Wel iets aan de hand nu in Brussel.twitter:pzf twitterde op zondag 22-11-2015 om 19:56:19BRUSSELS, BELGIUM - NOW:- Major police op- Shops told to close- Residents urged to stay away from windowsStay with @pzf for the latest. reageer retweet
Denk dat de autoriteiten het ook in hun broek doen nu. Zitten geen illuminati achter.quote:Op zondag 22 november 2015 19:58 schreef Geralt het volgende:
Zou dit niet gewoon stiekem een beetje angst zaaien van de overheid zijn?
Liggen er omstreden privacybeperkende wetten op stapel in Frankrijk?
Vriendinnen van mij in Belgie zeggen allemaal; als het komt komt het, als ze een aanslag plegen doen ze het toch.quote:Op zondag 22 november 2015 20:03 schreef Nintex het volgende:
In Brussel proberen ze een aanslag te voorkomen, maar de hele stad plat leggen is ook niet de oplossing. De Jihadisten uitroken en vernietigen wel.
Dat is niet optimistisch. Als het geen vals alarm is dan kan je het probleem isoleren en oplossen. Anders blijf je de constante dreiging houden. Tenminste, als het gaat om de situatie in het hotel.quote:Op zondag 22 november 2015 19:58 schreef deedeetee het volgende:
Ik ga heel optimistisch uit van vals alarm
Dus als men de beveiliging extreem aanscherpt en er gebeurt dan niks wat aanslagen betreft staat men voor lul? Beetje kromme redenering welquote:Op zondag 22 november 2015 19:45 schreef Confetti het volgende:
Na al dit gedoe moet er haast toch wel wat gebeuren zou je denken. Anders valt de Belgische regering voorlopig niet meer serieus te nemen.
Als er echt terroristen zijn gaan die niet weer rustig naar huis en leven nog lang en gelukkig lijkt mij.quote:Op zondag 22 november 2015 20:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dus als men de beveiliging extreem aanscherpt en er gebeurt dan niks wat aanslagen betreft staat men voor lul? Beetje kromme redenering wel
Je moet vandaag de dag ook niet naar zulke blaflanden op vakantie gaan.quote:Op zondag 22 november 2015 19:46 schreef deedeetee het volgende:
[..]
De wereld is klein tegenwoordig. Mijn man vertelde mij dat 2 collega's van hem in dat hotel op vakantie waren. Gelukkig zijn er ze ongeschonden vanaf gekomen.
Zoals België?quote:Op zondag 22 november 2015 20:08 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Je moet vandaag de dag ook niet naar zulke blaflanden op vakantie gaan.
Klaarblijkelijk.quote:
twitter:alextomo twitterde op zondag 22-11-2015 om 20:12:40Hotel mgr - - it is a general threat in the immediate area but no specific threat to the hotel itself reageer retweet
Serieus?quote:Op zondag 22 november 2015 20:15 schreef empa1010 het volgende:
Die verslaggever op het npo1 journaal net: de inwoners van Brussel staan in dubio maar ze nemen geen enkel risicoBelgieeeeee
vond het wel lol.
quote:Op zondag 22 november 2015 20:15 schreef empa1010 het volgende:
Die verslaggever op het npo1 journaal net: de inwoners van Brussel staan in dubio maar ze nemen geen enkel risicoBelgieeeeee
vond het wel lol.
quote:Op zondag 22 november 2015 19:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ken serieus mensen die hun kelder al vol conservenblikken en potten hebben gezet.
En dat dan op fb zetten! Sukkels.
Ja eerlijk waar. Kijk het ff terug anders dan.quote:
Joh?quote:Op zondag 22 november 2015 20:21 schreef theNull het volgende:
http://www.brusselnieuws.(...)blu-aan-wolvengracht
Dat is op 2 minuutjes van m'n universiteitscampusquote:Op zondag 22 november 2015 20:21 schreef theNull het volgende:
http://www.brusselnieuws.(...)blu-aan-wolvengracht
Ik zie voorlopig nog geen eind komen aan de dreiging. Ook niet als ze daar nu een paar man oppakken.quote:Op zondag 22 november 2015 20:04 schreef Montov het volgende:
[..]
Dat is niet optimistisch. Als het geen vals alarm is dan kan je het probleem isoleren en oplossen. Anders blijf je de constante dreiging houden. Tenminste, als het gaat om de situatie in het hotel.
Maar uiteindelijk krijg je dan toch toestanden zoals het weeralarm bij ons?quote:Op zondag 22 november 2015 20:23 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik zie voorlopig nog geen eind komen aan de dreiging. Ook niet als ze daar nu een paar man oppakken.
Morgenvroeg krasalarm!quote:Op zondag 22 november 2015 20:24 schreef showtimer het volgende:
[..]
Maar uiteindelijk krijg je dan toch toestanden zoals het weeralarm bij ons?Dat neemt ook niemand serieus meer.
Het is nog maar de 3de keer dat dit gebeurt ooit. Dus echt misbruikt wordt het niet hoor. En nog nooit zo omvangrijk ook niet overigens.quote:Op zondag 22 november 2015 20:24 schreef showtimer het volgende:
[..]
Maar uiteindelijk krijg je dan toch toestanden zoals het weeralarm bij ons?Dat neemt ook niemand serieus meer.
Ik geloof jequote:Op zondag 22 november 2015 20:21 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Ja eerlijk waar. Kijk het ff terug anders dan.
Ik d8, waar ken ik die uitdrukking van? Hoe verzint die kerel hetging ongemerkt denk ik.
twitter:erwinheiser twitterde op zondag 22-11-2015 om 20:13:41RT @mfabottenheft: Quote 8uur journaal over situatie Brussel: "stond in dubio, maar nam geen risico". Hij maakte 'm echt. Tsja. #NOSjournaal reageer retweet
Zo is het maar je moet uiteindelijk toch gewoon verder gaan nietwaar ?quote:Op zondag 22 november 2015 20:24 schreef showtimer het volgende:
[..]
Klinkt een beetje ongeloofwaardig hè.quote:Op zondag 22 november 2015 20:26 schreef SureD1 het volgende:
Apart...
https://mobile.twitter.com/pzf/status/668508462456938496
Is dat @pzf account een beetje betrouwbaar? Eerste wat ik hier van lees/hoor...
Ja, want het is veiligheidsdiensten alleen om alarm niveaus te doenquote:Op zondag 22 november 2015 20:26 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is zo onnozel die zgn. alarmniveau's.Die slimme boys van de terroristen wachten dan toch lekker gewoon tot die onzinnige alarmniveau's weg zijn.
²
Op zijn zachtst gezegd ja...quote:Op zondag 22 november 2015 20:27 schreef Fides het volgende:
[..]
Klinkt een beetje ongeloofwaardig hè.
Nou nee, maar ze lopen er wel mee te koop. Resultaat: terrorist wacht lekker tot de lucht is geklaard.quote:Op zondag 22 november 2015 20:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, want het is veiligheidsdiensten alleen om alarm niveaus te doen
tijdens het wachten kunnen ze ook opgespoord worden. Dus echt chill lijkt het me nietquote:Op zondag 22 november 2015 20:26 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is zo onnozel die zgn. alarmniveau's.Die slimme boys van de terroristen wachten dan toch lekker gewoon tot die onzinnige alarmniveau's weg zijn.
²
Je moet natuurlijk wel uitleggen waarom er ineens gepantserde voertuigen door de stad rijdenquote:Op zondag 22 november 2015 20:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nou nee, maar ze lopen er wel mee te koop. Resultaat: terrorist wacht lekker tot de lucht is geklaard.²
De trein wel, maar in Brussel zelf zul je enkel de bus kunnen nemen en het deel van de metro dat niet ondergronds gaat.quote:Op zondag 22 november 2015 20:32 schreef Fred_B het volgende:
Ik ben benieuwd of ik morgen met de trein naar het werk in Brussel kan.
Vergeet je erfenis niet.quote:Op zondag 22 november 2015 20:32 schreef Fred_B het volgende:
Ik ben benieuwd of ik morgen met de trein naar het werk in Brussel kan.
quote:Op zondag 22 november 2015 20:26 schreef SureD1 het volgende:
Apart...
https://mobile.twitter.com/pzf/status/668508462456938496
Is dat @pzf account een beetje betrouwbaar? Eerste wat ik hier van lees/hoor...
quote:A former French intelligence official close to the investigations said that the Belgians were now looking for eight to 10 people who are heavily armed with weapons and explosives, in addition to Mr. Abdeslam, a resident of the heavily immigrant Molenbeek district of Brussels that was home to several of the Paris attackers.
Several Belgian media outlets reported that the police had arrested four people on Saturday evening, one wearing a suicide belt. Geert Schoorens, a magistrate at the federal prosecutor’s office, said on Sunday that he could “neither deny nor confirm” those reports because investigations were ongoing.
http://www.nytimes.com/20(...)nts-expand.html?_r=0
Ja, al is het (ondergrondse) station Schuman wel compleet afgesloten.quote:Op zondag 22 november 2015 20:32 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
De trein wel, maar in Brussel zelf zul je enkel de bus kunnen nemen en het deel van de metro dat niet ondergronds gaat.
Gelul. Het zijn geen frauderende bankdirecteuren...quote:Op zondag 22 november 2015 20:36 schreef Lothiriel het volgende:
Ik hoop dat ze allemaal naar de verdoemenis worden geschoten. Want als ze opgepakt worden krijgen ze max 30 jaar cel en lopen ze een 2-tal jaar later terug vrij rond want procedurefouten.
Thanks Houtenbeen! Ik zat al in de NYT te zoeken maar werd afgeleid door een virtuele rondleiding door Raqqa...quote:
twitter:MerijnAAA twitterde op zondag 22-11-2015 om 20:37:13Brusselse politie heeft bedreigingen ontvangen tegen alle politiebureaus. #brussel reageer retweet
Nou, sluit dan ook maar alle politie bureausquote:Op zondag 22 november 2015 20:39 schreef Ryan3 het volgende:
twitter:MerijnAAA twitterde op zondag 22-11-2015 om 20:37:13Brusselse politie heeft bedreigingen ontvangen tegen alle politiebureaus. #brussel reageer retweet
Spannend filmpje wel.quote:
en pist in zijn broek van angst...stquote:Op zondag 22 november 2015 20:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Manneken Pis is altijd de lul.
Helemaal met deze harde wind. Die zeikt zo in zijn eigen bakkes.quote:Op zondag 22 november 2015 20:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Manneken Pis is altijd de lul.
Je kan gewoon in Centraal afstappen toch?quote:Op zondag 22 november 2015 20:37 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, al is het (ondergrondse) station Schuman wel compleet afgesloten.
Terreurzaaien heeft dus effect.quote:Op zondag 22 november 2015 20:38 schreef motorbloempje het volgende:
Lekker druk maken, lekker alles deployen, continu al je mensen inzetten, en dan zodra je het af laat zwakken omdat je het niet langer vol kunt houden zo, of omdat je denkt dat het 'wel los loopt' alsnog stront aan de knikker hebben. Los van of er écht dreiging is op het moment, is dit wel het uitnodigen van dreiging, omdat er een moment moet komen dat de aandacht weer verslapt, en dan krijg je dus nóg meer paniek, want 'blijkbaar hadden we de aandacht niet kunnen laten verslappen', en ga je continu in paniek leven, ontwrichten, nog meer argwanende blikken naar jongens met donker haar en een oosters uiterlijk, die dan misschien inderdaad naar de verkeerde kant gaan leunen 'omdat iedereen ze haat', dit is wat 't allemaal stuk maakt. Bah.
Nah pas nog die drugssmokkelaars, de Aquino-clanquote:Op zondag 22 november 2015 20:37 schreef riazop het volgende:
[..]
Gelul. Het zijn geen frauderende bankdirecteuren...
Brussel heeft ook taxi's.quote:Op zondag 22 november 2015 20:42 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Je kan gewoon in Centraal afstappen toch?Of is dat te ver van je werk?
Nee, vlakbij Noord, dus het zou geen probleem moeten zijn.quote:Op zondag 22 november 2015 20:42 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Je kan gewoon in Centraal afstappen toch?Of is dat te ver van je werk?
Ik ben er een voorstander van om terroristen die je levend pakt tegen de muur te zetten en de video's daarvan op Twitter en Liveleak te flikkeren.quote:Op zondag 22 november 2015 20:36 schreef Lothiriel het volgende:
Ik hoop dat ze allemaal naar de verdoemenis worden geschoten. Want als ze opgepakt worden krijgen ze max 30 jaar cel en lopen ze een 2-tal jaar later terug vrij rond want procedurefouten.
Als jij weet dat er in Brussel terroristen zitten die de mogelijkheid en de wil hebben om een zelfmoordaanslag te plegen en zoveel mogelijk slachtoffers mee te nemen dan is dit een logische stap.quote:Op zondag 22 november 2015 20:38 schreef motorbloempje het volgende:
Lekker druk maken, lekker alles deployen, continu al je mensen inzetten, en dan zodra je het af laat zwakken omdat je het niet langer vol kunt houden zo, of omdat je denkt dat het 'wel los loopt' alsnog stront aan de knikker hebben. Los van of er écht dreiging is op het moment, is dit wel het uitnodigen van dreiging, omdat er een moment moet komen dat de aandacht weer verslapt, en dan krijg je dus nóg meer paniek, want 'blijkbaar hadden we de aandacht niet kunnen laten verslappen', en ga je continu in paniek leven, ontwrichten, nog meer argwanende blikken naar jongens met donker haar en een oosters uiterlijk, die dan misschien inderdaad naar de verkeerde kant gaan leunen 'omdat iedereen ze haat', dit is wat 't allemaal stuk maakt. Bah.
twitter:eelcohiltermann twitterde op zondag 22-11-2015 om 20:46:16Rue du Midi nog steeds afgesloten. Waarom is onduidelijk. Vooralsnog meer pers dan politie. https://t.co/Jr5EEjN5lE reageer retweet
quote:Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nee, vlakbij Noord, dus het zou geen probleem moeten zijn.
Op 5 minuten afstand van Molenbeek, dus wat kan er gebeuren.
Tekort aan politie/militaire voertuigen, dan gebruiken we toch een MIVB-busquote:Op zondag 22 november 2015 20:48 schreef SureD1 het volgende:
Volgens de RTBF wordt de Lombard straat geblokkeerd met een bus van het Brussels vervoersbedrijf
http://www.hln.be/hln/nl/(...)-in-Zuidstraat.dhtml
quote:Op zondag 22 november 2015 20:49 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Tekort aan politie/militaire voertuigen, dan gebruiken we toch een MIVB-bus
Die zijn op weekend hè.quote:Op zondag 22 november 2015 20:51 schreef riazop het volgende:
Gaat het Nederlandse "leger" nog helpen?
Dan veroveren we gelijk Vlaanderen terugquote:Op zondag 22 november 2015 20:51 schreef riazop het volgende:
Op de fiets zeker....quote:Op zondag 22 november 2015 20:52 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Dan veroveren we gelijk Vlaanderen terug
Vraag is dan of ze 'Pang Pang' op z'n Nederlands, Frans of Arabisch moeten roepen als het er op aankomt.quote:Op zondag 22 november 2015 20:51 schreef riazop het volgende:
Pang pangquote:Op zondag 22 november 2015 20:51 schreef riazop het volgende:
Haha ja voor mij is het ook bevreemdend. Dat Radisson hotel is echt vlak naast onze campusquote:Op zondag 22 november 2015 20:50 schreef sonnyspek het volgende:
[..]![]()
Was vorige week vrijdag nog in Brussel met school. Apart om nu te zien dat de plekken waar je was zo beveiligd worden...
Parasquote:Op zondag 22 november 2015 20:58 schreef SureD1 het volgende:
Enig idee wat voor eenheden van het leger dat eigenlijk zijn? Para's? Gewone infanterie?
Wie zou dat bij ons doen als het nodig is? NATRES?
Para's voor zover ik weet.quote:Op zondag 22 november 2015 20:58 schreef SureD1 het volgende:
Enig idee wat voor eenheden van het leger dat eigenlijk zijn? Para's? Gewone infanterie?
De Luchtmobiele Pang Pang.quote:Op zondag 22 november 2015 20:58 schreef SureD1 het volgende:
Para's, normaliter. In de huidige situatie wellicht ook gewone infanterie, of zelfs ondersteunende eenheden.quote:Op zondag 22 november 2015 20:58 schreef SureD1 het volgende:
Blijkbaarquote:Op zondag 22 november 2015 21:00 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Wtf...
Dat staat gewoon op stadsbussen daar?
En wat moet je dan als je duidelijke aanwijzingen hebt voor terreur? Niets doen?quote:Op zondag 22 november 2015 20:38 schreef motorbloempje het volgende:
België vond ik al zo grauw en depressief ogen.quote:Op zondag 22 november 2015 21:00 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Blijkbaar
Ik moest hard lachen
Ja die 'reclame' hangt op heel veel MIVB-bussen inderdaadquote:Op zondag 22 november 2015 21:00 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Wtf...
Dat staat gewoon op stadsbussen daar?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |