abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157717014
quote:
Aanslagen Parijs: 130 doden

Frankrijk werd op vrijdagavond 13 november opgeschrikt door een reeks aanslagen, waarbij 130 mensen omkwamen. Zeker zeven terroristen zijn gedood.
De doden vielen bij schietpartijen en explosies op verschillende plaatsen in de stad.

Zeker 386 mensen raakten gewonden. Maandagavond lagen nog 29 slachtoffers op de intensive care.

Onder de dodelijke slachtoffers zijn meerdere buitenlanders : twee Belgen, twee Roemenen, twee jonge Tunesische vrouwen, één Spanjaard, één Portugees, één Brit en meerdere Amerikanen. De slachtoffers hebben in totaal negentien nationaliteiten.

Drie Nederlanders zijn gewond geraakt, twee mannen en een vrouw. Twee van de Nederlanders raakten zwaargewond op straat toen zij vanuit een auto werden beschoten door terroristen. Het andere slachtoffer raakte op straat gewond bij concertzaal Bataclan.

In de concertzaal kwamen 89 mensen om het leven.

De aanvallers drongen Bataclan binnen tijdens een concert van Eagles of Death Metal. Meer dan honderd mensen werden gegijzeld. Vlak na middernacht bestormde de politie het theater en de gijzeling werd tegen 1.00 uur beëindigd. Vier aanvallers werden gedood. Bij het theater waren eerder op de avond ook schoten te horen.

Bij Stade de France bliezen terroristen zichzelf op.

In het stadion in Saint-Denis, een voorstad van Parijs, speelde het Franse nationale elftal een vriendschappelijke wedstrijd tegen Duitsland. De explosies waren in het stadion hoorbaar, maar de wedstrijd werd gewoon uitgespeeld.

Bij het Stade de France vielen drie doden en tientallen gewonden. Een van de daders wilde het stadion ingaan met een bomgordel om, maar werd tegengehouden. Vervolgens blies hij zichzelf op.

In Frankrijk is de noodtoestand uitgeroepen.

Bij de Franse grens is de bewaking opgeschaald. Er zijn 1.500 militairen op de been in Parijs. In heel Frankrijk worden zo'n 115.000 politieagenten, gendarmes en soldaten ingezet om allerlei strategische plekken te bewaken. Geüniformeerde eenheden worden onder andere ingezet bij Parijse stations, havens, belangrijke straten en autosnelwegen.

IS heeft de verantwoordelijkheid opgeëist.

De terreurbeweging deed dat zaterdag in een ongedateerde videoboodschap en een online gepubliceerd statement. President François Hollande heeft bevestigd dat IS verantwoordelijk is voor de aanslagen.

In de verklaring die IS uitgaf, werd gezegd dat Frankrijk de aanslagen over zich heeft afgeroepen door doelen van IS in Syrië en Irak aan te vallen. Dat doet Frankrijk sinds 2014 in Irak en sinds september van dit jaar ook in Syrië.

Zes daders zijn geïdentificeerd.

Zeker één, maar mogelijk twee personen zijn voortvluchtig. De 26-jarige Salah Abdeslam wordt momenteel internationaal gezocht.

De planner van de aanslagen is mogelijk de Belgische jihadist Abdelhamid Abaaoud, die ook verantwoordelijk wordt gehouden voor eerdere aanslagen in Europa.

Abaaoud is bij een politie-operatie in Saint-Denis gedood.

Van hem werd lang gedacht dat hij in Syrië verbleef. De politie kreeg echter een tip dat hij in een pand in Saint-Denis, een voorstad van Parijs, zou zitten. Na een urenlange bestorming door de politie is Abaaoud om het leven gekomen.

Frankrijk voert de jacht op terorristen op.

Frankrijk heeft in de dagen na de aanslagen honderden huiszoekingen verricht. Sinds maandagavond zijn er elke nacht huiszoekingen geweest, in totaal zeker 414.

In drie dagen tijd zijn 64 mensen aangehouden, van wie er 60 vastzitten. 75 wapens, waaronder 11 'aanvalswapens', zijn in beslag genomen. Meer dan honderd verdachten hebben huisarrest gekregen.

Franrijk voert luchtbombardementen uit op Raqqa.

Franse gevechtsvliegtuigen hebben na de aanslagen de Syrische stad Raqqa gebombardeerd. Raqqa geldt als hoofdstad van het kalifaat van IS. Er werden onder andere een commandopost, een recruitmentcentrum en een munitiedepot geraakt.

Zondagochtend spraken Frankrijk en de Verenigde Staten al af om de komende tijd de luchtaanvallen op IS-doelen in Syrië en Irak te intensiveren. Ook Rusland voert sinds dinsdag aanvallen uit op de stad.

Volgens de Franse minister van Defensie, Jean-Yves Le Drian, is een grote coalitie met Rusland misschien mogelijk gezien de recentelijke ontwikkelingen. Hollande riep eerder al op om een grote coalitie tegen IS te vormen.

Nederland neemt extra maatregelen na de gebeurtenissen in Parijs.

In Nederland geldt voor een aantal diensten een verhoogde paraatheid. De grensbewaking wordt opgeschaald en geïntensiveerd voor verkeer van en naar Frankrijk. Dat geldt ook voor de Nederlandse luchthavens en treinstations.

Volgen premier Mark Rutte kunnen grote evenementen in Nederland gewoon doorgaan. De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) heeft de regie en staat daarbij in directe verbinding met het kabinet. Het reisadvies voor Frankrijk is aangepast. Mensen die toch afreizen, moeten extra waakzaam zijn.

Wereldleiders hebben geschokt gereageerd op de aanslagen.

De Amerikaanse president Barack Obama noemde de aanslagen een "schandalige poging om mensen te terroriseren". Hij en andere Europese leiders hebben Frankrijk hulp aangeboden. Het ministerie van Buitenlandse Zaken van Duitsland zegt geschokt en verbijsterd te zijn. "We staan aan de kant van Frankrijk".

Ook minister-president Mark Rutte reageert geschokt. Hij noemt de aanslagen in de Franse hoofdstad "werkelijk afschuwelijk."

De Franse premier Manuel Valls sprak zaterdagavond tijdens het Achtuurjournaal van het Franse tv-station TF1 harde taal. "Wij zullen deze vijand aanvallen om hem te vernietigen, in Frankrijk, maar ook in Syrië en in Irak. Wij zullen op hetzelfde niveau op deze aanval antwoorden, met grote vastbeslotenheid, met de wil om te vernietigen. En wij zullen deze oorlog winnen."

Herdenking

Frankrijk herdenkt op 27 november met een nationale ceremonie de slachtoffers van de aanslagen. President François Hollande is aanwezig bij de plechtigheid in het Hôtel des Invalides in Parijs. De plechtigheid begint om 10.30 uur en de republikeinse garde zal de foto's van alle slachtoffers dragen.

Het complex van de ceremonie werd in de zeventiende eeuw opgezet als tehuis voor oorlogsveteranen. Het omvat onder meer de Dôme des Invalides, waar oorlogshelden liggen begraven. De koepelkerk is ook de laatste rustplaats van Napoléon Bonaparte.
De voortvluchtige terrorist:

http://www.telegraaf.nl/b(...)n_vrijgelaten__.html

[ Bericht 13% gewijzigd door Frutsel op 23-11-2015 09:35:06 ]
pi_157717074
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 15:52 schreef Zipportal het volgende:
Game on. ^O^ .
eh wat
pi_157717082
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 november 2015 15:56 schreef zeer het volgende:

[..]

eh wat
Game on. ^O^ .
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_157717090
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 november 2015 15:56 schreef Geralt het volgende:

[..]

Game on. ^O^ .
bietje ongepast niet
pi_157717096
quote:
15s.gif Op zaterdag 21 november 2015 15:57 schreef zeer het volgende:

[..]

biertje ongepast niet
Biertjes zijn nooits ongepast :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_157717107
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 15:52 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Game on. ^O^ .
Ik heb dit niet verzonnen. Ik open alleen maar een nieuwe reeks.
pi_157717121
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 november 2015 14:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Niet alleen de oorlog in Irak, we - het Westen - vermoorden in relatief veel landen burgers en kijken neer op de rest van de wereld terwijl we pretenderen dat 'democratie brengen' voor iedereen beter is. Per saldo is dat voor de meeste mensen elders helemaal niet beter.
Bronnen, bronnen, bronnen, nuance, nuance, nuance.

Je kunt in een discussie niet zomaar het drab uit je borrelende onderbuik uitbraken.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_157717129
quote:
11s.gif Op zaterdag 21 november 2015 15:57 schreef Geralt het volgende:

[..]

Biertjes zijn nooits ongepast :@
Mee eens. Pak een biertje, of als je het leuker vindt, pak een lijntje. Combineer het desnoods. En dan: game on ^O^
pi_157717139
"Onderzoekers houden er rekening mee dat de voortvluchtige Salah Abdeslam, een van de terroristen van de aanslagen in Parijs, op de loop is voor IS."

Bij dat nieuwsbericht kwam die dooddoener van mijn oma bovendrijven: Bezint eer ge begint.

Want toch wel bizar als het zo is dat ie spijt kreeg/bang werd tijdens de aanslag en gevlucht is..
praise the lord i saw the light
pi_157717176
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 15:59 schreef philips.voltaire het volgende:
"Onderzoekers houden er rekening mee dat de voortvluchtige Salah Abdeslam, een van de terroristen van de aanslagen in Parijs, op de loop is voor IS."

Bij dat nieuwsbericht kwam die dooddoener van mijn oma bovendrijven: Bezint eer ge begint.

Want toch wel bizar als het zo is dat ie spijt kreeg/bang werd tijdens de aanslag en gevlucht is..
Dan is niks veiliger dan jezelf aangeven bij de politie.
  zaterdag 21 november 2015 @ 16:00:47 #11
438758 zeer
Opritsjniki
pi_157717178
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 15:59 schreef philips.voltaire het volgende:

Insgelijks met die kerel die ze in Saint Dennis hebben doodgeschoten, die zal ook nagelaten hebben het martelaarschap actief op te zoeken.
pi_157717224
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 16:00 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dan is niks veiliger dan jezelf aangeven bij de politie.
"De voortvluchtige zou aan de anonieme vriend verklaard hebben dat hij zich niet wil aangeven bij de politie, omdat hij vreest dat IS wraak zal nemen op zijn familie. Het vermoeden groeit dat Abdeslam de taak van IS niet volbracht heeft."

(Komt dus van 1 vriend die dit verklaard zou hebben dus absoluut nog geen vast staand feit!)

Zou wel kunnen misschien?
  zaterdag 21 november 2015 @ 16:04:51 #13
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157717244
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 16:03 schreef philips.voltaire het volgende:

[..]

"De voortvluchtige zou aan de anonieme vriend verklaard hebben dat hij zich niet wil aangeven bij de politie, omdat hij vreest dat IS wraak zal nemen op zijn familie. Het vermoeden groeit dat Abdeslam de taak van IS niet volbracht heeft."

(Komt dus van 1 vriend die dit verklaard zou hebben dus absoluut nog geen vast staand feit!)

Dan rest hem maar één ding: in de naam van de religie van de vrede nog wat meer onschuldige slachtoffers maken.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_157717256
Misschien die Salah Abdeslam wel ergens dood in een woning
pi_157717259
Slim, zo proberen ze hem uit de schuilplek te lokken. Abdeslam, de mislukte terrorist.
.
pi_157717270
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 16:03 schreef philips.voltaire het volgende:

[..]

Tja. Te laat om medelijden te hebben mocht het zo zijn. En op basis van verklaring van 1 vriend.. Zelfs familie van terroristen kunnen niet geloven dat ze zo ver gekomen zijn. Zeggen ze. Ik denk dat ze hem voor de zekerheid toch maar moeten doorzeven met kogels. Of, als ze vriendelijk zijn, hem halal zullen slachten.
pi_157717312
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 16:06 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Tja. Te laat om medelijden te hebben mocht het zo zijn. En op basis van verklaring van 1 vriend.. Zelfs familie van terroristen kunnen niet geloven dat ze zo ver gekomen zijn. Zeggen ze. Ik denk dat ze hem voor de zekerheid toch maar moeten doorzeven met kogels. Of, als ze vriendelijk zijn, hem halal zullen slachten.
Het klinkt als een slechte film.
pi_157717337
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 16:08 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Het klinkt als een slechte film.
Mijn versie?
pi_157717353
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 16:10 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Mijn versie?
Nee. alhoewel die komt dan ook voor in de film. Het begin tot nu natuurlijk.
pi_157717397
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 16:11 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee. alhoewel die komt dan ook voor in de film. Het begin tot nu natuurlijk.
Ach, ik ben sowieso niet gek op films die gebaseerd zijn op waargebeurde verhalen. En ik ben Steven Spielberg niet dus beter dan dit kan ik niet verzinnen. Sorry Yasmin23
pi_157717517
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 15:38 schreef Barbusse het volgende:
Nee, ik vind dat helemaal niet gek. Ik ben hier ook nog amper te vinden. Gewoon omdat een argument veel te snel wordt afgedaan als onzin en er daarna te vaak geweigerd wordt om dat nader te verklaren met als enige argument 'dat zijn jullie niet waard/het heeft geen zin om in discussie te gaan'. Een enorm kinderachtig zwaktebod.
Ik verklaar mezelf prima. Echter bronnen gaan zoeken die ik in het verleden gelezen heb en die cumalatief mijn mening vormen, ga ik niet verder voor je opzoeken. En zoals ik al eerder aangaf, als je ook maar enigszins open stond voor argumenten dan zou het al een ander verhaal worden.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_157717869
Wel gelijk Yasmine hopelijk wordt het verhaal verfilmd met Najib Amhali in de hoofdrol.
  zaterdag 21 november 2015 @ 16:45:54 #23
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_157718073
Die foto's die in omloop zijn van de zogenaamde vochtige terroriste die zich opgeblazen zou hebben blijken van een onschuldige vrouw die nu in Marokko woont :')

http://www.bladna.nl/kami(...)rokkaanse,13048.html

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_157718113
quote:
15s.gif Op zaterdag 21 november 2015 16:45 schreef BansheeBoy het volgende:
Die foto's die in omloop zijn van de zogenaamde vochtige terroriste die zich opgeblazen zou hebben blijken van een onschuldige vrouw die nu in Marokko woont :')

http://www.bladna.nl/kami(...)rokkaanse,13048.html

:{²
Een onschuldige Marokkaan moet nog geboren worden maar wel wat ongelukkig verhaal inderdaad. ;(
pi_157718224
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 16:19 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik verklaar mezelf prima. Echter bronnen gaan zoeken die ik in het verleden gelezen heb en die cumalatief mijn mening vormen, ga ik niet verder voor je opzoeken. En zoals ik al eerder aangaf, als je ook maar enigszins open stond voor argumenten dan zou het al een ander verhaal worden.
Nee, je komt juist niet met argumenten. Je geeft aan dat je het onzin vind dat de oorlog in Irak een van de grootste aanjagers is voor destabilisatie van de regio en de opkomst van IS. Dat is prima, maar als er gevraagd wordt waarom, dan geef je niet thuis. Ik geef een aantal linkjes met interviews met mensen die iets verkondigen waar ik me wel in kan vinden. Dan wordt er gezegd 'onzin'. Als ik dan vraag 'waarom onzin' komt er een reactie terug van het niveau 'omdat onzin'.

Maar het is goed met dat kinderachtige geleuter, ik heb wel wat beters te doen. Au revoir.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')