:
Kut-informatica boeit mij niet.![]()
Volgt een Werkman-opleiding.
hbo Civiele Techniek op HRO.quote:
Ik plot altijd met gnuplot, en daar is kennelijk ook een python package voor.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 20:30 schreef obsama het volgende:
Weet iemand een goede (grafische) module voor het plotten van data in python?
import matplotlib as pltquote:Op zaterdag 16 januari 2016 20:30 schreef obsama het volgende:
Weet iemand een goede (grafische) module voor het plotten van data in python?
Deal je hier nu serieus nog mee?quote:Op woensdag 20 januari 2016 23:43 schreef netchip het volgende:
"Gegeven is de cirkel c: x2+y2 = 10. Stel vergelijkingen op van de lijnen door het punt (4, 2) die c raken."
Hoe dan?!
Ik dacht ax+by=c dus 4a + 2b = c maar daar heb je niet zoveel aan. Je moet blijkbaar een of andere vage formule gebruiken voor een lijn door een punt... Waarom leggen ze niet gewoon het abstracte concept erachter uit, i.p.v. dat ik het zelf moet gaan bedenken omdat zij denken dat dit makkelijker voor ons is?
Omdat het wiskundeondwrwijs is gebaseerd op een leertechnische filosofie die achterhaald is misschien?quote:Op woensdag 20 januari 2016 23:43 schreef netchip het volgende:
Waarom leggen ze niet gewoon het abstracte concept erachter uit, i.p.v. dat ik het zelf moet gaan bedenken omdat zij denken dat dit makkelijker voor ons is?
Afgeleiden mogen we niet gebruiken, anders was het me wel gelukt...quote:Op donderdag 21 januari 2016 01:10 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Deal je hier nu serieus nog mee?
Je doet nu al zolang je vragen hier stellen dat je het onderhand toch wel eens begrepen moet hebben.
Stel dat (x_c, y_c) het raakpunt aan de cirkel is. Wat kun je dan over de afgeleide van de functie die dat stuk van c beschrijft zeggen?
De raaklijn hoeft niet per se, gewoon een lijn die de cirkel raakt in een punt... En uiteindelijk snapte ik het gelukkig wel, maar ja. M'n wiskunde D docenten stoppen altijd van die vragen in het proefwerk die niemand goed heeft/beantwoord heeft. Vinden ze leuk. Daarom is het hoogste cijfer vaak maar ook ongeveer een 7,5.quote:Op donderdag 21 januari 2016 08:37 schreef Lokasenna het volgende:
De raaklijn staat loodrecht op de lijn van het middelpunt van de cirkel naar het punt op de cirkel.
Kun je daar wat mee?
Ik neem tenminste aan dat je de vergelijking van een loodrechte lijn hebt leren opstellen.
Maar snap je wat voor principe ik bedoel? Je kunt daar dan een algemene formule voor opstellen als je de vergelijking van de cirkel kent, een verzameling van alle raaklijnen aan de cirkel. Vind het niet zo'n heel gekke vraag voor een wiskunde D klas eigenlijk.quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:58 schreef netchip het volgende:
[..]
De raaklijn hoeft niet per se, gewoon een lijn die de cirkel raakt in een punt... En uiteindelijk snapte ik het gelukkig wel, maar ja. M'n wiskunde D docenten stoppen altijd van die vragen in het proefwerk die niemand goed heeft/beantwoord heeft. Vinden ze leuk.
Bedoel je:quote:Op donderdag 21 januari 2016 18:00 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Maar snap je wat voor principe ik bedoel? Je kunt daar dan een algemene formule voor opstellen als je de vergelijking van de cirkel kent, een verzameling van alle raaklijnen aan de cirkel. Vind het niet zo'n heel gekke vraag voor een wiskunde D klas eigenlijk.
Nee ik bedoel niet met differentieren.quote:Op donderdag 21 januari 2016 18:31 schreef netchip het volgende:
[..]
Bedoel je:
En dan voor een (x, y) die aan de cirkelvergelijking voldoet, y' bepalen en dus de rico, om deze dan in te vullen in y = ax+b en dan de b uit te rekenen voor de raaklijn?
Aha. zo heb ik het geleerd: neem een punt op de cirkel, stel de normaalvector daarvan op, daarmee de vergelijking ax + by = c opstellen, en dan heb je de raaklijn.quote:Op donderdag 21 januari 2016 18:40 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Nee ik bedoel niet met differentieren.
Je moet je bedenken dat de lijn van het middelpunt van de cirkel naar een willekeurig punt op de cirkel loodrecht op de cirkel staat. Dus loodrecht daarop staat de raaklijn aan de cirkel.
Dus eerst lijn opstellen door je twee punten, middelpunt en arbitrair gekozen punt op de cirkel. Richtingscoefficient uitdrukken en daaruit richtingscoefficient van de raaklijn halen. En dan de lijn opstellen met die richtingscoefficient en het gemeenschappelijk punt met de cirkel.
Dat is nu wiskunde: zelf bedenken hoe je zo'n vraagstuk aanpakt en ook iedere stap in je aanpak kunnen verantwoorden.quote:Op woensdag 20 januari 2016 23:43 schreef netchip het volgende:
"Gegeven is de cirkel c: x2 + y2 = 10. Stel vergelijkingen op van de lijnen door het punt (4, 2) die c raken."
Hoe dan?!
Dat is geen vage formule, en bovendien moet dat niet, er zijn ook andere manieren.quote:Ik dacht ax + by = c dus 4a + 2b = c maar daar heb je niet zoveel aan. Je moet blijkbaar een of andere vage formule gebruiken voor een lijn door een punt...
Omdat je een (voorbereidend) wetenschappelijke opleiding volgt waar van je wordt verwacht dat je op een gegeven moment zelf oplossingen kunt gaan bedenken voor problemen die je nog niet eerder hebt gezien, en geen ambachtsschool waar een docent methoden en technieken uitlegt die door anderen zijn bedacht en waar de leerlingen zich alleen maar in moeten bekwamen zonder zich diepere vragen te stellen.quote:Waarom leggen ze niet gewoon het abstracte concept erachter uit, i.p.v. dat ik het zelf moet gaan bedenken omdat zij denken dat dit makkelijker voor ons is?
Dat vind ik moeilijk, maar dat komt misschien omdat ik ook niet genoeg oefen.quote:Op donderdag 21 januari 2016 20:13 schreef Riparius het volgende:
[..]
Dat is nu wiskunde: zelf bedenken hoe je zo'n vraagstuk aanpakt en ook iedere stap in je aanpak kunnen verantwoorden.
De formule die ik bedoelde, is y - y_0 = a(x-x_0), maar bij nader inzien blijkt die toch erg logisch te zijn aangezien a = Δy/Δx = (y - y_0)/(x-x_0), en dus y - y_0 = a(x-x_0)... Stom.quote:[..]
Dat is geen vage formule, en bovendien moet dat niet, er zijn ook andere manieren.
Hartstikke bedankt voor je uitleg!quote:<uitleg>
Her van welk vak?quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:54 schreef PizzametKebab het volgende:
Morgen Her, snap er nog steeds geen kut van. Dus gaat hem niet worden. En volgende week ook Dynamica, waar ik de hoop na de eerste paar colleges al voor op heb gegeven.
Met 20 puntjes het 3e kwartaal maar in gaan dan
Dan zijn we het niet met elkaar eens.quote:Op donderdag 21 januari 2016 20:13 schreef Riparius het volgende:
Omdat je een (voorbereidend) wetenschappelijke opleiding volgt waar van je wordt verwacht dat je op een gegeven moment zelf oplossingen kunt gaan bedenken voor problemen die je nog niet eerder hebt gezien, en geen ambachtsschool waar een docent methoden en technieken uitlegt die door anderen zijn bedacht en waar de leerlingen zich alleen maar in moeten bekwamen zonder zich diepere vragen te stellen.
Ik ben naar mijn idee mechanica pas goed gaan begrijpen toen ik algemene relativiteit leerde, met name het begrip "schijnkracht"quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:54 schreef PizzametKebab het volgende:
Morgen Her, snap er nog steeds geen kut van. Dus gaat hem niet worden. En volgende week ook Dynamica, waar ik de hoop na de eerste paar colleges al voor op heb gegeven.
Met 20 puntjes het 3e kwartaal maar in gaan dan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |