Hoiquote:Op zondag 22 november 2015 15:57 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Cassave is een soort kroepoek, naast allerhande andere smaken tegenwoordig.
Als er een vrouw op mij zou afstappen en me om een date zou vragen (ook al ken ik diegene nietquote:Lurk even mee. Ben ouder dan TS en zit in dezelfde positie. Is bij mij er nog niet van gekomen omdat te weinig durf want verlegen. Te weinig doen door tegenvallende resultaten in het verleden. Plus als er dan toch een meid op mij afstapt ik te weinig aantrekkingskracht voel naar haar toe.
Je inzet is blijkbaar wel oké, maar misschien dat je methodes niet goed (genoeg) werken? Ik heb je al één tip meegegeven eerder in deze reactie dus misschien dat je daarmee alvast wat kuntquote:Kan dan wel ja zeggen om een relatie te hebben om het hebben (dat de omgeving zoiets heeft van hèhè dan toch nog) Maar dat kan ik zo'n meid ook niet aandoen. Das niet fair. Andersom zie ik genoeg meiden die mij wel aanspreken maar op hun beurt missen ze dan weer de aantrekkingskracht naar mij toe. It's all in the game, can't have it all and eat your cake too.
Enige tip die ik kan geven: onvermoeibaar door blijven gaan, op den duur kom je wel iemand tegen waarbij het wederzijds is. En das gemakkelijker te bewerkstelligen door het in bepaalde interesses te zoeken zodat je al een gezamenlijk gespreksonderwerp hebt. Op die manier leer ik genoeg meiden kennen. Is meer mijn ding dan doen wat anderen graag doen: je lam zuipen in de kroeg en/of club.
Ik had over deze zin heen gelezen en even aparte reactie omdat er al zoveel nieuwe reacties in dit topic bij gekomen zijn.quote:Op zondag 22 november 2015 03:27 schreef Casave het volgende:
Erger nog is dat ik niet zou weten hoe ik me moet gedragen in een relatie!
Meer om van te houden. Lekker om te knuffelen.quote:Op zondag 22 november 2015 13:18 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik denk dat er maar weinig vrouwen afknappen op een beetje overgewicht bij een man.
Dat antwoord geeft helaas weinig aanknopingspunten. Kun je eens met praktijksituaties komen waar jij denkt dat het misgaat?quote:Op zondag 22 november 2015 12:44 schreef Casave het volgende:
[..]
Ik denk een combinatie van deze factoren.
Dit is echt zo'n onzinquote:Op zondag 22 november 2015 13:21 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Elke man die vrijwillig/gedwongen op zaterdag door de Ikea loopt met zijn vrouw/vriendin heeft geen ene reet te vertellen en mag zijn ballen al op het hakblok leggen
Ik moest ook lachen haha, eerder omdat er een kern van waarheid in zit.quote:Op zondag 22 november 2015 13:12 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Ik weet niet helemaal waarom, maar ik moet hier hard om lachen! Ik denk omdat het zo gefrustreerd klinkt.
Thanks voor de reacties hier iedereen, sowieso geeft het me wel een gerustgestelder gevoel om te zien dat alles niet zo zwart wit is en ook dat ik niet de enige ben die hiermee zit.quote:Op zondag 22 november 2015 15:39 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Toen ik jouw leeftijd had, had ik één keertje eventjes verkering gehad (werd niks en was zo weer afgelopen) en zat hier ook mee. Niet lang daarna dan twee korte relaties gehad (sorry, ik dwaal een beetje af).
Iedereen heeft andere verwachtingen van wat "normaal" of "gewoon" of "standaard" zou zijn wat betreft het wel of niet hebben van een partner. Wat anderen ervan zeggen, trek ik me eigenlijk niks meer van aan (meest vervelende vind ik dan de opmerkingen a-la
"zeg, is zij niks voor jou?"
"anders ga je op een datingsite staan!"
"en hoe is het bij jou op liefdesgebied?" (deze vraag kreeg ik op een gegeven moment niet meer)
-of ze gaan datingtips of flirttips geven oid.
[..]
Denk niet dat dit een probleem is dan, zat mannen die dit juist wel aantrekkelijk vinden
Mensen die niet zonder thigh-gap kunnen, zijn niet goed snik
Succes!
edit: Even wat gerichter reageren nu: Je kunt beter wat minder relaties hebben dan een hoop gehaaste flitsrelaties met mannen die jou geen goed doen.
Heb je een idee of er ook andere dingen een rol spelen? (misschien ben je niet zo goed met flirten, misschien weet je niet wat voor soort man je als relatiemateriaal zou willen? Misschien omdat je er gewoon niet echt je best voor doet? Te afwachtend? Gewoon niet snel iemand 'leuk' vinden?). Ben wel benieuwd, misschien kunnen we er dan weer wat verder mee
edit2: Ik weet nog steeds niet het verschil tussen casave en kroepoek
Ik word heel gesloten en ga afstandelijk doen ook. Iets waarmee ik het tegengestelde effect bereik en wat 'veilig' is. Ben denk ik ook bang om een blauwtje te lopen. Maar zodra het wel zou 'lukken' zou ik ook heel hard wegrennen.quote:Op zondag 22 november 2015 20:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat antwoord geeft helaas weinig aanknopingspunten. Kun je eens met praktijksituaties komen waar jij denkt dat het misgaat?
Was die jongen ook niet je collega? Heeft die nu een vriendin?quote:Op maandag 23 november 2015 00:08 schreef Casave het volgende:
[..]
Thanks voor de reacties hier iedereen, sowieso geeft het me wel een gerustgestelder gevoel om te zien dat alles niet zo zwart wit is en ook dat ik niet de enige ben die hiermee zit.
Magnetronkoffie om je vragen en ook van anderen te beantwoorden zal ik er ff op ingaan. Ik ben niet zo zeer op zoek naar een relatie, maar ik zou het heel fijn vinden om er open en relaxed mee om te gaan zodat het zich natuurlijk zou kunnen ontwikkelen met een bepaald persoon.
Ik kan snel iemand erg leuk vinden. Op basis waarvan dat gebaseerd is weet ik nooit, maar dat gebeurd dan gewoon. Vervolgens wordt ik erg onzeker en dat komt denk ik omdat ik in het verleden vaak ben afgewezen. Ik denk dat ik dan niet leuk of niet aantrekkelijk genoeg ben. Juist dan wordt ik te afwachtend, daalt mijn communicatieve vaardigheid naar het niveau van een 6-jarige en denk dan altijd: als de ander mij leuk vindt dan merk ik dat wel. Ik denk dat mijn intuïtie wel goed ontwikkeld is om dit op te merken. Dus zodra ik dan merk dat ik weinig kans lijk te maken, haak ik af.
Daarnaast speelt het misschien ook een rol dat ik niet goed weet wat ik in een relatie zou willen. Ik wil het, maar ik weet niet hoe. Ik verwacht misschien een utopische vorm van een relatie, waarbij ik en goed bevriend ben met diegene, dus gelijkwaardigheid én me sexueel aangetrokken voel. En dat dit gevoel precies wederzijds is. Waardoor het zich op een natuurlijke wijze zou ontwikkelen. Zonder al te veel poespas. Ik vind het ook moeilijk om er voor uit te komen dat ik iemand zie zitten. Wat bij mij ook vaak gebeurt is dat ik te snel in gedachten ga zitten en niet met beide benen op de grond blijf staan zodra ik bij mezelf merk dat ik een jongen leuk vind.
Ben trouwens twee keer in mijn leven echt verliefd geweest, waarvan 1 recent op een goede vriend, die nu een vriendin heeft. Daarvan heb ik een jaar verdriet van gehad en heeft er bij mij best wel ingehakt. Daarom denk ik dat ik echt verliefd was op deze jongen.
Nee dat was een andere. Maar die jongen waar ik zo hopeloos verliefd op was ben ik nu ook weer een beetje vergeten omdat ie niet meer in mijn omgeving is. Die vriend van mij heb ik nu zeker een half jaar ook niet meer gezien of gesproken maar nog steeds ben ik hem niet vergeten. Ik kan hieruit opmaken wat echte verliefdheid is en wat dan een bevlieging zou zijn geweest, wat op dat moment uiteraard niet zo voelde.quote:Op maandag 23 november 2015 00:24 schreef TroubleTheRouble het volgende:
[..]
Was die jongen ook niet je collega? Heeft die nu een vriendin?
R&P / Hopeloos...
Wist hij ook dat jij hem leuk vond? Verder herken ik het wel, crushes. Heel lullig als iemand anders er mee van doorgaat, maar aan de andere kant: als diegene jou ook leuk vindt was dat allang duidelijk geworden vaak en als ze een ander hebben is het teken helaas erg duidelijk;(quote:Op maandag 23 november 2015 00:27 schreef Casave het volgende:
[..]
Nee dat was een andere. Maar die jongen waar ik zo hopeloos verliefd op was ben ik nu ook weer een beetje vergeten omdat ie niet meer in mijn omgeving is. Die vriend van mij heb ik nu zeker een half jaar ook niet meer gezien of gesproken maar nog steeds ben ik hem niet vergeten. Ik kan hieruit opmaken wat echte verliefdheid is en wat dan een bevlieging zou zijn geweest, wat op dat moment uiteraard niet zo voelde.
Ja inderdaad, pijnlijk duidelijkquote:Op maandag 23 november 2015 00:30 schreef TroubleTheRouble het volgende:
[..]
Wist hij ook dat jij hem leuk vond? Verder herken ik het wel, crushes. Heel lullig als iemand anders er mee van doorgaat, maar aan de andere kant: als diegene jou ook leuk vindt was dat allang duidelijk geworden vaak en als ze een ander hebben is het teken helaas erg duidelijk;(
Ergens hopen dat zijn relatie op de klippen loopt is ook niet realistisch. Het gaat nooit meer worden zoals het was tussen jullie, mocht ie jou echt leuk vinden had ie haar wel afgekapt gok ik..quote:Op maandag 23 november 2015 00:37 schreef Casave het volgende:
[..]
Ja inderdaad, pijnlijk duidelijkik dacht dat mijn hints door de jaren heen wel duidelijk waren
maar dat bleek niet zo te zijn. Hij had het never nooit zien aankomen en dacht dat ik op andere types dan hij zou vallen.. Ja, heb het hem uiteindelijk maar wel gezegd nadat ik wist dat hij haar zag. Maar daarna is er ook niks veranderd vanuit hem. Hij wilde wel met mij blijven omgaan natuurlijk, want we zijn vrienden. Maar, oke noem me een drama-queen, voor mij is het niet meer hetzelfde zoals het was. En hij zoekt ook geen contact. Dus tja..
Klopt inderdaad. Afwisseldend met verdriet en boosheid probeer ik het maar steeds meer los te laten.quote:Op maandag 23 november 2015 00:40 schreef TroubleTheRouble het volgende:
[..]
Ergens hopen dat zijn relatie op de klippen loopt is ook niet realistisch. Het gaat nooit meer worden zoals het was tussen jullie, mocht ie jou echt leuk vinden had ie haar wel afgekapt gok ik..
Maar als je zo graag een vriend wilt. Waarom doe je dat dan?quote:Op maandag 23 november 2015 00:20 schreef Casave het volgende:
[..]
Ik word heel gesloten en ga afstandelijk doen ook. Iets waarmee ik het tegengestelde effect bereik en wat 'veilig' is. Ben denk ik ook bang om een blauwtje te lopen. Maar zodra het wel zou 'lukken' zou ik ook heel hard wegrennen.
Oeps, is dit een beschrijving van het verschijnsel dat bindingsangst heet?
Kun je tenminste meepraten tijdens een gezellie meidenavondjequote:Op maandag 23 november 2015 08:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar als je zo graag een vriend wilt. Waarom doe je dat dan?
Angst is een slechte raadgever.quote:Op maandag 23 november 2015 08:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar als je zo graag een vriend wilt. Waarom doe je dat dan?
Vetgedrukte is eigenlijk al één wens hoe je het zou willen en vind ik persoonlijk ook heel leuk om te lezen bij iemand anders.quote:Op maandag 23 november 2015 00:08 schreef Casave het volgende:
[..]
Thanks voor de reacties hier iedereen, sowieso geeft het me wel een gerustgestelder gevoel om te zien dat alles niet zo zwart wit is en ook dat ik niet de enige ben die hiermee zit.
Magnetronkoffie om je vragen en ook van anderen te beantwoorden zal ik er ff op ingaan. Ik ben niet zo zeer op zoek naar een relatie, maar ik zou het heel fijn vinden om er open en relaxed mee om te gaan zodat het zich natuurlijk zou kunnen ontwikkelen met een bepaald persoon.
Met iemand heel snel leuk vinden, bedoel je dus niet dat je verliefd was op die persoon? Want ik neem dan maar even aan dat je vaker bent afgewezen dan je in totaal verliefd op iemand bent geworden?quote:Ik kan snel iemand erg leuk vinden. Op basis waarvan dat gebaseerd is weet ik nooit, maar dat gebeurd dan gewoon. Vervolgens word ik erg onzeker en dat komt denk ik omdat ik in het verleden vaak ben afgewezen. Ik denk dat ik dan niet leuk of niet aantrekkelijk genoeg ben. Ik word afwachtend, mijn communicatieve vaardigheid daalt naar het niveau van een 6-jarige en denk dan altijd: als de ander mij leuk vindt dan merk ik dat wel. Ik denk dat mijn intuïtie wel goed ontwikkeld is om dit op te merken. Dus zodra ik dan merk dat ik weinig kans lijk te maken, haak ik af.
Klinkt als verliefdheidquote:Daarnaast speelt het misschien ook een rol dat ik niet goed weet wat ik in een relatie zou willen. Ik wil het, maar ik weet niet hoe. Ik verwacht misschien een utopische vorm ervan waarbij ik en goed bevriend ben met diegene, dus gelijkwaardigheid én me sexueel aangetrokken voel. En dat dit gevoel precies wederzijds is. Waardoor het zich op een natuurlijke wijze zou ontwikkelen. Zonder al te veel poespas. Ik vind het ook moeilijk om er voor uit te komen dat ik iemand zie zitten. Wat bij mij ook vaak gebeurt is dat ik te snel in gedachten ga zitten en niet met beide benen op de grond blijf staan zodra ik bij mezelf merk dat ik een jongen leuk vind.
Verliefdheid kent verschillende gradaties denk ik. Misschien was je vaker verliefd, maar herkende je het niet als dusdanig?quote:Ben trouwens twee keer in mijn leven echt verliefd geweest, waarvan 1 recent op een goede vriend, die nu een vriendin heeft. Daarvan heb ik een jaar verdriet van gehad en heeft er bij mij best wel ingehakt. Daarom denk ik dat ik echt verliefd was op deze jongen.
En dat kan niet, omdat?quote:Op maandag 23 november 2015 10:13 schreef DerekB het volgende:
Ruilen, ts?
Ik zou het heerlijk vinden om alleen te zijn.
Dat weet ik, maar dat hoeft niet.quote:Op maandag 23 november 2015 10:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dat kan niet, omdat?
Een relatie kun je verbreken, dat weet je?
En wat heb je so far ondernomen om relaxter en zelfverzekerder te worden?quote:Op maandag 23 november 2015 00:08 schreef Casave het volgende:
Ik ben niet zo zeer op zoek naar een relatie, maar ik zou het heel fijn vinden om er open en relaxed mee om te gaan zodat het zich natuurlijk zou kunnen ontwikkelen met een bepaald persoon.
Dat zou je alleen merken als hij zo een beetje met een spanddoek gaat staan, want jij gaat al van een nee uit eigenlijk. Het lullige is dat je tegenpartij die onzekere vibe ook zo opvat van nou, als ze me leuk vond dan zou ze me dat wel (anders) laten merken.quote:Ik kan snel iemand erg leuk vinden. Op basis waarvan dat gebaseerd is weet ik nooit, maar dat gebeurd dan gewoon. Vervolgens word ik erg onzeker en dat komt denk ik omdat ik in het verleden vaak ben afgewezen. Ik denk dat ik dan niet leuk of niet aantrekkelijk genoeg ben. Ik word afwachtend, mijn communicatieve vaardigheid daalt naar het niveau van een 6-jarige en denk dan altijd: als de ander mij leuk vindt dan merk ik dat wel. Ik denk dat mijn intuïtie wel goed ontwikkeld is om dit op te merken. Dus zodra ik dan merk dat ik weinig kans lijk te maken, haak ik af.
Misschien zit er ook mede door je onzekerheid een discrepantie in wat je (wel) waarneemt, hoe je dat op wenst te vatten en dat je dan het zekere (nee) voor het onzekere kiest, terwijl je je blindstaart op een idyllisch plaatje in de verte. Het begin is nog altijd dat je echt open staat voor de ander, zodat er een eventuele klik kan ontstaan. Van daaruit rol je samen al dan niet in een relatie en daar heb je zelf ook een hand in. Wat je zou kunnen doen, naast aan jezelf werken, is tijdens een date eens vragen hoe zo iemand in een relatie is en/of hoe die een relatie voor zich ziet.quote:Daarnaast speelt het misschien ook een rol dat ik niet goed weet wat ik in een relatie zou willen. Ik wil het, maar ik weet niet hoe. Ik verwacht misschien een utopische vorm ervan waarbij ik en goed bevriend ben met diegene, dus gelijkwaardigheid én me sexueel aangetrokken voel. En dat dit gevoel precies wederzijds is. Waardoor het zich op een natuurlijke wijze zou ontwikkelen. Zonder al te veel poespas.
Je hoeft er dan ook niet ronduit voor uit te komen, je kan ook gewoon eerst met je aandacht in het hier en nu blijven. In plaats van je af te sluiten in je onzekerheid leren open en met aandacht bij de ander te zijn, zal al meer opgevat kunnen worden als dat er wel interesse is. Dan kun je ook makkelijker in de flow komen.quote:Ik vind het ook moeilijk om er voor uit te komen dat ik iemand zie zitten. Wat bij mij ook vaak gebeurt is dat ik te snel in gedachten ga zitten en niet met beide benen op de grond blijf staan zodra ik bij mezelf merk dat ik een jongen leuk vind.
Ben je ook weleens op wat bereikbaardere typjes gevallen of zoek je ook daar veiligheid in?quote:Ben trouwens twee keer in mijn leven echt verliefd geweest, waarvan 1 recent op een goede vriend, die nu een vriendin heeft. Daarvan heb ik een jaar verdriet van gehad en heeft er bij mij best wel ingehakt. Daarom denk ik dat ik echt verliefd was op deze jongen.
Dit is wel wat meer dan bindingsangst, want er kan nog geen verbinding plaatsvinden. Je bent met een self fulfilling prophecy bezig, omdat je jezelf geen echte kans gunt vanwege de kans dat je echt afgewezen zou kunnen worden.quote:Op maandag 23 november 2015 00:20 schreef Casave het volgende:
[..]
Ik word heel gesloten en ga afstandelijk doen ook. Iets waarmee ik het tegengestelde effect bereik en wat 'veilig' is. Ben denk ik ook bang om een blauwtje te lopen. Maar zodra het wel zou 'lukken' zou ik ook heel hard wegrennen.
Oeps, is dit een beschrijving van het verschijnsel dat bindingsangst heet?
Klassiekertje dit, hebben meer mensen last van. Maar bij jou ligt er een dieper patroon, want je zou ook geen echte hints durven geven omdat je dan ook echt afgewezen kunnen worden.quote:Op maandag 23 november 2015 00:37 schreef Casave het volgende:
[..]
Ja inderdaad, pijnlijk duidelijkik dacht dat mijn hints door de jaren heen wel duidelijk waren
maar dat bleek niet zo te zijn.
Dit is echt nasty op meerdere punten. Je wacht tot het veilig is om open kaart te spelen en vindt het dan raar als het niets aan de situatie veranderd? Waarom zou hij als hij gevoelens heeft voor een ander, waarmee hij emotionally involved is, op het spel zetten omdat iemand die hem nooit iets anders heeft laten blijken het nu gewoon maar even meedeelt? Ben je dan wel oprecht als er eerst een ander in het vizier moet komen voor je het beseft en enige actie onderneemt? Komt dat over als geschikt relatiemateriaal? Zou jij omgekeerd wel een gozer willen die een relatie aangaat met een ander, maar die laat vallen als er een ander interesse blijkt te hebben?quote:Hij had het never nooit zien aankomen en dacht dat ik op andere types dan hij zou vallen.. Ja, heb het hem uiteindelijk maar wel gezegd nadat ik wist dat hij haar zag. Maar daarna is er ook niks veranderd vanuit hem.
Waarom zou hij wel contact moeten blijven zoeken?quote:Hij wilde wel met mij blijven omgaan natuurlijk, want we zijn vrienden. Maar, oke noem me een drama-queen, voor mij is het niet meer hetzelfde zoals het was. En hij zoekt ook geen contact. Dus tja..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |